• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńskie Międzytorze ma inwestora. Początek prac w 2017 roku

Patryk Szczerba
8 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Zagospodarowanie Międzytorza ma rozpocząć się w 2017 roku i zakończyć 10 lat później.
  • Główny wieżowiec.
  • Zabudowa mieszkaniowa, okolice Jana z Kolna i 3 maja.
  • Część hotelowa z dominującym wieżowcem.
  • Sporą, jednak nie przeważająca część zajmą funkcje usługowe.
  • Usługi handlowe mają być połączone z zabudową mieszkaniową. Na wizualizacji wnętrze zabudowy.
  • Widok na część handlowo usługową.
  • Osiedle mieszkaniowe.

PKP wybrała partnera do realizacji inwestycji na gdyńskim Międzytorzu zobacz na mapie Gdyni. 14-hektarową działkę zagospodaruje gdyńska grupa Semeko. Koszt inwestycji, w ramach której powstaną biura, hotel i mieszkania może wynieść nawet 700 mln euro, a realizacja ma potrwać do 2026 roku.



Jak oceniasz zaprezentowaną koncepcję zagospodarowania Międzytorza?

Procedura wyłaniania inwestora rozpoczęła się w lutym ubiegłego roku. Międzytorze, położone w dobrej lokalizacji, na styku ulic Wendy, Polskiej i Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, przy zabudowaniach mieszkalnych, w niedalekiej odległości od dworca, ma stać się kolejną częścią nowego śródmieścia Gdyni. Do ostatecznego etapu postępowania dotarły dwie firmy: Grupa Inwestycyjna Semeko oraz konsorcjum Anguloa Trading Limited i TriGranit Development Polska

Wybrano ofertę złożoną przez Semeko - lokalnego dewelopera z Gdyni, który jednak w mieście do tej pory nie zaistniał na szerszą skalę, budując jedynie Osiedle Horyzonty Gdyni na Grabówku. Swoje inwestycje do tej pory lokował przede wszystkim w Rumi i Redzie. Umowa w tej sprawie zostanie podpisana w styczniu.

Koncepcja zakłada kompleksową rewitalizację terenu. Przeważającą funkcją będzie zabudowa mieszkaniowa. Na Międzytorzu pojawią się też handel, usługi, biura oraz zabudowa hotelowa.

- Zabudowa ma wpisać się w tkankę miejską i stać się ważnym elementem centrum Gdyni. Koncepcja, którą wybraliśmy, spełnia te założenia. Zależy nam na realizacji projektu, który przyniesie korzyści nie tylko naszej firmie i prywatnemu inwestorowi, ale przede wszystkim mieszkańcom - wyjaśnia Jarosław Bator, członek zarządu PKP.

Projekt podzielony jest na kilka etapów, a cała inwestycja powinna zostać zakończona do 2026 roku. Pierwsze prace budowlane mogą się rozpocząć już w 2017 roku. Początkowo zagospodarowywany ma być teren położony najbliżej dworca, na którym pojawią się elementy handlowe i mieszkaniowe. Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa może wynieść nawet 345 tys m.kw, a koszt całości szacowany jest na 700 mln euro.

- To krok milowy w rozwoju naszej firmy. Myślę, że przedstawicieli PKP przekonała nasza koncepcja, w której obecne jest odniesienie do gdyńskiego modernizmu oraz podkreślenie europejskiego charakteru Gdyni. Nie bez znaczenia było umieszczenie latarni, ławek i innych elementów nawiązujących do tematyki kolejowej - opowiada Adam Mierzejewski z firmy Semeko.

Koncepcja już jest, ale ostateczny kształt inwestycji zależy od planu zagospodarowania terenu. Dokument, nad którym prace trwają od dwóch lat, ma być gotowy jeszcze w tym roku. Teraz już z bezpośrednim udziałem firmy Semeko.

- Przygotowywaliśmy koncepcję na bazie studium przestrzennego oraz deklaracji miasta. Nie chcemy tam robić nic oprócz tego, co znajduje się w dokumencie i oficjalnych wypowiedziach przedstawicieli miasta. Myślę, że teraz w przedstawiciele trzech stron: urzędników, PKP i naszej szybko wypracują szczegóły planu zagospodarowania - wyjaśnia Adam Mierzejewski.

Istotną kwestią oprócz tych dotyczących wysokości budynków i przeznaczenia działek pod planowane przez inwestora funkcje jest sprawa gruntów przewidywanych pod infrastrukturę publiczną, czyli miejskie drogi. Muszą zostać wyłączone z inwestycji.

Zobacz też:
Porównanie wizualizacji z gotowymi inwestycjami w Trójmieście

- Nie może dojść do sytuacji, gdy będziemy musieli budować infrastrukturę w miejscu zajętym przez dewelopera, wykupując ziemię i ponosząc dodatkowe nakłady budowlane. Kluczem jest odpowiedni balans pomiędzy interesami miasta i właścicieli. Infrastruktura drogowa jest w interesie wszystkich podmiotów - zapowiadał jeszcze w ubiegłym roku Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (348) 7 zablokowanych

  • Brawo (2)

    Ważne że Polska firma i na dodatek Gdynska.
    Gdyby byla zagraniczna od razu byście lamentowali że pewnie kolesiostwo łapówki czemu obcy kapitał.

    • 27 17

    • trzymam kciuki (1)

      tylko dlaczego inni i więksi nie stanęli po ten tak atrakcyjny kawałek?

      • 6 2

      • Być może nie jest aż tak atrakcyjny jak się wielu wydaje

        • 0 0

  • Semeko jest przynajmniej wiarygodnym deweloperem. (2)

    Ma doskonalych pracownikow i realizuje zawsze na czas. Bardzo pozytywna firma co dzis jest rzadkoscia.

    • 26 22

    • Dziękujemy za wypowiedź Panie Prezesie. łubudubu...

      • 16 5

    • I wszyscy są w krawatach

      tzn. nie awanturujom siem pani kierowniczko

      • 0 0

  • następne centrum handlowe?

    elementy handlowe i mieszkaniowe o powierzchni 345 k m^3 - niezły moloch :P

    • 14 6

  • Kto będzie chciał mieszkać na torach kolejowych w porcie ?

    • 17 9

  • M e k s y k H o u s e

    • 15 8

  • Drogi w centrum lepiej wyremontować ! (4)

    10 lutego, dworcowa, morska pamiętają chyba gierka.. Drogi jak w jakiejś ( bez obrazy ) popepegerowskiej dziurze pod białoruską granicą.. Koleimy, dziury, bruk...

    • 23 16

    • Jaki zwiazek ma sprzedaz gruntow jednej firmy (PKP) drugiej (Semeko) z drogami w centrum Gdyni oddalonymi od tych tereow o conajmniej kilkaset metrow?

      • 9 1

    • Niemozliwe

      W tym raju Szczurka tak jest? Codziennie przecinam zapuszczone centrum Gdyni i zastanawiam się nad źródłem samozadowolenia (vide - wyniki wyborów) jego mieszkańców.

      • 6 5

    • (1)

      Drogi będą robione

      • 0 0

      • I będziecie narzekać, ze są przez remonty korki

        • 0 0

  • Międzytorze (4)

    Miało służyć do rozwoju Portu a nie do budowy drugiego Śródmieścia. Ostatnio dość często zastanawiam się czy p. Stępa tytułu inżyniera nie kupił na bazarze

    • 36 14

    • Autodestrukcja

      Zgadzam się z Tobą. Zaduszając port, Gdynia podcina gałąź, na której siedzi. To bezczelne pchanie się miasta na port systematycznie ogranicza jego możliwości rozwojowe. Czy gdynianie nie czują, że ich miastu odbiera się tożsamość i degeneruje się je do roli powiatowej sypialni?!

      • 9 5

    • Międzytorze było bocznicą - magazynem na torach - węgla ze Śląska (1)

      w czasach kiedy nie było mowy o terminalach kontenerowych. Dziś taki magazyn jest niepotrzebny. Biadasz nad rozlanym mlekiem chłopie. Poczytaj troche zamiast klikać głupoty.

      • 1 3

      • A dlaczego port nie może doczekać się pozytywnej decyzji włączenia tego terenu do obszaru portu, jako terenu rozwojowego? Poczytaj trochę zamiast klikać głupoty.

        • 1 1

    • przecież wy w gdyni nie macie bazaru

      tylko hale, która zionie rybami

      • 0 1

  • Predzej ruscy czolgami tu wjada, niz ta inwestycja powstanie... szkoda kasy...

    • 14 15

  • Na kolana nie rzuca

    Sądząc po tytule, liczyłem na nowe miejsca pracy, a to po prostu kolejne blokowisko.

    • 29 11

  • super, tylko mieszkania ożywią centrum

    bez tego wyludni się całkowicie. Niech nie zmarnują tego miejca na biura i banki...

    • 14 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane