• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: 19 zatok przystankowych do remontu

Patsz
6 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Modernizacja przystanków jest rozciągnięta na kilka miesięcy. Na zdjęciu prace przy Armii Krajowej. Modernizacja przystanków jest rozciągnięta na kilka miesięcy. Na zdjęciu prace przy Armii Krajowej.

19 zatok przystankowych zostanie wyremontowanych w Gdyni do końca 2020 roku. Betonowa konstrukcja ma zapewnić trwałość, a wyprofilowane krawężniki - pozwalające na podjechanie bliżej przystanków - dać możliwość łatwiejszego wsiadania pasażerom.



Czy modernizacja przystanków jest potrzebna?

Modernizację przechodzi 19 zatok. Robotników będzie widać w najbliższym czasie na Pustkach Cisowskich, Karwinach, w Małym Kacku, Orłowie oraz Dąbrowie. Prace można dostrzec już w Śródmieściu, gdzie modernizowane są przystanki przy Armii Krajowej, co spowodowało ich przeniesienie.

- Przystanki zostają przeniesione do zatoki postojowej, przed skrzyżowaniem z ul. Armii Krajowej - informuje ZKM Gdynia.
Autobusy będą zatrzymywały się na zmodernizowanych przystankach ponownie w połowie września.

Gdynia zmodernizuje przystanki


Zatoki po modernizacji zyskają przede wszystkim nową nawierzchnię betonową o 95-centymetrowej grubości oraz wyprofilowane krawężniki, by kierowca autobusu mógł bez obaw podjechać jak najbliżej samego przystanku.

Rozkład ZKM Gdynia


Warta blisko 12 mln zł inwestycja została podzielona na cztery etapy.

- Do końca 2020 roku planujemy oddać do użytku wszystkie zmodernizowane zatoki - zapewnia Wojciech Folejewski, dyrektor ZDiZ w Gdyni.
Każdy zmodernizowany przystanek zyska również tablicę informacyjną z odjazdami autobusów.

Autobus roku 2017 na testach w Gdyni

Patsz

Miejsca

Opinie (81) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Rementuja ciagle te same zatoki (11)

    • 75 7

    • zastanawiałem się co można napisać negatywnego pod taką wiadomością (6)

      gratuluję tytułu trolla roku.25 groszy wpadło.

      • 10 13

      • (1)

        Piter w punkt ! :-)

        • 3 7

        • Piter w Młodego!

          • 0 1

      • Hahaha nie pogrążaj się. Nie mierz wszystkich swoją miarą. Nie każdy jest trollem tak jak Ty. (2)

        Akurat jestem szeregowym mieszkańcem, nie związanym z żadną ze stron

        • 4 6

        • Nie licząc wypłaty oczywiście :D (1)

          • 4 4

          • Mysl sobie co chcesz

            Szczerze mówiąc, mam to gdzieś

            • 2 3

      • 30, bo podwyzka w czerwcu była

        • 2 0

    • Ty rementuja (3)

      Wyremontuj swój język polski

      • 1 1

      • O Panie. Literówkę zrobiłem i już się znawca wielki znalazl (2)

        Zastrzel mnie za to i powieś

        • 6 2

        • (1)

          Chętnie

          • 0 0

          • No śmiało

            • 0 0

  • brawo ,takich inwestycji potrzebuje Gdynia ,poważne zadanie dlatego potrwa to do końca 2020 (3)

    • 53 7

    • Zrób lepiej/szybciej. Tylko się nie pomyl przy naliczaniu VATu Horala.

      • 7 7

    • być może trochę się przeciągnie, bo na razie brakuje farby

      • 6 3

    • ale może nie zakorkują dróg aż do Gdańska tym razem

      • 1 1

  • (2)

    Super, że remontują zatoki. Szkoda tylko, że nie ma znaków informujących gdzie poprzesuwano przystanki - za pierwszym razem człowiek się mocno gubi :(

    • 27 0

    • (1)

      A jak tam Panie na Płk. Dąbka i Kwiatkowskiego coś wiadomo kiedy koniec remontu?

      • 2 1

      • Nie drąż, bo się do rury CO dodrążysz...

        ...i będzie opóźnienie.

        • 0 0

  • Biznes (2)

    Zakładam firmę. Jutro zgłaszam się do UM. Koniec wypływu kasy na byle g*wna. Zlecenie pomiarów za 4 mln robię. A co! Tak to działa. Pozorne inwestycje. Zarabia Szefunio hehe

    • 42 4

    • byłeś już w prokuraturze?? (1)

      jak nie to biegusiem!!!

      • 6 1

      • Troll Piter Ci rozkazuje, hahahahaha

        • 0 3

  • Zatoki? To się leczy. (6)

    Na jezdni Władysława IV jest 6 pasów ruchu, a my każemy zjeżdżać autobusowi na zatoczkę. Ba! Wydajemy nawet na to 12 mln złotych. Naprawdę nie ma już ważniejszych wydatków?
    Ten autobus mógłby po prostu stanąć na jezdni, auta by go ominęły. Nie trzebaby oddalać przystanków od skrzyżowań, możnaby utworzyć tam szpaler drzew. Ale nie. Święta Przepustowość jest święta.

    • 42 43

    • i**otyzm aktywistów (2)

      tego się nie leczy na to się umiera

      • 10 8

      • Wręcz przeciwnie. Umiera się od Januszy za kierownicą. (1)

        150 ludzi w zeszłym miesiącu, 2105 rannych.

        • 10 7

        • i tą śmiertelnością szantażują potencjalne ofiary

          niestety tak to działa. Jeszcze te sq.ny twierdzą bezczelnie, że prawo pieszego do bezpiecznego skorzystania z przejścia zagrozi samemu pieszemu i nie będzie w Polsce cywilizacji. Ba, powykręcamy okrężną drogą przepisy, by rowerzyści jeździli pieszorowerówkami - dla ich dobra i ch. z ich prawem do dojazdu na czas!

          • 4 2

    • Gdybyś nie zauwazyl

      To autobusy na Armii Krajowej w tym miejscu zatrzymują się na pasie ruchu. I tak będzie nadal.

      • 15 0

    • autobusy (1)

      blokują Władysława IV bo zatrzymują się na pasie ruchu

      • 8 5

      • Nikt niczego nie blokuje

        To jest normalne w centrum miasta, że ktoś jedzie, ktoś skręca, a ktoś staje. Obudź się, to nie autostrada.

        • 9 4

  • Opinia wyróżniona

    Co z tego że wyposażaja zatoki w drogie krawężniki peronowe, jeśli... (1)

    po pierwsze nie stosują tych krawężników na najeździe tylko na prostej zatrzymania co jest bez sensu i i tak nie da się dojechac do krawędzi, Po drogie kierowcy nie potrafią w takiej zatoki-peronu wjeżdżać. Dziękuje, dobranoc, smutno mi...

    • 31 19

    • No własnie

      Bo widzisz ważne by kasa była z Unii a na resztę wywalane, od frontu bajer a z tyłu że się sypie...

      • 2 2

  • 95 cm betonu? (2)

    Ciekawe, kto to będzie skuwał, jak już UM w Gdyni zrozumie, że to droga donikąd i wkroczy w XXI wiek.

    • 22 9

    • Uuuukraiiincyyy !!!!

      • 2 2

    • Przy okazji dokopią się do i uszkodzą kilka instalacji..,

      • 0 0

  • A nie dziwie się wcale:)

    Wykonanie zatok do naprawy w fazie projektu był obarczony wadami nie biorąc pod uwagę ilości wjazdów :) Taka technologia "MOZE" by się sprawdziła na wsi gdzie raz dziennie jest PKS:)
    Ale UM lubuje się w wydawaniu pieniędzy na to co warto było by zrobić może drożej ale raz a dobrze:) Niestety lepiej gonić króliczka niż go łapać dla UM:)

    • 21 1

  • W jakiekolwiek inwestycje w Gdyni uwierze dopiero jak zobacze, ze jest skonczone (2)

    • 31 3

    • (1)

      otwórz oczy i przejdź się po mieście. Albo popatrz na zdjęcie powyżej.

      • 1 5

      • Zdjęcia archiwalne

        • 1 1

  • wreszcie - choć przy tej okazji należy wspomnieć jak to UM marnował latami nasze pieniadze (3)

    bo te zatoki były robione byle jak i po roku miały pełno dziur, a po 2 latach były robione od początku - i znowu byle jak

    Szwajcaria (a szerzej zachód) nie byłoby stać na takie marnotrawstwo...

    • 44 1

    • ostatnio moda na stawianie słupków i barierek (1)

      i nawet nie mam na mysli słynne słupki na ścieżce rowerowej, ale barierki wszedzie gdzie się da i gdzie oczywiście nie sa potrzebne

      • 1 0

      • są, bo inaczej janusze parkują wszędzie i jeżdżą wszędzie

        • 1 0

    • Gdynia Obłuze

      A co z zatokami na Płk Dąbka

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane