• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańska firma za darmo zrobi żagle dla Chopina

rb
3 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Żaglowiec Fryderyk Chopin już niedługo będzie miał nowe ożaglowanie. Żaglowiec Fryderyk Chopin już niedługo będzie miał nowe ożaglowanie.

Sail Service z Gdańska, czyli największa polska żaglownia, zaoferowała bezpłatne wyremontowanie żagli Fryderyka Chopina.



Fryderyk Chopin posiada ożaglowanie typu bryg. Powierzchnia całkowita żagli wynosi 1,2 tys. m.kw. - Na całe szczęście nie wszystkie żagle uległy uszkodzeniu - mówi Tadeusz Wojtowicz, dyrektor Sail Service - Gafel i żagle na grotmaszcie wydają się być w całości. Jeśli któraś z firm transportowych zaoferuje pomoc i dowiezie uszkodzone żagle do Gdańska, to jesteśmy w stanie wyremontować je w ciągu tygodnia.

Żaglowiec stracił oba maszty i żagle 29 października podczas sztormu. Płynął wtedy z grupą 36 gimnazjalistów z brytyjskiego Plymouth w stronę Zatoki Biskajskiej. Uczestnicy "Szkoły pod Żaglami" mieli dotrzeć na Karaiby. To nie wybrane dzieci bogatych rodziców, którzy zapłacili za ich przygody, ale uczniowie, wyróżnieni za udział w akcjach charytatywnych.

Niestety, podczas rejsu przeżyli chwile grozy, ale nikomu nic się nie stało. Zniszczony został za to żaglowiec, który stracił oba maszty, żagle i olinowanie. W poniedziałek odcięte zostały i usunięte pływające reje i żagle, które "Fryderyk Chopin" ciągnął za sobą. Nie musi się już o nie martwić. Za darmo wykona je gdańska firma Sail Service - dowiedziała się Polska Agencja Prasowa.

We wtorek na pokładzie byli przedstawiciele stoczni w Falmouth. - Chodzi o ustalenie, czy stocznia ma techniczne możliwości, by podjąć się naprawy masztów. Na obecnym etapie nie rozmawiamy o kosztach. Pomiary, wyliczenia i negocjacje to sprawa kilku dni - powiedział kpt. Krzysztof Baranowski, założyciel Fundacji "Szkoła pod Żaglami".

Sail Service powstała w 1987 roku. Kontynuuje tradycje żaglowni Stoczni Jachtowej im. Konrada Korzeniowskiego działającej od 1949 roku. Zespół szyjący żagle składa się z kilkunastu doświadczonych żaglomistrzów.

Firma szyje żagle do wszystkich typów jachtów i żaglowców. Pod jej żaglami Dar Młodzieży, Iskra i jacht Antica opłynęły dookoła świat. SS dostarczyła również komplet żagli do największego zbudowanego w 1998 roku polskiego jachtu Sagitarius.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

rb

Miejsca

Opinie (66) ponad 20 zablokowanych

  • Teraz porównajcie tą reklamę firmy szyjacej żagle z reklamą Adamowicza

    Buhahahahhahahah :)

    • 5 2

  • "uczniowie, wyróżnieni za udział w akcjach charytatywnych."

    brawo dla tych dzieci, no i za bardzo dzielne spisanie się podczas całej akcji.

    • 11 0

  • Współczuje tym na wantach, chyba bym oszalał, albo przynajmniej trzymał sie ich tak kurczowo, (4)

    że musiano by przysłać po mnie śmigłowiec. Matko jedyna:-)

    • 1 2

    • chyba na rejach jak mozna po wantach chodzic? (3)

      • 1 0

      • Moze i na rejach. Jeden pies - wysoko jak cholera. (2)

        • 4 0

        • Wysoko i buja:) (1)

          • 3 0

          • ale do śmigłowca

            też by pewnie nie wszedł, bo to jeszcze wyżej...

            ciężki przypadek :-)

            • 0 0

  • Troche to dziwnie brzmi:) (2)

    SS dostarczyła również komplet żagli..............

    • 9 0

    • ciekawe co (1)

      da NKWD, idąc tym tropem;-)

      • 5 0

      • Strach pomyslec:-)

        • 4 0

  • Na własny użytek nazywam to "zarządzaniem metodą gaszenia pożarów". (9)

    Tzw. polska szkoła zarządzania. Mianowicie, na co dzień nie dbamy, nie konserwujemy, nie remontujemy, nie utrzymujemy w dobrym stanie, nie działamy wg procedur, wszystko odbywa się na zasadzie: jakoś to będzie, póki się nie wali, to jest dobrze. Polak potrafi, nasi piloci to na drzwiach od stodoły, pióropusze, kontusze, nie będzie mi tu taki owaki mówił co ja mam robić, mgła, jaka mgła, lądujemy!... Niestety, prędzej czy później nadchodzi moment, w którym wszystko się posypie: maszt się złamie, samolot się rozbije, budynek się posypie, skarbówka wejdzie do firmy... Wtedy zaczyna się ogólnonarodowa akcja, sponsorzy, zbiórki pieniędzy, marsze milczenia, demonstracje, telewizja, dzieci w strojach ludowych, solidarni 2010...
    I tak do następnego razu.

    • 14 9

    • od Solidarnych 2010 to ty się ... (3)

      • 4 5

      • (1)

        Ode mnie to ty się.
        I bądź łaskaw nie fatygować się więcej pisaniem do mnie.

        • 3 5

        • chrzanisz jak potłuczona

          Akurat krótko przed rejsem STS Fryderyk Chopin przeszedł generalny remont z... wzmacnianiem masztów włącznie, więc może choć raz pokaż klasę (o ile ją masz) i przeproś za to co napisałaś wyżej.

          • 1 0

      • Solidarni 2010

        Mistrzostwo manipulacji

        • 2 2

    • Nie masz kopletnie pojecia o czym piszesz

      Kapitan zaglowca za te slowa powinien dac ci w twarz

      • 5 3

    • Żmija (1)

      Fryderyk Chopin przed wypłynieciem odbywał remont, cos żle zasłyszałas.

      • 5 1

      • Zmija to taki smerf maruda:)

        • 1 1

    • Genialne!

      • 2 0

    • Idiotyczny wpis

      Zaglowce moga swiecic przxykladem w tym temacie.Ale co ty mozesz o tym wiedziec.Wazne zeby cos napisac,zaistniec.Nie kompromituj sie

      • 4 3

  • Hmmmm...znam trochę rynek morski..

    zarzynają się o każdą złotówkę, nie płacą miesiącami jeden drugiemu a tutaj bęc! Taki prezent. No proszę!

    • 3 3

  • Panie Redaktorze. Bryg Fryderyk Chopin nie stracił masztów ani żagli.

    nie warto powtarzać po niezetelnych zrodlach typu tvn. Pięty masztów zostały nie naruszone, więc maszty stoją. Zostały złamane stengi!

    • 4 1

  • Tylko maszty i bukszpryt? (2)

    Jednym z najniebezpieczniejszych dla statkow zjawiskiem w warunkach sztormu jest tzw "slaming' Czyli walenie dziobem o fale w kursach na wiatr . Sluming powoduje tzw wibracje konstrukcji kadluba oraz omasztowania olinowania i calej struktury na pokladzie ,Te wibracje sa efektem wpadniecia statku w rezonans co po pewnym czasie powoduja przesuniecie sie zeber statku i nawet poszycia .W wypadku zaglowcow gdzie wysokie maszty zaczynaja wibrowac wewnetrzna struktura masztu zostaje oslabiona przez to ze elektrony i protony przesuwaja sie . Efektem tego te maszty nawet jezeli przetrwaja sztorm pozniej padna w nastepnej sytuacji sztormowej gdyz sa juz powaznie oslabione . Tak wiec ten zaglowiec musi wlasciwie wymienic cale omasztowanie wlacznie z olinowaniem .Dokladna analize zeber kilu a nawet poszycia i ewentualnego remontu tych czesci jest wymagana.

    • 2 2

    • a neutrin gdzieś tam (1)

      nie widziałeś?

      co za bełkot...

      • 0 0

      • albo kwarków?

        • 0 0

  • nikt do ciebie paniusiu z magla nie pisze, a przynajmniej nikt normalny (5)

    to, że jakiś głupek wstawił w podpisie g:-) jeszcze nic nie znaczy

    moim zdaniem stracić maszty i bukszpryt można tylko w przypadku rozstawionych żagli, w sztormie, być może prognoza pogody była za 5 złotych, a stan jachtu za 10

    • 4 9

    • wracaj do nory (2)

      • 6 1

      • zmień pieluche (1)

        • 0 8

        • sam zmień pieluchę dziadu

          • 7 0

    • Nastepny ekspert sie znalazl

      • 5 0

    • g@llux psie, do budy...

      • 4 0

  • nie ma nic za darmo. taki gest sie chwali (1)

    taki gest sie chwali tyle ze "dobre dusze" uwazajcie na skarbowke podatki itd. papiery musza sie zgadzac.

    • 6 0

    • oj, to zrobią za złotówkę

      plus VAT i będzie OK. Albo wliczą w koszt reklamy.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane