• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jedynka z Chełmu wreszcie pojedzie do dworca i dalej

Michał Stąporek
19 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czarna dziura pochłania tramwaje na Chełmie?
Ponad rok po otwarciu trasy na Chełm w Gdańsku jest zbyt mało tramwajów, które mogą wjechać i bezpiecznie zjechać z pętli przy al. Witosa. Ponad rok po otwarciu trasy na Chełm w Gdańsku jest zbyt mało tramwajów, które mogą wjechać i bezpiecznie zjechać z pętli przy al. Witosa.

Jest szansa, że w marcu tramwaje linii nr 1 pojadą z Chełmu do zajezdni we Wrzeszczu. To wreszcie byłby koniec tej protezy, jaką dziś jest linia łącząca pętlę na Chełmie z... No właśnie, z czym?



To się zmieni, gdy do Gdańska wreszcie przyjadą zmodernizowane tramwaje typu N8C. Miały być już w październiku, być może dojadą w marcu. To się zmieni, gdy do Gdańska wreszcie przyjadą zmodernizowane tramwaje typu N8C. Miały być już w październiku, być może dojadą w marcu.
Linia tramwajowa na Chełm ma swoich wiernych użytkowników, którzy dzięki niej już zapomnieli jak stało się w korkach na al. Armii Krajowej. Tramwaje i rozsądnie zaprojektowana pętla przy ul. Witosa pozwalają też znacznie szybciej dojechać do osiedli w południowej części Gdańska: Zakoniczyna, Ujeściska i Łostowic.

Ale dzisiejsza trasa "jedynki" - Chełm - Hucisko - Chełm - ma też swoich krytyków. - Dla kogo ona powstała? Chyba dla miejskich urzędników, bo podjeżdża jedynie pod magistrat - denerwują się nasi czytelnicy w listach do redakcji. Rzeczywiście, dziś większość pasażerów tej linii wysiada na kompletnie do tego nie przystosowanym przystanku na Hucisku (wąski i z niewielką ilością możliwych przesiadek) a następnie przechodzi na piechotę do oddalonego o kilkaset metrów węzła komunikacyjnego pod dworcem.

Teraz - jak dowiaduje się "Gazeta Wyborcza" - jest szansa, że tramwaje z Chełmu pojadą aż do Wrzeszcza, a zamiast na Hucisku, będą zawracać na pętli przy ul. Abrahama.

Do tej pory "jedynka" nie mogła jechać dalej, bo w Gdańsku było zbyt mało wozów, które mogły wjechać i bezpiecznie zjechać z Chełmu. Radziły z tym sobie nowe Bombardiery, Dortmundy oraz Citadisy, ale te z racji swojej awaryjności nie były chętnie wysyłane na tę trasę.

Przedłużenie linii jest związane z dostawami do Gdańska kolejnych tramwajów typu N8C, czyli tzw. Dortmundów. - W marcu mają do nas przyjechać pierwsze dwa przebudowane w Poznaniu N8C - mówi Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.

Przypomnijmy: w 2007 roku Gdańsk podpisał umowę na kupno 46 używanych tramwajów typu N8C, płacąc po ok 30 tys. euro za sztukę. To bardzo tanio, jak na sprawny sprzęt, ale by tramwaje przystosować m.in. do przewozu osób niepełnosprawnych, trzeba było je zmodernizować.
Wiosną 2008 r. przetarg na modernizację tramwajów wygrała firma Modertrans.

Czytaj też: Kontrolowane opóźnienie z Dortmundami?

Problem w tym, że wielkopolska firma słabo radzi sobie z przebudową tramwajów z Dortmundu. Jak dotąd, wbrew zapisom kontraktu, do Gdańska nie przyjechał żaden z wozów wysłanych do Wielkopolski. Z naszych informacji wynika, że tamtejsi monterzy i projektanci zaskakiwani są niemieckimi rozwiązaniami technicznymi. Kilka tygodni temu zbudowali nowe pudło dla gdańskiego tramwaju, które jednak okazało się... zbyt duże.

Opinie (288) 5 zablokowanych

  • no i gites :) (4)

    czekamy

    • 55 4

    • (2)

      ja pier... lae ten gdansk fajny...chyba sie przeprowadze na poludnie 3miasta, zeby moc takimi fajnymi tramwajami jezdzic...zamieszkam sobie w betonowym bloku i bede wielkim panem mieszkajacym (prawie) w centrum duzego miasta...woowaweewa!

      • 4 38

      • stryczek dla urbanistów

        betonowe bloki mamy też w Centrum! do wyboru do koloru... tylko że wszystkie szare.

        • 3 2

      • w północnej części Trójmiasta

        w zasadzie nie ma nic innego poza betonowymi blokami, więc jednak masz większy wybór. ok, jest parę ładnych willi w Adlerhorst, ale raczej nic poza tym.

        • 1 3

    • No i gites teraz bedziemy marznąć na pętli chełm przez 40 min

      Kto zamarza na tej pętli ręka w górę!
      No ale zawsze można się schować za wiatą która składa się aż z jednej ściany.

      Dzięki bogu nie można tam palić bo przecież na przystankach zakaz. Tylko ciekawe po co w śmietnikach co 10m są popielniczki.

      Nie ma co fajna ta pętla.

      Oby jak najszybciej przestała być pętlą.

      Ps. Szybciej jestem pociągiem w Elblągu niż ZKMem z Żabianki na oś świętokrzyskie.

      • 12 0

  • eee..a ja już myślałem że pojedzie dalej w stronę Kowali (2)

    Miałbym wtedy dobry transport. A tak... tylko się niepotrzebnie podnieciłem.

    • 18 14

    • miejmy nadzieję, że plany przedłużenia tramwaju do końca Łódzkiej bardzo szybko zamienią się w czyny... jazda autobusem od Niepołomickiej do Pętli Witosa z rana to dobre 45min :/

      • 7 0

    • Kowal....

      w stronę Kowal a nie Kowali....

      • 0 0

  • Wreszcie! (11)

    Wreszcie ta linia nabierze sensu.

    • 42 7

    • (10)

      a teraz sensu nie ma??!!
      ludzie co za głupoty piszecie...
      "większość pasażerów tej linii wysiada na kompletnie do tego nie przystosowanym przystanku na Hucisku (wąski i z niewielką ilością możliwych przesiadek) a następnie przechodzi na piechotę do oddalonego o kilkaset metrów węzła komunikacyjnego pod dworcem."
      a nie wystarczyłoby podjechać 1 przystanek dalej pod lot i tam przesiasc sie na 6, 8,13??
      no bo z waszych textow wychodzi na to, ze z pod lot-u nic nie kursuje tylko wszystkie tramwaje nagle kursuja od dworca tak??
      ludzie zastanowcie sie o co macie pretensje, a potem myslcie co piszecie.

      • 13 5

      • Dokładnie tak (1)

        Nie wiem jaki problem widzą ludzie w tym że "jedynka" dojeżdza do Huciska bo można wysiąść tam i pojechać 10 lub 12 albo pojechac przystanek dalej pod lot i przesiąść się na 2,6,8,13 wysiada się tam w zależności do jakiej części miasta chce sie później dojechac Czy to do Brzeźna czy do Wrzeszcza czy może jeszcze gdzie indziej...

        • 6 2

        • właśnie

          hucisko+lot i mamy to samo co jeździ przy dworcu, fakt faktem, nie jest to najwygodniejsze rozwiązanie, ale pisanie, że jeździ do nikąd to tak jakby jeździł tramwaj z ze stogów na przeróbke...

          • 4 0

      • sam się zastanów (4)

        Kolejka SKM, to też spod lotu odjeżdża? Do głupiej krewetki też mam jeździć z przesiadką spod lotu?
        Trochę wyobraźni i wyrozumiałości.
        Poza tym nie każdy jest nastolatkiem, przejdź sobie jeden przystanek z siatami pełnymi zakupów, to może zrozumiesz.

        • 7 5

        • (3)

          Co do SKM to planowana jest budowa nowego przystanku w okolicach Gildii, jak i zresztą (z tego co pamiętam) całego węzła przesiadkowego.
          A co do pokonania odległości jednego przystanku, to nie przesadzajmy. Nie jest to żadna kosmiczna odległość. Pod sam dom też Ci tramwaj poprowadzić? Jak mnie kiedyś spotkasz to chętnie pomogę nieść Ci te siatki.

          • 4 5

          • (2)

            Przystanek SKM Śródmieście (przy Gildii) to na razie jest dobra bajka dla dzieci. Tle lat już się o nim mówi i na razie nic się nie zmienia.
            Absolutnie nie wierzę, że go zbudują do 2012.
            A jedynka od samego początku powinna jeździć nie tylko do Wrzeszcza, czy Oliwy, ale nawet do Jelitkowa i Zaspy.

            • 2 3

            • (1)

              Świetnie rozumiem Wasze wątpliwości odnośnie każdego planu jaki się pojawia ale, cholera, trochę lżejszego podejścia do życia. Wybudowano linie na Chełm, kursuje trochę ponad rok, a już wszyscy krzyczą, że za głośno tramwaje biorą zakręty, że powinna jeździć dalej. Myślę, że każdy z nas ma większe problemy niż jedna przesiadka albo podejście jednego przystanku.

              • 2 0

              • Nie, no pewno, tramwaju na Chełm nie było i też ludzie jakoś żyli i mieli większe problemy niż tramwaj. Można wszędzie chodzić na piechotę, albo jeździć rowerem. Samochodem też można, najwyżej trzeba brać godzinę marginesu na korki.
                Cholera mnie tylko bierze jak widzę tą naszą polską niemoc i straszliwy wysiłek jaki jest u nas potrzebny do ruszenia inwestycji, które w cywilizowanych krajach są normalką. Wychodzi na to, że mamy straszliwe szczęście, że żyjemy w czasach, kiedy to jakimś cudem udało się u nas uruchomić nową linię tramwajową.
                Może nasze dzieci doczekają SKM Śródmieście.

                • 0 0

      • (1)

        Właśnie. Tak to przynajmniej "jedynka" jest jedyną linią, na której tramwaje kursują w jakiś ludzkich odstępach czasowych i nigdy nie trzeba na nie czekać za długo. Po przedłużeniu linii zapewne się to zmieni.

        • 5 0

        • Niestety nawet z dwoma dodatkowymi Dortmundami nie starczy tramwajów do obsługi linii Chełm - Abrachama co 5 min!

          Może lepiej było by uruchomić jakąś krótsza trasę biegnącą przy dworcu ale za to szybciej (bez czekania w nieskończoność aż do Gdańska trafią kolejne składy) i z zachowaniem obecnej częstotliwości kursów?
          Np. do Opery lub pętli Kliniczna.

          • 0 0

      • Pomyśl o innych

        I przed Lotem oraz przy Dworcu biegać przez przejścia , po schodach między peronami. Brawo pomysłu .Zamin coś napiszesz to pomyśl o inwalidach, osobach starszych, mamach z wózkami, spieszących na Dworzec z bagażami. A ty myślisz tylko o sobie.

        • 0 2

  • (6)

    Pyry do roboty.

    • 25 4

    • Przepraszam, a kto wybrał taką firmę do przebudowy, która nie umie przebudowywać? "Projektanci zaskakiwani są niemieckimi rozwiązaniami technicznymi"... litości....

      • 22 0

    • ej odczep się ode mnie

      • 3 3

    • mądry gdańszczanin po szkodzie (3)

      trzeba było wybrać PESĘ z Bydgoszczy a nie jakichś niedoświadczonych grzebków z Pyrogrodu

      • 4 1

      • (1)

        Pesa! Hahaha! Bardziej awaryjnych pojazdow nie ma. Poza tym nie brala udzialu w przetargu.

        • 0 0

        • widzę, że dałeś się zmanipulować dziennikarzom
          jeśli ciągle wierzysz ludziom po socjopirdologii itp. to przeczytaj co fachowcy maja do powiedzenia
          http://infotram.pl/text.php?id=17949

          • 0 0

      • trzeba było nie wybierać ponownie Budynia Adamowicza.

        • 0 2

  • fuszeriada

    czyli decyzji UM Gdańsk ciąg dalszy

    • 5 14

  • (2)

    "rozsądnie zaprojektowana pętla przy al. Witosa" to mnie najbardziej rozbawiło,

    • 11 18

    • protesty na miescie

      kamienie dzis bierzcie. znajda sie i na cymbala tuska

      • 7 12

    • "To właśnie dla mieszkańców nowych osiedli wybudowano węzeł przesiadkowy tramwaj - autobus na nowej pętli tramwajowej na Chełmie. Pomysł ten sprawdził się doskonale, na przesiadkę nie trzeba długo czekać, zaś autobusy nie stoją niepotrzebnie w korku na Armii Krajowej."

      • 2 0

  • Nareszcie (19)

    Szkoda tylko że nie aż do Oliwy....

    • 23 10

    • petla na abrahama to juz Oliwa tumanie (7)

      • 3 16

      • odezwał sie idota ...

        a Hucisko to centrum więc po co te głosy

        • 5 2

      • Czytaj ze zrozumieniem! (5)

        Chodzi o pętlę w Oliwie nie o dzielnicę...

        tuman...

        • 5 1

        • litości... (4)

          Jeżeli zajezdnia na Abrahama jest we Wrzeszczu to i pętla obok tejże zajezdni też jest we Wrzeszczu.

          • 3 0

          • Zajezdnia na Abrahama jest formalnie we Wrzeszczu - pętla jest Oliwie. Czy to tak trudno ogarnąć?

            • 1 2

          • Ale to jest Strzyża przecież (2)

            Zajezdnia nazywa się Wrzeszcz ale niekoniecznie leży na terenie tej dzielnicy. Formalnie ani zajezdnia ani pętla na Abrahama nie leża na terenie administracyjnym Wrzeszcza. Na terenie Oliwy tez nie są choć jej granica jest tuż przy pętli.

            • 1 0

            • do tk (1)

              o Boże, to gdzie to leży ? :P nie Wrzeszcz, nie Oliwa - to gdzie ? zastanów się i zajrzyj do mapy, i nie pisz tych bzdur.

              A "Strzyża" to przecież Wrzeszcz !!

              • 0 1

              • do Grand

                No to może sam zajrzyj.
                Formalnie Strzyża jest oddzielną dzielnicą.

                • 1 1

    • Bo zamiast kombinować z jedynką... (8)

      można przedłużyć trasę "6" z Jelitkowa na Chełm. Teraz jedzie 43 min, więc dodatkowe 7 niczego nie zmieni - dojdą trzy zadania. Na Chełmie miałaby krótki postój wyrównawczy i odjazd z Centrum 1-2 min po "2". Przy okazji:
      1. poprawiła by się punktualność "2" która często stoi w korkach na Hallera a potem od Opery ciągnie się za "6" i w Centrum ma przymusowy postój - nie ma gdzie wyprzedzić.
      2. poprawiłaby się punktualność "13" - spod dworca w kierunku Stogów odjeżdża minutę po "10", na Hucisku traci jeden cykl stojąc za skręcającą "10", potem stoi przed Bramą Wyżynną bo z Huciska zjechała "1", a następnie przed sygnalizatorem na Okopowej. W efekcie ma 4 min opóźnienia na Okopowej.
      3. zmniejszy się obciążenie przystanków przy dworcu i locie

      • 11 1

      • (7)

        Zapomniałeś tylko, że tyle nowych wozów, ile zadań ma 6, jeszcze w Gdańsku nie ma. Poza tym - już widzę szczęście pasażerów, którym zamiast potrójnego składu puści się dortmunda.

        Widzę też zadowolenie chełmian, że jadąc na swoją dzielnicę mogliby wsiąść tylko na przystankach przy PKS i Urzedzie Miasta...

        • 2 0

        • Ejże... (6)

          1. Wozów starczy. Teraz na "1" jeździ 6, a na "6" 10. Na NowejDłuższejSzóstce potrzeba by 13-14 czyli 7-8 więcej (oczywiście zakładam likwidację "1"). Tyle jest/będzie w najbliższym czasie.
          2. Trzywagonowce - fakt. Może dać je na "12"?
          3. Jeśli chodzi o przystanki, to dla pasażera przesiadającego się z SKM/pociągu nie ma żadnej różnicy czy w tunelu skręci w lewo, czy w prawo. Z Chełmu dojedzie pod lot/dworzec PKP. Jedyne czego brak to przystanku na wysokości Lotu/Gildii w stronę Chełmu...

          • 1 0

          • Jak starczy jak nie starczy. (5)

            Zapomniałeś dodać że 6tka jeździ w godzinach szczytu co 10 min a linia 1 co 5 min. Aby tak mogło zostać potrzeba by dużo więcej tramwajów niż wyliczyłeś.
            Poza tym nawet 8 nowych składów to na razie może być problem bo póki co jest szansa, że w najbliższym czasie dotrą tylko 2.

            No a co do przesiadania to większym węzłem przesiadkowym jest przystanek przy dworcu. Jeździ tam więcej linii zarówno tramwajowych i autobusowych. I na Główne Miasto bliżej :)

            • 0 0

            • (4)

              Artykuł traktuje o wydłużeniu jedynki do Abrahama. W jedną stronę i tak musiałaby jechać koło PKS. Przystanek przy dworcu jest za bardzo obciążony. Tak samo Al. Zwycięstwa. Już teraz jest tłok i nie wyobrażam dodania tam jeszcze jednej linii. I to kursującej co 5 min... Wiesz ile potrzeba by wozów by to obsłużyć? Rozwiązanie z dłuższą "6" i dodatkowo "1" (po obecnej trasie) w godzinach szczytu wydaje mi się najrozsądniejsze.

              • 0 0

              • cd.
                Problem z małą przepustowością błędnika wynika z ustawienia sygnalizacji - najpierw zapala się światło dla tramwajów "z góry", potem "z dołu". Trochę bez sensu, zważywszy że dołem jadą wyłącznie jedenastki i zjazdowe jedynki. Gdyby "na dole" zamontować pętlę indukcyjną i dawać światło wyłącznie gdy jedzie stamtąd tramwaj, to "z góry" na jednym cyklu mogłyby spokojnie zjechać dwa tramwaje. Teraz jest to trudne, a gdy stoi radiowóz niemożliwe :-)

                • 1 0

              • Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. (2)

                Ja uważam, że nie powinno się zmniejszać częstotliwości kursowania linii 1. A przynajmniej nie do aż 10 minut.
                A i przesiada się najwygodniej przy dworcu.
                Co do obciążenia linii i przystanków to dużo by pomogło gdyby na przystankach mogły zatrzymywać się po dwa tramwaje. W innych miastach jest często większe obciążenie i to rozwianie się tam sprawdza. Usprawnienie działania sygnalizacji tez by się przydało.

                Do obsługi linii 1 do Abrahama co 5 min potrzeba by koło 14 składów (czyli miej więcej tyle ile dla propozycji Q) ale tyle i tak na razie nie ma i nie wiadomo kiedy będzie.

                Można też inaczej poprowadzić linie np. przez Jana z Kolna, Kliniczna do Opery i z powrotem do centrum przez Aleje Zwycięstwa. Wtedy do jej obsługi z odstępami 5ciu minut miedzy tramwajami wystarczyło by nie więcej niż 10 składów a z odstępami 10 minut wystarczyły by tramwaje które już dzisiaj są na stanie ZKM.

                • 0 0

              • (1)

                Przez Jana z Kolna odpada. Bombardiery mogłyby nie przeżyć przejazdu przez "eskę" przy stoczni... W dodatku byłaby to trasa do nikąd...

                • 0 0

              • Niezupełnie donikąd. Umożliwiała by wygodna przesiadkę na komunikacje miejska jadąca w każdą część miasta a właśnie utrudnienia w przesiadaniu są największa bolączka obecnej trasy.

                Teraz najważniejsze jest by tramwaje mogły dojeżdżać bliżej dworca ale niestety muszą gdzieś zawrócić. I tu jest problem bo nie ma idealnego rozwiązania.
                Linia nr 1 miedzy Chełmem a Centrum musi jak najczęściej kursować bo to główne i prawie jedyne połączenie południowych dzielnic z reszta miasta. Dobrze było by tez by można było nią dojechać gdzieś dalej niż centrum...
                Likwidacja linii 6 i przedłużenie 1 do Jelitowa wydaje się dobrym pomysłem ale nie da się uzyskać wtedy takiej częstotliwości kursowania tramwajów jak jest teraz. Nie ma ani odpowiedniej liczby składów ani też nie ma sensu by tramwaje do pętli Jelitkowo jeździły tak samo często jak na Chełm...
                Sposobem było by utworzenie kilku różnych linii na Chełm ale to dalej nie rozwiązuje problemu ilości składów...
                Trzeba będzie chyba po prostu poczekać na nowe składy i przedłużenie linii do Abrahama. Potem dalsze przedłużenie jej czy może utworzenie kolejnych połączeń w mam nadzieje niezbyt odległej przyszłości.

                • 0 0

    • szkoda że nie do Rembiechowa

      Odechce ci sie jak bedziesz na chełmie czekał na tramwaj 40 minut.

      • 2 1

    • Szkoda że nie do Wejherowa :/

      Za duże wymagania...

      • 0 1

  • Szybciej ?? (4)

    Jak autobus zwiewa pasażerom tuż sprzed nosa, to wcale nie jest szybciej z tym dojazdem do osiedli. Ja nie znoszę przesiadać się na tej pętli. Nawet lichej wiatki nie ma, by chronić się przed przenikliwym wiatrem.

    • 26 6

    • ...

      To sobie kup samochód albo chodź z buta.

      • 3 7

    • nie raz mi sie zdarzyło, że autobus z pętli zwiał mi sprzed nosa, do kitu ten tramwaj, podobno autobusy miały czekać na tramwaje - tak jest rozkład dopasowany, ale guzik prawda. Już kilka razy wracjąc wieczorem do domu z Centrum Gdańska, na pętli chciałąm sie przesiąść na 295, ale więcej razy mi zwiał niż zdązyłam na tego busa.

      • 3 0

    • (1)

      Jezu, narzekacie na wszystko co się da. Na co się nie da z resztą też. Te 100 m to nie jest jakiś wielki problem. Ja ostatnio miałem z tym trochę kłopotów, ale czy to jest powód do takiego zachodu? Ja z Sopotu głównego jeżdżę na Kowale komunikacją miejską. Pociągiem na Gdańsk główny potem na tramwaj 1 potem autobusem 155. Z częstotliwością nie jest aż tak źle, ale to że można pojechać pociągiem z Sopotu na Redę i do Wejherowa, a do Kowali trzeba się tułać to rzeczywiście może wkurzać.

      • 1 0

      • Wolniej!

        To nie jest czcze narzekanie, tylko stwierdzanie faktów. Półtora roku temu wieczorem z Płockiej do LOT-u jeździło się 16 minut. Teraz: pół godziny (7 min. autobusem+czekanie na tramwaj+15 min. tramwajem). Jedziemy 2 razy dłużej, do tego jest niewygodnie - nie zauważyłam powodów do radości.

        • 0 0

  • jedynka (1)

    Zaczęli myśleć urzędnicy z ZTM .We Wrzeszczu pętla tylko dla 11 która jezdzi 4y godz dziennie. Wykorzystać dla 1to jest lepsze rozwiązanie.

    • 18 3

    • Wydaje Ci się...

      Pętla na Abrahama jest niezbędna to sprawnego funkcjonowania zajezdni Wrzeszcz. Bez niej niemożliwe są zjazdy od strony Wrzeszcza, podmiany wozów, wyjazdy dodatków etc.

      • 1 0

  • Jestem pod wielkim wrażeniem pozytywnych zmian w komunikacji. (6)

    Wszystkie busy niskie i teraz tramwaje. Nowa niska jedynka będzie spaniałym zastąpeniem Betki na trasie Starówka Wrzeszcz.

    • 25 6

    • od kiedy to "Dortmundy"... (3)

      ...są niskie?

      • 0 0

      • Od wtedy, gdy

        przerobi je Modertrans (jak już nie będzie zaskakiwany niemieckimi technologiami sprzed 20 lat...). Oczywiście nie będzie to tramwaj niskopodłogowy, ale przynajmniej ten człon niskopodłogowy na pewno już coś pomoże.

        • 2 1

      • (1)

        tak w ogole to te dortmundy ktore u nas juz jezdza sa kompetnie denne. Waskie to, malo wejsc, tlok zawsze jest w nich niemiłosierny. Jestem ciekaw kiedy przestaniemy kupowac poniemiecki szmelc...

        • 0 1

        • wtedy gdy w tym kraju zacznie być więcej ludzi zdolnych do produktywnej pracy, a nie bezrobotnych humanistów itp sklepikarzy. Nie ma produkcji, nie ma kasy, nie ma nowych tramów.

          • 0 1

    • wow, to aż z warszawskiej starówki będą jeździć te tramwaje?

      hm, myślałem, że od połączeń z Warszawą to jest InterCity

      • 1 8

    • Kompletna bzdura.

      Linia B była bardzo potrzebna. Nie udawajmy, jej nagłe przerzucenie do bocznych dzielnic zostało spowodowane wyłącznie tym, że ZTM nie miało pojęcia, co chce zrobić właściciel 820, a mianowicie, że zniechęcony polityką transportową władz Miasta, zamknie tą linię. To "uzasadnienie" dorobiono w ostatniej chwili na kolanie. A trzeba było rozpisać przetarg na nową linię i zapewne znalazłby się prywatny przewoźnik. No ale żeby tak było, trzeba było coś wiedzieć wcześniej, np. rozmawiać z Panem Sachse. Ciekaw jestem, kto rozmawiał i kiedy.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane