Jak powinna wyglądać Kielnieńska? Radni Osowej chcą konsultacji społecznych

23 lipca 2018 (artykuł sprzed 3 lat)
Krzysztof Koprowski

Radni Osowej czują się oszukani rezygnacją z przekształcenia ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska w atrakcyjną, reprezentacyjną ulicę. Oczekują od urzędników przeprowadzenia konsultacji społecznych, ale na razie otrzymali od nich decyzję odmowną. Zbierają również podpisy pod petycją o możliwie jak najszybsze rozpoczęcie budowy nowego przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na wysokości ul. Kielnieńskiej.



Przypomnijmy: kilkanaście dni temu pisaliśmy o planach rozbudowy ul. Kielnieńskiej, która wbrew zapowiedziom urzędników nie będzie "bulwarem", lecz drogą typową dla przedmieść, czyli projektowaną przede wszystkim z myślą o wygodzie kierowców, z wąskimi chodnikami.

Wcześniej na spotkaniach z mieszkańcami prezentowano wizualizacje atrakcyjnej przestrzeni publicznej, które miały zachęcić do poparcia budowy tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej.

- Mieliśmy szumne zapowiedzi pięknej wizytówki naszej dzielnicy, a dzisiaj miasto zamierza projektować coś całkowicie innego. Uważam, że należy oddać głos mieszkańcom, którzy powinny współdecydować o kształcie ul. Kielnieńskiej - apeluje Jan Perucki, członek Zarządu Rady Dzielnicy Osowa. - Niestety, miasto nie chce prowadzić dialogu z mieszkańcami, o czym świadczy pismo od dyrektora DRMG. My, mieszkańcy Osowej, chcemy wypowiedzieć się na temat projektu przebudowy tej ulicy i współtworzyć nasze miasto.
W tym miejscu powstać ma dodatkowa jezdnia tzw. drogi serwisowej. Więcej zdjęć (6)

W tym miejscu powstać ma dodatkowa jezdnia tzw. drogi serwisowej.

fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

W tym miejscu powstać ma dodatkowa jezdnia tzw. drogi serwisowej.

fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Urzędnicy: projekt przebudowy ulicy nie wymaga konsultacji



We wspomnianym piśmie z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska czytamy: "w zakresie otrzymanego zadania nie wskazano konieczności przeprowadzenia konsultacji społecznych".

- Możemy się czuć w jakimś stopniu oszukani. Chcemy, by ta ulica była wizytówką Osowej, podczas gdy miasto dąży do minimalistycznego wariantu jej przebudowy - mówi Perucki.
- Przedstawione wizualizacje bardzo nam się podobały ze względu na duży udział zieleni, przestrzeni dla pieszych, rowerzystów i wytyczone miejsca do parkowania. Ta koncepcja była jak najbardziej do zaakceptowania przy jednoczesnej budowie ul. Nowej Kielnieńskiej w formie miejskiej drogi - dodaje Bartosz Stefański, radny dzielnicy Osowa.
Koncepcja tzw. dużej ramy, która łączy przez pas nadmorski ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno i Trasą Kaszubską. Więcej zdjęć (6)

Koncepcja tzw. dużej ramy, która łączy przez pas nadmorski ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno i Trasą Kaszubską.

graf. Trojmiasto.pl

Koncepcja tzw. dużej ramy, która łączy przez pas nadmorski ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno i Trasą Kaszubską.

graf. Trojmiasto.pl

Ulica Kielnieńska drogą tranzytową pomiędzy "ekspresówkami"?



Radni dzielnicy obawiają się, że rozbudowa ul. Kielnieńskiej bez budowy ul. Nowej Kielnieńskiej, czyli drogi na północ od ul. Komandorskiej zobacz na mapie Gdańska, spowoduje napływ jeszcze większej liczby aut do centrum dzielnicy, zaś istniejąca droga stanie się najkrótszym łącznikiem między obwodnicą Trójmiasta a planowaną Trasą Kaszubską.

Odciążeniem dla układu drogowego może być budowa przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdańsk Osowa Północ lub - jak proponują radni - Gdańsk Kukawka (w nawiązaniu do nazwy historycznej najstarszej części Osowej). Przystanek ten ma powstać w rejonie wiaduktu nad torami zobacz na mapie Gdańska w ciągu ul. Kielnieńskiej i docelowo także ul. Nowej Kielnieńskiej.

Nowy przystanek kolejowy mógłby zachęcić do przesiadki z samochodu na pociąg. Więcej zdjęć (6)

Nowy przystanek kolejowy mógłby zachęcić do przesiadki z samochodu na pociąg.

fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Nowy przystanek kolejowy mógłby zachęcić do przesiadki z samochodu na pociąg.

fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Rada dzielnicy chce szybkiej budowy przystanku PKM



- Urząd Marszałkowski określił priorytety inwestycyjne do 2025 r., w których uwzględnił właśnie ten przystanek. Patrząc jednak na dotychczasowe tempo prac, obawiamy się, że jego budowa w tym terminie to utopia. Dlatego zbieramy podpisy pod petycją o szybką jego realizację wraz z węzłem integracyjnym autobus-pociąg oraz parkingiem typu park and ride - informuje członek Zarządu RD Osowa.
Czytaj więcej: Wizja rozwoju kolei na Pomorzu na najbliższe dwie dekady

Podpisy można składać za pośrednictwem strony internetowej oraz w lokalnych punktach handlowo-usługowych. W sprawę zaangażowali się również mieszkańcy i samorządowcy pobliskiego Chwaszczyna, dla których byłby to najbliższy przystanek PKM.

- Obecnie mamy ok. 700 podpisów. Planujemy zbierać je do końca sierpnia - zapowiada Jan Perucki.
Czy mieszkańcy powinni mieć wpływ na charakter przebudowy ul. Kielnieńskiej?
76%

tak, przecież będą z niej korzystali

14%

tak, ale tylko osoby, które mieszkają w jej bezpośrednim sąsiedztwie

10%

nie, wszystkie decyzje powinny być podejmowane przez urzędników

zakończona

łącznie głosów: 842

Opinie (224) 4 zablokowane

  • Cisnąć ich teraz przed wyborami, po wyborach nikt nie będzie z wami rozmawiał. (18)

    • 148 12

    • (16)

      A myślisz, że dlaczego w ostatnio czasie co drugi dzień czytać można o problemach osowskich. Widać jakiś osowski radny próbuje zrobić trochę szumu przed wyborami, żeby się wybić. Jeśli ktoś był na tej ulicy to wie, że

      A myślisz, że dlaczego w ostatnio czasie co drugi dzień czytać można o problemach osowskich. Widać jakiś osowski radny próbuje zrobić trochę szumu przed wyborami, żeby się wybić. Jeśli ktoś był na tej ulicy to wie, że tam po prostu nie ma tyle miejsca na jakiś bulwar itp. Trochę logiki i samodzielnego myślenia zamiast krzyków na hura, bo ktoś powiedział, że się da to zrobić a teraz nie będzie.

      • 8 21

      • Człowieku... (7)

        Tam jest idealne miejsce na bulwar, ponieważ jest zachowana rezerwa
        pod jeszcze jezdnie z dwoma-trzema pasami drogi.

        Puknij się w dekiel.

        • 16 7

        • Deklowy...

          I ile tego "bulwaru" będziesz miał? Bo za skrzyżowaniem Kielnieńskiej z Barniewicką z jednej strony jezdni jest waska wydeptana ścieżynka a z drugiej wąski chodnik.

          • 7 1

        • Idealne miejsce na bulwar??? (4)

          Czym poparta jest ta opinia. Kto tam po tym bulwarze będzie chodził. I skąd dokąd?
          Bulwary to się robi tam gdzie jest duży ruch pieszy, gdzie jest ładnie, gdzie się idzie na spacer. Kielnieńska z całym szacunkiem nie jest takim miejscem

          • 14 3

          • jak nie ma bulwarowego charakteru dany odcinek (3)

            to nie ma chętnych do poruszania się tam pieszo.

            Co było pierwsze: kura czy jajko?

            Jak nie ma dobrych warunków do jazdy rowerem, nie ma wielu rowerzystów (są tylko kolarze, na których kierowcy

            to nie ma chętnych do poruszania się tam pieszo.

            Co było pierwsze: kura czy jajko?

            Jak nie ma dobrych warunków do jazdy rowerem, nie ma wielu rowerzystów (są tylko kolarze, na których kierowcy pomstują)

            Miasto powinno minimalizować potrzebę przejazdów tranzytowych a nie tworzyć warunki do szybkiej jazdy samochodem.

            • 3 5

            • Jak zminimalizować ruch tranzytowy (1)

              na jednym z głównych dojazdów do Gdańska i obwodnicy trójmiasta?

              • 3 3

              • Pkm

                Koleją metropolitalną, która w sensownym takcie i przy wspólnym bilecie stanowiłaby realna alternatywę dojazdu nawet dla tych najbardziej przyspawanych do aut.

                • 1 3

            • Przecież od czasów Darwina wiadomo, że jajko

              • 1 1

        • 30 lat mieszkańcy Osowy protestują - a teraz 4 - pasmowa jezdnia ??????????????????????

          Każda inwestycja skończy w sądzie - powodem będzie mieszkaniec Odowej

          Proponuję sprawdzić historię protestów mieszkańców - jest ich bardzo dużo od roku 2003

          • 1 1

      • (3)

        Miejsca to tam jest na dwa takie bulwary akurat. Wystarczy zagospodarować to klepisko.

        • 12 6

        • Do balcerskiego moze i jest miejsca, ale dalej do barniewickiej to już raczej nie

          • 5 3

        • Wystarczy nie kraść (1)

          • 5 2

          • ale nam się należało

            • 4 0

      • Perucki szykuje się do Rady Miasta?

        • 11 1

      • Nazywa się on... Jan Perucki. (2)

        Można go też spotkać na marszach lgbt...

        • 10 2

        • niedlugo będzie je organizować na bulwarze osowskim

          • 10 4

        • znów jakiś pajac ludziom wodę z mózgu robi i burzę w szklance wody robi dla poklasku

          on chce tak a ja chcę inaczej,
          czyja racja jest najmojsza?

          • 1 3

    • ta ulica jest taka jak cała osowa

      • 1 0

  • Trochę ich wywałkowali (7)

    Jednak sorry, Grunwaldzka toto nie jest a tylko podrzędna droga na przedmieściach

    • 59 60

    • Nie taka podrzędna (1)

      bowiem ruch na niej jest większy niż np. na Jaśkowej Dolinie

      • 19 5

      • Na Jaśkowej byłby większy

        Ale wszyscy stoją...
        Buspas albo inny tramwaj by się tam przydał na całej długości.

        • 6 3

    • mylisz się, podobnie jak Grunwaldzka (DW468) Kielnieńska to także droga wojewódzka (DW218)

      owszem na przedmieściach.

      • 14 2

    • To takie "konsultacje" po gdańsku

      Z drugiej strony niech Osowianie spojrzą na siebie.
      Jak u nich ma być droga z dużym ruchem to wielkie oburzenie, a niedawno o ile pamiętam i rada dzielnicy, i osowska posłanka p. Chmiel forsowali wrzucenie dużego ruchu w obszar nadmorski między Przymorzem, a parkiem Regana = droga zielona vel Zielony Bulwar.
      Jak to było z tym Kalim?

      • 14 3

    • Przecież to przedłużenie Spacerowej, (2)

      jedna z głównych wylotówek z 3miasta. Będzie dwupasmówka prędzej czy później i każdy kto tam się budował/wprowadzał doskonale o tym wiedział.

      • 12 4

      • a teraz miauczą pajace i 300 tysiącom mieszkańców chcą warunki stawiać (1)

        bo oni żądają żeby wokół nich się świat zaczął kręcić

        • 4 7

        • Debile, najpierw sprawdźcie na jaki temat się chcecie wypowiedzieć, a potem dopiero zaśmiecajcie internet swoimi durnymi przemyśleniami. Dwupasmowa ma być Nowa Kielnieńska na skraju lasu, a stara Kielnieńska o której

          Debile, najpierw sprawdźcie na jaki temat się chcecie wypowiedzieć, a potem dopiero zaśmiecajcie internet swoimi durnymi przemyśleniami. Dwupasmowa ma być Nowa Kielnieńska na skraju lasu, a stara Kielnieńska o której tutaj mowa miała być drogą osiedlową. Walka toczy sie o to, żeby była zrobiona tak by jak najlepiej służyła mieszkańcom. Teraz jak nam tam wyleją jeszcze więcej asfaltu to już nigdy to nie uzyska sensownej formy.

          • 3 1

  • za Budyniu nie ma szans (12)

    Aleja Wstydu Ossowskiego POzdrawia wszystkich - tu jest prawdziwa równość bo tragedia i dla rowerów i pieszych a nie tylko zmotoryzowanych.
    XIX wieczna infrastruktura drogowa rosyjskiej wsi

    • 77 28

    • Kacper wam załatwi! (5)

      Wielką statuę jarosława nadkróla.

      • 27 10

      • normalnie chyba jestes tym samym oplacanym trollem (4)

        ktory pisze codziennie scurek to scurek tamto

        zdarta płyta - o Gdańsku "Kacper to i tamto" o Gdyni jw

        troll na dwa etaty?

        • 10 9

        • Ty jesteś chyba tym samym paranoikiem (3)

          Który uważa że biedni internauci go prześladują...

          • 11 7

          • Paranoicy to kondomici i ubywatele (2)

            Ta garstka spod sejmu.

            • 3 5

            • (1)

              Ubywatel Piotr Owicz i Kryże też?

              • 6 1

              • Adam Owicz z nieznaną liczbą mieszkań i milionowymi darowiznami

                Kapus Boni i cała plejada emerytów esbe

                • 3 2

    • Przez 20 lat nic się nie zmieniło? Ciekawe... (5)

      Typowe pisuarskie kwiczenie. Doskonale pamiętam jak Gdańsk wyglądał przed budyniem. Widzę jak wygląda teraz. Nie biorę pinet plusa ani koryto plusa, oczy mi PIS** nie zarosły.

      • 13 4

      • widać, że kultura i ogłada (4)

        innych poglądów wymaga

        P.S. tak, na Kielnieńskiej nic się nie zmieniło poza większymi dziurami

        • 6 8

        • No i jeszcze stara ci się roztyła i nogi jej smierdzą (3)

          Cały Gdańsk kręci się wokół Kielnieńskiej. Wina budynia, że tego nie zauważył oraz starej nie dopilnował... Przyjdzie czas to i Kielnieńskia będzie zrobiona. Ciesz się, że za to się zabierają a swojej starej pilnuj sam. Wybrałeś mieszkanie na zad*piu to licz się z tym, że nie będzie to priorytetem miasta.

          • 8 8

          • Brawo, to właśnie taki styl prezentowała platforma i Komorowski 3 lata temu (2)

            Mam nadzieję, że w kampanii wyborczej będą się trzymać tego i teraz i za rok.

            Wy i my, lepsi i gorsi. Tak trzymać.

            • 2 4

            • Minusujo ci co wybrali Lawendowe Wzgórza przy Szadolkach (1)

              Bo uwierzyli Budyniowi że miliony wladowane w śmietnisko spowodują brak smrodu

              • 5 2

              • A tobue kto płaci? politycy czy deweloperzy? Jak rozumiem głos hejtera w kampanii samorządowej? czy zazdrośnika co nie kupił mieszkania na Lawendowych?

                • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.