• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Michał Brancewicz
30 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.

Trwa budowa Nowej Bulońskiej Północnej, a pod koniec października powinniśmy poznać oferty wykonawców Nowej Warszawskiej. W ciągu najbliższych dwóch lat planowane są budowy i rozbudowy mniejszych dróg. Większe inwestycje, głównie na południu Gdańska, nie mają na razie terminów, a ich realizacja jest uzależniona od otrzymania unijnego dofinansowania.



W pierwszej kolejności miasto powinno:

Nowa Bulońska Północna - trwa budowa



Nowa Bulońska Północna połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną. Część drogowa powinna powstać do końca roku, natomiast linia tramwajowa ma zostać uruchomiona latem 2020 roku.

Nowa Warszawska - oczekiwanie na oferty



Z kolei z 16 września na 29 października przesunięty został termin otwarcia ofert na budowę Nowej Warszawskiej, która połączy Nową Bulońską zobacz na mapie Gdańskaal. Havla zobacz na mapie Gdańska. W tym przypadku inwestycja ogranicza się do samej linii tramwajowej, bez drogi dla aut, tylko dla rowerów. Nowa Warszawska ma być gotowa latem 2021 roku.

  • Trasa tramwajowa w ramach inwestycji Nowa Warszawska.
  • Nowa Bulońska Północna realizowana jest w wariancie przedłużonym.
Gdy piszemy o tych inwestycjach, czytelnicy często pytają, jaki jest harmonogram budowy kolejnych dróg w Gdańsku. Zapytaliśmy o to urzędników. Poniżej prezentujemy, jak wyglądają plany w najbliższej perspektywie oraz na kolejne lata. Niestety, wiele ważnych inwestycji nie ma jeszcze ustalonej nawet przybliżonej daty realizacji. Tak jest chociażby w przypadku Nowej Świętokrzyskiej, o czym niedawno informowaliśmy. Ale ta lista jest znacznie dłuższa.

Budowy i przebudowy dróg planowane w najbliższych latach



  • Przebieg ul. Nowej Olchowej.
  • Budowa Nowej Opackiej podzielona jest na dwa etapy. Środkowy odcinek ulicy wybudował deweloper.
  • Rozbudowa ul. Kartuskiej podzielona została na dwa etapy. Od ul. Otomińskiej do Nowatorów oraz od Nowatorów do granicy miasta.
  • Pierwszy etap inwestycji przewiduje budowę dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi na Oruni.
Mieszkańcy południa Gdańska z pewnością nie będą zadowoleni z faktu, że w tym momencie nie są znane nawet przybliżone terminy budowy dróg w tej części miasta. Ich realizacja uzależniona jest od pozyskania unijnego dofinansowania.

Planowana kolejność dużych inwestycji poprawiających komunikację w Gdańsku:

  1. Trasa GP-W, inaczej Nowa Politechniczna (tramwaj i droga technologiczna, droga rowerowa i chodnik) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  2. Nowa Świętokrzyska (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - ma opracowany projekt - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  3. Nowa Jabłoniowa (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania

  • Dwa warianty przebiegu ul. Nowej Politechnicznej.
  • W ramach Nowej Świętorzyskiej powstanie nowa droga bez linii tramwajowej, ale z buspasami.
  • Nowa Jabłoniowa bez linii tramwajowej, ale z buspasami dla autobusów.
Jeszcze dłużej trzeba będzie poczekać na:


Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską. Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską.
Inwestycje drogowe w Gdańsku do realizacji po 2030 r.


Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową. Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową.
- Te inwestycje przewidziane są do realizacji po 2030 roku - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Opinie (427) ponad 10 zablokowanych

  • Nowe (6)

    Nowe drogi: Warszawska (z tramwajem) i Świętokrzyska powinny trochę usprawnić ruch pojazdów w tej okolicy. Jednak najbardziej przydałby się nowy tor SKM.

    • 50 3

    • W Nowej Warszawskiej będzie TYLKO tramwaj

      • 5 2

    • Nowa Warszawska to tylko tramwaj!! (1)

      Stara Warszawska już dzisiaj pęka w szwach, po otwarciu Nowej Bulońskiej będzie jednym wielkim zatorem. Gratulacje dla pomysłodawców.

      • 5 6

      • Ale będzie ruch odwrotny

        Po wybudowaniu NB ruch zmieni kierunek na Warszawskiej i ten odcinek nie będzie już tak uczęszczany. Ogólnie trzeba poczekać na zakończenie tej inwestycji i po wybudowaniu tramwaju dopiero ocenić.

        • 5 2

    • po co budować nową świętokrzyską skoro w kowalach po pierwsze masz tylko po jednym pasie, a po drugie co 200m skrzyżowanie ze światłami, a po trzecie niewydolny węzeł nad obwodnicy w kowlach ?
      imo to tylko spowoduje że ludzie będą stać w korkach na 2 ulicach zamiast na jednej

      • 5 1

    • (1)

      bedzie mozliwosc skrecenia w prawo w nowa warszawska z jeleniogorksa czy tylko ruch w strone jabloniowej? Pamietam, ze z projektu tak wynikalo

      • 2 2

      • Nie bo to bedzie tylko yorowisko

        • 1 0

  • (5)

    Pytam się a gdzie ulica Gospody (wieczne korki)
    Pytam się gdzie tz
    zielona droga od zaspy do przymorza (wieczne korki )

    • 21 18

    • Droga Zielona NIGDY

      • 7 7

    • Zielony bulwar ma powstać wraz z tunelem pod pacholkiem. To ta sama inwestycja, czyli po 2030

      • 3 0

    • Przeczytaj jeszcze raz artykul. Tym razem ze zrozumieniem (1)

      • 3 0

      • Ja chcę to zobaczyć, nie czytać bajki.

        • 0 0

    • stowarzyszenie zabianka

      zapomnieli bo pieniądze wyparowały. wg stowarzyszenia żabianka - od lat odpowiedzialnego za jej administrowanie jako RN - winne są chochoły które to udowodniły sądownie że to nieprawda. adamowicze obiecywali zieloną drogę. pycha samorządowa przed mieszkańcami.

      • 0 0

  • (2)

    Najpilniejszą inwestycją jest SKM na południe!

    • 61 8

    • Nie ma szans by pkp wybudowało (1)

      • 0 4

      • PKP chce, Gdańsk i szkodliwe BRG nie chce.

        • 4 1

  • Z takimi włodarzami (3)

    To powstaną tylko osiedla. A o dojazd tam to martw się sam.
    Wczoraj się dowiedziałem od dewelopera Alfa park że na myśliwskiej na reszcie poligonu maja zapewnione jeszcze 7 całych inwestycji na osiedla a umowę podpisana na 15 lat. Tak więc powodzenia tam mieszkającym.

    • 54 7

    • Po otwarciu nowej Bulońskiej "stara" Bulońska będzie sparaliżowana !

      Z Myśliwskiej nie będzie można wyjechać w godzinach porannych tak czy inaczej. Kolejne kilka tys. mieszkańców nowych AP niewiele zmieni :(

      • 7 1

    • Mieszkam przy Myśliwskiej (w połowie) i poważnie zastanawiam się nad sprzedażą !

      Nowi mieszkańcy w budowanym właśnie AP (tym przy jeziorku) pewnie nie muszą jeździć do miasta w godzinach porannych. Muszą przecież być świadomi tego, że wyjazd będzie im często zajmował ponad godzinę ...

      • 5 1

    • Akurat tam jest przystanek PLM Jasien

      • 0 0

  • (4)

    A z Oruni Górnej nie można wyjechać takie korki. autobusem też korki, tramwajem dramat, bo w okolicach Chełmu taki tłok, że wsiąść nie można, zrobić linie tramwajową na lostowickiej w kierunku moreny

    • 46 6

    • Tam była planowana linia SKM, niestety Adamowicz sprzedał tereny deweloperom.

      • 18 3

    • Ciekawe gdzie na łostowickiej wciśniesz linię tramwajową (2)

      Do tego chyba byłaby to kolejka górska.
      Rozbudowa Sikorskiego na Orunię miałaby sens, ale miasto ze SM Chełm nie może się dogadać. SM Chełm się upiera aby tam bloki budować, ale bez konieczności wybudowania Sikorskiego.

      • 2 10

      • poczytaj o tramwajach w Lizbonie - da się!

        • 6 1

      • Wystarczy jakbyś pomyślał i wiedział, ze tam można wybudować wiadukt

        • 7 0

  • Nowa Opacka (1)

    Czy mozemy poznac sposob finansowania?
    Przeciez to droga dla dewelopera...

    • 38 7

    • nie tylko dla deweloperów dla mieszkańców bocznych ulic od Czyzewskiego :)

      bo od Czyżewskiego będzie lepiej się wbić na Grunwaldzką o ile zrobią dwukierunkową

      • 1 6

  • Warszawska (2)

    Przecież plany były na warszawska z dwoma pasami ruchu. Teraz kasy nima to tną

    • 34 3

    • Musi być kasa na rydwany, kuwetę na Dolnym Mieście, propagandowy portal gdansk_pl (4 mln rocznie), parking dla urzędników i inne ważne rzeczy. Drogi mogą poczekać.

      • 13 1

    • Pamiętam, ale to było przed wyborami

      • 4 0

  • Bedzie tak jak z tym rekordowym (2019) rokiem w inwestycje rowerowe

    praktycznie nic nie powstało. Nic konkretnego nawet nie zaczeli.

    • 33 8

  • (3)

    Ulica Czarny dwór przejechać to masakra kiedy tą ulicę zrobicie
    Jak są wybory wszystko gamonie obiecują a jak przyjdzie co do czego figa z makiem

    • 30 9

    • (1)

      Nie zrobią. To ma być droga serwisowa po zbudowaniu Zielonego Bulwaru na terenie parku Reagana. A na Zielony Bulwar nie ma pieniędzy (i dobrze).

      • 7 1

      • nie będzie żadnego zielonego bulwaru. nie licz na to

        • 2 0

    • Droga zielona ma zniszczyc park Reagana i zlikwidowac kraine zabawy!Dlatego niema i niebedzie dla niej zgody

      • 3 3

  • Ul.Budowlanych (3)

    A co z ulicą Budowlanych którą co roku mówią, że zrobią i tak już mija kolejny rok. Wpierw 4 pasy teraz 3 a za chwilę 2 lecz nie w 2019 a w 2030 chyba.

    • 27 10

    • A Banino dołoży swoją znaczną cegiełkę? Z jakiej racji miasto ma wykładać duże pienądze na drogę służącą w 90% gminom ościennym? (2)

      • 13 4

      • A dlaczego gminy ościenne mają robić swoje drogi z których korzystają mieszkańcy trójmiasta... (1)

        jak jada na "kaszuby" lub w inne rejony?

        Zauważ też że Ci ludzie przyjeżdżają tutaj nie tylko pracować ale też wydawać swoje pieniądze.
        Generalnie to taki interes wiązany.

        • 5 10

        • Generalnie to taki chory model rozwoju

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane