• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk kupił używane autobusy z Niemiec

Krzysztof Koprowski
13 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 30 nowych autobusów we flocie GAiT
Autobusy były dotychczas eksploatowane w Berlinie. Na zdjęciu jeden z nich, po lewej stronie. Autobusy były dotychczas eksploatowane w Berlinie. Na zdjęciu jeden z nich, po lewej stronie.

14 dziewięcioletnich, używanych Mercedesów trafi wkrótce do Gdańska. Spółka GAiT zakupiła właśnie pojazdy, które jeszcze niedawno jeździły po Berlinie. Na ulicach Gdańska autobusy pojawią się za kilka tygodni.



Czy miejska spółka słusznie postąpiła, kupując 9-letnie autobusy z Niemiec?

Zakup autobusów był dotychczas utrzymywany przez miejską spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje w całkowitej tajemnicy ze względu na rocznik autobusów (2009).

Mercedesy Citaro zostały nabyte od spółki EvoBus Polska. Ta z kolei pozyskała je od berlińskiego przewoźnika Omnibusgesellschaft J. Hartmann GmbH, świadczącego usługi na zlecenie lokalnych władz w stolicy Niemiec.

Cechą charakterystyczną nowych-starych pojazdów jest brak trzecich, ostatnich, drzwi w "nieprzegubowcach" - wejście i wyjście z autobusu możliwe jest tylko drzwiami przy kierowcy oraz w środkowej części. To oznacza, że w godzinach szczytu wymiana pasażerów może być znacznie utrudniona.

W czwartek dotarły do Gdańska cztery pierwsze pojazdy, a przyjazd kolejnych zaplanowano w weekend. W poniedziałek nastąpi natomiast oficjalne podpisane umowy z EvoBus Polska.

- Dzięki zakupowi 14 używanych pojazdów oraz 46 nowych, spółka GAiT będzie mogła wycofać z eksploatacji najstarsze autobusy - zapowiada Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
Czytaj też: Używane autobusy z Gdańska trafią do Gdyni

Umowa z firmą EvoBus Polska opiewa na kwotę 4 438 000 zł. Koszt jednego autobusu to 317 tys. zł. 14 autobusów Citaro trafi do Gdańska w ciągu miesiąca. Są to pojazdy wyprodukowane w 2009 roku, spełniające normy emisji spalin Euro V, wyposażone w klimatyzację oraz w dwoje drzwi pasażerskich z zabezpieczeniami przed zakleszczeniem. Autobusy pomieszczą 28 osób na miejscach siedzących i 66 na stojących.

Opinie (574) ponad 20 zablokowanych

  • Sami, bezpośrednio nie mogli kupić?

    Potrzebna była firma (znajomi królika), która się przy okazji nachapała? Biznesy po Polsku... bo nie za swoje. Banda darmozjadów i złodziei.

    • 33 0

  • (1)

    Kupili trupy żeby zakopcić miasto. Ekolodzy gdzie wy. Ekolodzy wyjdźzcie z Kodem na ulice. Dbajcie o nas o nasze zdrowie. Niemcy likwiduja bo kupuja nowe a my cieszymy się z wraków. Durne to nasze miasto, włodarz juz się skończył i jego ekipa również.

    • 34 4

    • ekolodzy to sprzedajne lewactwo - protestuja tylko tam, gdzie moga dostac kase i

      zniknac

      • 2 1

  • Kłamstwo (2)

    W Niemczech nie zostały dopuszczone do ruchu a w Gdańsk ktoś wziął w łapę że mogli się pozbyć zlomu

    • 40 4

    • (1)

      Udowodnij.

      • 1 3

      • co tu udowadniać, sprawa oczywista

        • 3 1

  • Napiszcie ile za te graty zapłacili. Patrzcie na ręce urzędasów

    • 27 2

  • Czy Budyń i Lisicki też jeżdżą takimi szrotami?

    • 27 1

  • Ha ha ha (3)

    Mit ekologi upadl

    • 24 1

    • Pieniądze w błoto.. (1)

      ...przerobić na żyletki..

      • 4 1

      • A ciebie na mączkę mięsno kostną.

        • 0 1

    • Natomiast Twojej ortografii..

      ..jak zwykle na czasie..

      • 1 2

  • Budyń śmieciu, przesiądź się sam do tych śmietników (1)

    • 31 2

    • Nadpobudliwy to do lekarza

      • 0 0

  • I co? I nie ma aktywistów z #alarmsmogowy?

    Tak to właśnie jest, piece kopcą, piece...

    • 25 2

  • Korupcja

    CBA zapraszamy do Gdańska

    • 29 4

  • Budyń kupił szrot

    Skandal

    • 28 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane