• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunele i przejazdy nad torami na Oruni

Michał Brancewicz
18 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Plany budowy bezkolizyjnych przejazdów przez tory kolejowe na Oruni. Plany budowy bezkolizyjnych przejazdów przez tory kolejowe na Oruni.

Urzędnicy szukają projektanta trzech tuneli dla pieszych oraz bezkolizyjnej przeprawy dla aut, które umożliwią mieszkańcom Oruni bezpieczne poruszanie się przez tory kolejowe. Oferty potencjalnych wykonawców okazały się jednak droższe, niż zakładano. Dokumentacja miałaby powstać do końca roku.



Mieszkasz w pobliżu terenów kolejowych?

Mieszkańcy Oruni Dolnej od lat czekają na możliwość bezpiecznego przechodzenia i przejeżdżania przez tory kolejowe, którymi jeżdżą pociągi dalekobieżne i towarowe. Od kilku lat miasto zapowiada budowę trzech tuneli dla pieszych i bezkolizyjnych przepraw dla samochodów.

Tunele dla pieszych:


Do przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla trzech przejść podziemnych i dokumentacji przedprojektowej dla bezkolizyjnego przejazdu między ulicami Dworcową i Smętną a Niegowską, wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego zgłosiły się cztery firmy:

Oferty firm projektowych:

  1. Optem Sp. z o.o. - 1 mln 289 tys. 655,00
  2. Pracownia Projektowa MID Marcin Dudek - 1 mln 384 tys. 980,00
  3. Mosty Gdańsk Sp. z o.o. - 1 mln 672 tys. 800,00
  4. Europrojekt Gdańsk SA - 2 mln 925 tys. 794,85

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała przeznaczyć na ten cel 850 tys. zł.

- Oferty są obecnie analizowane, decyzja o ewentualnym zwiększeniu dofinansowania lub ogłoszeniu kolejnego przetargu powinna nastąpić w przyszłym tygodniu - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Według założeń urzędników projekty mają powstać do końca 2020 roku. Jest szansa, że cały projekt zostanie dofinansowany ze środków unijnych w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę".

Trzy warianty planowanej estakady nad torami na Oruni. Trzy warianty planowanej estakady nad torami na Oruni.
W planach dla Oruni jest również budowa estakady nad torami kolejowymi, która ma połączyć skrzyżowanie Traktu św. Wojciecha i Sandomierskiej ze skrzyżowaniem ul. Serbskiej i Równej. Rozważane są trzy warianty przebiegu tej drogi (A, B i C).

Wariant A ma inny przebieg od strony Traktu św. Wojciecha, warianty B i C mają bardzo podobny przebieg, oba uwzględniają połączenie z przyszłą ul. Nową Podmiejską, z tą różnicą, że wariant C stanowi jedną z jezdni ul. Nowej Podmiejskiej o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu zarówno w kierunku estakady nad torami, jak i w stronę ul. Sandomierskiej. Jednak jej realizacja planowana jest dopiero po roku 2030.

Czytaj też:Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Natomiast estakada nad torami kolejowymi w każdym wariancie przebiega w tym samym miejscu ze względu na ustalony przebieg planowanej ul. Nowej Podmiejskiej. Różni się jednak jej długość ze względu na rozwiązania techniczne. Dla wariantu A wynosi 427,9 m, a dla B i C - 462,71 m.

Opinie (70) 6 zablokowanych

  • projekt, nadzór i wykonawstwo powinno byc osobno przy takich inwestycjach

    i bez skomplikowanych umów cywilno - prawnych dla projektanta typu wszystko w gwarancji i rękojmi :)

    • 13 8

  • Oby do wyborów Pani Dulkiewicz (7)

    Głosowanie na pania to był błąd gdańsk stoi

    • 86 62

    • Możesz się wyprowadzić do Gdyni (1)

      Tam to dopiero inwestycja goni inwestycję.

      • 29 13

      • Tam do Gdyni.... od razu na podkarpacie niech się wyniesie!

        Tam się dopiero gospodarzy! Tam kraina mlekiem i miodem płynąca, inwestycyjne eldorado. Dosłowanie Polska A++

        • 14 3

    • Wyprowadz sie tam gdzie rzadzi pis i siedz pod sklepem pijac piwo

      • 22 18

    • Kacperku, pretensje do Prezesa, że Ci startować nie pozwolił

      • 21 12

    • Prawda jest taka, że była jedyną konkretną kandydatką. Szkoda, że w tych wyborach nie było większego wyboru śród kandydatów.

      • 4 20

    • wyprowadź się na Nowogrodzką (1)

      • 6 6

      • Za blisko Czerskiej, a stamtąd brzydkie zapachy się wydzielają. Szadółki przy Czerskiej to fiołki.

        • 3 7

  • A jak tam nasi sąsiedzi? (2)

    Dalej przejazdy i stanie po 40 minut?? ;)
    Brawo władze Gdańska, nie ma już powoli z czego śmieszkować, wszystko pobudowane.

    • 30 16

    • Spróbuj w godzinach szczytu przejechać tory na Sandomierskiej (1)

      Zdarza się i półgodzinne czekanie na przejeździe

      • 3 3

      • spróbuj w Gdyni na Puckiej

        • 6 1

  • Realizacja po 2030 roku (1)

    Smiech na Sali

    • 57 14

    • Ten 2030 to wariant bardzo optymistyczny.
      Raczej już nierealny, po wirusowym krachu gospodarki.

      • 1 1

  • (2)

    Rok 2030, szkoda, że nie 2050. Żenada. Do tego czasu zmienić go trzeba będzie pięć razy. Pieniądze wyrzucone w błoto, tak samo jak projekt nowej Świętokrzyskiej, teraz se można nim ........

    • 47 9

    • A dlaczego nie można było tego zrobić, gdy PKP modernizowała tory kolejowe? NieDaSię?

      • 13 3

    • Dokładnie, widać to na przykładzie ruchu rowerowego. 10 lat temu rower to była egzotyczna rzecz. Projektowało się drogi rowerowe które dzisiaj powodują więcej szkody niż pożytku i nikt nie chce z nich korzystać, bo szybciej i bezpieczniej często jechać jezdnią.

      Dzisiaj projektują tunel przy założeniu dzisiejszej sytuacji drogowej. Ale nie wiedzą, jak ruch drogowy będzie wyglądał za 10 lat. Może w ogóle w tym miejscu nie będzie aut, bo będzie zabroniony wjazd do centrum?

      • 2 2

  • Estakada jest nad polami łąkami, tutaj jest wiadukt... (3)

    Ile można to wam pisać, więcej szczegółów jest na wikipedii.

    Najlepiej by było zrobić ten wiadukt w przekroju 1x2 oraz linia tramwajowa. Zobaczcie jakby pięknie to się spięło wszystko, linia od pętli Świętokrzyska na Górnej Oruni przez Małomiejską, następnie przez okolice Sandomierskiej i wylot Chmielną na Podwale Przedmiejskie. Linia byłaby szybsza od trasy chełmskiej oraz wzrosłaby wartość gruntów w okolicy Sandomierskiej, rzut beretem od Gdańska, a same nieużytki, dodatkowo pozbylibyśmy się tematu słabej komunikacji miejskiej na Trakcie św. Wojciecha, bo mielibyśmy tramwaj, który naprawdę szybko wpadałby do Gdańska od strony Stogów.

    A wtedy możnaby się już zacząć łasić o ograniczenia ruchu na Trakcie św. Wojciecha - chcesz do Gdańska? Albo tramwajem, albo płać za identyfikator.

    • 29 11

    • (1)

      Płać za identyfikator!?

      • 3 1

      • Co zrob? Płać? Chyba cie rąblo..

        • 0 0

    • Może jeszcze mam płacić za wpis o miejscu urodzenia w Gdańsku?

      Szlag mnie trafia na takie pomysły. Urodzona, wykształcona, pracujaca i mieszkająca w Gdańsku. Tu odprowadzająca wszelkie podatki i g..... Z tego mam. Płać i płacz.

      • 3 4

  • Chcialbym, zeby byla przejezdna...

    Bez korkow i stabilna.

    • 9 5

  • Wiem jaka bedzie. Za droga w stosunku do zakladanych kosztow

    • 15 4

  • Pogrzało ich? Mają budować jednocześnie tunel pod torami i estakadę nad torami? (2)

    Albo jedno albo drugie, przecież to jawne marnotrawstwo. Jesli tunele to miały by być takie śmierdzace kanały jak zrobili ciut dalej w kierunku Pruszcza, to lepiej żeby to była estakada ze schodami. Albo w ogóle zrobic wariant szeroki tunel dla samochodów i pieszych ale tylko samochodów osobowych poniżej jakiejś tam wysokosci. Duze cieżarówki puścić od stron obwodnicy południowej

    • 19 9

    • Zero (1)

      Jakiejkolwiek myśli technicznej
      ...

      • 1 3

      • zaprezentuj swoją myśl techniczną

        • 2 0

  • (1)

    Ankieta chyba nie przewiduje sytuacji, że mieszkam koło torów, ruch jest duży ale przechodzi się nie prze tory. Jak wszędzie w Trójmieście wzdłuż torów, nie licząc Oruni i Chyloni.

    • 22 3

    • Albo, że mieszkam daleko od torów, ale w drodze do pracy muszę je przekroczyć

      Lub przejechać

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane