• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: wysokie kary za brak kierowców i sprawnych pojazdów

Maciej Korolczuk
19 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
GAiT ma coraz większe problemy nie tylko z załogą, której brakuje, ale i stanem technicznym autobusów. Z tego powodu nie wykonuje kursów i musi płacić ZTM kary umowne. GAiT ma coraz większe problemy nie tylko z załogą, której brakuje, ale i stanem technicznym autobusów. Z tego powodu nie wykonuje kursów i musi płacić ZTM kary umowne.

Brak kierowców i wystarczającej liczby sprawnych autobusów w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje nie tylko powoduje niezadowolenie załogi i oczekujących na przystankach pasażerów, ale też uderza firmę po kieszeni. W marcu ZTM nałożył na miejskiego przewoźnika karę w wysokości 85 tys. zł za nierealizowanie umowy przewozowej. Problemów do rozwiązania jest więcej.



Czy odczułeś w ostatnim czasie pogorszenie funkcjonowania autobusów komunikacji miejskiej?

Na początku tygodnia informowaliśmy o burzliwych rozmowach kierowców GAiT z władzami spółki o trudnej sytuacji kadrowej, finansowej i organizacyjnej w firmie. Pretekstem do spotkania były nowe grafiki, za które - według naszych nieoficjalnych informacji - posadami zapłacili wszyscy kierownicy kierowców z bazy przy al. Hallera. Według naszych ustaleń zostali oni oddelegowani do innych zadań w zajezdniach we Wrzeszczu i Nowym Porcie, ale spółka oficjalnie nie potwierdza tych informacji.

Kierowcy narzekali na wydłużony czas pracy, zły stan taboru, braki na zapleczu technicznym, a także na niejasne ich zdaniem zasady przyznawania premii i wynagrodzeń. Na spotkanie z prezesem Maciejem Lisickim przyszło kilkudziesięciu kierowców. Przygotowany przez protestujących scenariusz mówił nawet o natychmiastowym wstrzymaniu ruchu autobusowego w mieście na wypadek, gdyby kierownictwo nie chciało podjąć rozmów.

Radykalnego rozwiązania na szczęście nie trzeba było wcielać w życie. Prezes Lisicki cofnął decyzję o zmianach w grafikach i obiecał dialog z pięcioosobową delegacją pracowników.

Kierowcy zapowiadają jednak, że to dopiero początek zmian, jakich oczekują w firmie. Poniżej wskazujemy najważniejsze problemy, z którymi władze spółki muszą zmierzyć się w pierwszej kolejności.

Zmiana systemu wynagrodzeń



Najpoważniejszym i najpilniejszym problemem do rozwiązania, który da też możliwość zatrudniania nowych i zatrzymania w firmie dotychczasowych pracowników, jest zmiana systemu wynagrodzeń. Kierowcy zwracają uwagę na niejasne zasady przyznawania premii, które - ich zdaniem - powinny być dodatkiem do pensji, a nie jej lwią częścią.

Postulują więc, by ograniczyć dodatek do maksimum 400 zł miesięcznie, a pozostałą kwotę doliczyć do stawki godzinowej, dzięki czemu do podstawowych 13,5 zł za godzinę można będzie doliczyć ok. 2,5 zł. Drugie tyle dałaby też realnie przyznana - a nie ukryta w pomniejszonej premii - wywalczona od początku stycznia podwyżka w wysokości 400 zł. Zdaniem kierowców, przesunięcia środków z premii na pensje w ramach już obowiązującego budżetu nie kosztowałoby - ani spółki, ani miasta - nawet złotówki więcej.

Fragment poniedziałkowego spotkania kierowców z prezesem Maciejem Lisickim



Respektowanie umowy przewozowej



W sytuacji, gdy w firmie przewozowej brakuje środków na klucze dla mechaników, nie można dopuścić do sytuacji, gdy uciekają z niej dziesiątki tysięcy złotych miesięcznie. A tak było w marcu, gdy ZTM nałożył na GAiT ponad 85 tys. zł kary umownej za niezrealizowanie ponad 5,7 tys. wozokilometrów, czyli niewykonanie co najmniej kilkudziesięciu kursów. GAiT ich nie wyjeździł, bo nie miał kim i czym.

Co gorsza, problem narasta, bo w styczniu i lutym niezrealizowanych kursów było mniej - odpowiednio 4,2 tys. i 3,2 tys. wozokilometrów. Od płacenia kar za dwa pierwsze miesiące w roku spółkę uratował zapis w umowie z ZTM. Mówi on, że kara za niewykonane wozokilometry jest naliczana tylko w przypadku, gdy wskaźnik wykonania spadnie poniżej 99,7 proc. Wskaźnik niewykonania za styczeń i luty zmieścił się w podanym przedziale, ale za marzec już nie i wyniósł 99,56 proc. Stąd kara w wysokości 85 tys. zł.

Warto też dodać, że miejska spółka za 1 wozokilometr otrzymuje od ZTM aż 8,13 zł, podczas gdy jej konkurencja - BP Tour - 5,79 zł. Jest więc o co walczyć i robić wszystko, by z bazy wyjeżdżało jak najwięcej autobusów.

Niestety, w kwietniu z naliczaniem kar może być podobnie, bo stan taboru i kadry nie poprawia się. Potwierdzają to zgłoszenia naszych czytelników, jakie w ostatnich dniach otrzymaliśmy w Raporcie z Trójmiasta, a także dane Zarządu Transportu Miejskiego.

Środowe zgłoszenia pasażerów o braku kursów ich autobusów w Raporcie z Trójmiasta. Środowe zgłoszenia pasażerów o braku kursów ich autobusów w Raporcie z Trójmiasta.
We wtorek i środę w porannym oraz popołudniowym szczycie pisaliście o "autobusach widmo", które miały przyjechać, ale nie zjawiły się na przystankach. W niektórych przypadkach dziury w rozkładach wynosiły nawet 30 min.

Jak informuje ZTM, liczba niewykonanych kursów wzrosła w ciągu ostatnich dni do ok. 10 dziennie. By zapewnić pasażerom obsługę wszystkich połączeń, ZTM zleci wkrótce wykonywanie części kursów innemu operatorowi, a GAiT podpisze umowy z podwykonawcami. Jedną z pierwszych linii, na której od najbliższego poniedziałku czasowo mogą się pojawić dodatkowe wozy innych przewoźników, będzie linia 227.

Na kary finansowe GAiT naraża się też kupując używane, dwudrzwiowe autobusy z Niemiec. Spółka borykająca się z problemem niesprawnych autobusów może być zmuszona delegować je do obsługiwania linii, na których jeździć powinny pojazdy 3-drzwiowe. A za ignorowanie takich zapisów w umowie z ZTM, GAiT znów będzie płacić kary. Kierowcy słusznie przed tym przestrzegają.

Za 14 używanych autobusów Mercedes Citaro z Berlina spółka zapłaciła Niemcom 4,4 mln zł. Za 14 używanych autobusów Mercedes Citaro z Berlina spółka zapłaciła Niemcom 4,4 mln zł.

Zatrudnianie obcokrajowców? Nie w GAiT



O tym, że sytuacja kadrowo-organizacyjno-finansowa w spółce nie jest najlepsza, a firma nie jest konkurencyjna, świadczy też fakt, że wakatów nie jest w stanie obsadzić nawet kierowcami zza granicy.

W całej firmie, zatrudniającej 1,4 tys. pracowników, pracuje zaledwie jeden Gruzin (z polskim paszportem), jeden obywatel Bułgarii i kierowca z Ukrainy posiadający Kartę Polaka. Tymczasem w innych krajach europejskich zatrudnianie obcokrajowców w komunikacji miejskiej jest na porządku dziennym. Warunkiem są uprawnienia i dobra znajomość języka, a magnesem - stabilne zarobki. Gdańska spółka, póki co, ma z tym duży kłopot.

Przejrzyste wydatki - rozliczenie lóż na stadionie



I na koniec - kwestia błędnie pojmowanego prestiżu i wyjątkowo niezrozumiałego uporu. Niedawno informowaliśmy o wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, który uznał, że miejskie spółki nie mogą ukrywać kosztów związanych z wynajmem lóż na stadionie. Gdy w ubiegłym roku zapytaliśmy spółkę w trybie o dostęp do informacji publicznej o ponoszone koszty, związane z wynajmem loży na Stadionie Energa Gdańsk, odmówiono nam udzielenia odpowiedzi, zasłaniając się tajemnicą handlową przedsiębiorstwa.

Choć od wyroku sądu mijają kolejne tygodnie, GAiT wciąż zwleka z ujawnieniem tych kwot, bo prawdopodobnie władze spółki planują wystąpić o kasację wyroku w NSA. A mowa o kwotach - szczególnie w kontekście ostatnich problemów - niemałych, bo w skali roku szacowanych na co najmniej kilkadziesiąt, a może nawet kilkaset tysięcy złotych.

To ciąży na wizerunku spółki i z pewnością nie ułatwia przekonania zniecierpliwionej załogi, że to jej problemy są w tej chwili najważniejsze.
06:08 20 KWIETNIA 18 (aktualizacjaakt. 10:36)

Kłopoty z kursowaniem autobusów (62 opinie)

Autobus linii 213 nie przyjechał ani nie odjechał o 6:05 ludzi dużo na przystanku Olimpijska. Co się odjaniepawla z tą cholerną komunikacją.
Autobus linii 213 nie przyjechał ani nie odjechał o 6:05 ludzi dużo na przystanku Olimpijska. Co się odjaniepawla z tą cholerną komunikacją.

Opinie (504) 9 zablokowanych

  • Mała sycylia (36)

    Szkoda kierowców i mechaników. Oni chcą pracować w normalnych warunkach za godziwe pieniądze.

    • 603 23

    • (7)

      nie ma pieniedzy bo trzeba pomopowac je w misie: ECS i szekspirowski bo inaczej same sie nie utrzymaja. kilkanascie milionow rocznie.

      • 75 8

      • Ale na Lechię CH wie po co 5 milionów Adam Mowitz dał...

        POgonimy was przy urnach

        • 69 13

      • (5)

        Jak to jest, że BP Tour potrawi za te 5 zł/km obsłużyć swoje linie a GAiT za 8 zł/km nie potrafi? Nawet jeśli ustawić stawkę na 20 zł/km to przy takim zarządzaniu i tak byłby problemy...

        • 49 1

        • (1)

          Jasne ze może być stawka 20zl/km
          Ale wtedy bilet normalny kosztowałby 9,6
          1/h - 14,4
          24h - 39zl
          Miesięczny 600zl
          Mandat 1500 (tysiąc pińćset)

          • 0 19

          • Ten komentarz pewnie sam Lisicki napisał

            To jest przykład jego śmiesznej logiki.

            • 10 0

        • (2)

          BpTour już powoli plajtuje. A GAiT jak zwykle zostanie i będzie musiało po nim posprzątać. 8 zł za wozokilometr to mało a oni biorą 5zł. Już takich prywaciarzy testował ZTM w Gdańsku i jak zwykle na dłuższą metę nic nie wyszło. Ale do przetargu należy dopuścić i wariatów i niestety wygrywają najniższe stawki a potem klops.

          • 13 0

          • Eksperymenty bo tak to trzeba nazwać po jakimś czasie sie kończą. Miejska firma wielokrotnie delegowała autobusy na trasy prywatne. W ten sposób można podtrzymywać wrażenie że u prywatnego sie kręci. Jeśli jednak pomaga sie innemu to u siebie są braki. Rozmawiałem z jednym z kierowców to był wściekły na to. Tak samo tez jest z problemem napraw. Własna ekipa remontowa to zysk na czasie a cudze ekipy to strata czasu i pieniędzy. Chyba właśnie o to idzie aby przekazać spółce obcej remonty.

            • 5 0

          • Trzeba było nie dopuszczać firm-z-krzakow (BP) do przetargu. A co masz do zarzucenia PKS Gdansk czy PKS Wejherowo, ile niby razy ZKM wyjeżdżał za nich? Ja pamiętam jak stałem na Lostowickiej i żaden z ZKM 162 nie przyjeżdżał a 262 wejherowskie jakoś przyjeżdżało. To samo było jak ZKM stracił 256, też wreszcie zaczęła jeździć normalnie

            • 1 0

    • A to sobie PO stanowisk kierowniczych naprodukowało w Gdansku (2)

      Spółk,i pod spółki ...no no

      • 54 12

      • Przerost stanowisk nierobotniczych.

        Więcej urzędników niż kierowców i motorniczych.

        • 22 0

      • Do tego jest bonus.

        W tych spółkach budyń ukrywa długi miasta.

        • 4 0

    • podwyzki są potrzebne dla wszystkich nietylko kierowców Powinna byc wyzsza o 500zł płaca minimalna netto! (12)

      Niestety dojna zmiana chce zamiast tego sciagac tanich ukrainców!

      • 36 16

      • (3)

        O jakie 500 zl?? Placa minimalna na rękę powinna oscylować ok 5000 zl na miesiąc, wtedy ludzie by chetnie pracowali..

        • 38 6

        • a próg podatkowy powinien być nie 3 a 30 tysięcy złotych

          • 24 0

        • Za tysiąc euro pracować ?????? Ale jaja...

          • 15 2

        • A potem płacz, że chleb kosztuje 20 złotych, a nie 2. Polacy to naród debili.

          • 0 10

      • ... (7)

        ale do tanich Polaków w W. Brytanii to nie masz pretensji

        • 10 6

        • Nie wiesz? (1)

          Przecież Polska dla Polaków. Anglia dla Anglików i Polaków.

          • 10 5

          • Rumuni powinni zostać w Rumunii

            a Polacy w Wielkiej Brytanii.

            • 1 1

        • Cymbale jakich tanich Polaków?Polak zarabia w Angli i innych krajach po minimum 1200euro! (4)

          Nie blokuje wzrostu płac i nie zabiera nikomu pracy!!Angole ,Niemcy nie imigrują ze swojego kraju za pracą cymbale!Takim idiotom jak ty powinni prawa wyborcze odbierać.

          • 16 8

          • 1200 euro w Anglii to mizeria

            Anglik by za to nie pracował

            • 14 1

          • ... (2)

            Ty wierzysz że masz prawa wyborcze?!i kto tu jest idioto i cymbałem?!A szacunku do innych to w domu nie znają u Ciebie?

            • 2 2

            • (1)

              Bart a gdzie Ty w WB widziałeś kierowcę zarabiającego mniej niż rodowity mieszkaniec wyspy? Uwierz, że to co oferuje GAIT rozbawiloby nie jednego emigranta pracującego w tym zawodzie w WB i zapewne w Europie.

              • 9 0

              • ..

                nie mam na myśli kierowców, denerwuje mnie post mówiący, że Ukraińcy zabierają nam pracę, a my to możemy jeździć po świecie i być panami bo tylko nam się należy a inni to g.

                • 1 3

    • tak???? to nauczyc sie angielskiego, i fora (1)

      ze dwora na islandie, tam mozna zarobic ale sie narobic !!

      • 11 16

      • A w Polsce się nie narobisz, zwłaszcza w komunikacji miejskiej?

        • 8 1

    • Jak chcą prawcować w normalnych warunkach za godziwe pieniądze to...

      nie w tym kraju!

      • 21 0

    • 25 zl do 2 lat pracy i 30 zl powyzej 2 lat pracy i nie trzeba premi. a jak podwyzka to dla wszystkich. (3)

      a nie jak niby kierownik Pawel dawal tylko podwyzki swoim kolegom . mobbing jest w tej firmie jak z gdanska do nowego jorku. I jeszcze dodam ze powinni wyrzucic kierownika dyspozytorow, siostrzenca bylego prezesa. on tam nic nie robi tylko siedzi I kawy pije nawet rozkladu nie potrafi ulozyc dobrze

      • 36 3

      • on też poleciał (1)

        W końcu...

        • 5 0

        • kto?? Pawel ?? bedzie dyspozytorem w tranwajach beda go tam teraz orac

          • 9 0

      • bo to plecak jest

        • 8 0

    • Mechanik (1)

      12zl netto za h pracy jako mechanik to sami pomyślcie czy warto Mnie życie zmusiło tu pracować

      • 20 0

      • a jestes dobrym mechanikiem??

        • 3 9

    • nie

      • 0 2

    • Haha, a nabijałeś się z Gdyni, że autobusy stare, że drogo, a tu masz swój Gdańsk.

      • 7 0

    • Sprywatyzować i po kłopocie

      Sprywatyzować i po kłopocie

      • 1 4

  • Loża (6)

    • 177 6

    • Być musi

      Z loży nie zrezygnują:)

      • 35 5

    • Ale niestety nie masońska

      • 6 5

    • Loża Szyderców...

      • 4 0

    • Nasze Loże...

      Wasze spóźnienia..

      • 8 0

    • To bardziej skomplikowane niż Wam się wydaje (1)

      Mi to wygląda, że miejskie spółki wynajmują loże na stadionie nie dla własnego "prestiżu" tylko po to, by pośrednio dofinansować superdefcytowe przedsiębiorstwo jakim jest Stadion. To jest niepisany prikaz z góry. Niestety, jest to dojenie innych przedsiębiorstw, które są w kondycji ledwie przyzwoitej, czego przykładem jest GAiT.

      • 8 0

      • ależ my doskonale o tym wiemy...

        to jest sposób (zapewne sprzeczny z prawem) na ukrywanie kwoty jaką realnie dokładamy do stadionu.

        • 4 1

  • Dla siebie (11)

    Lisicki ma siano, ale już dla tych co ciezko wypracowuja kasę dla zkm czytaj gait juz nie ma...to nikt nie chce tam robić za 3 kola,dziekujemylisisckiemu kolegowi budyniowemu

    • 312 11

    • (3)

      Dziwi mnie,że ten Pan dalej siedzi na swoim stołku. W innej firmie po takich problemach i tylu artykułach w mediach byłby już inny szef. Może tam jest taki burdel,że nikt nie chce się podjąć zarządzania firmą?

      • 56 3

      • za przyzwoleniem władz miasta

        • 44 3

      • W innym mieścue nie byłoby też tak usilnie forsowanej

        przez Lisickiego idiotycznej wersju ustawy śmieciowej. A w Gdańsku to ludzie łykają... czemu?

        • 11 0

      • Zwłaszcza, że jego poprzednika wywalono praktycznie bez powodu.

        • 2 0

    • 3 koła???

      człowieku, 3 tys to oni nawet po tej podwyżce nie będą zarabiać w postaci netto

      • 43 0

    • Lisicki jest przykładem jak można robić karierę dzięki układom nie mając żadnych kompetencji. (4)

      Gdzie się nie pojawi tam dzieje się źle. Przypomnijcie sobie co ten człowiek wyprawiał już jako wiceprezydent miasta, gdyby ktoś nie pamiętał polecam poszukać internet - wszystko jest:
      -tworzenie strefy prestiżu i drastyczne podwyżki czynszów na Glownym Mieście
      -pomysł budowy osiedli kontenerowych na wysypisku dla niepłacących czynszu
      -obrona pracowników Renomy którzy poturbowali niepełnosprawna kobietę
      -publiczne narzekanie na „kiepska” grupę EURO 2012 w Gdańsku
      -afera w związku z reforma śmieciowa w Gdańsku i wiele wiele innych.
      Ten człowiek działa tak jakby nie liczył się z nikim, nikogo nie szanował i nie słuchał. Idą wybory, warto przypomnieć sobie co ludzie Adamowicza wyprawiaja w mieście...

      • 17 0

      • Przypomnij sobie, co wyprawiał zanim został wiceprezydentem. (2)

        Chociaż budowa osiedli w kontenerach dla niepłacących nie jest takim złym pomysłem.

        • 7 4

        • Jasne a uchodźcom niech dadzą najlepsze wille we Wrzeszczu. (1)

          Ot cała polityka miasta.

          • 4 1

          • Wolę uchodźców, niż patologię, która teraz tam jest

            • 1 4

      • Lisicki, Adamowicz

        plus koleżanki i koledzy z magistratu i miejskich spółek konsekwentnie od wielu lat sikają na problemy społeczne przeciętnego cięzko pracującego, odprowadzającego drakońskie podatki i próbującego jakoś wiązać koniec z końcem Gdańszczanina. A ich fanatycy z klapkami na oczach - bo już inaczej chyba tego nie da się nazwać - dalej mówią, że to ciągle pada deszcz

        • 4 0

    • Jak się kradnie, to na nic nie ma

      Wystarczy nie kraść.
      Tak mówi Dobra Zmiana, i popatrz - dwa lata programu 500+, Leki dla seniora, a gospodarka - ma się coraz lepiej (nawet według zagranicznych agencji ratingowych, nawet S&P podnieśli prognozy dla PL)
      Wniosek - zróbmy zmianę w Gdańsku. Dobrą zmianę.
      Przypominam że PiS chce rozbudowy portu na Westerplatte, PiS chce zostawić plażę na Stogach nietkniętą.

      • 8 4

  • Mało płacą nie ma ludzi (9)

    • 278 3

    • Ludzię będą jeżdzić TrafiCarem! (2)

      Bo co innego zostaje czekasz na autobus, a ten nie przyjeżdża, przecież do pracy dojechać trzeba i to na czas!

      • 31 3

      • (1)

        A co sie stanie, jak przyjedziesz godzinkę później?

        • 3 21

        • Oj, Budyń, niektórzy mają poważną pracę!

          • 18 0

    • trollom płacą nieźle, sądząc z liczby hejterskich wpisów nie wnoszących niczego nowego (1)

      • 10 25

      • Ile ci zapłacili za wpis hejtujący trolli i niczego nie wnoszący?

        • 20 2

    • (2)

      nie "mało płacą" tylko ludzie zrobili się wybredni

      • 3 37

      • Ją w pracy jestem w sobotę i wszystko wskazuje że w niedzielę tez

        • 12 0

      • 13,5 brutto

        Bez jaj ale Panie w Biedronkach zarabiają więcej. A nie odpowiadają że pasażerów w augobusie/tramwaju.

        • 3 0

    • wiadomo państwowy szajs tzn komuny ciąg dalszy

      ...tylko prywatna komunikacja miejska a miasto utrzymuje infrastrukture - no bo wszyscy korzystaja a tramwaje do jest relikt poprzedniej epoki

      pozdrawiam

      • 7 8

  • Spokojnie (14)

    Zaraz dokupią jeszcze trochę niemieckich szrotów i braki taborowe znikną.

    • 163 10

    • (4)

      Kupili wlasnie kilkadziesiar nowych autobusow

      • 11 5

      • 15 letnich (3)

        W Niemczech są złomowane, a w Gdańsku ?
        Wstyd

        • 18 5

        • Kupili 44 nowe i 16 9 letnich (2)

          • 5 3

          • czyli kupili używane i ciągle jest za mało

            wiec może z tymi nowymi to błąd

            • 10 1

          • 46 nowych i 14 9-letnich....

            • 2 1

    • A kierowców... (5)

      A kierowców też kupią?

      • 19 0

      • Ta, (4)

        Z łapanki we Lwowie i okolicach.

        polsatnews.pl/wiadomosc/2017-09-19/gdansk-bedzie-szukal-pracownikow-we-lwowie-zaoferuje-prawie-600-miejsc-pracy/

        • 20 0

        • (3)

          Można przecież ściągnąć specjalistów z bliskiego wschodu i Afryki. Tylu stamtąd przyjeżdża architektów, inżynierów, chirurgów i fizyków, że może trafi się i ktoś, kto potrafi prowadzić autobus

          • 14 2

          • "Wyszykować" raczej.

            Wybuchowymi nawozami.

            • 6 1

          • Taki kierowca bombowca :)

            • 6 1

          • Inżynierów od kóz?

            No proszę nie żartować.

            • 3 0

    • (2)

      Tak właśnie lata się braki taborowe. Nowe autobusy nie produkują się tydzień, a auta trzeba wymieniać.

      • 1 1

      • Ale 2drzwiowe przegubowe? Proszę cię... (1)

        • 0 2

        • Nie kupili 2-drzwiowych przegubowych. Doucz się, a potem narzekaj.

          • 1 1

  • Na ul. Niepołomickiej droga jest skandaliczna - zawieszenie i ogumienie autobusów (5)

    ulega szybszemu zużyciu i awarii. Kto odpowiada za to,że tabor niszczeje ?!

    • 155 8

    • (2)

      Wiekszosc Niepolomickiej ma nowa nawierzchnie

      • 5 17

      • buahaha

        • 9 0

      • Ale mniejszość po zrobieniu drogi dla większości ma płyty zamiast drogi pomiędzy skrętem na Wielkopolską a skrzyżowaniem ze Świętokrzyską.

        • 3 0

    • Odpowiada za to wykonawca okolicznych budynków mieszkalnych, który za zgodą miasta rozkopał ulicę i załatał ją płytami. Miasto podobno miało w tym roku ogłosić przetarg na wykonawcę remontu tego odcinka, podobno :)

      • 17 2

    • Pis

      • 0 1

  • Lisickiego nie powinno się zwalniać (7)

    Jego trzeba wypie&*%#&c dyscyplinarnie. Ot co.

    • 401 8

    • Spokojnie, Budyń zaraz go przesunie. (2)

      Na inną ciepłą posadkę. Tak wygląda ostatnie co najmniej 10 lat kariery pana L.

      • 79 0

      • Po takich „panach”’mój dziadek na konia wskakiwał. Na taczkę dziada !

        • 23 4

      • A Budynia już 20 - i to z nadania mieszkańców...

        So disappointing

        • 5 0

    • Przecież k***a k***ie łba nie urwie!

      UM i spółki miejskie to jedna wielka pieprzona mafia w rękach ludzi, którzy myślą że mają nieskończony mandat władzy. Lisicki zostanie przesunięty w inne miejsce, bo swoje zadanie polegające na przekazaniu developerom pod budownictwo mieszkaniowe terenów zajezdni na Zaspie wykonał wręcz wzorowo. Budyń zadowolony, kwestia teraz przesunięca lisickiego na nowe stanowisko, gdzie bedzie cicho przez kilka miesięcy zanim znów coś spieprzy.

      • 44 0

    • niekompetentny

      niekompetentny polityk a nie gospodarz- prezes.Nie ma pojęcia albo nie chce robić nic dla dobra spółki.Bo to nie jego.On tylko siano bierze za pierdzebie w stołek.Gada to co ludzie chcą usłyszeć.jednak pogrąża firmę w haosie i byli Janku upadkowi.Przypadek czy celowe dzialanie?

      • 26 0

    • Adamowicz, Bielawski i Lisicki

      Najwięksi szkodnicy Gdańska.

      • 15 0

    • O nie nie.

      Do pudła jak z resztą patologii.

      • 8 0

  • (4)

    Czyli dobrze rozumiem, że jedna miejska spółce płaci drugiej miejskiej spółce za niezrealizowane kursy? Z pewnością główny odpowiedzialny - prezydent kisiel mleczny bardzo przejmie się ta sytuacja.

    • 269 14

    • ZTM nie jest spółką. (1)

      • 5 8

      • a prezydent liczy mieszkania

        basior

        • 5 2

    • No właśnie (1)

      Taka miejska schizofrenia. A wszystko po to, żeby zamącić sytuację i szukać winnych gdzie indziej.
      Nie jest to zresztą pierwszy przypadek. Kiedyś byłem świadkiem wojny pomiędzy dwoma organami miasta ZDiZ i ZUD. Prawie się skończyło w sądzie. Śmiech na sali. Zarządzanie leży i kwiczy. Naprodukować stanowisk i powiększać elektorat. To przyświeca urzędasom.

      • 1 1

      • Ten podział miał na celu dopuszczenie do obsługi połączeń firm prywatnych: ZTM planuje i zleca obsługę tras przewoźnikom. Jak na razie GAiT obsługuje większość kursów, ale nie jest już jedyny na rynku i jak tak dalej pójdzie, to obsługę przewozów przejmą prywatne firmy. Podobnie było z rozdziałem PKP, gdzie teraz też jest więcej różnych (zazwyczaj regionalnych) firm przewozowych typu Koleje Dolnośląskie.

        Czy to wyszło na dobre, czy nie, to już jest bardziej złożona odpowiedź i temat na oddzielną dyskusję.

        • 0 1

  • ot i całe zarządzanie miastem przez podwładnych Adamowicza vel. Budynia Nieustającej Kadencji W "Służbie" Miastu

    • 163 11

  • (3)

    pan prezes z kolegami muszą przecież oglądać mecze w loży vip ich tyłki nie przywykły do twardych siedzeń

    • 221 6

    • Adamowicz ma w nosie piłkę nozną, ale Lisek faktycznie jest kibicem Lechii (1)

      • 6 8

      • Tyn gorzej - bo pracuje w niewydolnej spółce, a kasa na loże

        nie jest jakimś nakazem z góry, żeby dofinansować stadion. To jest chamska zachcianka beznadziejnego prezia Lisickiego

        • 7 1

    • I nie będzie się hańbił

      ciężką pracą. Po wszystkim dostanie pewnie premię za rozwiązanie konfliktu w zakładzie :)

      • 16 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane