• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: 4 mln zł na remonty mostów, kładek i estakad

Maciej Korolczuk
18 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W sumie na prace przy modernizacji obiektów mostowych Gdańsk przeznaczy w tym roku ponad 4 mln zł. W sumie na prace przy modernizacji obiektów mostowych Gdańsk przeznaczy w tym roku ponad 4 mln zł.

Jeszcze w tym roku Gdańsk zamierza przeznaczyć ponad 4 mln zł na remonty trzech obiektów mostowych na terenie miasta. Modernizacji doczeka się kolejowy fragment kładki dla pieszych przy ul. Jana z Kolna, wyremontowana zostanie estakada na Rakoczego między Nowolipiem a Jaśkową Doliną oraz most nad Radunią w ciągu ul. Przybrzeżnej, gdzie wykorzystane zostaną elementy zdemontowanego mostu pontonowego w Sobieszewie.



Stan techniczny tego typu obiektów w Trójmieście oceniam:

Od kilku lat urzędnicy z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni baczniej przyglądają się wszystkim mostom, kładkom i estakadom. Każdego roku remonty przechodzą kolejne obiekty - w ostatnich latach większą lub mniejszą metamorfozę przeszły m.in. estakada nad Okopową i Sikorskiego, kładka nad Armii Krajowej w ciągu ul. Na Zboczu, kładka na Jana z Kolna czy most na Starogardzkiej.

Urzędnicy nie tylko chcą remontować, ale i burzyć. W najbliższych latach do likwidacji przewidziana jest m.in. kładka na Zaspie.

Rosną też przeznaczane na to środki. Tylko w tym roku miasto na ten cel zamierza przeznaczyć kilka milionów złotych. Lwią część środków pochłoną prace przy trzech obiektach: kładce na Jana z Kolna, estakadzie przy Rakoczego i moście nad Radunią przy ul. Przybrzeżnej.

Kładka na Jana z Kolna



  • Remontu doczeka się też nieremontowana od lat "kolejowa" część kładki na Jana z Kolna.
Pierwszy etap prac przy modernizacji kładki na Jana z Kolna zakończył się jesienią 2017 r. Od strony stoczni powstały nowe stalowe schody, a cała konstrukcja została zabezpieczona przed korozją. Prace pochłonęły niespełna 400 tys. zł.

W tym roku urzędnicy w porozumieniu z PKP chce wyremontować część kładki nad torami kolejowymi. Obecnie opracowywana jest dokumentacja projektowa, trwają też uzgodnienia zakresu i technologii robót z PKP.

- Planowany termin ogłoszenia postępowania na roboty to druga połowa 2020 r. Termin uzależniony jest od uzyskania wszystkich zgód i decyzji administracyjnych. Realizacja robót przewidziana jest na 2021 rok - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Koszt realizacji znany będzie dopiero po opracowaniu dokumentacji projektowej, ale urzędnicy na ten cel zabezpieczyli w budżecie ok. 1,2 mln zł.

W 2021 roku SKM planuje rozpocząć remont peronu SKM Gdańsk Stocznia.

Estakada na Rakoczego



  • Na estakadzie na Rakoczego m.in. zostaną wymienione dylatacje. Pozytywne zmiany odczują więc głównie kierowcy.
Przed postępującą degradacją konstrukcji obiektu ma uchronić remont estakady na Rakoczego. Drogowcy wskazują na konieczność wymiany dylatacji i łożysk.

- Obecne dylatacje modułowe zostaną zastąpione dylatacjami palczastymi w strefie jezdni oraz specjalnymi wkładkami w rejonie torowiska i chodników - precyzuje Kiljan. - Całkowita długość urządzeń dylatacyjnych wynosi tam prawie 90 m. Montaż nowych urządzeń pozwoli uszczelnić strefy przy skrajnych podporach tzw. przyczółkach, co nie dopuści do degradacji konstrukcji obiektu.
Prace remontowe będą prowadzone przy częściowym ograniczeniu ruchu na ul. Rakoczego i zajęciu jednego pasa jezdni. Przetarg na realizację ma zostać ogłoszony jeszcze wiosną. Urzędnicy chcą na ten cel przeznaczyć ok. 1,6 mln zł.

Most nad Radunią na ul. Przybrzeżnej



Z mostu na ul. Przybrzeżnej na co dzień korzystają mieszkańcy i kierowcy z Oruni i wsi na Żuławach. Z mostu na ul. Przybrzeżnej na co dzień korzystają mieszkańcy i kierowcy z Oruni i wsi na Żuławach.
Remontu doczeka się też 28-metrowy most nad Radunią w ciągu ul. Przybrzeżnej w pobliżu obwodnicy południowej. Na co dzień korzystają z niego mieszkańcy Oruni i okolicznych wsi na Żuławach. Dotychczasowy most, z uwagi na zły stan techniczny, zostanie rozebrany, a jego konstrukcja wymieniona m.in. na elementy ze zdemontowanego mostu pontonowego w Sobieszewie. Przypomnijmy, że po otwarciu nowego mostu w Sobieszewie miasto chciało sprzedać część dawnej konstrukcji, ale w trzech przetargach nie udało się znaleźć chętnego kupca.

- Z uwagi na zły stan techniczny mostu GZDiZ zdecydował o remoncie mostu polegającym na całkowitej wymianie ustroju niosącego tj. rozbiórce istniejącego mostu i wykonanie mostu składanego. Projektowany obiekt to wojskowy most składany DMS-65. Elementy mostu znajdują się w zasobach GZDiZ. Pochodzą one w przeważającej ilości ze zdemontowanego mostu pontonowego przez Martwą Wisłę w Sobieszewie. Obecnie jesteśmy na etapie uzyskiwania niezbędnych decyzji administracyjnych - dodaje Kiljan.
Termin realizacji przewidziano na drugą połowę 2020 r. Koszt prac szacowany jest na ok. 1,5 mln zł.

Opinie (64) 8 zablokowanych

  • (2)

    4 mln...powinni dać 400 mln.A tak to może na farbki starczy.

    • 16 19

    • (1)

      Obawiam się że możesz mieć rację, kładka przy Jana z Kolna wygląda jakby miała się rozpaść przy pierwszej próbie remontu.

      Uważam że szacunki zostały zaniżone i faktycznie tylko na przysłowiowe farbki wystarczy.

      • 2 2

      • przy tej rozbuchanej przez pis inflacji mozecie miec racje

        • 1 1

  • Na zdjęciach widać jak zaniedbana jest infrastruktura dla pieszych. (3)

    • 25 5

    • Otyle spoleczenstwo. To wasza wina!

      • 1 1

    • i właśnie tego nie mogę zrozumieć (1)

      zaniedbania powstałe latami!

      a ludzie wybierają " mniejsze" zło, he he!

      • 1 0

      • moze na kk powinno isc mniej

        • 0 1

  • Gdańsk tu się realizuje a nie jak w Gdyni tylko planuje (7)

    Mieszkańcy Gdyni nie mogą doczekać się realizacji remontów wielu mostów o kładek.

    • 31 10

    • Których kładek? (1)

      • 3 1

      • Pewnie tych wyremontowanych

        Tak to jest z tymi gdyńskimi hejterami

        • 0 1

    • Po co mieszasz tu Gdynię (4)

      martwmy sie najpierw o swoje miasta, żeby były takie jak chcemy.

      • 7 1

      • Ja martwie sie o Gdynie, bo o Gdansk nie musze. (3)

        • 3 4

        • No to o jakie kładki się martwisz? Wymień (2)

          • 4 1

          • o kładki (1)

            o te które będą nad przywracanym potokiem wiczlińskim - najpilniejszą inwestycją w gdyni. Na karwinach pół mostu leży na boku i na Wiśniewskiego mostek jest od roku zamknięty.....

            • 3 1

            • Czyli chodzi o jedną kładkę? I to taką, która nie wymaga remontu bo...

              jej jeszcze nie ma? Brawo hejterze, brawo...

              • 4 1

  • Niektóre kładki wyglądają jakby miały runąć (4)

    • 22 4

    • Jak runa, to bedzie na ciebie.

      • 0 1

    • "niektóre"... ale które

      może daj jakieś przykłady

      • 1 0

    • pisuary same zplatuja sie w swoje klamliwe teksty, ha ,ha ha

      • 0 1

    • Zabytki

      • 0 0

  • zostawcie w spokoju kładkę na Zaspie (1)

    skończcie ten remont co zaczęliście, bo nawet z daleka widać że ktoś coś zaczął a nie skończył i nie pisać o konieczności wyburzenia. bo to ewidentna niegospodarność

    • 38 10

    • Ładować kasę, choćby było nieopłacalne ze względu na stan techniczny niewidoczny gołym okiem

      Bo tak chce anon z internetu. Do roboty!

      • 2 5

  • a kiedy dziurawe i rozjeżdżone nawierzchnie ? (2)

    Stosunek państwa do obywateli , zawsze widać po stanie dróg - jest to najstarsze i najbardziej miarodajne kryterium ,polecam to sprawdzić empirycznie.

    • 16 8

    • Nooo...

      Z tysiac lat temu mozna bylo poznac po drogach, ktore panstwo szanuje swoich obywateli.

      • 1 2

    • przede wszystkim po wyzwiskach tych od "mord zdradzieckich"

      • 1 0

  • kiedy jakieś inwestycje na południu Gdańska? (2)

    Wydali zgodę na budowę setek osiedli a drogi jak w latach siedemdziesiątych.

    • 22 9

    • Kjpili mieszkania na polach i zdziwie i, ze infrastruktury nie ma. Trzeba bylo obejrzec, a nie sluchac developera, ze to centrum miasta

      • 2 6

    • Poczekaj około 50 lat

      Najpierw niech zrobią przy dzielnicach co były pierwsze w Gdańsku bo tam też nic nie porobione

      • 3 0

  • Żenada! 4 mln zł z kilkumiliardowego budżetu? (3)

    A Kielnieńska kolejne 20 lat dziury, brak chodnika, ścieżki rowerowej, krajobraz jak z 3 świata? Jak bronić przywilejów kasty czy lansować się w ECS z wyborczą to tacy gibcy byli a remonty to przecież takie niemodne.

    • 23 10

    • (1)

      Oj tam, oj tam, marynarze dadzą sobie radę ;)

      • 1 1

      • Sam wiadukt przy Urzedzie Wojewodzkim to grubo ponad 100 mln trolu

        • 0 0

    • Podatnik zapłaci...taka to gospodarność

      Miasto....zwiększyło też deficyt, który wzrósł z 490 do 515 milionów złotych. Czy ktoś rozumie na jaką skalę ( oficjalnie ) jest zadłużone miasto czyli my ? I proszę nie narzekać na podwyżki i brak inwestycji ,pożyczki trzeba będzie spłacać. A zawsze mi się zdawało że zarządza się tak aby nie mieć długów a jak już to małe a inwestycje powinny dawać pozytywny rezultat....a tu po latach wpadamy w czarną dziurę.......

      • 1 1

  • Sikorskiego /AK

    Do dziś nieskończony remont kładek na Armii Krajowej / Sikorskiego. Wydano gigantyczne pieniądze
    ale zabrakło farby na jeden element. Pomalowane są wszystkie balustrady za wyjątkiem ostatniej (jadąc od centrum). Dziwne. Warto by sprawdzić kto robił odbiór robót i zatwierdził fakturę.

    • 15 2

  • Zawodników (2)

    A co z mostem na ul. Zawodników? Mogą tam jeździć tylko probówki (do 3,5 t). A cały ciężki ruch dobija mostek na Miałkim Szlaku. Jak objazdowa mostek ulegnie awarii, to się obudzą z ręką w nocniku.

    • 16 3

    • Tam co najwyżej odbudują wąskotorówke bedzie lepszy efekt

      • 1 0

    • Przez mostek nad Motławą koło Siennickiej też mogą jeździć do chyba paru ton. Ale cisną TIRy ze złomem po 25-30t

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane