Gdynia na warszawskich tramwajach

28 marca 2001 (artykuł sprzed 19 lat)
Od dłuższego czasu na ulicach Trójmiasta oglądaliśmy billboardy reklamujące Gdynię jako miasto, w którym warto inwestować. Takie same billboardy oglądali również mieszkańcy Warszawy, Wrocławia, Poznania, Krakowa i Śląska. Już niedługo tekst 'Gdy inwestujesz - Gdynia' zobaczyć będzie można na również na tramwajach w stolicy. Będzie to drugi etap ogólnopolskiej kampanii reklamowej Gdyni, którego zadaniem jest kreowanie i podtrzymywanie wizerunku nowoczesnej Gdyni - centrum biznesu w województwie pomorskim.

Tramwaje z reklamą Gdyni jeździć będą po stolicy przez pół roku. Środki masowej komunikacji nie kojarzą się nam z ludźmi biznesu, ale będzie to niewątpliwie nośnik reklamy zauważalny przez kierowców stojących w korku.

Sopocka agencja reklamowa Yapan prowadząca tę kampanię decydując się na tę formę reklamy pragnie zwrócić uwagę przedsiębiorców na alternatywne prowadzenie działalności na Pomorzu i inwestycje w tym rejonie. Grunty i nieruchomości w Warszawie osiągają już tak zawrotne sumy, że zasadne wydaje się wycofywanie ze stolicy niektórych firm. Reklama na billboardach i środkach komunikacji miejskiej ma skłonić do zastanowienia się o celowości pozostawania w Warszawie i rozważenia propozycji przeniesienia się do Gdyni.

Równocześnie Gdynia będzie reklamowana jako miasto atrakcyjne turystycznie. Rozdawane będą ulotki i foldery w autobusach i tramwajach mieszkańcom stolicy. Ta reklama potraktowana będzie z mniejszym rozmachem. W tej chwili promocja miasta idzie w kierunku bogatych, tych którzy mogą być potencjalnymi inwestorami hali widowiskowo-sportowej w Redłowie, centrum biznesu w Międzytorzu, czy wieży z platformą widokową na Kamiennej Górze. Czyżby Gdynia starała się postawić na innego niż Gdańsk odbiorcę? Być może segmentacja rynku przyjeżdźających do Trójmiasta ma iść w kierunku wiekszej orientacji Gdyni na biznesmena przyjeżdzającego do Trójmiasta w interesach, a nie na turystę ?