• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jakie zmiany dla pieszych i rowerzystów na Podwalu Przedmiejskim?

Krzysztof Koprowski
16 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
W przyszłym roku będziemy mogli pokonać Podwale Przedmiejskie bez potrzeby korzystania z przejść podziemnych. Nz. Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Łąkowej. W przyszłym roku będziemy mogli pokonać Podwale Przedmiejskie bez potrzeby korzystania z przejść podziemnych. Nz. Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Łąkowej.

Nowe przejścia naziemne, pasy rowerowe oraz miejsca parkingowe - to wszystko pojawi się na Podwalu Przedmiejskim w przyszłym roku. Ruszyły prace projektowe nad nową organizacją ruchu na tej ulicy zobacz na mapie Gdańska.



Mając do wyboru przejście naziemne i podziemne, które wybierzesz?

Budowa tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska, a wcześniej Obwodnicy Południowej zobacz na mapie Gdańska, przyczyniły się do spadku liczby samochodów w centrum miasta - szczególnie w podróżach tranzytowych.

Urzędnicy nie chcą dopuścić, by kierowcy wrócili do starych przyzwyczajeń jazdy przez Śródmieście i rozpoczynają procedurę reorganizacji ruchu na Podwalu Przedmiejskim.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wyłoniła niedawno wykonawcę pełnej dokumentacji, która pozwoli w przyszłym roku rozpocząć prace budowlane. Została nim firma Highway Piotr Urbański z Banina z ceną ok. 371,5 tys. zł.

- Pierwotnie zakładaliśmy, że projekt będzie zrealizowany jeszcze w tym roku. Przedłużająca się procedura przetargowa sprawiła jednak, że inwestycja będzie gotowa nieco później - do końca przyszłego roku. Śródki finansowe na ten cel zostały już zabezpieczone - zapewnia Emilia Salach, kierownik Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Nowa organizacja ruchu przewiduje m.in. utworzenie czterech skrzyżowań. Nowa organizacja ruchu przewiduje m.in. utworzenie czterech skrzyżowań.
Dokumentacja będzie bazowała na koncepcji przygotowanej przez Referat Mobilności Aktywnej oraz wytycznych Zarządu Dróg i Zieleni, zgodnie z którymi Podwale Przedmiejskie zyska nowe oblicze, choć nie tak rewolucyjne, jak w wizji stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.

Najważniejszą zmianą będzie zwężenie jezdni z trzech do dwóch pasów w kierunku ul. Elbląskiej oraz korekta pasów w kierunku przeciwnym. Odzyskane miejsce będzie przeznaczone na obustronne pasy rowerowe, lewo- i prawoskręty, którymi będziemy mogli wjechać poprzez skrzyżowania z pełnymi relacjami w ulice: Chmielną zobacz na mapie GdańskaŁąkową zobacz na mapie Gdańska oraz miejsca parkingowe - na południowej nitce Podwala Przedmiejskiego na wysokości: Targu Maślanego zobacz na mapie Gdańska, Wyspy Spichrzów zobacz na mapie GdańskaDolnego Miasta zobacz na mapie Gdańska.

Na północnej nitce Podwala zamiast miejsc parkingowych, podtrzymane zostanie funkcjonowanie buspasu.

Ślady w śniegu pokazują, że już teraz część pieszych woli omijać przejścia podziemne. Nz. rejon przystanku Żabi Kruk. Ślady w śniegu pokazują, że już teraz część pieszych woli omijać przejścia podziemne. Nz. rejon przystanku Żabi Kruk.
Największą korzyść z przebudowy Podwala Przedmiejskiego będą jednak mieli piesi. Zamiast zaniedbanych tuneli (na razie nie będą likwidowane), uzyskają przejścia naziemne - także w miejscach, gdzie dzisiaj nie można pokonać arterii.

Zaczynając od Węzła Unii Europejskiej, przejście naziemne wraz z przejazdem rowerowym powstanie zaraz przy skrzyżowaniu z ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska.

Pozwoli ono dotrzeć na przystanki tramwajowe bez potrzeby korzystania z tunelu, jednocześnie zapewniając wolne od jakichkolwiek barier architektonicznych powiązanie przystanku SKM Gdańsk Śródmieście zobacz na mapie Gdańskaul. Długą zobacz na mapie GdańskaDługim Targiem zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Piesi w potrzasku przez budowę nowego układu drogowego wokół Forum Gdańsk

Kolejna "zebra" wytyczona zostanie na wysokości ul. Żabi Kruk-Słodowników zobacz na mapie Gdańska. Oprócz przejścia, które połączy obie strony ulicy z przystankiem tramwajowym, powstanie także dodatkowa możliwość pokonania ulicy po zachodniej stronie nowego skrzyżowania zobacz na mapie Gdańska.

Koncepcja przebudowy skrzyżowania z ul. Chmielną. Koncepcja przebudowy skrzyżowania z ul. Chmielną.
Podobnie sytuacja będzie wyglądała na skrzyżowaniu z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska, przy czym tutaj przejście po wschodniej stronie zostanie maksymalnie dosunięte do skrzyżowania przy zachowaniu możliwości dotarcia nim na przystanki tramwajowe.

Na tej samej zasadzie, co Chmielna, połączona zostanie ul. Łąkowa zobacz na mapie Gdańska. Piesi z Dolnego Miasta nie będą więc musieli cofać się do tunelu, by dotrzeć na Długie Ogrody - "zebry" zostaną dosunięte do ul. Łąkowej.

Koncepcja przebudowany skrzyżowania (poziom O) na Węźle Brama Żuławska. Koncepcja przebudowany skrzyżowania (poziom O) na Węźle Brama Żuławska.
Ostatnie skrzyżowanie, czyli rejon Węzła Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska to zdecydowanie największy ukłon urzędników w stronę pieszych i rowerzystów.

Wreszcie powstaną tutaj brakujące przejścia (wraz z przejazdami rowerowymi) od strony ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańskaprzy Bramie Żuławskiej zobacz na mapie Gdańska. Będzie także równoległa do tunelu alternatywna forma przejścia przez ulicę i dotarcia na przystanki tramwajowe.

Czytaj też: Artykuł z 2014 r.: Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających niedawno otwartego przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.

Miejsca

Opinie (285) 6 zablokowanych

  • (9)

    co by tu jeszcze głupiego wymyślić i na tym kilkanaście razy zarobić

    • 337 159

    • tunel pod Pachołkiem? Droga Zielona?

      • 37 9

    • Głupi sam jestes (1)

      CIekawe kto CIe wymyślił i po co

      • 24 44

      • ale po co obrażać?

        • 2 0

    • Zmiany na gorsze, tylko 2 pasy A buspas? 4 światła...

      • 30 21

    • jaką by jeszcze płytką refleksją się podzielić z rana

      by poprawić sobie samopoczucie

      • 23 8

    • nachapać sie póki można

      trzeba się spieszyć przed audytem

      • 21 12

    • Deweloperzy dziękują (1)

      • 14 6

      • bo deweloperzy to buduja dla siebie

        ludzie wcale tam nie mieszkaja? Wszystkie nowe inwestycje na poludniu Wyspy Spichrzow kupuli sami od siebie...

        • 13 2

    • Co oni tak lobbują za zasypaniem tych tuneli jak sami tam nie chodza ?

      Temat ciągle powraca pewnie chodzi o kasę już był taki Radny Słowikowski co głosił te pronione teorie o zasypaniu tuneli i już dziś nie jest Radnym Gdańska

      • 9 7

  • (3)

    Zdecydowanie za późno. Te zmiany powinny być wprowadze wraz z otwarciem tunelu.

    • 125 168

    • widzę, że UM już kawę wypił i od rana zaczyna komentarze wstawiać

      • 18 19

    • moim zdaniem trzeba bylo to wprowadzic z rok temu. (1)

      Na Elblaskiej zrobic parking, z niego autobus co 5 minut i platny wjazd dalej. Codzienne dojazdy do pracy nie powinny odbywac sie wlasnym samochodem. Miasto nie jest z gumy.

      • 6 11

      • po liczbie minusow widze, ze kierowcy maja problemy z zaakceptowaniem FAKTU, ze miasto nie jest z gumy

        • 0 0

  • (11)

    dalej nam to wciskacie, bezsensu, samochodów jest tylko więcej, zostawcie te 3 pasy!!!!!

    • 276 152

    • (10)

      Ja powiem więcej - przecież na miejsce Gildii budują nowe centrum handlowe które będzie generować ruch. A to jest jedna z dróg dojazdowych. Budować CH i równocześnie zwężać drogę do niego - bezcenne.

      • 59 33

      • Maniek zacznij może lobbować za budową galerii handlowej w Nowym Dworze to nie będziesz musiał do Gdańska jeździć. (8)

        A ile na gazie zaoszczędzisz!

        • 42 32

        • (7)

          Ale mi się koncepcja nowej Gildii wcale nie podoba. Ale jakiś dureń już na nią wyraził zgodę i ją budują. I to jest fakt. I faktem jest że ona będzie generować ruch. I należałoby do tej okoliczności dostosować też układ drogowy - żeby było to jak najmniej uciążliwe. Więc oczywiście działa się na odwrót. Schiza jaka jest przy galerii we Wrzeszczu nikogo niczego nie nauczyła (tam to już jest w ogóle absurd, bo się drugą drzwi w drzwi z pierwszą buduje).

          • 28 14

          • (6)

            Ruski umysł. Jeżeli będzie szeroka droga do galerii, to wzrośnie liczna aut czy zmaleje? Czy jak będą do galerii korki i niewygodny dojazd to będzie więcej aut czy mniej?

            • 23 20

            • (5)

              A, bo sobie wymyśliłeś że jak zepsujecie drogę to się ruch zmniejszy? Kombinujcie dalej w tym kierunku - zobaczycie jaki będzie efekt. Szczególnie że to węzeł, który z jednej strony prowadzi na Chełm, z drugiej do centrum, z trzeciej na Orunię/Pruszcz, a z czwartej na Przeróbkę/Rafinerię/Przejazdowo.

              Zrobić W-Z na trzy pasy po to żeby zwężać ciąg dalszy - bezcenne.

              Proponuję zrobić jeden pas z progami zwalniającymi - wtedy w ogóle pewnie ruch zniknie, i wszyscy będą zadowoleni. Widzę że głupoty nie przegadam, i niektórzy muszą odczuć konsekwencje na własnym zadku. Powodzenia - ja sobie jakoś z tym poradzę.

              • 38 17

              • naturalna kolej rzeczy: (4)

                1. budowa gildii, ogromnego generatora ruchu
                2. wszyscy jeżdżą do gildii autem, miasto stoi
                3. zwężają drogi, miasto stoi
                4. ludzie myślą: "może by tak pojechać tramwajem żeby nie stać w tym korku"
                5. więcej ludzi korzysta ze zbiorkomu
                6. mniejsze korki
                7. profit!

                tak, wiem że to potrwa lata

                • 19 27

              • pelna zgoda (1)

                procz tego wstretnego rusycyzmu "zbiorkom". Nie pluj na groby Polakow walczacych z carskim, a potem sowieckim zaborcom uzywajac takich slow.

                Nawet fonetycznie sa obrzydliwe. Wrecz gryza w uszy.

                Co do tresci - niestety wiele osob jeszcze nie doroslo do takich rozwiazan.

                Golf prawem, nie towarem.

                • 6 4

              • sorry za blad, oczywiscie "zaborcą"

                • 3 2

              • (1)

                W jakim świecie ty żyjesz, że w to wierzysz???

                • 0 0

              • XIXw. przyklad chocby Kartuskiej w Gdansku pokazal, ze spowolnienie ruchu

                moze miec dobry wplyw na korki.

                Przyklady innych ulic pokazuja, ze ograniczanie ruchu dobrze wplywa na rozwoj malej przedsiebiorczosci (Wajdeloty, Lakowa, Stagiewna)

                • 0 0

      • Właściciel tego centrum handlowego powinien zapłacić karę właśnie za rozwalanie autami centrum miasta.

        • 17 9

  • (2)

    Na remont zegara na Biskupiej Górce kasy nie ma, ale tu na remont ulicy, który jest wymysłem urzędników oczywiście pieniądze są...

    • 159 62

    • Na basen na tzw. Orunii Górnej czyli nowej części Chełmu też nie ma ale jest kasa na wizjonerów...

      PS a co z tymi szkaradami po obu stronach ulicy na Chmielnej - na przeciwko Cubusa i tymi spichlerzami po drugiej stronie? Tu wizji nie ma?

      • 21 0

    • ja na remont zegara dalem 10zl

      Jakby byla zbiorka na remont tej ekpresowki w postaci prawidziwie miejskiej alei dalbym z tysiaka.

      Ludzie, to jest samo centrum Srodmiescia. Srodmiescie nie powinno byc traktowane jako trasa przelotowa.

      Tylko i az tyle.

      • 4 5

  • i bardzo dobrze (7)

    sam jestem częściej kierowcą, niż pieszym, ale po otwarciu obwodnicy południowej oraz tunelu taka droga powinna zmienić charakter na bardziej lokalny, a więc i bardziej przyjazny pieszym

    • 166 152

    • dokladnie

      Gdyby mialo byc inaczej, po co bylo budowac tamte drogi. Ponad 2mld zlotych poszlo na to, aby moc wreszcie z Podwala zrobic miejska droge.

      Ja bym poszedl nawet dalej w tych zmianach. No, ale niech juz bedzie choc tyle.

      Podpowiedz: Dolne Miasto za 20 lat bedzie perelka. Warto inwestowac.

      • 10 6

    • tu musi chodzić o kasę bo ciągle ten temat powraca a to najgłupsza decyzja (3)

      • 7 4

      • Tu chodzi o miasto (2)

        moze dla kogos, dla kogo w miescie glownym wyznacznikiem jakosci zycia jest przepustowosc nie ma to znaczenia, jednak sa w miescie na szczescie ludzie, ktorzy chca, aby miasto moglo sie rozwijac.

        Poczekajmy 5 lat od ucywilizowania Podwala. Jesli ceny mieszkan w tej okolicy wzrosna, oznacza to, ze byla to sluszna decyzja.

        A to, ze wzrosna jest pewne.

        • 6 4

        • A jak spadną? (1)

          Będziemy odkopywać tunele?

          • 1 0

          • mozemy sie tak umowic. Gotowy?

            • 0 0

    • (1)

      A co za parę lat ? Samochodów raczej będzie przybywać niż ubywać !

      • 2 4

      • No wlasnie - co?

        Wyburzyc pol miasta, bo jasniepan z Cedrow wielkich chce sobie przyjechac do miasta?

        Jak sobie z takim problemem radzily inne miasta na swiecie?

        Na trzy sposoby:
        1. Nic nie robily. Sposob zly
        2. Wyburzaly domy, likwidowaly ulatwienia dla pieszych i komunikacji miejskiej. Po czym sie okazalo, ze w miescie nie da sie zyc bez samochodu, drogi baaardzo szerokie (autostrady po 14 pasow), a nadal wielkie korki.
        3. Wymuszanie innych zachowan komunikacyjnych. Duze inwestycje w kolej i komunikacje niezalezna od tras samochodowych stojacych w korkach.

        Gdyby z powodu przybywajacej liczby samochodow nalezalo tylko i wylacznie poszerzac drogi, to w takim Londynie, Berlinie czy Nowym Jorku nie byloby juz nic poza drogami.

        • 3 0

  • (24)

    Tylko w Polsce tak może byc zrezygnować z bezpiecznych przejść podziemnych kosztem wywalenia kasy na tace do zabijania. Ilu ludzi ginie na pasach. ? Statystyki mówią za siebie. Druga sprawa redukcja z 3 pasów na 2... to typowo polskie. Obecnie można tam śmiało lecieć 80-90km/h, później przez redukcję szerokości pasów plus durne nikomu niepotrzebne światła średnia wyniesie max30km/h . Skala tego Idiotyzmu przeraża i nadaje się do zagranicznych gazet, czy nikt nie ma kontroli nad POlitykami i urzedasami. ?

    • 283 159

    • (7)

      Tylko w Polsce? Raczej w całym cywilizowanym świecie i Polska wreszcie po wielu latach powoli dołącza do tego grona. Dość monokulturu samochodowej w mieście.

      • 75 39

      • (6)

        To tramwaje na światłach stać nie będą? I cały tekst o monokulturze poszedł w izbu. A tzw. świat cywilizowany to m.in otwarte drzwi dla islamistów, jakaś dziwna "polityczna poprawność", a tu i ówdzie ruch lewostronny czy 110V w gniazdku. Byłbym bardziej krytyczny wobec tego tzw. cywilizowanego świata/

        • 37 29

        • (3)

          przez wieki tacy polscy cebulacy byli krytyczni wobec cywilizowanego świata a teraz pretensje do wszystkich tylko nie do siebie że jesteśmy z tyłu.

          • 24 14

          • (2)

            A do tramwajów stojących na światłach jak to się ma? Bo nie załapałem związku?

            • 16 8

            • tak się ma ze jest cos takiego jak priorytet

              • 6 9

            • priorytet dla tramwajow

              brak swiatel dla pieszych na samym przejezdzie tramwajowym (patrz chocby Zurych, Rotterdam) przez co piesi po prostu ustepuja tramwajom, a tramwaje nie musza niepotrzebnie stac na swiatlach gdy pieszy kliknal, ale poszedl juz na czerwonym, bo nic nie jechalo w tamtej chwili.

              • 0 0

        • tramwaje zawsze miały i będą miały priorytet

          • 10 3

        • Jaki obronca piedapieszych z tramwajow

          Maniek, przeciez az czuc w twoim poscie, ze irytuje cie to, ze nie bedziesz mogl pruc przez srodek Srodmiescia swoim golfem (a moze passatem, czy Audi)?

          Nie zaslaniaj sie tramwajem.

          • 11 4

    • Polecam przeprowadzkę Rosji. Tylko tam jeszcze ktoś wierzy w bezkolizyjne rozwiązania w CENTRUM miasta.

      • 43 7

    • tylko w Polsce kierowca idiota napisze że w miejscu z ograniczeniem 50km/h (1)

      "można tam śmiało lecieć 80-90km/h"

      Zgłoś się do lekarza zanim kogoś zabijesz.

      • 88 25

      • dlatego maja byc tunele, aby bylo "bezpiecznie"

        smiech na sali. Wiecej kultury na drodze.

        • 0 0

    • (2)

      W miescie pelnym ludzi chcesz jezdzic 90km/h??
      A to jest bezpiecznie dla pieszych czy kierowcy??

      Moze lepiej przesiadz sie na rower, dopoki szybko i bezpiecznie nikogo nie zabiles.

      • 46 11

      • (1)

        Akurat tam nie ma żadnych roztargnionych najczęściej pieszych i bardzo dobrze!

        • 7 3

        • dokladnie, jeszcze czego, zeby plebs sie po miescie szwedal

          niech sobie zebracy kupia samochod, jak czlowiek. A nie pieszo, jak jakies zwierze.

          I to w centrum miasta, w XXIw!!!

          • 0 0

    • (3)

      Tylko w polce to ja widzę tyle tuneli! Chyba świata nie widziałeś...

      • 15 4

      • W Anglii tez maja, choc powoli odchodza (2)

        Anglicy ogolnie kochaja samochody, nawet w miescie. Jednak rownoczesnie maja duzo wyzsza kulture jazdy.

        • 4 0

        • (1)

          Serio w Anglii tunele? Byłam prawie w każdym duzym miescie i kilku małych. W żadnym nie musiałam przechodzić tunelem pod droga. Nie mówię tu o metrze itp. oczywiście :)

          • 0 2

          • I w Londynie bywaja i w Bristolu sa, na pewno jest sporo rozwiazan silnie prosamochodowych w Glasgow

            Choc raczej sa to stare rozwiazania. W nowych mam wrazenie, ze jest raczej cisnienie na P&R (wszystkie stacje "dowolna nazwa Parkway"), buspasy, rowery.

            Mimo wszystko, procz Londynu Anglia/UK wciaz jest bardzo samochodowa.

            • 1 0

    • psiary suszary ;)

      Nie radzę lecieć tam 80-90km/h bo policja lubi strzelać ze swoich suszar :D

      • 7 2

    • (2)

      Jak chcesz jeździć 80-90 km/h to zmykaj na obwodnicę południową a nie jedziesz centrum miasta! I się jeszcze dziwisz że ludzie giną jak taki kretyn jedzie przez miasto z taką prędkością.
      Redukują ulice w Danii, Holandii, Niemczech, Wielkiej Brytanii. Trochę byś poczytał na ten temat zanim zaczniesz wyssanmi z palca teoriami rzucać.

      • 12 5

      • (1)

        Nawet rowerzyści jeżdżą po mieście 30 -40 km/h.

        • 5 1

        • Gdzie jest ograniczenie do 50

          zatem gdzie masz problem?

          • 0 1

    • Od kiedy w terenie zabudowanym można jechac 80-90 km/h .Tylko idoioci tak jeżdżą.I tylko oni powodują wypadki w mieście.
      Przestrzegajmy przepisów to przejścia naziemne nie będą dla nas straszne.

      • 12 3

    • Z powrotem na wieś do koryta

      Dżizas, ale z ciebie polski wieprz

      • 0 0

  • No nareszcie... (6)

    Tyle lat już czekamy na ucywilizowanie tej okolicy.
    Wreszcie to będzie wyglądać jak kawałek miasta a nie eksterytotialna autostrada.

    • 146 154

    • Spokojnie (5)

      CBA zbada sprawę i po kłopocie. Kolejny proces norymberski nadciąga, będzie wietrzenie miasta z idiotycznych pomysłów

      • 6 16

      • Rozumiem, ze masz na mysli fakt, ze ta trasa przelotowa przez serce Srodmiescia jeszcze nie zostala zlikwidowana? (4)

        Bo chyba nie to, ze bedzie sie rozliczac kogo, kto wreszcie podjac sluszna decyzje.

        Jest POG, jest trasa Sucharskiego, jest Tunel.

        Jest SKM do Srodmiescia, sa tramwaje.

        Jak dla mnie brakuje jeszcze tunelu pod Motlawa. Gdy taki sie pojawi to ta droga powinna stac sie jeszcze bardziej lokalna ulica.

        • 6 2

        • (3)

          przecież tunele są złe to po kij ci jeszcze pod miotława? lać żeby było gdzie?
          pasy se narysuj na wodzie

          • 2 1

          • troll (1)

            ludzie nie moga byc tak glupi

            • 2 2

            • Spojrz na mape i zobacz, ze Dlugie Ogrody i Polski Hak tylko czekaja na taka droge

              aby byl to wielki impuls inwestycyjny dla tych - dzis pustych - terenow.

              Zamiast rozciagac miasto gdzie za obwodnice, mozna budowac blisko centrum.

              Podobnie Mlode Miasto, czy teren miedzy Nowym Portem, Wrzeszczem i Zaspa. Wlacz sobie google mapy i zobacz, jak wiele terenow.

              Nawet jesli jest to trudny dla budownictwa teren to mozna go przeznaczyc pod zabudowe parterowa (w skrajnych wpadkach) - domki jednorodzinne, czy szeregowe. Jesli nie ma az tak fatalnych warunkow (a nie ma, co udowadniaja pojedyncze istniejace kamienice na tych terenach) mozna spokojnie budowac 2-3 pietra.

              Jesli bylby popyt (a bylby) spokojnie mozna zainwestowac i budowac z 4-6 pieter, czyli bardzo sprzyjajaca tworzeniu sie miasta zabudowa.

              Przypomne tylko: miasto to nie tylko droga i centrum handlowe. To naprawde cos wiecej.

              • 1 0

          • Bo aktualnie nie ma tam zadnej przeprawy, a pozwolilaby ona na calkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego

            z poludniowego-wschodu do Wrzeszcza ze Srodmiescia. Podobnie 3maja powinna przejac ruch z poludniowego zachodu.

            SKM do Pruszcza z duzym P&R w Lipcach dla poludnia.
            PKM Rebiechowo jako duzy P&R dla zachodu.
            Wezel na Jabloniowej jako duzy P&R dla tzw. "Poludnia".
            PKM Osowa i/lub (nieistniejaca) Kielnienska jako P&R dla polnocnego-zachodu.

            Do tego Przewozy Regionalne i TLK dla podrozojacych codziennie z Tczewa i okolic do Trojmiasta. Melodia przyszlosci kolej bezposrednia do Elblaga.

            Jak widzicie, nie chodzi o rozwiazanie sprawy jednej drogi. Jedna droga nic nie daje. Chodzi o kompleksowe myslenie o miescie i o poruszaniu sie po nim. NIe tylko dla ludzi, ktorzy maja samochod i chca/moga codziennie nim jezdzic. Takze dla osob starszych (a bedzie ich coraz wiecej), takze dla osob, ktore jeszcze nie maja prawa jazdy, takze dla tych, ktorzy po prostu nie czuja potrzeby kupna samochodu. Wola zamieszkac w miescie i korzystac z zalet takiego stanu, akceptujac wady.

            W miescie nie zmiesci sie jeszcze 2x tyle samochodow. Argument, ze samochodow bedzie tylko wiecej jest bledny. Nie bedzie wiecej, bo juz teraz miasto sie zapycha. Jesli nagle byloby 2x tyle samochodow, to wielu ludzi:
            - przeniosloby sie do miasta, bo mialoby dosyc dojazdow z konca swiata
            - zniemiloby prace, na taka do ktorej maja blizej
            - wybralaby nawet zapchane SKMki czy tramwaje, ale pewnosc, ze dojedzie sie np. w 40 minut drzwi do drzwi, a nie od godziny do 2 - zalezy, czy bedzie stluczka na obwodnicy.

            • 2 0

  • Idiotyzm (23)

    Zamiast ułatwiać przejazd przez miasto to się go utrudnia. Wolniejszy przejazd i częstsze postoje to więcej spalin - a to wszystko trzy kroki od starego miasta mającego być atrakcją turystyczną. Ale szwagier potrzebuje roboty, więc oczywiście wyda się niepotrzebnie kolejne miliony z budżetu - grunt to rodzinka.

    • 210 127

    • Psy szczekają a karawana jedzie dalej. (2)

      • 20 10

      • (1)

        To schronisko też będą tam budować?

        Jak już zniszczą te drogę, i do tego jeszcze stanie nowa Gildia, to dopiero będzie płacz mieszkańców że im auta cały czas stoją pod oknami i syfią.

        • 14 13

        • to wprowadzi się bramki i opłatę za wjazd

          • 12 6

    • Błędne rozumowanie. (10)

      Kierowcy szybko zorientują się, że jazda przez Podwale nie jest korzystna czasowo, więc wybiorą obwodnicę lub tunel, mając taką alternatywę. Dzięki czemu: mniej samochodów = mniej spalin. Może czasem warto włączyć myślenie?

      • 36 28

      • nie wymagasz zbyt wiele od przeciętnego Janusza? (2)

        Bogu trzeba dziękować że w miarę opanował kręcenie kierownicą i naciskanie pedałów.

        • 20 13

        • W życiu ciebie nie naciskałem

          • 16 8

        • Spokojnie, moze nie rozumiec, ze aktualnie dzialania sa dobre

          ale zrozumie, ze stal w korku 20 minut, a inna droga byl jednak szybciej, mimo ze teoretycznie jest dalej.

          • 1 0

      • (4)

        Tak - do Centrum będą jechać obwodnicą. Zaklinanie rzeczywistości.

        • 23 10

        • (3)

          Jesteś ze Stogów? Myślisz, że jak Ci się całe Żuławy, Malbork i Elbląg, a nawet studenci z Warmii i Mazur rzucą na szerokie bezkolizyjne Podwale po wybudowaniu S-7, to szybko i sprawnie dojedziesz do centrum? Obawiam się, że jesteś w dużym błędzie... Ja często jeżdżę po dolnym tarasie, widzę korek na Czarnym Dworze, a mimo wszystko jestem przeciwny budowie Drogi Zielonej - bo jeśli ją wybudują, to korek będzie nadal, tylko samochodów 4x więcej. Natomiast tak jak teraz jest dobrze, bo mogę łatwo wyjechać z miasta w każdym kierunku nie tłukąc się przez całe centrum. Podlicz więc wszystkie za i przeciw. Jeśli zaś Twoje horyzonty ograniczają się do trasy Stogi-Centrum, to dlaczego nie kupisz miesięcznego na tramwaj? Uderzy to w Twoje ego?

          • 13 11

          • (2)

            Jak zwężymy drogę i damy pierdyliard świateł, to na pewno będzie szybciej i płynniej, a ruch samochodowy rozpłynie się w powietrzu. A tekstu o miesięcznym na tramwaje o tyle nie rozumiem, że tramwaj też będzie stał na tych światłach.

            Ale spoko - ja się nie znam. Wszyscy inni są mądrzejsi ode mnie, i na pewno dzięki ich wspaniałym pomysłom będzie lepiej. Potem co najwyżej się powie że "korek jest dłuższy jedynie optycznie", a ludzie ze zrozumieniem pokiwają głowami.

            • 18 16

            • Jak będzie szybciej i płynniej, to mnóstwo ludzi dojdzie do wniosku: o, tędy jest szybko i płynnie! Po co mam nadrabiać kilka kilometrów obwodnicą? I tym sposobem zamiast 10 tys aut/dobę przejedzie podwalem 50tys. Co z pewnością nie będzie obojętne dla czystości powietrza i poziomu hałasu dla okolicznych mieszkańców.

              • 8 10

            • Kolego Manku, wiem, ze to szok

              ale w miescie nie nalezy promowac jazdy samochodem.

              Wiem, ze twoj tata zawsze marzyl o samochodzie i to marzenie o bagactwie porownywalnym z Rotschildam przekazal tobie w formie upragnionego wozu.

              Udalo sie, przelom lat '90. Miliony 10+ letnich golfow i passatow od Helmuta. Wreszcie bede bogaty! Ale sie okazalo, ze i korkow tyle, i kazdy ma samochod.

              Dzisiaj samochod nie jest wyznacznikiem bogactwa. No, chyba ze mowimy o odpowiednim samochodzie z kierowca.

              • 11 12

      • Kierowcy mieszkający w okolicy starego miasta pojada do domu tunelem i południową!!! (1)

        dlaczego olej jest reglamentowany? Bo debil używa go do leczenia głowy

        • 9 9

        • Akurat kierowcy mieszkający w okolicy Starego Miasta ( nie mylić z Przejazdowem czy Cedrami Wielkimi ) , odniosą dużą korzyść, bo na trzech skrzyżowaniach będą mieli możliwość skrętu we wszystkich relacjach, a nie że będą musieli tak jak teraz nadrabiać kilometry żeby skręcić np z Łąkowej w Podwale w kierunku centrum...

          • 14 7

    • miasto nie sluzy do tego, aby przez nie przejezdzac (8)

      miasto sluzy do tego, aby ludziom, ktorzy w nim zyja tworzyc dobre warunki.

      Przyjechal pan szlachcic zza obwodnicy i zada, aby mu sie wygodnie jezdzilo. Tu ludize mieszkaja, tu ludzie placa podatki, tu ludzie zyja.

      Jazda samochodem z punktu A do B nie jest calym sensem istnienia miasta. Zrozum to prosty czlowieku.

      • 6 6

      • zza obwodnicy ludzie tez płacą podatki... (7)

        • 3 4

        • tez - to slowo klucz (6)

          a wiec nie maja prawa oczekiwac, ze innym zdewastuje sie dzielnice, aby im sie dobrze dojezdzalo samochodem.

          Jak dla mnie - duzo Park&Ride na zachodzie i poludniu (SKM/PKM) i szybki tramwaj na zajezdni Jabloniowa.

          Jesli komus przeszkadzaja codziennie korki to widocznie jego styl zycia nie pozwala na mieszkanie poza miastem.

          Wyprowadzic sie z miasta i udawac bogacza, ale oczekiwac, ze miasto zbuduje wygodny dojazd, infrastrukture i bedzie dziekowac, ze Janusz przyjechal codziennie do centrum swoim samochodem.

          • 3 3

          • ale nudzisz (5)

            skoro ludzie płacą w GD podatki i mieszkają w granicach miasta to tak, mają prawo oczekiwac infrastruktury w tym dróg dojazdowych, skoro miasto sprzedało teren deweloperowi pod zabudowę welorodzinną a nie pod uprawę kartofli na frytki.
            To nie ich wina, że centrum miasta jest w centrum a nie u nich na osiedlu.
            I te drogi powstaną niezależnie od tego jak mocno będziesz się napinać

            • 5 2

            • (1)

              no i mają, te swoje drogi dojazdowe, rozumiem, że deweloper pod pistoletem Cię trzymał jak wybierałeś swoje lokum

              • 2 0

              • dokladnie, zmuszono go

                A teraz bidulka placze

                • 0 0

            • Bylo twoja decyzja, ze kupiles mieszkanie (lub wynajmujesz) (2)

              na koncu swiata, ze wszedzie masz daleko.

              Niedawno byly placze, ze zapchane Srodmiescie (przy okazji wylaczenie z ruchu Huciska), ze sie tyyyyle jedzie i w ogole. No to kontynuujac polityke wpuszczania za darmo samochodow do miasta i bez wylaczenia Huciska z ruchu nie da sie w Srodmiesciu jezdzic.

              Naprawde nie rozumiecie, ze to nie jest niczyja zlosliwosc. Po prostu miejsca w miescie jest malo. Nie da sie tu kazdemu pozwolic wygodnie jezdzic wlasnym samochodem w standardzie 1 samochod z 1 czlowiekiem w srodku?

              Nie znaczy to, ze samochod jest zly. Ja mam i lubie moj samochod. Prosze pokazcie mi, jak chcecie pozwolic wszystkim ludziom (jak wszyscy to wszyscy - ci z SKM i tramwjow tez do samochodow) jezdzic po miescie wlasnym autem. Gdzie parkowac?

              Nie rozumiecie tego, czy po prostu uznajecie, ze plebs niech jezdzi komunikacja, ale dla was zawsze ma byc miejsce na 4-pasmowej drodze, bez przejsc, bez swiatel. "Szybko i bezpiecznie".

              • 1 3

              • (1)

                jak piszę że nie ICH wina
                to gdzie ja mogę mieszkac co?
                no raczej nie przy obwodnicy
                bystrzaki.....

                • 1 0

              • nie rozumiem, co masz na mysli

                • 0 0

  • Ale beznadziejny pomysł teraz tramwaj będzie (7)

    stał na światłach, zamiast zadbać o przejścia podziemne i je wyremontować, zainstalować monitoring to prowadzi się do ich zamknięcia.

    • 249 59

    • (1)

      właśnie , nie sądzę aby dodanie kilku świateł upłynniło ruch

      • 23 7

      • mylisz pojęcia

        płynny ruch to nie to samo co szybki ruch.

        • 10 8

    • Tunele

      No i szcz*ć będzie gdzie już legalnie..

      • 5 4

    • po co remontować, utrzymywać, czyścić, płacić za obsługę jak wystarczy wytyczyć przejście (1)

      • 8 5

      • dokladnie

        to jest miasto i nie powinno tu byc przejsc podziemnych na takiej trasie.

        To powinna byc aleja miejska, a nie trasa przelotowa.

        • 5 13

    • Ciagle głupie pomysły Radnego Słowikowskiego powracają dobrze że nie ma go już w radzie bo wszystko by chciał zasypać oszołom (1)

      • 4 3

      • To widze byl madry Radny

        • 0 1

  • pasy dla rowerów to jest to co tygryski lubią najbardziej (11)

    • 52 50

    • (9)

      Proponuję jeszcze progi zwalniające. Na pasie dla rowerów też, co by za szybko nie gnały. No i ekrany akustyczne. Koniecznie.

      • 27 8

      • Proponuję melisę zanim żyłka pęknie. (8)

        • 10 16

        • (7)

          szkoła óczy jak widać, nie pisz głupot to się może samochodu dorobisz kiedyś jak już gimnazjum skończysz

          • 7 4

          • óczy? czy ty w szkołę to kamieniami rzucałeś? (3)

            dorobić się samochodu - powiedział właściciel szrota wartego mniej niż moja dniówka

            • 2 4

            • (2)

              opowiedz jak to jest codziennie rano w lustrze widzieć coś tak tępego?

              • 3 1

              • kup sobie lustro to się dowiesz (1)

                • 1 0

              • kolejny gimbus

                pozdrów bula

                • 0 0

          • oj, biedaku mentalny (2)

            na samochod juz dawno zarobilem i samochod juz dawno mam. Nie zmienia to faktu, ze po miescie, a juz szczegolnie w godzinach szczytu samochodem staram sie nie jezdzic, bo to niewygodne i wolne. Rower jest szybszy.

            A przy okazji - tez zainwestowalem w to, aby mieszkac we wlasciwym miejscu i nie musze wszedzie jechac samchodem, bo w promieniu 15 minut pieszo mam wszystko (szkola, uczelnia, basen , silownia, bilioteka, apteka, przychodnia, szpital, tramwaj, SKM, PKM, PKP, park, itp. itd.)

            Budowac miasto, a nie drogi. Miasto to cos wiecej niz drogi. Powtorz to z 10 razy. Jesli nie zrozumiesz, to powiedz, zaproponuje kilka lektur o urbanistyce.

            • 3 6

            • (1)

              zarobiłem, ale przepiłem i to mnie boli?

              • 2 2

              • nie wiem, mnie pytasz?

                • 0 0

    • Tylko sobie nie zwal

      • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane