• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GAiT zmniejszył liczbę wakatów wśród kierowców

Maciej Korolczuk
30 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Zarząd spółki GAiT braki wśród kierowców planował uzupełnić obcokrajowcami. Z planów jednak się wycofano. Zarząd spółki GAiT braki wśród kierowców planował uzupełnić obcokrajowcami. Z planów jednak się wycofano.

W ubiegłym roku w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje brakowało 70 kierowców. Władze spółki deklarowały, że nowych pracowników poszukają za granicą. Po kilku miesiącach intensywnych szkoleń i podwyżkach wynagrodzeń dla obecnych pracowników, z pomysłu się jednak wycofano.



Jak oceniasz pracę kierowców miejskich autobusów GAiT?

Jeszcze kilka miesięcy temu liczba wakatów wśród kierowców miejskich autobusów wynosiła w GAiT ok. 70. Po wywalczonych podwyżkach i wdrożeniu programu zachęcającego kierowców do polecania firmie nowych pracowników, lukę w zatrudnieniu udało się zniwelować niemal o połowę. Zatrudniono też o ponad 20 kierowców więcej niż w 2017 r.

- W 2018 roku zatrudniliśmy w sumie 85 kierowców autobusów. Dla porównania - rok wcześniej było ich 62. Ponadto przeszkoliliśmy, u siebie i w ośrodkach zewnętrznych, 80 osób - wylicza Alicja Mongird, rzecznik GAiT. - Obecnie ponad 20 osób jest w trakcie szkolenia, a kilkanaście osób ma przed sobą egzamin lub załatwia ostatnie potrzebne dokumenty. Przypomnę, że szkolenia są opłacane przez GAiT. Korzyści przyniósł też program "Poleć Pracownika". Program ten zakłada wypłatę łącznie 3 tys. zł netto za to, że pracownik GAiT zachęci do pracy w firmie kierowcę z kat. D, a osoba ta podpisze z nami umowę i przepracuje w GAiT przynajmniej trzy miesiące. Dzięki temu programowi zatrudniliśmy 10 kierowców, a kolejnych 10 przyszło do nas z Gdańskiego Urzędu Pracy.
Efekty były na tyle zadowalające, że wycofano się z pomysłu zatrudnienia obcokrajowców, do którego wielu obecnych pracowników odnosiło się krytycznie. Przypomnijmy, że wobec braku kierowców zarząd spółki chciał znaleźć kierowców m.in. na Białorusi, w Gruzji czy na Ukrainie. Zarząd spółki był też zachęcany przez władze miasta do bardziej śmiałych rozwiązań i poszukiwań nowych pracowników m.in. w Indiach.

- Planowaliśmy zatrudnić kilkanaście osób z zagranicy, jednak nie wpłynęła do nas żadna oferta od agencji, z którą współpracowaliśmy. Zaznaczam jednak, że już w tej chwili pracuje u nas pięciu obcokrajowców - w tym trzech na stanowiskach kierowców - podkreśla Mongird.
Jak dodaje, spółka nie ma problemów z obsadą brygad, ale dla pełnego komfortu chciałaby zatrudnić jeszcze około 40 kierowców.

Opinie (263) ponad 20 zablokowanych

  • władze w gait zostaną te same więc poprawa sytuacji pozorna. (10)

    • 192 13

    • Grzelak, Lisicki, Dulkiewicz... wciąż te same nazwiska. (9)

      • 31 10

      • (1)

        Dramat, lepiej jakiś desant z Żoliborza, albo Torunia?

        • 8 21

        • Kto wie? W 20 lat można się i do raka przyzwyczaić.

          • 8 0

      • Proponuję p. Wlentynowicza - jeździł na taxi to na transporcie się zna... (6)

        • 16 6

        • tusk jeździ na białym koniu więc może on? (4)

          • 13 10

          • Dobrze, że nie na kocie

            • 8 11

          • (2)

            masz jakies zwidy z bialymi klaczami? bo juz nasty raz wrzucasz tu te swoje glupoty

            • 5 7

            • To koniofil ;) (1)

              • 4 3

              • trzepie?

                • 1 2

        • Predzej pan Tramwaj z Alternatywy Spolecznej.

          • 5 0

  • (8)

    I bardzo dobrze.

    • 43 23

    • (2)

      Ale się ksenofoby radujo

      • 7 6

      • zwlaszcza tacy co z siekierami latali po jelitkowie za przychodzcami z Indii (1)

        na zyczenie dewlopera. Sprawa Adamowicza pamietna.

        • 1 0

        • DEJ szczegóły

          • 3 1

    • wolisz żeby nic nie jechało niż żeby cię wiózł koleś o ciemniejszej skórze? (3)

      Pasują ci codzienne awarie trakcji, wykolejenia i tym podobne atrakcje bo w ramach oszczędności techników wrzuca się na stanowiska motorniczych? No to sory, ale jesteś krótkowzrocznym kołtunem

      • 7 5

      • a beda remontowac? sa wsrod nich energetycy i mechanicy wykwalifikowani? (2)

        • 3 1

        • od kiedy kierowcy napawają autobusy? (1)

          • 0 2

          • To co ma kierowca do awarii trakcji?

            • 0 0

    • Mam nadzieje, ze p. Dulkowicz odwroci ten trend rasistowski i homofobiczny kierowcow

      PAWEL by chcial by miasto otworzylo sie na biednych i inne kultury . Sam chetnie wital w Gdansku Romskie rodziny. Wrecz otwieral swoje domy przed nimi.
      "Przypomnijmy, że wobec braku kierowców zarząd spółki chciał znaleźć kierowców m.in. na Białorusi, w Gruzji czy na Ukrainie. Zarząd spółki był też zachęcany przez władze miasta do bardziej śmiałych rozwiązań i poszukiwań nowych pracowników m.in. w Indiach.

      Czytaj więcej na:
      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/GAiT-rezygnuje-z-zatrudniania-obcokrajowcow-n131390.html?strona=0#opinie#tri
      "

      • 3 4

  • Moim zdaniem tytuł jest nie adekwatny do sytuacji. (13)

    To nie władze gait zrezygnowały z zatrudnienia obcokrajowców. Z teksu wynika, ze to raczej nikłe zainteresowanie pracą przez obcokrajowców... A swoją drogą praca kierowcy jest mega stresująca, to już wolę swoją robotę biurkową...

    • 232 7

    • (6)

      I nie doceniana.

      • 36 2

      • (3)

        Niedoceniania - analfabeto.

        • 4 12

        • (2)

          Praca kierowcy jest niedoceniania? Co za typ.

          • 2 8

          • ja zawsze sie milo usmiecham do panow kierowcow ale tak zeby ich nie zdekoncentrowac

            gienia

            • 1 3

          • Kręć kółkiem za 15 złotych

            • 8 0

      • jak praca p. Oli zastepcy Pawła (1)

        ona tak wiele zrobila a wy nie chcecie na nia oddawac glosu ;P

        • 3 2

        • Ja chcę

          • 2 1

    • nikt się nie zainteresował (1)

      bo pewnie oferowali idiotycznie małe pieniądze

      • 11 0

      • nawet w uk za funty nikt nie chce być kierowcą

        • 4 0

    • Obcokrajowiec że wschodu nie wie, że u nas istnieją przepisy ograniczające czas pracy (1)

      I nie może pracować 300 godzin w miesiącu, tak jak by chciał.

      • 8 2

      • oj dobrze wie, lepiej od Polaków znają prawo

        • 0 0

    • i to wszystko za 17 zl brutto (1)

      • 3 1

      • śmiech

        • 1 0

  • A co z licznymi awariami? (20)

    Czy p. Dulkiewicz zajmie się w końcu Lisickim?

    • 166 13

    • przecież oni z jednej sitwy. (9)

      • 44 5

      • To sie jeszcze zobaczy. (6)

        Faworyci p. Adamowicza nie musza przeciez byc faworytami p. Dulkiewicz.

        • 13 9

        • Ty w to naprawde wierzysz??? (2)

          • 19 2

          • Ja wierzę tylko w to, że Jarozbaw..

            ..to skromny, ubogi człowiek, który nawet nie ma konta ale ma bank..

            • 11 16

          • A co w tym niewiarygodnego?

            Zaufani ludzie p. Adamowicza nie musza być zaufanymi ludzmi p. Dulkiewicz. Wy się wczoraj urodziliście? Może p. Dulkiewicz ma swoje zaufane koleżanki? Tak jakby w zwycięskich obozach było mało koniunkturalistów.

            • 6 6

        • przecież to ta sama ferajna

          nie licz na żadne zmiany;
          wszystkie kontynuacje będą tłumaczyć dziedzictwem PA, jakby to była osoba nieomylna

          • 15 4

        • wlasnie dlatego powolala starych zastepcow?

          • 3 1

        • To Dulkiewicz jest faworytą faworytów Adamowicza.

          Tak to się odbywa na Małej Sycylii.

          • 6 2

      • (1)

        ty od tego brauna jestes?

        • 6 7

        • albo od rudego wnusia, lesera...

          • 0 0

    • On za dużo wie! (3)

      • 5 2

      • (2)

        fachowcy sa w cenie wiadomo

        • 3 1

        • (1)

          Zwlaszcza w jego specjaluzacji

          • 3 0

          • No 8nnego takiego speca ze świecą szukać

            • 0 0

    • No gdzie!

      Układ musi być silny. Myślicie, że GAiT jej nie popiera? :)

      • 8 3

    • masz w glowie awarie idz do psychiatry, jest szansa ze pomoze

      • 5 1

    • juz nie. Pirat sie nim zajmie. (2)

      • 3 1

      • Wyobrażacie sobie miasto - na czele Braun i jego (1)

        trzech zastępców Czerwony Pirat, wnuczek taksowkarz oraz bezrobotny po podstawówce Kania.

        • 6 2

        • jestem za. budowac apartamenta

          a jako sekretarka PR-owiec Dulczynska. To by sie udało. :)

          • 2 0

    • Na to bym nie liczył

      • 0 0

  • dlaczego w trójmieście nie ma jednej taniej komunikacji? (24)

    Dlaczego gdyński urząd wciąż blokuje wspólny bilet, wspólną komunikację, powstanie metropolii?

    • 104 12

    • (4)

      Chyba bredzisz trollu.

      • 5 24

      • Wyborca szczurka tylko wyzywać potrafi. (3)

        • 12 5

        • (2)

          poskarzyles sie bidulu horalce, poglaskal po glowce?

          • 4 8

          • nie musi przynajmniej wchodzić pod stół do szczura (1)

            • 4 3

            • no to czemu taki nadasany?

              • 3 1

    • akurat Gdynia się potrafiła dogadać z wieloma miastami (14)

      z Wejherowem, Rumią, Redą, Sopotem

      To mocarstwowy Gdańsk zawsze staje okoniem, albo będzie po myśli gdańska, albo wcale - taka mentalność

      • 6 12

      • Po pierwsze,to sam Gdańsk jest większy niż cała reszta razem. (7)

        Po drugie,to akurat Szczurek ma największego węża w kieszeni jeśli chodzi o komunikację: albo ktoś zasponsoruje albo nie ma połączenia. Po trzecie: wspólnego biletu nie ma,bo trzeba by do tego corocznie dokładać kilkadziesiąt baniek,a nikt nie chce tego robić. Więc jak troll od taniego biletu na całe Trójmiasto będzie znowu powtarzał swoją głupią gadkę, to ja będę robić chyba tylko kopiuj-wklej swoich wcześbiejszych wpisów.

        • 4 11

        • do wspólnego biletu i wspólnej komunikacji trzeba jeszcze więcej dopłacać:)))?? (3)

          • 8 1

          • Przeciez po wyborach mialo wszystko byc za darmo. - ten pomysl przedstawial Paweł

            i co? Byly zaledwie 2 dni dobrej darmowej komunikacji.

            • 6 4

          • jak za coś zabiera sie gdański magistrat - to mus dopłata musi być (1)

            i nawet gdyby wszyscy gdańszczanie złotem s♪ali, to i tak gdański magistrat musiałby do tego g♪wna, też dopłacać! :)))))

            • 10 0

            • po jednej nutce

              • 0 0

        • GDansk nie jest duzym miastem. Jest srednim na poziomie Kielc. (1)

          Tylko przyleglosci jakie zostaly wcielone w granice zeby lepiej wygladalo powoduja takie wrazenie..

          • 6 7

          • ale w swojej głowie sa więksi od GOPu i Warszawy razem wziętych

            takie megatokio tylko bez nowoczesności ;)

            • 4 1

        • Dzięki za udowodnienie mojej tezy :]

          Gdańsk s.a wyżej dudy, szkoda tylko że prosto do Motławy i że wszyscy w Trójmieście to odczuwamy.

          No ale najważniejsze, że jesteście najwięksi - o! Co tam, że codziennie tramwaje stoją, skmka się spóźnia, a pkmka w ogóle odwołuje kursy, ważne, ze wasze na wierzchu.

          • 4 4

      • te miasta płacą grubą kasę za to że autobusy do nich jeżdżą. (3)

        o co chodzi z Wejherowem i Reda?

        • 1 1

        • a kto im broni własną spólkę ZKM założyć?

          Wejherowo Rumia Reda ... a jakby dołączyć do tego Puck i Władysławowo, Hel? to ho ho ho ... i kaszuby pany i kaszuby rządzą :))))))))))))

          • 1 1

        • no i dobrze, że płacą (1)

          komunikacja miejska w kilku miastach to nie jest klub dobrej książki tylko przemysł, jasne i czytelne rozliczenia muszą być.
          Istotne jest, że się dogadali, wykalkulowali i wprowadzili w życie. Tego potrzeba w całym 3mieście.

          • 1 1

          • Jak już to usługa, nie przemysł:)

            • 2 0

      • Ale po co wspólny bilet. Naprawdę chcę Wam się jeździć do tej wioski rybackiej za Sopotem? Nawet mapa pogodowa nie wskazuje nazwy tej mieściny.

        • 2 3

      • Rumia, Reda, Sopot nie posiadają własnej komunikacji miejskiej. Redę, obsługuje MZK Wejherowo, Rumię i chyba Sopot - ZKM Gdynia.

        • 0 0

    • i słusznie ... (2)

      porównując jakość komunikacji Gdyni do Gdańska .... to się nie dziwię, że burdel Gdański tak intensywnie chciałby się dokleić do gdyńskiej kasy

      • 6 8

      • Szczur!To ty? (1)

        • 2 3

        • nie

          • 2 1

    • Taniej komunikacji? Cena zależy między innymi od ceny paliwa i prądu a więc pytanie powinno być skierowane do rządzących w kraju. A tak na marginesie, komunikacja w 3 city nie jest droga jeśli ma się wykupiony bilet miesięczny. Sprawdz proszę ile taki bilet kosztuje w Londynie, jesli porówna się z zarobkami w Lodku to i tak wyjedzie drożej.

      • 1 0

  • Więcej kasy dla kierowców, mniej etatów prezesów (10)

    Rady, zarządu itp. zlikwidować rozbuchana administrację. Aha i więcej kasy dla mechaników itp

    • 159 5

    • Widzicie, za takie pieniądze to już nawet imigranci zarobkowi nie chcą u nas pracować. (5)

      O czymś to świadczy

      • 71 3

      • (2)

        imigranci to nie durnie, nie beda ryzykowac zycia przyjezdzajac do katolickiej polski

        • 3 2

        • wolski (1)

          Polski nie ma i nie było i nie będzie dopóki kler się tu panoszy

          • 0 1

          • Gdyby nie kler ,durniu , to byś był nikim tworem bez korzeni,o to twoim mocodawcom właśnie chodzi ,takich plastuśów coraz więcej.

            • 0 1

      • bo emigranci zarobkowi chca socjalu a nie pracy. (1)

        • 4 2

        • tak sobie wmawiaj bezrobotny durniu bez szkoły

          • 0 1

    • (3)

      brzmi jak postulaty solidarnosci z ubieglego wieku

      • 1 2

      • zamiast wolnych sobót są wolne niedziele handlowe

        i gitara (jak to mówi Ferdek Kiepski)

        • 1 1

      • te postulatu sa prezentowane w muzeum ECS (1)

        • 0 0

        • tylko po co bylo zmieniac jak jest jak bylo?

          • 0 0

  • A ile się tam zarabia jako kierowca? (12)

    • 38 1

    • 1200 na rękę plus ew premia?

      • 11 14

    • (1)

      6000 na rękę z premią I nadgodzinami

      • 9 26

      • Ale trzeba 300 nadgodzin zrobić.

        • 28 5

    • Marne 12000 z (1)

      • 5 11

      • Bredzicie, jakie 6000,jakie 12000.

        • 10 7

    • około 4000 netto (2)

      i paliwko do Passertii

      • 11 20

      • (1)

        4k za pracę wymagającą stosunkowo niskich kwalifikacji, na których zdobycie poświęca się niewiele czasu to jak dla mnie adekwatna stawka.

        • 2 11

        • to lec zatrudnij sie

          pojezdzisz sobie autobusem posluchasz jaki to kretyn i d**il jestes od pasazerow
          zoabhczysz jak fjanie sie jezdzi jak ci co 3 minuty ktos zale wylewa

          • 3 0

    • Zarobki adekwatne do

      posiadanych umiejętności!

      Praca w młodym i dynamicznym zespole i karta multisport

      • 18 4

    • (1)

      6 k netto

      • 4 6

      • 6 kilo szynki?

        • 10 1

    • Ale tak serio, przy załóżmy 160 godzinach

      Nie wliczając premii ale uznaniowych bo z tym to wiadomo jak wiadra wazeliny że sobą nie nosisz to zapomnij
      I trzeba mieć D czy zrobią jak się ma samo B?

      • 5 0

  • (2)

    A wakaty liczycie lacznie z tymi liniami co miasto oddalo obcym przewoznikom czy odliczyliscie je zeby lepiej wygladalo? Sprzet ktory jezdzi na 127 to zlom

    • 50 4

    • PKS Gryf (1)

      Trzeba patrzec na numery pojazdow. Tablice rej. nie wszystkie autobusy widziane na trasie to GAiT. na 127 to PKS jezdzi. a to inna firma

      • 3 4

      • Przecież o tym właśnie napisał

        • 9 0

  • A ilu odeszło? (1)

    Może się okazać że więcej nie przyszło. Ale sukces można ogłosić.

    • 46 6

    • moze sie okazac ze jest inaczej ale 1,50 na jabola by nie bylo

      • 1 1

  • Skandal !!! (3)

    To zachowanie rasistowskie.

    • 15 47

    • (2)

      Zapomniałeś dodać ,mowa nienawiści.

      • 19 4

      • To także łamanie Konstytucji (1)

        Łamanie Konstytucji tych krajów, z których nie zostaną przyjęte osoby do pracy w GAiT.

        • 7 5

        • To trolling i żal pl

          • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane