• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: mniej TIR-ów na drogach dzięki inwestycji za 1,5 mld zł

Michał Sielski
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni. Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni.

Udało się rozstrzygnąć przetarg na rozbudowę infrastruktury kolejowej oraz stacji Gdynia Port. Na zlecenie PKP PLK, Budimex wykona te prace za 1,5 mld zł. Ma to sprawić, że mniej ciężarówek wjedzie na przeciążoną Trasę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, bo kontenery będą wyruszać w Polskę pociągami.



O remontach starszej części Trasy Kwiatkowskiego piszemy regularnie. Zazwyczaj skutkuje to utrudnieniami dla kierowców w wielu częściach miasta, bo korki rozlewają się także na alternatywne trasy.

Remontowane są kolejne przeguby, a w kolejce czeka ich jeszcze kilka. Drogowcy nie ukrywają, że przyczyną szybkiego zużycia jest ruch ciężarówek, niekiedy także przeładowanych.

Poprawiają przeguby estakady



Receptą na dewastację drogi może być często powtarzane hasło: "Tiry na tory". Tylko, że przez lata niewiele się w tym temacie działo, oprócz składania kolejnych deklaracji. Teraz mamy konkret. Budimex wygrał przetarg za 1,5 mld zł, choć w poprzednim - którego nie udało się rozstrzygnąć - startował z ceną 1,9 mld zł.

Na zmiany poczekamy, bo wykonawca ma 30 miesięcy na prace, więc skończy w 2022 roku.

Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane. Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane.
Co się zmieni? Port morski w Gdyni ma bardzo dobrze rozbudowaną sieć torowisk kolejowych zobacz na mapie Gdańska. Jednak przez lata zaniedbań większość z nich wymaga naprawy. W sumie chodzi o około 120 km torów i 355 rozjazdów. Część z tych torowisk zostanie zelektryfikowana.

Niezbędna jest też przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń telekomunikacyjnych wraz z budową nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania. Inwestycja zakłada także przebudowę i budowę ok. 13 km dróg, w tym dwóch wiaduktów drogowych.

- Poprawi się transport kolejowy. Efektem prac będzie sprawniejsza obsługa większej liczby towarów oraz możliwość wjazdu cięższych i dłuższych składów. Inwestycja jest elementem programu poprawy dostępu kolejowego do Morza Bałtyckiego - podkreśla spółka PKP Polskie Linie Kolejowe w komunikacie.

Opinie (180) 10 zablokowanych

  • mniej magneto ciężarówek (1)

    pozdro dla nietoperzy

    • 35 6

    • taka mala uwaga

      To Pucka będzie stała cały czas na szlabanach?

      • 1 0

  • Tirowcy się popłaczą (16)

    Koniec z butelkosikami i kuwetami w kabinie ;O xDDD

    • 66 38

    • w sumie jakby mandaty i podatki drogowe naprawdę szły na remonty dróg (4)

      to już jeździlibyśmy po złotych asfaltach, a chodniki były by w Polsce weneckimi granitami wybrukowane

      • 24 4

      • brak logiki

        a za to szkoły byłyby w szałasach a szpitale polowe. co to za logika ??

        • 7 8

      • (2)

        Zważywszy, że łączny strumień podatków kierowców (w tym akcyza i VAT od zakupu itd) nie pokrywają nawet bezpośrednich kosztów budowy i utrzymania obecnej infrastruktury, to prędzej po ubitej glinie ;)

        • 8 4

        • i po co klamiesz? (1)

          wplywy do budzetu od kierowcow sa o 10% wyzsze niz wydatki na drogi
          a wydatkach na drogi jeszcze sa wliczone nowe chodniki i sciezki rowerowe

          wiec przestan gadac glupoty

          • 4 4

          • Tak tak

            To słyszymy od lat, tak samo jak to, że niby kierowców jest większość w ruchu miejskim. A twarde dane ciągle i uparcie pokazują 42% udziału ruchu. Jak nie umiesz liczyć, to poczytaj chociaż gotowe raporty, gdzie to już policzono. Inwestycje na DDR też są klasyfikowne oddzielnie.

            • 2 0

    • nie poplacza sie, nie poplaczą, bo pan redaktor Osielski srednio zorientowany w prawie UE (3)

      Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że Polska łamie tzw. dyrektywę naciskową wymagając od ciężarówek o nacisku 11,5 tony na oś specjalnych zezwoleń na wjazd na drogi o niższej nośności. Teraz najcięższe pojazdy będą wjeżdżać bez zezwoleń.

      A to oznacza, że Gdynia "se może"

      • 7 9

      • Po prostu nie będą wjeżdżać wcale.

        • 5 0

      • postawi się znak - zakaz wjazdu do 10t- i może nam cała ta UKE naskoczyć z dyrektywą :))) (1)

        • 8 3

        • Zakaz wjazdu "do 10 ton" ? To będziesz swojego ponimieckiego szrota nosić na plecach.

          • 4 1

    • Cham jesteś i tyle (6)

      Pogarda wobec innych ludzi z twojej strony jest przerażająca. Ci ludzie wykonują ciężką prace... dla ciebie matole przede wszystkim. Dzięki tym osobom masz co żreć. Zniżyłam sie do twojego poziomu, ale trudno, muszę z tym jakoś żyć .

      • 18 6

      • I wożą bułki do sklepów osiedlowych na dwunasto metrowych naczepach. (5)

        Kierowca ciężarowych to nie zawód, to tylko praca. Dzisiaj jeżdzisz, a jutro prawko zabiorą bo ja zwykle byłeś w domu i jesteś wczorajszy. Transportem w mieście zajmują się dostawczaki, a TIR.y na tory!

        • 7 3

        • To zobacz co przyjeżdża pod biedre czy lidelka. (4)

          • 1 5

          • Tylko w Polsce. (3)

            Praktycznie w całej UE żaden TIR nie wjedzie do centrum. Ale znów, my lubimy takie egzotyczne praktyki - z krajów UE tylko w Polsce można parkować na chodnikach. Nawet na "dzikiej" Ukrainie juz nie...

            • 3 1

            • tak? wszedzie dojezdzaja ciezarowkami.
              Sztokholm, Hamburg itp

              • 0 2

            • Jaka egzotyka ?

              Parkowanie na chodnikach tylko w Polsce? Chyba autor tego komentarza TYLKO w Polsce bywa, a o innych krajach wie to, co mu ktoś powie.
              Jeśli chodzi samochody na chodnikach w UE to zapraszam choćby do jednej ze stolic unijnych: Strasburga. Ale to nic wyjątkowego. Najczęściej wszędzie są wyznaczane parkingi na jezdniach w centrach miast, ale płatne. Jak tylko gdzieś znajdzie się kawałek miejsca, gdzie się nie płaci, a jest szeroko i nikomu to nie przeszkadza, na pewno tam będzie stał samochód. Barcelona, to jedna wielka strefa płatnego parkowania. I każdy metr miejsca nieobjętego opłatą: chodnik, placyk nieutwardzony, czy utwardzony, gdzie nie ma zakazu, bo teren nie należy do miasta, jest zajęty przez samochody. Natomiast w Polsce mamy o wiele więcej samochodów niż średnia unijna i komunikację publiczną drogą i na bardzo niskim poziomie, co sprawia, że aut ciągle przybywa i już nie ma ich gdzie stawiać

              • 0 2

            • powiedział co mu do głowy przyszło...

              w d... byłeś i g... widziałeś. Jak nie wiesz to po co piszesz takie bzdury?? 95% dostaw do sklepów dużych sieci robią Tiry, nie ważne czy to miasto czy wiocha. tak jest w całej Europie (a trochę po niej jeżdzę więc widzę, poza tym nie dla jednej sieci robiłem już dostawy, nie tylko w Polsce)

              • 0 0

  • Gdynia to się rozwija... (3)

    biegają, jeżdżą rowerami, w kółko festyny....0 inwestycji...
    ogólnie żenada

    • 88 71

    • (1)

      No faktycznie hehe, wyjdź z domu może, a nie tylko w komputerze siedzisz to zobaczysz jak wygląda gdynia

      • 19 12

      • Znam akurat Gdynię..

        I co niby zobaczę...? Dziurawe drogi

        • 10 9

    • napisane w komentarzach pod artykułem na temat inwestycji :)

      • 13 1

  • Już to widzę że będzie mniej Januszy w klapkach (5)

    W przeladowanych szrotach

    • 59 16

    • a kiedy będzie skm oksywie?

      to by bardziej rozładowało korki... ciężarówek to się tam nie widuje ale zwykłych obywateli stojących w korkach dość często...

      • 9 1

    • Nie wiesz o czym piszesz, czasy o których myślisz dawno już minęły (2)

      Teraz te twoje szroty to w większości nowsze auta niż pewnie twoje. Tak na marginesie, to one wożą to co jesz i w co się ubierasz

      • 6 5

      • Popieram

        • 0 2

      • popieram

        • 0 2

    • Nie zarobisz przez całe życie na takiego szrota cebularzu

      a teraz wracaj do swojego wypierdzianego passata tdi rocznik 97

      • 0 3

  • za mało i za późno, ale krok w dobrą stronę (13)

    Gdyński port dusi się przez nieprzejezdną estakadę i szczątkowe tory kolejowe z prędkością techniczną jak kłusujący ślimak

    Ta rozbudowa powinna odbyć się dobre 20 lat temu

    • 155 2

    • (12)

      A to teraz pociągi będą częsciej przejeżdzać przez przejazd na Puckiej = czesciej zamknięte szlabany?

      • 9 7

      • 1,5 mld

        • 2 0

      • i Hutniczej...

        na dodatek

        • 5 4

      • (7)

        Dlatego będzie nad Pucka wiadukt. Wszystko logiczne.

        • 15 3

        • Od 30 lat to słyszę (5)

          • 10 5

          • To element tego właśnie projektu. (4)

            • 10 1

            • raczej nie... (3)

              Zaznaczony do modernizacji jest odcinek do łącznicy, a Pucka jest za nią. Więc raczej wjazd do portu pozostanie bez zmian i składy będą "zawijać" przez Hutniczą, Pucką. Nie ma szczegółów na temat "dwóch wiaduktów", nie wiadomo czy będa budowane czy modernizowane. Na zaznaczonych odcinkach są wiadukty w okolicy stoczni i są one w kiepskim stanie...

              Obym sie mylił... ;)

              • 5 3

              • Na szczęście się mylisz. :) (2)

                Bardziej szczegółowe publikacje na temat tej inwestycji na portalach branżowych rozwiewają wątpliwości - wiadukty będą budowane.

                • 10 1

              • Huurrrraaaa!

                :)

                • 5 0

              • To zaczyna miec sens...

                Bo wczesniejsze doniesienia o tunelu i wiadukcie za 60-80Mpln to raczej nie trzymaly sie kupy...
                Pozostaje trzymac kcuki...

                • 5 0

        • Wiadukt nad Pucką?? Dla kogo???????

          • 0 0

      • Czy wiesz w którym miejscu składają pociągi towarowe?

        Torowiska między Hutniczą a Wiśniewskiego.

        • 5 0

      • nie siać fermentu

        do 2023 ma być gotowy tunel i wiadukt na przejazdach kolejowych. bez paniki

        • 1 0

  • (7)

    A ja uważam, że przez miesiąc żadna ciężarówka powinna nie wyjechać to wtedy zobaczycie internetowe cio*y co one znaczą dla wszystkich. Jak nie będzie paliwa, żywności w sklepach itd

    • 76 94

    • Kierowca tira to jednak stan umysłu....

      • 45 20

    • A 8 dnia Bóg stworzył kierowców ciężarówek i rzekł ""A Ty to wszystko będziesz rozwoził!"

      • 46 5

    • Uszaty, to Ty?

      • 9 0

    • Zbawicielu, tobie wszystko się należy!

      • 12 2

    • Idź się wysikać na koło bo nie jesteś sobą

      • 19 2

    • ja uważam, że w ogóle wszsytkie powinny zostać na zawsze w domu i byłoby super - kierowco frustracie przyszły morderco

      • 11 4

    • mu synku,

      mu

      • 1 0

  • I bardzo dobrze że na tory bo te nasze polskie (2)

    Biedne drogi nie dają rady moi drodzy i kochani, czysty Gdańsk, brak dostępu na stare miasto ,parkingi przed miastem na duże samochody gdzie to wszystko jest pytam ja?

    • 42 17

    • Odpowiadam: lecz się dalej bo terapia nie pomogła!

      Na Sreberku macie internet?

      • 6 7

    • czysty gdańsk

      sven,udaj się do port servis i posiedź tam sobie..każda postać raka jest dla ciebie..Gdańsk z największą zachorowalnością na raka,i czyste powietrze.Może w Luzinie na twej posiadłości.

      • 4 0

  • (5)

    1.5mld za tą cenę to musi być super extra stacja ;)

    • 33 9

    • pewnie to miała być kpina (2)

      ale mówimy o stacji do przeładunku między koleją a statkami, a nie o peronie PKM

      A więc potrzebne różne rampy, ochrona przed skutkami rozszczelnienia ładunków, pewnie jakieś dźwigi, wszystko liczone na ciężkie ładunki. To będzie (mam nadzieję) spora inwestycja.

      • 6 2

      • ale akurat PKM też by sie tam zmieścił (1)

        bo to najkrótsza droga na Północ...
        Więc "nice to have" za jedna rozpieruchą...

        • 6 1

        • w sumie racja

          fajnie by było gdyby to załatwili za 1 zamachem

          • 7 0

    • miał być kosmodrom, nie ma ale ceny za to kosmiczne (1)

      • 2 3

      • Robią, źle, nie robią źle. Źle źle źle. Źle. Źle.

        • 0 0

  • (8)

    Kontenery powinny być wożone koleją oraz barkami Wisłą i Odrą gdyby te były żeglowne. Powinno być kilka takich hubów w Polsce i z tamtąd dopiero transport kołowy. Oszczędność w każdym wymiarze.

    • 97 12

    • (1)

      Po co huby przeładunkowe? Zróbmy dla publiczki remont i uważajmy że to wszystko zmieni a trasa Kwiatkowskiego nagle zostanie bez transportu ciężkiego na niej.
      Pomysł chybiony, ale kasa się zgadza każdemu.

      • 5 6

      • gdybyś coś o logistyce wiedział

        to byś nie mówił że chybiony pomysł.
        Wystarczy porównać czym dojeżdżają/wyjeżdżają ładunki do/z portu w Gdyni, w Gdańsku i np. w Hamburgu

        Rozbudowa kolei jest na pewno opłacalna.

        • 12 0

    • (1)

      Huba to na drzewie rośnie.

      • 10 4

      • O! Yntelygencja się odzywa....

        • 6 2

    • z (kąd)?

      z kont, z kąt(a), z kond(ensatora)
      Skąd wy się bierzecie?

      • 13 0

    • odra wisła (1)

      A dlaczego są niedrożne? Bo przez 28 lat świetnych rządów półgłówków obojętnie jakiej maści nic nie zrobiło a po drugie rzeki nie można sprzedać

      • 6 1

      • przez 60 lat tylko się o tym mówiło

        A ile profesór na tym powstało...

        • 4 0

    • Woda powinna być mokra, a ziemia ziemna. A ja powinienem coś robić a nie być frustratem w internecie.

      • 2 0

  • lipa (1)

    No jak sie drogi robi z plasteliny to sie niszcza a ciężarówki byly są i beda kolej tego nie zmieni .

    • 44 20

    • Tpt

      No tak, 0 jest przetarg jest impreza...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane