Nie kostka granitowa - jak pierwotnie planowano - a masa bitumiczna zastąpi wkrótce połamane płyty kamienne, jakie pokrywają nawierzchnię przystanków wiedeńskich na Przeróbce . Prace rozpoczną się w poniedziałek i potrwają ok. dwóch tygodni. W tym czasie przystanki będą wyłączane z eksploatacji.
Przystanki wiedeńskie na Przeróbce powstały w 2015 r. w trakcie przebudowy torowiska tramwajowego. Dzięki podwyższeniu jezdni w obrębie przystanku pasażerowie łatwiej i bezpieczniej wysiadają i wsiadają nie tylko do tramwajów, ale jeżdżących po torowisku autobusów.
Już dwa lata po przebudowie nawierzchnia wykonana z kamiennych płyt w wielu miejscach popękała i konieczne były prace gwarancyjne. Później urzędnicy - już ze środków z budżetu miasta - chcieli wymienić niepraktyczne płyty (pękające głównie pod zbyt ciężkimi pojazdami ciężarowymi) na kamienną kostkę. Z pomysłu niewiele wyszło, bo degradacja nawierzchni w ciągu kolejnych lat postępowała.
84 nowe tablice informacji pasażerskiej w Gdańsku
Wkrótce ma się to zmienić. W poniedziałek, 31 sierpnia, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, zarządzający przystankami tramwajowymi i autobusowymi w mieście, rozpocznie prace związane z przebudową nawierzchni przystanków znajdujących się w ciągu ulic Siennickiej oraz Lenartowicza na Przeróbce. Co ważne, na czas robót drogowych przystanki zostaną całkowicie wyłączone z użytkowania.
- Przebudowa nawierzchni przystanków wiedeńskich dotyczyć będzie w pierwszym etapie przystanku "Przeróbka 02" na ul. Siennickiej
30 nowych wiat na przystankach
Roboty drogowe będą wymagały całkowitego wyłączenia przystanków z użytkowania, tzn. nie będą się przy nich zatrzymywały tramwaje. Pasażerowie komunikacji miejskiej będą mogli skorzystać z sąsiednich przystanków - "Lenartowicza 02" w kierunku Stogów oraz "Przeróbka 01" w kierunku centrum. Nawierzchnia tych przystanków będzie wymieniana w drugim etapie prac, który realizowany będzie od 7 do 11 września.
W trakcie prac ruch samochodowy będzie odbywał się z pominięciem odcinków jezdni na długości przystanków - kierowcy będą mogli poruszać się po fragmencie torowiska.
- Inwestycje związane z poprawą infrastruktury przystankowej w ostatnich latach w Gdańsku oceniam:
-
19%
pozytywnie, powstające albo remontowane przystanki są wygodne i bezpieczne
-
32%
neutralnie, są miejsca, gdzie jest lepiej, ale są też dzielnice, gdzie inwestycje są konieczne
-
49%
negatywnie, przykład Przeróbki pokazuje, że nie wszystko idzie po myśli urzędników
zakończona
łącznie głosów: 1104
- Zobacz opinie (218)