• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 100 tys. zł na promocję graficzną BO

Ewelina Oleksy
26 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Gdański magistrat zlecił opracowanie linii graficznej i wykonanie sesji zdjęciowej do promocji nowej edycji BO. W sumie poszło na to 110,7 tys. zł. Gdański magistrat zlecił opracowanie linii graficznej i wykonanie sesji zdjęciowej do promocji nowej edycji BO. W sumie poszło na to 110,7 tys. zł.

Sesja zdjęciowa i przygotowanie nowej linii graficznej do Budżetu Obywatelskiego. Na ten cel Gdańsk wydał w sumie blisko 111 tys. zł. Urzędnicy informują, że wydatek był zaplanowany od dawna, a materiały, które w jego ramach powstały, będą też wykorzystywane w kolejnych latach. Tegoroczna edycja BO jest opóźniona przez koronawirus.



Śledzisz wydatki swojego miasta?

Na serię zdjęć do nowej edycji Budżetu Obywatelskiego Gdańsk przeznaczył 36,9 tys. zł. Zlecenie dotyczy terminu 4-31 marca. Za 73,8 tys. zł zlecono z kolei przygotowanie linii graficznej dla nowej edycji BO i Zielonego BO. Tu umowa obowiązuje do końca września. Razem to 110,7 tys. zł, które z miejskiej kasy pójdzie na działania promujące BO. Informacja w tej sprawie pojawiła się w wykazie miejskich wydatków.

Zapytaliśmy urzędników, skąd tak wysokie wydatki związane z BO, i czy części z zadań, na które przeznaczono pieniądze, nie można było zrobić "urzędowymi" siłami.

Wydatek spory, ale z materiałów będą korzystać przez lata



- Wydatki dotąd poniesione były zaplanowane i przygotowane do realizacji na etapie planowego przygotowywania tegorocznej edycji BO. Wynikają one z wprowadzenia Zielonego Budżetu Obywatelskiego oraz chęci odświeżenia linii graficznej BO. Co roku w budżecie miejskim jest zaplanowana kwota na oprawę promocyjną i organizację BO - tłumaczy Sylwia Betlej, szefowa Referatu Partycypacji Społecznej i Rad Dzielnic w gdańskim magistracie. - Siłami urzędowymi nie wszystko jest możliwe do zrobienia. Stworzeniem nowej linii graficznej zajmują się specjalizujące się w tym firmy, a przygotowane materiały będą przekazane do urzędu w taki sposób, by w kolejnych latach korzystać z nich i samodzielnie wykonywać niezbędne korekty bez konieczności ponoszenia opłat.
Urzędniczka wymienia też, co zostało zrobione w ramach nowej linii graficznej za blisko 74 tys. zł. To loga, materiały graficzne: plakaty, banery, ilustracje, materiały do mediów społecznościowych, ulotki, informatory oraz wsparcie w prowadzeniu kampanii promocyjnej.

  • Biuro prezydenta Gdańska zleciło sesję zdjęć do nowej edycji BO za 36,9 tys. zł.
  • Na przygotowanie linii graficznej dla BO i Zielonego BO miasto przeznaczyło 73,8 tys. zł.
Co obejmuje sesja fotograficzna za blisko 40 tys. zł?

- Usługa sesji fotograficznej to także działanie, które przyczynia się do nowej jakości promocyjnej BO. Ma to szczególne znaczenie w okresie głosowania. W ramach usługi zlecone zostały działania, które nie ograniczają się do standardowej usługi zdjęciowej. Wykonane zostało m.in przygotowanie koncepcji promocji głosowania z wykorzystaniem wizerunków mieszkańców, którzy będą zachęcali do głosowania, wybór modeli, castingi, zakup rekwizytów, przygotowanie fotograficzne. Podobnie jak w przypadku nowej linii graficznej założenie jest takie, by efekt tej usługi był do wieloletniego wykorzystania - odpowiada Betlej.

Koronawirus opóźni Budżet Obywatelski



Tegoroczna edycja BO miała się rozpocząć w ubiegły piątek, 20 marca. Epidemia koronawirusa pokrzyżowała jednak te plany. Obecnie nie ma wyznaczonego nowego terminu składania wniosków ani nowego terminu głosowania, który prawdopodobnie też będzie musiał zostać przesunięty z września.

Czytaj więcej: Koronawirus opóźni nową edycję Budżetu Obywatelskiego

Urzędnicy podkreślają, że wydanie blisko 111 tys. zł na promocję BO było zaplanowane i zrealizowane, jeszcze zanim do Trójmiasta dotarł koronawirus. A BO to ustawowy obowiązek gminy, więc musi się odbyć, nawet jeśli będzie to z opóźnieniem.

- Zależy nam, by mimo ograniczeń mieszkańcy mieli możliwość dowiedzenia się o BO i wzięcia w nim udziału. Z powodu ograniczonego pola działania będziemy chcieli zwiększyć promocję BO w mediach, mediach społecznościowych i innych kanałach internetowych, a przygotowywane do tego materiały będą służyły w tym roku i w kolejnych latach - mówi Betlej.
W puli tegorocznego BO w Gdańsku jest w sumie 18,4 mln zł. 14,8 mln zł to kwota na projekty dzielnicowe, w tym 2,8 mln zł na Zielony BO. 3,6 mln zł to kwota na projekty ogólnomiejskie.

Miejsca

Opinie (148) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Bogaty kraj.

    • 28 4

    • Zle

      Poglądy Gdansk!!

      • 0 0

  • Psy szczekają, karawana jedzie dalej.... (1)

    • 25 4

    • Karawana na złotym rydwanie

      • 8 1

  • To nie jest dobre. (3)

    Nie wystarczy wydrukować ulotki na drukarce laserowej?

    • 32 6

    • A pani Krysia z sekretariatu projekt zrobi (2)

      A pan Kazimierz z działu zamówień zdjęcia telefonem niech zrobi. No i rzeczywiście druk na drukarkach w sekretariacie. Wywrotka tonerów i jazda.
      Aaaa jeszcze pdzygotowanie się na pytania kto to g....o przygotował i czy nie można było u fachowców zamówić?

      • 4 7

      • Czyli w urzędzie same głąby? (1)

        Brak specjalistów. Ręce opadają.

        • 3 1

        • Nie ma też dekarzy

          Pilota helikoptera itd. Urząd od czegoś innego jest jednak i zamawia niezbędne
          Usługi na zewnątrz. Proste

          • 4 1

  • Za takie rzeczy to się kładzie głowę. Lekką ręką wywalone pieniądze.

    Tyle jest ważnych rzeczy a tu takie pierdoły. Niedobrze mi się robi.

    • 59 3

  • na niektórych takie kwoty robią wrażenie

    normalna stawka, jak za takie kampanie

    kosmiczne za to są wydatki na stronę gdańsk.pl, to jest dopiero skandal. Miejska propaganda, która jest, żeby być, bo ludzie i tak większość informacji o mieście czerpią z trojmiasto .pl

    • 56 2

  • 111 tyś czy to dużo czy mało to kwestia umowna.Dla jednego dużo dla drugiego mało.

    • 6 16

  • A projekty nie realizowane od lat

    • 30 1

  • zacznijcie UM rozliczać z każdego długopisu i rolki papieru toaletowego

    100 000 zł niby robi wrażenie, ale na promocję też trzeba dawać, jak na wiele innych rzeczy.

    • 11 37

  • Psy szczekają a Rydwan jedzie dalej... (1)

    Tylko PiS nas uratuje.

    Wanda z Zaspy

    • 33 9

    • Wanda, Tybna Zaspie też masz chatę?

      Czyli jednak ciasno w tym Baninie?

      • 1 4

  • Trzeba gdzieś te pieniądze wydać bo za rok dadzą mniej.

    Taka jest polityka i tak wygląda wydatkowanie w instytucjach publicznych. Remonty remontów, zbędne zakupy, promocja i wydawanie pieniędzy bo nie można wykazać ze da się coś zrobić za mniej. Po prostu budżet ma być zrealizowany w 100% - na cokolwiek byle faktury na to były.

    • 29 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane