• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zmiany w otoczeniu węzła Wzgórze

Patryk Szczerba
7 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Inwestycja ma w pierwszej kolejności stworzyć przejazd przez skrzyżowanie z Piłsudskiego, gdzie notorycznie pojawiają się rowerzyści.
  • Zgodnie z przepisami, jadąc przez kładkę, na drugą stronę ulicy przedostaje się niewielu.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.

Do końca roku zmieni się otoczenie węzła WzgórzeMapka w Gdyni, gdzie powstanie nowy odcinek drogi rowerowej z przejazdem przez skrzyżowanie Władysława IV i al. PiłsudskiegoMapka, ale także nowy chodnik i nasadzenia zieleni. Prace wykona firma MTM i będą one kosztowały blisko 550 tys. zł.



Jak oceniasz obecny wygląd otoczenia węzła Wzgórze?

Prace mają ułatwić przede wszystkim przemieszczanie się rowerzystom, którzy od dawna apelowali o zmiany w tym miejscu. Droga rowerowa wzdłuż ul. Władysława IV w Gdyni ciągnie się od skrzyżowania z ul. Armii Krajowej do SKM Wzgórze. Problem pojawia się przed skrzyżowaniem z al. Piłsudskiego.

Na skrzyżowaniu z Władysława IV nie ma drogi rowerowej, a jedynie przejście dla pieszych. Większość i tak przejeżdża rowerem, nie chcąc nadkładać drogi, wjeżdżając na dziurawą kładkę. Problem był urzędnikom znany od dawna, ale dopiero w grudniu zostanie pomyślnie rozwiązany.

Dla rowerzystów przejazd, dla pieszych remont chodnika



Przejście dla pieszych i przejazd zostaną doświetlone, pojawią się nowe sygnalizatory i podpórki. Ale to niejedyne prace, które zaplanowano w tym miejscu. Dzięki inwestycji zmieni się otoczenie skrzyżowania i całego węzła. Zostanie usunięty stary i wykonany nowy wpust kanalizacji deszczowej wraz z jego podłączeniem. Zyskają też piesi.

Serwis i sklepy rowerowe



  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
Dla nich najważniejszą wiadomością powinien być remont chodnika. W nowe lokalizacje zostanie też przesadzona zieleń po uzgodnieniu z Wydziałem Ogrodnika Miasta, a w okolicy pojawią się elementy małej architektury.

Rozkład SKM Trójmiasto



Prace rozpoczną się w połowie miesiąca. Gdynia zamierzała przeznaczyć na tę inwestycję 742 400,53 zł. W przetargu zgłosiło się trzech wykonawców.

Oferty w przetargu:

  1. Eurovia Polska - 651 721,62 zł;
  2. WPRD Gravel Sp. z o.o. - 692 093,49 zł;
  3. MTM SA - 548 763,02 zł.


Wykonawca wybrany, zdecydowała cena



Wszyscy zadeklarowali ten sam czas wykonania. Identyczne były też terminy rękojmi i gwarancji. Zdecydowała cena, o prawie 200 tys. zł niższa niż szacunki miasta, dzięki czemu wykonawcą została firma MTM.

Wykonawca ma 70 dni na zakończenie prac. Jeśli zacznie, jak deklarują władze miasta, w połowie października, to z nowej drogi rowerowej i wyremontowanego chodnika będzie można skorzystać jeszcze w tym roku.

- Liczymy na to, że jeszcze w tym roku wskazany w umowie fragment drogi rowerowej zostanie w pełni zrealizowany. To świetna wiadomość dla gdyńskich rowerzystów, bo zyskają bezpośrednie połączenie istniejących dróg rowerowych - opowiada Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej.

Miejsca

Opinie (144) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Nareszcie... (2)

    ... ten węzeł to szczyt dziadostwa i to w samym centrum miasta. :(

    • 49 15

    • Faktycznie, wygląda jak dzieło BRG, czyżby mieli swoją agenturę w Gdyni?

      • 2 1

    • Fragment ze zdjęcia to ewidentny bubel projektantów- wstyd.

      Stojący na przystanku autobusowym mogą spodziewać się pędzącego roweru zza zakrętu- co za psychol to projektował- gość pewnie nigdy nie jechał rowerem lub autobusem- taki wiczliński książe który nigdy nie nie spocił-słowem klasa próżniacza.

      • 1 0

  • dla mnie to wzmianka jest mało miarodajna , bo brak opinii kol. łucyka ! (3)

    • 41 4

    • jest to kabareciarz. Fakt (1)

      • 7 0

      • siwy smród to dopiero kabareciarz

        • 2 0

    • to ten którego ścigało CBA?

      • 2 0

  • (3)

    550 tyś....aż strach pomyśleć jakie byłyby inwestycje jakby na drogi poszło te.100 mln na nieczynne lotnisko...

    • 44 4

    • Aha

      Tyśięcy?

      • 3 0

    • ciekawe kiedy się zrobi protokół zniszczenia lotniska?

      • 2 0

    • wymiana wpustu i parę metrów farby za 550 tys pln? a można było wydać 750

      • 4 0

  • A kiedy (3)

    rozpocznie się budowa węzła PKM Karwiny tak szumnie zapowiadanego w ulotkach wyborczych Samorządności???

    • 34 8

    • Kiedy pisrządzący przestaną drenować kase samorządów

      • 3 8

    • I dobrze, że jeszcze się nie rozpoczęła

      Wyobrażasz sobie jak wyglądałyby dzielnice Kack, Karwiny i Dąbrowa gdyby jednocześnie szły dwie tak potężne inwestycje jak Węzeł Karwiny i Węzły Kack i Dąbrowa?!
      Totalny paraliż.
      Choć plus byłby taki, że może wtedy byś miał na co narzekać realnie? Hmmm...

      • 5 4

    • Oby

      Oby jak najpozniej

      • 0 3

  • "Nowe element architektury" delfinki, słupki czy donice?

    strach się bać. Może nawet buspas gdzieś tam wcisną. To gdynia.

    • 48 4

  • Opinia wyróżniona

    To nie jest dobry pomysł. (24)

    Jeżdżę tą kładką 5 dni w tygodniu i brakuje tylko normalnej ścieżki koło tej starej budy z zapiekankami.

    Zrobienie przejazdu w miejscu pasów dla pieszych doprowadzi do wypadków i spowolnienia ruchu samochodowego od ul. Władysława IV. Wstawiłbym tam raczej barierki, aby zniechęcać innych rowerzystów do przejeżdżania po pasach.

    • 93 53

    • Ta buda masakra (5)

      W ogóle cały ten budynek do rozbiórki. Zwiedziłem pół świata, ale takiego syfu to nawet w Kirgistanie nie widziałem. Szok

      • 19 8

      • (4)

        buda jest ok, żarcie się broni, za nią jest plac, który nie powinien byc tylko i wylacznie parkingiem

        • 4 3

        • (2)

          W tej budzie kiedyś coś zamówiłam, ale zrezygnowałam z obioru jedzenia, gdy zobaczyłam jak pani przelewa ketchup (najtańszy z makro) z 5 litrowego baniaka do małych pojemników a potem palcem obciera kant i go oblizuje. FUJ. Never ever.

          • 2 0

          • To chyba dobrze

            Znaczy się, nie boi się jeść tego co sprzedaje.

            • 1 1

          • Fakt, z higieną u tej pani nie do końca jest po drodze, ale bułę z farszem pieczarkowym robi pierwsza klasa. Tylko pieniądze bierze tą samą ręką co buły. No i ta żałoba pod paznokciami. Panią pamiętam jeszcze z lat 90, miała budkę bliżej przystanków (napój firmowy w tej szklanej kuli)

            • 1 0

        • Tam nawet bezdomni nie żebrzą o jedzenie z tej budy.

          • 1 0

    • Spowolnienie ruchu samochodowego w mieście zawsze na plus (7)

      • 22 13

      • (3)

        Jak kiedys karetka która będzie miała jechać do Ciebie stanie w korku to zmienisz zdanie

        • 7 18

        • Korki jak były tak będą

          Dlatego powinna być w Gdyni spójna sieć buspasów, a nie nędzne ogryzki. W takim Krakowie służby mogą normalnie po buspasach jeździć i tam Twój argument się nie sprawdza.

          • 13 3

        • od dawna apeluje - za blokowanie umyślne czy nie, karetki na sygnale - to powinny lecieć mandaty po 1000zł (1)

          a łatwo takiego namierzyć - kamerka do karetki i po numerach rejestr. już ich policja znajdzie!

          • 8 0

          • Nawet jeśli policja znajdzie (szczerze wątpie) to się skończy na nieustaleniu sprawcy.

            • 0 0

      • Nie masz tam wydzielonego buspasu, więc spowalniasz też komunikację miejską.

        Nie jest to na plus.

        • 3 3

      • płynność ruchu to mniejsze zuzycie spalin

        naciągnij gumkę i trzymaj się przepisów

        • 3 3

      • Tak, jasne, najlepiej do zera

        • 0 1

    • Ta inwestycja nie jest dla rowerzystów ale dla rencistów którzy nie mają siły wjechać na kładkę

      • 8 6

    • po tym co piszesz to chyba jeżdzisz Roverem 500

      • 0 0

    • bo uwazasz, ze kierowanie ruchu rowerowego na waskie przejsciu, plus zakrety 90 st to ok pomysl? (4)

      taki polski standard, jak zrobic droge rowerowa, by miala jak najwiecej ostrych zakretow i konczyla sie nigdzie. Budy to tylko wisienka na torcie

      • 10 3

      • Nikt z rowerzystów nie lubi takich zakrętów, bo trzeba znacznie zwolnić. (3)

        Przy przejściu podziemnym mamy bardzo słabą widoczność + pieszych rozłażących się wokół przystanku i siadających na murku przylegającym do DDR. Dla swojego i ich bezpieczeństwa jeżdżę tam naprawdę wolno. W sezonie, tak jak napisałem, robię tę trasę 10 razy w tygodniu i zawsze wybieram przejazd kładką. Optuję za dokończeniem ciągu ścieżki, a nie malowaniem przejazdu rowerowego na ul. Piłsudskiego. Bez zmian w architekturze całego węzła nie widzę innego, sensownego rozwiązania. Wolę zachować względne bezpieczeństwo nas - rowerzystów i pieszych, kosztem nadkładania tych może 50 metrów podczas przejazdu kładką.

        • 15 1

        • rower w mieście nie jest od bicia rekordów prędkości (1)

          zakrętów powinno być znacznie więcej (np. takich jak przy Kapliczce lub na obu kładkach na Wzgórzu) by można było bezpiecznie się poruszać

          • 5 4

          • Nie wiem skąd minusy.

            Jako rowerzysta się zgadzam. W niebezpiecznych miejscach (tam gdzie porusza się dużo osób) powinny być zakręty na DDR. W idealnym świecie wystarczyłby znak ograniczenia prędkości do np. 10 km/h, ale nie wierzę w jego respektowanie. Kierowcy dostają progi zwalniające, my mamy zakręty.

            • 5 1

        • przejście podziemne i tunele to nie jest miejsce dla rowerzystów

          • 1 1

    • (1)

      Teren przy torach jest prywatny, nie jest to droga publiczna, a właściciel nie chce sprzedać. Zasieki dla rowerzystów - to nie są cywilizowane pomysły.

      • 4 0

      • stosowanie się do prawa przez rowerzystów - to nie są cywilizowane pomysły

        • 2 2

    • A, barierki ! Aby rowerzyści je omijali po

      przejściu dla pieszych.

      Puknij się w głowę takimi pomysłami.

      • 0 2

  • A potem będzie mróz, spadnie śnieg (4)

    I do końca roku nie uda się tego zrealizować. Kto planuje roboty na początek zimy.

    • 25 10

    • nie bedzie mrozu ani sniegu (1)

      • 2 0

      • jak duda powiedział to będzie

        mi obiecał, że do końca 2015r podpisze ustawę by już z nowym rokiem te 8000zł odpisu od podatku trafiło do polskich rodzin.

        • 1 3

    • o i jest wytłumaczenie dla kucyka

      • 1 1

    • Ci sami

      Szczurek i Łucyk jak zawsze

      • 1 0

  • (1)

    Znowu MTM....

    • 30 6

    • 550 000 drogi ten miś

      • 1 1

  • tam to dopiero jest kongo. (1)

    świat Gdyni uciekł

    • 30 3

    • otworzymy oczy niedowiarkom

      • 0 0

  • 300 metrów drogi rowerowej. Co jeszcze w tym roku zrobił urząd miasta? (9)

    • 41 6

    • Zamknęli się na cztery spusty

      Od lat nic nie robią i co im zrobisz?

      • 9 0

    • kawe sobie parzą.

      urząd miasta to największy pracodawca w Gdyni

      • 5 0

    • Park kieszonkowy! (1)

      I kilka remontów estakady ;-)

      • 5 0

      • estakadę remontuje GDKiA

        • 1 1

    • Strefę relaksu przed Akwarium.

      Ile tam białej farby poszło...

      • 2 0

    • (1)

      mysle ze siwy smiec napewno ugral jakis walek z deweloperem na boku, ale o tym dowiemy sie przy okazji jakiejs miejskiej inwestycji typu centralpark

      • 3 0

      • sprzedał kolejne działki, chciał zamknąc szkołę żeby sprzedać deweloperowi działkę

        • 1 0

    • Zrobili 100m na Arciszewskich. A kolejne 300m pełnej ruiny. Czemu tak się ostatnio robi drogi ? (1)

      Zróbcie za rok ale cały odcinek !!! przestańcie szatkować jak idioci.

      • 2 0

      • a kiedy sa wybory?

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane