Gdynia: z Witomina do stacji PKM Stadion

8 marca 2018 (artykuł sprzed 3 lat)
Patryk Szczerba
Linia 192 od poniedziałku zmieni trasę. Część kursów pojedzie przez ul. Łużycką, Olimpijską i Sportową. Więcej zdjęć (1)

Linia 192 od poniedziałku zmieni trasę. Część kursów pojedzie przez ul. Łużycką, Olimpijską i Sportową.

mat. prasowe

Linia 192 od poniedziałku zmieni trasę. Część kursów pojedzie przez ul. Łużycką, Olimpijską i Sportową.

mat. prasowe

Część autobusów linii 192 z Witomina na Płytę Redłowską będzie jechać dłuższą trasą i zatrzymywać się na nowym przystanku przy stacji PKM Stadion zobacz na mapie Gdyni. - Sygnał do zmian dały badania marketingowe - tłumaczy ZKM. Zmiany w rozkładzie od poniedziałku.



Nowa stacja PKM Stadion funkcjonuje od 10 grudnia. Razem z nią został otwarty przystanek na Karwinach. Władze województwa zdążyły pochwalić się rosnącą liczbą pasażerów, obwieszczając, że w styczniu skorzystało z nich 9 tys. osób, czyli o 91 proc. więcej niż w grudniu 2017 roku.

Linia 192 przez Olimpijską i Łużycką po badaniach marketingowych



Problemem nadal pozostaje zsynchronizowanie gdyńskiej komunikacji miejskiej, by pasażerowie mogli się swobodnie przesiadać na PKM. Przedstawiciele ZKM w Gdyni wyjaśniali, że analizują zmiany, sondując wśród pasażerów przejazd części kursów ul. Olimpijską, Sportową i Łużycką oraz utworzenie nowego przystanku przy stacji.

Zobacz też: Zmiany w rozkładzie PKM

- W świetle naszych badań marketingowych nawet pasażerowie, którzy sami są niezainteresowani dojazdem do tej stacji i tak uważają, że autobusy powinny w wybranych kursach dojeżdżać w tym kierunku - mówi prof. Olgierd Wyszomirski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Zobacz również: Ankieterzy odwiedzą pasażerów ZKM

Zmiany przedstawiciele ZKM zdecydowali się wprowadzić od niedzieli przy okazji korekt w rozkładzie jazdy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Linia 192 w ten dzień jednak nie kursuje, więc nową trasą autobusy pojadą od poniedziałku.

Przystanek Stadion PKM Gdynia od 11 marca



Będzie to 19 kursów w każdy z dni powszednich i 11 kursów w sobotę w kierunku Płyty Redłowskiej, natomiast w kierunku Witomina zmienioną trasą pojedzie odpowiednio 15 i 9 autobusów każdego dnia. Autobusy będą zatrzymywać się po drodze na przystankach przy ulicy Łużyckiej, Sportowej i Olimpijskiej z pominięciem przystanku obok stadionu miejskiego przy ul. Małokackiej.

To oznacza wydłużenie trasy i konieczność dopłat do wozokilometrów.

Przedstawiciele ZKM tłumaczą, że warto podjąć wysiłek finansowy, który jest możliwy m.in. dzięki likwidacji linii 4A, by jak najbardziej ułatwić dojazd do PKM, ale nie tylko do przystanku. Dzięki zmianom bliżej do pracy będą mieli także zatrudnieni w biurowcach przy ul. Łużyckiej.

Nie wszystkim takie korekty się podobają. Część pasażerów wskazuje, że przy przystankach w okolicach Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego jest kładka, która łączy al. Zwycięstwa z okolicami terenów GCS, więc to niepotrzebne ułatwienie.

Czytaj także: Jezdnia pod wiaduktem na ul. Małokackiej będzie obniżona

Linia 192: wcześniej opór przed zmianami



Inni przypominają z kolei, że gdy okazało się, że wiadukt jest za niski, by mogły tamtędy jeździć nowe autobusy, ZKM opierał się, by zmieniać trasę - tłumacząc niechęć kosztami. Tyle, że dopóki nie było buspasa, autobusy bardzo często i tak jechały po południu objazdem.

Czytaj również: Buspas przyspieszył linię 192

Z kolei przed laty próbowano eksperymentu, by autobusy zajeżdżały na pętlę przy stacji w Redłowie. Zdaniem organizatora gdyńskiej komunikacji, pasażerowie skarżyli się, że przez to przejazd trwa zbyt długo.

Sprawdź rozkład ZKM Gdynia
Czy wydłużenie linii 192 to dobry pomysł?
61%

tak, będzie można swobodnie dojechać do stacji PKM

23%

to się okaże w praktyce

16%

nie, dla wielu osób czas podróży się wydłuży

zakończona

łącznie głosów: 630

Opinie (153) 2 zablokowane

  • Idą wybory (5)

    należy spodziewać się więcej zmian, urzędasy pracują!!!

    • 65 13

    • szczur obieca wszystko żeby tylko utrzymać pełne koryto! (1)

      • 18 10

      • a tu już się czaisz aby do koryta się dorwać, nie?

        tutaj wielki przeciwnik, ale jak się dorwie do stołka to już zapomni o wszystkim

        • 5 5

    • Tym czasem PKM ma taki rozkład że trzeba się z roboty urywać pół godziny wcześniej albo robić nadgodziny aby nie stać na przystanku.

      • 14 6

    • Gdyńska komunikacja jest fatalna, kto jeździ tym szrotami i przy tym rozkładzie wie o czym mówię.

      jest tragicznie a przy braku inwestycji będzie jeszcze gorzej:(

      • 9 9

    • Najwyzszy

      czas na wymianę ekipy razem z jej szefem w UM !!!!

      • 5 3

  • .... (3)

    I to jest słuszna koncepcja.

    • 19 23

    • przeczytałeś artykuł? jeździsz tą linią??? (1)

      • 13 7

      • a ty przeczytałeś?

        co jest nie tak w tym, że autobus dojeżdza pod stację?

        • 8 3

    • jeszcze przystanek

      n/ż na prawoskręcie w ul. Konwaliowa jadą w kierunku Witomina i będzie można uznać linie za optymalną.

      • 9 1

  • dlaczego nie nowa dedykowana linia tylko wycieczka krajoznawcza dla innych pasażerów ? (5)

    Jakie autobusy pojadą? Z firm zewnętrznych czy te niemieckie używane szroty które miasto kupuje? Co z obiecanym przez prezydenta Gdyni węzłem integracyjnym?

    • 62 11

    • ... (2)

      Akurat Gdynia kupuje nowe autobusy, a szroty z niemiec to kupuje Gdańsk

      • 10 12

      • jesteś trollem z urzędu miasta? (1)

        • 14 6

        • Przygadał PiSowski troll urzędasowi XD

          • 4 7

    • Te "szroty" dobrze się prowadzi. ;)

      • 6 5

    • Zamiast zbudować przystanek PKM na wysokości wiaduktu przy Stryjskiej,

      gdzie w naturalny sposób można byłoby przesiadać się z autobusów do/z Witomina i w miarę łatwo przesiadać się na SKM, postawiono go w miejscu gdzie nie ma możliwości sensownego skomunikowania z autobusami/trolejbusami ze

      gdzie w naturalny sposób można byłoby przesiadać się z autobusów do/z Witomina i w miarę łatwo przesiadać się na SKM, postawiono go w miejscu gdzie nie ma możliwości sensownego skomunikowania z autobusami/trolejbusami ze względu na wąskie uliczki.
      Teraz pogorszy się komunikację innych pasażerów, żeby jakoś wybrnąć z tej sytuacji.

      Dlaczego nie ma zejścia z peronów w kierunku Łużyckiej/Stryjskiej pozostaje wielką zagadką.
      Dodatkowo zapomnijcie o przystanku PKM na Wzgórzu, bo przecież przystanek stadion jest "za blisko"..

      Ten przystanek to przykład jak wydać miliony i nie uzyskać korzyści, które można łatwo było osiągnąć. Nie dajcie się nabrać, że PKM Stadion to sukces - to zmarnowana szansa.

      • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.