- 1 Pod prąd uciekał przed policją (160 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (484 opinie)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (60 opinii)
- 4 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (507 opinii)
- 5 Wyręby w TPK mimo sprzeciwu społecznego (125 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (293 opinie)
Gdynia: 3 mln zł na prawników zajmujących się lotniskiem
Około 3 miliony złotych przez ostatnie 10 lat - taką kwotę w sumie gdyńscy urzędnicy wydali na wynajęcie i opłacenie prawników, którzy zajmowali się sprawami gdyńskiego lotniska. Przeanalizowaliśmy wydatki miasta na tzw. zewnętrzną pomoc prawną - pracowników kancelarii zaangażowanych m.in. w prace przy porcie lotniczym w Gdyni, którego tereny prawdopodobnie zostaną wydzierżawione firmie logistycznej.
Czytaj więcej: Komisja Europejska: pomoc dla lotniska w Gdyni nielegalna.
Gdynia odwołała się od decyzji Komisji Europejskiej do sądu, ale poskutkowało to jedynie ograniczeniem kwoty, jaką spółka Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo otrzymała od gmin w ramach niedozwolonej pomocy publicznej.
Problemy, które narastały wokół gdyńskiego portu powierzono prawnikom z tzw. zewnętrznych kancelarii prawnych. Choć każde większe miasto korzysta ze wspomnianej "zewnętrznej" pomocy adwokatów czy radców, w Gdyni - co można wnioskować po przeznaczonych na ten cel kwotach - zewnętrzna pomoc prawna przez wiele lat cedowana była przede wszystkim na sprawy lotniska.
Około 3 mln złotych na prawników przez 10 lat
Największe kwoty na prawników pochłonął rok 2014. Wówczas miasto na zewnętrzną obsługę prawną wydało w sumie 674 351 zł, z czego koszty związane z lotniskiem wyniosły aż 641 289 zł. W sumie od 2010 r. na prawników pracujących przy lotnisku z miejskiej kasy przeznaczono ok. 3 mln zł. W tym roku na zewnętrzną pomoc prawną wydano w sumie 420 913 zł, z czego koszty związane z lotniskiem wyniosły 278 802 zł.
W rozbiciu na poszczególne lata wydatki miasta na zewnętrzną pomoc prawną wyglądały następująco:
- rok 2010 w sumie 36 112 zł, z czego koszty związane z lotniskiem 36 112 zł,
- rok 2011 w sumie 65 163 zł, z czego koszty związane z lotniskiem 64 172 zł,
- rok 2012 w sumie 87 507 zł, z czego koszty związane z lotniskiem 86 213 zł,
- rok 2013 w sumie 645 18 zł, z czego koszty związane z lotniskiem 593 356 zł,
- rok 2014 w sumie 674 351 zł, z czego koszty związane z lotniskiem 641 289 zł,
- rok 2015 w sumie 196 529 zł, z czego koszty związane z lotniskiem 190 379 zł,
- rok 2016 w sumie 376 767 zł, z czego koszty związane z lotniskiem 334 911 zł,
- rok 2017 w sumie 266 418 zł, z czego koszty związane z lotniskiem 165 90 zł,
- rok 2018 w sumie 542 124 zł, z czego koszty związane z lotniskiem 406 517 zł,
- rok 2019 w sumie 503 367 zł, z czego koszty związane z lotniskiem 360 573 zł,
- rok 2020 w sumie 420 913 zł, z czego koszty związane z lotniskiem 278 802 zł.
- Koszty dotyczące lotniska związane są z postępowaniem przed Komisją Europejską, postępowaniami przed Sądem Unii Europejskiej, postępowaniem przed Trybunałem Sprawiedliwości, postępowaniem przed sądem w związku z upadłością spółki - wylicza Agata Grzegorczyk z biura prasowego gdyńskiego magistratu.
Tereny lotniska pod młotek
W tym miejscu warto przypomnieć, że 19 października na stronie lotniska pojawiło się ogłoszenie o sprzedaży majątku spółki.
Na sprzedaż było prawo własności do nieruchomości przy ul. Zielonej 41 o powierzchni ok 1,1 ha, zabudowanej jednorodzinnym budynkiem mieszkalnym w trakcie prac budowlanych, w którym mieszkać nie można, a jedynie prowadzić działalność rolniczą.
W pakiecie było też prawo dysponowania, do września 2040 r., nieruchomościami o powierzchni 264 ha, na których znajdują się: droga startowa wraz z oświetleniem nawigacyjnym (współużytkowana z wojskiem), drogi kołowania, płyty postojowe samolotów, budynek służb lotniskowych, lotniskowa stacja zasilania wraz z systemem sterowania oświetleniem nawigacyjnym, baza paliw lotniczych, budynek terminala General Aviation, droga dojazdowa do lotniska i wewnętrzne drogi dojazdowe. Obiektów nie można ani sprzedać, ani przebudować.
Transakcja jednak pod znakiem zapytania?
Na ogłoszenie odpowiedział jeden oferent. To warszawska firma INBAP Intermodal, budująca kolejowy terminal przeładunkowy na ścianie wschodniej. Na początku grudnia informowaliśmy, że za 8 mln 666 tys. zł będzie zarządzać terenami o powierzchni 264 ha i takimi elementami jak pas startowy czy terminal pasażerski przez 20 najbliższych lat.
Jak się jednak okazuje - pozytywne zakończenie transakcji stoi pod znakiem zapytania.
Wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała stwierdziła, że oferta "wedle jej nieoficjalnej wiedzy zawiera pewne braki".
- Muszą zostać one uzupełnione, a możliwość ich uzupełnienia jest uzależniona od Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Obrony Narodowej. Na dziś nie wiemy, co postanowią. Jeśli nie wydadzą zgód, do sprzedaży nie dojdzie - skomentowała Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Miejscy urzędnicy podkreślają, że decyzje podejmowane w tej sprawie przez syndyka i sąd nie są konsultowane z Gdynią i samorząd nie ma na nie bezpośredniego wpływu. Przyznają także, że sama kwestia sprzedaży przedsiębiorstwa zewnętrznemu podmiotowi wyłonionemu w drodze przetargu jest jednak z punktu widzenia miasta korzystna - dla Gdyni zawsze priorytetem było uruchomienie na lotnisku cywilnej działalności lotniczej.
Co istotne - postępowanie syndyka nie dotyczy majątku lotniska, który powstał w toku inwestycji.
- Tak naprawdę nie mówimy o sprzedaży lotniska, tylko zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Nie ma możliwości, aby sprzedaży podlegał pas startowy, budynek terminala lub inna gruntowa część lotniska. Zgodnie z obowiązującym prawem te nieruchomości na zawsze zostaną własnością Skarbu Państwa. Nigdy nie należały do Gdyni ani do spółki Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo - podsumowuje wiceprezydent Gruszecka-Spychała.
Opinie (318) ponad 10 zablokowanych
-
2020-12-08 08:06
Opinia wyróżniona
Pamiętacie peron we Włoszczowej? (36)
Jaki hejt szedł na tę inwestycję. Wiadra pomyj. Jednak w odróżnieniu od lotniska został dokończony i okazał się jednym z największych hitów inwestycyjnych PKP takim, że nawet kolejne 8 lat rządów przeciwnej opcji rozwijało go. Tu nie było takiej szansy, aby sprawdzić, bo inwestycja została zabita, zanim miała szansę udowodnić swoją słuszność. A Trójmiasto to nie Radom, tu do czasu pandemii turystów przybywało i kiedyś to wróci.
- 117 137
-
2021-02-12 12:19
Włoszczowa
Nie nazywałbym Włoszczowej Pn. hitem, w 2019 jeździłem Pendolino na Śląsk i z powrotem raz w tygodniu i jadąc zawsze na samym końcu składu liczyłem z ciekawości pasażerów wysiadających tamże. Zazwyczaj dawali się policzyć na palcach jednej ręki, a maksymalnie było ich chyba 11.
Z resztą wpisu się zgadzam:)- 0 0
-
2020-12-09 09:35
Czy pamietamy? Ja nawet tam bylem!
Pendolino sie zatrzymalo, nikt nie wysiadl, nikt nie wsiadl.
- 0 0
-
2020-12-08 10:17
Chłopczce
przejeżdżałem przez ten cudowny dworzec sołtysowej, zero tam się dzieje - zero, zad*pie i psy ze strachu szczekają, ale nowy beton jest, tylko na drodze szyny wystają na przejeździe i trzeba uważać na zawieszenie.
- 3 9
-
2020-12-08 10:10
Zamarzycie o tym lotnisku bo Dancing będzie już zawsze obsługiwać NATO i dojdą setki lotów przemysłowych.
Rozbuduje się port i infra wokół kanału.
Gdzie obsługa farm wiatrowych, SAR i i i- 8 5
-
2020-12-08 09:31
Radom działał i będzie działać pod GA i jako odciążenie Chopina do momentu powstania CPK (20)
więc nie płacz - latałem z niego wiele razy Saabem 340. Gdynia też jest potrzebna i powinna jeśli to możliwe przejąć całe GA z Gdańska bo ma na to potencjał. Do tego baza SAR. Niech UE zajmie się lepiej pomocą dla Lotniska Leipzig Halle gdzie jest punkt DHL lub Berlin Brandenburg gdzie wydali multum kasę bo zmienili przepisy które wymusiły zmiany i spowodowały opóźnienia.
- 6 13
-
2020-12-08 09:42
(19)
Powstania CPK? Serio? Tak samo powstanie jak elektrownia atomowa w Żarnowcu. Wszystko jest zrobione po to żeby założyć spółkę i wsadzić prezesa!! Spółka CPK została założona 30.11.2018 czyli od ponad dwóch lat ciągną siano za nic. co więcej, prezesa już nawet wymieniali!!
- 18 5
-
2020-12-08 11:15
Dokładnie, a spółeczka z o.o. ma skromne 160.000.000 kapitału. Jest co wyciągać.
- 4 0
-
2020-12-08 10:32
Spółka Atom za rządów PO ile kasy przewaliła? (5)
Jej prezes zarabiał ponad 100 tysięcy złotych miesięcznie
- 5 11
-
2020-12-08 11:56
0,6 mld zł
- 2 0
-
2020-12-08 11:00
(3)
Super retoryka. Bo oni kradli to my też, i to dwa razy więcej! Typowy ograniczony pisowiec.
- 9 4
-
2020-12-08 12:58
taka sama
jak obecnej opozycji...
- 1 2
-
2020-12-08 12:14
jprd z choinki się urwałeś ? (1)
Gdzie mam napisane że jestem za pisem ? Dla mnie liczy się interes PL, w poważaniu mam to stado lemingów, które po 89 skacze ze stołka na stołek nie mając do tego kompetencji. Kibicuję natomiast wielu inwestycjom, które były przez lata blokowane, bo "się nie opłaca, bo jest w Berlinie itp do tego prywatyzacje np Ciechu, Cukrowni i innycyh" w d mam
Gdzie mam napisane że jestem za pisem ? Dla mnie liczy się interes PL, w poważaniu mam to stado lemingów, które po 89 skacze ze stołka na stołek nie mając do tego kompetencji. Kibicuję natomiast wielu inwestycjom, które były przez lata blokowane, bo "się nie opłaca, bo jest w Berlinie itp do tego prywatyzacje np Ciechu, Cukrowni i innycyh" w d mam retorykę PO i wchodzenie w 4 litery DE nawet kosztem interesów w PL - tacy ludzie powinni być wywaleni z rządu na zbity pysk lub potraktowani jak zdrajcy.
- 7 7
-
2020-12-08 12:35
I gadasz takie bzdety w chwili kiedy PiS sprzedaje Lotos (60% udziałów SP) do Orlenu (30% udziałów SP). PiS i inwestycje, chyba w TVPiS i wybory kopertowe. Skończ już i wstydu sobie oszczędź.
- 6 5
-
2020-12-08 09:58
To słabo w temacie się orientujesz pesymisto (11)
Budowa lotniska to nie budowa altany na działce u teścia. Obecne prawo budowlane oraz dokumentacja niezbędna do rozpoczęcia realizacji takiej inwestycji wymusza szereg badań, ekspertyz i zdobycie wielu pozwoleń, na które czeka się miesiącami. Same projekty zajmują swoje, do tego negocjacje, umowy z firmami budowlanymi i firmami, które będą chciały
Budowa lotniska to nie budowa altany na działce u teścia. Obecne prawo budowlane oraz dokumentacja niezbędna do rozpoczęcia realizacji takiej inwestycji wymusza szereg badań, ekspertyz i zdobycie wielu pozwoleń, na które czeka się miesiącami. Same projekty zajmują swoje, do tego negocjacje, umowy z firmami budowlanymi i firmami, które będą chciały latać z tego lotniska - i tu się zdziwisz, bo z samej Azji zainteresowanych jest kilkanaście firm, jako alternatywa dla Monachium. Budowa ma się zacząć w 2023 - wtedy będą wykupione nieruchomości / wywłaszczenia zakończone. Zobaczymy jak to będzie...
Elektrownia atomowa też jest w toku a miejsce - hmm spółka Energetyka Jądrowa za panowania Grada przez 8 lat wywalił ponad 0,5 mld zł i nie wskazała nawet miejsca - a do tego miała być powołana. Nie zapominaj, że budowa zaczęła się w 1970 roku, była nawet zelektryfikowana linia kolejowa...- 8 15
-
2020-12-08 11:10
(10)
Do 2023 roku to zmieni się władza i skasuje ten nieudolny syf. Lotnisko w szczerym polu. Zobacz sobie jak jest umiejscowione lotnisko w Monachium, 27km od centrum. Lotnisko De Gaulle'a 22km od centrum Paryża. Schiphol 10km od centrum Amsterdamu. Heathrow 22km od centrum Londynu. A oni sobie wymyślili 50km od Warszawy. Ale czego oczekiwać po talentach rodem z Pcimia?
- 13 8
-
2020-12-08 12:56
"Heathrow 22km od centrum Londynu" (7)
I jedziesz tam ponad godzinę...
Poza tym, na Heathrow to chyba tylko LOT lata... Poza tym lotniskiem, sa jeszcze cztery inne...
Są małe, europejskie kraje, które mają po kilkanaście lotnisk, nie licząc pasów i lądowisk GA.
I mają sie dobrze...
Bajana o braku optymalności Babich Dołów są równie uzasadnione, jak iI jedziesz tam ponad godzinę...
Poza tym, na Heathrow to chyba tylko LOT lata... Poza tym lotniskiem, sa jeszcze cztery inne...
Są małe, europejskie kraje, które mają po kilkanaście lotnisk, nie licząc pasów i lądowisk GA.
I mają sie dobrze...
Bajana o braku optymalności Babich Dołów są równie uzasadnione, jak i "mocarstwowa" rola Gdańska. Który nic nowego nie zbudował a jedynie podpieprza i koncentruje resztki działalnosci gospodarczej regionu. To widoczny i powtarzalny scenariusz działania kanibala.
Jesli ktoś ma pomysł na działalność, to pozwólcie mu działać - to, podobno, istota liberalizmu?
Mafijne metody, typu nasłanie urzędnikow raczej nie wpisują się w te hasła. I nie zaprzeczaj, bo medialny karnawał, ktory odbył się w gdańskich mediach po ogłoszeniu decyzji KE jest oczywistą przesłanka związku. Trudno było znaleźć miejsce i czas, gdzie z "okienka" nie leciała by szydera z potknięcia północnej siostry.
A według sentencji starozytnych, ten winien, kto ma korzyść.- 3 10
-
2020-12-08 14:31
Dokładnie tak jest. Tu niestety jest brązowo ...
- 2 1
-
2020-12-08 13:15
(5)
Jak ktoś ma pomysł na działalność - to pozwólmy mu działać ale za własne pieniądze!! Państwo nie potrafi ogarnąć służby zdrowia, dróg i edukacji. Robią bajzel w prawie i podatkach. Niech najpierw wezmą się za p-o-d-s-t-a-w-y które leżą w kupie i kwiczą a nie biorą się za lotniska.
- 6 4
-
2020-12-08 14:07
no właśnie zrobił za "własne pieniądze"
i dał pretekst do interwencji...
Problem jest nie w tym, jak sensowne jest to przedsięwzięcie ale w tym, jak bezsensownie zostało to zorganizowane. Co stawia pod znakiem zapytania intencje zajmujących się tym ludzi i/lub ich kompetencje.
Należy oba aspekty rozpatrywać osobno.
Gdyńskich samorządowców przerosły zadania dużego "biznesu". Widać to równiez po "współpracy" z portem... Temat - rzeka...- 3 3
-
2020-12-08 13:47
wiesz jakie kowty przewalają się przez służbę zdrowia ? (3)
U nas była by kasa na wszystko gdyby była kontrola w szpitalach i zakaz prywaty na państwowym co ma nadal miejsce i powinno być ukrócone. Brakuje lekarzy - lojalki na studiach jak w USA, drogi - ok, lata zaniedbań, edukacja - 3/4 nauczycieli nie nadaje się do zawodu, szybciej sam się dzieciak nauczy - ale musi mieć motywację i być świadomy, że albo będzie specjalistą w jakiejś dziedzinie albo będzie przysłowiowe rowy kopał - ale to rola rodziców nie szkoły.
- 2 4
-
2020-12-08 14:13
(2)
Wiem jakie, zdecydowanie zbyt małe. Lekarz nauczy się tutaj i wyjedzie, żadne lojalki nie pomogą bo u nas semestr medycznych kosztuje 17-20k czyli mniej niż na zachodzie dostanie za miesiąc pracy. Jedyne co można jakimiś lojalkami osiągnąć to tyle że na medycynę pójdą tylko dzieci bogatych rodziców. Zresztą, widać że jesteś zwolennikiem zamordyzmu, sorry, to nie wróci.
- 3 3
-
2020-12-08 16:56
w USA to działa od lat (1)
- 2 1
-
2020-12-08 22:34
W USA semestr medycyny nie kosztuje 20k PLN tylko dolców. I to na marnej uczelni. Taka subtelna różnica.
- 1 0
-
2020-12-08 11:55
na zdrajców z PO ? NIedoczekanie (1)
Oni drą mordy od momentu przegranych wyborów i szukają wytrycha za co zostaną kiedyś rozliczeni.
Nieudolny syf był wcześniej i to do potęgi n. Nic się nie opłacało, na nic nie było kasy, wszystko sprywatyzować wg zaleceń N=Balcera i Lewandowskiego...f*ck logic...
Położenie jest optymalne, 50 km przy szybkiej kolei to 15 -Oni drą mordy od momentu przegranych wyborów i szukają wytrycha za co zostaną kiedyś rozliczeni.
Nieudolny syf był wcześniej i to do potęgi n. Nic się nie opłacało, na nic nie było kasy, wszystko sprywatyzować wg zaleceń N=Balcera i Lewandowskiego...f*ck logic...
Położenie jest optymalne, 50 km przy szybkiej kolei to 15 - 20 min dojazdu. Dzisiaj dojazd z centrum Gdańska do Lotniska zajmuje więcej. Poza tym nie zapominaj, że CPK ma być lotniskiem transkontynentalnym nie lokalnym portem dla turystów z Czech... to obsłużą lotniska pokroju Gdańsk, Balice, Pyrzowice, Wrocław Stachowice lub nawet Radom. Chopina się kończy i teren pod zabudowę idzie w przyszłości - o czym mówiła już Gronkiewicz Waltz z Tuskiem - ale niektórzy mają chyba sklerozę jak z przekopem, za którym PO oponowało przez x czasu i zmienili zdanie o 180 stopni gdy zaczął ten pomysł popierać Kaczor...nieważne jak nieważne co - ważne żeby przeciwko logika PO i ich wiernych wyborców - przykład Gdańska się kłania aż nadto i wybór Dukiewicz, która budyniowi mogła co najwyżej teczkę nosić jak Trzaskowski Gronkiewicz Waltz ...- 9 16
-
2020-12-08 12:36
Tak, tak, wszędzie 10-20km a u nas 50km i to u nas jest optymalnie. Przestań bredzić.
- 6 3
-
2020-12-08 09:11
Peron we Włoszczowej powstał dlatego, bo nie było takiego w promieniu 100 km
Tutaj nieopodal jest lotnisko w Gdańsku.
- 14 13
-
2020-12-08 09:06
Widać że nie masz pojęcia o funkcjonowaniu lotniska. (2)
To nie peron tory itp. To zupełnie inna klasa.
Nie wiesz ??? - nie wypowiadaj się.
Lotnisko w Babich nie ma przyszłości, zwłaszcza przy budowie centralnego w Baranowie- 14 18
-
2020-12-09 13:23
W Baranowie?
Ktoś będzie chciał stamtąd latać? Jakieś linie lotnicze się zgłosiły? Myślisz, że ktoś pojedzie tam z Trójmiasta kilka godzin aby polecieć następnie godzinkę lub dwie samolotem? Inna sprawa, że to lotnisko jednak nigdy nie powstanie. Nie ma na to już pieniędzy. PiS doprowadził Polskę do bankructwa.
- 1 1
-
2020-12-08 13:55
twoja opinia przeciw innej opinii
jeśli ktoś ma pomysł, to go zrealizuje.
Funkcjonuje bardzo wiele małych lotnisk, liczy się istnienie potrzeby gospodarczej, która je utrzyma.
To że ty jej nie widzisz, to nie znaczy że jej nie ma...- 5 6
-
2020-12-08 09:07
podpisz się gdańszczanin (1)
a Twój post będzie poważniejszy! nawet jeśli od urodzenia mieszkasz na Grabówku!
Skąd te kompleksy?- 8 6
-
2020-12-08 14:00
kompleksy zawsze były po stronie Gdańska
Wziętego przed wojną do galopu konkurencją prowincjonalnego miasta a zniszczonego i zapyziałego po wojnie.
Oczywiście, nie można tu winić miasta, bo tworzą je ludzie. Tak jak do Gdyni wracali ludzie w niej urodzeni, tak Gdańsk dotknął syndrom całych "ziem wyzyskanych"...
I ciągnie się to do dzisiaj...- 3 5
-
2020-12-08 09:05
Radom nie ma drugiego, świetnie prosperującego i nowoczesnego lotniska (2)
30 km dalej. Całe szczęście, że ten poroniony pomysł Szczurka padł i już nigdy nie wróci. Szkoda że tak późno i tak drogo
- 31 10
-
2020-12-09 13:14
Potrafisz czytać?
Był ostatnio przetarg i jest firma, która chce uruchomić lotnisko. Nareszcie!
- 0 2
-
2020-12-08 17:32
No faktycznie, najwieksze w Polsce Okęcie
- 1 1
-
2020-12-08 08:46
Ciekawe, że w artykule nie ma nazwy kancelarii (1)
jak już ujawniać, to po całości - kto zarobił te 3 mln? Może więcej wątków można powiązać?
- 29 4
-
2020-12-08 11:52
Zdzich i Kalafior & Sons
- 6 2
-
2020-12-08 07:52
Opinia wyróżniona
Nie rozumiem tego dzikiego oporu przeciwko lotnisku w Gdyni (53)
I tak kiedyś powstanie tutaj główny port do obsługi Trójmiasta, bo z jednym pasem to Rębiechowo osiągnie swojego maksa i tyle. Formuła, aby oba lotniska rozwijały się w ramach jednego podmiotu była bardzo rozsądna, bo nie powodowała niepotrzebnej konkurencji pomiędzy tak blisko położonymi podmiotami. Tylko megalomania władz Gdańska doprowadziła do
I tak kiedyś powstanie tutaj główny port do obsługi Trójmiasta, bo z jednym pasem to Rębiechowo osiągnie swojego maksa i tyle. Formuła, aby oba lotniska rozwijały się w ramach jednego podmiotu była bardzo rozsądna, bo nie powodowała niepotrzebnej konkurencji pomiędzy tak blisko położonymi podmiotami. Tylko megalomania władz Gdańska doprowadziła do zabicia tego projektu, który mógł połączyć miasta, a nie znowu dzielić. Drodzy wyborcy natomiast, jak ślepe barany, bez zastanowienia i wysłuchania wszystkich racji prą za swoimi pasterzami.
- 131 157
-
2020-12-08 23:11
to wyczajnie nie jest prawda.
Przez Gdańskie można przewalić i kilkanaście milionów pasażerów. Nidy nie bedzie tam maxa...
- 0 2
-
2020-12-08 13:02
"który mógł połączyć miasta, a nie znowu dzielić"
jakie łaczyć?! ;)
"divide et impera!"
Wspólnego "biletu" nie potrafią zorganizować a co dopiero takie wspólne przedsięwzięcia oparte na synergii. Przecież to takie polskie, gdzie cień szansy powodzenia u sąsiada za miedzą powoduje ślepą furię...- 2 1
-
2020-12-08 11:04
sr*ty
Po co komuś lotnisko, które będzie przynosiło straty. Trzeba byłoby do niego dokładać. Jeżeli byłaby taka potrzeba za jakiś czas, to najpewniej zostanie połączone z lotniskiem w Gdańsku. Teraz przez ładnych parę lat tylko dokładałoby się kasę na nierentowne lotnisko.
- 2 7
-
2020-12-08 10:18
Zrzucanie odpowiedzialnośc na Gdański za niegospodarność i przewalenie 150 milionów złotych (3)
to już syndrom sztokholmski
- 12 9
-
2020-12-08 13:22
w przypadku powoływania się na syndrom sztokholmski, warto wiedzieć, czym on jest...
Tutaj raczej ofiara nie chwali agresora.
A że takie przesłanki istnieją pokazuje wiele epizodów relacji sąsiadujących miast. Lotniska dotyczył medialny karnawał, który urządziły gdańskie media po decyzji KE. Nie było chwili aby przez wszelkie kanały nie wylewała się szydera z powodu "potknięcia" na północy.
Prosta logika Kalego.Tutaj raczej ofiara nie chwali agresora.
A że takie przesłanki istnieją pokazuje wiele epizodów relacji sąsiadujących miast. Lotniska dotyczył medialny karnawał, który urządziły gdańskie media po decyzji KE. Nie było chwili aby przez wszelkie kanały nie wylewała się szydera z powodu "potknięcia" na północy.
Prosta logika Kalego. Oczywiście, w swym przeświadczeniu o mocarstwowej pozycji, niestosownowność takich zachowań gdańskich oficjeli nie została zauważona.
Nie bez powodu starożytni twierdzą, że ten ponosi winę, kto odnosi korzyść.- 4 1
-
2020-12-08 11:11
To żaden syndrom (1)
To się nazywa kompleks gdyński. Do tego doprowadziła polityka Sczurka ze świtą, która to jest tak prowadzona od kilkunastu lat. Dobra, piękna, polska Gdynia - zły, brzydki, niemiecki Gdańsk. W to uwierzyli i w tym czują się najlepiej.
- 5 6
-
2020-12-08 13:24
raczej gdański
a bardziej ogólnie:
"pies ogrodnika"...
To bardzo typowe dla krajowych "kręgów gospodarczych"...- 3 1
-
2020-12-08 10:15
Przeciez (6)
To Gdańsk doniósł na Gdynie.
A mogło być naprawdę dobrze.We mgle samoloty w gdansku nie lądują wiec do gdyni blisko i szybko.
Nastepnie samoloty cargo i prywatne mogły lądować w gdyni ale gdansk to bolało i zrobili co zrobili.- 11 17
-
2020-12-08 13:49
Której klasy ILS ma lotnisko w Gdyni? (1)
- 3 6
-
2020-12-09 20:32
ils kat ii, taki sam jak Rębiechowo
- 0 0
-
2020-12-08 11:10
Lądowanie (2)
Naprawdę masz nieaktualne informacje. W Gdańsku można lądować prawie w każdych warunkach atmosferycznych. Wprowadzono nowy system nawigacji.
- 4 7
-
2020-12-08 14:26
Mozna?
I tu się mylisz nawet jeżeli lotnisko ma ILSa to niekoniecznie można wylądować bo do tego aby grało to pilot musi mieć odpowiednie papiery a niestety często takich nie mają.Dochodzi jeszcze bardzo silny wiatr który w rebiechowie jest bardzo czesto.Ale najwidoczniej masz nieaktualne informację.
- 4 2
-
2020-12-08 13:16
prawie robi różnicę
wielokotnie to przerabiałem...
I wcale nie z powodu mgły a rownież zbyt silnego wiatru.- 5 2
-
2020-12-08 10:22
Lądują i we mgle. Masz nieaktualne informacje.
- 12 6
-
2020-12-08 09:49
Tosą własnie POlitycy z Gdańska donosili i skarżyli na Gdynie identycznie jak skarzą własny kraj do Brukseli
- 7 16
-
2020-12-08 09:32
Megalomamia władz Gdańska? (1)
To właśnie megalomania władz Gdyni, która sobie zamarzyła lotnisko bo jak Gdańsk ma to i my. To właśnie przez kompleksy tej władzy mamy taki stan rzeczy od lat.
- 17 7
-
2020-12-08 18:18
to zderzenie dwóch magalomanii
i całego stada psów ogrodnika...
- 0 0
-
2020-12-08 09:20
(3)
Co to znaczy "niepotrzebna konkurencja". Konkurencja jest wskazana zawsze i wszędzie.
- 8 7
-
2020-12-08 10:45
Nie tu w prlu
- 2 1
-
2020-12-08 10:44
(1)
Wybudujmy sobie jeszcze drugi dworzec kolejowy 100m od istniejącego.
- 5 4
-
2020-12-08 14:17
chyba nawet takie plany istnieją
Gdynia - Śródmieście... ;)
- 2 0
-
2020-12-08 08:52
(1)
Rębiechowo? Wyburzy się te domy w koło lotniska i wybuduje drugi pas.
- 8 7
-
2020-12-08 09:06
po co?
wystarczy działki zlikwidować
- 11 3
-
2020-12-08 08:48
Do zapchania daleko (9)
Gatwick na jednym pasie wyciąga 46 mln pasażerów, prawie 10 razy tyle co Gdańsk, Stansted 28 mln. Twierdzenia o rychłym zapchaniu Rębiechowa to jakieś mrzonki. Może w 2100... Zresztą GDN ma doskonałe położenie jeśli chodzi o dostęp do wszystkich ważnych części Trójmiasta. A z Babich Dołów ile się będzie jechać do Głównego Miasta? Pewnie z godzinę i to jak estakada nie będzie zakorkowana.
- 32 9
-
2020-12-08 20:35
hahaha
Zakorkowana obwodnice to ma .
Mgły i niedoloty też .- 0 1
-
2020-12-08 14:54
(2)
Gatwick ma dwa pasy :)
- 2 1
-
2020-12-08 15:11
(1)
Tak, ale tylko jeden w użyciu :) Zresztą tak samo jak Okęcie
- 1 1
-
2020-12-08 17:45
Okęcie używa obu, wszystko zależy od warunków atmosferycznych
- 1 0
-
2020-12-08 13:13
"Pewnie z godzinę" (3)
Czyli tyle samo, ile do Rębiechowa...
A przykład bardzo dobrze pokazuje, jak punktowo rozwijana a szeroko blokowana infrastruktura jest wykorzystywana jako narzędzie walki konkurencyjnej.- 4 4
-
2020-12-08 14:31
Ehe (2)
Aż sobie sprawdziłem na Google Mapsach. Na ten moment: Rębiechowo do bramy wyżynnej: 17 min, Babie Doły 38 min. Ponad dwa razy dłużej. Wątpię żeby korki mogły zadziałać na korzyść Kosakowa, tym bardziej że w obu przypadkach mamy zjazd z obwodnicy tym samym zjazdem. A wprowadzanie konkurencji pieniędzmi gdyńskich podatników to faktycznie arcywolnorynkowe rozwiązanie...
- 2 4
-
2020-12-08 17:08
to chyba nigdy tam nie jechałeś (1)
:)))
gugiel... dobre sobie...- 2 4
-
2020-12-08 18:09
Niech się gugiel schowa
Lepsze palec i ślina eksperta który jechał wszędzie i zawsze. Na pewno masz rację, że 42 km z Kosakowa do Gdańska przejeżdża się w tym samym czasie co 16 z Rębiechowa. Na tej trasie zagina się czasoprzestrzeń.
- 2 2
-
2020-12-08 09:55
do 2100r. to nie będzie potrzeba 2 pasa
Trzeba też pamiętać, że rynek lotniczy także się zmienia i w 2100 jeżeli będzie drugi pas to się mocno zdziwię.
- 6 3
-
2020-12-08 08:41
Megalomania władz Gdańska? (2)
Czyżby mogło chodzić o Pawła Adamowicza? Ho, ho!
- 6 20
-
2020-12-08 09:06
a to Gdańsk wydał 100 mln (1)
na lotnisko, które nie działa?
- 23 5
-
2020-12-08 09:21
spodziewaj się kazdego komentarza
w um gdynia mają zatrudnionych fachowców od rozmywania i przemyślaną strategię propagandową. słyszełś, zeby kiedykolwiek szczurek zrobił coś źle? normalnie istota boska :)
- 17 5
-
2020-12-08 08:37
I całe szczęście,
źe ta "inwestycja" nie wyszła ! Dziś już widać jak działa głupota tych pseudoinwestorów ! Podobnie będzie z tym "centralnym" lotniskiem, czy z elektrownią jądrową ! To są głównie wspaniałe źródła wiecznych zarobków dla całej rzeszy cwaniaków i kolesi rządzących ! A płaci harujący za miskę ryżu podatnik !
- 15 16
-
2020-12-08 08:05
(15)
Bzdury. Było wiadomo , że UE odmówi finansowania lotniska 20 km od już istniejącego i będącego w rozbudowie. Ktoś miał kaprycho i nie wyszło
- 43 15
-
2020-12-08 15:03
unii nie obchodzi racjonalność wydatku
to sprawa beneficjenta...
Jaka jest racjonalność budowy tunelu między Niemcami a Danią? 150km zysku. W naszych kategoriach - żadna. Bo kierowców mamy za darmo...
Unia przestrzega zasad, formalizmów wydatkowania pieniędzy. Choć i tutaj nie ma specjalych osiągnięć, to jak Temida z zawiązanymi oczyma, odpowiednio podpuszczona, możeto sprawa beneficjenta...
Jaka jest racjonalność budowy tunelu między Niemcami a Danią? 150km zysku. W naszych kategoriach - żadna. Bo kierowców mamy za darmo...
Unia przestrzega zasad, formalizmów wydatkowania pieniędzy. Choć i tutaj nie ma specjalych osiągnięć, to jak Temida z zawiązanymi oczyma, odpowiednio podpuszczona, może zaszkodzić.
I to zrobiono.
A że przedsięwzięcie bylo/jest źle zorganizowane i "szemrane", to inna sprawa i dla innych organów...- 2 0
-
2020-12-08 10:03
bzdury to Ty piszesz (6)
Jest wiele miast w Europie, które mają nawet po 3 lotniska i wcale nie są większe niż Trójmiasto. Internetowy znawca.......
- 9 17
-
2020-12-09 17:54
ale mają większy ruch , nie porównuj średnich miast np. Szwajcarii, czy Norwegii z Trójmiastem
nie te biznesy nie te portfele, żeby ruch był na kilka lotnisk. Amsterdam ma jedno, które obsługuje praktycznie cały kraj wielkości połowy Polski (jedynie 1 z pozostałych małych lotnisk ma większe znaczenie)
- 0 0
-
2020-12-08 13:09
sprawdź ile lotnisk i jakie ma Dania
to się mocno zdziwisz.
I mówię tu o czymś, co jest nazywane "lufthavn" a nie wyrównaną łąką pod awionetki i śmigłowce. Wiele z nich funkcjonuje od wojny, bo są właśnie wojskowymi lotniskami, odziedziczonymi po... Niemcach.
I wojskowe sa do dzisiaj, działalność cywilną prowadząc na części infrastruktury. Na dodatek, z tego "zapupia" mozesz polecieć do stolicy za... 200dkk... A tę samą trasę autobusem przejechać za 90...- 7 0
-
2020-12-08 10:20
(3)
Podaj jakie to miasta i jakie lotniska, bo te do obsługi małych samolotów turystycznych chyba się nie liczą,
- 10 5
-
2020-12-08 10:39
Gdyński terminal do obsługi małych samolotów- czemu NIE??? (2)
Przecież to byłby dobry biznes- cargo to tez lotnictwo cywilne. Małe samoloty biznesowe, to w świecie normalka. Gdynia by tylko zyskała.
- 12 3
-
2020-12-08 14:38
No właśnie chyba taki jest wobec niego plan. Zresztą to by miało sens, jeżeli Rębiechowo zacznie się zapychać wymusić przeniesienie General Aviation do Kosakowa i Pruszcza
- 3 2
-
2020-12-08 11:36
ponoć elon musk chciał wylądować w gdyni
ale musiał zawrócić
- 3 3
-
2020-12-08 08:36
jakoś Radom dofinansowali z UE i nie było skarg (2)
a w tej chwili nie lata tam NiC
- 15 5
-
2020-12-09 16:23
Podaj jakieś źródło tej informacji.
- 0 0
-
2020-12-08 09:56
warto było
w Radomiu dali radę, to zbudujmy sobie też takiego misia w Gdyni, bo misie są fajne
- 12 7
-
2020-12-08 08:08
A co ma unia do wydawania nieswoich pieniędzy (3)
co ją to w ogóle obchodzi? i kto do niej donosił? ciągle ci sami?
- 16 35
-
2020-12-09 17:48
ma to, że misto Gdynia wyciąga łapki po dopłaty unijne
- 1 0
-
2020-12-08 08:53
to samo co urzędnicy miejscy do wydawnia nie swoich pieniędzy
- 18 3
-
2020-12-08 08:47
Tak niestety radni Gdańska i to smuci
- 12 17
Wszystkie opinie
-
2020-12-08 07:02
bez przesady, wszystko kosztuje (21)
ja na bilety miesięczne wydałem ponad 22.000 złotych przez ostatnie 10 lat
- 56 85
-
2020-12-08 07:13
prawo i sądy UE to nie prawo i sądy w polsce (6)
... tu się nie da po kolesiowych ukł. czy z rozkazu partyjnego sędziego ustawić ... tu mecenas naprawdę musi przepisy znać i w kruczkach oraz zawiłościach prawnych się świetnie orientować i nie ma zmiłuj
- 14 11
-
2020-12-08 07:27
(4)
A cały ten bajzel zawdzięczamy Gdańskowi bo bał się o unijne dotacje . List intencujny podpisali , a potem się z umowy wycofali,brzydale
- 15 18
-
2020-12-08 08:36
(2)
Jasne. Jak nie wiadomo na kogo zwalić to najlepiej na Gdańsk. A kto umowę podpisywał? Trzeba się asekurować odpowiednimi zapisami a ci prawnicy, którzy czytali umowy to byli po liceum?? I na nich tyle kasy wydajemy???
- 12 8
-
2020-12-08 10:04
gdyński standard. zawsze winni są jacyś obcy, nigdy sczurek
- 10 5
-
2020-12-08 13:44
Wracamy do meritum, czylu do kosztów obsługi prawnej.
- 2 1
-
2020-12-08 11:12
Od pięknego Gdańska to się od...l
W naszym Gdańsku funkcjonuje lotnisko i port, a Lechia jest w ekstraklasie. Więc po co te zazdrosne uwagi chłopaku.
- 3 8
-
2020-12-08 13:42
Widać właśnie jak dobrze się znają!
- 2 0
-
2020-12-08 07:37
Zdecydowanie lepiej wydać kasę na wirtualne lotnisko, niż na beznadziejną arkę. (4)
- 16 3
-
2020-12-08 07:39
W ogóle skąd ten i**otyczny pomysł że mamy się zrzucać na hobby paru kolesi? (3)
W skali kraju przecież miliardy idą na to żeby dorośli ludzie sobie mogli jak dzieci piłeczkę pokopać...
- 24 0
-
2020-12-08 08:25
70mln poszło w dym (2)
Sasin
- 2 7
-
2020-12-08 08:58
Na referendum komora 100 milionów złotych (1)
- 9 4
-
2020-12-08 23:33
Teferendum Komora się odbyło, w przeciwieństwie do wyborów Sasina
- 1 3
-
2020-12-08 07:53
To kup mi bilet bogaczu
23 tys zl miesięcznie to dla cb mało. Panisko.
- 7 1
-
2020-12-08 08:00
Zarobiłeś wydałeś na co chcialeś, to były twoje pieniądze, nie mieszkańców. (1)
Tutaj doszło do defraudacji publicznych pieniędzy.
- 13 3
-
2020-12-08 14:30
taki zarzut trzeba udowodnić
ale fakem jest, że za indolencję i brak kompetencji nikomu w "samorządzie" krzywda się nie stała.
Bo pomysł lotniska zły nie jest ale jego realizacja budzi poważne wątpliwości. I na tym polega problem, że brak w takich przypadkach odpowiedzialności.
Ups! Brzydka unia zabroniła...- 2 1
-
2020-12-08 08:00
(1)
Ale po to, aby się uczyć/pracować - zarabiać. Oni wydali na obsługę prawną i żadnego pożytku z tego nie ma.
- 8 4
-
2020-12-08 14:26
"uczyć/pracować - zarabiać"
ALe właśnie ktoś się uczył/pracował i chce zarabiać.
To robi "obsługę prawną"...
Nie sztuka sie narobić, sztuka jest zarobić...- 2 0
-
2020-12-08 09:07
(2)
Uśredniając to daje 183+zł miesięcznie, a 6+ dziennie. Nigdy nie posługiwałem się miesięcznymi biletami, ale przyznać muszę, że to sporo.
- 5 0
-
2020-12-08 13:44
O wiele za dużo.
- 2 0
-
2020-12-08 14:21
to teraz wiecie, jak się zarabia na mieszkańcach
którzy mają płacić i cicho siedzieć. Pomnóż to x4 przy typowej rodzinie i pechu związanym z kiepskim wyborem miejsca zamieszkania...
Oraz jak na dloni widać, dlaczego "wspólna taryfa" jest wśród "samorządowców" jedną z najbardziej znienawidzonych idei...- 2 1
-
2020-12-08 13:41
Czyli wysłałeś co najmniej połowę za duzo.
- 1 0
-
2020-12-08 07:02
(9)
Kto za to wszystko odpowie? Przecież to jest jawne działanie na szkodę miasta czyli mieszkanców, którzy to sponsorują z podatków.
Sam pomysł lotniska, potem nieudolna nieralna realizacja i na końcu wielki upadek a wszystko pochłonęło setki milionów.- 198 22
-
2020-12-08 07:04
I co im zrobisz? (4)
Ludzie jeszcze na nich zagłosują w kolejnych wyborach.
- 37 2
-
2020-12-08 07:24
A na kogo mają głosować? (2)
Masz do wyboru albo słabo, ale stabilnie, albo konkurencję z partii złodziei...
- 4 22
-
2020-12-08 08:01
żeby tylko kradli ... to bym ręką machnął - ale jeszcze przy tym niszczą marnują i trwonią ...
to nieoPiSane szkodniki
- 7 11
-
2020-12-08 12:58
to jest wciąż powtarzana w Gdyni nieprawda, poza tym co wymieniłeś byli jeszcze niezależni kandydaci
tylko widać jak wyborców nie zmanipulujesz PR-em i nie zalejesz marketingiem wyborczym to nie ma szans, tak to "własne" myślenie w praktyce wygląda
- 2 0
-
2020-12-08 08:48
never....
prędzej na misia kolargola zagłosuje niż na to @#$%^&* co jest ;P
- 3 0
-
2020-12-08 07:24
Szczurek znowu doatanie 99 procent poparcia (2)
Jak na Białorusi
- 24 3
-
2020-12-08 07:45
Sypnie przed wyborami grosza na Arkę to znowu będzie wybrany. (1)
A to takie proste.
Wystarczy że kontrkandydat ogłosi że da na Arkę tyle co Szurek plus 20%. Innych haseł już nie musi mieć i będzie wybrany.- 24 0
-
2020-12-08 09:48
sęk w tym, że może nie mieć z czego.
już niektóre lokalne media zrywają się z łańcucha, jak nie dostają dotacji. różnie może być :)
- 6 1
-
2020-12-08 07:33
Nie pękaj, lotnisko nie wypaliło, ale już szykują kosmodrom.
- 22 2
-
2020-12-08 07:02
No i pieknie (2)
To są inwestycje które maja sens a nie jakies tam drogi,szkoly czy szpitale.Brawo Gdynia
- 127 15
-
2020-12-08 07:15
Kosmodrom jest bardziej prestiżowy. Lotnisko ma nawet Radom.
- 23 1
-
2020-12-08 12:56
A lampy Wam zrobiłem przepieknę
- 3 0
-
2020-12-08 07:03
I to mi się podoba (4)
Kasa wydana i co im zrobicie?
- 136 10
-
2020-12-08 07:33
Zagłosujemy ponownie na Ciebie :)
- 17 0
-
2020-12-08 08:10
(1)
chciało się unii to teraz trzeba się pytać i prosić czy wiatki przed domem można posadzić
- 5 10
-
2020-12-08 08:19
Jeżeli robisz to za moje pieniądze a nie za swoje
To tak musisz mnie o to zapytać
- 8 3
-
2020-12-08 13:51
Zagłosujemy ponownie...
- 1 0
-
2020-12-08 07:04
Żądam rozliczenia ludzi którzy wydali ponad 100 milionów złotych na bezsensowne lotnisko. (18)
Takich ludzi nie powinno być we władzach miasta i w polityce. To przecież nasze podatników pieniądze!
- 207 25
-
2020-12-08 07:28
To se rządaj a ja będę dalej rządził (5)
I jeszcze na mnie zagłosujesz.
Szczór- 33 1
-
2020-12-08 07:35
Postraszę trochę tym złym Gdańskiem i ponownie koło 80% zgarnę :) (4)
- 20 1
-
2020-12-08 07:40
A po co ma straszyć? (3)
Przecież jego główny konkurent jest właśnie w trakcie budowy bezsensownego lotniska na dużo większą skalę...
- 5 12
-
2020-12-08 08:02
Niech PO KO wystawi kandydata. Nie ma nikogo?? (1)
- 7 3
-
2020-12-08 13:01
ciekawe co i ile dostają za niewystawianie kandydata
- 3 0
-
2020-12-08 10:24
A co wybudował oprócz zarządu kasującego nieprzytomne pieniądze za pozorowanie budowania.
- 2 1
-
2020-12-08 07:37
Buhahahaha (4)
Uśmiałem się.
Żądam! I co zamierzasz z tym zrobić, tylko żądasz, czy już poczyniłeś jakiekolwiek kroki w tym celu? Nawet wiem, z której opcji politycznej jesteś. Żałosne.- 0 17
-
2020-12-08 07:38
To się śmiej dalej i płać podatki (3)
Ja coś wymyślę żeby je przetransferować do kolegów.
Szczór- 16 0
-
2020-12-08 08:04
a Sasin już forsę całą oddał? (2)
jak nie ma... to niech się mu koledzy partyjni zrzucą - 70mln / na tych 235 nierobów to pikuś
- 3 9
-
2020-12-08 08:09
Co ma Sasin do Gdyni? (1)
- 12 0
-
2020-12-08 08:27
a ma ... niedawno się zrucaliśmy na tosię i adasia z Gdyni - by ratować im życie
bo PiS nie ma na leczenie Polskich Dzieci ... ale do zabaw sasinów ma
- 2 8
-
2020-12-08 07:56
Zapytaj się lepiej kto ich wybrał (4)
Szczur wygrywa poparciem 70% w tym śmiesznym mieście. Zastanów się jaki poziom prezentują ci którzy to wybrali.
- 24 1
-
2020-12-08 08:28
na dudę głosowało 50,4% ... (1)
to dopiero musiał być intelektualny elektorat ...
- 4 9
-
2020-12-08 18:24
byli wystarczająco inteligentni
aby rozumieć własny interes.
Jest ich wystarczająco dużo aby decydować w wyborach.
A że inna strona nie chce tego interesu reprezentować, to jej sprawa. Jednak pominiecie takiej liczby głosów w polityce to dyskwalifikacja.- 0 0
-
2020-12-08 08:47
Gdynia...
...to bida z nędzą. Brudne, wręcz ochydne miasto, nieprzyjazne, wiecznie zakorkowane.
- 15 0
-
2020-12-08 09:03
70 procent? Tylu też w Gdyni w wyborach prezydenckich poparło szambiarza
- 5 0
-
2020-12-08 13:44
pomysł sensowny jest...
ale że został bezsensownie zrealizowany, to trochę odrębna sprawa.
- 1 1
-
2020-12-08 17:29
"Żądam rozliczenia"
Bo w proteście namaluję kredą na ulicy "protestuję" !
- 3 2
-
2020-12-08 07:05
To przekracza ludzkie pojęcie (4)
Warto sprawdzić w jaki sposób wybrano "doradztwo". Władze mają swojego "misia" świat się kręci lata lecą i nikt nie poniesie odpowiedzialności. Oby tak było do emerytury.
- 121 7
-
2020-12-08 07:38
Prawdziwy miś to będzie w Baranowie. Ale tam będzie przytulania milionów dla swoich. (3)
W Gdyni to taki mały pluszak, na miarę jej wielkości.
- 6 7
-
2020-12-08 09:04
Po co nam lotnisko skoro jest w Berlinie (2)
Po co nam port skoro jest w Hamburgu
- 3 4
-
2020-12-08 09:38
Po co nam lotnisko skoro jest w Warszawie :)
Dolecisz do Baranowa i potem jeszcze godzinka lub więcej, żeby dostać się do Warszawy.
Patologia planowania!!- 2 3
-
2020-12-08 10:21
To teraz musimy mieć nierentowne lotniska co 15 km?
- 1 1
-
2020-12-08 07:06
Kiedy się skończy ta nieudolna władza w gdyni (8)
Kto ich rozliczy i wyrzuci ze stanowisk? Czy nie ma paragrafów na te czyny? Demolują miasto i nikt z tym nierobi. Ile bedzie kosztowała naprawa błędów tych psełdo " włodarzy".
- 147 9
-
2020-12-08 07:28
Gdyby za niegospodarność były porządne kary (5)
To cały rząd już dawno by siedział.
- 11 6
-
2020-12-08 07:57
Ten z PO? (2)
- 10 3
-
2020-12-08 08:20
Nie ten z PIS (1)
Już zadłużył i okradł nas bardziej niż PO
- 2 8
-
2020-12-08 14:14
A to znowu nieprawda! Gdyby p. Balcerowicz nie skasował licznika dlugu, to byś wiedział. A tak bidula jak tabaka w rogu.
- 3 0
-
2020-12-08 08:07
gdzie siedział - gnomy kaczorka już dekorowałyby sobą co do jednego latarnie marszałkowskiej
- 1 4
-
2020-12-08 17:18
i to nie jeden
rzad...
- 2 0
-
2020-12-08 15:09
Szurek zatrudnia 1000 urzędników i jeszcze ich mało
- 2 0
-
2020-12-08 20:01
Szczurek już kończy. Następcy są już wybrani.
Układ ma trwać.
- 3 0
-
2020-12-08 07:10
Urząd miasta zatrudnia prawników do tego prezydenta sam jest prawnikiem i wynajmują prawników z zewnątrz? (3)
Ciekawy jestem ile kosztuje obsługa prawna sporów ze spadkobiercami gdyńskich nieruchomości? Gdynia przecież seryjnie przegrywa takie sprawy i traci działki.
- 119 8
-
2020-12-08 09:03
Gdynia traci działki, a ktoś bierze za to działkę.
- 3 0
-
2020-12-08 09:36
Kradzione nie tuczy !
Nie traci ! Oddaje skradzione prywatnym, byłym właścicielom ! Kradzione nie tuczy !
- 2 1
-
2020-12-08 10:41
a ty umiesz pisać ale Nobla nie dostaniesz
- 0 2
-
2020-12-08 07:12
(2)
Sprawa postępowania wobec lotniska jest gruba, stąd potrzebna specjalistyczna pomoc z zewnątrz, niestety takowa generuje duże koszta. Niech jak najszybciej dobiegnie to wszystko do końca i niech lotnisko zacznie wreszcie funkcjonować! Urząd popełnił jeden błąd. Mogli zatrudnić ekspertow, np. Janusza Chrystusa lub Svena, wtedy za wczasu rozwiązano by wszelkie problemy w zarodku:)
- 18 43
-
2020-12-08 08:56
Nie mam Pańskiego płaszcza i co Pan mi zrobi..?
- 2 0
-
2020-12-08 13:59
Specjalista ze słynnego liceum przy ulicy "Pastalosjego" też dałby radę
- 0 0
-
2020-12-08 07:14
Zmieni się. Jeśli gdynianki i gdynianie zmienią preferencje wyborcze (12)
ale na to chyba się nie zanosi.
- 115 9
-
2020-12-08 07:29
Ale to na lepsze ma się zmienić. (9)
A jak na razie sensownej alternatywy brak...
- 4 10
-
2020-12-08 07:40
Horała :))) Może niech wystawią Jaworskiego jeszcze. (1)
To Szczurek nawet nie będzie musiał ogłaszać że startuje, a juz wygrał.
- 6 12
-
2020-12-08 07:54
Zawsze mogą zrobić jak w Gdańsku
I wystawić kandydata który nie potrafi wymienić dzielnic :D
- 11 1
-
2020-12-08 07:59
GW tak rozmięczyła im mózgi (1)
że myślą ze Kaczyński zjada małe dzieci na śniadanie.
- 18 5
-
2020-12-08 09:43
TVPis jest bardzo obiektywna telewizją :)
Kaczyński ma tam 190 cm wzrostu.
- 5 8
-
2020-12-08 08:46
W poprzednich wyborach nie tylko byli Szczurek i Horała (3)
Można było zagłosować na Pana Żmudę, który całkiem celnie punktował obecny samorząd.
- 13 0
-
2020-12-08 09:47
dokladnie. celowo mowia tylko h. bo wiadomo ze to d**il?
- 3 3
-
2020-12-08 09:49
Ja też celnie punktuję. I zagłosują na mnie ze 2 osoby. (1)
To się trzeba przygotować, zainwestować, a najlepiej miec popracie jakiejś duże organizacji/grupy społecznej.
Bo tak z kapelusza to parę osób na niego zagłosuje, mimo, że ma rację.
Ktoś sławny, lubiany, aktor, zawodnik, osoba zasłużona dla miasta. Jest ktoś taki w Gdyni?- 3 2
-
2020-12-08 13:53
Szczególnie jakiś celebryta by zadziałał albo bloger.
- 1 0
-
2020-12-08 10:28
20 lat ten sam argument, jak Szczurek będzie miał 70 lat też to napiszesz?
- 6 0
-
2020-12-08 08:04
Dlaczego PO KO nie ma swojego kandydata? Taka europejska partia i nie ma nikogo mądrego? (1)
- 6 2
-
2020-12-08 09:23
No niestety nie ma
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.