Karwiny: były potrącenia pieszych, więc przejście będzie wyniesione

28 czerwca 2021 (artykuł sprzed 1 roku)
Patryk Szczerba
Na ul. Brzechwy będzie bezpieczniej dzięki stworzeniu wyniesionego przejścia. Więcej zdjęć (1)

Na ul. Brzechwy będzie bezpieczniej dzięki stworzeniu wyniesionego przejścia.

fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Na ul. Brzechwy będzie bezpieczniej dzięki stworzeniu wyniesionego przejścia.

fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Nawet 10 miesięcy potrwają prace poprawiające bezpieczeństwo pieszych na Karwinach. Warto jednak poczekać, bo inwestycje dotyczą trzech newralgicznych miejsc, w tym ul. BrzechwyMapka, gdzie dochodziło do potrąceń pieszych, a nawet śmierci jednego z nich.



Inwestycje to efekt zwycięskich projektów z Budżetu Obywatelskiego oraz inicjatywy radnych dzielnicy. By utemperować zapędy przekraczających prędkość kierowców, pojawią się wyniesione przejścia dla pieszych oraz dodatkowe oświetlenie.

Aktywność w głosowaniu i budżet rady dzielnicy



Pierwsza z inwestycji dotyczy budowy wyniesionego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic: Nałkowskiej, Korzennej i GojawiczyńskiejMapka. Konieczne będzie tam odwodnienie terenu oraz doświetlenie przejścia łączącego dwie części Karwin.

W jedną stronę jest to droga do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 przy ul. Staffa oraz przychodni, zaś w drugą stronę droga prowadzi do przedszkola, przystanku PKM i osiedlowych sklepów.

Na konieczność poprawy bezpieczeństwa zwrócił uwagę Kajetan Lewandowski, który wraz z grupą "Przyjazne Karwiny" złożył wniosek do Budżetu Obywatelskiego.

Mieszkańcy w głosowaniu zdecydowali, że inwestycja jest warta wydania środków z Budżetu Obywatelskiego.

Drugie zadanie to doświetlenie ul. StaffaMapka oraz budowa chodników przed budynkiem szkoły i przedszkola.

To inwestycja Rady Dzielnicy Karwiny, na którą przeznacza ona swoje fundusze.

Trzecia i prawdopodobnie najważniejsza cześć inwestycji dotyczy budowy wyniesionego przejścia na ul. Jana BrzechwyMapka, na trasie, która prowadzi do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4 oraz Przedszkola Samorządowego nr 6.

Potrącenia i śmierć na pasach



Droga w tym miejscu jest szeroka, co zachęca kierowców do szybkiej jazdy. Dochodziło tam już do kilku kolizji z udziałem pieszych, a jedna osoba zginęła. To także wniosek poparty przez mieszkańców w głosowaniu w budżecie obywatelskim.

Potrącenie pieszej i akcja śmigłowca LPR. Film z 2019 roku.


- Chciałbym podziękować twórcom projektu z Budżetu Obywatelskiego, gdyż te inwestycje wpisują się w poprawę bezpieczeństwa dojścia do szkół przez nasze dzieci i uspokajają ruch samochodowy. Natomiast doświetlenie ul. Staffa oraz ciągu pieszego przed placówką edukacyjną było kluczowe dla radnych dzielnicy Karwiny oraz mieszkańców, dlatego przeznaczono środki inwestycyjne na ten projekt - mówi Adam Skurat, niedawny przewodniczący rady dzielnicy, a obecnie radny miasta, który uzyskał mandat po tym, gdy z grona radnych odszedł w kontrowersyjnych okolicznościach Stanisław Borski.
Gdynia do 8 lipca czeka na oferty wykonawców.

Deklarowany okres wykonania robót budowlanych łącznie ze zgłoszeniem gotowości do odbioru nie może być dłuższy niż 10 miesięcy.

Kryteria:

  • cena oferty brutto - 60 proc.,
  • czas wykonania - 20 proc.,
  • czas udzielonej gwarancji - 15 proc.,
  • ryzyko poniesienia kosztów wykonania robót dodatkowych - 5 proc.


Czy czujesz się bezpiecznie na przejściach dla pieszych?
16%

tak, w każdym miejscu

36%

tak, ale nie wszędzie

48%

nie, zwłaszcza te bez sygnalizacji budzą we mnie obawy

zakończona

łącznie głosów: 677

Opinie wybrane


wszystkie opinie (136)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.