• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rozpoczyna konsultacje w sprawie zmian na Starowiejskiej

Patryk Szczerba
17 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Starowiejska: większość za strefą pieszą
Dyskusja o Starowiejskiej wraca od lat. Tym razem w formie konsultacji społecznych, które mają dać odpowiedź na pytanie: czego chcą mieszkańcy. Dyskusja o Starowiejskiej wraca od lat. Tym razem w formie konsultacji społecznych, które mają dać odpowiedź na pytanie: czego chcą mieszkańcy.

O zmianach na ul. Starowiejskiej władze Gdyni mówią od ponad 10 lat. Jest szansa, że niedługo urzędnicy przejdą od słów do czynów, bowiem właśnie ogłoszono konsultacje społeczne w tej sprawie. Ich rezultat będzie znany w lipcu.



Czy chcesz zmian na Starowiejskiej?

Podejść do zmian na najstarszej ulicy w Gdyni było kilka. Ponad 10 lat temu dwukrotnie rozpisywano konkurs na koncepcję przebudowy. Za pierwszym razem wpłynął tylko jeden projekt i wobec braku konkurencji unieważniono przetarg. Do drugiego nie zgłosił się już nikt.

Ankieta na temat zmian na Starowiejskiej

Zobacz też: Ul. Starowiejska w Gdyni: próby zmian w 2008 roku

Ul. Starowiejska: zmiany proponowane od dekady



- Obecnie projektanci mają tyle pracy, że nie zawsze są zainteresowani braniem udziału w takim konkursie. A my nie możemy powierzyć tego projektu pierwszej lepszej firmie - wyjaśniał w 2008 roku Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Znający zapisy konkursowe twierdzili, że projekt pozostawiałby ulicę w takiej samej formie jak obecnie, więc brak rozstrzygnięcia nie był najgorszym rozwiązaniem. Zniechęcać projektantów mogła też pula nagród. Za pierwsze miejsce można było zgarnąć zaledwie 100 tys. zł.

Temat zmian na ulicy wrócił dopiero po latach, gdy Gdynia, w ramach projektu Civitas Dynamo, zadeklarowała stworzenie w centrum strefy pieszej z ograniczonym ruchem samochodów. Pod uwagę była wtedy brana m.in. ul. Starowiejska.

Miasto Wspólne: Starowiejska - zmiany - pierwsza inicjatywa społeczników



Do działania przystąpili wówczas po raz pierwszy społecznicy zrzeszeni obecnie w stowarzyszeniu Miasto Wspólne, proponując radykalne zmiany w ruchu najstarszej ulicy w mieście. Szybko uaktywnili się przeciwnicy ograniczeń - w głównej mierze prowadzący punkty handlowe przy ulicy.

Skończyło się na postawieniu znaku ograniczenia prędkości do 30 km/h, a także analizach ruchu i sposobów parkowania kierowców. Społecznikom musiało zaś wystarczyć ustawienie parkletu zgłoszonego w ramach budżetu obywatelskiego.

Ich prośby o przeprowadzenie konkursu architektonicznego, formalne stworzenie strefy zamieszkania zamiast strefy Tempo 30, uporządkowanie parkowania, ułatwienia dla pieszych oraz umiejscowienie w pobliżu Starowiejskiej przystanków autobusowych pozostały bez odpowiedzi.

Gdynia wznawia dyskusję o Starowiejskiej



Na kilka miesięcy przed wyborami samorządowymi dyskusja o zmianach na Starowiejskiej wraca, i to z inicjatywy władz miasta. Przygotowania do konsultacji przeprowadzanych przez Laboratorium Innowacji Społecznych trwały od początku roku.

Czytaj również: Kolejne wizje zmian ul. Starowiejskiej

Dyskusja i warsztaty mają bardziej skupić się na docelowym wyglądzie ulicy, a nie na zmianach w ruchu. Dyskusja i warsztaty mają bardziej skupić się na docelowym wyglądzie ulicy, a nie na zmianach w ruchu.
W piątek poznaliśmy harmonogram. Do 3 kwietnia będą zbierane opinie w formie ankiet. Później zaplanowano trzy tury kilkugodzinnych warsztatów z projektantami, na które można się zapisywać do 3 kwietnia pod adresem www.badanialis.pl/sw-warsztaty lub telefonicznie pod numerem (58) 727 39 08. Zwieńczeniem będzie wystawa wypracowanych koncepcji. W czerwcu propozycje wrócą do urzędników, którzy jeszcze raz je zrecenzują i zapytają o uwagi gdynian, a pod koniec lipca konsultacje zostaną podsumowane.

Mniejsze znaczenie mają mieć sprawy związane z organizacją ruchu, które dominowały przy ankietach Civitas Dynamo. Ostateczny wybór koncepcji ma być kompromisem pomiędzy różnymi oczekiwaniami. Czy to oznacza, że nie ma szans na radykalne i głębokie rozwiązania?

Konsultacje przez całą wiosnę



- Opinie będą zbierane na kilka sposobów, co z kolei pozwoli spojrzeć na Starowiejską pod różnymi kątami. Jednym z takich kontekstów będzie najbliższe sąsiedztwo i np. możliwości, jakie otworzą się przed Starowiejską po inauguracji Konsulatu Kultury przy ul. Jana z Kolna i Mediateki - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Zaznacza, że to właśnie te dwie inwestycje miały decydujący wpływ na rozpoczęcie konsultacji akurat w tym terminie, zapewniając jednocześnie, że ich wynik na pewno zostanie wzięty pod uwagę przy realizacji potencjalnych inwestycji.

Ostateczne decyzje, także te dotyczące terminów, ma podejmować prezydent.

Na zmiany czekają społecznicy proponujący od dłuższego czasu rozwiązania, w których zyskują przede wszystkim piesi Na zmiany czekają społecznicy proponujący od dłuższego czasu rozwiązania, w których zyskują przede wszystkim piesi
- Nigdy nie było kompleksowego spojrzenia na temat Starowiejskiej. Po to uruchamiamy tak poważne zasoby w Laboratorium Innowacji Społecznych, które zajmie się konsultacjami, żeby realizować później to, co zostanie wypracowane. Jesteśmy zdeterminowani, by zmieniać tę ulicę - podkreśla jednak Guć.

Społecznicy: chcemy międzynarodowego konkursu architektonicznego



Na inicjatywę miasta z dystansem patrzą społecznicy z Miasta Wspólnego.

- Robienie konsultacji dla samych konsultacji to wywalanie publicznych pieniędzy w błoto, a po zapowiedziach pana wiceprezydenta Gucia mam obawy, że na to się zanosi. Mamy za sobą kilka lat konkretnych analiz dotyczących Starowiejskiej, kilka projektów, gdzie za unijne pieniądze sprawdzano wszelkie możliwe warianty zmian na ulicy. Jeśli władze Gdyni chcą pokazać, że traktują mieszkańców poważnie, to oczekuję, że zaraz po zakończeniu konsultacji, zgodnie z ich wynikami, zostanie rozpisany konkurs architektoniczny. Niezależnie od tego, czy większość gdynian opowie się za strefą współdzieloną, deptakiem, czy też za pozostawieniem dominującej funkcji komunikacyjnej - Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Wskazują też na nieprecyzyjnie sformułowane pytania.

- Mam nadzieję, że nikt w ratuszu nie będzie zasłaniał się stanowiskiem konserwatora zabytków, by znów nic nie robić. Liczę również na profesjonalne podejście do konsultacji ze strony Laboratorium Innowacji Społecznych, bo pytania przygotowane w przedstawionej właśnie ankiecie są nieprecyzyjne. Oby nie powtórzyła się sytuacja z konsultacji Parku Centralnego, gdzie zapomniano zapytać się o parking - najważniejszą część całej inwestycji.
Przypomnijmy przy okazji, że w ostatnim czasie swoje propozycje przedstawił też gdyński ZDiZ. To dwa warianty: tzw. strefa współdzielona, na której pierwszeństwo mają piesi, ale samochody też mogą wjeżdżać i parkować w ściśle wyznaczonych i ograniczonych miejscach oraz deptak, na którym mogłaby pojawić się ścieżka rowerowa.

Urzędnicy działają przy okazji unijnego i co najważniejsze badawczego projektu FLOW. Wnioski mają być znane w kwietniu.

Miejsca

Opinie (360) 3 zablokowane

  • ) (55)

    Zamknąć dla aut i zrobić trakt dla pieszych z kafejkami i restauracyjami.A na dzisiaj to przejść nie idzie tyle furmanek.

    • 146 84

    • szczur powiedział, że się nie da! nie wierzysz mu:))?? (4)

      Gość nie potrafi podjąć żadnej decyzji.

      • 18 14

      • (3)

        Nie kumam dokładnie problemu dla handlowców na Starowiejskiej. Przecież Monciak też deptak, a wokół nie ma parkingów na kilkaset aut.
        Te można uzyskać po kilka miejsc parkingowych w wielu punktach zmieniając niektóre rozwiązania dróg, rogów i placów.

        • 21 7

        • chyba dawno nie byles w Sopocie (2)

          tuz obok monciaka vis a vis sheratona jest spory podziemny parking. co wiecej - nie trzeba duzej wyobrazni by dostrzec, ze na starowiejskiej trzeba zbudowac kilka tuneli by upodobnic jak do monte cassino.... podsumowujac, przestancie juz belkotac o deptaku na starowiejskiej bo to po prostu nie ma zadnego sensu.

          • 5 7

          • Od czegoś trzeba zacząć (1)

            Tunek pod Monciakiem na Grunwaldzkiejzbudowali niedawno, i bez niego deptak działał

            • 4 2

            • To znaczy tunel pod skrzyżowaniem Starowiejska - Wł.IV?

              Na Początek? Pozazdrościć pomysłu. Władysława IV jest główną arterią miasta. Gdzie przekierujesz ten ruch na czas budowy tunelu? A to moze potrwać. Zobaczysz co będzie się działo jak będą robić dodatkowy pas ruchu.

              • 1 2

    • bredzisz jak Piesiewicz (30)

      co z przecinajacymi Starowiejska :
      - Dworcowa
      - 3 maja
      - Wladyslawa IV
      - Swietojanska?
      Co z dojazdem na Starowiejska i Zygmunta Augusta - jednokierunkowe ulice....
      Czy kazdy przeciwnik motoryzacji musi od razu byc idiota pozbawionym wyobrazni?

      • 36 30

      • mialo byc: Co z dojazdem na Abrahama i Zygmunta Augusta - jednokierunkowe ulice.... (4)

        • 12 13

        • można zrobić 2-kierunkowe ;) (3)

          • 1 0

          • Wjazd i wyjazd z 10 Lutego, nawrotki. A co z pogotowiem ratunkowym jadącym do szpitala (2)

            od strony dworca czy tylko od Władysława IV? SOR jest od strony Starowiejskiej.

            • 1 0

            • (1)

              Oczywiście wolny przejazd

              • 1 0

              • Od Władysława IV wolny przejazd?

                To jaki długi ma być ten deptak?

                • 1 0

      • (13)

        A czy każdy zwolennik motoryzacji musi wpychać się swoim złomem pod same drzwi? Tłusty tyłek nie pozwala już przejść 50 metrów o własnych siłach?

        • 40 21

        • nie musi, ale by to zmienic, nie trzeba robic deptaku (10)

          nie potrafie zrozumiec szczura, ze przez tyle lat nie potrafi ogarnac sprawy prakowania aut w Gdyni. Toz to jest samograj - zle parkujesz - dostajesz mandat. Z mandatu miasto ma pieniadze - za ktore moze zatrudnic wiecej strazy miejskiej, wynajac wiecej lawet do wywozenia zle zaparkowanych samochodow. Z jakiegos powodu gryzon, nie robi w tej sprawie nic. Bawia sie idioci w jakies karteczki z upomnieniami - zupelnie jak dzieci.
          Miasto ma narzedzia w reku by w prosty sposob ucywilizowac parkowanie w miesice - aby to zrobic, trzeba po prostu egzekwowac istniejace prawo. Z jakiegos powodu zarowno policja jak i straz miejska nie sa ta sprawa zainteresowani. Moim zdaniem miasto powinno bezwzglednie egzekwowac przepisy - i wszystkich lamiacych je karac bez litosci. Jesli strazy miejskiej jest zbyt malo - zatrudnic wiecej. A ilosc miejsc parkingowych w miescie mozna zmniejszyc - w ten prosty sposob mozna ograniczyc ilosc aut wjezdzajacych do centrum.

          • 21 15

          • A co szczur potrafi ogarnąć? (6)

            • 7 6

            • autopromocje?

              • 6 3

            • Odezwał sią zapchlony kundel, który inwalidom bez nóg nakaże chodzić piechotą. (4)

              • 8 19

              • inwalida bez nog ma wozek (2)

                • 17 6

              • A inwalida bez mózgu rower (1)

                • 3 8

              • tja, w Wielkiej Brytanii więcej inwalidów niepełnosprawnych jeździ na rowerach

                niż na wózkach inwalidzkich.

                Częstą formą inwalidztwa wynikającą z nadmiaru skłonności do jazdy samochodem jest brak empatii lub nawet nienawiść wobec innych użytkowników dróg

                • 8 1

              • Do "odezwał się zapchlony.." merytoryczny argument, ciekawe czyj to zwolennik?

                • 4 3

          • (1)

            widzę że idziesz drogą którą pis wytyczył : stworzyć problem i później z determinacją go rozwiązywać patrz zakaz handlu w niedzielę .zakazano ludziom czegoś i zatrudniono na niedzielę dodatkowych ludzi by kontrolowali tych pracujących w niedzielę to jak dać tonącemu sznurek by mógł się powiesić.

            • 5 5

            • A Ty idziesz drogą Kononowicza

              • 1 0

          • zrobienie cywilizowanego deptaka (ulicy z pierwszeństwem ruchu pieszych, wolnej od parkujących samochodów)

            jest dużo tańsze niż zwiększanie zatrudniania straży miejskiej.

            Sprawdzone na Stągiewnej w Gdańsku i na setkach podobnych ulic w całej Europie.

            • 5 3

        • Idioto pomysl zanim napiszesz (1)

          A pomyślałeś o osobach niepełnosprawnych ruchowo?

          • 6 10

          • Nie, wole myśleć o dlugonogich blond niuniach, tańczących sambę:)

            • 10 3

      • co z przecinajacymi Starowiejska (4)

        dworcowa i swietojanska nie przecinaja starowiejskiej!(sa jaj poczatkiem i koncem) jesli chodzi o zygmunta i abrahama to faktycznie problem.pozostaje(rowniez) msciwoja

        • 10 2

        • zeby wejsc na Starowiejska przez Dworcowa czy Swietojanska trzeba przejsc... (1)

          idac od dworca czy morza

          • 5 1

          • trzeba przejsc...

            jak najbardziej

            • 5 0

        • To znaczy że abrahama, zygmunta augusta i mściwoja będą dwukierunkowe? (1)

          • 3 1

          • i wjazd tylko od 10Lutego? Życzę powodzenia.

            • 3 3

      • Przecież przecinać sobie mogą. Grunt, żeby auta nie pchały się w Starowiejską. (5)

        • 16 8

        • tia, i bedziesz szedl deptakiem co rusz przechodzac przez ruchliwe ulice (4)

          gratuluje logicznego myslenia.

          • 11 14

          • Po pierwsze to nie co rusz, po drugie to wcale nie takie ruchliwe (w tym miejscu), (3)

            po trzecie to nie ma rozwiązań idealnych, a taki "przecięty" deptak i tak jest lepszy od ulicy zawalonej autami.

            • 16 9

            • myslenie nie jest twoja mocna strona (1)

              aby ograniczyc ilosc samochodow na starowiejskiej nie trzeba tam robic deptaku. To tak jakbys chcial kupic mleczarnie albo krowe bo chcesz napic sie szklanki mleka..... Zacznij czlowieku myslec. Moze wystarczy ograniczyc ilosc miejsc parkingowych na Starowiejskiej? Deptak tam przy tak zalosnie szczuplej sieci drog w Centrum to kompletny absurd.

              • 10 12

              • Widzę, że przeszedłeś do argumentum ad personam

                co znaczy, że dalsza dyskusja z tobą zwyczajnie straciła sens.

                • 11 8

            • Władysława IV nie jest ruchliwa? A to dobre. Zaraz zrobią z niej czteropasmówkę to może wtedy uznasz ją za ruchliwą.

              • 7 5

    • bo jakis idiota zrobil kontrapas dla autobusow na wladka 4

      • 8 7

    • (2)

      a co takiego jest na starowiejskiej żeby deptak robić.pewne rozwiązania forsują mieszkańcy aby podnieść wartość swoich nieruchomości oraz mieć spokój od ruchu kołowego.faktem jest ze hałas od tego rodzaju nawierzchni musi być niemiłosierny.taniej zrobic deptak, maznąć farba i postawić kilka stojaków rowerowych.mam wrażenie ze w urzędzie od wielu lat jest dzien otwarty i pracują tam przedszkolaki.

      • 9 5

      • kubusiu, chodzi właśnie o zmianę nawierzchni i charakteru ulicy (1)

        robienie deptaka przy pozostawieniu bruku nie ma sensu.

        Tylko ulica bez krawężników ma sens - popatrz na Monte Cassino w Sopocie, może coś skojarzysz.

        • 2 4

        • wylozycie wlasna kase - to miasto moze pomoc

          jestescie sklonni zaryzykowac wlasne pieniadze?

          • 1 3

    • Wtedy ulica umrze (11)

      Bo nie dojedziesz do firm i mieszkań,a ludziom się nie chce chodzić z buta przez pół Starowiejskiej

      • 5 8

      • Bardzo często chodzę Starowiejską.

        Gdy idę od strony dworca lub od Pl. Kaszubskiego to zawsze wybieram Starowiejską a nie 10 Lutego. Ma swój urok. Uporządkować tylko miejsca parkingowe ( np: tylko po jednej stronie) i będzie OK. Wjazd dostawczych i zaopatrzenia do np: 10:00. Takie rozwiązania są stosowane.

        • 4 1

      • wszystkie ulice handlowe przekształcane w deptaki ożywają (4)

        sprawdzone w praktyce

        Wystarczy wybrać się do Sopotu lub Gdańska (można np. SKM)

        Czekam na udeptakowienie Garncarskiej w Gdańsku.

        Byłaby to ulica taka jak Floriańska w Krakowie

        • 7 5

        • no po prostu genialny plan - zamknijmy dla ruchu samochodowego cale miasto (2)

          ozyje na 100% - jak napisal przedmowca - sprawdzone w praktyce.....
          przestancie sie juz kompromitowac zwolnennicy deptaka za wszelka cene

          • 6 5

          • nikt nie pisze o całym mieście (1)

            jedna ulica!

            • 3 1

            • Co zdezorganizuje ruch na kilku innych przyległych.

              • 1 0

        • Porównaj ilu jest turystów poza sezonem na Starowiejskiej i Floriańskiej.

          • 1 0

      • no tak, teraz tam handel kwitnie

        Galeria Riviera zaraz się zwija bo Starowiejska taką konkurencję robi!
        Tylu klientów jeździ autami na piwko do AleBrowaru, potem kupić szyty na miarę garnitur i brrrrum z powrotem na Kaszuby!

        • 1 1

      • A Monciak też umrze? (3)

        bo jak na razie, to śmierci tam nie widzę....
        Wiele miast ma deptaki i życie tam kwitnie...
        Tylko niektórzy chcieliby najlepiej pod drzwi...

        • 2 2

        • Monciaka nie przecina jedna z głównych arterii miasta (2)

          Jaką jest ulica Władysława IV, a także 3 Maja. Poza tym ruch samochodowy ze Starowiejskiej przeniósł by się na ulice sąsiadujące.
          Moim zdaniem jezeli już chcemy "grzebać" przy układzie komunikacyjnym tego rejonu to:
          Ulica Starowiejska jeden kierunek od Dworcowej do 3 Maja oraz od Wł. IV do Świętojańskiej;
          Odcinek od Wł. IV do 3 Maja jeden kierunek w strone dworca.
          Zakaz skretu w lewo z 10 Lutego w 3 Maja. Udrożni to jeden pas w kierunku Podjazdowej na tym skrzyżowaniu. Jadący od poczty do 3Maja objadą Mściwoja i Starowiejską.
          Jeżeli całkowicie wyłączymy z ruchu Starowiejską to ulice Mściwoja i Abrahama staną się ulicami bez wyjazdu co będzie wymagało zrobienia "nawrotki" oraz wprowadzi ruch dwukierunkowy. Za tym idzie wyeliminowanie części miejsc parkingowych na tych ulicach. Powiedzcie to otwarcie mieszkańcom tych ulic.

          • 0 1

          • (1)

            Co za bzdury propaganda z moskvy
            Najważniejsza arterial miasta

            • 0 2

            • Czy Władysława IV nie jest jedną z najważniejszych arterii miasta?

              • 1 0

    • Po co, nikt tam nie chodzi. Świętojańska jest ulicą Gdyni, to tam trzeba zrobić deptak z trolejbusami.

      • 2 2

    • tak pozamykajmy wszystkie ulice

      T

      • 3 1

    • Sam się zamknij kafejke se zrób w domu. Ma być ulica i chodnik

      • 2 0

  • Co jak co, ale na konsultacjach to Gdynia się zna (2)

    W zasadzie, nie robi od lat nic innego.
    Totalny urzędniczy marazm i niedasizm.
    Powolajmy jeszcze komisję do spraw konsultacji.

    • 143 12

    • szczur najlepszy prezydent w kraju:)!! (1)

      Tylko taczka dla niego!!!

      • 18 6

      • Bez konsultacji ani rusz

        Brawo Gdynia!
        Gdynia najlepsza!!!!11!oneone

        • 10 4

  • (8)

    Żenujące media trojmiejskie biorą udział w festiwalu klamstw siwego i Szczerbatego osła, w radiu w gazetach wszędzie teraz ten baran występuje

    • 65 18

    • Za darmo tego nie robią..

      • 14 4

    • wszędzie fo chwalą i mówią co to niby powstanie w mieście. rzygac się chce. (1)

      Oby tylko ludzie się obudzili.

      • 18 8

      • Do porzygania ten jego aksamitny głos w radiu jak mówi o żłobkach, dziećmi się pajac zasłania, no i darmowa komunikacja dla emerytów, co za łach

        • 11 7

    • Jego uzębienie jak gdyńskie drogi.

      • 8 8

    • Szczerbaty osioł ? (2)

      To ten co tak sie lansuje w TVP na prezia w Gdyni ?

      • 5 6

      • Co jak co, ale przeciwnicy Szczurka mają klasę (1)

        Gdynianie na pewno chcą tego u siebie

        :D

        • 3 4

        • I vice versa

          • 1 2

    • osioł to ciebie matołku

      spłodził. Pewnie masz 14 lat, gile pod nosem a intelektem dorównujesz kozie z którą sypiasz.

      • 4 6

  • Mam nadzieję na zmiany (7)

    Rozumiem, że dla niektórych utworzenie deptaku to radykalne rozwiązanie, ale wypadałoby utworzyć przynajmniej strefę współdzieloną - przedsiębiorcy myślą, że ograniczenia liczby miejsc parkingowych zmniejszy ich przychody, a tak naprawdę, co pokazuje przykład innych miast, takie ulice gdzie piesi czują się swobodnie, są częściej i chętniej odwiedzane. Czas się trochę ucywilizować, a nie robić wszystko pod samochody.

    • 77 30

    • przecież to tylko bicie piany. szczur jakby miał ja ja to zrobiłby jednen deptak w mieście. (1)

      • 9 6

      • deptak to już jest Skwer i Bulwar

        • 1 1

    • jakich miast? (4)

      czy to tylko taka luźna myśl bez jakichkolwiek podstaw?

      • 3 18

      • (1)

        Polecam artykuł "pedestrian zone" na Wikipedii (koniecznie w wersji angielskiej)
        W odnośnikach znajdziesz listę stref pieszych w miastach na całym świecie i analizy ich wprowadzenia na życie mieszkańców i lokalny biznes.
        Syreszczając: efekt wprowadzenia strefy pieszej jest najczęściej bardzo pozytywny.

        • 15 6

        • Mieszkam w Polsce i czytam w języku ojczystym.

          Każda piesza strefa jest poniżaniem osób chromych. Tym, którzy są za strefami zamkniętymi dla samochodów, proponuję zainteresować się inwalidami !

          • 6 19

      • A z naszego polskiego podwórka to google "Zbadali, jak ograniczenie ruchu samochodowego wpływa na lokalny biznes" - badania naukowców z politechniki krakowskiej.
        Też potwierdzono bardzo pozytywny efekt dla mieszkańców i brak spadku w obrotach u przedsiębiorców.

        • 14 4

      • Normalny kochanie: przykład pierwszy z brzegu: Sopotu i Gdańska

        Można się także wybrać do Wejherowa lub Tczewa.

        Polecam także Kraków, Toruń i Sandomierz.

        W Warszawie także by się sporo ulic uwalnianych od samochodów znalazło.

        Za siwymi wodami Bałtyku polecam Stockholm i Kopenhagę.

        • 6 1

  • (6)

    Szczurek i Stepa idźcie na emeryturę i przestańcie ośmieszać siebie i Gdynie. Ile jeszcze razy będą konsultacje, plany i wizualizacje w tej sprawie?

    • 117 21

    • stepa - relikt perelu. poczytaj lub posłuchaj wywiady z nim. (2)

      Tragedia, jeszcze gorszy od szczurka.

      • 18 2

      • A Guć lepszy? (1)

        Na Leszczynkach wybudowali szeroki chodnik z założeniem że będą na nim parkowały samochody. Taka logika!

        • 6 2

        • Cała ekipa jest do wymiany

          • 5 0

    • (2)

      Jak to? Odbyły się już konsultacje? Nikt ze mną niczego nie konsultował!!! Moje zdanie jest takie,że należy wylać asfalt na tą pożal się boże kostkę,wyciąć wszystkie pozostałe drzewa i zrobić więcej miejsc parkingowych i oczywiście nie dopuścić do utworzenia buspasu w tym miejscu. Najlepiej jak by jeszcze utworzyć stanowiska do ładowania elektrycznych pojazdów i zakazać jazdy na rowerze. Ci rowerzyści to udręka tego kraju. Cały czas roszczenia,kontrapasy,ścieżki rowerowe...Po co to komu ? Jak chcą jeździć na swoich dwóch kółkach bo nie stać ich na cztery to niech zapindalają do lasu,a i las bym otworzył dla miłośników motocrossu i 4x4. Taki ze mnie wizjoner.

      • 10 11

      • Szczurek to ty napisałeś? (1)

        • 6 2

        • On ma ludzi od tego. Płaci im za to.

          • 2 0

  • tylko zapytam
    a kiedy ten hotel pod woda zaczna budowac
    4 lata temu napisaliscie ze rusza wyburzanie starego domu wczasowego przy molo w orlowie
    i wiele innych
    kto wam daje takie niusy

    • 98 4

  • Teraz konsultacje później badania następnie analizy, skąd to znamy:))) (1)

    Wreszcie za 10 lat przyjdzie Pan z białą farbą. Weź szczurek już odejdź, miasto potrzebuje szybkiego rozwoju , inwestycji a nie drogich imprezek i maratonów.

    • 102 9

    • dokładnie

      Bo piękna Gdynia już teraz bardzo mocno odstaje od innych dużych miast (nie tylko od Gdańska, tam akurat też cuda na kiju, ale taki Wrocław np. to pozostaje nadal niedościgniony na razie wzór). Wygląda, jakby stanęła w rozwoju może nie w latach 90-ych, ale góra na początku XXI w. I niestety litry farby do przodu jej na pewno nie popchną. Lodowisko za ponad 30 baniek z całą pewnością też nie. Czas najwyższy przewietrzyć we władzach miasta, pora na nowych ludzi z choćby minimalną dawką entuzjazmu i chęci...

      • 14 2

  • samorzadowcu chcesz wiedzieć jak nie rządzić miastem? przyjedź do nas do Gdyni. (1)

    Kiedyś okno na świat dzisiaj miasto niespełnionych obietnic:(

    • 94 10

    • To wszystki przez to że do. Radomia wszystko przenoszà

      • 3 3

  • zamknąć ją dla aut to byłaby oznaka totalnej ignorancji (17)

    Jak można zamknąć ulicę w centrum miasta dla samochodów w momencie gdy nie ma gdzie zaparkować przed wjazdem do tego centrum, korki w centrum są przeogromne a wyłączając kolejną ulicę z ruchu tylko się to pogorszy. Dajcie spokój, nie ma planów na rozbudowę jakąkolwiek by jakoś odciążyć ten ruch, a chcą jeszcze zamykać i to wszystko komplikować. Zamknąć jeszcze ulicę morską, jeden pas na wiśniewskiego i zrobić z Władysława IV deptak. brawo. Gdynia nie ma tak olbrzymiego centrum miasta i tak dużo osiedli skondensowanych wokół centrum by zamknąć sobie ulicę tak jak w niektórych miastach z ruchu wyłączony jest stary rynek. Z pogórza trochę zajmie spacerek do centrum. Czemu nie może zostać tak jak jest?

    • 82 81

    • Bo (14)

      Bo samochodów jest jest po prostu za dużo i ich ilość trzeba ograniczyć. To nie jest kwestia widzimisię ani ideologii - po prostu nie ma już miejsca na więcej samochodów. Nie każdy mieszkaniec musi się poruszać swoim autem - w jednym samochodzie siedzi zazwyczaj 1, może 2 osoby. Poza tym przydałaby się chociaż jedna mała ulica dla ludzi, a Starowiejska idealnie pasuje, bo łączy dworzec z Placem Kaszubskim. Od jeżdżenia są Jana z Kolna i Wójta Radtkego.

      • 27 11

      • bredzisz jak Piesiewicz (9)

        co z przecinajacymi Starowiejska :
        - Dworcowa
        - 3 maja
        - Wladyslawa IV
        - Swietojanska?
        Co z dojazdem na Starowiejska i Zygmunta Augusta - jednokierunkowe ulice....
        Czy kazdy przeciwnik motoryzacji musi od razu byc idiota pozbawionym wyobrazni?
        Co do ograniczania ilosci samochodow - jest na to wiele sposobow - urzadzanie deptaku czy strefy wspoldzielonej to najglupszy z nich.

        • 11 24

        • mialo byc: Co z dojazdem na Abrahama i Zygmunta Augusta - jednokierunkowe ulice....

          • 6 9

        • (5)

          A co z pieszymi, którzy nie mogą przejść po chodnikach, bo są zawalone autami?

          • 14 6

          • niech dzwonia po straz miejska (1)

            z jakiegos powodu w Gdyni panuje kompletna niemoc jesli chodzi o egzekwowanie zasad dotyczacych parkowania. Straz miejska nie robic absolutnie nic by z tym zrobic porzadek. Nie potrafie zrozumiec szczura, ze przez tyle lat nie potrafi ogarnac sprawy prakowania aut w Gdyni. Toz to jest samograj - zle parkujesz - dostajesz mandat. Z mandatu miasto ma pieniadze - za ktore moze zatrudnic wiecej strazy miejskiej, wynajac wiecej lawet do wywozenia zle zaparkowanych samochodow. Z jakiegos powodu gryzon, nie robi w tej sprawie nic. Bawia sie idioci w jakies karteczki z upomnieniami - zupelnie jak dzieci.
            Miasto ma narzedzia w reku by w prosty sposob ucywilizowac parkowanie w miesice - aby to zrobic, trzeba po prostu egzekwowac istniejace prawo. Z jakiegos powodu zarowno policja jak i straz miejska nie sa ta sprawa zainteresowani. Moim zdaniem miasto powinno bezwzglednie egzekwowac przepisy - i wszystkich lamiacych je karac bez litosci. Jesli strazy miejskiej jest zbyt malo - zatrudnic wiecej. A ilosc miejsc parkingowych w miescie mozna zmniejszyc - w ten prosty sposob mozna ograniczyc ilosc aut wjezdzajacych do centrum.

            • 9 4

            • Straż Miejska to poraźka

              Przejeżdżają obok samochodów stojących na chodnikach węższych niż 1,5 metra i nic. Wczoraj była jakaś procesja na Beniowskiego, samochody straży na kogutach z przodu, na końcu. Ale nic nie widzieli.

              • 8 0

          • Na Starowiejskiej chyba dawno nie byłeś. (1)

            Tam nie ma problemu z zastawionymi chodnikami. Tymi chodnikami zresztą bardzo mało ludzi chodzi.

            • 7 5

            • bo tu nie ma ludzi,

              bo wyjechali. Pytanie dlaczego?

              • 5 0

          • Popędzić Straż Miejską do roboty.

            Straż Miejska na piechotę, anie wozić się samochodami.

            • 4 1

        • Podpisz się odrazu Kaletnik Krawiec?

          • 1 2

        • wklejasz ten sam post drugi raz

          • 3 3

      • (1)

        tam i tak prawie nikt nie chodzi, słońce ledwo dociera, a wy chcecie deptak? w weekend pustki, tylko wiatr śmieci rozwiewa , czasem pies z kulawą nogą przemknie , ludzie od dworca idą 10 Lutego

        • 11 6

        • bo na starowiejskiej jest parking od dworcowej do placu

          • 8 0

      • Ograniczyć ilość samochodów można poprzez prawdziwe kontrole techniczne. (1)

        Część z nich nie powinna być dopuszczona do ruchu.

        • 6 2

        • od ograniczania liczby samochodów ważniejsze jest ograniczanie skłonności do korzystania z nich

          w centrum miasta i na głównych ulicach handlowych.

          • 1 1

    • Blachosmrody na złom..........

      Ograniczyć ilość blachosmrodów poprzez selekcję i odławianie na złom :)

      • 5 1

    • Totalna załamka jak się czyta takie komentarze

      Zrozum człowieku że trzeba ograniczyć ilość samochodów w mieście a mówienie że są miejsca postojowe na ulicy jest juz nie na miejscu.

      • 0 1

  • nie dla deptaka, jest dobrze jak jest (3)

    a ten piesiewcz tam mieszka i chce pod domkiem spokój, jak ci nie pasuje to się wyprowadź na jakieś wygwizdowo i będziesz miał spokój

    • 64 70

    • Potrzeba uspokojenia ruchu

      Samochody precz

      • 11 5

    • chyba tobie dobrze ogrze

      • 3 5

    • Tu nie chodzi o spokój pod czyimś domem

      Bo względny spokój to tam jest, Starowiejska to nie obwodnica, a po wprowadzeniu strefy pieszej będzie w brut lokali w których wcale w weekend nie będzie spokojnie.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane