stat

Gdańsk ponownie promuje się w TVN. Ponad 1 mln zł na serial i koncert

7 czerwca 2019, 7:00
Krzysztof Koprowski

Gdańsk kolejny raz będzie promował się w serialowej produkcji TVN-u. Tym razem na konto jednej ze spółek medialnego koncernu trafi 861 tys. zł. W zeszłym roku na ten sam cel planowano przeznaczyć ponad 1,2 mln zł, ale ostatecznie z umowy zrezygnowano ze względu na śmierć prezydenta Adamowicza. W kwietniu tego roku Gdańsk zapłacił też TVN-owi 184 tys. zł za promocję koncertu Kasi Kowalskiej.



Najnowsza umowa zawarta pomiędzy Gminą Miasta Gdańsk a spółką TVN Media opiewa na kwotę 861 tys. zł i dotyczy "usługi polegającej na lokowaniu Miasta Gdańska jako produktu turystycznego w I serii serialu telewizyjnego pod roboczym tytułem Motyw".

W serialu w szczególności mają być zaprezentowane współczesne atrakcje turystyczne (co najmniej siedem obiektów) i zabytki wraz z wymienieniem ich nazw.

Gdańsk ma pojawić się w 10 odcinkach serialu i 30 scenach w lokalnych plenerach. W scenariuszu ma być wymieniony z nazwy co najmniej 14 razy oraz 10 razy w formie "wskazań graficznych". Lokalizacja scen ma być również podkreślona we wszystkich materiałach promocyjnych.

W zeszłym roku na podobny cel i również dotyczący serialu "Motyw" planowano przeznaczyć 1 mln 230 tys. zł. Jak tłumaczą urzędnicy, umowa została jednak rozwiązana ze względu na nagłą śmierć prezydenta Pawła Adamowicza i potrzebę dokonania zmian w scenariuszu tej kryminalnej produkcji.

Serial jest na etapie produkcji. Wiadomo, że zagrają w nim m.in. Małgorzata Kożuchowska, Agnieszka Grochowska, Magdalena Walach oraz Olga Bołądź. Nieoficjalnie mówi się, że premiera telewizyjna powinna nastąpić jesienią br.

Wielomilionowa współpraca Gdańska z TVN-em


Spot promujący koncert Kasi Kowalskiej w Gdańsku.


Umowa dotycząca serialu "Motyw" jest już drugą umową z TVN Media w tym roku. W kwietniu Gdańsk przekazał na konto spółki 184,5 tys. zł za "lokowanie Miasta Gdańska w projekcie MTV Unplugged z udziałem Kasi Kowalskiej". Koncert z jej udziałem miał miejsce w maju w Teatrze Szekspirowskim, a bilety wstępu kosztowały 90 zł.

Kasia Kowalska promuje Gdańsk



Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Gdańsk podpisał umowę z Akson Studio na kwotę 492 tys. zł, w ramach której na 53 tys. płyt DVD i blue ray z filmem "Miłość jest wszystkim" (wspólna produkcja TVN i Akson Studio) pojawił się logotyp Gdańska oraz film promocyjny. Wcześniej na produkcję tego filmu przeznaczono z budżetu miasta 500 tys. zł, zaś w grudniu zorganizowano mikołajkowy koncert, za który magistrat zapłacił TVN-owi 369 tys. zł.

Mikołajkowy koncert na Ołowiance i "na żywo" w TVN


W lipcu 2018 r. nad Motławą kręcono sceny do serialu TVN "Diagnoza". Za cztery odcinki, w których Gdańsk stanowił tło akcji, miasto zapłaciło 130 tys. zł.

Magistrat promował się również w serialu TVN "Prawo Agaty" (łączna kwota 455 tys. zł) oraz w filmie "Kamerdyner" (400 tys. zł; produkcja Olga Bieniek, Mirosław Piepka, wytwórnia Filmicon Dom Filmowy).

Repertuar kin w Trójmieście


Materiał archiwalny z 2018 r.
Jak oceniasz dotychczasową współpracę miasta z TVN?
28%

to dobrze wydane pieniądze na promocję

21%

produkcje były przeciętne, ale Gdańsk został dobrze w nich ukazany

51%

to strata pieniędzy, które należało przeznaczyć na inne cele

zakończona

łącznie głosów: 1565