- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (506 opinii)
- 2 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (290 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (232 opinie)
- 5 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (323 opinie)
- 6 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (139 opinii)
Góry i dziury przy torowiskach w ulicach
Urzędnicy deklarują, że dziury i garby na skrzyżowaniach torowisk i jezdni są systematycznie usuwane.
W najlepszym razie znacząco obniżają komfort jazdy, w najgorszym - mogą doprowadzić do utraty kontroli nad pojazdem czy uszkodzenia nadwozia. Kierowcy narzekają na garby i dziury w asfalcie w miejscach, gdzie torowiska tramwajowe przecinają jezdnię. Urzędnicy przyznają, że problem znają. W tym roku na utrzymanie i naprawę infrastruktury tramwajowej zamierzają przeznaczyć ponad 18 mln zł.
Mowa o garbach i dziurach w asfalcie w miejscach, gdzie jezdnię przecinają torowiska lub gdzie tory znajdują się w ciągu ulicy.
- Gorzej, gdy na takiego fałszywego "śpiącego policjanta" trafi ktoś przyjezdny, kto nie spodziewa się, że nagle auto wybije do góry. Łatwo wówczas stracić kontrolę nad pojazdem. Inna sprawa, że w takich warunkach to lepiej jeździ się samochodem terenowym niż osobówką - denerwuje się pan Krzysztof.
Z problemu zdają sobie sprawę miejscy urzędnicy. Anna Dobrowolska z Gdańskich Autobusów i Tramwajów zapewnia, że i tory, i nawierzchnie w pasie torów są naprawiane cały czas.
Tu torowiska już naprawiono
- Prace przeprowadzone zostały już m.in.: na węźle 3 Maja - Nowe Ogrody, węźle Opera, węźle Piastowskim, węźle Strzyża, węźle Hallera - Kliniczna, a także w przejazdach: Pohulanka, Żołnierzy Wyklętych, Kaprów, Abrahama, Opata Rybińskiego, Grunwaldzka - Pomorska, Kołobrzeska, Bora-Komorowskiego, Marynarki Polskiej - Wyzwolenia, w przejściach wzdłuż torów na ul. Mickiewicza oraz na skrzyżowaniu Wały Jagiellońskie - Hucisko - wylicza rzeczniczka GAiT.
Przeprowadzona została także kompleksowa naprawa nawierzchni drogowej w pasie torów na skrzyżowaniu al. Płażyńskiego - al. Hallera - ul. Czarny Dwór.
Naprawy torowisk i nawierzchni prowadzone są według bieżących potrzeb, ale są też m.in. integralną częścią prac związanych z wymianą szyn w torowiskach - nawierzchnia naprawiana jest zawsze w miejscach wymiany szyn.
Sęk w tym, że w niektórych miejscach naprawiona nawierzchnia szybko zaczyna niszczeć, o czym informowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.
Torowisko przy Operze (8 opinii)
Poszukiwany wykonawca napraw torowisk
- Prace naprawcze wspomnianego w materiale przejazdu Kościuszki - Legionów przeprowadzone zostaną w lipcu. Naprawę przejdzie także m.in., w ramach kompleksowych napraw przejazdów torowo-drogowych, ujęty w materiale przejazd Wały Jagiellońskie - Wały Piastowskie w kier. Oliwy. Podobnie jak przejazdy torowo-drogowe: ul. Grunwaldzka - Żołnierzy Wyklętych w obu kierunkach; Grunwaldzka - Miszewskiego; Chłopska - Kołobrzeska kier. Oliwa; Marynarki Polskiej - Swojska; Gdańska - PCK; Gdańska - Emilii Plater; Opata Jacka Rybińskiego w torze w kier. Jelitkowa oraz Wita Stwosza - Derdowskiego. Przygotowywany jest przetarg na wykonawcę tych prac - zapewnia Anna Dobrowolska.
18 mln zł na remonty i utrzymanie
Urzędnicy podkreślają, że utrzymanie właściwego stanu torowisk oraz nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych wymaga stałego monitoringu oraz bieżących prac utrzymaniowych i napraw. Wynika to z codziennej eksploatacji infrastruktury tramwajowej przy dużym obciążeniu ruchem kołowym.
Warsztaty samochodowe w Trójmieście. Gdzie naprawić auto?
- Jest to proces ciągły. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw bieżących infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł - podsumowuje rzeczniczka GAiT.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-06-29 21:32
spowalniacze (6)
A kto montuje uparcie tzw.śpiących policjantów. Jest to robione celowo i bezmyślnie, żeby utrudnić ludziom życie. Np.w Szwecji już dawno polikwidowano takie złośliwości. Super bezmyślność ludzi którzy wydają takie decyzje jak te pseudo ronda.
- 37 5
-
2021-06-30 08:46
progi zwalniające są często tworzone celowo i w sposób przemyślany (1)
poprawiają komfort ale i przede wszystkim bezpieczeństwo ruchu pieszych na znacznych obszarach miasta. Bardzo dobrym pomysłem jest także zasada zachowywania niwelety chodnika i drogi dla rowerów na wylotach ulic osiedlowych: w momencie wjazdu w strefę zamieszkania kierowcy automatycznie dowiadują się, że wjeżdżają w obszar, na którym piesi i rowerzyści oraz hulajnogowcy mają pierwszeństwo, co podnosi bezpieczeństwo wszystkich osób poruszających się w tym rejonie.
- 0 1
-
2021-06-30 09:19
daj adres to wyślę Ci rachunek za blacharza. Są progi (i to nie jeden) które przejeżdżam z zawrotną predkością 1-3km/h a i tak zaryje podłogą. Nie muszę chyba mówić jak wpływa to na stan techniczny auta?
- 2 0
-
2021-06-30 08:35
w szwecji tez maja znacznie wyzsze mandaty, stacje diagnostyczne i policja usuwaja z drog auta ktore puszczaja czarne chmury dymu a na autostradach masz v-max 120. mozemy isc droga szwecji ale trzeba bbyc konsekwentnym a nie tak poblazliwym jak jest policja u nas.
- 0 2
-
2021-06-30 07:01
Bo do Polaka nic innego nie trafia.
- 2 1
-
2021-06-30 01:47
(1)
W Australii na osiedlach śpiący policjanci są nawet co 100m, to nie żart. Jeździ się tu tragicznie. Nie mogę doczekać się aż wrócę do Polski.
Tak samo slepe uliczki na 600m. Można byłoby szybko wyjechać na główną drogę ale drogi osiedlowe specjalnie się kończą 10m od głównej drogi. Nie wiem jaki jest w tym sens- 2 2
-
2021-06-30 06:33
Nawet nie porównuj
mentalności i kultury drogowej tych dwóch krajów.
Naszemu jak nie przywalisz barierą fizyczną to prośbą / przepisem / znakiem nie zrozumie.- 2 2
-
2021-06-30 09:17
W Trójmieście najgorsze drogi
Polecam wszystkim jeżdżącym po Polsce porównać jak wygladaja drogi w innych miastach i jak np. wypada przy tym kiepsko Gdańsk.
- 5 0
-
2021-06-30 06:32
Nie tylko torowiska
Tak samo wygladają wjazdy i zjazdy na mosty i wiadukty w Gdańsku. Jest wiele takich miejsc gdzie różnica poziomów między mostem a ulicą jest tak duża że pojazdy dosłownie skaczą. Widać to po śladach wytarych opon. Tak jest na ul. Sucharskiego przy moście wantonowym i dalej w stronę obwodnicy czy ul. Elbląska.
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.