• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: będą nowe przejścia dla pieszych na Władysława IV

Patryk Szczerba
8 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Przejście powstanie na skrzyżowaniu z Obrońców Wybrzeża...
  • ...oraz Armii Krajowej.

Nowe, równoległe do istniejących przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną powstaną na skrzyżowaniach Władysława IV z Obrońców WybrzeżaMapka oraz ul. Armii KrajowejMapka w Gdyni. Urzędnicy najpierw potrzebują dokumentacji projektowej, na którą chcą wydać blisko 60 tys. zł.



Przypomnijmy, że w ostatnich dniach nastąpiły zapowiadane zmiany w ruchu na ul. Świętojańskiej. Kierowcy samochodów mogą jechać tylko w jednym kierunku - do Urzędu Miasta.

W obie strony można jechać rowerem lub trolejbusem, co spowodowało spore zamieszanie drogowe w Śródmieściu. W jego opanowaniu mają pomóc m.in. patrole straży miejskiej.

Straż miejska na Świętojańskiej



W ramach ogłoszonego na początku roku projektu "Klimatyczne centrum" zlikwidowano też miejsca parkingowe przed Akwarium, modernizując za 700 tys. plac z myślą o pieszych i turystach oraz uruchomiono do niego linię trolejbusową.

W planach na najbliższe miesiące jest stworzenie dwóch przejść dla pieszych z oświetleniem na ul. Władysława IV, która po zamknięciu dla samochodów ul. Świętojańskiej jest alternatywą dla kierowców jadących w kierunku ul. 10 Lutego.

Gdzie powstaną nowe przejścia?



  • na północnym wlocie skrzyżowania ulicy Władysława IV z ulicą Obrońców Wybrzeża
  • na południowym wlocie skrzyżowania ulicy Władysława IV z ulicą Armii Krajowej


Nowe "zebry" powstaną równolegle do już funkcjonujących.

Skąd pomysł na nowe przejścia na ruchliwej arterii?



- Realizacja przejść dla pieszych, a w szczególności przejścia na wlocie z ul. Armii Krajowej, jest mocno oczekiwana przez mieszkańców dzielnicy Śródmieście. Poruszając się pomiędzy przystankami autobusowymi muszą pokonywać aż dwa przejścia, co znacząco wydłuża dotarcie na czas na zaplanowany autobus - mówi Elżbieta Raczyńska, radna miasta Gdyni, która przewodniczyła wcześniej Radzie Dzielnicy Śródmieście.
Mają wspomóc również mieszkańców korzystających m.in. ze zlokalizowanych w ich obrębie przychodni lekarskich czy lokali usługowych. Zapewnią też lepszy dostęp lokatorom powstającej przy ul. Władysława IV inwestycji mieszkaniowej.

By stworzyć nowe przejścia, potrzebna jest dokumentacja projektowa. Gdynia chce na nią wydać 56 tys. zł. W pierwszym przetargu nie było chętnych do stworzenia projektu, który miał być gotowy w listopadzie. Niebawem zostanie prawdopodobnie ogłoszone kolejne postępowanie.

Miejsca

Opinie (308) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • przesada (30)

    totalnie jest to niepotrzebne , nie dość, ze zmiana na świetojanskiej , większy ruch na władysława to jeszcze taki prezent ....słabe

    • 230 102

    • (3)

      Łucyk rób tak dalej ! To nie długo pozostaniesz w centrum sam ze swoją armią urzędników ,bo mieszkańcy już mają głęboko w d..... przybywanie do centrum.!

      • 26 20

      • Wprost przeciwnie (2)

        Im mniej hunów tym jest nam przyjemniej

        • 22 8

        • tia, człowieczku z zza obwodnicy (1)

          • 2 7

          • Od dobrych 5 lat za obwodnicą osiedlają się tylko masochiści

            • 9 0

    • Chyba tamtędy głównie poruszasz się samochodem (11)

      Jakbyś spojrzał na to z różnych stron:
      - jako kierowca
      - jako rowerzysta
      - jako pasażer komunikacji
      - i jako pieszy
      To miałbyś pełen obraz sytuacji i zrozumiał dlaczego przejścia powinny być z obu stron skrzyżowań.

      • 33 14

      • Jako rowerzysta (5)

        jadę ulicą Armii Krajowej po jezdni!!! Na co mi to przejście? Do przychodni też nikomu drogi nie skróci, bo parking jest przy przychodni, a przystanki mają już przejścia... Ale w Gdyni wszystko z horały strony...

        • 4 21

        • (4)

          zamiast przechodzenia przez 3 przejscia przechodzisz przez jedno

          to jak nie skroci

          a kierowcy nic nie zabierze bo to jedne swiatla

          • 23 3

          • kolejne światła (3)

            a czy wiecie, że w celu wyjechania z centrum Gdyni w kierunku Wejherowa trzeba minąć 35 sygnalizatorów na 11 km

            • 6 15

            • można pojechać SKM

              • 14 5

            • Nie kolejne tylko te same

              Przecież tu już jest normalne skrzyżowanie. Do tego to jest miasto. Chcesz mniej świateł, to zamiast jechać na Wejherowo tą relacją via Władysława IV lecisz na Śląską i masz.

              • 13 2

            • 35 razy stając na czerwonym dajemy Ci szansę przemyśleć, czy na pewno chcesz jechać do Wejherowa to po to jest tyle sygnalizatorów

              • 13 1

      • (4)

        Jak pieszy stwierdzam że 30m nie jest to wysiłek. Do tego zakładam, że zrobią światła na przejściu dla pieszych w poprzek Obrońców Wybrzeża, więc będzie gorzej

        • 4 20

        • Jako zmotoryzowany stwierdzam

          Że naciśnięcie pedału hamulca 20 metrów wcześniej niż zwykle jest dla mnie mniejszym wysiłkiem niż przejście 30m.

          • 27 1

        • to są 3 różne światła (2)

          stracisz z 5 minut

          • 9 5

          • Tak (1)

            A potem każdy 20 kg więcej. Zysk na czasie jest mniej wart niż zdrowie

            • 2 7

            • Dlatego własnie zachęcamy zmotoryzowanych do korzystania z innych środków transportu

              • 4 1

    • Ściśłe centrum miasta nie dla blaszaków (3)

      Świętojańska i Władysława IV to ścisłe centrum miasta gdzie priorytet powinni mieć piesi, a nie blaszaki. W cywilizowanych krajach ogranicza się wjazd samochodów do centrów miast.

      • 21 13

      • Pomysł pewnie dobry, wkrótce będziemy wąchali spaliny jak zrobią się korki

        • 6 10

      • Tylko pieszych tam nie ma. (1)

        Świętojanska już teraz odstrasza. Potrzeba jeszcze wymarłej Władysława IV. To nie jest starówka. Nie ma po co przyjeżdżać do centrum.

        • 4 9

        • To, że Ty nie korzystasz z restauracji i innych typowo miejskich rozrywek

          Nie oznacza automatycznie, że inni tego nie robią. Z okna samochodu może tego nie widzisz, ale na Świętojańskiej czasem ciężko się przebić chodnikiem przez tłumy.

          • 5 2

    • Antonina (5)

      Dosyć tych przejść . ,!!! Będą większe korki ba Władysława 4

      • 3 14

      • Dosyć z bredniami Antoniny!

        • 9 2

      • (3)

        No dobra możemy zlikwidować przejscia , a wtym miejscu postawić znak strefa zamieszkała i na całej ulicy pieszy w każdym miejscu może wejść Tak właśnie robi się na zachodzie gdzie całe ulice i skrzyżowania są bez pasów i tam kierowcy uważają bo są drakońskie mandaty

        • 3 1

        • Wszystkie i**otyzmy z zachodu lykasz jak pelikan? (2)

          • 0 2

          • A ty napewno nigdy za granicą nie byłeś i nie widziałeś jak to fukcjonuje Polecam rusz swój tyłek i pojedz na zachód i sprawdż jak tam coś fukcjonuje. Czuje ,że ty najdalej byłeś na ulicy obok .

            • 1 0

          • to nie są i**otyzmy

            to są wnioski wyciągane z obserwacji miast zdominowanych przez samochody

            • 0 0

    • (3)

      Przecież to są przejścia na już istniejących skrzyżowaniach z istniejącą sygnalizacją świetlną! Więc ruchu aut w żaden sposób nie spowolnią. Teraz jest tak, że jak chcę przejść na drugą stronę ulicy, to w najgorszym przypadku muszę pokonać 3 przejścia! To jest patologia.

      • 10 2

      • Jak ich nie stać na samochód to pewnie emeryci lub bezrobotni. (2)

        Oni czas mają więc niech sobie krążą po przejściach.

        My kierowcy stanowczo sprzeciwiamy się przejściom dla pieszych, bo marnują one nasz cenny czas. Koniec i kropka!

        • 0 10

        • Na szczęście większość z was ma prawa wyborcze w okolicnych gminach... (1)

          • 4 0

          • Nie byłbym tego tak pewien.

            • 2 2

  • Tam już są przejścia, po co??? Korki większe wygenerujecie tylko (9)

    • 157 100

    • mam tylko nadzieję

      że zsynchronizują światła. W Gdańsku nie wyszło, to może chociaż w Gdyni się uda się.

      • 5 11

    • Korki generują kierowcy, nie ufoludki (4)

      • 28 7

      • Korki (3)

        generuje ,,Tristar,, od pięciu lat... Bo IQ złapał po w ce presiden of city

        • 6 15

        • (2)

          jak wylaczyli kiedys na tydzien bo przekladali kabelki to raport Trojmiasta niemal zaplonal

          wszystko stalo

          • 9 1

          • wystarczyło na czas przekłądania kabeków włączyć pomarańczowe, a nie czerwone (1)

            ale to rpzekracza możliwości szczurzych nominatów

            • 3 10

            • Jak się jedzie główną, to pewnie i tak

              Jak się próbuje z poprzecznej włączyć w lewo przecinając 3 pasy ruchu, to się od razu zmienia punkt widzenia

              • 8 0

    • Gdynia stosuje rozwiązania zmniejszające korki.

      Proszę spojrzeć na Świętojańską. W jednym z kierunków zniwelowano korki do zera.

      • 1 0

    • Świętojańska, a Władysława IV (1)

      Jadąc dzisiaj ze Wzgórza w kierunku portu, karnie skręciłem przy Urzędzie w lewo, w Piłsudskiego, a potem w prawo, we Władysława IV i... trafiłem na czerwoną falę. stałem przed każdym przejściem. Po zmianach - będzie ich o dwa więcej. Z wiadomego powodu aut jest dwa razy więcej niż przed 4 lipca. Co będzie dalej - łatwo przewidzieć : permanentny korek w Śródmieściu. I nie przyjmuję uwag, że można zbiorkomem...

      • 1 7

      • można też pieszo, rowerem, taksówką lub SKM

        oraz kombinacją powyższych rozwiązań. Można też np. hulajnogą elektryczną.

        • 0 0

  • Wejherowo bije na głowę Gdynię (13)

    To co się dzieje w Gdyni to nawet po upiciu i czymkolwiek jeszcze nie mieści się w głowie.
    Trójmiasto ostoja anty PiS a tok myślenia jak u małego człowieczka...... nienawidzieć wszystkich i ciagle robić coś żeby im pogarszać życie.
    Czyli na prostej 150 m 4 duże przejścia dla pieszych????? Naprawdę wymyślają to schizofrenicy ???

    • 209 75

    • (3)

      Widać 30m przejść dalej przekracza możliwości niektórych popierających ten pomysł. Proponuję dofinansowanie chodzików.

      • 16 28

      • ...rzekł człowiek, który musi zaparkować pod samymi drzwiami

        • 28 15

      • to sa 3 rozne swiatla, 5 minut

        • 9 6

      • Tylko że to w jedną strone 30 metrów , jakbyś miał ze 4 razy tak zrobić to robi się spory dystans . A te 10 metrów które zatrzyma się samochód wcześniej to nic nie zmienia w tym miejscu.

        • 3 0

    • Zawsze mozesz jezdzic autostrada, tam nie ma zadnych przejsc, centrum jest dla pieszych i tu sa potrzebne. (1)

      • 29 18

      • Za chwilę i tak będzie po jednym pasie na Władysława iv. klimatyczne Centrum

        • 13 5

    • Jeszcze

      żeby dali radę to pomalować czymś innym niż emulsja...

      • 6 2

    • Chamski jesteś dla pieszych. Żeby musieli

      w centrum miasta dylać naokoło, by tobie, jaśnie panu kierowcy zrobić dobrze.

      • 20 9

    • Hejka

      Istnieją przepisy i normy,weźcie się za to mieszkańcy,bo będziecie mieli dramat z dojazdem do domu.

      • 3 5

    • + sygnalizacja

      Teraz już 0dcineek kilkusetmetrowy bedziemy przejeżdzać w kilka minut, bo trzeba się będzie zatrzymywać na każdym kolejnym czerwonym, które bedzie zupełnie niezsynchronizowane z innymi światłami.

      • 2 4

    • Widocznie anty PiS jest tak mądry jak widać. Myślą, że zjedli rozumy, a tu cieniutko... Może nawet gorzej

      • 1 4

    • Święta prawda ! Dziwić się później, że powstają ruchy terrorystyczne ? Przecież normalnymi sposobami nie da się zmienić te zakute łby !

      • 1 4

    • zes**łeś się już? Te przejscia nie będą miały wpływu na ruch samochodowy

      • 3 0

  • Deweloper zaraz tam oddaje swoje mieszkania, to przejścia dla niego muszą być. (5)

    Na ul. Władysława IV potrzebny jest fotoradar, żeby uspokoić motocyklistów i radosnych posiadaczy sportowych samochodów. Dwa/trzy pasy w środku miasta to nie tor wyścigowy.

    • 200 23

    • Tam docelowo po jednym pasie, jedna nitka idzie do likwidacji. Po co fotoradar. Rowerzyści tak szybko nie jeżdżą. Cały ruch samochodowy usuwamy z Centrum.

      • 4 4

    • Władysława IV (1)

      Panowie z małym przyrodzeniem przyjeżdżają tu w swoich sportowych autach próbując zwrócić na siebie uwagę otoczenia

      • 15 1

      • Z GWE na początku tablicy rej.

        • 5 7

    • Fotoradar na motocykle nie działa (1)

      Na samochody - tak. Nieraz zrobiło mi zdjęcie i nic nie przyszło.

      • 3 0

      • nie przyszlo

        bo na zdjeciu byl baran na szlifierce, nie wiedzieli co z tym zrobic, ale jakis cyrk sie zainteresowal, przysla ci zaproszenie na kasting do jazdy w beczce smierci.

        • 3 0

  • Super. Zwęzić jeszcze należy (10)

    chodnik oddać pieszym
    umożliwić rowerzystom jazdę jezdnią
    parkowanie także na jezdni wzdłużne
    proste. tak to się robi w cywilizowanym mieście.

    • 89 60

    • i postawic zakaza wjazdu samochodom!!!!!! (3)

      • 12 8

      • ta zakazać wszystkiego

        niech nic nie będzie, zgadzam się

        • 23 9

      • samochody w nadmiarze źle wpływają na stan zdrowia

        warto zwiększać w mieście zasięg stref uspokojonego ruchu. Warto także tworzyć coraz więcej stref wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów w centrum miasta. Radykalne działania - typu zakaz (nie zakaza!) wjazdu warto poprzedzić odpowiednią akcją wyjaśniającą ich sens. Być może wystarczy wprowadzić opłaty za wjazd samochodem do centrum na kilka miesięcy - dopiero wtedy mieszkańcy zrozumieją sens takich rozwiązań. Bez wyrazistej wizji miasta prawdziwie dla ludzi będą niezłe jazdy ludzi nieświadomie cierpiących na samochodozę na tym portalu, czego jesteśmy świadkami.

        • 6 14

      • niekoniecznie, ale powinny być tam maks dwa pasy

        • 5 3

    • (2)

      Ale wiesz, że od Wzgórza do Batorego można legalnie jechać jezdnią?

      • 6 1

      • On pewnie i wie

        Ale zaraz się znajdzie jakiś zmotoryzowany, co nie wie. I będzie edukował poprzez spychanie.

        • 10 2

      • tak ale co pas ruchu dla rowerów w jezdni to jednak pas.

        przy tylu pasach jezdnych to jest raczej konieczność.

        • 1 1

    • Warto dodać, czy chodzi o Władysława IV czy Armii Krajowej ;) (2)

      Bo na pewno nie chciałbym jechać rowerem jezdnią Władysława IV.

      • 6 0

      • Jezdnią najlepiej.

        • 3 3

      • To chyba nie najlepiej świadczy o naszych kierowcach.

        Po pasach ruchu dla rowerów się wyśmienicie jeździ.
        100x wygodniej, szybciej i bezpieczniej niż po esach floresach chodnikowych.

        • 6 1

  • Będą (4)

    Nie wiadomo kiedy bo to tylko projekt :)

    • 24 11

    • Czemu za 60tys? (2)

      Czy w tym Państwie już nie szanują pieniądze? No tak, jak nie swoje to można i wydawać... dla swoich

      • 4 1

      • Stań do przetargu, zrób taniej

        Po to są przetargi.

        • 2 1

      • Nie "w państwie", a najnowocześniejszym mieście w Polsce, urzędnikami i Szczurkiem stojącej Gdyni. W wielu miastach w Polsce pieniądze są rozsądniej wydawane niż tutaj.

        • 5 1

    • dla dewelopera będzie szybko

      • 1 0

  • Super! Tak trzymać! (14)

    Dodatkowe przejście przydałoby się jeszcze na Świętojańskiej, na wysokości Pułaskiego. To ile tam starszych osób przechodzi przez ulicę, aż woła o dodatkową zebrę!
    A teraz czekam na minusy samochodziarzy, którzy będą musieli częściej nogę z gazu zdejmować. Sam jestem kierowcą i do centrum często jeżdzę samochodem, ale cieszę się z tych przejść, bo wiem że ułatwią życie wielu osobom.

    • 83 77

    • Spokojnie, Świętojańska niedługo nie będzie żadnych przejść potrzebowała (11)

      Będą tylko trajtki i dostawy z identyfikatorem w okreslonych godzinach. Tak jak w Brnie od ponad dekady. Kiedyś i nasze zaspane władze musiały się obudzić i zorientowac, że już XXI wiek

      • 21 5

      • Hahahah (7)

        Jak ja lubię te porównania do miast w innych krajach. Brno które ma dwie obwodnice - autostradową i śródmiejską w większości bezkolizyjną z tunelem pod Kralovym Polem, dobrymi co najmniej dwupasmowymi połączeniami z autostradą, świetnym zbiorkomem i tramwajami zestawione z Gdynią gdzie jedyna bezkolizyjna droga to krótki odcinek estakady i obwodnicy, bez ciągłości buspasów, bez tramwajów, bez kolei na Obłuże gdzie największą zmianą drogową dekady jest zmiana kierunku na Świętojańskiej.

        • 24 10

        • Brno ma krótszy odcinek obwodnicy niż Gdynia (6)

          Normalną miejską drogę wokół centrum (bardziej bezkolizyjna jest Śląska + różowa), 4 połączenia z "autostradą" (E50 jest drogą krajową, z wyjątkiem tego odcinka obok Brna jednojezdniową), ma w takiej odległości od ścisłego centrum jak Władysława IV miejsca parkingowe (niebieskie) tylko dla mieszkańców/rezydentów oraz zakaz wjazdu dla wszystkich pojazdów nieposiadających zezwolenia. Ma mniejszą liczbę pojazdów komunikacji mniejskiej per capita i mniejszą długość linii komunikacji miejskiej. Jeszcze jakieś pytania?

          • 12 2

          • Hahahha x2

            E50 jednojezdniową ... przestałem czytać w tym miejscu bo to zwykłe nieprawda. Polecam wejść na google maps nieobeznanym i zobaczyć jak się jeździ po Brnie ;) a potem przypomnieć sobie ja kto wygląda w Gdyni.

            • 3 4

          • Znawca dróg (2)

            D1 (E50) - Dalnice D1 jest autostradą a nie drogą krajową a na każdym w jeździe na nią jest znak autostrady taki sam jak w Polsce tylko na zielonym tle, jest całkowicie dwujezdniowa.

            • 3 3

            • Kolejny mistrz (1)

              E50 dzieli z D1 tylko fragment ze swoich 462 km przez Słowację. Ale tak już jest, jak ktoś jeździ drogą tylko palcem po mapie.

              • 3 2

              • moze on nie leci na Zlin tylko jako e50 traktuje odcinek Ostrava-Praga

                ale wtedy mozna policzyc dla Gdyni caly odcinek a1 i skrecic w a4

                • 4 1

          • Śląska to nie autostrada, tutaj tez mieszkają ludzie. (1)

            • 1 0

            • Jak się buduje drogę, która jednym płynnym ciągiem na przebiegu 4,2 km (Wielkopolska-Morska)

              ma raptem 3 miejskie skrzyżowania, 2 wielopoziomowe węzły drogowe, wiadukty, przejścia podziemne, jest na większości przebiegu pozbawiona jakichkolwiek przejść dla pieszych (a jak już są, to kładki) i ma pasy o szerokości zgodnej z normami dla drogi szybkiego ruchu - to od razu widać, kto się w tym równaniu liczył bardziej. I jeszcze ta najbardziej roszczeniowa grupa społeczna, w którą ładowano bez żenady jak w worek bez dna kosztem wszystkich wokół, ma czelność robić awantury. Bo ktoś robi przejście dla pieszych na istniejącym skrzyżowaniu ze światłami.

              • 5 0

      • (2)

        I już nikogo tam nie będzie. Nie ma to jak deptak o długości kilometra. Aktywistom się wydaje że same bary i puby się tam utrzymają. Poziom ich głupoty przeraża

        • 11 14

        • Jakoś na całym rozwiniętym świecie efekt jest dokładnie odwrotny. (1)

          • 14 3

          • Raczej "wielkie zarcia" to domena

            Turystycznych enklaw tego "mniej" rozwinietego swiata. Choc te klasyfikacje sa obecnie mocno mylace, to raczej ani to swiat rozwiniety, ani turystyczna enklawa...

            • 1 4

    • Mnie one nie przekonują, a jestem mieszkańcem bloku przy ul. Władysława IV.

      Na ruch samochodowy akurat wpływu mieć nie będą, ale nie uważam tej inwestycji za szczególnie potrzebną, czy też wartą forsowania.

      • 10 12

    • W tym miejscu (Świętojańska/Pułaskiego) akurat trudno zmieścić przejście dla pieszych, choć zgadzam się, że byłoby przydatne. Zgodnie z prawem mozna tam jednak przechodzić przez ulicę mimo braku przejścia (co oczywiście nie jest specjalnie bezpieczne dla osób starszych).

      • 10 0

  • Kurcze, toc to skomplikowane zadanie (3)

    pomalowac jezdnie i postawic sygnalizacje po drugiej stronie istniejacego przejscia dla pieszych. Bedzie Gdynie kosztowalo grube miliony, a realizowane bedzie przez 3 lata. Brawo.

    • 88 8

    • Toć do tego trzeba poprowadzić kabel ze szturmem. Sprawdzić czy kopiąc ten kabel nie rozwali się innego kabla który tam już się ewentualnie znajduje. I ewentualnie jak nie będzie na ten kabel miejsca uzgodnić z innymi jak zrobić by jednak go doprowadzić ;)

      • 2 1

    • (1)

      Tylko mi wydaję się, że 60 tys zł za projekt to trochę drogo?

      • 4 0

      • Drogo?

        Gdynię na to stać! Gdynia zadłużona na tyle, te 60k nawet nie odczuje.

        • 0 0

  • kto tam buduje apartamenty po sasiedzku? (2)

    • 124 4

    • Hossa

      ...

      • 11 1

    • i**otyzmów ciąg dalszy

      Po dodatkowych pasach na Śląskiej(pomimo tunelu), po zablokowaniu ruchu na Świętojańskiej, teraz przyszła kolej na Władysława IV.
      Co będzie kolejne ? Przejścia dla pieszych na obwodnicy ??

      • 14 6

  • Dlaczego nie na koszt Hossy? (7)

    Jest coś takiego, jak umowa drogowa. Kto tu przeoczył?

    • 137 6

    • Jest lepsza akcja, spółdzielnia obok na koszt swoich mieszkańców odnowi elewacje. (5)

      Przejścia z naszych podatków to przy tym mały pikuś.

      • 6 10

      • (4)

        A kto miałby finansować elewację?

        • 14 1

        • Ten, komu bardziej zależy na jej wyglądzie. (3)

          Podpowiem: inwestor chcący sprzedawać mieszkania w swojej budowli po 15 000 zł z metra.

          • 14 9

          • Socjalizm jak widać w narodzie kwitnie (2)

            Ale rozumiem. Fajnie żyć nie za swoje.

            • 12 6

            • (1)

              Nie chodzi o jakiś socjalizm. Inwestycja Hossy od początku była dziwna. Blok w środku działki nagle z 5 kondygnacji urósł do 8, inwestor nie liczy się z sąsiadami- posadowienie budynków na styk, fundowanie pod oknami wentylacji hal podziemnych, brak dialogu. W ramach dobrych relacji mógłby sfinansować te dwa przejścia dla pieszych prowadzące do ich mieszkań i zaproponować dofinansowanie do remontu elewacji. Niestety władze mają lepsze relacje z deweloperami niż z mieszkańcami.

              • 16 4

              • Ależ dokładnie o to chodzi.

                Inwestor ma ogólnopolskie prawo budowlane, konkretne zapisy MPZP lub warunki zabudowy i ma się ich trzymać. A nie bawić w dobrego wujka i odnawiać elewacje wszystkim wokół, bo przez lata nie zadbali o swoją własność. Wszyscy wiemy o co chodzi - dziki parking na czyimś terenie po latach przestał istnieć, stąd rozżalenie.

                • 4 3

    • Nikt nie wie jak daleko posunie się miłościwie nam panujący Prezydent w miłości do Hossy !

      Braw

      Brawo! gdyby Hossa wybudowała na kolejnym rogu swój kolejny budynek to nasz Prezydencina w akcie miłości i oddania ufunduje z naszych podatków kolejne światła i przejścia dla pieszych.To się nazywa arogancja władzy pod płaszczykiem fałszywej troski o mieszkańców.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane