- 1 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (72 opinie)
- 2 Pozostałości baterii mającej bronić portu (55 opinii)
- 3 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (23 opinie)
- 4 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (127 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (351 opinii)
- 6 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (88 opinii)
Gdynia: dwa sygnalizatory nad jednym pasem
Od poniedziałku kierowców czeka w Gdyni niespodzianka. Na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Drogi Gdyńskiej nad pasem do jazdy w lewo i na wprost będą dwa sygnalizatory. Osobne dla skręcających i jadących prosto. Jeśli kierowcy się nie pogubią, zmiana zostanie wprowadzona na stałe.
Postanowili umożliwić skręt w lewo ze środkowego pasa. Zachowana będzie jednak także możliwość jazdy z niego prosto. Co w sytuacji, gdy jadący prosto będzie miał zielone, a skręcający w lewo czerwone? Rozwiązaniem ma być dodatkowy sygnalizator. Kierowców będzie obowiązywał ten, który będzie określał w jakim kierunku chcą jechać.
Tristar podsunął rozwiązanie
- Propozycja zmiany organizacji ruchu wynika z coraz większego obciążenia relacji w lewo z ul. Wielkopolskiej w Drogę Gdyńską. Kolejka pojazdów w godzinach szczytu porannego i popołudniowego nie mieści się na pasie do skrętu w lewo, powodując blokowanie lewego pasa ul. Wielkopolskiej nawet za skrzyżowanie z ul. Inżynierską. Wykorzystując narzędzia i dane z systemu Tristar, przeprowadzone zostały przez ZDiZ symulacje ruchu. Wykazały one, że rozwiązanie to może poprawić płynność ruchu na skrzyżowaniu, jednak z uwagi na jego niestandardowy charakter, efektywność będzie zależała od zachowania kierujących pojazdami, którzy muszą stosować się do sygnałów wyświetlanych dla swojego kierunku jazdy - mówi Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni.
Właśnie zachowanie kierowców będzie kluczowe w aspekcie tego, czy rozwiązanie się sprawdzi, czy też nie. Bo światło zielone dla jadących prosto, będzie się zapalać wcześniej, niż dla skręcających w lewo. Stojący i czekający na skręt w lewo będą więc blokować jadących na wprost, którzy będą za nimi na tym samym pasie.
W innych miastach się sprawdziło
Czy spowoduje to nerwowe i niebezpieczne sytuacje? Urzędnicy będą przyglądać się temu przez najbliższe trzy tygodnie. Jeśli kierowcy sobie poradzą, zmiany zostaną wprowadzone na stałe. Kluczowe ma być bezpieczeństwo i przepustowość skrzyżowania.
Warto nadmienić, że podobne rozwiązania sprawdziły się już w innych polskich miastach, funkcjonują m.in w Krakowie czy we Wrocławiu.
Kolizja na lewoskręcie z Wielkopolskiej w Drogę Gdyńską (15 opinii)
Opinie (148) 1 zablokowana
-
2018-06-17 17:20
dobre rozwiązanie (2)
Drugie takie miejsce gdzie to powinno byc to skrzyzowanie Słowackiego z Budowlanych w Gdansku, kierunek na lotnisko.
- 6 2
-
2018-06-18 01:18
to skrzyżowanie t straszliwa porażka.
no ale czego oczekiwać od decydentów
- 1 0
-
2018-06-20 10:03
Chyba nie miałeś okazji tamtędy jechac, teraz wszyscy uciekają do prawego i tworzy się jeszcze większy korek.
- 0 0
-
2018-06-17 17:35
Gdynia miasto absurdów.
- 6 4
-
2018-06-17 17:37
Polska w ruinie umysłowej
- 6 0
-
2018-06-17 17:46
Założę się, że
Nawet jak będzie miejsce na lewoskręcie to jakiś burak się znajdzie co stanie na pasie środkowym by być pierwszym.
Dlatego to nie przetrwa przez buractwo pewnie- 5 2
-
2018-06-17 18:00
HALO zapomnieli jeszcze zrobic kontrapas i buspas!!! (1)
- 21 0
-
2018-06-17 22:24
Oooo to co!!!;-)
- 2 0
-
2018-06-17 18:01
I za takie przemyślenia biorą kasę?
Siedzą i pierdza w stołki. Raz na miesiąc podsuwają jakieś banalne rozwiązania i dalej rżną glupa. Tam gdzie trzeba rozwiązać duże problemy debatują latami. Będzwały po 50tce. Wyremontowano ul. Komierowskiego ale żaden pajac od korków nie pomyślał że potrzebny jest choć minimalny zjazd z ul. Morskiej. Póki co bezpośrednio skręca się z jednego pasa Morskiej w Komierowskiego co stwarza ryzyko że dojdzie do karambolu.
- 6 0
-
2018-06-17 18:06
Więcej samochodów w mieście = większy problem (5)
I żaden Tristar tego nie rozwiąże. Właśnie poszła wiadomość do mieszkańców -> kupujcie samochody.
- 4 8
-
2018-06-17 19:04
I tak jest mniej samochodów niż na zachodzie (4)
Nie problem w ilości samochodów ale biednej infrastrukturze w Polsce. 2 drogi na krzyż i do tego same światła A nie takie rozwiązania jak ronda bez świateł. Polska specjalność to światła wszędzie nawet tam gdzie ich nie trzeba. Efekt taki że wszędzie się stoi.
- 5 1
-
2018-06-18 00:47
(3)
W Gdyni jest ponad 2x więcej samochodów na 1000 mieszkańców niż w Berlinie
- 0 1
-
2018-06-18 01:06
może jakiś przykład podobnego wielkością miasta ?
- 1 0
-
2018-06-18 06:03
Tylko prawdziwych czy wirtualnych?
Bo jeśli mowa o danych cepik, to może zajrzyjcie do środka. Wg nich najpopularniejszym samochodem dostawczym w Polsce jest Żuk.
- 0 0
-
2018-06-20 10:05
Berlin
A ile linii metra posiada Berlin ?
- 1 0
-
2018-06-17 18:13
Genialny
Pomysł, teraz już nie z jednego pasa, a obu kierowcy na czerwonym bedą jechać w lewo! Nie patrząc, że z drogi Różowej już ruszają auta...
- 2 1
-
2018-06-17 18:54
Gdynia wiedzie prym (1)
...w nie wiadomo po co znakach i światłach. Najbliższe już obok Urzędu Miasta. Światła w połowie drogi nic nie regulują, różowa w stronę Centrum ograniczenie do 50 Po co ?!!! bo pod mostem się jedzie ? Przykłady można mnożyć, może w końcu ktoś się opamięta
- 10 2
-
2018-06-18 01:13
no i wyświetlacze 50tki za grube pieniądze
- 1 0
-
2018-06-17 19:21
będą dzwony za skrętem, bo ludzie nie umieją celowac w swój pas przy skręcie 90 stopni
tam lepiej zrobić ślimaka z dodatkowego prawego pasa, bezkolizyjnie i bez świateł. I tak jest wiadukt, to drugi tez może obok powstać. Albo lewoskręt wyniesc stopniowo w górę i nad jezdnię przeciwną - na moście, potem w lewo i w dół za przejściem dla pieszych.
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.