• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Traktu Konnego będzie droższy

Szymon Zięba
7 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.
  • Trakt Konny biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. To ruchliwa trasa, stąd nawierzchnia drogi szybko się zużywa.

Gdańsk planuje drugi etap remontu Traktu Konnego. Tym razem prace objąć mają odcinek od Politechniki Gdańskiej do ul. Smoluchowskiego. Inwestycja wygeneruje większe koszty niż pierwsza faza przebudowy drogi, która kosztowała ponad 4,5 mln zł. Z tego względu potrzebne będzie dofinansowanie zewnętrzne.



Czy po zmianach na Trakcie Konnym często jeździsz tą trasą?

Trakt Konny to ruchliwa trasa, która biegnie równolegle do al. Zwycięstwa. Wielu kierowców jadących w stronę centrum miasta korzysta z tej alternatywy.

Z tego powodu nawierzchnia ulicy była mocno sfatygowana i wymagała remontu. Pod koniec sierpnia tego roku oddano do użytku około kilometrowy, zmodernizowany odcinek Traktu - od ul. Smoluchowskiego do ul. Chodowieckiego (ok. 200 m przed skrzyżowaniem z ul. 3 Maja).

Prace trwały od 23 kwietnia i pochłonęły ponad 4,5 mln zł. Jedną z największych zmian, którą odczuli kierowcy, było zwężenie jezdni do jednego pasa i wprowadzenie strefy "tempo 30" na odcinku 500 m.

Strefy "tempo 30" w Gdyni



Już teraz wiadomo, że drugi etap remontu Traktu Konnego wymagać będzie zaangażowania dużo większych środków finansowych, proporcjonalnie większy bowiem będzie zakres robót. Według planów, przebudowana zostanie istniejąca już infrastruktura podziemna.

  • Jedną z największych zmian, którą odczuli kierowcy po pierwszej części remontu, było zwężenie jezdni do jednego pasa i wprowadzenie strefy "tempo 30" na odcinku 500 m.
  • Drugi etap remontu Traktu Konnego będzie kosztowniejszy. Według planów, przebudowana zostanie m.in. istniejąca już infrastruktura podziemna.

Szeroko zakrojona przebudowa kanalizacji



Zakres planowanych prac zależy od ustaleń zarządcy drogi i będzie obejmował m.in. wymianę nawierzchni jezdni oraz kompleksową przebudowę kanalizacji deszczowej. Ostateczny kształt dokumentacji znany będzie jednak dopiero po uzyskaniu wytycznych i uzgodnień.

- Budowa drugiego etapu Traktu Konnego generuje ponadto potrzebę wypracowania rozwiązań w zakresie kanalizacji deszczowej w innych rejonach Wrzeszcza. W chwili obecnej miasto jest na etapie konstruowania finansowania dla planowanego przedsięwzięcia - mówi Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Ze względu na zakres prac i ich koszt, rozpoczęcie drugiego etapu remontu Traktu Konnego uzależnione jest od pozyskania zewnętrznego finansowania - środków z Unii Europejskiej.

- W związku z tym, będzie on możliwy nie wcześniej niż po 2020 roku - podsumowuje Jędrzej Sieliwończyk.

Miejsca

Opinie (105) ponad 10 zablokowanych

  • Bo te wszystkie ceny sa horendalne. (8)

    Jak kosze na śmieci moga kosztować milion. Jak toaleta na plazy może kosztować milion. To jest śmiechu warte. Ktoś nieźle na tym zarabia lecąc z nami w kulki. No ale co my mamy do powiedzenia ...

    • 145 22

    • A ile może kosztować strona internetowa? 4mln rocznie? (5)

      jak to jest?

      • 20 5

      • (3)

        W sumie loty Kuchcińskiego też kosztowały 4mln... więc jak to jest?

        • 11 14

        • to mniej niż jeden lot tuska do peru (2)

          • 17 11

          • I obatela do kaszmiru

            • 5 1

          • No patrz, nie.

            Poza tym, kim jest Kuchciński? Bo Tusk reprezentował nasz kraj.
            Nikt nie czepia się Pinokia ani Dudy, jak latają.

            • 7 1

      • Wystarczy sprawdzić zakres prac "nad stroną" jak to ująłeś czytelniku. Patrząc perspektywą wyklikania wizytówki w Wordpressie to dużo, ale nie ten typ serwisu.

        • 3 1

    • Świadomy Wyborca

      Raz na kilka lat warto pomyśleć :)
      Miłego dnia, a nawet kilku lat :)

      • 7 1

    • Weź udział w przetargu, zaoferuj 0,99 mln i będziesz żył jak panisko. Albo najpierw poczytaj jaki jest zakres i dowiedz się ile to kosztuje. Ale to za dużo wysiłku, prawda? Ważne, że na oko jest za drogo i wuj.

      • 17 9

  • wydają dziesiątki milionów na promocję w prywatnej telewizji czy koncernie medialnym (8)

    a brakuje na niezbędne remonty.
    Proszę władze i zejście na ziemię i zwrócenie uwagi na nasze problemy

    • 109 28

    • Hmm... (5)

      Może tak zgłoś się do PFR, który szasta na prawo i lewo naszymi, grubymi milionami, na rzekomą promocję Polski.

      • 10 10

      • Wystarczy jeden ośrodek promocyjny (1)

        Pfr na swoją stronę www wydaje mniej niż Gdańsk

        • 12 7

        • Czyli ile?

          Bo coś się nie chwalą, więc ciekawe, skąd masz te dane...

          • 1 1

      • Tylko dlaczego piszesz o PFR? pokazujesz, że "oni", "tamci" też są nieumiarkowani w jedzeniu

        i piciu? To cały obraz waszej patologii. Oni też tak robią, to my możemy. Szkoda mocy na was POPiSy

        • 6 2

      • (1)

        Co ma jedno do drugiego? Tu i tu pieniądze idą w śmietnik.

        • 7 1

        • ale w jaki nowoczesny sposób

          • 3 1

    • Lepiej by było gdyby wyborcy zeszli na ziemie.

      • 6 2

    • Żeby to jeszcze były remonty. Wladze doszczetnie dorzynaja przepustowosc miasta

      m.in dlatego, ze siedza w kieszeniach deweloperow. A konczy sie jakimis strefami zwezeniami itp rakiem urbanistycznym.

      • 8 3

  • Może w końcu nowe drogi na południu Gdańska !!! (7)

    • 70 35

    • Tam nie mieszkają Gdańszczanie. (2)

      • 11 25

      • Ekspert się odezwał.

        Co znaczy słowo ekspert spytaj antoniego.

        • 6 5

      • Mieszkają.

        A słoiki są wszędzie. We Wrzeszczu i na Zaspie pod blokami większość to obce rejestracje zaczynające się przeważnie na literę N.

        • 8 0

    • Południe może uratować jedynie SKM.

      • 6 1

    • Sto tysięcy wysepek - przejść dla pieszych - cztery pasy po obu stronach dla rowerów - obowiązkowy bus pas po obu stronach i

      • 1 1

    • na południu będzie spalarnia śmieci

      po co nowe drogi jak za 10 lat nikt tam nie będzie mieszkał?

      • 2 2

    • Moze w koncu tamtejsi mieszkancy sie zamelduja i zaczna placic lokalne podatki?

      • 0 0

  • To niech nie budują wysep i nie stawiają (3)

    Słupków. Będzie taniej i normalniej.

    • 78 24

    • Patrząc jakie są perspektywy remontu Traktu Konnego

      podejrzewam, że remont Zwycięstwa na odcinku Do Studzienki - Plac Zebrń Ludowych to już będzie nie za mojego życia, to przeceiż jezdnia parę metrów szersza od traktu

      • 5 1

    • A swoją drogą

      Mogliby nauczyć się robić studzienki bo trochę wstyd, droga ledwo oddana a już się zapadają, jak nie potrafią to wysłać na naukę do niemiaszkow oni jakoś to ogarnia ja, poziomice można przyłożyć i jest git

      • 8 0

    • za jakiś czas zmienią sie kierunki rozwoju i to wszystko będzie przebudowywane

      by robić to w ten sposób, jak aktualnie robi się to w cywilizacji.
      My niestety musimy przechodzić te same etapy, bo ktoś chce po drodze się nachapać.

      • 3 2

  • Elegamcko

    Elegancko 110 na godzine w nocy sie leci karetka

    • 12 14

  • Tylko dlaczego po przebudowie nie ma kontrapasa dla rowerow (13)

    Type miejsca sie tam bezsensownie marnuje. Wielu rowerzystów na pewno by korzystalo

    • 18 87

    • (4)

      kontrapas? oddzielna ścieżka rozumiem ale kontrapas byłby zagrożeniem dla rowerzystów

      • 15 6

      • (1)

        Ludzie, jaka ścieżka? Czy wy się w końcu możecie zacząć wypowiadać w sposób określający rodzaj infrastruktury, bo nie sposób zrozumieć.
        Jeden zaczął dla jaj z kontrapasem, a kolejny błysnął ogólnikiem zawierającym w swojej ogólności nawet tenże kontrapas, myśląc że jest błyskotliwy.

        • 1 8

        • nie dla jaj. poważnie tam powinien być kontrapas rowerowy

          • 1 6

      • jazda rowerem po kontrapasie jest bezpieczniejsze niz jazda "z prądem" (1)

        warunkiem jest uspokojenie ruchu i promocja sensu tego rozwiązania wśród niedowiarków.

        • 2 5

        • no. i tam jest strefa 30 to raz. miejsca też jest sporo

          • 2 1

    • Rowery (1)

      ... spokojnie! Po nowym chodniku przy Trakcie Konnym na równych prawach są piesi i rowery

      • 3 5

      • nie na równych - piesi maja bezwzględne pierwszeństwo !!!

        • 5 0

    • (1)

      Ale rower jest dopuszczony do ruchu

      • 2 2

      • No właśnie, a pieszy nie.

        • 1 0

    • (1)

      przecież po drugiej stronie ulicy jest świetny pas dla rowerzystów jeszcze lepszy bo wśród drzew i ludzi jak na lekarstwo; bez przesady; przykro to mówić, ale rowerzyści rozpanoszyli się i uważają się za "święte krowy"; nie zwracają uwagi na przejściach dla pieszych usytuowanych na pasie rowerowym, a przejazdy na przejściach bez ścieżki rowerowej tuż przed samochodem to już norma; nawet potrafią śmignąć na czerwonym tuż przed maską samochodu

      • 12 3

      • po drugiej stronie też jest 6 pasów dla kierowców. to znaczy ze można trakt w ogóle dla samochodów zamknąć.

        • 2 7

    • (1)

      po drugiej stronie ulicy jest ścieżka dla rowerów..

      • 7 2

      • jest tez scieżka dla samochodow. pytanie co z tego?

        • 0 4

  • Przecież nic nie drożeje ;) (1)

    Wg danych z W-wy nic nie drożeje, więc skad wśród społeczeństwa przeświadczenie że inflacja jest coraz wyższa

    • 46 11

    • Jest fantastycznie. Wstajemy z kolan.

      Nawet prom w Szczecinie już prawie zwodowany.

      • 11 1

  • i Smoluchowskiego ... (2)

    To przy okazji niech oddadzą 2 kierunkową Smoluchowskiego w kierunku ul. Cygańska Góra. Zabrali 1 bas na trakcie konnym a na Morenę i Suchanino można było uciekać przez Smoluchowskiego a od prawie 2 lat cyrk bo taka droga zamknięta i tylko 1 kierunek. Autobus 115 też ma poronioną trasę.....

    • 47 13

    • Taaa

      Smolucha w dwie manki ;)
      A do UCK karetki tunelem

      • 3 5

    • może chociaż Jarową zrobią jednokierunkową na całej długości byłby jeden pas do skrętu w lewo a drugi do jazdy prosto, bo teraz kwitnie się tam po 20min. i szybciej jest jechać przez Centrum korkując je dodatkowo.

      • 5 1

  • (6)

    Wywalić strefę 30 i będzie git. Nawet ten parking jest do zniesienia. Nie rozumiem tylko czemu znów robi się mieszkańcom dobrze. Wiedzieli że kupują chatę przy deupasmowej drodze. Lotnisko też przeniosą bo mieszkańcy chcą??

    • 43 49

    • Tam nie ma mieszkańców.

      Miasto "dba" o interesy firm znajdujących się przy jezdni.

      • 5 4

    • To nie jest dwupasmowa droga, od szybkiej jazdy jest grunwaldzka/zwyciestwa, trakt konny powinien byc dla ruchu lokalnego, a nie dla rajdowcow objezdzajacych glowna arterie.

      • 10 7

    • I tak nikt nie jeździ tam 30 :)

      • 6 1

    • limit 30 km/h paradoksalnie zwiększa przepustowość pasa drogowego dla samochodów (1)

      szkoda, że miasto nie podejmuje działań wyjaśniających i promujących tę prostą prawdę, sprawdzoną i potwierdzoną w praktyce w setkach miast Polski, Europy i świata.
      W strefach Tempo 30 ruch jest bardziej płynny choć bardziej powolny.

      • 7 2

      • Powiedz mu jeszcze że spotkasz się z nim na nastepnych światłach, to Cię wyśmieje...

        Takim nie przemówisz, klapki na oczy i 150km/h.

        • 5 0

    • Jak mieszkańcy tak chcą to niech się trują spalinami aut stojących w korkach.

      • 0 2

  • Remont kosztuje tyle co portal miejski? (1)

    • 43 7

    • niedługo remonty także będą wirtualne i nawet uda się osiągnąć astronomiczne koszty, ale w realnej walucie.

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane