• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk nakłada 150 tys. zł kar za nielegalne reklamy. Powstała Gdańska Szkoła Szyldu

Krzysztof Koprowski
29 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Pracownia i sklep jubilersko-zegarmistrzowski (ul. Miszewskiego 17) - propozycja przygotowana w ramach projektu Gdańska Szkoła Szyldu.
  • Pracownia i sklep jubilersko-zegarmistrzowski (ul. Miszewskiego 17) - stan obecny.
  • Pracownia i sklep jubilersko-zegarmistrzowski (ul. Miszewskiego 17) - propozycja przygotowana w ramach projektu Gdańska Szkoła Szyldu.
  • Pracownia i sklep jubilersko-zegarmistrzowski (ul. Miszewskiego 17) - stan obecny.
  • Zakład Optyczny (ul. Obrońców Wybrzeża 6A) - propozycja przygotowana w ramach projektu Gdańska Szkoła Szyldu.
  • Zakład Optyczny (ul. Obrońców Wybrzeża 6A) - propozycja przygotowana w ramach projektu Gdańska Szkoła Szyldu.
  • Zakład Optyczny (ul. Obrońców Wybrzeża 6A) - stan obecny.
  • Perła Bałtyku (ul. Oliwska 65) - propozycja przygotowana w ramach projektu Gdańska Szkoła Szyldu.
  • Perła Bałtyku (ul. Oliwska 65) - stan obecny.
  • Sklep plastyczny (ul. Lawendowa 8) - propozycja przygotowana w ramach projektu Gdańska Szkoła Szyldu.
  • Sklep plastyczny (ul. Lawendowa 8) - stan obecny.

2 kwietnia wejdą w życie pełne regulacje gdańskiej Uchwały krajobrazowej. Urzędnicy chwalą się pierwszymi realizacjami szyldów zgodnie z treścią tego dokumentu, a przedsiębiorcom, którzy jeszcze nie dostosowali się do nowych regulacji, proponują przewodnik, spotkania oraz kontakt z inicjatywą Gdańska Szkoła Szyldu. Właścicielom posesji, którzy lekceważą nowe prawo, wystawiono już wezwania do uiszczenia opłat karnych na łączną kwotę ponad 150 tys. zł.



Czy po 2 kwietnia Gdańsk wypięknieje?

Gdańska Uchwała krajobrazowa przewiduje dwuletni okres przejściowy na dostosowanie nieruchomości do nowych regulacji w zakresie reklam i szyldów.

Termin ten upływa już 2 kwietnia 2020 r. To oznacza, że po tym dniu nie będzie już podziału na "stare" i "nowe" nośniki reklamowe. Każda reklama oraz każdy szyld musi spełniać wymagania tego dokumentu.

- Przez ostatnie dwa lata uchwała obowiązywała, lecz dotyczyła wyłącznie nowych reklam, które pojawiły się w przestrzeni po jej przyjęciu przez Radę Miasta. Wcześniej zamontowane reklamy [tj. przed 2 kwietnia 2018 r. - dop. red.] będą musiały być dostosowane lub zdemontowane do 2 kwietnia br. Co ważne, Uchwała krajobrazowa obejmuje również szyldy - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. zrównoważonego rozwoju.
Zgodnie z treścią tzw. ustawy krajobrazowej, w oparciu o którą przygotowana została gdańska uchwała, szyld jest "tablicą reklamową lub urządzeniem reklamowym, informującym o działalności prowadzonej w nieruchomości, na której ta tablica reklamowa lub urządzenie reklamowe się znajdują".

Przekładając język prawny na bardziej przystępny, szyldem jest nośnik reklamowy z nazwą firmy prowadzącej działalność (np. nazwa operatora sieci komórkowej, marki odzieżowej, nazwa własna sklepu itd.) lub informacji o rodzaju prowadzonej działalności (np. fryzjer, piekarnia, dorabianie kluczy itp.), umieszczona najczęściej na części elewacji lub w witrynie, gdzie znajduje się dany lokal handlowo-usługowy.

  • Przykłady istniejących szyldów zgodnych z Uchwałą krajobrazową.
  • Przykłady istniejących szyldów zgodnych z Uchwałą krajobrazową.
  • Przykłady istniejących szyldów zgodnych z Uchwałą krajobrazową.
  • Przykłady istniejących szyldów zgodnych z Uchwałą krajobrazową.

Maksymalnie dwa szyldy dla jednej działalności



Uchwała krajobrazowa w sposób precyzyjny reguluje zasady lokalizacji szyldów w obrębie elewacji oraz formy ich wykonania. Zgodnie z jej treścią m.in.:
  • można umieścić tylko jeden szyld równoległy oraz jeden tzw. semaforowy, zaś dodatkowe nazwy np. napojów gazowanych lub alkoholi w formie szyldów są zakazane,
  • obowiązuje całkowity zakaz wieszania banerów reklamowych,
  • szyld nie może zasłaniać elementów dekoracji budynków np. gzymsów,
  • nie można używać tablic świetlnych, które będą migotać, pulsować lub zmieniać kierunek świecenia, np. tablic LED-owych z ciągle zmieniającą się treścią.

Przesuń aby
porównać

Edukacja, spotkania i Gdańska Szkoła Szyldu



- Nasze działania koncentrują się przede wszystkim na informowaniu i edukowaniu. Wciąż bardzo wielu przedsiębiorców nie ma świadomości obowiązywania nowych reguł. W tym celu uruchomiliśmy stronę internetową, profil na Facebooku oraz wydaliśmy przewodnik po szyldach (pdf). Prowadzimy również otwarte szkolenia - najbliższe odbędzie się już w ten piątek [aby wziąć w nim udział, należy wypełnić formularz na stronie internetowej gdańskiej Uchwały krajobrazowej - dop. red.] - informuje Michał Szymański, z-ca dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni ds. Przestrzeni Publicznej.
Wspomniana Gdańska Szkoła Szyldu to, jak określają urzędnicy, projekt artystyczno-plastyczny, powierzony Fundacji Palma (dotychczas na ten cel wydano 15 tys. zł netto).

  • Cukiernia W-Z (ul. Słodowników 1) - propozycja przygotowana w ramach projektu Gdańska Szkoła Szyldu.
  • Cukiernia W-Z (ul. Słodowników 1) - stan obecny.
  • Firanki (ul. Straganiarska 2/3) - stan obecny.
  • Firanki (ul. Straganiarska 2/3) - propozycja przygotowana w ramach projektu Gdańska Szkoła Szyldu.
  • Kotka Cafe (ul. Stary Rynek Oliwski 19) - propozycja przygotowana w ramach projektu Gdańska Szkoła Szyldu.
  • Kotka Cafe (ul. Stary Rynek Oliwski 19) - stan obecny.
Skupia on artystów, plastyków oraz grafików, którzy przygotowali dotychczas m.in. przykładowe możliwości metamorfozy elewacji punktów handlowo-usługowych zgodnie z zapisami uchwały.

- Przygotowaliśmy wizualizację 10 szyldów w różnych częściach Gdańska. Pięciu projektantów pracowało też nad szyldem dla sklepu Melisa [przy rondzie Guntera Grassa - dop. red.], aby pokazać, jak można w różny sposób zrealizować zapisy uchwały - dodaje Jakub Knera, wiceprezes Fundacji Palma.
  • Jakub Knera prezentuje jeden z możliwych przykładów zmiany oznakowania sklepu z ziołami.
  • Sklep z ziołami - propozycja przygotowana w ramach projektu Gdańska Szkoła Szyldu.
  • Sklep z ziołami - propozycja przygotowana w ramach projektu Gdańska Szkoła Szyldu.
  • Sklep z ziołami - propozycja przygotowana w ramach projektu Gdańska Szkoła Szyldu.
  • Sklep z ziołami - propozycja przygotowana w ramach projektu Gdańska Szkoła Szyldu.
  • Sklep z ziołami - propozycja przygotowana w ramach projektu Gdańska Szkoła Szyldu.
  • Sklep z ziołami - propozycja przygotowana w ramach projektu Gdańska Szkoła Szyldu.
  • Sklep z ziołami - propozycja przygotowana w ramach projektu Gdańska Szkoła Szyldu.
  • Sklep z ziołami - stan obecny.
Gdańska Szkoła Szyldu jest wciąż otwarta na współpracę z kolejnymi przedsiębiorcami oraz artystami (kontakt możliwy przez stronę internetową inicjatywy). Należy przy tym podkreślić, że przygotowane prace graficzne stanowią jedynie wstęp do opracowania technicznego np. szczegółów montażu, doboru materiałów oraz zlecenia ich produkcji, co musi sfinansować już we własnym zakresie właściciel lokalu handlowo-usługowego.

Kary finansowe na łączną kwotę ponad 150 tys. zł



Każdy, kto nie zastosuje się do regulacji Uchwały krajobrazowej, powinien liczyć się z karami finansowymi. Co ważne, kara jest nakładana na właściciela nieruchomości, a nie reklamodawców lub osoby umieszczające reklamy. To właściciel każdej nieruchomości w granicach administracyjnych Gdańska musi dostosować ją do nowych regulacji.

- W pierwszej kolejności upominamy i wzywamy do usunięcia nośnika reklamowego. Dotychczas takich wezwań wystosowaliśmy ok. 750, z czego ok. 75 proc. skończyło się usunięciem lub dostosowaniem reklamy. W przypadkach, w których upomnienia i prośby nie przynoszą pożądanych skutków, sięgamy po kary finansowe i takich postępowań [zmierzających do wymierzenia kary finansowej - dop. red.] mamy już przeszło 100. Nałożyliśmy też już 30 kar na łączną kwotę ponad 150 tys. zł - wylicza Szymański.
  • GZDiZ nalicza właścicielowi Manhattanu karę w wysokości 3,1 tys. zł dziennie za nielegalne nośniki reklamowe na elewacji.
  • GZDiZ nalicza właścicielowi Manhattanu karę w wysokości 3,1 tys. zł dziennie za nielegalne nośniki reklamowe na elewacji.
  • GZDiZ nalicza właścicielowi Manhattanu karę w wysokości 3,1 tys. zł dziennie za nielegalne nośniki reklamowe na elewacji.

Kara za reklamy na centrum handlowym - 3,1 tys. zł dziennie



Jednym z bardziej widocznych przykładów łamania zasad Uchwały krajobrazowej jest obecnie centrum handlowe Manhattan we Wrzeszczu.

Za umieszczenie nośników reklamowych sklepu z elektroniką GZDiZ wymierza każdego dnia opłatę karną w wysokości ok. 3,1 tys. zł. Biorąc pod uwagę, że tzw. skuteczne doręczenie pisma informującego o złamaniu zapisów uchwały nastąpiło 30 grudnia 2019 r., do momentu publikacji tego artykułu naliczona kara wynosi już ponad 86 tys. zł.

- Cały czas trwa postępowanie. Kara pieniężna będzie naliczana do czasu zdjęcia reklam - zapowiada Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej GZDiZ.
O komentarz do tej sprawy poprosiliśmy właściciela obiektu. W oświadczeniu, które otrzymaliśmy od GCH Manhattan, czytamy m.in.:

- Jest to nasz nowy najemca, który wprowadził na elewacje oznakowanie swojej marki, celem poinformowania szerokiego grona klientów o funkcjonowaniu w nowej placówce. Najemca zamontował je naturalnie za zgodą zarządcy Manhattanu, niemniej to na najemcy spoczywa obowiązek funkcjonowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Powyższe dotyczy zarówno kwestii operacyjnych, podatkowych itd., jak i wszelkich innych w materii administracyjnej, w tym także przestrzegania przepisów lokalnych. Tym samym w tym zakresie najemca jest stroną dla miasta w tej materii.
  • Porolet (al. Grunwaldzka 203) - propozycja przygotowana w ramach projektu Gdańska Szkoła Szyldu.
  • Porolet (al. Grunwaldzka 203) - stan obecny.
  • Sklep spożywczy Perła (ul. Obrońców Wybrzeża 2) - propozycja przygotowana w ramach projektu Gdańska Szkoła Szyldu.
  • Sklep spożywczy Perła (ul. Obrońców Wybrzeża 2) - stan obecny.
  • Sklep warzywa-owoce (ul. Wajdeloty 21) - propozycja przygotowana w ramach projektu Gdańska Szkoła Szyldu.
  • Sklep warzywa-owoce (ul. Wajdeloty 21) - stan obecny.
GCH Manhattan skarży się ponadto na niejasne zapisy uchwały, zaś "pracownicy GZDiZ nie wskazują konkretnych wytycznych ani ewentualnych przekroczeń". Ponadto zdaniem centrum handlowego GZDiZ nie odpowiada na pytania przedsiębiorców, zaś postępowanie administracyjne jest wszczynane przed upływem terminów wskazanych w pierwszych pismach.

- Odnosimy wrażenie, że uchwała w tym zakresie [tj. szyldów i oznakowaniu przedsiębiorców] jest na tyle niejednoznaczna, że dopiero sami decydenci się jej nauczą w praktyce. Niestety koszty, czas i niepotrzebne nerwy przy tej okazji ponoszą przedsiębiorcy - przekonuje biuro prasowe centrum handlowego.
Jednocześnie GCH Manhattan zapowiedziało, że będzie dążyło do uporządkowania swojej elewacji do 2 kwietnia br., a pomóc ma w tym zewnętrzne biuro architektoniczne, które już zgłosiło się do urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Poradnik Szyld Gdański (pdf)


Szyld Gdański from Trojmiasto.pl


Przewodnik po gdańskiej Uchwale krajobrazowej (pdf)


Przewodnik po uchwale krajobrazowej Gdańska from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (358) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • zmienia się ale niestety wciąż brakuje uchwały w Gdyni (15)

    trójmiasto to przecież całość

    • 123 18

    • Ale miastami zarządzają osobne organy. Gdynianie, naciskajcie na swoje władze. A do tego u Was jest prężne Traffic Design. (10)

      • 14 5

      • prężne??? (9)

        co zrobili za miliony z urzędu miasta? neon rybke i trzy śmietniki.

        • 14 7

        • A trolle jak zwykle w formie?

          • 6 8

        • neon rybke i trzy śmietniki?

          Proszę, nie wiesz - nie pisz.

          • 3 6

        • Za Niemca , właściciela Galerii Bałtyckiej też się weźmiecie ? (6)

          Czy to inny poziom kultury?

          • 3 3

          • TVN oskarżone o rasizm (4)

            Musi przeprosić Koreańczyków za rasizm w TVNie !

            • 1 3

            • (3)

              Co ma tvn do reklam w Gdansku ?????

              • 2 2

              • Sa ostoja demokracji (2)

                Rasizm i faszyzm za który już przeprosili na antenie !
                Dwóch dziennikarzy wyrzucili

                • 2 0

              • Szczuka też się nabijała z niepełnosprawnej (1)

                • 1 0

              • ale niepełnosprawnej KATOLintelektualnie

                • 0 0

          • jak nic nie zmieniali to może tam wisieć badziewie - jeszcze 2 miesiące

            • 0 1

    • Gdynia liderem i bez osiągnięć (2)

      PR Gdyni załatwi wszystko

      • 13 4

      • może jakiś ranking? (1)

        • 4 1

        • juz zalatwiamy. tj. zamawiamy

          • 5 0

    • Wg zapowiedzi uchwała w Gdyni ma być gotowa do końca marca 2020

      • 0 0

  • Ciekawe kto im ma te szyldy zrobić (8)

    Jak większość takich mniejszych firemek ledwo ciągnie. Choć z tym że trzeba było w końcu coś z tym zrobić, się zgadzam
    A wielkim firmom reklamowym dowalać maksymalne kary.

    • 106 32

    • Juz ci mowie. reklamowane tu fundacja palma, ktora ma juz dogadane z miastem

      a koszty no coz.. oni chca zarobic na tej ustawie.

      • 15 9

    • a jeszcze wczesniej miasto podwyzszylo holendarnie czynsze. (1)

      • 3 20

      • że jak?

        • 4 1

    • (2)

      Za tym idzie konkretna kasa.
      Za logo na kasetonie zapłaciłem niecałe 1000 zł, teraz po 2 latach mam wymienić na neon gdzie koszt sięga już prawie 10 000 zł, a terminy za pół roku.

      • 2 10

      • ja

        Geniusz, ustawa z 2015 roku. Ale najlepiej czekać do samego końca i się żalić wszystkim że się nie zdązyło

        • 22 4

      • reklama nie jest obowiązkowa

        • 11 4

    • To głównie dzięki polskiemu prawu podatkowemu szczególnie udoskonalemu przez PiS.

      • 2 4

    • Blabla

      To niech się zastanowią nad biznesplanem skoro ledwo ciągną. Nie każdy musi być przedsiębiorcą.

      • 7 5

  • Opinia wyróżniona

    Dobrze! To już nie lata 90te. Stać nas na estetykę (17)

    • 333 30

    • Na pewno nie taka na jedno kopyto jak proponuje glupio usmiechniety Knera (13)

      to pachnie totalitaryzmem w wolnym miescie. Powinna byc roznorodnosc szyldow anie z czcionki jak u poczatkujacego grafika.

      Ktos tu ewidentnie chcial zarobic na ustawce.

      • 21 43

      • Żaden totalitaryzm a demokracja (7)

        Za wolność przedsiębiorców nie mogą płacić mieszkańcy i turyści, których szpecące reklamy drażnią i zmniejszają dobre samopoczucie. Tak, estetyka ma wpływ na funkcjonowanie naszej psychiki.
        Mentalność typu "ale ja mam prawo!" jest bardzo niedojrzała i roszczeniowa. Nie świadczy dobrze o kims.

        • 42 7

        • to powiedz to urzednikom. (4)

          Zak instytucja miejska lamie te uchwałe.
          To jest wg ciebie demokracja?

          raczej mafina jej wersja.

          • 4 3

          • Który punkt tej uchwały łamie? (3)

            Bo domyślam się, że chociaż ją przeczytałeś, zanim zacząłeś rzucać oskarżeniami?

            • 4 2

            • (1)

              Żak - jedna reklama siateczkowa na ścianie bez okien max 70% powierzchni /są dwie/, Jedna reklama od frontu, ewentualnie semafor/są trzy w tym jedna siateczkowa/. Czyli to już trzy przewinienia. Jak zwykle, co wolno wojewodzie, to nie tobie smrodzie. Na stronie urzędu zobaczyłem uporządkowane reklamy na Gdańskich Meblach przed Wrzeszczem i innych budynkach. Ale dałem się nabrać. Wszystko po staremu. PhotoShop by wystraszyć właścicieli innych nieruchomości. Czekać tylko jak wszczepią nam chipy, by wiedzieli kto, gdzie i z kim. Wsadzą nam kluczyki w d.. i nakręcą byśmy chodzili równo jak w zegarku.

              • 2 1

              • Paragrafy, ziomuś

                Bo połowę wymyśliłeś, drugą przekręciłeś...

                • 1 3

            • chocby od ulicy nie ma wejscia i nic nie powinno wisiec już dawno.

              • 0 0

        • W latach trzydziestych ubiegłego wieku podobnie się działo w Niemczech.

          • 3 3

        • a kto pytal o to przed wyborami?

          widac masz kiepskie pojecie o demokracji

          • 0 1

      • Ktoś tu z agencji reklamowej? (1)

        Miasto musi wziąć za mordę "byznesmenów", bo jak widać, liczenie na ich samokontrolę się nie sprawdziło.

        Szczególnie, kiedy producenci tych badziewi liczą sobie od metra i proponują jak największe i jak najbardziej żarówiaste.

        Jeszcze niech zdejmą z dróg złotówy z przyczepką i szczekaczką i może coś z tego będzie z pożytkiem dla większości...

        • 13 1

        • ja akurat popieram ograniczanie reklam. pod warunkiem, ze miasto da przyklad

          i zacznie od siebie.

          i np zdejmie reklamy UE

          • 7 4

      • nie wiem co tam bredzisz, ale w 1 masz rację - to jest na jedno kopyt (1)

        powinna być cała paleta liternictwa i wzorów, także z lat 90. Inaczej tylko Times New Roman na styropianie

        • 6 1

        • rekalmy nie - ale badziewna osyfiała tablica UE z dykty na środku ulicy jest OK?

          projekt z funduszu UE itd....

          • 0 0

      • Betońsk z uchwałą krajobrazową to jakiś żart

        Uchwała krajobrazowa powinna nakazywać wyburzenie betonowych kloców i tworzenie zielonych terenów rekreacyjnych, reklamy też, ale to sprawa drugorzędna.
        Ale kompletnie nie rozumiem problemu z CH Manhatan... Czy reklamy w sąsiedztwie betonowych kloców też muszą być wykonane z betonu...?

        • 0 0

    • co z tym koszmarnym, oślepiającym i migającym oświetleniem wiaduktu nad Słowackiego?

      moim zdaniem to też zaśmiecanie przestrzeni publicznej

      • 2 2

    • Uchwałą może obowiazywać tereny w posiadaniu miasta. Musiałaby powstac prawdziwa ustawa ogolnopolska. i prawo nie dziala wstecz.

      jak ktos ma swoje logo nikt nie moze oczekiwac by go zdjąl.

      • 2 0

    • Szkoda ze tak nie walczą z graffiti

      a uwzieli się na reklamy. Miasto zaczyna wyglądać jak slums.

      • 0 0

  • (8)

    co z tego ze ta uchwała jest? w gdansku budują osiedla na bagnach koło wyspiska smieci które każde jest z innej parafii

    • 64 23

    • A co to ma do rzeczy

      • 10 4

    • To ma tyle wspólnego z reklamami. Pomyliło Ci się trollu

      • 11 5

    • Aaaale...o co chodzi?

      • 8 4

    • Tu chodzi o miasto a nie jakies pola

      • 3 4

    • Co ma piernik do wiatraka? (1)

      Pieniaczu?

      • 0 7

      • jakis koles co lubil bogacic sie na mieszkancach miasta

        • 1 1

    • On by chciał wszędzie bloki ala PRL - Zaspa i Przymorze - estetyka

      wielkiej płyty to dla niego klasyczny kanon.

      • 1 3

    • To z tego, że teraz biurwa może przytulić

      dodatkowy hajs za przymknięcie oka na łamanie kolejnego pierdyliona przepisów. Do 42 instytucji kontrolnych dojdzie 43 - policja krajobrazowa. Jak pracowałem kiedyś w magazynie tej "znanej marki AGD/RTV" to kontrolerom różnych instytucji wydawałem tak zwane "bonusy" - jeśli kontrola była mało istotna (np. przeciwpożarowa) to kontrolerzy dostawali po czajniku czy golarce, ale już np. skarbówka dostawała lodówki czy pralki. Najlepsze było to, że wszyscy o tym wiedzieli i nikt się z tym specjalnie nie krył :)

      • 2 0

  • często zdejmowane reklamy odsłaniają prawdziwy stan zaniedbanych budynków, szarego zaniedbanego miasta (7)

    • 86 24

    • Ja proponuje jak ratusz chce miec tak duzy wplyw na przestrzen publiczna to niech jej nie wyprzadaje a jedynie dzierzawi. czy (6)

      Gdy sie wyprzeda miasto z majatku i strategicznych czesci miasta to normalne, ze bedzie dramat.

      • 6 2

      • (5)

        Ale wtedy mozna miec wbite i mowic: sorry to nie nasza sprawa, to prywatne. Tak jak ten szkaradny dworzec PKS. Tam pani Dulkiewicz przrciez noe woza, wiec w czym problem.

        • 3 2

        • No tak, (3)

          Kacperek by przyszedł, uoanstwowil i było by cudnie.

          • 2 4

          • co ty masz z tym kacprem. on zrezygnowal podobnie jak kandydaci innych partii (2)

            zeby mogla wygrac i sie wykazac. Widac powoli jaki to byl bląd.

            • 3 2

            • Zrezygnował, bo widział sondaże (1)

              Chcesz się założyć, że wróci ze swoim jadem i trollami za 3 lata?

              • 1 4

              • zaloz czapke na glowe

                bo resztki mozgu ci uciekaja

                • 1 1

        • genau / dokladnie

          • 0 0

  • na co idą pieniądze z kar? (15)

    mogliby za nie sadzić drzewa

    • 82 17

    • Jak sam magistrat zacznie od siebie to bedziemy mogli traktowac te uchwałe powaznie (12)

      ZTM usunac reklamy bijace jaskrawoscia.
      Forum Gdansk reklamy swoich podnajemcow.
      Klub Zak (filia UM) zgodnie z uchwala tez powinien zlikwidowac reklame na scianie od ul Grunwaldzkiej. Nie zrobili tego a wejscia od tej strony przeciez nie posiada budynek.
      Była kara panie Sledkowski, panie Grzelak?
      No wiec widzimy jak powaznie podchodzicie do wlasnych uchwal.

      • 12 9

      • (7)

        Kar nie było, bo wszystkie podmioty mają czas do 2 kwietnia żeby dostosować elewacje. Manhhatan został ukarany po zamontował NOWĄ reklamę, a tego nie można robić już od jakiegoś czasu. Jasne?

        • 18 3

        • bzdury pan gadasz. Klub Zak zmieniał juz wielokrotnie wielkoformatowe reklamy od ul Grunwaldzkiej (6)

          ten sam przyklad co z manhatanem - dwa rozne podejscia.

          Zreszta na wiatach gaitu to samo. Nowe reklamy sa wieszane miesiac w miesiac. Zadnych kar.

          • 5 2

          • Ło panie, to ile ich tam teraz wisi? (4)

            Czy może zmieniana jest treść tej samej reklamy?

            • 2 1

            • co to znaczy tresc? Tak to można każdego wytlumaczyć (3)

              Z zarzadcami Manhattanu na czele.
              Czy wy jakis mointorng wszystkich obiektow tam prowadzicie w UM?
              Czy moze bazujecie na donosach?

              • 0 1

              • No można, dlatego tak mało ukaranych na razie (1)

                A za 3 miesiące mają być zdjęte i tyle.
                Manhattan nie wymienił starej reklamy na nową, tylko dodał kolejną, co jest wyraźne zabronione.

                • 1 1

              • Na FB napisali, że zrobiono ukośne zdjęcia lotnicze Gdańska w 2016 i 2018, także nikt się nie wymknie, niestety :( Można je nawet sobie obejrzeć, takie Google Maps zrobione z czterech stron świata. Wszystko bardzo perfidnie zaplanowane.

                • 0 0

              • całe miasto jest sfotografowane po po wejściu uchwały.

                bardzo łato udowodnić zmianę.

                • 0 1

          • liczy się nośnik a nie treść reklamy

            Żak ma linki i haki te same - ustawa mówi, ze to się właśnie liczy. Co nie znaczy, ze muszą z tym czekać do końca. Powinni świecić przykładem.

            • 2 0

      • (3)

        Akurat na centrach handlowych mogły by zostać szyldy sklepów które znajdują się w środku.

        • 8 12

        • a czemu? tak jest skonstruowana uchwala ze byc nie moze. i nie moze byc reklam od strony ulicy (1)

          jesli obiekt nie posiada od niej wejscia. Takich przypadkow pan z urzedu nie zauwaza,

          • 2 2

          • bzdura. Najemcy mogą mieć swoje szyldy. Zgodne z uchwałą.

            Obecnie obwiesili się szajsem. Wygląda to żenująco. A architektonicznie to najciekawsze centrum handlowe w Trójmieście.

            • 0 1

        • Po co ?

          • 1 0

    • Beda zrywac asfalt z drog i sadzic drzewa.

      • 1 1

    • Na ochronę

      Dla vipów

      • 0 0

  • Widac po co ta cala ustawa dla jakies fundacyjki co nie umie robic szyldow (7)

    a chce zarobic na tym w calym miescie.

    A same miasto wrzuca reklamy na wiatach autobusach. Takze w miejscach objetych scislejsza ochrona. Oczywiscie wtedy ok i fundacja palma nie wcina sie. Super miasto.

    • 82 69

    • Knera się przyliże, wiadomo, ale ma dobre intencje

      niestety - często brak gustu. Zwykłego gustu i wiedzy. Te szyldy w połowie śmierdzą maziajami FRAG-u z Szerokiej, które są co do jednego o b r z y d l i w e. Graficznie prymitywne. Tutaj pozbierali te nieuctwa, by dalej mogły doić

      • 7 3

    • (4)

      Widzę, że trolle z branży reklamowej w natarciu

      • 2 4

      • chyba snisz. (3)

        ja jestem na emeryturze grafika obecnie. Patrze teraz jako niezalezny esteta.

        • 1 4

        • LOL
          Niezalezny esteta lolzzzzz

          • 3 2

        • Znaczy jesteś współodpowiedzialny za ten cały bajzel? (1)

          No to faktycznie, masz prawo się wypowiadać o ustawie, która 30 lat za późno walczy z Januszostwem...

          • 3 1

          • urzednik zawsze sobie znajdzie wroga

            najlepiej wsrod podatnikow

            • 1 1

    • Pan Knera nie umie w szyldy. Wszystko wygląda jak pobrane ze stocka.

      • 0 0

  • Dla galerii ta kara to (1)

    po prostu opłata za umieszczenie reklamy. I tak się opłaci.

    • 66 11

    • tym jest własnie cel i cała ta uchwała. By wyciagnac kolejną kasę po podwyzszonych czynszach przez UM.

      Za chwile beda zmieniac te uchwale bo kto inny ma zarobic. Takie to wałki.
      A sami nie bedą sie stosowac. Tlumaczenie takie, ze w innych miastach na zachodzie tez sa reklamy w obiektach miejskich.

      • 3 21

  • Teraz taki maly sklep z ziolami ma kupic od fundacji szyld nowy? (22)

    O nie panie Knera., przeliczyłes sie.

    • 76 49

    • Opinia (20)

      Przeciez w artykule jest informacja, ze za darmo.

      • 23 7

      • Bynajmniej. (18)

        Za darmo można dostać otrzymać projekt. Realizacja, materiały, montaż - we własnym zakresie.

        • 15 12

        • No to jak we własnym zakresie, to gdzie jest problem? (11)

          Idziesz do dowolnego producenta szyldów i po problemie.

          • 20 5

          • (8)

            Ty chyba nie rozumiesz słowa "bynajmniej".

            • 1 8

            • nie podoba mi się jego wpis merytorycznie (2)

              Ale słowa "bynajmniej" to akurat Ty nie rozumiesz

              bynajmniej =/= przynajmniej

              • 10 5

              • doprawdy?

                on zrozumiał, że "przynajmniej projekt za darmo może otrzymać, a realizacja we własnym zakresie..

                Nie zrozumiał, że szyldy bynajmniej darmowe nie są.

                • 10 0

              • wzmacniająca przeczenie: wcale, w najmniejszym stopniu, w żadnym razie wykrzyknik

                • 1 0

            • chyba ty (4)

              on rozumie ;)

              • 0 0

              • ja pitole... (3)

                na 1000 osób 50 rozumie artykuł, a z tego 10 co bardziej skomplikowany komentarz...

                I wy pracujecie na moją emeryturę...

                • 10 0

              • Gorzej (1)

                oni mają prawa wyborcze...

                • 5 0

              • to jest

                przerażające...

                • 0 0

              • Przecież 3/4 z tych ludzi bierze emerytury na które my pracujemy...

                • 0 2

          • no i kase musisz wywalić (1)

            z drugiej strony większość tych reklam wygląda jak g...o

            • 6 2

            • Nie musisz.

              Nie ma obowiązku posiadania szyldu. Musisz tylko wywalić stary.

              • 6 2

        • LoL (5)

          Oczywiście, że projekt.

          A dlaczego ktoś miałby za Ciebie płacić za Twój nowy szyld??

          • 9 5

          • bo go nie potrzebuje (4)

            a miasto sprzedaje cos co jest potrzebne by sie pochwalic uchwala.

            • 2 7

            • skoro go nie potrzebujesz to czemu płaczesz że masz zdjąć paskudny stary? (3)

              • 6 2

              • nie mam. (2)

                jest to logotyp i jak trzeba to podjde do sadu i pozniej miasto bedzie musialo sie tlunaczyc i placic odszkodowania.

                • 1 3

              • Z miłą chęcią pomogę miastu i stworzę listę Januszy (1)

                Ludzie będą wiedzieć z czyich usług nie korzystać...

                • 3 2

              • a ja liste upierdliwych urzedasow

                • 1 3

      • taki projekt za darmo to żaden projekt

        po prostu wklepanie literek z klawiatury.

        • 5 3

    • A gdzie Ty masz mały sklep z ziołami? To nie Amsterdam :] Chyba, ze mówisz o tych sklepach BIO, Eko, a oni raczej nie narzekają na niskie obroty.

      • 3 1

  • Wszędzie widzię wielkoformatowe reklamy deweloperów (9)

    Często na budynkach w starych dzielnicach
    Ich uchwała nie obowiązuje

    • 110 7

    • Obowiązuje, tylko ich stać na płacenie kar :D

      • 12 1

    • (1)

      Takie to ich prawo. Nie obowiazuje tez ZAK-a na ul Grunwaldzkiej. Wiaty też sa zawalane reklamami a jeszcze podwyzszaja ceny biletow mimo ze reklamy zarabiaja gruba kase dla GAIT

      Bo są ugadani z miastem. Moga nawet robic smietnisko jak firma budowlana na ul Powst Warszawskich

      • 6 9

      • Mają czas do kwietnia, to korzystają z każdej chwili.

        • 9 2

    • oni mają "specjalną uchwałę", tylko dla deweloperów (2)

      • 8 5

      • Ano. Lex developer się nazywa. (1)

        • 5 4

        • nie LEX adamo i lex dulko

          • 6 5

    • widzę, że u sporej części nie funkcjonuje czytanie ze zrozumieniem (2)

      Nośniki reklamowe, które istniały wcześniej moga być do 2 kwietnia.
      Chyba, że jesteś zwykłym trollem i masz gdzieś sens?

      • 4 2

      • Moga zostac ile chcą (1)

        nie ma szansy by wlasciciel udowanial ze ma dobry szyld.

        UChwala to prawo dotyczace miejskich obiektow,

        • 1 3

        • hm

          to za co Manhattan dostaje kary???

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane