- 1 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (67 opinii)
- 2 Nowa siedziba gdańskich policjantów (73 opinie)
- 3 Ruszają rozmowy ws. stanowisk w Gdyni (477 opinii)
- 4 Kim jest Aleksandra Kosiorek? (703 opinie)
- 5 Te zabytki otwierają się po remontach (61 opinii)
- 6 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (250 opinii)
Gdańsk sprawdza, czy ECS przetrwa bez wsparcia rządu. Rozważa rozwiązanie umowy
Biuro prezydent Gdańska ds. kultury zleciło wykonanie analizy prawnej skutków wypowiedzenia umowy założycielskiej Europejskiego Centrum Solidarności. Miasto sprawdza m.in., czy ECS poradzi sobie bez rządowego wsparcia w razie zerwania umowy na jego współprowadzenie z Ministerstwem Kultury i "Solidarnością". Na razie jednak takiej decyzji nie ma. Za ekspertyzę, która jest w trakcie tworzenia, zapłacono 14,1 tys. zł.
Chodzi m.in. o możliwość wypowiedzenia jej przez miasto Ministerstwu Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu oraz NSZZ "Solidarność". Ale też o taki wariant, że to resort i "Solidarność" tę umowę z miastem zrywają.
Z naszych informacji wynika, że decyzja władz Gdańska w tej sprawie jeszcze nie zapadła, ale jest rozważana. Wszystko w związku z trwającymi od kilku lat konfliktami na linii Gdańsk - rząd i NSZZ "Solidarność".
Na linii władze Gdańska i ECS oraz minister kultury i NSZZ "Solidarność" iskrzy od dawna. W 2019 r. rząd obniżył dotację dla ECS o 3 mln zł. I tak już zostało. Od tamtej pory ECS zamiast wcześniejszych 7 mln zł na swoją działalność z ministerstwa otrzymuje co roku 4 mln zł (minimalny poziom gwarantowany umową).
Iskrzy od dawna. Obcięcie rządowej dotacji na ECS i konflikt o tablice
Ministerstwo tłumaczyło obcięcie dotacji tym, że przyznawane wcześniej 7 mln zł znacznie wykraczały ponad poziom minimalny dotacji uregulowany w umowie założycielskiej ECS.
W tle był jednak konflikt polityczny z władzami Gdańska, więc obcięcie dotacji odebrano w mieście jako akt politycznej zemsty.
Przedstawiciele NSZZ "Solidarność" swoją niechęć do władz Gdańska i tego, jak prowadzony jest ECS, też wyrażali nie raz. W 2019 r. NSZZ "Solidarność" zakazała dyrektorowi ECS wykorzystywania logotypu związku poza wystawą stałą.
Jeden z ostatnich konfliktów wokół ECS dotyczył z kolei zwrotu tablic z 21 postulatami z Sierpnia '80.
- Nieoddanie tych tablic to przestępstwo, które stosuje dyrektor ECS. Miejsce tych tablic jest w sali BHP, gdzie każdy może je zobaczyć za darmo, a nie za płatny bilet, jak w ECS. Po co im te tablice? Oni się ich brzydzą - mówił Piotr Duda, przewodniczący NSZZ "S" podczas ubiegłorocznych obchodów Sierpnia '80.
Jednocześnie przedstawiciele rządu oraz NSZZ "S" powołali do życia Instytut Dziedzictwa Solidarności, zwany też "alternatywnym ECS-em".
Analiza prawna rozwiązania umowy na ECS za 14 tys. zł
I to właśnie - poniekąd - z powyższymi sprawami związany jest rachunek opiewający na 14 145 zł, będący zapłatą za przygotowanie "analizy prawnej skutków organizacyjno-finansowych wypowiedzenia umowy założycielskiej ECS".
Konflikt, który trwa między miastem a przedstawicielami rządu wokół ECS, sprawił, że miasto przygotowuje się na różne scenariusze związane z tym, jak ECS ma działać dalej. Także na taki, że instytucja będzie musiała sobie poradzić bez żadnego wsparcia finansowego ze strony rządowej.
Oficjalnymi założycielami ECS są:
- Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu,
- Gmina Miasta Gdańsk,
- Samorząd Województwa Pomorskiego (marszałek),
- NSZZ "Solidarność",
- Fundacja Centrum Solidarności.
W umowie założycielskiej zapisano, że wszystkie strony prowadzić będą ECS jako instytucję wspólną.
Tyle na papierze, bo w rzeczywistości ta wspólnota nie istnieje.
Przedstawiciele "Solidarności" od kilku lat nie przychodzą na spotkania rady w ECS. Przedstawicieli ministerstwa też na nich nie widziano.
Miasto przygotowuje się więc do sytuacji, gdy obie instytucje oficjalnie, czyli także na papierze, znikną z ECS.
Brany pod uwagę jest zarówno wariant taki, że przedstawiciele rządu i "S" sami wycofują się z ECS, jak i ten, gdy to miasto zrywa z nimi umowę.
Sprawdzają, czy ECS "przeżyje" bez wsparcia rządu
Na razie nie ma jednak decyzji o tym, czy tak się stanie. Ale władze Gdańska nie ukrywają, że rozważają ewentualne wypowiedzenie umowy założycielskiej stronie związkowo-rządowej.
- Ta opinia prawna została zlecona w związku z zakończeniem okresu trwałości projektu unijnego pn. "Budowa Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku", który upływa w czerwcu 2021 roku. Gmina Miasta Gdańsk jest beneficjentem środków unijnych, a więc właścicielem budynku - informuje nas Daniel Stenzel, rzecznik prezydent Gdańska. - Opinia pozwala na zbadanie wariantów dotyczących funkcjonowania siedziby instytucji w nowych okolicznościach prawnych i finansowych oraz ewentualnego wypowiedzenia umowy założycielskiej. Sprawdzamy różne warianty - dodaje.
Zlecona przez miasto ekspertyza nie jest jeszcze gotowa.
Bez komentarza Ministerstwa Kultury i NSZZ "S" ws. ECS
Skierowaliśmy w tej sprawie pytania zarówno do ministerstwa, jak i rzecznika NSZZ "S". Żadna ze stron nie ustosunkowała się jeszcze do ewentualnego zerwania umowy ws. ECS.
Rzecznik "S" poinformował, że przebywa na urlopie.
W ministerstwie z kolei usłyszeliśmy, że osoba, która mogłaby nam odpowiedzieć, obecnie "jest w delegacji".
Gdy tylko otrzymamy stanowisko obu instytucji, zamieścimy je w artykule.
Trójmiejskie muzea
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2021-06-29 13:27
Smutne to. (10)
Sens tej placówki niestety podważyła historia, Nie ma już ani solidarności , ani "Solidarności". Sami utarzaliśmy się w tym bagnie. ECS powstała, aby ukazać sens pokojowej walki o wolność, ale nikt nie przewidział, że do władzy dojdą panowie, którzy zechcą historię napisać od nowa, wymazując z niej co mniej wygodne postacie. Solą w oku rządzących
Sens tej placówki niestety podważyła historia, Nie ma już ani solidarności , ani "Solidarności". Sami utarzaliśmy się w tym bagnie. ECS powstała, aby ukazać sens pokojowej walki o wolność, ale nikt nie przewidział, że do władzy dojdą panowie, którzy zechcą historię napisać od nowa, wymazując z niej co mniej wygodne postacie. Solą w oku rządzących obecnie jest to, że ECS nie chce tej historii zmienić. Poza tym zapytam przewrotnie, a jak myślicie, czy alternatywny ECS w sali BHP to przedsięwzięcie bezkosztowe i kto za nie płaci. Jakoś lamentów tu nie słyszę.
- 144 110
-
2021-06-29 17:37
ja chciałbym zmienić historię
opowiastki o Solidarności z tej czy tamtej strony to bzdura kwadrat. W skrócie:
- stoczniowcy byli za utrzymaniem socjalizmu (którego oczywiście nie było, socjalizm polega na kontroli produkcji przez wytwórców / robotników nie na rozdawnictwie, ale przyjmijmy że o to chodzi). Wystarczy pobieżna lektura 21 postulatów
- nikt nieopowiastki o Solidarności z tej czy tamtej strony to bzdura kwadrat. W skrócie:
- stoczniowcy byli za utrzymaniem socjalizmu (którego oczywiście nie było, socjalizm polega na kontroli produkcji przez wytwórców / robotników nie na rozdawnictwie, ale przyjmijmy że o to chodzi). Wystarczy pobieżna lektura 21 postulatów
- nikt nie był za kapitalizmem / na pewno nie za sachsowsko - friedmanowskim neoliberalizmem!
- Reagan to ludobójca i rasista
- JPII odpowiada za mordy na katolikach na całym świecie (mordy CIA i jej marionetek), od których się odwrócił w 79 potępiając Teologię Wyzwolenia
- JPII zbudował w Polsce kościół rydzykowo-pedofilsko-esbecki
- jako że większość księży współpracowała z SB.
- a po 89 wraz z SB-kami Kościelna, papieska, Komisja Majątkowa okradła ten kraj pewnie na bilion złotych po dzisiejszym kursie. Bilion złotych. Miliard miliardów.
- Wałęsa zapewne był w 70 donosicielem, co nie znaczy że był w 81, ale ta sprawa celowo nie jest wyjaśniania. Bycie trybunem ludowym, nie rozgrzesza z donoszenia na kolegów
- Solidarność utrzymywała CIA, członkowie wierchuszki, podpięci pod KK mieli sporo dóbr i żywej gotówki z Ameryki, dość wspomnieć że Komorowski miał 5 dzieci, Wałęsa 7 i nigdy go nie było w domu. Pieniądze brali z CIA.
- ani JPII ani Wałęsa, ani Kaczyński nie Michnik nie zwyciężyli komuny ani ZSRR. Stało się to zupełnie niezależnie, po prostu Związek padł pod naporem Wojny w Afganistanie, wpakowania kasy w zbrojenia i erozji systemu na szczeblach w Moskwie. Do tego doszła pierestrojska i głasnst które rozłożyły system
- Pierwsze granice w bloku wschodnim i pierwsze wybory odbyły się... na Węgrzech. Tak na Węgrzech, po usunięciu Kadara, partyjna młódź otworzyła granice z Austrią.
Pozdrowienia- 3 7
-
2021-06-29 16:35
jude zawsze uczepione u ,,wadzy''
- 5 2
-
2021-06-29 14:12
Pokojowej walki? Wiesz ilu ludzi straciło życie i zdrowie? (3)
Tak chcecie przedstawiać historię? Pokojowa walka, a ci którzy byli w systemie PZPR teraz mówią że walczyli...
- 28 4
-
2021-06-29 16:38
Nie walczyli ? Rządzący jewreje stalinowscy od 1945r walczą z Polakami (2)
- 5 5
-
2021-06-29 17:39
Ciekawa teoria (1)
Komuniści polscy walczyli z jewrejskimi?
- 4 1
-
2021-06-29 18:49
Oczywiscie. Jak mozna wypowiadać sie, nie wiedzac
O tak podstawowych rzeczach?
- 1 0
-
2021-06-29 13:39
(2)
Akurat jest odwrotnie niż napisałeś. Wałęsa, nie zwyciężył komuny, bo to byłby absurd. Jedna osoba nigdy niczego nie dokonała! Michnik, Mazowiecki, Geremek i im podobni, lansowani na działaczy Solidarności, nie byli w Solidarności, a się tylko doczepili. Szkoda pisać, za długo by to trwało. Historia został sfałszowana przez po, sld, psl. już w 1989 r.
- 48 22
-
2021-06-29 17:40
Kaczyńskich też tam nie było (1)
byli za to przy Okrągłym Stole.
Jeżeli Michnik to nie Solidarność, to Lech Kaczyński tym bardziej. Ale to nie ma znaczenia, żyjesz w kompletnej iluzji tamtych czasów jak cały POPIS.- 7 17
-
2021-06-29 17:57
wez poczytaj o michniku i blumsztajnie kiedy urzędowali w Paryżu w latach 80-tych
to ci oczy na wierz wyjdą - to najczerwieńsza komuna pod słońcem... a nie żadni solidarnościowcy...OMG...
- 18 5
-
2021-06-29 13:39
Koszmarem jest to,
Że zryw milionów Polakow jak zwykle w historii został wykorzystany przez grupkę "przywódców" w celu zawłaszczenia majatku narodowego, jego sprzedazy za profity i stanowiska i utrwalenie władzy partyjnej w kraju.
- 40 5
-
2021-06-29 07:50
wojny podjazdowej ciąg dalszy . (25)
ciekawe kto komu coś udowodni.
- 178 12
-
2021-06-29 10:10
Jeżeli Gdańsk dopnie swego (2)
to niestety całość utrzymania tego molocha finansować będą mieszkańcy miasta. Wraz z jakąś tam fundacją-ołtarzykiem ku czci Adamowicza w imię niezdrowych ambicji i urażonej dumy obecnej prezydentówny.
- 35 12
-
2021-06-29 10:28
(1)
Utrzymuje stadion dla tępych kiboli i nażelowanych kopaczy to i ECS da radę
- 27 8
-
2021-06-29 12:27
Nie zapomnijmy o sarkowagu
Zwanym Teatrem Szekspirowskim.
- 17 4
-
2021-06-29 07:51
(21)
Pomimo mojej niecheci i obrzydzenia do pisu, to sadze ze jednak oni wygraja. Ludzie, ktorzy tym kieruja nie sa glupi i maja strategie w przeciwienstwie do obozu AD, ktory zachowuje sie jak obrazone dzieci w przedszkolu.
- 44 11
-
2021-06-29 10:14
(4)
Dulkiewicz niestety nie ogarnia intelektualnie. Teraz, w obliczu jej podejscia do zagarniecia solidarnosiowego muzeum (jak to bedzie propaganda PiS nazywac), rzadowi bedzie sie oplacac odnowic wojenke i muzeum ostatecznie miastu zabrac.
- 25 4
-
2021-06-29 14:05
Po pierwsze ECS nie jest muzeum. (1)
A po drugie nikt, nic nie będzie odbierał. To jest tak beznadziejna instytucja, i koszmarna, infantylna wystawa, że tylko i**ota mógłby się na to połakomić.
- 14 5
-
2021-06-30 21:34
całe społeczeństwo Polskie jest infantylne ...
i prwadopodobnie juz niedługo dostanie ponownie dużego gonga z Zachodu i Wschodu - kolejny raz sie przekonamy ze zyjemy w tzw. strefie zgniotu
- 2 0
-
2021-06-29 11:01
Tego się nie da przegrać. (1)
Jak państwo zabierze miastu muzeum, to będzie musiało je utrzymywać.
- 4 5
-
2021-06-29 12:25
Będzie musiało?
Absolutnie nie, mogą je przejąć i zaorać.
- 11 1
-
2021-06-29 08:29
Ludzie którzy tym kierują nie muszą działać zgodnie z prawem. (15)
Patrz nielegalna zmiana ulicy na Kaczyńskiego...
- 24 40
-
2021-06-30 21:27
ponieważ w Gańsku obowiązuje prawo mafii
- 3 0
-
2021-06-29 10:47
(1)
Jak nielegalna? Nielegalne to było nie zmienianie nazwy ulicy upamiętniającej zbrodniaży komunistycznych (pS nie to żeby nazwa ulicy Kaczyńskiego mi się podobała, ale gdyby Miasto stosowało się do prawa mogliby zmienić na ul. Wazów czy na Biały Dwór i afery by nie było.
- 23 5
-
2021-06-29 12:02
łamiesz ustawę o języku polskim
zbrodniaŻu
- 2 9
-
2021-06-29 08:38
oby tak dalej oPOzycja miała retorykę zły pis pis pis Jarek pis pis pis (11)
kolejne przegrane wybory murowane z takim programem, tyle lat głupki nie umieją narracji zmienić na konstruktywną
- 50 13
-
2021-06-29 12:17
Ale ma wrócić Niemiec Tusk , nie POmoze rudy?
- 14 6
-
2021-06-29 09:02
PiS klerykalny neokomunizm+ (1)
dziękuję - wysiadam!
- 21 33
-
2021-06-29 10:18
pis pis pis,Jarek pis pis pis
społeczeństwo juz dawno wysiadło przy takim przekazie, co widać po upadającej Wyboczej
- 29 10
-
2021-06-29 08:40
Wmówienie ludziom że PO jest jedyną alternatywą dla PiS to największy sukces propagandy PiS. (7)
Musisz głosować na neokomunistów, bo przyjdzie zły Tusk i zabierze 500zł na bombelki, a odda 1000 w podatkach!
- 23 27
-
2021-06-29 09:27
Czy to PiS zwija Hołownię i przywraca Tuska? (6)
- 25 2
-
2021-06-29 09:46
Zobaczmy co na ten temat pisze TVP: (5)
"Kompromitacja Hołowni ws. wielkiego projektu. Minister: Opowiada bzdury"
"Kolejna kompromitacja Szymona Hołowni. Tym razem ws. Via Carpatia"
Tak, PiS to robi od dawna. Boją się.- 11 14
-
2021-06-29 12:18
Kogo?
Was on uce ?
- 2 0
-
2021-06-29 10:17
ale przecież to prawda Szymek płaczek jest Tymińskim 3 dekady XXI wieku (3)
otoczony doradzcami z PRL i TVN, kukiełka
- 33 4
-
2021-06-29 10:26
Prawda (2)
Tęczowy Jarosław skupił wokół siebie cały PRL, komuchów i złodziei. No i jego kukiełka Adrian.
- 14 26
-
2021-06-29 20:41
O ciekawe. Może przypomnij z jakiej listy do euro kołchozu startowali towarzysze Miller i Cimoszewicz?
- 6 0
-
2021-06-29 13:44
cały prl, to jest ale w obecnej opozycji..
a swoją drogą, to przypomnij sobie dlaczego odwołano rząd Olszewskiego !!! ? To gdzie byli Ci antypolacy i gdzie są obecnie !!!!!!!!!!!!!!!!! ?????????????????
- 18 1
-
2021-06-29 09:01
ECS to stołki dla starych działaczy (29)
Wymyślono coś aby było cieplutko i dostatnio na stare dla działaczy. A przy okazji można z tego miejsca kogoś opluć kogo nie lubimy to zawsze cieszy. Najlepiej z pieniędzy które dostanie się od oplutego.
- 329 87
-
2021-06-29 15:48
ECS (1)
Niestety znam sporo ludzi,którzy dostali tu po znajomości ciepłe posadki :(
- 13 1
-
2021-06-29 17:44
I co ciekawe, sporo z nich to słoiki niewiele wiedzące o mieście i ruchu S.
- 7 0
-
2021-06-29 15:00
(1)
Kto kogo opluwa? Raczej jesteśmy świadkami pisania historii na nowo, a plują Ci z Centrali tej na wzór PZPR
- 4 5
-
2021-06-29 17:43
Taki jest dzisiaj wasz przekaz dnia?
- 1 0
-
2021-06-29 11:01
ecs to nie jest żadne muzeum solidarnosci (4)
tylko bastion gdańskiego obozu zdrady i zaprzaństwa zafundowany decyzją Budynia (jednego z beneficjentów tego obozu) za kasę podatników
- 39 17
-
2021-06-29 14:23
prawda, przecież to Balbina wygrał strajk, a Duda pilnował, żeby mu nikt nie przeszkadzał. Taka prawda wg obecnie panujących a "ciemny lud" się na to nabiera
- 5 11
-
2021-06-29 12:01
Idź skomleć do Dudusia (2)
On z karabinem w rękach na ulicach bronił żeby obóz zaprzaństwa nie obalił komuny. I teraz takie coś jest przewodniczącym Solidarności. Komuniści z PiSu muszą się zwijać ze śmiechu po nocach.
- 8 19
-
2021-06-29 12:15
Duda ZOMO-wiec to kpina z Solidarności - to tak jakby Stalina nazwać wyzwolicielem Polski :) (1)
- 12 19
-
2021-06-29 15:15
Uważaj!
Już jeden za te słowa musiał przepraszać, a to sporo kosztuje.
- 8 2
-
2021-06-29 10:54
(3)
Tak was uwierają ludzie, którzy tworzyli prawdziwą Solidarność, walczyli, a nie spali do południa? Mam nadzieję, że znaleziono dla nich godne miejsce. Ludzie, którzy na prawdę są z Gdańska, pamiętają i nie dadzą sobie wcisnąć kitu. Mówienie prawdy to nie opluwanie, zapamiętaj to sobie.
- 21 18
-
2021-06-29 12:33
Prawdziwa solisarnośc to nie ma nic wspólnego z ecs ! (1)
- 22 7
-
2021-06-29 14:21
prawdziwa "Solidarność" to nie ma nic wspólnego z ta obecna, dudową - wróciła Centralna Rada Związków Zawodowych (CRZZ przy PZPR)
- 4 9
-
2021-06-29 11:40
Na prawdę? Na pewno nie na niby?
- 5 4
-
2021-06-29 10:53
(7)
wybierz się w końcu na tę wystawę to zobaczysz że jest naprawdę niezła. Po co pluć na coś czego się nie widziało? Tak po polsku, nie po mojej linii partyjnej to nienawidzę i już.
- 12 22
-
2021-06-29 15:05
Wystawa jest przeciętna. Nie ma Wow!!! (1)
Nie ma tam czegoś co robiłoby wrażenie. Nie ma poczucia, że pokazuje bunt wobec komunistów i związku sowieckiego. Nie pokazuje Jaruzelskiego, Kiszczaka jako przedstawicieli sowietów. Ale obecnie ESC pełni głównie rolę wsparcie politycznego p. Dulkiewicz i PO w walce politycznej. Nie łączy a dzieli.
- 18 1
-
2021-06-29 17:21
Związek Radziecki
pisz po polsku, nie po rosyjsku rusofobie :D
Żadnego buntu wobec komunistów nie było, po pierwsze to nie byli komuniści, po drugie solidarność walczyła o... socjalizm! Wystarczy poczytać 21 postulatów.- 2 6
-
2021-06-29 14:56
Ja widziałem
i do dziś żałuję zmarnowanego czasu. Nic ciekawego na niej nie znalazłem. A już kaski pod sufitem, to szczyt infantylizmu. To wyjątkowo zła ekspozycja!
- 14 1
-
2021-06-29 12:24
A o Bolku można przaczytać? (2)
- 22 6
-
2021-06-29 14:20
(1)
nie, o Balbinie
- 6 12
-
2021-06-29 14:26
a Oskarze też?
- 10 0
-
2021-06-29 12:20
jest bez sensu, tak jak cały ruch jest przekłamana
prawda jest taka - Reagan był rasistą (do 88 wspierał Apartheid) i ludobójcą (Ameryka Południowa, Iran Contras) i dodatkowo nakładał na nas sankcje gospodarcze, JPII wyparł się kościoła, atakując Teologię Wyzwolenia, otworzył furtkę do morderstw księży w Ameryce Południowej (przy wsparciu CIA) i ludobójstwa Majów w Gwatemali. Żaden stoczniowiec nie
prawda jest taka - Reagan był rasistą (do 88 wspierał Apartheid) i ludobójcą (Ameryka Południowa, Iran Contras) i dodatkowo nakładał na nas sankcje gospodarcze, JPII wyparł się kościoła, atakując Teologię Wyzwolenia, otworzył furtkę do morderstw księży w Ameryce Południowej (przy wsparciu CIA) i ludobójstwa Majów w Gwatemali. Żaden stoczniowiec nie walczył o kapitalizm, a cały ruch, znów, miał jawne wsparcie CIA. Posługujący księża byli zaś przeważnie agentami SB. Część z nich również pedofilami i pospolitymi złodziejami.
- 8 24
-
2021-06-29 09:55
(1)
Widać, że nie masz pojęcia, o czym piszesz. Ilu "starych działaczy" się tam doliczyłeś?
- 13 14
-
2021-06-30 11:05
Fakt
ze starymi to przesada
- 0 0
-
2021-06-29 09:25
no nie tylko. Kerski po coś tu jednak jest ;) (5)
- 14 7
-
2021-06-29 15:47
Pilnuje dla Niemca.Taki stroz.
- 9 1
-
2021-06-29 12:19
Żyd i niemiecki agent (1)
- 18 9
-
2021-06-29 13:00
Tylko nie niemiecki
- 3 4
-
2021-06-29 10:00
Pamiętasz jak wybierano Kerskiego? (1)
Unieważniono datę wyborów bo jeszcze jeden nie zdążył, potem to on właśnie "wygrał", a kim on jest????
- 37 5
-
2021-06-29 18:04
I mieszkanko dostał komunalne
A z tym "konkursem", to rzeczywiście pojechali - w stylu gdańskim.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.