• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk. Niższa prędkość na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
18 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Jednym z argumentów przemawiających za wprowadzeniem ograniczenia miało być zapobieganie nocnym nielegalnym wyścigom w Oliwie. Teraz policja ma mieć więcej narzędzi do tego, by odbierać prawo jazdy piratom drogowym. Jednym z argumentów przemawiających za wprowadzeniem ograniczenia miało być zapobieganie nocnym nielegalnym wyścigom w Oliwie. Teraz policja ma mieć więcej narzędzi do tego, by odbierać prawo jazdy piratom drogowym.

Od marca wolniej pojedziemy al. ZwycięstwaMapkaal. GrunwaldzkąMapka w Gdańsku. Drogowcy na wniosek radnych obniżą maksymalną dopuszczalną prędkość z 70 km/h do 50 km/h.



Jaka maksymalna prędkość powinna być dopuszczona na al. Zwycięstwa i al. Grunwaldzkiej?

Główny ciąg komunikacyjny Gdańska rozciągający się między Błędnikiem a Drogą Zieloną na granicy z Sopotem urzędnicy nazywają "autostradą".

Mimo że 9-kilometrowy odcinek trzypasmowych alei Zwycięstwa i Grunwaldzkiej przecięty jest aż dziewięcioma dużymi skrzyżowaniami23 miejscami z sygnalizacją świetlną, miejscami - w Oliwie i na Strzyży - kierowcy mogli tam dotychczas jechać z prędkością 70 km/h. W innych miejscach - tylko 50 km/h.

Teraz - na wniosek radnych - maksymalna dopuszczalna prędkość zostanie obniżona.

Ograniczenie prędkości na głównym ciągu komunikacyjnym Gdańska ma nastąpić już w przyszłym miesiącu. Ograniczenie prędkości na głównym ciągu komunikacyjnym Gdańska ma nastąpić już w przyszłym miesiącu.

"Coraz więcej wniosków i próśb"



- Zwiększanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym to priorytet w kształtowaniu polityki komunikacyjnej w Gdańsku. Dlatego też, projektując zmiany w organizacji ruchu, sięgamy po narzędzia, które pozwalają na jego uspokojenie. W tym celu m.in. montujemy progi zwalniające, wyznaczamy strefy TEMPO 30 czy modernizujemy sygnalizację świetlną. To nasza odpowiedź na coraz liczniejsze prośby i wnioski mieszkańców Gdańska, dbających o to, by ulica, chodnik i ścieżka rowerowa w ich najbliższym otoczeniu była bezpieczna - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Czy to początek radykalnych zmian w podejściu do ruchu samochodowego w mieście? Trudno powiedzieć. Jeszcze pod koniec 2016 r. drogowcy... podnosili prędkość na równoległej do al. Zwycięstwa - ul. Jana z KolnaMapka z 50 km/h do 70 km/h. Podobnie było w tunelu pod Martwą Wisłą, gdzie po otwarciu obowiązywała "pięćdziesiątka", a po presji kierowców limit zwiększono o 20 km/h.

Wideo archiwalne



Kamyczek, który ruszył lawinę zmian na al. Grunwaldzkiej i al. Zwycięstwa i skłonił urzędników do kompleksowego działania, sprawił, że ruszyli radni z Oliwy.

W listopadzie radni, powołując się na wypadki z udziałem rowerzystów na al. Grunwaldzkiej, podjęli uchwałę o ograniczeniu prędkości na oliwskim odcinku alei do 50 km/h.

Ich działanie spodobało się radnym miasta z Koalicji Obywatelskiej, którzy zwrócili się do prezydent z interpelacją w sprawie wprowadzenia ograniczenia na całej al. Grunwaldzkiej.

Interpelacja radnych Koalicji Obywatelskiej. Interpelacja radnych Koalicji Obywatelskiej.
Drogowcy poszli jeszcze dalej i zapowiedzieli, że w marcu wolniej pojedziemy nie tylko w Oliwie i na al. Grunwaldzkiej, ale także na al. Zwycięstwa.

- Pochylając się nad pomysłem radnych dzielnicowych z Oliwy, postanowiliśmy podejść do tego zagadnienia kompleksowo. Z przeprowadzonych analiz i obserwacji wynika bowiem, że główny ciąg komunikacyjny Gdańska, czyli al. Grunwaldzka i al. Zwycięstwa, są traktowane niczym biegnąca przez miasto autostrada. Podwyższona dopuszczalna prędkość do 70 km/h kusi niektórych kierowców do mocniejszego naciśnięcia na pedał gazu. Nie mówiąc już o patologicznych przypadkach, jak urządzanie w godzinach nocnych nielegalnych wyścigów. Skutek? Zaobserwowane liczne wypadki na obu alejach, które dominują w statystykach zdarzeń drogowych w Gdańsku, w tym z udziałem niechronionych uczestników ruchu drogowego - pieszych i rowerzystów. Przeprowadzona przez naukowców z Politechniki Gdańskiej analiza stanu bezpieczeństwa na gdańskich drogach wskazuje ciąg al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej jako odcinki obciążone bardzo dużym ryzykiem indywidualnym i społecznym występowania wypadków drogowych. Czynnikiem wpływającym na to ryzyko, a szczególnie na konsekwencje wypadków i los ich ofiar jest zdecydowanie prędkość pojazdów - tłumaczy rzecznik GZDiZ.

Radny walczy o fotoradary na al. Grunwaldzkiej w Oliwie



Urzędnicy zwracają też uwagę na rosnący ruch poprzeczny przez obie aleje, wskazując na powstające we Wrzeszczu i Oliwie nowe biurowce, lokale gastronomiczne i usługowe, które generują coraz większy ruch nie tylko samochodowy, ale i pieszy oraz rowerowy. Ponadto - zdaniem urzędników - wpływ na decyzję o ograniczeniu prędkości na obu alejach mają też wyznaczane nowe przejścia dla pieszych, np. przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym czy kompleksie Olivia Business Center, a także wydzielane na części jezdni miejsca parkingowe.

- Al. Grunwaldzka i Zwycięstwa stają się ulicami o coraz większym znaczeniu lokalnym i powoli tracą swój charakter stricte tranzytowy - przekonują urzędnicy.
Drogowcy wskazują też, że ograniczenie prędkości na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej to działanie zgodne z planowanymi zmianami legislacyjnymi przy nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym. Jedna z uchwalonych przez Sejm zmian (nowelizacja ustawy czeka jeszcze na podpis prezydenta RP) wprowadza jednolitą prędkość 50 km/h w obszarze zabudowanym przez całą dobę (obecnie w godz. 23-5 ta prędkość to 60 km/h).

Jednocześnie urzędnicy zapewniają, że ograniczenie prędkości nie zachwieje koordynacji sygnalizacji świetlnej i w żaden sposób nie ucierpi przepustowość na obu alejach. Jak słyszymy, projekt posiada już niezbędne uzgodnienia, w tym opinię policji. Zmiany wejdą w życie w marcu tego roku. Zostaną wówczas zdemontowane znaki zakazu z "70" i "50" na całej długości obu alei.

Likwidowane "70" - kierunek Sopot:

  • skrzyż. al. Zwycięstwa - ul. Kolejowa
  • skrzyż. al. Zwycięstwa - ul. Orzeszkowej
  • skrzyż. al. Zwycięstwa - ul. Smoluchowskiego
  • skrzyż. al. Grunwaldzka - ul. Kościuszki - na wysokości Lidla
  • skrzyż. al. Grunwaldzka - ul. Braci Lewoniewskich
  • al. Grunwaldzka - wyjazd z Leroy Merlin
  • skrzyż. al. Grunwaldzka - ul. Kołobrzeska.


Likwidowane "70" - kierunek Centrum Gdańska:

  • skrzyż. al. Grunwaldzka - ul. Derdowskiego
  • al. Grunwaldzka - wyjazd ze stacji BP - wysokość UG
  • al. Grunwaldzka - wyjazd z Castorama - wysokość UG
  • al. Grunwaldzka - wysokość stadionu RUGBY LECHIA
  • skrzyż. al. Grunwaldzka - ul. Szymanowskiego
  • al. Zwycięstwa - przy rozjeździe na Trakt Konny - na wysokości ul. Piramowicza
  • skrzyż. al. Zwycięstwa - ul. Narutowicza
  • al. Zwycięstwa - na wysokości Opery Bałtyckiej - zjazd na Trakt Konny
  • skrzyż. al. Zwycięstwa - ul. Smoluchowskiego
  • skrzyż. al. Zwycięstwa - ul. Orzeszkowej
  • skrzyż. al. Zwycięstwa - ul. Chodowieckiego.


Likwidowane "50" - kierunek Centrum Gdańska:

  • przed Bramą Oliwską.


Likwidowane "50" - kierunek Sopot:

  • na wysokości za wyjazdem ze stacji LOTOS przed Operą Bałtycką.
13:28 23 LUTEGO 21

Statystyki zdarzeń na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa (32 opinie)

Statystyki zdarzeń drogowych, na podstawie ktorych zdecydowano sie na wprowadzenie ograniczenia 50km/h w ciagu Zwycięstwa i Grunwaldzkiej.
Statystyki zdarzeń drogowych, na podstawie ktorych zdecydowano sie na wprowadzenie ograniczenia 50km/h w ciagu Zwycięstwa i Grunwaldzkiej.

Opinie (1051) ponad 50 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Mamy problem z nocnymi wyścigami (22)

    Co robimy ? Pilnujemy zwykłych obywateli w dzień ! Bareja wiecznie żywy...

    • 1329 33

    • "zwykli" piraci (6)

      tam standardowo niemal wszyscy 90 cisną i więcej nie zaklinajcie rzeczywistości że jest inaczej. no ludzie. jeździliby wszyscy te przepisowe 70 to tematu by nie było.

      • 26 73

      • (3)

        Cisną 90 bo tylko przy 100 - 120 km/h jest zielona fala.

        • 32 2

        • A teraz pomyśl. (2)

          Jedziesz 2x wolniej, czyli 50-60 i masz zieloną falę, bo przeskakujesz jedną zmianę świateł.

          Magia, co?

          • 3 22

          • No nie, nadal trafiasz na czerwone

            Jak to wytłumaczyć? Odległości od świateł są różne i czasy wyświetlania różne:) nie wszystko da się sprowadzić do dzielenia przez 2:)

            • 10 2

          • Chyba mało jeździsz, w przeciwnym razie musiałbyś zauważyć, że od jakiegoś czasu, tendencyjnie światła ustawiają tak, że gdy twoje zmieniają się na zielone, to następne zaraz przeskakują na czerwone. Od paru miesięcy nie ma już "zielonej fali" prawie nigdzie w Gdańsku, nie w ciągu dnia, w nocy owszem, tak gdzieś do 7 rano, a potem system, który miał usprawnić ruch, działa w ten sposób, by go spowolnić. Niedawno liczyłem, z Suchanina, przez Morenę, na Zaspę i Przymorze zaliczyłem 25 czerwonych świateł z rzędu. Efekt tych działań będzie odwrotny od zamierzonego, bo im więcej czasu będzie się tracić, tym bardziej ludzie będą się spieszyć, ale dla polityków i innych urzędniczych baranów jest to tak niezrozumiałe, jak to, że wpływy do budżetu mogą być wyższe, gdy się obniży podatki. To jest magia, której oni nigdy nie pojmą. Kolejną kwestią jest to, że te wszystkie działania są tylko pozorne, taka pokazówka dla niemyślących, bo z jednej strony wprowadza się ograniczenia prędkości, odbiera się prawka za szybką jazdę, a z drugiej- w żaden sposób nie kontroluje się czy ktoś, komu odebrano prawo jazdy, faktycznie nie jeździ, po 5 razy się ich potem zatrzymuje i nic, a lekką ręką rozdaje się je nowym kierowcom, którzy się do tego nie nadają. Szkolenie też jest o kant tyłka potłuc. W tym roku już 3 razy zostałem poproszony przez panienki żebym im ich auto zaparkował, bo one tyłem nie potrafią. Telefony, smsy w czasie jazdy są spoko, ale 70km na Grunwaldzkiej to takie straszne niebezpieczeństwo że hej. Bez sensu to wszystko i w ogóle dlaczego dopuszcza się do sprzedaży auta rozpędzające się do 300km/h plus, jeśli najwyższa dopuszczalna prędkość w Polsce to 140km/h? Problemem nie są przepisy, czy nadmierna prędkość, problemem są kierowcy, którzy nie potrafią jeździć, skoncentrować się na jeździe i przede wszystkim myśleć. Zwróćcie też uwagę na taką zależność- im więcej pierdół na drogach, tym więcej wariatów, a jak wszyscy jadą sprawnie to nikt nie świruje.

            • 9 0

      • Guzik prawda (1)

        Większość kierowców jedzie między 60 a 80 kmh. Znajdą się szarżujący, ale tacy zawsze będą, nawet jak tam będzie ograniczenie d 30 kmh. Ta zmiana jest absurdalna, bardzo wydłuży czas przejazdu przez miasto i spowoduje większy ruch na obwodnicy, która i tak jest już zapchana. Nic dobrego z tego nie wyjdzie. Co innego, gdyby wprowadzili taką zmianę, gdyby była inna siatka drogowa w Gdańsku. Jednak jej nie ma, więc nie ma tematu. Kolejny kretyński wymysł drogowy radnych, po zmianie organizacji ruchu na Piramowicza, zwężeniu na Grunwaldzkiej w Oliwie (czemu tylko w jednym kierunku? ), po decyzji o niezdejmowaniu taśm z większości przejść dla pieszych z przyciskami i jeszcze paru innych. Te zmiany pieszym i rowerzystom NIC nie dadzą, a kierowcom utrudnią życie

        • 43 0

        • jak by było 30kmh to jazda 80kmh pewnie nie byłaby możliwa. chyba że w nocy

          • 0 2

    • Dokładnie! W samo sedno. (1)

      • 15 6

      • w jakie sedno?

        ławke tez usuniento. Tusk zamykal stadiony..

        ta sama droga .. PO i KO.

        • 11 9

    • Bo nie radzimy sobie

      • 3 3

    • no ale tak działa platforma (2)

      ktoś wypadł przez okno - zakazać okien

      • 52 10

      • Weź se te politykę wsadź w buty bo i tak masz jednostronne spojrzenie.... (1)

        Chyba że przyjemniej Ci gdzie indziej wsadzać hihi

        • 10 23

        • ale on ma racje. w tym miescie tak to wyglada

          kto pamieta przyklad jakies lawki co tam siadali pijacy i bluzgali?

          Ciekawe, ze nie zamknieto calego miasta bo przeciez przeklinaly julki..

          • 31 2

    • A jak bylo z ławeczką przed przedszkolem? Rzady podwladnych dulkiewicz.

      macie tak jak wybraliscie.. - Klub radnych koalicji obywatelskiej

      • 28 3

    • Witamy w Gd (7)

      Mieście rządzonym od lat przez platformę

      • 24 0

      • Oddaj w ręce PiS to dopiero zobaczysz... (6)

        Aleja im. Lecha.K // plac ofiar smoleńskich... // Skwer 10 kwietnia... Jak by PiS był taki super to ten mały gnom nie chował by się na Żoliborzu w obstawie takiej ilości milicji...

        • 21 12

        • czyli jedyny wybór to taki który nas dyma albo ten który nas może też wydymać ? Może trzeba sie chwile zastanowić przy wyborach a nie patrzeć na bilbordy najbogatszych partii ?

          • 9 0

        • (1)

          Są lewicowe partie, które zakładają lepszy urbanizm niż PO (nie mylić neoliberałów z PO - którzy prywatyzowali ważne funkcje miejskie - z socjaldemokratami)

          • 0 2

          • Lewica? Jaki oni mają plan urbanistyczny? Zrobić z całej tej trasy jedną wielką ścieżkę rowerową?

            • 5 0

        • Nawet jeśli, to co z tego?

          Przynajmniej można by się było po tej alei Kaczyńskiego szybko i płynnie poruszać. W d*pie mam jak się nazywa ulica którą jadę, wystarczy że szybko nią dojadę z A do B.

          • 3 3

        • Co to ma wspolnego

          z prędkościami i racjonalną organizacją ruchu? Radni PO nie biorą pod uwagę topografi miasta, wąskiego i długiego z powodu naturalnych ograniczeń. W przeciwieństwie do innych miast, w Gdańsku nie ma alternatywnych, równoległych arterii przełomowych. Na drogach lokalnych, osiedlowych proszę bardzo - niech będzie 50, ale przemieszczanie pomiędzy dzielnicami powinno być sprawne. Po to buduje się autostrady pomiędzy miastami. Znając jednak "geniuszy z PO", to następny ich pomysł to ograniczenie prędkości na autostradach że 140 do 70km/h, bo przecież tam też odbywają się wyścigi. Czas pogonić tych lewaków z PO zanim zafunduja nam inne jaja.

          • 1 0

        • Co ma nazwa ulicy do stojących przy niej znaków drogowych?

          'Patron ulicy musi być "prawilny" choćbym musiał się po niej "czołgać"!' Głosujcie dalej wg waszej "złotej zasady": byle jaki byle by był z antypisu.

          • 2 2

  • Opinia wyróżniona

    Niech radni zapytaja inzynierów z PG (68)

    o ile wzrośnie emisja CO2, cząstek stałych i ciepła zakumulowanego skutkiem tej decyzji. Diet im zabraknie na pokrywanie skutków oddziaływania na środowisko tak durnej decyzji. Na razie wciąż jeździmy blachosmrodami, a nie odkurzaczami...

    • 750 75

    • Auto rozpędzające się do 70 emituje mniej zanieczyszczeń niż auto przy 50 ? (55)

      • 31 25

      • Niestety tak (12)

        • 46 15

        • Niestety nie (9)

          Warto się dokształcić.
          90% zanieczyszczeń w powietrzu to zanieczyszczenia wtórne które są zależne od prędkości!!! Spalin może jest ciut więcej ale za to są niżej zawieszone w powietrzu i mają mniejszy zasięg.

          • 9 40

          • To chyba nie tak (7)

            Zobacz na miasta gdzie jest największy SMOG- Kraków, Wrocław, Warszawa.
            Skoreluj to z ilością korków.
            Wniosek jest prosty- Największe zanieczyszczenia powietrza mamy w miastach gdzie ruch odbywa się z prędkością 20-30 km/h (ze względu na korki)

            • 30 11

            • Co ty bredzisz (4)

              to kwestia ukształtowania terenu i lokalizacja miasta jest głównym czynnikiem. u nas smogu prawie nie ma bo wieje caly czas. nie wymyślaj.

              • 18 27

              • przyczyną smogu są spaliny (2)

                warunki środowiskowe mogą nasilać lub zmniejszać tendencję do jego powstawania. Smog to spaliny, misiaczku. I nie ma, że boli.

                • 13 12

              • smog to przede wszystkim zjawisko atmosferyczne !!!

                to "brudna mgła". Jak powietrze stoi to ze spalinami sie tworzy. jak wieje to sie nie tworzy

                • 6 4

              • 9 uposledzonych dowodzi, ze ich boli. I co im Pan zrobisz?

                • 0 1

              • Masz rację... ale smogu i zanieczyszczeń powietrza u nas od cholery.

                Aplikacjepokazujące jakość powietrza, mierzoną na stacjach rozstawionych po Gdańsku, dają obraz sytuacji. Jest bardzo źle. Niewielkie to pocieszenie, że inni w PL mają jeszcze gorzej.

                • 3 2

            • Kiedy był zakaz przemieszczania się to smog nadal się utrzymywał (1)

              Czy aby samochody go tylko powodowały?

              • 20 5

              • No właśnie się nie utrzymywał, a przynajmniej zelżał

                Najwięcej bałaganu robi w zimie ogrzewanie, ale akurat tak się złożyło że pandemia zaczęła się u nas gdy już było dość ciepło.

                • 2 1

          • Dowiedz się

            Co to skrzynia biegów i jak wpływa na spalanie :)

            • 0 0

        • Musi pokonac znacznie wyzsze opory -> wykonac znacznie wiecej pracy -> Twoim zdaniem spali mniej paliwa.

          Jaka prawde odnosnie wlasnej osoby wlasnie wszystkim wyjawiles?

          • 1 0

        • Szybko jadące auto emituje więcej..nauka to nie grzech

          • 0 0

      • zapytał gimnazjalista (30)

        ale przeczytaj raz jeszcze całe pytanie. Ze zrozumieniem. Dla ułatwienia dodam, że moje auto nie załącza 5 biegu (i wyższych) poniżej 62 km/h - takie wyprodukowali. I tak dalej...

        • 9 11

        • zezłomuj i kup takie co uczciwie przegląd przejdzie.

          • 14 18

        • Chcesz powiedzieć, że przy 70 km/h twoje auto spala mniej niż przy 50? (28)

          Opór aerodynamiczny, główny opór do pokonania przy jeździe ze stałą prędkością, jest proporcjonalny do kwadratu prędkości. Czyli przy 70 twoje auto musi wykonywać 2 razy większą pracę. A ty mówisz, że wtedy pali mniej? Patentuj chłopie swoje auto szybko!

          • 21 37

          • No nie wiem? (5)

            Zobacz na tabele zużycia paliwa na poszczególnych biegach i obrotach silnika.
            Optimum to 90 km/h i 2 K obrotów silnika. W miescie trudno tak jeździć. Niemniej jazda z prędkością 70 km/h jest według danych producentów samochodów bardziej ekonomiczna niż 50km/h

            • 45 6

            • 70 km/h to najmniejsze zużycie paliwa (4)

              Ale pod warunkiem, że to prędkość stała. NA Al. Grunwaldzkiej i zwycięstwa mamy 23 sygnalizacje świetlne. Czyli średnio co 400m. To nie jest jazda ze stałą prędkością ale rozpędzanie się do 70 km/h na każdych kolejnych światłach (nie przez brak priorytetów, a i**otów, którzy jadą 90 km/h i zawsze dojadą na czerwonym, blokując tych, co jadą zgodnie z zieloną falą).

              • 18 10

              • Nie ma zielonej fali (3)

                Tristar nie działa tak, jak było obiecane

                • 19 5

              • (2)

                Oczywiście, że jest. Trzeba tylko nie jechać 90 i więcej od czerwonego do czerwonego.

                • 5 5

              • Nie ma na całym odcinku, jest tylko pomiędzy niektórymi skrzyżowaniami np. Mc Donald/Uniwerek - nowy Żak.

                • 2 0

              • W ciągu dnia nie ma, jedynie na bardzo krótkich odcinkach. Tristar działa zupełnie odwrotnie niż miał. Nie usprawnia ruchu tylko go celowo spowalnia. Jak mamy iść w tym kierunku to może faktycznie wyrzućmy auta z miasta, a przywróćmy konie i furmanki. Będzie ekologicznie. Może trochę końskim klockiem będzie waliło, ale przynajmniej nie będzie spalin.

                • 3 0

          • (1)

            A przy jakiej predkosci obrotowej silnik ma największą sprawność?
            To może warto powiedzieć o jakich wartościach oporów mamy do czynienia przy predkoscich poniżej 90km/h

            • 4 0

            • Gdy ma wysoki moment obrotowy.

              • 0 2

          • Te kwadraty prędkości przy oporze aerodynamicznym wprost mnie urzekły - (13)

            - niestety niewiele maja wspólnego z prawdziwą dynamiką płynów. Nie wymyślaj nowych teorii i nowych praw fizyki. Wróć na Ziemię. Idź do szkoły. Przeproś nauczyciela fizyki.

            • 11 7

            • jeszcze jedno (12)

              Zostaw już ten opór - bo chyba tak właśnie myśleli radni. Efektów obniżenia prędkości będzie wiele - niestety ich wpływ na środowisko nigdy nie będzie pozytywny. Zaczynając od płynności ruchu (zmniejszy się drastycznie) przez zwiększenie ilości zanieczyszczeń chemicznych i fizycznych aż po zwiększenie poziomu frustracji i tak sfrustrowanych kierowców. Nikomu to nie wyjdzie na dobre.

              • 16 8

              • Na ile w tym Twoim modelu wyceniasz ludzkie zycie? (1)

                • 2 9

              • Na dwa i pol Witka.

                Platforma wyraznie strzela sobie w kolano.Chyba juz zdecydowali sie oddac glosy proszczepionkowemu Holowni.

                • 7 1

              • Frustracja (5)

                A ja widzę frustrację w oczach ludzi nerwowo wyprzedzających mnie, z którymi spotykam się na następnych światłach auto w auto. Ludzie jeżdżący zgodnie z przepisami wracają do domu zrelaksowani, a ci nerwowi nie. Po co ta gonitwa? Jadąc przez cały Gdańsk zaoszczędzisz max 2min pędząc na złamanie karku. Za te ograniczenia podziękujmy sami sobie oraz policji, której nie ma.

                • 10 8

              • (2)

                no nie wiem, ja jestem najbardziej zestresowany jak jade przepisowo tzn. 50 km/h albo ktos mi siedzi na zderzaku albo na 2 pasmowej drodze wjezdza przed maske.....przyznam szczerze, ze relaksujaca predkosc to taka 30-40 km/h nie musze na nic uwazac i sie skupiac, bo droga hamowania krotka ....wiec moge myslec o czymkowiek i nawet juz innych kierowcow nie zauwazam z tylu tylko jest problem taki, ze moj diesel pali o 1 litr wiecej...... jazda na 2-3 biegu mu chyba nie sluzy

                • 7 5

              • No patrz, a moja benzyna przy 50 pali pól litra mniej niż przy 70... (1)

                Przy tych samych obrotach silnik spali na opory wewnętrzne tyle samo, niezależnie od biegu...

                • 0 5

              • A moja benzyna przy 0 km/h to w ogóle nie pali.

                pod warunkiem, ze kluczyk mam w kieszeni. Bo jak stoję na światłach z włączonym silnikiem, to niestety pali. Żaden mechanik nie dał rady ustawić inaczej. Żre wachę, wali z rury i inaczej nie będzie!

                • 6 0

              • Nie, wcale niekoniecznie. Sa skrzyzowania lub po prostu miejsca, odcinki, gdzie szczegolnie warto jechac sprawnie. (1)

                Natomiast takie "zrelaksowane" podejscie, ktore w praktyce najczesciej sprowadza sie do tego, ze na lewoskrecie na zielonym swietle zmieszcza sie dwa samochody zamiast czterech, to zwykle chamstwo. A Ty sie jeszcze potem dziwisz, ze wlasnym chamstwem wywolujesz frustracje innych kierowcow :)

                • 3 0

              • hmmm

                Nie znasz mnie, a tyle rzeczy mi zarzuciłeś. Właśnie o takich kierowcach pisałem :)
                PS. Na światłach jadę sprawniej jak 90% innych ;)

                • 0 0

              • Przeciez to przeczy logice (czesc tych zalozen) (3)

                Plynnosc ruchu musi sie poprawiac wraz ze spadkiem sredniej predkosci - mamy przeciez po drodze swiatla, ktore wymuszaja czasowe zatrzymania (predkosc rowna 0). Zatem im wieksze amplitudy predkosci, tym mniejsza plynnosc ruchu i odwrotnie. Prosze uprzejmie.

                • 2 3

              • (1)

                Twoja logika ma zastosowanie tylko w teorii. W prawdziwym życiu można sobie nią tyłek podetrzeć. Gdyby wszyscy, na światłach, ruszyli niemal równocześnie, to możnaby sobie jechać płynnie z niewielkimi amplitudami, jednak w praktyce jest tak, że jak stoisz troszkę dalej, to światło się ponownie zmieni na czerwone zanim w ogóle zdążysz ruszyć. Do wyprzedzania, jazdy slalomem i ustawiania się na wolnym pasie dochodzi zazwyczaj dlatego, że niektórzy nie chcą stać za powolniakiem, któremu często trzeba dać znać klaksonem, że już ma zielone światło, bo oczy ma na ekran telefonu skierowane, lub na własną gębę w lusterku. Niestety nigdy się nie dogadamy w tym temacie, bo dla jednych auto jest po to by było szybciej, a dla innych- by było wygodniej. Ja osobiście mam dużo mniej sympatii dla tych drugich, bo oni przekładają własną wygodę nad życie, zdrowie, czas innych ludzi. Piszą o nich frustraci, wariaci, a potem siedząc w domu, czekając na kuriera lub zamówione żarcie, przeklinają ich, że tak długo, że tak wolno. Niestety większość ludzi jeździ autem do pracy, z pracy i do galerii, ewentualnie na spacer, co jest lekkim absurdem- jedziesz autem, żeby spacerować na świeżym powietrzu i narzekasz, że jest mało świeże, ale nie widzisz, że sam je zasmrodziłeś właśnie. W tym gronie są też urzędnicy, którzy podejmują decyzje i ustawiają wszystko pod siebie. Zielona fala? Zobaczcie jak działa zielona fala na Wyklętych- hyc do urzędu, a nie w kierunku obwodnicy, gdzie prawie wszyscy jadą.

                • 1 0

              • Moim zdaniem to niczego nie zmienia.

                Jesli niektorzy beda na krotkich odcinkach rozpedzac sie do duzo wyzszych od przecietnej predkosci, to plynnosc bedzie spadac. Z drugiej strony, moze powinnismy zaczac od ustalenia jakiejs wspolnej definicji tej plynnosci, bo moze tu sie rozmijamy :) Na pewno sprawne ruszanie kierowcow ma zasadniczy wplyw na plynnosc, co do tego nie moze byc watpliwosci.

                • 0 0

              • ...jeszcze jedno odnośnie takiej uproszczonej urzędniczej logiki:

                Logiczne wydaje się też to, że jak podniesiesz podatki, to zwiększysz wpływy do budżetu, nielogicznym zaś wydaje się pomysł by zwiększyć wpływy obniżając podatki, a jednak tak to często w praktyce wychodzi i idę o zakład, że tu będzie podobnie. Im dłużej będzie się jechało, tym bardziej będą się ludzie spieszyć. Im bardziej będą ruch tamować, tym więcej będzie stłuczek, kolizji, potrąconych rowerzystów, kłótni, bójek, chamstwa, spalin, rozżarzonych latem aut z niewyrabiającą już klimatyzacją- to też weźcie pod uwagę w swoich kalkulacjach emisji spalin i gazów cieplarnianych.

                • 2 0

          • (2)

            możesz jechać 50 km/h na 1 biegu i 70 km/h na 5. W którym przypadku jest większe spalanie ? Prędkość nie jest aż tak ważna

            • 7 1

            • Jak umiesz jeździć - jest. (1)

              Kiedy więcej spalisz - 4 bieg, 2k obrotów, 50km/h, czy 5 bieg, 2k obrotów, 70km/h?

              • 1 1

              • I niby na podstawie tych szczatkowych zalozen oczekujesz jednoznacznej odpowiedzi?

                A coz to za skrzynia? Coz za silnik? Jakie wspolczynniki oporow? A i tego malo, nadal dowolna odpowiedz moze byc prawda albo klamstwem.

                • 0 0

          • norma zużycia paliwa (2)

            określana jest w gramach na cm3 pojemności na 1 obrót. Jedziesz wolno na wysokich obrotach na niskim biegu spalasz więcej niż jadąc szybciej na niższych obrotach na wyższym biegu.

            • 2 1

            • Ale dlaczego jadąc wolno masz jechać na wysokich obrotach? (1)

              Pomijając już fakt, że w miejskich samochodach szybko na niskich obrotach się jechać nie da, bo skrzynia za krótka...

              • 0 2

              • Bo tak są zrobione skrzynie biegów:)

                Zestopniowanie zwykle nie pozwala na wrzucenie wyższego biegu poniżej pewnej prędkości w automatach i powoduje zdławienie silnika w manualnych...

                • 2 0

      • (9)

        Niestety mało kto to zrozumie.
        Pokutuje jakaś ludowa wiedza że rzekomo auto w okolicach 90km/h emituje najmniej zanieczyszczeń.
        Owszem - pod warunkiem że jest to stałą prędkość.

        Prędkość ekonomiczna jeśli do przejechania jest odcinek 500m to 30km/h, jeśli odcinek wynosi 1000m prędkość ekonomiczna to 50km/h.
        Do 70km/h opłaca się rozpędzić dopiero jak odcinek który pokona się z tą prędkością to 2000m, a do 90km/h jeśli będzie to odcinek 5000m

        Dlatego w mieście optymalną pod względem emisji prędkością jest zazwyczaj około 30km/h, 50km/h najwyżej na drogach przelotowych.

        • 11 14

        • nieprawda (5)

          najmniej zanieczyszczen to najwiekszy bieg przy najnizszych obrotach. to na pewno nie jest 90kmh dla wiekszosci aut

          • 5 0

          • Drodzy moji najmniej emisji spalin wydziela autko stojące pod domem i to jest jedyna prawda , a nie czy jedzie 30 ,50 czy 70 na godzinę

            • 4 1

          • Straszna glupote napisales... (1)

            A probowales kiedys wystartowac rowerem z najwyzszego biegu?
            Probowales pedalowac po ruszeniu, przy niskich obrotach?
            Probowales pedalowac potem (jak juz byles rozpedzony)?

            Kiedy bylo Ci latwiej pedalowac - kiedy paliles najmniej "paliwa"? Mysle, ze wcale nie przy najmniejszych obrotach ;)

            • 1 2

            • o ludzie. chodzi o stałą prędkość. jak już się rozpędzisz to jadąc na najniższych obrotach najmniej spalisz. to chyba logiczne.

              • 0 0

          • (1)

            Tak, pod warunkiem że mówimy o jeździe z tą prędkością długich odcinków (ponad 5km)
            W mieście większą ilość paliwa zuzywa się na rozpędzanie niż na tą jazdę ze stałą prędkością.

            Dlatego samochód który przy stałej prędkości 90 pali na autostradzi 5l/100km
            Ale w mieście gdybyś chciał spod każdy świateł przyspieszać do 90 to zużyje 15l/100km
            Ale gdybyś przyspieszał tylko do 50 to zadowoli się już pewnie 8-9l/100km
            Wbrew pozorom gdybyś w mieście nie przekraczał 30 to zużycie wyniosło by nawet mniej.

            • 2 2

            • Kompletnie gołosłowny wywód.

              Potrzebne dowody, najlepiej w formie obliczeń, na poparcie tych tez.

              • 0 0

        • Obawiam się, ze to nie tak:) (1)

          Producenci od 20 lat tworzą samochody tak, by spalały jak najmniej przy prędkości 70-80, bo to prędkość testowa:)
          A przy 30 w mało którym samochodzie można wrzucić 2 bieg nie dławiąc silnika...chyba, ze na polsprzegle...a wtedy spalanie w kosmos :) i przyspieszenie z 30 na zbyt wysokim biegu pochłania maaaaase paliwa:)

          • 1 1

          • W malo ktorym samochodzie to akurat sie silnik zadlawi, kiedy chocby z trojki bedziesz chcial ruszyc.

            A w przypadku bardziej elastycznych skrzyn, chocby niektorych japoncow, bez problemu ruszysz z piatki i nawet nie bedziesz musial nie wiadomo jak gazowac. Pewnie o autoacie piszesz, tam faktycznie z trojki nie ruszysz :)

            • 0 1

        • yyyy co za bzdura! co za beznadziejnie bezsensowny wpis! Chcesz powiedzieć, że jak jedziesz z Gdańska do Wrzeszcza to 50 na godz, a jak do gdyni to popie...aj 90? i skąd ta konkluzja? bo zazwyczaj nie jedziesz do gdyni? To nie ma sensu człowieku, czy ty może nie jesteś człowiekiem tylko jakimś zpie... nieudanym botem, który przetwarza jakieś dane z innych wpisów i tworzy teorie nie z tej ziemi?

          • 0 0

      • Tak, jedzie na wysokim biegu i niskich obrotach

        Przy 50 i mniej spalanie zawsze jest wyższe

        • 1 0

    • I jeszcze trochę pojeździmy

      • 1 0

    • Oczywiscie stojąc w korkach samochody emitują znikome ilosci zanieczyszczeń.
      To dlaczego firmy paliwowe finansują tych oszołomów od Jamrozego?

      • 3 0

    • Nieudolność producentów silników

      Jak będzie wszędzie 50, to zaczną robić coś sensownego (albo i nie zaczną, bo zjedzą ich auta elektryczne). Różnica w oporze powietrza jest duża, jazda 50 powinna być dużo bardziej efektywna.

      • 2 9

    • Ile to teorii trzeba nawymyślać, żeby usprawiedliwić "szybką ale bezpieczną" jazdę... (1)

      • 11 9

      • ...a ile

        pampersów trzeba zużyć żeby wpaść na takie ,,przełomowe,, rozwiązania ;)

        • 9 2

    • Każde naciśnięcie hamulca jest nie ekologiczne. (1)

      Więc przy skrzyżowaniach jednopoziomowych, w terenie miejskim nawet tak rozciągniętym jak Gdańsk, rozpędzanie i hamowanie jest nieekologicznie. Jak chcemy powoływać się na badania to najpierw odpowiednio przeanalizujmy ich założenia.
      PS. Uprzedzając głupio-mądrych ,,Zielona fala'' jest możliwa najwcześniej po 21.

      • 6 0

      • prawda najekonomiczniejsza jest jazda 30-40kmh

        ale stała. bez przyspieszen i hamowań

        • 3 4

    • (1)

      A odpowiem bardzo chętnie
      Emisja CO2 i innych zanieczyszczeń znacznie spadnie.
      Ponieważ ich źródłem w ruchu miejskim jest w praktyce jedynie przyspieszanie i hamowanie.
      A ciągłe przyspieszanie i hamowanie do 70km/h generuje znacznie więcej emisji niż przyspieszanie do 50km/h i dalsza jazda z tą prędkością.

      • 6 6

      • Nie będziesz miał żadnej dalszej jazdy. Nadal będziesz przyspieszał i hamował. Wy żyjecie w jakimś utopijnym świecie, w którym wszyscy równocześnie ruszają, gdy zmienia się światło i jadą cały czas prosto, nie skręcają, nie parkują, nie włączają się do ruchu. Zmieni się tylko to, że zamiast do 70km/h, legalnie będziesz mógł rozpędzić się do 50km/h, a czas przejazdu znacznie się wydłuży. Spalisz więcej paliwa, silnik ci się będzie latem przegrzewał, a chłodnica i klima nie będą wyrabiały. Grunwaldzka będzie płonęła żywym ogniem i chcesz mi powiedzieć, że to będzie lepsze dla mojego zdrowia? Piszecie o spalaniu, ale zapominacie o tym, że trzeba jeszcze chłodzić żeby się nie spaliło.

        • 1 0

    • Fizyka sie klania, i to z podstawowki (1)

      Czyli jak jedziesz szybciej to spalasz mniej paliwa i masz nizsza emisje.
      Odkrywcze na miare Nobla, podaj swoje dane, lacznie z peselem, zglosze Cie do tej nagrody, jeszcze troche kasy zgarniesz - oczywiscie jak to udowodnisz :)

      • 5 7

      • No tak, podstawówka to jest kluczowe słowo twojego wpisu. Przy pewnej prędkości osiągasz optymalnie niskie spalanie. Jadąc szybciej lub wolniej spalanie, wyrażone w litrach na 100km, wzrasta. Przykład: jedziesz 100 km z prędkością 70km/h, spalasz 3,9l na 100km. Jedziesz ten sam odcinek z prędkością 50km/h, spalasz 6,2l na 100km. Przy tak uproszczonych założeniach, oczywiste jest to, że jadąc 70km/h spalisz mniej na 100 km niż jadąc 50km/h. Na poziomie podstawówki sprawa jest załatwiona. Niektórzy tu jednak przechodzą na wyższy poziom, twierdząc, że nie jesteś w stanie jechać na dłuższym odcinku ze stałą prędkością 70km/h i to jest prawda, jednak zupełnie z kosmosu jest twierdzenie, że jeśli zredukujesz tą prędkość do 50km/h to nie będziesz musiał się zatrzymywać. Jeżeli nie możesz pokonać tego odcinaka z prędkością 70km/h, przy dozwolonej prędkości do 70km/h, bez zatrzymywania się, to nie będziesz mógł go również pokonać jadąc 50km/h, przy dopuszczalnej prędkości do 50km/h bez zatrzymywania się. W rzeczywistości, po zmianie oznakowania, przejechanie tego samego odcinka w nocy, zajmie ci więcej czasu, przy niższej średniej prędkości i wyższym średnim spalaniu. W ciągu dnia zaś, w godzinach szczytu, nie ma znaczenia dopuszczalna prędkość, bo i tak będziesz jechał średnio 15-20km/h (wolniej niż rower) i globalnie w ciągu doby wszystkie auta, po obniżeniu dopuszczalnej prędkości, spalą x litrów paliwa więcej niż przed tą zmianą. Czego tu nie rozumiesz?

        • 3 0

    • Zycie jest więcej warte

      Niż pseudonaukowe wywody piratów drogowych

      • 0 0

  • To jest celowe działanie, żeby zakorkować miasto (5)

    Wtedy można wprowadzać limit aut i inne komunistyczne tzn. nowoczesne zasady z innych miast świata oświeconego marksizmem

    • 109 10

    • Czipy Gatesa już montują przez szczepionki. Mam nadzieję, że się nie szczepisz. (1)

      • 5 6

      • Zdaję sobie sprawę, że wierzysz w płaską ziemie foliarzu

        • 1 3

    • Aż tak to sobie nie dopowiadaj

      • 1 1

    • Do tego wystarczają im śmieciarki i 7 -9 rano.

      • 0 0

    • Wróćmy do kontyngentów na samochody

      • 0 0

  • Brak umiejętności ograniczać, brawo

    • 9 4

  • tylko do tego się nadajecie z KO... (1)

    Pierw na siłę robią dodatkowe sygnalizację, bo zachciało się biurowców przy głównej drodze, a później dodatkowo chcą wymusić obniżenie prędkości. Nie tędy droga, znaki nic nie zmienią.

    • 90 4

    • Niech tam przy każdym z biurowców będą światła

      • 1 1

  • (3)

    To, to że knajpy otwieracie i biura budujecie przy głównej i jedynej drodze przez długie 3miasto to mamy pełzać?!

    To się zdecydujcie co to to ma być!

    Ja prowadząc autobus szybciej jadę.
    .....na głowe upadliście idźcie się leczyć.
    3 pasy i 50km/h tu śmierdzi planem zamknięcia 3 pasa i oddania go rowezystom albo na parking taki jak w Oliwie ktoś sobie ubzdurał.

    Albo droga albo deptak, zdezydujcie BABY.

    • 122 6

    • Pełzać. :) (1)

      Ładnie nazwane. Ale coś w tym jest

      • 3 0

      • korki

        • 1 0

    • Oliwa i Trakt Konny

      1 pas trakt Konny i Oliwa

      • 1 0

  • tylko bez odcinkowego pomiaru to ograniczenie jak każde inne będzie nagminnie łamane

    • 15 4

  • Opinia wyróżniona

    70 km/h na Al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej,to było mądre rozwiązanie w komunikacji Gdańska. (56)

    Rowerzysci mają swoje trasy. Jak taka prędkość może przeszkadzać rowerzystom? Są światła,które regulują przejazdy.

    • 1108 83

    • no widzisz. rowerzystka straciła nogi bo jakiemuś asowi się śpieszyło, wypadł z drogi i ją staranował (23)

      idź jej się spytaj prosto w oczy co jej przeszkadza?

      • 35 134

      • (2)

        Wypadł z drogi przy prędkości 70km/h na prostej Grunwaldzkiej czy Zwycięstwa? Idź te bajki opowiadać gdzieś indziej :)

        • 156 20

        • (1)

          Krawężniki sa tak wysokie,że przy takiej prędkości zawiesilby się na nich,karetka jedzie nie można zjechać,żeby zrobić miejsce.

          • 56 11

          • Tam, gdzie są rzeczywiście wysokie

            Prędkość nie ma znaczenia...i tak są za wysokie

            • 5 1

      • Podaj szczegóły. (9)

        • 14 2

        • grunwaldzka na wysokosci pomorskiej (2)

          pazdziernik ubiegłego roku. poszukaj, a znajdziesz

          • 10 22

          • (1)

            Pomorska przecież tam już nie ma 70

            • 27 2

            • juz nie

              • 3 3

        • Przystanek tramwajowy opacka (5)

          Byłem tam chwilę po wypadku, przechodzę codziennie przez to przejście. Aha, 3 tygodnie temu znów, w tym samym miejscu kolejny bandyta nie zauważył świateł i wbił się aż w tramwaj. Tylko szczęście spowodowało, że nie ma ofiar śmiertelnych. Jestem jak najbardziej za ograniczeniami

          • 8 47

          • Ale w tamtym miejscu jest "od zawsze" ograniczenie do 50km/h

            • 33 2

          • Jadąc 50 km/h (3)

            Jadąc 50 jak nie zauważy świateł też wjedzie w tramwaj, w pieszego czy w rowerzystę

            • 15 1

            • jest gigantyczna i niewyobrażalna różnica (2)

              gdy się np w słup wbijesz autkiem przy 40km/h czy przy 60km/h

              • 2 9

              • (1)

                I w jednym i w drugim przypadku auto do kasacji, i w jednym i w drugim kierowca prawdopodobnie nabawi się jedynie siniaków (No chyba że jakiś rdzewiejący nastoletni strucel, to wtedy w obu przypadkach można zginąć). Więc podsumowując różnicy nie ma.

                • 4 4

              • Podsumowujac te bzdury mozna ocenic tylko Ciebie. Do niczego innego te bzdury nie posluza.

                • 0 2

      • (6)

        aha wypadło jedno auto miliony mają jechac w tempie żółwia tok myślenia lewackiego łajna mnie przeraża baranie zrozum że kto będzie chciał jechac stówą pojedzie i w 99% procentach nikt mu nic nie zrobi

        • 120 22

        • Kto będzie chciał jechać szybciej ten pojedzie

          • 26 1

        • Wteyd zbaiora mu już prawko (1)

          A jak pojedzie drugi raz, to pójdzie siedzieć, pamiętaj spryciarzu od krula

          • 3 32

          • W Gdańsku? Nie. Jak jest ograniczenie prędkości do 50, to razem z radiowozem obok jedziemy 70

            • 6 0

        • przy światłach przy bibliotece co chwile jakiś wpada

          to nie jest jedne auto na milion. to powszechny standard!!!

          • 5 18

        • tak, bedziesz jechał wolniej, czy chcesz czy nie (1)

          bo ci każemy, madrzejsi, lepiej wykształceni,z arabiajacy i wazniejsi od ciebie ludzie. badz sobie prawicowym szefem w swoim bloku z wielkiej plyty
          ha tfu w biedaków

          • 4 17

          • oho, widzę napływowa elyta z szadółek się zaczęła udzielać

            • 11 2

      • Jej przeszkadza to że nie ma nóg xD

        • 6 3

      • gościu nie wiesz o czym mówisz. Typ ruszał, miał jakieś problemy zdrowotne i zasłabł za kierownicą

        • 11 0

      • dzbanku rowerzysta czy pieszy był poszkodowany bo taki dzban jak jechał tam ponad 100km!!

        i jak będzie ograniczenie do 50 nadal takie dzbany będą tam jechać 100km!!

        • 17 4

    • Są. Ale nie każdy się stosuje

      • 0 2

    • (2)

      Szkoda bo ja lubię zapier....ć :)

      • 12 9

      • Powinni ograniczyć do 10 km (1)

        • 18 4

        • Powinno być tak że kierowczyc powinien pracować 1h w lesie za 1h za kółkiem ;)

          • 0 1

    • a redakcja to samochodziarze

      co widać po wyróżnionych postach

      • 5 23

    • znowu jesteście. Jak zwykle nic sie nie podoba...to źle, tamto źle.

      • 3 9

    • Jesli chodzi o wypadki z udziałem rowerzystów, (17)

      to są sami sobie winni. Myślą,że są święte krowy ruchu drogowego. Mam pytanie. Czy np. ktoś widział policjanta wypisującego mandat za przejazd cyklisty na przejściu dla pieszych, gdzie nie ma ścieżki rowerowej ? A może Policja poda nam ze swoich statystyk , ile takowych mandatów wystawiła ? O wymuszaniu pierszeństwa nawet nie wspomnę.

      • 45 5

      • (5)

        Albo ile mandatów dla rowerzystów za przejazd na czerwonym?? Bo mi na kamerce nagrywa się przynajmniej jedne dziennie. Nie wspomnę o patentach typu: czerwone na drodze, to hop na chodnik i za sygnalizatorem z powrotem na drogę. Nie wszyscy rowerzyści są tacy ale też nie wszyscy kierowcy prują po Grunwaldzkiej 130 km na godzinę. Lewicowa równość kończy się tam gdzie zaczyna im przeszkadzać. Czemu nie wprowadzić progów zwalniających na ścieżce rowerowej przed przejściem dla pieszych??

        • 27 2

        • Bo progi zwalniające nie działają na rowery. Ot, taki banał. (1)

          Ja z kolei jeżdżąc codziennie do pracy widzę jednego, może dwóch kierowców nie przekraczających prędkości.

          • 2 11

          • Chyba jednak działają bo przy wejściach na plaże w Brzeźnie są i rowerzyści tam muszą zwolnić

            • 3 0

        • mi się nagrywa 100 kierowców dziennie na czerwonym. (2)

          chcesz się dalej licytować?

          • 2 15

          • (1)

            Haha, ta, jasne. Jeżdżę codziennie i często nawet jednego nie widzę, a nawet jeśli jakiś się zdarzy, to przejedziesz w momencie zapalenia się czerwonego, a rowerzyści często zupełnie nie zwracają uwagi, potrafią przejechać kilkanaście sekund po zapaleniu się czerwonego, zupełnie ignorują.

            • 14 2

            • Bo slepy jestes i sam tak robisz

              • 0 4

      • (7)

        zdecydowana większość wypadków jest z winy kierowców samochodów. Poczytaj zanim zaczniesz pitolic faramzony

        • 5 21

        • Jakieś źródło (6)

          Czy z głowy to wyciągnąłeś?

          • 11 2

          • Jest oficjalna baza wypadków, poczytaj :)

            I nie bez powodu OC na rower kosztuje 100x mniej niż na samochód.

            • 1 9

          • (3)

            źródło to dane policji. 82% wypadków powodują kierowcy 4 kółek
            za 2/3 wypadków z udziałem rowerzystów odpowiadają kierowcy 4 kółek
            za 3/4 wypadków z udziałem pieszych odpowiadają kierowcy 4 kółek

            W liczbach? w 2019r. doszło do 4728 wypadków z udziałem rowerzystów, przy czym rowerzysta był sprawcą w zaledwie 1588 przypadkach

            • 3 10

            • Liczby są takie, bo Policja uznaje z góry kierowcę samochodu za winnego. (1)

              Nawet jeśli rowerzysta wjedzie na czerwonym, a pieszy wbiegnie wprost pod koła, to kierowca auta i tak zostanie ukarany za "niezachowanie szczególnej ostrożności".
              Raz znajomej jakiś pijany typ wtargnął tuż przed maskę. W nocy, na nieoświetlonym przejściu. Nic nie było widać. Na szczęście jechała powoli, więc nic wielkiego się nie stało, ale gdy zjawiła się Policja, to zamiast ukarać d**ila z Art 14. KD, wolała pół godziny przekonywać kierowczynię do przyjęcia mandatu. Odpuścili dopiero gdy przyjechał ich przełożony, a ona zaczęła ryczeć.
              Także weźcie sobie te statystyki włóżcie gdzieś między Braci Grimm a TVP Info.

              • 8 1

              • Kodeksowo, kierowca nie ma prawa jechać gdy

                "Nic nie było widać". Światła zapomniała włączyć??

                • 0 0

            • Ktoś tu zapomniał o wpływie aury na ruch drogowy.

              Przy kiepskiej pogodzie liczba chętnych do jazdy na bicyklu spada. Kierowcom w samochodach to tak bardzo nie przeszkadza. Po za tym niektórzy jeżdżą, bo muszą gdyż wymusza na nich to charakter ich pracy.

              • 1 1

          • A tak.wyciągnął...

            z obcisłych gaci wraz z zawartości ,dlatego tak wali ;)

            • 1 1

      • a ktoś widział policjanta wypisującego mandat za przekroczenie prędkosci (2)

        a ktoś widział policjanta wypisującego mandat za jazdę na czerwonym
        a ktoś widział policjanta wypisującego mandat za wyprzedzanie na przejściu
        a ktoś....

        no właśnie zacznijmy od bandytów na 4 kołach. 40tys wypadków rocznie w Polsce nie powodują rowerzyści

        • 2 8

        • Kolego policja ma dwa niezawodne hasła odnośnie wypadków. Jedne to nie zachowanie należytej ostrożności a drugi to niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze. Przy czym nie ma zdefiniowanej żadnej z tych wartości. Nawet jak będziesz jechał z słoneczny dzień, zgodnie z przepisami i samochód wpadnie ci w dziurę na jezdni i polecisz np na barierki to jest to niedostosowanie prędkości. Jakiś czas temu były pokazane badania jak nowy samochód z salonu na nowych oponach hamuje na gładkiej drodze a jak na takiej lekko zniszczonej i na zniszczonej nawierzchni. Różnica w odległości wyniosła prawie 4 metry. I te 4 metry mogą decydować o wypadku lub nie. Ale nie można napisać w raporcie, że wypadek jest przez złą nawierzchnie bo wtedy można by było dochodzić odszkodowania ze strony zarządcy drogi.

          • 6 0

        • zmień...

          pampersa, bo ci faktycznie na łeb się rzuca ;) o natężeniu ruchu i ilości użytkowników dróg też tam było palancko fajo ?

          • 3 0

    • jak można karać całe miasto za wypadek patologi

      toż to aleja 3 pasmowa a 70 nie jest to niebezpieczne , przykładem niech będzie tunel nie można zmieniać zasad dla całej aglomeracji bo jakaś patologia zrobiła komuś krzywdę czy goście w garniakach z OBC czy innego Trytona walą ponad 100 jadąc jak po torze wyścigowym bo mają odbić kartę o punkt godzinie ... a argument z wyścigami to już totalna porażka co ma ograniczenie 50 do durnych wyścigów małych wacków .... chyba czas żałować iż wybieramy jak wybieramy bo ci wybrani chcą się wykazać nie tam gdzie trzeba ........

      • 26 0

    • Minusy to ci d**ile od petycji! (1)

      • 7 0

      • Tak brzydko pisać o radnych miasta KO?

        Gdybym był na poziomie obecnej żałosnej opozycji, to bym zainicjował "ruch siedmiu gwiazdek" ale prostactwo mnie mierzi.

        • 2 0

    • To nie ograniczenie do 70 jest zagrożeniem.

      Zagrozeniem są kierowcy którzy tych ograniczeń nie przestrzegają. Ci co zapie....li na Grunwaldzkiej, teraz dalej będą to robić, mimo ograniczenia do 50km/h. Ci co przekraczają dozwoloną prędkość, a w szczególności Ci co znacznie ją przekraczają, zawsze będą ją przekraczać mimo nowych ograniczeń. Tylko nieuchronność kary, czy duże prawdopodobieństwo, ze po przekroczeniu prędkości dostanie się słony mandat itd., spowoduje że będzie bezpiecznie na drogach.
      W Gdyni na drodze Różowej, jakiś kaskader się tam rozjeb... prujac ile fabryka dała, to urzędnicy ograniczyli prędkość na danym odcinku z 70 do 50. Ale potem i tak kilku kolejnych się tam rozbiło.

      • 13 0

    • aaaa...

      ....a co tzw. Zieloną Falą. Przejazd z Gdańska przy stałych prędkościach był cudowny a teraz szlak trafi.
      Będzie się jezdzilo jak w Łodzi , startujesz ze świateł z zielonego i dojeżdżasz do drugich gdzie wskakuje czerwone.

      • 8 0

    • Ograniczenie predkosci wcale nie zwieksza bezpieczeństwa pieszego!!Ale wydzielone drogi rowerowe!

      i przejscia dla pieszych z sygnalizacją !!

      • 6 0

    • rowerzystom wszystko przeszkadza

      • 3 0

    • Wlącz myślenie

      Nasze drogi należą do najbardziej niebezpiecznych w UE. Gorzej jest tylko w Rumunii i Bułgarii. Podstawowa przyczyna jest jedna: 88 procent wypadków to wina kierowców. A 9 na 10 kierowców przekracza prędkość tam, gdzie powinno jeździć się najspokojniej, czyli w terenie zabudowanym

      • 0 0

  • Może wogole 30 od Wejherowa po pruszcz? (2)

    • 77 1

    • Rozumiem, że to twoja trasa z domu do fabryki, stąd te obawy.

      Ale my tu o Gdańsku. Zmień portal.

      • 7 7

    • Haha, no może

      • 1 0

  • Hmm (4)

    Tolerowanie wieczornych rajdów to zwykła nieudolność policji. Bez problemu można ten problem rozwiązać. Tylko troszkę działań wywiadowczych i dobrze skoordynowane działania operacyjne. Wprowadzenie ograniczenia dobry pomysł pod warunkiem synchronizacji świateł na tzw. Zieloną Falę. Następny postulat rozdzielenie ruchu rowerowego od ruchu pieszego i oczywiście wprowadzenie ograniczenia prędkości dla cyklistów do około 25km/h. Zarazem egzekwowanie tych przepisów. Wprowadzenie obowiązkowego ubezpieczenia oc dla w/w, rejestracja rowerzysty z trwałym oznaczeniem w widocznym miejscu. Progi zwalniające przed każdym skrzyżowaniem i przejściem dla pieszych. A i jeszcze policjant przy każdym przejściu dla pieszych, aby karał pieszych łamiących przepisy ruchu drogowego. Będzie jeszcze bezpiecznej

    • 63 4

    • (1)

      co wyegzekwujesz baranie jak rowery nie muszą mieć nawet licznika prędkości kolejny bezmózgowy i**ota maniak regulacji wszystkiego za wszelką cenę tonami makulatury z zapisanymi bzdurnymi przepisami z tymi postulatami i**oto nadajesz się do muzeum osobliwości tabliczki rejestracyjne na rowery co jeszcze baranie?Znasz baranie jakikolwiek kraj w Europie z OC wymaganym by jechac na rowerze?

      • 0 5

      • Nooo, d**ilne pomysły, co nie? Teraz wiesz jak się czują szykanowani na każdym kroku kierowcy.

        • 1 0

    • 25km/h

      A kto jeździ tak wolno rowerem, mój Redley niezchodzi poniżej 40. Poza tym kodek drogowy nie nakazuje posiadania przez rower certyfikownego urządzenia pomiarowego

      • 0 0

    • Po co ta zmiana?

      Na codzień jeżdżę tamtędy rowerem ale nic mi nie przeszkadza że samochody lecą 70, przejazdy w poprzek Grunwadzkiej są na światłach więc też bez problemu, no chyba że samochody 50, rowery 15, a piesi tylko tyłem

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane