• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia poszerzy "wąskie gardło" na Trasie Kwiatkowskiego

Michał Sielski
12 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Na poszerzeniu ul. Kwiatkowskiego mają zyskać kierowcy, pasażerowie komunikacji publicznej, rowerzyści i piesi. Na poszerzeniu ul. Kwiatkowskiego mają zyskać kierowcy, pasażerowie komunikacji publicznej, rowerzyści i piesi.

Po dwa pasy w każdym kierunku, obustronny chodnik, nowe oświetlenie i droga rowerowa - w najbliższych dniach ruszy przetarg na rozbudowę ul. Kwiatkowskiego od płk. DąbkaMapka do UnrugaMapka.



Czy na drugim pasie poszerzonego odcinka powinien być buspas?

Końcówka Trasy Kwiatkowskiego prowadzącej do Obłuża i Pogórza, ale też coraz prężniej rozwijającej się gminy Kosakowo, to jedno z wąskich gardeł w Gdyni.

Już nawet nie tylko w godzinach szczytu korek w górę zaczyna się już na dwupasmowej jezdni, przed skrzyżowaniem z ul. Unruga. Aby korki się zmniejszyły, zostanie m.in. przebudowana ul. Dąbka.

Niebawem warianty rozbudowy ul. Dąbka



Władze miasta poinformowały, że jeszcze we wrześniu ogłoszony zostanie również przetarg na rozbudowę ul. Kwiatkowskiego. Jej jedyny już fragment o przekroju jednego pasa w każdym kierunku, zostanie dwukrotnie poszerzony. Po obu stronach będą chodniki dla pieszych, a po jednej droga rowerowa o szerokości 2,5 metra. Całości dopełni przebudowane skrzyżowanie z ul. Podgórską oraz oświetlenie LED.

Ten odcinek Trasy Kwiatkowskiego zostanie poszerzony. Ten odcinek Trasy Kwiatkowskiego zostanie poszerzony.

Będzie buspas czy nie będzie?



Aktualnie urzędnicy czekają jeszcze na ostatnie dokumenty, które pozwolą na rozpoczęcie poszukiwania wykonawcy. To jednak tylko formalność, więc uruchomienie procedury przetargowej nie jest zagrożone.

Drugi pas wcale nie oznacza jednak, że kierowcy stojący dotąd w korku, będą mogli z niego skorzystać. Stowarzyszenie Miasto Wspólne przypomina, że rozbudowa ul. Kwiatkowskiego do dwóch pasów miała być związana z wyznaczeniem na jednym z nich buspasa. Było to nawet w programie wyborczym Samorządności Wojciecha Szczurka. Ale entuzjaści buspasa nie dopatrzyli się go na grafikach umieszczonych w Ratuszu (gazetka wydawana przez Urząd Miasta). I od razu wszczęli alarm, dopytując władze Gdyni o szczegóły. Miasto Wspólne wydało natomiast oświadczenie, w którym czytamy między innymi:

"Z wielkim niepokojem przyjęliśmy informację prezydenta W. Szczurka oraz jego zastępcy M. Łucyka o przygotowaniu przetargu na rozbudowę ul.Kwiatkowskiego, gdzie zgodnie z opisem i wizualizacjami, brakuje buspasów. To prezydent Szczurek w 2017 roku zamówił i z pieniędzy podatników opłacił "Wykonanie dokumentacji projektowej na budowę buspasa oraz kompleksową przebudowę ul. Kwiatkowskiego w Gdyni", przewidujące tylko dwie opcje rozbudowy ulicy - z buspasami w obie strony lub w jedną (w górę). Brak buspasa oznacza też, że jeszcze więcej pojazdów będzie wjeżdżało do Gdyni, a komunikacja zbiorowa będzie cały czas traciła pasażerów. Stąd też w zderzeniu z tą decyzją, a także wcześniejszą dotyczącą wyrzucenia buspasa z projektu przebudowy ul. Chwarznieńskiej, wszelkie deklaracje o promowaniu zrównoważonego transportu, padające ze strony prezydenta Szczurka możemy uznać za nie do końca szczere" - pisze Miasto Wspólne.
Takie stawianie sprawy zaskakuje odpowiedzialnego za inwestycje w Gdyni wiceprezydenta Marka Łucyka.

- Przecież to tylko wstępne grafiki, a wszystkie szczegóły nadejdą wraz z przygotowaniem organizacji ruchu. Nigdzie nie informujemy, że buspasa nie będzie, więc wszystkie emocje związane z tym zagadnieniem są niepotrzebnie rozpalane. Dopinamy ostatnie szczegóły specyfikacji przetargowej, która niebawem zostanie upubliczniona. Dlatego oceny są zdecydowanie przedwczesne. Na dyskusję i ocenę konkretnych rozwiązań przyjdzie jeszcze czas - podkreśla Marek Łucyk.
Takie postawienie sprawy oznacza, że pasażerowie pojazdów komunikacji publicznej raczej zostaną uprzywilejowani. Nie wiadomo jednak jeszcze na jakich zasadach. W grę wchodzić może bowiem rozwiązanie z klasycznymi buspasami w obu kierunkach, ale w stronę centrum już teraz rzadko są korki, więc buspas raczej nie jest koniecznością. W górę sytuacja przedstawia się natomiast zupełnie inaczej, ale można też jeszcze rozpatrzeć jedno rozwiązanie, które sprawdza się na ul. Chwarznieńskiej, czyli okresowe wyznaczanie kontrbuspasa w czasie, gdy korek jest tylko w jednym kierunku.

Autobusy już jeżdżą kontrapasem w Gdyni

Miejsca

Opinie (282) 10 zablokowanych

  • (27)

    A kiedy tunel na Puckiej,kolej na Obłuże, inwestycje rekreacyjne,nowe scieżki rowerowe ,nowe place zabaw,parki,drogi...kiedy....kiedy...chyba nie doleżę.Te wąskie gardło to nawet nie promil tak potrzebnych zmian.Ale cóż trzeba poczekać może kiedyś mieszkańcy wybiorą prawdziwego budowniczego i innowatora.

    • 215 43

    • (2)

      Jaki prezydent takie miasto

      • 27 17

      • (1)

        jaki prezes taki kraj

        • 7 3

        • jaki kot prezesa taka kuweta

          • 1 0

    • No... Sztandarowa Kwiatkowskiego wypada z każdorazowej formułki "a kiedy.." (6)

      :D

      • 11 1

      • Ale trolle szybko zapominają o tych co wypadają z formułki, (1)

        bo szybko uzupełniają ja nowymi a kiedy

        • 5 1

        • Ta ulica będzie kosztować 350 miliardów dolarów. Jedna żarówka to już 1500 plus Wacik. Usunięcie kilku pyłków z szyby kiosku to hola milion dwa tysiące, a oni tam będą musieć wyczarować naraz 12 pasów w tym 2 dla psów i hulajnog E.
          Czarno to widzę. Myślę że ostatecznie wydadzą 600 miliardów dolarów i utną pasy dla aut i hulajnog E.

          • 1 3

      • Jak zobaczę to uwierzę.... (3)

        O lodowisku krytym w Gdyni znalazłem 12 artykułów na tym portalu, tylko lodowiska nadal nie ma....

        Doubting Thomas

        • 10 1

        • (1)

          A po co ci to lodowisko jak ty na łyżwach nie umiesz jeździć

          • 6 2

          • W Gdyni lodowisko jest zbędne, Słońce skwery wyślizga nas bez mydła.

            • 6 1

        • cała zimę było i funkcjonowało

          ale jak się w podlaskim nie wychodziło z zasypanego śniegiem domu - to się go nie widziało, co nie?

          • 0 0

    • Kolej na Obłuże xD w sumie mogliby stare torowisko przebudować co na lotnisko szlo , i posłać szynobusy które np w Gdyni głownej przez Chylonie by szły.

      • 13 3

    • (9)

      Jak chcesz wiedzieć kiedy tunel na Puckiej to poszukaj i poczytaj zamiast smarkać za łapki w górę. Budowa dawno rozpoczęta, widać tak ci ten tunel potrzebny skoro nawet nie zauważyłeś.

      • 10 10

      • Zadnej budowy nie ma poczwaro (1)

        Budują most nad torami od strony pogórza ale tunel nie ma nawet ustalonego finansowania. PKP nie chce dolozyc siana bo im to nie przeszkadza ze sa szlabany.

        • 14 11

        • a komu potrzebne te wyzwiska ?

          • 11 3

      • (3)

        Przeiceż on wcale tam nigdy nie był to mu nie potrzebne. Chodzi tylko o to, że ma płacone od komentarza i robi kopiuj wklej. podejrzewam, że on nawet nigdy nie był na puckiej

        • 13 4

        • Mało tego,wcale nie jest z Pomorza (2)

          To troll władzuni centralnej

          • 9 4

          • (1)

            jeden z tych zakompleksionych co z domu nie wychodza, i mieszka u mamusi, ale wiadomo skad bral wzorce

            • 0 0

            • z tego się utrzymuje że diluje ... pestki z wiśni

              • 0 0

      • rozpoczęto...

        ...ale nie na Puckiej ale na Gdańkiej.
        I nie w Gdyni a w Rumi.
        ...

        • 16 1

      • Pucka "is nice to be" (1)

        bo nie załatwia problemu.

        "Must be" jest Południowa-Północna, bo ona robi robotę.

        • 2 0

        • oczywiscie, czyli przedluzyc obwodnice, rezerwa zachowana pod estakade lub tunel, pisy niestety blokuja budowe, chociaz przed wyborami zawsze wykorzystuja jako wabik wobec nielicznych a naiwnych swoich wyborcow

          • 1 1

    • I zarwana Wiśniewskiego od ponad roku (1)

      • 8 1

      • Widać że z Gdyni... Przecież to jest gołębia, a nie Wiśniewskiego

        • 0 0

    • Racja, północ potrzebuje wielu inwestycji!

      • 4 0

    • Szkoda, że nie masz pojęcia jaki jest koszt wybudowania takiego tunelu. (1)

      • 1 1

      • Gdynia jest biednym miastem

        Nie to co bogata Rumia czy Wejherowo.

        • 5 1

    • xD

      najlepiej ponarzekać

      • 0 0

  • (6)

    Szybko na to wpadli od 10 lat powinna być poszerzona

    • 211 13

    • A Ty myślisz że makietę i grafiki to się szybko tworzy? Najpierw trzeba było to zaplanować, później stworzyć wyżej wspomniane rzeczy. Na sam koniec zostaje przetarg który trzeba będzie powtórzyć z powodu wysokich stawek i wywalenie kilku rzeczy aby zgadzał się budżet.

      • 21 6

    • Od 20 lat przedstawiciel kościoła (3)

      nie wydawał zezwolenia na poszerzenie, bo tam są kościelne grunty i cmentarz

      • 14 8

      • Wymowka jak kazda inna (1)

        Tunelu w Chyloni też się "nie da" a w Wejherowie i Rumi tak

        • 20 6

        • Robienie tras wyjazdowych dla miłośników sarenek

          aby mogli potem zjeżdżać szrotami do pracy i zapychać każdy niezaminowany fragment gruntu, do tego na terenie innego właściciela (PKP) za pieniądze tych, których dotkną negatywne skutki - ot, tok myślenia bezrefleksyjnego samochodziarza. Tunel będzie, jak już PKP zapłaci swoją część. Do tego czasu będą też rozszerzone strefy płatnego parkowania, DDR-y, buspasy i jednokierunkówki w strefie 30, abyś mógł dalej analizować (bez)sensowność mieszkania tam, gdzie na noc asfalt zwijają.

          • 6 11

      • nie dwudziestu, lecz ponad 40

        Za komuny planowano po prostu wywłaszczyć kościół z terenu cmentarza, ale protestował nie tylko kościół lecz również ludzie którzy mieli tam pochowanych bliskich. Sprawa ciągnęła się a na początku lat 80 komuchy mieli już inne problemy na głowie żeby jeszcze grzać temat likwidacji połowy cmentarza, tym bardziej że budowę estakady zawieszono.

        • 4 0

    • bo Szczurek z Łucykiem to są wolnomyśliciele, czyli wolno myślą

      • 2 2

  • Nieprawdopodobne!!! (2)

    choc wroc, to nie jest zapowiedź rozpoczęcia prac drogowych, więc koncepcja moze zgodnie z gdynską tradycją ulec zmianie

    • 119 10

    • a nie mieszkasz już na chwarznie od 30 lat?

      • 3 2

    • UM Gdynia

      powinien mieszkancom Obłuza placic odszkodowania OC@@!
      Jak pamietam to Ul.Kwiatka od 20 lat nie jest dofinansowana!
      Glowna arteria Gdynii
      Szczor...ja Ciebie szanuje ,ale z ta ulica przegioles

      • 2 1

  • (9)

    Przecież tam żadna kosmetyka nie pomoże. Skrzyżowanie z Dąbka jest tu kluczem. Zabudowania na końcu Kwiatkowskiego są niestety przeszkodą nie do przejścia. Kwiatkoeskiego w naturalny sposób powinna przecinać Dąbka i biec dalej w kierunku Kosakowa/Rewy/Pierwoszyna/Babich Dołów. Bez tego nic się nie zmieni.

    • 146 6

    • Tam byś wjechał na lotnisko wojskowe. (2)

      • 8 4

      • (1)

        ale najpierw w ogródki działkowe.

        • 14 2

        • Najpier prywatne domki mieszkalne , które trza było by wukupić

          • 1 1

    • Dla kogo?

      A czemu niby Gdynia miałaby budować drogę którą służyła będzie głównie mieszkańcom pow. puckiego?

      • 11 10

    • Wystarczyłoby poprowadzić dwa pasy od skrzyżowania z Dąbka aż do BP. Tam niepotrzebnie jest to zwężenie. Przede wszystkim prawoskręt przy BP powinien się zaczynać dużo wcześniej.

      • 10 1

    • Faktycznie (2)

      Rondo im. Kononowicza na Kwiatkowskiego-Dąbka jest zaje...te.
      Otwiera oczy niedowiarkom.

      • 5 1

      • gdzie tam jest rondo? (1)

        • 2 0

        • Odpuść mu, dostał złe wytyczne. Następnym razem uczciwie zarobi na swoje 60gr

          • 1 0

    • dokładnie

      W tym zakresie prac to wyrzucony pieniądz

      • 0 1

  • Ale czym?? Jak zwykle farbką ? (6)

    Biedne dzieci zaczął się rok szkolny i pędzelki poszły w ruch:)

    • 78 18

    • To już jest tak nudne że szkoda gadać. Wymyśl coś może. (3)

      • 9 11

      • To nie moja wina, że władze gdyńskie upierają się przy farbie i niczego nowego nie wymyślają. (2)

        Nawet strefy relaksu zbudowali farbą.

        • 2 4

        • (1)

          chyba wpadles glowa do kubla z farba, ze setny raz o tej farbie piszesz, "rozwijaj sie tak dalej a szarych bedzie ci ubywac jak dotad

          • 1 1

          • Raczej to PiS z Horałą mozg wyprali że tylko Gdynia maluje farbą i nic nie buduje

            • 1 1

    • Kiedy trzeba to trzeba, ale co ma na celu pisanie takich bzdur nieadekwatnych (1)

      Do treści artykułu?

      • 8 3

      • ...ale adekwatnych do gdyńskich "inwrstycji'.

        • 1 4

  • Buspasy w obu kierunkach (10)

    Jak nie powstaną, cały program zrównoważonego transportu można wrzucić do kosza.

    • 55 129

    • I bardzo dobrze

      • 22 9

    • Ale po co tam bus pas (7)

      Skoro będą po dwa pasy w obu kierunkach.
      Skoro robią tyle ścieżek rowerowy h to może zacząć karać ich też np. za przejazd po pasach nagminne wystarczy że stanie się na przystanku Obłuże centrum w stronę Gdynii i w ciągu godziny można cały plik mandatów wypisać.
      Smigaja rowerami przed samochodami aż miło ciekawe ile tam było potrąceń.

      • 28 11

      • ? (1)

        Jeżeli chodzi o przejścia w poprzek Unruga, to powstaną tam przejazdy rowerowe w ramach budowy szlaku rowerowego R10. Rowerzysta na przejściu dla pieszych to znak, że brakuje przejazdu rowerowego i lepiej dobudować ten przejazd, zamiast karać mandatami.

        • 3 10

        • Rowerzysta

          Powinien też zwolnić przed pasami ale po co oni wpadają z rozpedu nie patrząc na nic.

          • 8 1

      • (4)

        haha baranie zbudowali ch.. warte ścieżki przypominające tor z przeszkodami i się dziwią dlaczego ludzie nimi nie jeżdżą były chodniki wzdłuż estakady to jakiś kretyn wymyślił ścieżkę bardziej stromą niż estakada i mającą przebieg wytyczony raczej nie na trzeźwo

        • 7 11

        • (3)

          Ale co to kogo obchodzi? Masz ścieżkę, to masz nią jechać.
          Już widzę jakie byłyby komentarze, gdyby to kierowcy zaczęli sobie wybierać gdzie pojadą. Mało to przeszkód na jezdni? Może tak kierowcy zaczną sobie omijać garby spowalniające np chodnikami? Ciekawe jak wtedy będziesz śpiewał.

          • 16 4

          • Przecież jeżdżą chodnikami

            I to wcale nie tak rzadko

            • 5 7

          • No właśnie kierowcy jeżdżą jak i gdzie tylko chcą (1)

            i nikt ich za nic nie karze. Np. nagminnie na Obłużu nikt nie zatrzymuje się przed zielonymi strzałkami a to jest dużo większe zagrożenie niż jakiś rowerzysta na przejściu. O trąbieniu na pieszych przez samochody jadące po chodniku jak np na Morskiej to szkoda nawet wspominać. Masz jezdnie to masz nią jechać i na niej parkować i wypad z chodnika.

            • 3 10

            • trawniki tez rozjezdzone przez przestepczych samochodziarzy

              • 0 2

    • Po cholere tam buspasy?!!

      I oby tak było.

      • 2 0

  • Uszczypnięcie mnie to uwierzę (3)

    .

    • 35 5

    • Podaj adres

      to przyjadę

      • 5 0

    • mamy gdzieś

      w co wierzysz

      • 1 5

    • Nooo

      Ludzie jadą juz po nich z taczkami to oni robia cos co 15 lat temu powinno zostac zrobione....

      • 3 0

  • Buspasy na drogach o dwóch pasach ruchu to bzdura. (24)

    Mogą mieć sens, jeśli są 3 pasy. Jełki tylko 2 to patologia. Z prawej w 99,9% wolny buspas i korek na lewym pasie... "Dorabianie" buspasów, przez zabranie jednego pasa z dwóch, to rzeźnia i głupota. Przepustowość drogi spada o co najmniej 50%.

    • 249 39

    • I dobrze (5)

      Mniej aut w centrum z tanich domow na przedmiesciach. Dosc zasmradzania centrum przez zamiejscowych

      • 20 28

      • A co w zamian? (1)

        ?

        • 5 5

        • Buspas właśnie.

          • 9 4

      • Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, myśli Janusz. (2)

        Skąd takie ograniczone myślenie zakładające, że wszyscy jadą do "Centrum". Otóż osoby jadące Kwiatkowskiego jadą w kierunku Gdańska, w kierunku Rumi, Wejherowa, do Chyloni oraz do Centrum. Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu? :-D Ruch na Kwiatkowskiego nie zmierza tylko do "Centrum".

        • 11 0

        • (1)

          wytłumacz mi dlaczego miasto Gdynia miało inwestować w pierwszej kolejności w inwestycje, które rozbudują gminy ościenne?
          Niektórzy chcieliby wybudować się za miastem i dojeżdżać do centrum na dwa kroki od celu.
          Chciałbym Wam uświadomić, iż taki model myślenia przyjęło wielu i dlatego wszystko się korkuje.

          Poza tym dobry transport publiczny ma jak najbardziej sens:
          1. buspasy;
          2. miejsca przesiadkowe P+R na stacjach końcowych;
          3. dobry system przesiadkowy.

          Za 20, 30 lat dojdziemy do wniosków europy zachodniej, że samochody w mieście to luksus a nie obowiązek, korzystanie z transportu publicznego to nie oznaka biedoty.

          Dodam, iż nie jestem mieszkańcem Gdyni.

          • 1 1

          • Proponuję wybudowanie jakiegokolwiek parkingu na ul. Osada Kolejowa przy przystanku SKM Grabówek. Obecny parking pomieści zaledwie 3 samochody, a cała reszta parkuje na poboczu, oddzielonym wysokim krawężnikiem, w błocie i kałużach.

            • 0 0

    • Zrównoważony irnecyl

      I solarne głąby inaczej nie umio

      • 3 7

    • Bo to ma zachęcać do jazdy autobusem zamiast własnym samochodem. (3)

      • 14 17

      • Dokładnie. Buspas i autobusy do centrum jeżdżące co kilka minut w godzinach szczytu

        Do tego pętla autobusowa na Pogórzu z parkingiem obok dla tych co dojeżdżali by do niej spoza Gdyni

        • 8 4

      • (1)

        może w ramach pro ekologii zlikwidujmy drogi i z buta wszędzie chodźmy lub co najwyżej rowerem ?

        • 1 3

        • może schudniesz

          • 2 1

    • Głupotą są twoje wpisy i jeszce nimi ją potwierdzasz

      • 3 4

    • Kłamstwo. (9)

      Przepustowość drogi przez dobudowę buspasa zwiększa się nawet czterokrotnie, bo buspas może przewieźć nawet 4 razy więcej osób niż pas dla samochodów. Liczenie przepustowości w ilości pojazdów to patologia.

      • 16 15

      • Kompletna bzdura (6)

        Na tym odcinku nie ma ani dużej liczby autobusów, ani pasażerów. Buspasy na estakadzie są notorycznie puste. W międzyczasie kilkadziesiąt - jak nie kilkaset - samochodów może przejechać ten sam odcinek. Nawet jeśli w każdym siedzi jedna osoba, to przepustowość jest i większa, i ciągła.

        Tyle, że na estakadzie są 3 pasy, to jeden można oddać autobusom. Na dwupasmowej drodze do miejscowości gdzie są pojedyncze połączenia, a ludzie mieszkają w dużym rozproszeniu to jakiś kompletny i**otyzm.

        Poza tym nikt przy zdrowych zmysłach nie przesiądzie się na takim odcinku z samochodów do autobusów - zwłaszcza w polskim klimacie.

        Nikt kto pieprzy o tych buspasach chyba nigdy nie jechał autobusem na tym odcinku.

        • 14 7

        • Każdy 194 jedzie co 10 minut lub nawet czasem 7,5 (5)

          każdy wiezie około 100 pasażerów wiec to jakieś 800 na godzinę maksymalnie. Tyle obecnie. Czyli 800 samochodów w szczycie mniej na drodze w każdej godzinie. Całkiem dużo. Tak jeżdżą bo większego zapotrzebowania nie ma. Im lepsze warunki podróży busem będą tym więcej będzie pasażerów i tym mniej samochodów a więcej autobusów. Tyle że bez buspasów to nieosiągalne. Nie robiąc buspasa przesuwamy tylko korek na kolejne skrzyżowania nie rozwiązując żadnych problemów ale dodatkowo pogarszając sytuację w centrum. Przestaniesz stać w korku na Kwiatkowskiego to będziesz stać na Dąbka.

          • 11 6

          • Na tym odcinku nie ma nigdy 100 pasażerów. Co najwyżej 30-40 - to prawie koniec linii.

            Zawsze mnie bawią te wyliczenia ile to autobus może przewieźć. Zgodnie z tą logiką może przewieźć 5 osób. Oczywiście większość wiezie 1-2 osoby. Podobnie autobusy, wiozą 30-40 pasażerów max - większość rozładowuje się na poziomie Obłuża.

            • 6 1

          • I nikt się nie przesiądzie z samochodów do autobusów w Gdyni (1)

            To nie jest tylko kwestia warunków - Gdynia nie jest jakimś ciężko zakorkowanym miastem, a Polska ma beznadziejny klimat. Nikt o zdrowych zmysłach kto ma samochód nie przesiądzie się do autobusu.

            Podróż z Pogórza do Riviery trwa samochodem ok. 15-20 minut. Autobusem może być i nawet trzy razy tyle. Podróż do Klifu ponad godzina i przesiadki. Podróż do samego centrum - czyli 194 do hali, to ok. pół godziny. Samochodem połowa tego.

            I nie pada na głowe, ludzie nie gadają, nie kaszlą, nie kichają, nie przepychają się nie śmierdzą.

            Transport miejski to nie tylko problem dłuższej jazdy, ale i wszystkich wieśniaków, z którymi się jedzie.

            • 20 2

            • No widzisz a kasie przesiadlem

              Bo mam dobre połączenie (15min bez dużych korków i 20-25 z korkami) i nowy wygodny tabor z dobrą częstotliwościa. Poza kosztami dojazdów oszczędzam 200pln na miejscu postojowym w pracy i jadąc mogę poczytać, coś obejrzeć albo po prostu pogapić się przez okno

              • 5 3

          • Nie ograniczaj się - każdy wiezie 1000 pasażerów

            • 6 1

          • Wszyscy w Polsce jeżdżą 194.

            Nie wiem skąd takie ograniczone myślenie, że wszyscy zmierzają do Centrum Gdyni i przesiądą się na 194. Chyba, że dzięki dzięki buspasowi teleportuje się z Kwiatkowskiego do Wejherowa lub do Gdańska lub do powiatu kartuskiego i do Kościerzyny. Ludzie, myślcie!!! Ruch z Kwiatkowskiego nie zmierza tylko do Centrum Gdyni. Ludzie jadący tą drogą, generujący duży ruch na drodze, pracują, robią interesy w różnych lokalizacjach tego województwa. Nie ograniczajcie swojego myślenia do jedynej chyba Wam znanej trasy - linii 194... :-D

            • 7 2

      • 4 razy więcej - zakładając 50 osób w autobusie....

        To oznacza, że .... zamiast 12 samochodów jeden autobus.
        Czyli częstotliwość kursowania autobusów co około minuty, może dwóch licząc korki...

        Matematyka się kłania.
        Zakładając realny takt autobusu na 10 minut i 4 linie...
        .... matematyka się kłania, ledwo się wyrównuje.

        • 1 1

      • tak, tak...

        oczywiście. I dzięki buspasowi teleportuje się z Kwiatkowskiego do Gdańska lub do Wejherowa lub do powiatu kartuskiego. Ludzie, myślcie!!! Ruch z Kwiatkowskiego nie zmierza tylko do Centrum Gdyni. Ludzie jadący tą drogą, generujący duży ruch na drodze, pracują, robią interesy w różnych lokalizacjach tego województwa. Nie ograniczajcie swojego myślenia do jedynej chyba Wam znanej destynacji...

        • 6 3

    • patologia to wszytsko podporządkowywać egoistom w samochodzikach (1)

      Niech stoją tacy jak stali!

      • 0 1

      • Jezdzij jezdzij

        w autobusach gdzie pierdza bekaja i szerza COVID...
        Transport publiczny - autobusy,powinien byc zabroniony.

        • 1 0

  • OK, ale... (6)

    na litość boską, to powinno być zrobione 20 lat temu przynajmniej! Gdynia za Szczurka i Łucyka stoi w miejscu. Nie trzeba buspasów - jak nie będzie korka to i autobus szybko przejedzie. Jeszcze niech Dąbka ma po 2 pasy w kier Suchego Dworu (zamiast tych dziwnych esów-floresów) chociaż i gitara

    • 133 11

    • Jak stoi??

      Solarne wiaty, lawki usb, wyciag na kamienną, napisy z nazwa 70cio ligowego klubiku fajtułap i w ramach ekologii likwidacje miejsc parkingowych + czerwona fala nawet w nocy. Wszystko jest oki.

      • 15 4

    • 20 lat temu nie było pieniędzy na takie inwestycje (2)

      sorry, ale ludzie już zapomnieli chyba, że 20 lat temu to jeździliśmy maluchami, polonezami i ładami

      • 7 9

      • Chyba ty.... (1)

        • 4 0

        • A przebudowa Kwiatkowskiego trwa od zacżecia budowy estakady Kwiatkowskiego w roku 1974 roku . Właściwie już w od połowy lat 80-siątych powina powstać i łatwo sobie policzyć że około 46 lat czekamy na tą droge.

          • 3 0

    • Gdynia Szczurka i Łucyka to miasto gadania i farby na asfalcie

      • 7 0

    • Nie stoi w miejscu

      Cały czas się cofa.

      • 2 0

  • (1)

    Znając Gdynię, to coś im się pomiesza i wyjdzie zwężenie.

    • 88 9

    • Miasto Wspolne

      Bo mają dość tych upierdliwych trutni z MW

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane