Hala Targowa w Gdyni. Jak zmienić ruch?

3 lipca 2019 (artykuł sprzed 2 lat)
Marek
Najnowszy artukuł na ten temat Gdynia: wolne miejsca w Halach Targowych
Takie zmiany przy Hali Targowej w Gdyni proponuje nasz czytelnik. Więcej zdjęć (2)

Takie zmiany przy Hali Targowej w Gdyni proponuje nasz czytelnik.

graf. Trojmiasto.pl

Takie zmiany przy Hali Targowej w Gdyni proponuje nasz czytelnik.

graf. Trojmiasto.pl

Jak zmienić ruch wokół Hali Targowej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, by zyskała więcej klientów? Odważne rozwiązanie proponuje pan Marek, nasz czytelnik. Oto jego spostrzeżenia i pomysły.



Pan Marek jest gdynianinem i klientem Hali Targowej, ale jak wszyscy użytkownicy - niezależnie od tego, jaki transport wybierają - ma często problem z dotarciem na miejsce. Dlatego zastanawiał się nad tym, jak ten problem rozwiązać.

***

Zamiast trzech parkingów okalających halę od strony ulic Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni, 3 Maja zobacz na mapie Gdyni oraz Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni, można zorganizować buspasy z jezdniami wyniesionymi do poziomu chodnika, z małą architekturą oraz zielenią.

Proponuję zrobić to w następujących krokach:


  1. od strony ul. Jana z Kolna - w miejsce obecnego parkingu - zrobić wyniesione buspasy, z przystankami pomiędzy nowym buspasem a obecną ulicą. Można wtedy pociągnąć buspas już od placu Kaszubskiego lewą stroną ulicy, aż do hali (opcjonalnie zaraz za Domem Rybaka, na lewym pasie zrobić warunkową jazdę prosto dla komunikacji miejskiej). Na wysokości hali rybnej buspas włączałby się do ruchu za pomocą sygnalizacji świetlnej z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej.
  2. od strony ul. 3 Maja, zamiast parkingu, można zrobić przystanek autobusowy. Pozostałą część powierzchni przeznaczyć chociażby na funkcje handlowe, miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych lub dostawców lub też zrobić mały placyk z zielenią lub ławkami.
  3. od strony ul. Wójta Radtkego zrobić podobne rozwiązanie, co od strony Jana z Kolna. Tutaj można by poprowadzić buspas od pl. Konstytucji lewą stroną ulicy, przy hali wyniesienie go do poziomu chodnika, wytyczenie przystanków między buspasem a ulicą, a przy ulicy 3 Maja na wysokości obecnego przejścia - sygnalizacja z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej, tak, aby mogła włączyć się do ruchu. Jest tam na tyle dużo miejsca, że bez problemu pojazdy będą mogły zjechać na prawy pas, skręcający na ul. 3 Maja.


Oprócz proponowanych zmian, szansą na ożywienie hali byłoby wydłużenie godzin otwarcia oraz zadbanie o nowoczesny wygląd samej hali i pawilonów. Ale może to nastąpi w momencie, gdy zwiększy się liczba klientów, chcących z niej skorzystać. Niestety w tej chwili otoczenie hali jest dość ponure i w godzinach popołudniowych odstrasza zarówno mieszkańców, jak i turystów.

Parking w sąsiedztwie Hali Targowej



Wiem, że dużą przeszkodą budzącą duży opór mieszkańców jest brak miejsc parkingowych. Ten problem jednak można rozwiązać, budując w sąsiedztwie hali lub dworca parking miejski wielopoziomowy, który prędzej czy później powinien stanąć na granicy Śródmieścia. Zdaję sobie sprawę z ogromu dodatkowych kosztów, jakie proponuję, ale uważam, że obecny stan rzeczy jest nie do zaakceptowania, a gdyńska hala ma szansę stać się wizytówką miasta. Zwłaszcza w perspektywie przyszłego rozwoju Międzytorza jest to uzasadnione działanie.

Odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni:

Agata Grzegorczyk. Więcej zdjęć (2)

Agata Grzegorczyk.

fot. Mateusz Ochocki/KFP

Agata Grzegorczyk.

fot. Mateusz Ochocki/KFP

Bardzo nas cieszy, że nasi mieszkańcy nie są tylko biernymi obserwatorami zmian zachodzących w mieście. Propozycja Państwa Czytelnika jest bardzo ciekawa, nie uwzględnia jednak polityki miasta mocno ukierunkowanej na wyprowadzenie jak największej liczby samochodów z centrum Gdyni. W nowoczesnych centrach miast priorytet mają piesi, indywidualny transport ekologiczny, taki jak rowery oraz transport zbiorowy. Dlatego też nie planujemy budowy dodatkowych parkingów wokół hali ani w jej podziemiach, co zresztą - jak Państwa Czytelnik słusznie przypuszcza - jest konstrukcyjnie niemożliwe.

Miejskie Hale Targowe otoczone są trzema jednokierunkowymi trzypasmowymi drogami powiatowymi. Ich przepustowość jest na tyle duża, że nie ma potrzeby ustanawiania priorytetu dla komunikacji zbiorowej.

Natomiast w najbliższym czasie modernizować będziemy zatoki przystankowe w ramach bardzo dużego projektu z unijnym finansowaniem, m.in. właśnie zatokę autobusową Gdynia Dworzec Główny PKP - Hala/Jana z Kolna. Powstanie też nowe przejście dla pieszych poprawiające bezpieczeństwo poruszania się w tym rejonie.

Docelowa zmiana organizacji ruchu dla tego obszaru określona zostanie w projekcie przebiegu tzw. Nowej Węglowej. Dlatego też bezcelowe jest ponoszenie znacznych nakładów finansowych dla jedynie tymczasowych rozwiązań.
Czy ruch wokół Hali Targowej powinien być zmieniony?
41%

tak

59%

nie

zakończona

łącznie głosów: 1208

Marek

Opinie (205) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Dokładnie ! Pozamykać parkingi aby klientów przybyło :) nikt tego lepiej by nie wymyślił (11)

    • 254 14

    • Pan Marek raczej chce uśmiercić halę targową ,a nie ją wskrzesić . (6)

      Niestety takie obiekty są skazane na wymarcie ,w dobie marketów i innych biedronek.
      Zamknął niebawem giełdę warzywną w Chwaszczynie i skąd niby Ci kupcy będą brali owoce i warzywa na swe stragany ,pewnie z ryneczku lidla .

      • 59 2

      • ryneczek lidla (4)

        a nie biorą z ryneczka lidla czy innych marketów

        • 6 3

        • (3)

          ostatnio się zdziwiłem jak zobaczyłem malinowe pomidory z promocji w warzywniaku i miały jeszcze naklejki :-) Oczywiście cena x2. Klienci też mają wybór, widzą i mogą się za różnicę kilku złotych przejść się sami, a nie wspomagać wiecznie narzekającego lokalnego cwaniaka

          • 5 1

          • Problem w tym, że często nie widzą

            Przyjęło się, że lokalne sklepiki mają dobre, zdrowe itp warzywa, nie to, co te złe markety...

            • 4 0

          • OK, zdarzają się czarne owce

            Ale ja na hali kupuję pomidory, które pachną i smakują jak pomidory, a nie jak wata nasączona wodą

            • 6 0

          • Owoce,które nie pojechały do marketu

            Można normalnie w hurcie kupić. Market nie przyjmuje bo np etykiety są źle wydrukowane. I palety pomidorków oznakowane jako lidl trzeba sprzedać gdzie indziej

            • 0 1

      • dobry manager

        reorganizacja przestrzeni wydluzenie godzin otwarcia idac dalej otwarcie w niedziele niehandlowe poniewaz wiekszosc handlujacych to samozatrudnieni i hala odżyje

        • 7 1

    • Ile tam się mieściło samochodów?

      chociaż jeden pełny autobus kierowców?

      • 9 2

    • + buspas po lewej stronie jezdni,

      żeby autobus nie mógł się przypadkiem zatrzymać na przystanku i mamy komplet do podwyższenia liczebności klienteli.
      ps. swoją drogą, nie pamiętam kiedy byłam na hali; ona jest dla bezrobotnych i emerytów oferując takie godziny otwarcia.

      • 12 0

    • zgadzam sie (1)

      dokładnie, w ogóle, że ktoś to opublikował.. poniżej w komentarzach "---" dobrze napisał, na przeciwko hali jest duzo terenu nieuzywanego jakies bary piwne, tam zrobic parking i kładkę lub przejscie podziemne"

      • 7 0

      • To jest teren PKP. Misto nie może tam nic zrobić. No chyba, że w komitywie z PKP

        • 4 0

  • Wyburzyć pawilony (11)

    Zbudować dwupoziomowy parking podziemny i nowy budynek zamiast pawilonów, który nawiązuje architekturą do lat międzywojenych. Tylko gruntowna przebudowa może to miejsce uratować.

    • 74 20

    • na przeciwko hali przez jana z kolana, aż do portowych torów/rur - jest olbrzymi, w zasadzie pusty plac (3)

      wystarczy przejąc plac, wyburzyć te 3-4 obiekty, obalić płot, wyrównać teren, położyć płyty i jest parking na 1000 samochodów.
      /

      • 12 2

      • jakie to proste i tanie

        ...

        • 4 1

      • niestety, to byłoby zbyt proste.

        • 1 0

      • Międzytorze

        To jest zbyt cenny teren, żeby przeznaczać go na jakiś parking. Tam powstanie cała nowa dzielnica miasta, i to już niedługo, polecam poczytać o Międzytorzu. Już się właściwie rozpoczyna zabudowa - np. przy Węglowej powstaje Portova.

        • 1 0

    • Niech Ci czytelnicy (3)

      czasami te swoje wymioty piśmiennicze pozostawią dla siebie. Przecież durniejeszego pomysłu dawno nie było.

      • 15 1

      • był był ... morawiecki co kwartał daje, pomysły znacznie durniejsze+ (2)

        np.) 2filar pracowniczy, w którym niby to dodadzą ci 240zł na rok - ale zajumają sobie od razu, aż 15% od każdej wpłaconej kwoty...

        • 5 1

        • Matko Bosko (1)

          My tu o ruchu w Gdyni a Ty o polityce rządu. Współczuje Ci smutnego i marnego życia wypełnionego polityką na każdym drobnym kroczku.

          • 2 5

          • ktoś powiedział że "Przecież durniejeszego pomysłu dawno nie było."

            więc udowadniam, że teraz to dureństw to mamy w nadmiarze i wysyp niespotykany.

            • 6 1

    • aha (2)

      jakbym czytal jakiegos ISIS.. wyburzyc zabytek i jedna z najnowoczesniejszych hal na europe z tamtych lat. Ta, wszyscy jeździjmy do zagranicznych supermarketów.

      • 2 3

      • A jakoś najnowocześniejsze drogi z tamtych lat remontować chcesz.

        Czyżby czasy się zmieniły?

        • 0 2

      • wyburzyć pawilony, plastikowy dach

        cały ten jarmark weg... - mury zostawić w spokoju i ładnie zintegrować z nową budowlą

        • 3 0

  • (2)

    Te gdyńskie dylematy...

    • 41 4

    • okres ogórkowy, pozostałe artykuły o konsekwencjach zrzutu nieczystości do Motławy i sprzedaż materiałów budowlanych

      • 1 0

    • Kolejne wizje i plany:)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.