• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk wynajmie 48 autobusów na osiem lat

Michał Brancewicz
19 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Gdańsk chce powiększyć swój tabor nie o kupione, a o wynajmowane autobusy. Gdańsk chce powiększyć swój tabor nie o kupione, a o wynajmowane autobusy.

Miejski przewoźnik ogłosił właśnie przetarg, który dotyczy nie zakupu, a najmu nowych autobusów. Kontrakt na 48 sztuk pojazdów ma obowiązywać przez osiem lat począwszy od 2020 roku. - Dzięki temu skupimy się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.



Zamówienie dotyczy 48 autobusów miejskich, w tym:

  • 29 standardowych,
  • 13 przegubowych
  • sześć typu midi.

Wszystkie muszą być fabrycznie nowe i niskopodłogowe. W dodatku wykonawca umowy będzie musiał zapewnić serwis i wszystkie niezbędne naprawy.

- Zgodnie z wymogami autobusy muszą być nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy i nie mogą być używane - mówi Alicja Mongird, rzecznik Gdańskich Autobusów i Tramwajów. - Pojazdy muszą też być jednej marki oraz identyczne pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych oraz muszą posiadać tę samą stylizację i kolorystykę oraz tę samą organizację przestrzeni pasażerskiej.
Warto wspomnieć, że w kwietniu miejski przewoźnik kupił 14 używanych autobusów z Niemiec, a w marcu wybrał dostawcę 46 nowych pojazdów marki Mercedes Citaro.

Czemu tym razem zdecydowano się na formułę dzierżawy?

- Podążamy za współczesnym trendem sharing economy, według którego to używanie, a nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania - wyjaśnia Maciej Lisicki, prezes GAiT-u. - Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy, bez konieczności angażowania w to naszych pracowników i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów.
Autobusy pojawią się w Gdańsku dopiero w 2020 roku.

Dziś GAiT dysponuje 232 autobusami, z czego 128 to pojazdy standardowe, 90 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.

Miejsca

Opinie (247) ponad 10 zablokowanych

  • (31)

    A co za te 8 lat?

    • 119 32

    • Rzesza

      • 21 9

    • Znowu źle? (18)

      Za 8 lat podpisze sie nowy kontrakt na nowe maszyny. wymiotować się chce od tego narzekania.

      • 65 34

      • No tak, zapłacimy drogo, zlikwidujemy miejsca pracy (15)

        Ale leming zawsze zadowolony, że jest tak 'njowocześnie'

        • 36 41

        • Skoro leming jest mądrzejszy od Ciebie, to nie chcę wiedzieć kim jesteś. (11)

          UWAGA! Używamy głowy! Jeżeli cena biletów nie zmieni się, a będę jeździł po mieście NOWYM (góra 8 letnim) autobusem - jest to poświęcenie, na które jestem gotowy.

          • 24 13

          • Kogo chcesz przekonać swoją nędzną tautologią? (9)

            Jeżeli w dłuższej perspektywie zapłacimy x więcej - bo leasing pojazdów jest droższy niż ich zakup, to w końcu kogo będzie to drożej kosztowało? Dodatkowo leasingowanie pojazdów jest droższe w obsłudze - konieczność opłacania określonego ubezpieczenia, napraw w autoryzowanych warsztatach. Dodatkowo większa uciążliwość, bo serwis nigdy nie jest na "teraz".
            Krótkowzroczność jako naczelna cnota leminga.
            I czy naprawdę jesteś taki głupiutki, żeby uważać, że jedyny sposób, w jaki miasto może sięgnąć do twojej kieszeni są podwyżki biletów? A jeżeli np. GAiT sprzeda swoje tereny deweloperowi i wyda je na nieopłacalną formę zapewnienia taboru, to kto według ciebie za to płaci? A jeżeli GAiT w wyniku swoich działań zwolni iluś pracowników, to kto poniesie koszt tego, że znajdą się na bezrobociu?

            • 22 18

            • To nie jest leasing (6)

              • 14 6

              • zasadniczo jednak jest to forma leasingu, tylko ze zmienionymi warunkami. (5)

                • 10 8

              • zastanow sie co piszesz (4)

                bo rownie dobrz euja moge napisac ze zakup pojazdu to0 leasing tylko z zmienionymi warunkami

                najem a leasing to 2 rozne rzeczy
                jak gait autobusy wynajmuje to nie placi za serwis nie placi ubezpieczen i jak autobus sie zepsuje to wynajmujacy6 podstawia zastepczy
                w leasingu to gait placi za naprawe autobusu bo nikt nie daje gwarancji na 8 lat
                wiec gait oszczedza na serwisie

                • 9 2

              • (2)

                To jest leasing, tylko marketingowo nazwany wynajmem, bo zawiera w sobie dodatkowe usługi. Gdyby to był najem, to gait nie mógłby czerpać korzyści z użytkowania tych pojazdów (bilety). Jeśli już, to bliższa temu jest dzierżawa. Ale leasing to szczególna forma dzierżawy.

                I nie oszczędza na serwisie, bo to leasingodawca bierze na siebie ryzyko serwisu.

                • 5 5

              • Głąby kapuściane (1)

                Wynająć można tylko rzecz, do której posiada się jakieś prawa (najczęściej własność). Proszę mi pokazać firmę, która będzie właścicielem wyprodukowanych 48 autobusów, przed podpisaniem umowy z miastem. Producent odpada, bo nie zajmuje się takimi usługami.

                Dlatego wymyślono konstrukcję prawną, zwaną leasingiem. Polega to na tym, że leasingodawca podpisuje umowę np. z miastem i dopiero po podpisaniu, kupuje pojazdy. Gdyby chciał wynająć te same pojazdy, to najpierw musiałby kupić 48 pojazdów i ponieść ryzyko, że nie wygra w przetargu i zostanie z 48 pojazdami.

                Rozumiecie głąby kapuściane?

                • 2 3

              • Wal się

                • 0 1

              • Ty w to wierzysz?

                • 0 0

            • Celnie i punkt.Braawo.

              • 2 0

            • i tak ekonomiczny deb...il może jutro głosować ......

              • 1 0

          • ty może za bilety nie dopłacisz , ale może być tak że miasto więcej dorzuci

            do komunikacji , a tym samym nasze podatki mogą wzrosnąć.
            Czy taniej miasto to wyniesie ? oczywiście że to bzdura , mając nowy autobus , co tu są za naprawy ? żadne. jak już to serwis na gwarancji robi.
            A teraz pytanie do was ? jak taniej ? jak mam swój samochód nowy z salonu ,czy jak jeżdżę wynajętym ?Oczywiście ze taniej jak masz swój , bo jak by tak nie było ,to na ulicach jeździły by auta tylko z wypożyczalni! i koniec tematu !

            • 2 1

        • Jakie miejsca pracy (1)

          Przecież, ktoś te autobusy będzie serwisował tak czy inaczej tyle że będzie to zadanie firmy, która je będzie wypożyczała. Co za różnica czy mechanik będzie zatrudniony w GAiT czy w innej firmie.

          • 12 4

          • Różnica w cenie

            • 3 1

        • Leming to ty baranie

          Jakoś są ciągle braki pracowników w tej spółce więc o czym ty gadasz pacanie. A kierowcy i tak będą odpadnie tylko serwis cielaku

          • 12 1

      • Nie potrafia utrzymywać to wynajmuja (1)

        Podobnie utrzymanie tramwajow jedno ze slabszych w PL

        • 7 7

        • Podobno jesteś jednym z większych idiotów w Polsce

          • 1 2

    • Po 8latach zapomnimy o Lisickim (5)

      Darmowa komunikacja dla wszystkich dzieciaków, a nie mamy kasy, aby kupić nowe autobusy.
      A wg mnie powinno być tak, kupujemy nowe po 4,5 latach sprzedajemy na przetargu, dokladamy brakująca kwotę i mamy odświeżony tabor.
      Po 4latach mamy nowy technologicznie a co za tym idzie ekonomicziejszy pojazd.
      Ale Lisicki zna się na wszystkim -mam nadzieję, że to ostatnie dni jego urzędowania wraz z jego pryncypalem.

      • 20 17

      • idz pan z tym pomysłem do prywatnej firmy (3)

        to będą mieli ubaw

        • 21 9

        • (2)

          GAiT nie jest prywatny wiec skoro i tak z podatków łozysz na autobusy to chyba lepiej na nowe prawda?

          • 12 4

          • taa, to może co roku wymieniaj ;)

            • 9 7

          • Czemu tylko jak kupujesz samochód

            To już nie nowy, bo tylko głupi kupi taki co traci od razu dużo na wartości?

            • 3 2

      • Ile osób prywatnych może sobie na coś takiego pozwolić z własnym samochodem, który zazwyczaj łatwiej sprzedać? Jak sobie wyobrażasz zbycie 200 autobusów w skali 4 czy 5 lat? Kto niby miałby tak masowo je od Gdańska kupować? Nie wspominam też o tym, że koszta kupowania tak często nowego taboru są niewspółmierne do korzyści.

        Ja raczej właśnie wolę, żeby była darmowa komunikacja dla dzieci, żeby z niej chętniej korzystały i może mniej rodziców odwoziło je codziennie samochodem do szkoły, bo przez to tworzą się największe korki. Nie bez powodu latem jest znacznie mniejszy ruch w godzinach szczytu pomimo sporej liczy turystów.

        • 5 4

    • Znawca się odezwał!!!!

      • 1 0

    • Tylko żeby się nie okazało tak jak w pewnym urzędzie (3)

      Że wynajem auta kosztował 70tys złotych więcej niż zakup nowego z salonu.

      • 14 3

      • będzie drożej bo nikt nie za darmo nie (1)

        Wynajmuje. Kierowca będzie miał większego stresa bo takiego autobusu nie można uszkodzić i musi być jak nowy przy zdawaniu. Na koniec takiego wynajmu będą się czepiać każdej ryski i zużycia.

        • 13 5

        • Przecież wszystkie wynajmowane autobusy mają AC

          • 7 1

      • Tyle że w cenie wynajmu jest też np. ujęty serwis przez 8 lat.

        • 1 1

  • Przetarg ogłoszony zupełnie przypadkiem na dwa dni przed wyborami ;) (4)

    A autobusy dojadą do Gdańska JUŻ za 2 lata ;)

    • 207 34

    • Ciekawe czy to przypadkiem nie jest ominięcie przepisów o ekologicznych pojazdach ;). Nie muszą wówczas kupować ani elektrycznych autobusów ani hybrydowych.

      • 19 3

    • A po wyborach okaze sie ze przetarg nie wazny bo miasto przeznaczylo na ten cel 100zl

      • 33 2

    • A po wyborach coś się wydarzy i do przetargu nie dojdzie haha

      • 13 2

    • Słabe! Miasto zleca zarządowi komunikacji, zarząd przewoźnikowi, przewoźnik wypożyczalni, wypożyczalnia Romanowi...

      A autobus jak nie wyjdzie tak nie wyjedzie na poranny kurs!

      • 13 5

  • (9)

    Słabo Panie Lisicki,mam nadzieję że w wyborach pogonią. Komunikacja zakrada na kpine,w Bangladeszu już lepiej.

    • 204 45

    • (1)

      Do mnie komunikacja "zakrada" się nocami pod przystanek. Cwaniaczki.

      • 7 2

      • Miało być zakrawa pisane na szybko bo szef brodaty Norweg akurat przylazl(

        • 9 7

    • (4)

      A byłeś w Bangladeszu?

      • 11 6

      • (2)

        Zwiedzilem cały świat.

        • 9 7

        • Tak, tak, w internecie oczywiście.

          • 8 3

        • W tv!!!!!?????

          • 5 2

      • Tourist

        Sven nie wie, że w Bangladesh i Indiach ławki autobusów mieszczą trzech pasażerów tam gdzie w Europie dwóch.

        • 1 0

    • Ty Sven, to rusz się najpierw z domu, potem się wypowiadaj...

      • 11 3

    • odwołać dziada można tak jak każdego prezesa spółki

      • 2 1

  • skoro tak sie oplaca to dlaczego nie. (23)

    • 36 92

    • Pytanie, czy się opłaca? Praktyka pokazuje inaczej. (1)

      • 30 5

      • Jak praktyka skoro to będzie pierwszy raz?

        • 4 9

    • Słyszałeś by takie cuda robila prywatna firma (11)

      Masz odpowiedz czy się oplaca

      • 12 8

      • A słyszałeś o czymś takim jak leasing? (9)

        Albo najem długoterminowy?
        Lepiej stękać i marudzić choć będą nowe autobusy wymieniane co kilka lat znów na nowe...

        • 9 9

        • (6)

          leasing palancie to masz na na dwa trzy lata a potem wykup albo kolejny a nie na 8 lat, tym bardziej autobus co pracuje po 12-16h dziennie, Wy pały ekonomii to się chyba w młodzieżówkach PZPRu uczyliście i nie nadążacie za nowoczesnym światem, tutaj jest ewidentna głupota i nikt normalny na to nie pójdzie, świetny biznes kupić autobus, serwisować go i wypożyczyć komuś na 8 lat a po 8 latach otrzymać złom, superdurnie

          • 14 11

          • (5)

            leasing ciężarówek jest znacznie dłuższy, nie tylko nowych

            W umowie pewnie nie będzie zapisu, ze w ciągu 8 lat nie mogą wymieniać na nowe.. to wszystko zalezy od kosztów kredytów, kosztów obsługi i .... podatków

            • 7 3

            • gościu, żartujesz sobie myśląc, że jakiś producent pójdzie na to, żeby zrobić leasing tańszym od kupna. (3)

              Po prostu nie ma to sensu.

              • 11 4

              • (2)

                Pytanie, czy GAiT ma kasę na kupno, czy raczej stare autobusy , które generują większe koszty niż leasing nowych?

                • 5 2

              • Skoro stare generują większe koszty niż leasing nowych (1)

                Czemu głupi Janusze kupują 15 letnie samochody zamiast leasingować nowe?

                • 5 2

              • bo są Januszami

                poważnie firmy wybierają leasing

                ba, nawet ludzie mający gotówkę biorą auto w leasing - są tacy głupi?

                • 2 4

            • po 5 latach ciężarówka idzie do na wymianę bo nikt normalny tym nie będzie latał, kupuje ją janusz do wożenia gnojówki po powiecie a normalne firmy transportowe biorą nowe, to ile trwa leasing na ciężarówkę?

              • 5 0

        • wiesz dlaczego leasing w Polsce jest taki popularny (1)

          1. z braku kapitalu (zkm ma kapital)
          2. z mozliwosci wrzucenia rat w koszty a co za tym idzie zaplacenie mniejszego podatku (zkm nie generuje zyskow)
          Madra firma kupuje samochody a nie pozycza poniewaz to jest zawsze drozsze

          • 10 3

          • I jeszcze można dopisać 3. firma ma własny serwis, a sama firma została powołana właśnie do obsługi i serwisu swoich pojazdów, więc oddawanie tego w outsorcing to głupota.

            Kolejnym krokiem będzie zlecenie przewozów zewnętrznemu przewoźnikowi, wtedy prezes powie "no, teraz możemy skupić się na pi3rdzeniu w stołek, a nie obsłudze podróżnych".

            • 8 2

      • Oczywiście. Ubery tak jeżdżą, tylko wynajem jest na krótszy czas.

        • 1 4

    • u szczurka w Gdyni jeżdżą wynajete autobusy choćby na rejestracjach WWL ale myślałam, że to z biedy. (2)

      • 10 5

      • nie są wynajęte tylko inna firma obsługuje dana linię, to jest inna sprawa

        • 10 2

      • Nie wiem, ale się wypowiem.

        • 2 2

    • proponuję sprzedać albo zwolnić Lisickiego - bedzie taniej

      a jak bedzie od czasu do czasu potrzebny jakiś prezes to pożyczyć od jendej z kilkudziesiećiu pozostałych spółek miejskich, w których zasiadają inni funfle z ferajny Budynia

      • 19 2

    • dlatego nie, że nie mają kierowców

      bo tych, co mają traktują jak niewolników

      a ci niewolnicy odkuwają to sobie na pasażerach, vide ostatnie wywalenie matki z dziećmi z autobusu

      • 3 2

    • To jest mniej oplacslne niz utrzymywanie samemu

      Ale utrzymywac trzeba umiec, a zdolnosc nie kultywowana niedtety zanika

      • 6 1

    • Opłaca sie temu co dostaje kase za wynajmowanie.GAit musiał by podniesc płace zatrudnic ludzi.

      A tak cwaniaczek zatrudni ukrainców zapłaci im grosze i jeszcze zyska podwójnie. W Państwowej firmie ludzi nie mozna jak niewolników traktować ,ale wprawnej to już nikogo nie obchodzi.

      • 5 1

    • Skoro na tym zarabia jeszcze pośrednik, to jest drożej. To oczywiste.

      • 4 1

    • Oczywista oczywistość. Pytanie tylko komu to się opłaca...

      • 1 0

  • do tego czasu ztm (5)

    przestanie istnieć (mam nadzieje), dziękuje.

    • 117 17

    • haha (3)

      i będziesz chodził na piechotę hahaha. jak to mówią na złość odmrożę sobie uszy

      • 3 5

      • ty to jestes z tych co uwazaja ze jakby nfz nie bylo to by lekarzy zabrakło co? (2)

        prywaciarze wezma to w swoje rece bez machlojek. Pamietacie jeszcze planetobus? Zrobił taka konkurencje ztm ze w koncu urzedasy nie wydali mu zezwoleń. Trzeba zlikwidowac ten paśnik dla trzody kolesi politykierów. Jest mnóstwo firm przewozowych jak gryf, irex i inne. Uwierz mi ze poza panstwowym jest zycie i ma sie dobrze...

        • 6 4

        • Jest jeden kraj który nie ma NFZ. (1)

          Złamana noga - 100000pln. Poród - 200000...

          • 2 6

          • A u nas prywatny poród ok 10 tys

            Poza tym masz ubezpieczenie i za zabiegi nie płacisz swoją kasą.

            • 1 0

    • ZTM i GAiT to dwie różne firmy

      • 0 0

  • ciekawe czy będzie taniej (1)

    • 71 5

    • jasne, że nie. inaczej żaden producent nie stanąłby do przetargu.

      Leasingować autobusy, żeby na nich tracić?
      Zresztą żaden jeszcze nie stanął swoją drogą. To jest dziwaczny zwyczaj reklamować sam fakt ogłoszenia przetargu. Budyniowa wyborcza propaganda

      • 12 2

  • Pojazdu muszą też być jednej marki (10)

    Pojazdu powinno być Solaris a nie Mercsedesu.

    • 61 33

    • Ukrainiec? (1)

      Czy ruski?

      • 8 3

      • Nie wiem. Tak naipisał autor artykułu

        • 1 0

    • Grunt, by nie było siedzeń obitych materiałem, którego nikt nie czyści oraz by klimatyzacja była wydolna w upalne dni i nie wiała po głowie pasażerom siedzącym przy oknie oraz by nie grzali do +25 st C zimą, gdy ludzie są ciepło ubrani. To od fatalnie działającej klimatyzacji i ogrzewania biorą się przeziębienia.
      Urzędnikom odpowiedzialnym za taki stan rzeczy życzę, by mieli więcej wyobraźni i samodzielnie testowali na co dzień efekty (bądź ich brak) swojej pracy oraz by umieli wyciągnąć właściwe wnioski. Póki co to brak myślenia tych osób widać w pełni.

      • 11 3

    • Solaris (1)

      To hiszpańska firma

      • 6 1

      • Solaris.

        To tytuł mojej powieści.

        • 3 1

    • Solaris najgorsze co może być

      • 5 2

    • Solaris gorszy!

      Dużo kierowców mówi, iż podoba się prowadzenie Mercedesa.Więc o czym gadka!

      • 5 3

    • Pojazdu muszą też być jednej marki

      Naucz się języka trollu.

      • 0 0

    • Solaris to kasza a nie nadająca się do jazdy Mercedes dobry wybór popieram

      • 3 2

    • Solirs sprzedano więc nie ma znaczenia.

      • 0 0

  • po 8 latach pewnie odkupi je szczurek, (5)

    w tym roku kupił od Gdańska 2 stare szroty:)

    • 77 25

    • Zawsze można używane ściągnąć z berlina

      • 9 3

    • Chciałbyś

      żeby komunikacja miejska w Gdańsku była na takim poziomie jak w Gdyni.

      • 21 5

    • Szczurek kupił 2 z Gdańska a Gdańsk kupił 10 starych autobusów z Niemiec i 40 letnie tramwaje z kassel...

      • 13 3

    • (1)

      Tylko Gdynia kupi też fabrycznie nowe autobusy a ni tak jak Gdańsk chłopczyk i trochę poczyta a potem się udzielają Prezydent Gdyni za to działa a nie jak Gdansk

      • 2 1

      • Gdynia odnajmie nowe MANy.

        • 0 0

  • Danziger (8)

    To skandal. Zapłacimy za to tak jak za ich kupno.

    • 103 21

    • (5)

      Ale będzie to jednorazowa opłata. Nie trzeba będzie wkładać w nie więcej, np. jak się zepsują. A wręcz, jeśli któryś z pojazdów nie będzie nadawał się do jazdy, to GAiT jeszcze na tym zarobi, bo przecież kary za niewywiązanie się z umowy.
      Myślę, że pomysł może wypalić. Pytanie tylko, dlaczego GAiT dopiero teraz na to wpadło?
      Z drugiej strony dodajemy właśnie kolejną gałązkę do drzewka komunikacji miejskiej:
      Korzenie: Miasto Gdańsk
      Konar: ZKM Gdańsk
      Pierwsza gałąź: GAiT
      Druga gałąź: ZTM Gdańsk
      A teraz jeszcze będzie odnoga od GAiT...

      • 6 14

      • pytanie czy mogli wcześniej

        sporo taboru zakupiono z dotacji ue, czy one przewidywały taka mozliwość?

        • 6 0

      • Na pewno już producent zadba o swój interes. (2)

        Choćby przez konieczność regularnych przeglądów, ubezpieczenia na wysokim poziomie.
        Ale masz rację: Po co właściwe jeszcze GAiT wtedy? Jeszcze kierowcy z zewnętrznych firm i właściwie tylko przetargami będą się zajmowali. Można od razu zlikwidować

        • 11 2

        • (1)

          "Choćby przez konieczność regularnych przeglądów, ubezpieczenia na wysokim poziomie"

          ale co to obchodzi ludzi z gaitu?
          przeciez to wynaujmujacy bedzie za to placil
          ty jak bierzesz auto z wypozyczalni to tez placisz za naprawy i przeglad?

          • 3 1

          • Nie będzie płacił za każdy przegląd, ale zapłaci to w cenie tego leasingu. I to zapłaci więcej, bo ktoś to ryzyko ponosi.

            • 0 0

      • Tak tak... kup nowe auto z 3..5.lub 7 letnią gwarancją i zobacz ...

        I zobacz ile części nie podlega gwarancji lub z twojej winy może ulec uszkodzeniu.... np: lakier odpada i korozja wychodzi .. bo jeździłeś zima po soli :-)

        • 6 2

    • Naiwniak

      Zapłacicie zdecydowanie więcej... a i tak nie będziecie ich mieć po ośmiu latach...

      • 6 0

    • Ocena kosztów dzierżawy autobusów.

      Super szpec, Lisiecki, myśli, że tam w fabryce autobusów, nie ma myślących ludzi.
      Oni chętnie wejdą w każdy biznes ale uprzednio cholernie dobrze policzą koszty i do tego doliczą, może niewielki, ale doliczą zysk. Lisek liczy, że kupi tanio i jeszcze nie będzie miał kosztów eksploatacji.
      Uwaga, chytry dwa razy traci. Powiem jeszcze jedno, co On by nie robił, to nigdy za swojego życia, nie dorówna pod względem eksploatacji i organizacji komunikacji miejskiej w Gdyni pomimo, że otrzymują większe niż Gdynia, pieniądze z dotacji.
      Jaki jest dowód na to? Ano jest. Prezydent Gdyni otrzymał nagrodę za najlepiej zorganizowaną komunikację miejską w Polsce.

      • 0 0

  • Lisicki menago od siedmiu boleści... znowu coś wymyślił... (6)

    Mam nadzieję, że już niedługo poleci ze stanowiska i odejdzie raz na zawsze w niepamięć.

    • 136 9

    • usłyszał, że trafikar jest w modzie

      więc wpadł na pomysł trafibusów XD

      • 22 1

    • (1)

      A ty znawca tematu jesteś??????

      • 2 13

      • ... a Ty co, obrońca

        • 7 1

    • na warsztat z nim, to się nauczy

      • 6 1

    • Sharing economy na 8 lat

      Leśny dziadek, nie manager

      • 7 0

    • Lisicki juz dawno powinien wyladowac na bruku.On kompletnie nie nadaje sie na menago komunikacji miejskiej.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane