- 1 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (158 opinii)
- 2 Nagły zwrot ws. wypadku w stoczni. To było zabójstwo (84 opinie)
- 3 Podejrzany o zabójstwo żony zatrzymany (168 opinii)
- 4 Nocna akcja SAR na Bałtyku (27 opinii)
- 5 Gedania, Danziger Hof - problemy do rozwiązania (160 opinii)
- 6 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (145 opinii)
Gdańsk prezentuje wizję rozwoju komunikacji miejskiej do 2042 r. Nowy plan transportowy
Nowe linie tramwajowe, dłuższe tramwaje, kilkukilometrowe odcinki buspasów oraz poprawa czasu przejazdu - to główne założenia Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego Gdańska do 2042 r. Projekt dokumentu został właśnie wyłożony do publicznego wglądu, zaś uwagi są przyjmowane do 12 lipca br.
W nowym planie transportowym wskazano ponadto zupełnie nowe rozwiązania, które dotychczas tylko częściowo uwzględniono w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz innych dokumentach planistycznych.
Pod względem najważniejszych działań w infrastrukturze tramwajowej wymieniono:
- budowę kontynuacji trasy GP-W w kierunku północnym z poprawą powiązań z dworcem we Wrzeszczu (obecnie rozpoczęto prace projektowe na odcinku kończącym się na al. Grunwaldzkiej w pobliżu ul. Do Studzienki i Boh. Getta Warszawskiego),
- budowę łącznika tramwajowego al. Grunwaldzkiej z al. Legionów przez dworzec we Wrzeszczu,
- budowę połączenia Bażyńskiego - Kołobrzeska,
- budowę nadmorskiej trasy tramwajowej wzdłuż Drogi Zielonej i ul. Obrońców Wybrzeża (włączenie do torowiska w ciągu ul. Chłopskiej),
- budowę trasy tramwajowej w ramach Nowej Abrahama w standardzie tramwaju szybkiego (połączenie PKM Brętowo z PKM Strzyża),
- budowę trasy tramwajowej do przystanku SKM Żabianka w śladzie ul. Subisława lub rezerwy Drogi Czerwonej bezpośrednio przy torach kolejowych (celem zastąpienia linii autobusowej 148 linią tramwajową Żabianka - Nowy Port),
- rozbudowę sieci kolejowej do dzielnic południowych (PKM Południe),
- budowę trasy tramwajowej w śladzie Nowej Bulońskiej Południowej do osiedla Świętokrzyskiego lub nowego przystanku PKM Południe z opcją etapowania realizacji tej trasy tramwajowej,
- budowę trasy tramwajowej wzdłuż Drogi Zielonej/al. Płażyńskiego do Amber Expo przez ul. Pokoleń Lechii Gdańsk,
- budowę trasy tramwajowej w standardzie szybkiego tramwaju w Trasie W-Z (al. Armii Krajowej) na odc. Sikorskiego - Jabłoniowa/al. Adamowicza.
Czytaj również:
Nowa Abrahama: tramwajem z Zaspy na Morenę
Studium Gdańska: nowy układ sieci tramwajowej i miejskie ulice
Tramwaj przez ul. Kołobrzeską? Czytelnik proponuje, miasto nie mówi "nie"
Tramwaj połączy Marynarki Polskiej z Hallera
Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku, Sopocie i Gdyni
Powrót tramwajów na Nową Jabłoniową i Nową Świętokrzyską
Warto odnotować także trasy nieuwzględnione w treści planu, ale zaznaczone na mapie prezentującej "proponowane inwestycje infrastrukturalne":
- trasę tramwajową w ul. Nowej Jabłoniowej (z której zrezygnowano sześć lat temu na rzecz buspasów),
- trasę tramwajową w ul. Nowej Świętokrzyskiej (tu również wycofano się kilka lat temu z tramwaju),
- trasę tramwajową w ul. Nowej Wałowej z włączeniem do ul. Jana z Kolna w pobliżu pl. Solidarności,
- poprowadzenie tramwaju spod dworca we Wrzeszczu do al. Legionów przez ul. Kilińskiego i Trasę Słowackiego/Hynka (dotychczas przewidywano wzdłuż torów, a następnie przez ul. Kościuszki lub Trasę Słowackiego/Hynka),
- buspasy na trasie Havla - Łostowicka - Nowolipie - Rakoczego - Trasa Słowackiego/al. Żołnierzy Wyklętych,
- buspasy na odcinku Śródmieście SKM - granica z Pruszczem Gdańskim na całej długości Traktu św. Wojciecha,
- buspasy na całej długości ul. Spacerowej.
W załączniku graficznym nieco inny jest też przebieg PKM Południe w rejonie Łostowic względem tzw. wariantu rekomendowanego.
Co ciekawe, część ww. propozycji pokrywa się z pomysłami Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej prezentowanymi podczas kampanii wyborczej Jarosława Wałęsy w 2018 r.
Czytaj też:
Czy Południowa PKM utrudni budowę dróg? Nowa Świętokrzyska musi poczekać
Umowa na wytyczenie trasy PKM Południe
Wraca pomysł stworzenia buspasa na ul. Słowackiego
Usprawnienia sieci tramwajowej w nieodległej perspektywie
Ponadto w projekcie planu transportowego wskazano inwestycje "znacząco poprawiające stan obecny, o charakterze wyłącznie modernizacyjnym, możliwe do przeprowadzenia w krótkim czasie":
- modernizację węzła torowego Hucisko z budową wydzielonego toru skrętu w relacji Dworzec Gł. - Siedlce,
- przebudowę pętli Łostowice Świętokrzyska - zwiększenie liczby i długości torów postojowych,
- budowę przejść międzytorowych, czyli rozjazdów pozwalających na przejazd na sąsiedni tor np. w sytuacji awarii lub potrzeby naprawy toru,
- wydłużenie peronów i dostosowanie ich do obsługi taborem o długości 45 metrów (obecnie eksploatowane pojazdy mają ok. 26-30 m długości),
- budowę peronów o długości umożliwiającej jednoczesną obsługę dwóch pojazdów na najbardziej obciążonych trasach.
Czytaj też:
[Artykuł z 2009 r.] Tramwaj (nie)zbędnym środkiem transportu w Gdańsku?
Co trzeba zmienić, by przyspieszyć tramwaje?
ZTM chce wydłużyć przystanki, by przyspieszyć tramwaje
Transport szynowy najważniejszy, autobusy dowozowe
Do 2042 r. przewiduje się kształtowanie układu transportowego w oparciu o kolej SKM i PKM w połączeniu z transportem tramwajowym. Autobusy powinny pełnić przede wszystkim funkcje dowozowe do węzłów przesiadkowych na transport szynowy.
Pod względem taboru wskazano potrzebę zakupu lub utworzenia składów tramwajowych o długości ok. 45 metrów, a także zakup autobusów zeroemisyjnych.
Zgodnie z założeniami działania miasta podejmowane do 2042 r. w zakresie transportu zbiorowego mają na celu:
- skrócenie czasu podróży,
- zwiększenie częstotliwości kursowania,
- integrację usług przewozowych,
- koordynację usług przewozowych w skali regionalnej.
Więcej aut niż mieszkańców? To możliwy scenariusz
W dokumencie wskazano dwa scenariusze rozwoju tzw. wskaźnika motoryzacji, czyli liczby aut w przeliczeniu na tysiąc mieszkańców.
W wariancie "oczekiwanym" w 2042 r. ma on wynieść 550,5, zaś "niekontrolowanym" aż 1095, co oznacza, że liczba samochodów przekroczy liczbę mieszkańców Gdańska.
Czytaj też:
Trójmiasto roku 2020: autostrady i kilka linii SKM. Wizja aglomeracji sprzed 50 lat
Uwagi i wnioski do dokumentu można zgłaszać do 12 lipca
Pełna treść projektu Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego Gdańska na lata 2021-2042 dostępna jest na stronie Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku oraz pod treścią artykułu.
Uwagi i wnioski do projektu Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego Gdańska na lata 2021-2042 można składać z użyciem formularza konsultacyjnego dostępnego na stronie ZTM do 12 lipca br. w formie:
- elektronicznej, przesłanej na formularzu konsultacyjnym drogą elektroniczną w wersji nieedytowalnej (plik zapisany w formacie .pdf lub .jpg) na adres e-mail: ztm-dl-pt-konsultacje@gdansk.gda.pl z dopiskiem "Konsultacje społeczne dot. Planu transportowego",
- papierowej, przesłanej na formularzu konsultacyjnym drogą korespondencyjną na adres: Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, ul. Na Stoku 49, 80-874 Gdańsk (obowiązuje data wpływu),
- papierowej, złożonej pisemnie na formularzu konsultacyjnym bezpośrednio w sekretariacie Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, ul. Na Stoku 49, 80-874 Gdańsk, pok. 112 w godzinach pracy jednostki.
Zgodnie z zarządzeniem prezydent miasta Gdańska konsultacje dot. projektu planu transportowego "uznaje się za ważne bez względu na liczbę osób biorących w nich udział".
Projekt planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego Gdańska na lata 2021-2042 (pdf, 6MB)
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-06-21 07:15
PKM w centrum? (29)
A kiedy PKM będzie zatrzymywała się w centrum? Tak aby można było spokojnie z Gdańska głównego dojechać na Kaszuby, Lotnisko czy chociaż na Niedźwiednik ?
Bez tego połączenia ciężko będzie rozwijać tą nitkę komunikacyjną- 255 13
-
2021-06-21 19:38
Centrum za 15 lat będzie pod wodą (2)
lodowce się topią
- 1 0
-
2021-06-22 07:03
tak (1)
ale już od kilku tysięcy lat się topią...
- 1 1
-
2021-06-22 10:03
owszem
ale kiedyś zmiany zajmowały wiele tysięcy lat, obecnie to kwestia dekad
- 1 0
-
2021-06-21 17:38
Serdeczności
Nigdy!
- 0 1
-
2021-06-21 14:11
prędzej osiagniesz te punkty
przez Pruszcz...
- 2 0
-
2021-06-21 10:36
Z tymi niudacznikami
NIGDY
- 7 1
-
2021-06-21 09:29
Oby nigdy
Wystarczy, że przez Wrzeszcz przejeżdża. Do Wrzeszcza można dojechać w zasadzie wszystkim.
- 8 3
-
2021-06-21 08:54
grzech pierworodny tego przedsięwzięcia
Czyli brak przebudowy przystanku Zaspa i "wpięcia" PKM do linii SKM skutkuje pozbawieniem możliwości dojazdu do dworca głównego i wykorzystania peronów 4-5.
Odcinek od Wrzeszcza do Głównego nie mam możliwości czasowych obsługi przejazdu a co dopiero "holendrowania" składów przez całą szerokość torowiska...- 15 4
-
2021-06-21 07:43
Otoz to, wybiegaja daleko na dzielnice, a nie potrafia uporzadkowac tego co maja (20)
- 37 6
-
2021-06-21 07:53
bo to jest tzw ucieczka do przodu (19)
- 15 2
-
2021-06-21 08:42
Niestety (18)
na szlaku pomiędzy Gdańsk Główny a Gdańsk Wrzeszcz, "wąskie gardła" są na skraju przekroczeń przepustowości dla godzin szczytu, jest to najbardziej obciążony ruchem kolejowym szlak w Polsce i wprowadzenie połączeń dla obecnego rozkładu jazdy jest niestety nie możliwe. Gdy dostosować rozkład jazdy pociągów pod czasy "niezajętości" tego szlaku to
na szlaku pomiędzy Gdańsk Główny a Gdańsk Wrzeszcz, "wąskie gardła" są na skraju przekroczeń przepustowości dla godzin szczytu, jest to najbardziej obciążony ruchem kolejowym szlak w Polsce i wprowadzenie połączeń dla obecnego rozkładu jazdy jest niestety nie możliwe. Gdy dostosować rozkład jazdy pociągów pod czasy "niezajętości" tego szlaku to podróż Gdańska Głównego byłaby możliwa, ale w godzinach nie korzystnych dla pasażerów. W skrócie: połączenia PKM powstały dużo za późno, po tym jak pozostali przewoźnicy rozwineli swoje potrzeby transportowe do maksimum na obszarze Trójmiasta
- 29 2
-
2021-07-13 10:22
przecież można po torach SKM
- 0 0
-
2021-06-22 09:44
czyli czas najwyższy wyprowadzić wszelki tranzyt kolejowy poza miasto
ten pasażerski też
- 0 1
-
2021-06-21 10:24
Wyjasnij mnie wiec w czym jestesmy gorsi od Wroclawia czy Krakowa ? (1)
W obu tych miastach kolej biegnie jeszcze wezej i to po estakadach. Jakim wiec cudem we Wroclawiu wlasnie sie udalo zmienic liczbe torow z 4 do 6, a w Krakowie wlasnie koncza taka przebudowe rozwniez z 4 do 6 torow ??? Powtorze, ze w Gdansku jest odrobine szerzej, krocej i bardziej prosty odcinek, wiec w czym jest problem ? Prosze nie powielac glupot ze nie da sie, bo da sie, trzeba tylko chciec
- 11 5
-
2021-06-21 10:35
jak dasz, to się da
jak dasz rezerwę drogi czerwonej, jak dasz mieszkania ludziom z wyburzonych kamienic (których fasady Adamowicz odnowił), jak dasz na przebudowę substandardowych wiaduktów i budowę nowych, wraz z nowymi murami oporowymi - własnie dopiero co wyremontowanymi...
W sumie z błahego powodu, leczenia błędów zarządzania komunikacją i budowy PKM.- 2 2
-
2021-06-21 09:11
(13)
PLK nie wie jaką linia ma przepustowość, ale wiedzą, że się nie da.
- 9 4
-
2021-06-21 09:18
ogólnie E65 jest zatkana (12)
na odcinku między Tczewem a Gdynią.
Odcinek na nasypach między Czarną i Białą to szyjka tej butelki.- 13 1
-
2021-06-21 12:18
przepustowość szlaku to jedna sprawa (1)
ale jak to się stało, że po tylu modernizacjach, nie można na głównym, łatwo obrócić składu?
Dlaczego jadąc z Wreszcza nie można skończyć na torze 1 przy peronie 2, a wtym samym czasie wypuścić z t3 przy p2 czegoś do Wrzeszcza i to z prędkością większą niż 40km?- 4 0
-
2021-06-21 15:03
peron 1 i 2 w Gdańsku to przelotówki
...nic tam stać nie może.
Fajne pomysły przesiadek "drzwi w drzwi" ale kłócą się z pomysłami na rozdział kierunków stosowany przez kolejarzy. Więc ganiają ludzi po schodach, po to ruchome zrobili...
Śródmieście też nie bardzo, bo ma być linia ciągnięta dalej.
Jeszcze dużo przed nami...- 1 0
-
2021-06-21 10:09
to nie kwesia pieniędzy (7)
a jeśli już, to bardzo dużych.
Wyburzenie domów na Białej oraz, przy okazji, trzech substandardowych wiaduktów, oraz budowa torowiska w śladzie dawnej rezerwy drogi czerwonej.
Albo budowa nowej linii kolejowej przez Zaspę do linii na Nowy Port.
Lub przebudowa Zaspy i wpięcie w SKM - nie zrezygnują z monopolu.
rozwiń...a jeśli już, to bardzo dużych.
Wyburzenie domów na Białej oraz, przy okazji, trzech substandardowych wiaduktów, oraz budowa torowiska w śladzie dawnej rezerwy drogi czerwonej.
Albo budowa nowej linii kolejowej przez Zaspę do linii na Nowy Port.
Lub przebudowa Zaspy i wpięcie w SKM - nie zrezygnują z monopolu.
Tak to jest z "inwestycjami realizowanymi pod presją czasu" - to co łatwe, to drogo, a to to trudne - "boczkiem, boczkiem" zostawiamy przyszłym pokoleniom.
Nam w głowie kolej na południu. Też potrzebna, ale czy na wczoraj?- 4 1
-
2021-06-22 09:49
albo pociągnięcie torów dla ruchu tranzytowego
wzdłuż obwodnicy, albo jeszcze dalej, plus wahadłowy ruch dowożący pasażerów do miasta - po cholerę pociąg relacji katowice - kołobrzeg ma wjeżdżać do miasta?
Na dobrą sprawę i te kończące biegw 3mieście wcale nie muszą tego robić w centrum. Dobrze zaprojektowana sieć połączeń miejskich/podmiejskich z węzłami np. przy zjazdach z obwodnicy bie tylko ulżyłaby E65 ale też wybitnie wzmocniła jakość komunikacji miejskiej- 0 0
-
2021-06-21 11:17
a dlaczego nie pójść w górę lub w dół? (5)
Na odcinku Gdańsk Główny - Wrzeszcz rozpatrzyć schowanie torów pod ziemię. Tak jak to ma miejsce w Warszawie w centrum albo niedawno w Łodzi do Fabrycznej.
- 9 3
-
2021-06-21 19:29
Ani Warszawa ani Łódź nie stoją na wydmach. W Gdańsku 300 metrów w dół to sam piach i żwir.
- 0 0
-
2021-06-21 11:38
w górę? Tory sa na górze, na niemałym nasypie (3)
w dół? Nie po to sypano nasyp...
To linia towarowa i takie "rollercoaster" są niemile widziane. Cytowane przykłady to właśnie "wypłaszczenie" przebiegu i ominięcie ukształtowania terenu.
Najważniejsze, kto za to zapłaci?- 7 1
-
2021-06-21 17:12
Linia towarowa - do zniknięcia z E65 (1)
Z E65 powinna być przeniesiona na linię z Gdyni przez Osowę
- 3 1
-
2021-06-21 19:42
miejmy nadzieję
To też jeden z nieoczekiwanych efektów budowy Forum. W tunelu nie wszystko przejedzie. Ale "premia górska" w Gdyni też nie dla wszystkich.
Tylko że to nie prędko a tranzyt na zachód i tak przez miasto pójdzie.
Chyba że z linią na Szczecinek coś zrobią, ale to perspektywa dalsza niż te tramwaje...- 0 0
-
2021-06-21 12:23
4 tory z preonów na Głównym do wys. SKM Politechnika mogłyby być,
ale nikt nie myślał, bo modernizacje robimy głównie po to , żeby wydać środki ( i wprowadzić 200, które skraca o
- 1 2
-
2021-06-21 09:29
To moze dobudowac tu kilka torow (1)
To może da się dobudować kilka torów....nic nie twierdzę tak tylko pytam
- 11 5
-
2021-06-21 09:45
Można, nawet trzeba, ale za co?
Mamy największy deficyt budżetowy w historii Polski...
- 5 11
-
2021-06-21 10:58
ale zaraz zaraz (11)
był niedawno na tut. portalu taki płaczący art. jak to w Gdańsku trzeba wydawać najwięcej w kraju po Warszawie na komunikacje publiczna, i teraz kto obsłuży te wszystkie nowe trasy? przecież nie mamy pieniędzy, rozumiem że będą linie wycieczkowe jak obecna "12" przez cały Gdańsk
- 58 12
-
2021-06-22 10:01
Linia 12 jest potrzebna. (1)
Nie rozumiem co komu przeszkadza. Tym bardziej, że jest jedynym połączeniem tramwajomym na Adamowicza
- 2 0
-
2022-02-14 16:43
Ale nikt nie napisał, że jest niepotrzebna
Po prostu wspomniano o tym, że jest ona bezsensownie wydłużana, przez co wije się przez całe miasto. Najlepiej by było uruchomić jakąś linię z pętli na Warszawskiej w kierunku pętli na Klinicznej przez Morenę i Siedlce.
- 1 0
-
2021-06-21 11:18
bo taka jest prawda (8)
sprawna komunikacja publiczna jest kosztowna i bardzo rzadko rentowna, ale się opłaca.
Pytanie jest dla kogo i trzeba tych interesariuszy zidentyfikować i zaprosić do współpracy...
Jednak to wbrew doktrynie "liberalizmu gdańskiego" i swoim krzywdy zrobić się nie pozwoli!
Bez tego jednak należy ogłosić, że król jest nagi i dać sobie spokój.- 8 8
-
2021-06-21 11:33
(7)
Jeśli jest nie rentowna to oznacza, że jest nie opłacalna. No chyba, że dla obstawienia stołków, no to wtedy jest opłacalna.
- 4 11
-
2021-06-21 11:50
mylisz się (5)
Komunikacja zbiorowa nigdzie na świecie nie jest rentowna.
Takie widzenie świata to główna wada "gdańskiego liberalizmu" i korwinowskich kucy...
Czyli "kapitalizacja zysku a socjalizacja strat"...
W ten sposób miasto buduje przystanek, który jest potrzebny tylko funkcjonującej tam firmie...- 5 4
-
2021-06-21 13:38
Oczywiście według korwinowej logiki drogi i parkingi są jak najbardziej opłacalne. (1)
- 2 3
-
2021-06-21 14:04
według tej "korwinowskiej" logiki to są opłacale te drogi
...które sobie wydepczemy albo wyjeździmy.
Bo żaden nasz "prywatny" byznes nie będzie mroził kasy na dziesięciolecia, aby banda gołodupców miała wygodę na hajweju...- 4 0
-
2021-06-21 12:50
(2)
Jeżeli to duża firma i sporo pracowników skorzysta z tej komunikacji, to masz mniej osobówek na drogach. To jest zysk dla całego miasta i jego mieszkańców.
- 9 4
-
2021-06-23 08:51
mniej osobówek to mniej pieniędzy z podatków choćby z paliwa. poza tym kasa ze stref parkowania w 65% zgodnie z ustawą musi iść na rozwój innych form transportu. uważasz, że jakby 50% kierowców porzuciło swoje samochody na rzecz komunikacji miejskiej to wszystko wyglądałoby lepiej? nie dość, że trzeba byłoby zapewnić większą ilość
mniej osobówek to mniej pieniędzy z podatków choćby z paliwa. poza tym kasa ze stref parkowania w 65% zgodnie z ustawą musi iść na rozwój innych form transportu. uważasz, że jakby 50% kierowców porzuciło swoje samochody na rzecz komunikacji miejskiej to wszystko wyglądałoby lepiej? nie dość, że trzeba byłoby zapewnić większą ilość autobusów/tramwajów i kierowców to jeszcze byłoby na to znacznie mniej pieniędzy. i uważasz, że bilet kosztowałby wtedy tyle samo? psioczy się na samochody osobowe, ale nie bierze pod uwagę, że kierowcy to główni sponsorzy całego systemu.
- 0 1
-
2021-06-21 13:41
to tylko jeden z aspektów...
ilość osobówek to dość modny ostatnio argument.
Firmy nie muszą budować parkingów, mają szybko pracownika, klient jest w stanie dotrzeć...
Interesów jest dużo. Tylko do kosztów jakoś chętnych brak...- 2 2
-
2021-06-21 11:47
Może być nie rentowna ale ograniczać koszty gdzie indziej
Bo opłacalność w tym wieku trzeba mierzyć z poziomu miasta a nie ZTM.
- 12 2
-
2021-06-21 10:52
Fajnie, popieram (6)
tramwaje eko mniej smogu ale będzie na 100% super jeśli będą się mniej psuć. Teraz dzień z awarią tramwaju to norma i trzeba to też zmienić.
- 56 23
-
2021-06-22 09:09
tramwaje sa tak samo ekologiczne jak samochody elektryczne, na dzien dobry pomysl skad sie bierze w naszym kraju prąd policz ile dodatkowo trzeba bedzie spalic wegla aby uzupelnic wciąż rosnące zapotrzebowanie na ten prąd, koszta ...poczytaj o opłatach za CO2 zobaczymy czy to tak tanio
- 1 1
-
2021-06-21 14:41
Nikt juz nie inwestuje w tramwaje tylko autobusy eko bez spalin .Tramwaj to epoka prlu !! (3)
- 4 5
-
2021-06-21 15:42
Och nie, tramwaj zabierze paru Januszom darmowe miejsca do parkowania. (1)
I będą musieli stawiać swoje dorobki życia całe 100m od klatki.
Czyżbyś był jednym z tych Januszy, że pod każdym artykułem tak bluzgasz na tramwaje?- 5 2
-
2021-06-21 22:53
nie atakuję tramwajów
a kłamliwych demagogów, co usiłują nawiać makaron na uszy
- 0 0
-
2021-06-21 15:06
Specem
jakimś nie jestem ale popatrzmy: autobus eko (rozumiem ze akumulatorowy) czyli koszt utrzymania, ładowania, eksploatacji i utylizacji akumulatorów, wykonanie niezbędnej infrastruktury obsługującej takie autobusy itd. Natomiast tramwaj poprostu sobie jest i jeździ, zasilany prądem z sieci (który i tak jest ze względu na fakt istnienia elektrowni).
jakimś nie jestem ale popatrzmy: autobus eko (rozumiem ze akumulatorowy) czyli koszt utrzymania, ładowania, eksploatacji i utylizacji akumulatorów, wykonanie niezbędnej infrastruktury obsługującej takie autobusy itd. Natomiast tramwaj poprostu sobie jest i jeździ, zasilany prądem z sieci (który i tak jest ze względu na fakt istnienia elektrowni). Rozważmy koszty i wpływ na zdrowie (tzn. suma sumarum też koszty). Co się bardziej miastu (nam) opłaca i co dla nas, miasta będzie zdrowotnie korzystniejsze - to wprowadzamy w życie. Ot i tyle.
- 5 5
-
2021-06-21 13:39
Przyjrzyj się tym "awariom"
90% to samochód który wbił się w tramwaj...
- 5 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.