• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ile wysokich budynków powstanie na Międzytorzu?

Michał Brancewicz, Patryk Szczerba
1 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Wizja Międzytorza przedstawiona przez inwestora Semeko. Nie wiadomo, czy zostanie ona zrealizowana dokładnie w tym kształcie, bowiem wciąż toczą się prace nad opracowaniem planu zagospodarowania tego terenu.
  • Miasto chce, by na Międzytorzu dominowała niewysoka zabudowa nawiązująca do istniejących budynków w Śródmieściu.
  • Natomiast inwestor chciałby móc postawić więcej wysokościowców.
  • Międzytorze ma zostać zagospodarowane w całości w ciągu najbliższych 10 lat.

Minął rok odkąd PKP wybrało grupę Semeko na inwestora terenów gdyńskiego Międzytorza. Prace nad planem zagospodarowania wciąż trwają, bowiem inwestor i miasto mają inną wizję dotyczącą liczby wysokich budynków. Tymczasem uaktywniają się właściciele gruntów przyległych do Międzytorza.



Atrakcyjnie położony teren między ulicami Janka Wiśniewskiego, Wendy, Jana z Kolna i Polską zobacz na mapie Gdyni ma w ciągu dekady stać się zupełnie nową częścią śródmieścia Gdyni z zabudową mieszkaniową, biurową, handlową i hotelową. Powierzchnia komercyjna i mieszkalna może sięgnąć 345 tys. m kw., a szacunkowa wartość projektu wynosi 722 mln euro.

Żeby realizacja mogła się rozpocząć, potrzebne jest uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Prace nad opracowaniem MPZP dla Jana z Kolna i Nowej Węglowej, który obejmuje również część Międzytorza (wzdłuż ul. Jana z Kolna, Janka Wiśniewskiego i Wendy zobacz na mapie Gdyni) trwają od października 2012 r. Jednak naprawdę nabrały tempa dopiero w momencie wyboru przez PKP inwestora Semeko. Na jakim obecnie są etapie?

- Na ukończeniu jest już koncepcja połączenia siatką drogową Międzytorza z dworcem w Gdyni oraz sam projekt Nowej Węglowej, gdzie mamy zamiar przenieść tranzyt. Prace nie były łatwe, ale ostatnie uzgodnienia w tym względzie przed nami - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Pracujemy nad urealnieniem koncepcji z inwestorem, by odpowiadała obydwu stronom. Chodzi m.in.: o liczbę planowanych wysokościowców. Nie zmieniamy zapisów dotyczących wysokości. Niewykluczone, że plan trafi pod obrady Rady Miasta w tym roku, ale pewności w tym względzie nie ma.
Z naszych informacji wynika, że plan mógł zostać uchwalony już w zeszłym roku, ale miasto i inwestor mają odmienne podejście do tego, jak wiele wysokich budynków powinno tam powstać. Koncepcja miasta zakłada bowiem kontynuację zabudowy dominującej w Śródmieściu, czyli budynków 5-, 6-kondygnacyjnych. Wyznaczonych zostało też kilka punktów z dominantami do 55 m i kilka ponad tę wysokość, właściwie bez ograniczeń. Są to starannie dobrane miejsca, na skrzyżowaniach ulic, gdzie wysokość budynków może wynieść nawet ponad 100 m i być porównywalna lub wyższa niż Sea Towers.

Natomiast Semeko i PKP optują za wizją "bogatszą" w liczbę wysokościowców, na co miasto nie chce przystać. Stąd prace nad "urealnieniem" - jak się wyraził prezydent Stępa.

Po północnej stronie ul. Jana z Kolna, vis a vis Hal Targowych zobacz na mapie Gdyni doszło już nawet do pierwszych wyburzeń kilku baraków. Jednak nie mają one związku z projektem deweloperskim Gdynia Międzytorze.

Świadomość, że w najbliższych latach Międzytorze będzie się zmieniać powoduje pewną aktywność wśród właścicieli sąsiednich działek.

  • Na ukończeniu jest przebudowa części magazynowej biurowca MAG (po prawej) na funkcje biurowe. W kolejnym etapie zmieni się także elewacja frontu.
  • W nowej części biurowca MAG znajdzie się ok. 5 tys. m kw. powierzchni najmu
  • Biurowiec MAG posiada sześć kondygnacji. Na parterze znajdą się usługi, a na piętrach biura.
Przy ul. Wendy 15 zobacz na mapie Gdyni swoją siedzibę ma Morska Agencja Gdynia zajmująca się transportem i logistyką. Biurowiec MAG przechodzi właśnie przebudowę, która jest już na finiszu. Jedna z części magazynowych znajdująca się na na tyłach głównego budynku (i połączona z nim) została przekształcona w sześciokondygnacyjny biurowiec o powierzchni najmu ok. 5 tys. m kw.

Parter przeznaczony jest na usługi i handel, natomiast na piętrach otwierać się będą biura.

- Obecnie mamy wynajęte ok 50 proc. powierzchni - mówi Krzysztof Laskowski, wiceprezes Morskiej Agencji Gdynia. - Najemcy zaczną wprowadzać się na przełomie maja i czerwca.
Jeszcze w tym roku rozpocznie się i zakończy modernizacja frontowej części obiektu, będącej siedzibą MAG. Prace polegać będą głównie na dopasowaniu wyglądu elewacji do nowej części biurowej.

W dalszej perspektywie czasowej ma zostać przebudowany także kolejny magazyn znajdujący się w drugim skrzydle obiektu.

Po sąsiedzku swoją działkę posiada także Invest Komfort zobacz na mapie Gdyni. Obecnie na tym terenie funkcjonuje m.in.: parterowy market budowlany, tor gokartowy oraz elektroniczny paintball. Jakie są plany dewelopera?

- Teren jest obecnie przygotowywany do prac rozbiórkowych. Na obecnym etapie trwają prace projektowe, które zgodnie z zapisami planu miejscowego zakładają na tym obszarze funkcje mieszkaniowo-usługowe - informuje Krzysztof Król z biura prasowego obsługującego Invest Komfort.
Poczta Polska szykuje się do sprzedaży nieatrakcyjnego wizualnie, ale znajdującego się w atrakcyjnej lokalizacji biurowca. Poczta Polska szykuje się do sprzedaży nieatrakcyjnego wizualnie, ale znajdującego się w atrakcyjnej lokalizacji biurowca.
Przy placu Konstytucji 2 zobacz na mapie Gdyni, również przy granicy Międzytorza, teren o powierzchni blisko 10 tys. m kw. posiada Poczta Polska. W zeszłym roku pisaliśmy o tym, że spółka jest zainteresowana uszczknięciem kawałka z inwestycyjnego tortu PKP i Semeko.

Obecnie pocztowcy rozważają sprzedaż terenu wraz ze znajdującym się tam budynkiem biurowym o powierzchni użytkowej wynoszącej ponad 10,4 tys. m kw. Wybudowany w latach 1960-65 obiekt w najwyższej części posiada 10 kondygnacji.

- Nie zapadły jeszcze decyzje odnośnie terminów i warunków sprzedaży. Obecnie prowadzimy analizy przygotowawcze - mówi Agnieszka Kurek z biura prasowego Poczty Polskiej S.A.
Niewykluczone, że nabędzie go właśnie inwestor Międzytorza.

Miejsca

Opinie (186) 3 zablokowane

  • Świętojańska (23)

    miała być deptakiem, kocham obietnice i realizacje prezydenta Szczurka

    • 140 82

    • nie przypominam sobie by prezydent obiecywał deptak na Świętej (5)

      Wiem ze był ruch fejsbukowo społeczny ;) który przy okazji szczerze popieram, samą idee deptaku na świętej. Ale nie kłam ze to była obietnica ty nasz internetowy prosiaczku

      • 57 28

      • (3)

        wpisz sobie w google - świętojańska deptakiem - a potem nazywaj kogoś kłamczuchem

        • 18 25

        • Jest pełno artykułów, ale o tym, że rozważane jest zamknięcie Świetojańskiej w przyszłości. (2)

          I nie mówi tego Szczurek, ani tego nie obiecuje, tylko Stępa, który rozważa, że za 3-4 lata być może Świętojańska będzie deptakiem.
          Więc nikt nie mówił ani obiecywał, że z konkretną datą Świętojańska miała być deptakiem. Jak masz cytaty w/w osób z datami i obietnicą to podaj.

          • 36 10

          • (1)

            Czy jesteś rzecznikiem prasowym Szczurka? Bo go tak zażarcie bronisz.

            • 1 15

            • jak ci brakuje argumentów to od razu pracownik UM, tak?

              • 11 1

      • ON nigdy nie obiecywał deptaka. Owszem, wypowiadał się na ten temat, bo swego czasu były duże naciski ludzi, aby taki deptak stworzyć, ale to przecież bez sensu....

        • 23 5

    • Gdzie jest FRAG (4)

      hehe, oszołomy jedne

      • 10 9

      • FRAG nie ma odwagi protestować ? (3)

        • 6 6

        • wiesz co oznacza skrót FRAG? (2)

          To G w skrócie to od Gdańska a nie Gdyni

          FRAG nigdy nie ingerował w sprawach Gdyni bo Gdynia go nie interesuje, może jak kiedyś w Gdańsku przybędzie nowa duża dzielnica o nazwie Gdynia to FRAG zacznie działać, ale najpierw trzeba przyłączyć dzielnicę Sopot.

          • 6 9

          • bredzisz

            Aglomeracja gdańska - Tworzy ją Gdańsk, Gdynia, Sopot (Trójmiasto) oraz miejscowości od Tczewa do Wejherowa i Władysławowa.

            https://pl.wikipedia.org/wiki/Aglomeracja_gda%C5%84ska

            • 3 2

          • No ty raczej nie wiesz, bo skrót odnosi sie do aglomeracji gdańskiej a nie do miasta Gdańska.
            Cytat ze strony FRAG-u:

            "Kim jesteśmy?
            Jesteśmy grupą mieszkańców aglomeracji gdańskiej. W sposób szczególny interesujemy się kierunkiem rozwoju Trójmiasta i okolic."

            Gdzie tam masz coś tylko o Gdańsku?

            • 3 0

    • nigdy nie miała być deptakem

      • 7 3

    • nigdy miało nie być płatnego parkowania.... dużo można by wymieniać. (1)

      • 16 5

      • całe szczęście, że jest

        • 12 3

    • Starowiejska też miała być deptakiem (3)

      Obiecanki cacanki

      • 10 6

      • to raczej świeża sprawa

        • 1 0

      • Starowiejska i Świętojańska nigdy nie miały być deptakami

        To są życzenia mieszkańców tamtych kamienic. Tak samo nie miało być nigdy tarasu na SeaTowers - ludzie bliscy inwestycji doskonale o tym wiedzą. To jest typowe kłamstwo dziennikarskie.

        • 4 4

      • Starowiejska i Świętojańska. I jeszcze cały Skwer Kościuszki. W sumie to Władyslawa IV i 10 lutego też powinny. Można zamknąć całe centrum Gdynia. Pięknie to będzie wyglądało. Wszyscy chodzą na piechotę, cisza, żadnych spalin. Lidzi też nie bo się wyprowadzą z takiej dziury. Pięknie:)

        • 5 0

    • Obwodnica miała być deptakiem przecież! I co??

      • 31 2

    • Szczurek nigdy nie był za powstaniem deptaka przy Świętojańskiej

      zawsze mówił, że jest sceptycznie nastawiony do pomysłu - i w tej kwestii go rozumiem. Mam nadzieję, że nie zrobią tam deptaka.

      Za to powinni wymusić na właścicielach niektórych kamienic odnowienie elewacji. Ciekawe czy w ogóle można ich zmuszać :/

      • 17 2

    • w d* sobie ten deptak wsadź :)

      • 6 0

    • Nie pomoże żaden deptak ,kiedy zimno i mokro i co tam robić nawet ławki mokre i brudne....nie ten klimat jedynie w lecie

      • 2 1

    • głupi pomysł

      • 5 1

  • na wizualizacjach się skończy. (9)

    Ale czego wymagać od miasta gdzie nie można przejechać rowerem z jednego końca miasta na drugi

    • 103 73

    • Wiesz, że piszesz nieprawdę. Przecież można przejechać rowerem z jednego końca miasta na drugi. (3)

      Twoje zdanie byłoby poprawne logicznie, gdybyś napisał, że nie można przejechać ścieżkami rowerowymi z jednego końca na drugi. Wtedy twoje zdanie jest logiczne i zgodne z prawdą, a tak piszesz nieprawdę w zdaniu powyżej.

      • 28 11

      • jak na razie bardzo trudno bezpiecznie przejechać rowerem z jednego krańca na drugi (2)

        zmiana tej sytuacji wiąże się nie tylko z budową dróg dla rowerów, ale i uspokajaniem ruchu i edukowaniem mieszkańców korzystających z samochodów.

        Warto też edukować policjantów i projektantów, którzy wydają się bardziej dbać o "przepustowość" miasta dla pojazdów niż bezpieczeństwo i komfort poruszania się ludzi po mieście.

        • 11 8

        • (1)

          Jak sie jest uposledzonym to może trudno przejechać bezpiecznie, w kazdym innym przypadku nie ma najmniejszego problemu z bezpiecznym przejechaniem gdziekolwiek

          • 9 4

          • he he . jeździłeś kiedyś więcej po ulicach z samochodami ?

            • 3 1

    • a ja mysle

      Że Semeko to zbuduje. To jest naprawdę odważny deweloper, w Redzie buduje wiezowiec...

      • 9 1

    • Nic nie stawiać bo ja tam na międzytorzu mam darmową toaletę,nie stać mnie płacić 2,5 zeta

      • 7 2

    • Ale za to ile może twórca takiej wizualizacji

      wyssać pieniążków z miejskiej kasy

      • 3 0

    • Pomysły p. Szczurka (1)

      Ale jest kładka rowerowa przy estakadzie Kwiatkowskiego, może i nie jest potrzebna ale jaka ładna.

      • 5 0

      • dlaczego nie potrzebna? rowerzystom jak najbardziej potrzebna.

        • 1 2

  • (4)

    Dlaczego każdy chce dewastować Pomorze wysoką zabudową jak najbliżej wody?

    • 79 105

    • (2)

      Dlaczego lotnisko jeszcze nie działa, szymany Olsztyn już lata

      • 16 11

      • (1)

        No trójmiasto już ma jedno, bardzo dobrze działające lotnisko

        • 24 10

        • Lisie Kąty to nie Trójmiasto

          • 9 8

    • A dlaczego wysoka zabudowa to od razu dewastowanie?
      I gdzie mają budować? W lesie w TPK?

      • 32 8

  • i jak przyplynie kiszona zgnila biomasa, to ludziska z okien powypadają (4)

    z tego smrodu.

    • 175 12

    • Będą mieli Lawendowe Wzgórza 2 jak na Szadółkach.

      • 32 4

    • Jakby elektro/ciepło/wnie i inne duże zakłady nie kupowały biomasy z Filipin tylko od polskich rolników, to by w porcie nie śmierdziało. Proste.

      • 16 4

    • Na przystawkę pył węglowy z hałd w porcie

      Ochrona środowiska się kłania. Ciekawe jak terminale portowe spełnią wymogi pod względem emisji pyłów, gazów i hałasu. Emisja może być tylko do granicy działki emitera.

      • 1 0

    • równolegle do prac nad planem zabudowy

      trwają zapewne poufne prace nad planem likwidacji lub znacznego okrojenia funkcji takiego ''przeżytku'' jakim jest port aby nie przeszkadzał styranym cwaniakom

      • 0 0

  • (1)

    "Prace nie były łatwe, ale ostatnie uzgodnienia w tym względzie przed nami" - urzędnicza nowomowa, zdanie perełka.

    • 93 5

    • to napisał redaktor

      nie wiadomo jak to sformułował urzędnik

      • 0 5

  • Muędzytorze jak Bastion Wałowa (4)

    Pewnie skończy się jak w GDN np. w Garnizonie. Wewnętrzne uliczki, zamknięte dla ruchu miejskiego i architektura naciągnięta pod PUM, czyli taka Sokółka w Śródmieściu.

    • 72 17

    • o czymś takim jak garnizon

      to możecie pomarzyć.
      Będzie jak po naucie 4 bloczki za płotem

      • 13 6

    • wałowa to porażka

      ale garnizon powinien byc akurat wzorem do nasladowania przez deweloperow, ale rowniez i rzadzacych

      • 26 0

    • Dobrze by było, aby architektura Sebastionu Wałowa była tak dobra jak ta zaproponowana dla Międzytorza

      Podobnie jak poprzednikom, dla mnie akurat Garnizon to przykład wyjątkowo dobrej realizacji.

      • 19 1

    • Garnizon Wzorem

      Nie rozumiem przytyku do Garnizonu, przecież to jedyna przemyślana inwestycja w aglomeracji - uliczki z zamkniętym ruchem to najlepsze rozwiązanie - miastotwórcze, przecież nie trzeba podwozić 4 liter pod sam budynek, proponuję spróbować, dobrze robi dla zdrowo i można wiele więcej zauważyć, choćby: przemyślane rozplanowanie układu stref kultury, aktywności, handlu +gastronomii z budynkami mieszkalnymi, nie wspominając o przyzwoitej architekturze, bardzo bym chciał, żeby wszystkie inwestycje wzorowano na Garnizonie.

      • 10 1

  • (1)

    I dobrze niech to rozbiero w czy cholery, ochydnie to wyglądy z łokien samochodu bądź bany gdy jade na Wejo me ukochane

    • 22 27

    • Aleś dowcipny ojoj... Trole zabierzcie się do roboty a nie pierdoły wypisywać...

      • 0 0

  • (9)

    ah, Semeko i ich jakosc..

    • 46 11

    • Co niby chcesz od Semeko ? to jedna z najwiarygodniejszych firm . (8)

      Stosuje w standardzie najlepsze materialy do budowy oraz ma chyba najciekawsze koncepcje gdyz jako jedna z niewielu przelamuje sztampe w tzw. klockach ''. Reszta deweloperow stawia typowe ''klocki '' a semeko nie . W Gdyni powinno byc wiecej wiezowcow gdyz zapominamy ze wiezowiec to tez lepsze i wieksze wykorzystanie powierzchni a kazde dodatkowe pietro to kolejna powierzchnia . Na nowa wizje Gdyni nie nalezy patrzec '' tu i teraz '' lecz widziec ze rozwoj ma byc wpisany w to co za 50 lat. To semeko wlasnie staje sie na Pomorzu liderem w budowie wysokich budynkow z ciekawszego segmentu i urozmaicenia ksztaltow . Takie budynki tworza ciekawsza przestrzen lecz wielu w PL nadal tkwi w zascianku. Hiszpania tworzy w podobny sposob gdyz stawiaja na budynki i sztuke - budynki artystyczne !.

      • 12 14

      • xD (6)

        haha dobre sobie :D

        semeko to najtansza polka, kiepskie materialy, tynki odpadajace z elewacji juz po 2-3 latach od zakonczenia budowy i tworcy ochydek a nie sztuki

        beznadzieja ze najgorsza firma idaca na masowke dla biedoty bedzie budowac nowe centrum miasta...

        • 9 9

        • chyba masz zrypany beret kolego i napewno nic nie wiesz o jakosci ty '' dobre sobie '' (5)

          Silka to najlepszy material budowlany a nie najgorszy bo z Siliki buduje semeko..Silka - Elementy wapienno-piaskowe Silka stosowane są przede wszystkim do wznoszenia konstrukcji murowych w budownictwie mieszkaniowym, przemysłowym i inwentarskim. Produkcja z naturalnych surowców piasku, wapna i wody, oraz duża gęstość bloków Silka sprawiają, że charakteryzują się one szeregiem bardzo korzystnych właściwości.
          -Wysoka wytrzymałość - bloki Silka charakteryzują się wytrzymałością do 25 N/mm2. Tak wysoka wytrzymałość pozwala na projektowanie ścian konstrukcyjnych o grubości 18, 15 lub nawet 12 cm.
          Izolacyjność akustyczna - zgodnie z prawem masy, im większy ciężar przegród, tym wyższa izolacyjność akustyczna. Dzięki wysokiej gęstości, ściany z bloków Silka stanowią masywną przegrodę o bardzo dobrej izolacyjności akustycznej, co ma szczególne znaczenie w budownictwie wielorodzinnym.
          Trwałość - mury z bloków Silka należą do najtrwalszych konstrukcji pod względem mrozoodporności. To pozwala na ich stosowanie nawet w bardzo trudnych warunkach, w których nie można stosować innych elementów murowych. -Odporność ogniowa - bloki Silka to mineralne elementy murowe o klasie A1 reakcji na ogień. W trakcie pożaru Silka nie rozprzestrzenia ognia, ani szkodliwych substancji. Mury z bloków Silka przez długi czas zachowują swoją nośność oraz szczelność, gwarantując bardzo wysoką odporność ogniową i bezpieczeństwo. - Naturalność - naturalne surowce oraz precyzyjny system kontroli jakości sprawiają, że bloki wapienno-piaskowe Silka należą do najzdrowszych materiałów budowlanych. ...........Powiadasz budynki dla biedoty ? a to ciekawe bo drogie apartamenty innych firm i budynki sa z znacznie gorszych materialow gdyz to Silika jest nr.1 na rynku jako material drogi i bardzo ekologiczny i tez w UE wiec nie wiesz co piszesz z zawisci i zazdrosci kolego dziwaczny. Tynki odpadaja po 3-3 latach ? chyba tobie cos odpadlo z mozgu bo poki co po 10 latach nic nie odpada z ich budynkow. Twoja zazdrosc i zawisc wprowadzila cie w frustracje raczej . Ludzie budujacy domy jednorodzinne marza aby miec dom z siliki lecz to bardzo drogi material . Silika to 100 proc naturalny material. - Silka jest to cegła wapienno-piaskowa. Otrzymuje się ją z mieszaniny piasku kwarcowego (90%), wapna (7%) i wody (3%). Pod działaniem przegrzanej pary wodnej o temperaturze 200°C przy zwiększonym ciśnieniu 16 atmosfer około 4÷7% krzemionki łączy się z wapnem tworząc nierozpuszczalne krzemiany wapnia. Nowopowstałe związki wiążą ziarna piasku, co wpływa na wysoką wytrzymałość gotowych wyrobów. Proces produkcji Silki trwa obecnie niespełna 12 godzin.

          Bloki wapienno-piaskowe Silka charakteryzują się przede wszystkim bardzo wysoką gęstością od 1200 do 1800 kg/m3. Dzięki temu bloki Silka są niezwykle wytrzymałe, co pozwala wznosić, szczególnie w budynkach jednorodzinnych, cieńsze ściany konstrukcyjne. Wysoka gęstość gwarantuje także bardzo dobrą izolacyjność akustyczną i akumulację ciepła. Sprawia to, że ściany z bloków wapienno-piaskowych Silka doskonale sprawdzają się jako przegrody wewnętrzne zapewniające komfort i ciszę oraz bardzo dobre warunki termiczne, szczególnie w upalne letnie dni.Silikaty - materiał budowlany od zarania dziejów

          Od samego początku ludzkiej cywilizacji naturalny piaskowiec był używany jako materiał budowlany. Dotyczy to również cegły wapienno - piaskowej od momentu jej wynalezienia, początkowo w Niemczech, a później w wielu innych częściach Europy. Stale rosnące stosowanie tego materiału po drugiej wojnie światowej zawdzięcza nie tylko doskonałym właściwościom (wysoka wytrzymałość na ściskanie i dokładność wymiarowa), ale także z uwagi na właściwości, które uzyskały obecnie zasadnicze znaczenie: zdrowe środowisko życia, komfort termiczny, doskonała zdolność regulacji wilgotności i izolacyjność akustyczna.. .........Wiecej sie ucz bo cie frustracja prowadzi na manowce z zawisci i niewiedzy !

          • 1 5

          • wpis sponsorowany????

            ...pewnie tak.

            • 10 4

          • Wow na jakim stanowisku pracujesz w semeko ???

            Fajna masz robotę

            • 9 1

          • Daj już spokój z ta propagandą

            • 8 1

          • ooo chyba ktoś tym 12-zgłoskowcem walczy o podwyżkę

            i pewnie tak zupełnie przypadkiem prezesi Semeko przeczytają ten wpis a'la Rejtan

            • 3 1

          • Adam, daj spokój

            o silce każdy poczytać w necie sobie może.
            O cudownych właściwościach silki, przekonali sie mieszkańcy redy, gdzie bloki zbudowano na bagnach z niedostateczna izolacja fundamentów, i dzięki cudownym właściwościom absorbcyjnym wody grzyb siega do drugiej kondygnacji. Bloki zbudowane z porotermu nie maja takich problemów. Miało być lepiej ale coś poszło nie tak.
            No i czekam na otwarcie aquaparku, do wakacji sie wyrobicie?

            • 0 0

      • Skoro mówisz że deweloperzy stawiają klocki to pewnie tak jest. Aż dziw że nikt po nich nie sprząta.
        Jak mój pies stawia klocka, to po nim muszę posprzątać.

        • 0 0

  • niech budują, to centum miasta (3)

    • 55 21

    • (2)

      I co, chcesz żeby totalnie zaslonili widok na morze?

      • 10 22

      • zasłonili? a komu zasłonili?

        menelom z lasku na międzytorzu?

        • 14 2

      • i z której strony, chyba załonią widok na port ewentualnie

        • 3 2

  • Morze !!! (13)

    i wszystko co z polskim morzem związane to Okno na Swiat ! nie zamurowywujcie tego Okna !!! . Tam jest i powinien zostać Port ! Zobaczcie jak cały czas rozbudowują się porty takie jak HH ,Rotterdamm ,Antwerpia itd. Co z tego ,że na razie nie ma koniunktury pozwoliliśmy rozszabrować wszystko co było z Portem związane PLO -prawie 200 oceanicznych statków , Dalmor itd. miejmy nadzieje ,że niedługo nadejdą znowu takie czasy ,że będziemy znowu potęgą w tym zakresie ! Róbcie sobie takie eksperymenty z Wiczlinem i tam stawiajcie wysokościowce , a nie zterenami portowymi !!!

    • 144 37

    • jedno centrum i gdyńska "Starówka" już usmiercone ! - po co nam drugie centrum?... (1)

      Miasto Gdynia powinno być wokół zabudowane RIwierami !!! - po co nam Centrum ?...

      • 14 7

      • W Riwierze chociaż ciepło i deszcz na łeb nie pada,a na Świętojańskiej co robić w zimie i jesieni,nawet na ławce nie można odpocząć bo mokra i brudna

        • 11 0

    • międzymorze (1)

      Tak dla nowoczesności,bo inaczej Gdynia zostanie wiochą jak przed 1926 rokiem,

      • 14 8

      • z dwojga złego wolę tą wieś.

        • 14 11

    • PLO rozszabrował komunizm

      Ojciec pływał w PLO - do dziś z żalem wspomina do połowy puste statki trzymane na nierentownych liniach. Brak dochodu to brak środków na spłatę kredytów, za które powstała flota, co dalej oznaczało konieczność sprzedaży floty.

      • 17 5

    • (1)

      Mocarstwowe plany portu Gdynia raczej nierealne. Niestety DCT z Gdańska zabiera większość kontenerów. Widać to po statystykach przeładunków. Ojciec pływał w PLO ale zysków tam chyba nie było,takie romantyczne pływanie.

      • 5 6

      • te statystyki są niestety naciągane

        DCT wali puste przeładunki, zdejmują i wrzucają te same kontenery :)

        • 6 3

    • Hamburg i Rotterdam

      Akurat jeżeli chodzi o Hamburg i Rotterdam, to o ile mnie pamięć nie myli sporą część poportowych, nie używanych terenów blisko centrum (w tym pirsy! a nie tereny w pobliżu portu) przeznaczono własnie na inwestycje - choćby hamburskie Hafenctiy (https://pl.wikipedia.org/wiki/HafenCity), proponuję popatrzeć też na skyline Rotterdamu (PortCity - https://www.google.pl/search?q=rotterdam+port+city&rlz=1C1GIWA_enPL601PL601&espv=2&biw=1920&bih=935&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiCvdeB19bKAhWGWiwKHWqNBDsQ_AUIBygB#imgrc=Mwh06jJkMVNF1M%3A).

      • 2 1

    • co ty pitolisz? kto cokolwiek zamurowuje? (1)

      nie wiem czy mieszkasz w Korei Północnej, że nawet w internecie nie czytasz jak np. rozbudowuje sie port w Gdańsku? jak port w Gdyni inwestuje i poprawia warunki dla duzych statków?

      po co to głupie PISlamskie pitolenie?

      NIKT nie zabraniał PLO (istnieje swoja drogą) konkurowac na zdrowych zachodnich zasadach, nikt nie zmuszał Dalmoru do wybrania takiej a nie innej polityki rozwoju

      zapomniałes jeszcze dodać te bzdury o upadku przemysłu stoczniowego

      • 3 9

      • taka prawda

        Nie jest sztuką zbudować flotę "dla zabawy/z chęci posiadania i zaistnienia.
        Sztuką jest utrzymać się i rozwijać biznes.
        A w PRL, czy się stoi, czy się leży...

        Ciężko się czyta takie biadolenie, że PLO, że Dalmor, że polska flota, Polska morska, tradycja itp. Bo na końcu jest pytanie, kto za to wszystko zapłaci?

        • 1 1

    • Port Północny ma lepsze warunki do inwestowania

      • 3 0

    • morze !!!

      Witam Cię gościu. A co ma zatorze do rozwijającego się portu Gdynia ???

      • 0 3

    • Dobrze pisze no nie wie co... Wlasnie poczytaj dokładnie jak Hamburg od wielu lat zabudowuje tereny portowe , zobacz gdzie cumuje Queen w centrum nowej dzielnicy Haffen City, zobacz jakie nowoczesne blokowisko bez grama zieleni tak odbiegające od całego Hamburga ktory jest niesamowicie zielony... Akurat mieszkałam w Hamburgu, blisko centrum , a moj maz pracował w tej dzielnicy. Poczytaj jakie przewalki z budowa filharmonii, dobrze poczytaj zanim dasz jakies porównania.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane