- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (139 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (143 opinie)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (74 opinie)
- 4 Wzięli pod lupę punktualność SKM (57 opinii)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (406 opinii)
- 6 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (129 opinii)
Gdynianie jeszcze poczekają na cichy asfalt
Dopiero w roku 2017 al. Zwycięstwa w Gdyni ma zostać gruntownie wyremontowana. W ramach przebudowy zostanie położony tzw. "cichy asfalt", który jest jednym z elementów programu walki z hałasem. Według radnych opozycji: walki zbyt wolnej i przez to niebezpiecznej dla mieszkańców.
Urzędnicy postanowili więc ograniczyć hałas na al. Zwycięstwa, przechodzącej przez silnie zurbanizowane tereny Orłowa i Redłowa. Niedogodności mieszkańców miał zmniejszyć tzw. "cichy asfalt" - bardziej porowata nawierzchnia drogi, która pochłania nawet do 30 proc. hałasu generowanego przez koła samochodów.
Niestety, plan wymiany nawierzchni na odcinku od skrzyżowania z ul. Świętopełka do ul. Wielkopolskiej znowu oddalił się w czasie. Pierwotnie inwestycja miała być gotowa w 2013 roku. Potem przeniesiono ją na rok 2016. Teraz wiadomo już, że może potrwać jeszcze rok dłużej.
- Poprzedni zapis był błędem pisarskim, który teraz po prostu sprostowaliśmy, urealniając termin tak dużej i kosztownej inwestycji - tłumaczy Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Kompletnie nie przekonuje to jednak opozycji. Radny Bogdan Krzyżankowski z PO, który jest również lekarzem, wytyka władzom miasta opieszałość, która może być fatalna w skutkach dla mieszkańców. Dopuszczalne przez ministerstwo środowiska natężenie dźwięków w śródmieściach miast wynosi bowiem 65 dB. Tymczasem w wielu miejscach Gdyni normy przekroczone są o kilka decybeli. Specjaliści przekonują, że hałas już na poziomie 35 dB może przeszkadzać w pracy wymagającej skupienia oraz w nauce.
- Długotrwałe oddziaływanie hałasu to nie tylko kłopoty ze słuchem i stopniowa jego utrata. To również możliwe dolegliwości na tle nerwowym, a nawet poważne choroby psychiczne. Nie wolno lekceważyć tak poważnych zagrożeń - denerwuje się Bogdan Krzyżankowski.
Koszt wymiany asfaltu na al. Zwycięstwa w Orłowie i Redłowie szacowany jest na ok. 7 mln zł.
Nawierzchnia bitumiczna, nazywana "cichym asfaltem" ma bardziej porowatą strukturę, która tłumi hałas powstający w wyniku obracania się po nim kół samochodów. Problem w tym, że taka nawierzchnia pochłania nie tylko hałas, ale również chłonie wodę. Wprawdzie jednym z elementów konstrukcji są specjalne mikrorynny, które mają ją odprowadzać, ale nie zawsze sprawdza się to podczas mrozów w żadnym z polskich miast. W Opolu Miejski Zarząd Dróg już zapowiedział, że rezygnuje z "cichego asfaltu". Przede wszystkim dlatego, że przy przymrozkach pokryte nim drogi są bardzo śliskie, a poza tym szybko się niszczą, gdy rozsadza je lód. I w efekcie jest coraz głośniej, bo samochody wpadają w powstałe z tego powodu dziury.
Opinie (99) 5 zablokowanych
-
2014-06-11 06:04
) (1)
Proponuję jedno-zużyte opony nie na składowisko ale dodać do mieszanki asfaltowej. Efekt-wyciszenie rzędu 30%(dodatkowo).Za poradę i związane z tym oszczędności proszę o przelanie 100.000 PLN na moje konto)
Co do hałasu to niestety jeśli 60% aut u nas ma ponad 15 lat a do tego dużo passatów, bmw i innych złomów na olej z frytury to nie ma co się dziwić....rury wydechowe nie wytrzymują i szorują po nawierzchni....- 54 21
-
2014-06-11 09:03
Jakie opony! To nic nie da! Potrzebna jest modlitwa i odpowiedni datek w koszyczek. Można też zamówić całą mszę w tej intencji. Cena to 200 000 PLN, za dodatkowe 100 000 można wymodlić jakieś fajne przejścia podziemne.
- 19 7
-
2014-06-11 06:06
ja bym zaczął od wylapania tych motorów i aut pierdzacych wieczorami (8)
jak pędzą na skwer... aż uszy urywa.zabierać dowody i jaksię powtórzy to pojazdy na złom!
- 134 8
-
2014-06-11 06:15
niestety nie dbamy o ciszę (4)
jeżdżą MotÓry bez rury, kaszubowozy podobnie. ma ulicach od rana nap... śmieciarze kublami, w nocy wyją jelopy wracając z imprez, wyją odkurzacze uliczne. na budowach od 6 do 23 rzucają rusztowaniami, lomoczą burtami wywrotek, tną beton...można to wszystko robić ciszej, tylko nikomu się nie chce!
- 33 3
-
2014-06-11 07:12
Czy nie można uczyć się na cudzych błędach? (3)
Skoro Opole już to sprawdziło i się wycofuje to czy Gdynia musi sama to przetestować ?
- 21 1
-
2014-06-11 10:18
Gdynia lubi testy (1)
lotnisko też testowali, nie wyszło... Teraz będą testować asfalty :)
- 10 3
-
2014-06-11 14:31
na czyms trzeba kase wydoic od spoleczenstwa
wille i baseny kosztuja
- 1 2
-
2014-06-11 16:12
z Tristarem było tak samo...
- 2 2
-
2014-06-11 07:13
Najlepiej to zwijac asfalt na noc
tak jako Wachocku
- 8 2
-
2014-06-11 10:45
DOKŁADNIE!
Ja to mam wrażenie, że w Gdyni Policja nie kontroluje poziomu hałasu kaszubopojazdów! W sumie może redaktor by o to odpytał Komendanta Policji, jakie są statystyki. Ile w 2013 roku przebadali samochodów i motorów pod względem wydawanego hałasu i ile zatrzymali dowodów rej.? Mam wrażenie, że ZERO ;)
- 5 3
-
2014-06-11 14:02
KONTROLOWAC HALAS SILNIKOW
Mieszkam przy al. Zwyciestwa i w lecie jest strasznie przez stuningowane motory. Jezdza wieczorem tam i z powrotem i rycza silnikami. Czy nie mozna z tym czegos zrobic?
- 9 0
-
2014-06-11 06:22
(5)
To tzw. problem pierwszego świata.
Panie radny - naprawdę nie ma w Gdyni ważniejszych spraw do załatwienia?- 47 17
-
2014-06-11 07:31
niech się zajmą wyrównaniem studzienek (1)
to jest problem...a nie cichy asfalt...
- 24 2
-
2014-06-11 07:50
te studzienki to masakra
codziennie robię sobie slalom gigant na gdyńskich ulicach przez to
- 18 2
-
2014-06-11 07:49
a co
mają się zajmować problemami trzeciego świata?
- 6 0
-
2014-06-11 08:47
Tak są ważniejsze sprawy, podziękować Szczurkowi i powiedzieć mu Do Widzenia!
- 5 3
-
2014-06-11 14:26
Mają się zajmować tylko jedną sprawą, najważniejszą, wybraną przez ciebie?
- 4 0
-
2014-06-11 06:27
Błędem pisarskim? (4)
To jakim błędem określimy lotnisko w Kosakowie?
- 55 13
-
2014-06-11 06:39
Odp
Wielbłąd
- 10 1
-
2014-06-11 07:03
(1)
bezbłędna władzuchna nie robi błędów
to SPISEK
wszyscy przeciw Gdyni
ale nie martwcie się
IMPERIUM zawsze KONTRATAKUJE- 11 2
-
2014-06-11 07:53
Imperium?
No nie mogę.Macie jednak coś z głowami.
Ale takich chorób się nie leczy. Bierzcie tylko środki na uspokojenie.- 0 4
-
2014-06-11 10:01
Oj tam, oj tam, każdemu może się zdarzyć.
- 2 0
-
2014-06-11 06:32
Cichy asfalt w Gdyni? (3)
To już bruk nie wystarczy.
Się w głowach poprzewracało.
W stolicy regionu jeszcze nie wszystkie drogi wyremontowano a na obrzeżach chcą cichy asfalt.- 37 26
-
2014-06-11 07:57
Cichy asfalt w cichej wiosce. (2)
Byłem tam wczoraj przejazdem. Cicho i spokojnie. Jak na wiosce. W Sopocie i Gdańsku tłumy. Jak w mieście.
Może zamiast na Kaszubach to tu kupić sobie domek i wypoczywać w weekendy?- 5 23
-
2014-06-11 09:57
Szadółki
wybuduj się na szadółkach tam cisza i spokój ,a do tego ten mikroklimat ;-)
- 16 3
-
2014-06-11 10:09
Chwalic sie tlumami naprawde ma czym haha.Ja wole spokoj i cisze'piomku z falowca.
- 16 1
-
2014-06-11 06:44
Wszyscy w Polsce znają się na drogach (1)
Gratuluję Panu Redaktorowi za wprowadzanie ludzi w błąd. Niestety w Polsce o drogach wszyscy wiedzą za dużo.
To o czym Pan pisze to asfalt porowaty i NIE STOSUJE się go na drogach o dopuszczalnej prędkości- 25 3
-
2014-06-11 08:21
i na medycynie też
- 2 3
-
2014-06-11 06:47
ciche lotnisko (1)
już jest
- 81 8
-
2014-06-11 07:10
Szkoda ze za sto baniek
No cóż ale Szczurek sprawdzał się w biznesie...
- 19 3
-
2014-06-11 06:49
Przeciez na noc zeby bylo ciszej mozna drogi przykrywac gąbką !
W nocy drogi musza byc przykryte koldrą z miekkiej gąbki a samochody powinny jezdzic bardzo wolno lub byc pchane po malutku. Asfalt ogolnie musi byc miekki !Taka mam koncepcje !.:)
- 35 3
-
2014-06-11 06:53
rowerzyści jeżdżą za glosno
Stop puszczaniu głośnych bąków!
- 33 8
-
2014-06-11 06:53
pogonić tych darmozjadów (1)
niech położą jakikolwiek asfalt bo już ledwo go zostało a nie od razu wymyślają cuda-wianki
- 28 6
-
2014-06-11 17:32
To za karę..
..za nierealnego facebooka
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.