- 1 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (57 opinii)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (292 opinie)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (106 opinii)
- 4 Chciała kupić Bitcoiny, straciła 200 tys. (56 opinii)
- 5 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (201 opinii)
- 6 Przestępca seksualny wpadł w porcie (93 opinie)
Kiedy znikną folie na przyciskach dla pieszych?
Kilka dni temu pisaliśmy o tym, że piesi rozrywają folie na przyciskach przed przejściami. Urzędnicy przekonywali, że to nie ma sensu, bo światła nadal działają w trybie automatycznym. Wielu mieszkańców chciałoby natomiast, by znowu działały i nie tamowały ruchu samochodowego.
Kierowcy: kiedy przyciski znów będą działać?
Coraz więcej kierowców pyta, kiedy folie znikną całkowicie, a przyciski wrócą do działania sprzed epidemii?
- W niektórych miejscach niepotrzebnie zatrzymują ruch samochodowy i przez to robią się korki. Przyciski powinny wrócić jak najszybciej - to jeden z wielu podobnych głosów czytelników.
Gdyńscy urzędnicy odpowiadają, że od początku trwania pandemii analizują natężenie ruchu i etapowo włączają kolejne przyciski w najbardziej ruchliwych lokalizacjach.
Dezynfekowanie na bieżąco jest nierealne
- Decydujemy o usunięciu folii zabezpieczającej i uruchomieniu przycisku, gdy pojawiają się większe niż przeciętne straty czasu w szczycie porannym i popołudniowym, spowodowane ich wyłączeniem. Na obecną chwilę nie możemy wskazać konkretnej daty przywrócenia wciąż oklejonych 298 przycisków - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, apelując, by piesi nie zrywali folii.
Dodaje, że gdyby miasto zdecydowało się na włączenie przycisków, to te elementy, zgodnie z wciąż obowiązującymi rządowymi obostrzeniami, musiałyby być na bieżąco dezynfekowane, co - ze względu na rozproszenie - wymagałoby dużo czasu i jest praktycznie niewykonalne.
Gdańsk przycisków nie aktywuje
Gdańscy urzędnicy przyznają z kolei, że przyciski nie będą z powrotem aktywowane, a do czasu ich likwidacji, pozostaną zafoliowane.
- W przypadku sygnalizacji wyposażonych w detektory przyciskowe, pieszy, który zbyt późno nacisnął przycisk, zmuszany był oczekiwać na zmianę sygnału przez cały cykl sygnalizacyjny, co znaczącą wydłużało czas przekraczania jezdni. Decyzje dotyczące wyłączenia przycisków zostały przyspieszone przez sytuację epidemiczną w kraju - odpowiada Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora GZDiZ ds. zarządzania.
Alternatywne rozwiązania do sygnalizacji świetlnej
Wawrzonek tłumaczy, że zgodnie z przyjętą strategią mobilności, Gdańsk określił pieszych i rowerzystów jako grupy mające priorytet w ruchu drogowym.
- Niezależnie od powyższego, analizowane są możliwości zastąpienia w niektórych miejscach sygnalizacji świetlnych alternatywnymi rozwiązaniami zapewniającymi odpowiedni poziom bezpieczeństwa pieszych czy też przeprogramowania sygnalizacji w sposób uwzględniający wdrażane zmiany - kończy Wawrzonek.
Miejsca
Opinie (210) 8 zablokowanych
-
2020-08-10 08:09
Opinia wyróżniona
Najpierw budowa przejść naziemnych i likwidacja tuneli (19)
A teraz likwidacja świateł na żądanie. Co za dzbany tu rządzą? Dobrze wyregulowane światła z przyciskiem bardzo ułatwiają przejście. Poza tym pieszy jednym naciśnięciem wstrzymuje ruch kilkuset pojazdów więc te przyciski to raczej dyskryminacja kierowców niż pieszych!
- 82 96
-
2020-08-10 21:02
Więc jesteś za, czy przeciw ?
- 0 0
-
2020-08-10 16:40
nie bardzo rozumiem, w takim razie to dobrze że przyciski "na żądanie" zostaną usunięte?
- 1 0
-
2020-08-10 15:59
jooooo kilkuset
dobrze że się tysiąca aut nie doliczyłeś
- 1 2
-
2020-08-10 12:58
skoro są takie super to proponuje przyciski dla kierowców
- 13 1
-
2020-08-10 11:10
Kwak - czołowy cyklo i pieszo fob tego portalu (3)
kiedyś uzywał przypuszczalnie nicka : matematyk, do tego kierowca". Przejście ułatwia rezygnacja z przejazdów samochodów na małe odległości, zwiększenie częstotliwości faz świecenia światła zielonego dla pieszych oraz inne działania powodujące zmianę sposobu myślenia kierowców: zakwestionowanie dominacji ruchu samochodów w mieście, zwłaszcza w
kiedyś uzywał przypuszczalnie nicka : matematyk, do tego kierowca". Przejście ułatwia rezygnacja z przejazdów samochodów na małe odległości, zwiększenie częstotliwości faz świecenia światła zielonego dla pieszych oraz inne działania powodujące zmianę sposobu myślenia kierowców: zakwestionowanie dominacji ruchu samochodów w mieście, zwłaszcza w pobliżu centrum oraz stacji SKM/ PKM. Tylko konsekwentne działania na rzecz uspokojenia i redukcji skali ruchu samochodów przyczynią się do poprawy komfortu i bezpieczeństwa, a tym samym jakości życia mieszkańcow Trójmiasta.
- 10 8
-
2020-08-10 13:07
Bardzo ładne frazesy. Super trendy. (2)
Wyczytałeś to na jakiejś stronie stowarzyszenia cyklistów? Bo ja jeżdżę rowerem, komunikacją miejską i chodzę pieszo. Samochodu na dojazdy w mieście nie używam. Ale jestem zdecydowanym przeciwnikiem skłócania ludzi, wzajemnego napuszczania ich na siebie i rozumiem potrzeby ludzi, którzy na codzień zmuszeni są używać samochodu. Interesuje mnie
Wyczytałeś to na jakiejś stronie stowarzyszenia cyklistów? Bo ja jeżdżę rowerem, komunikacją miejską i chodzę pieszo. Samochodu na dojazdy w mieście nie używam. Ale jestem zdecydowanym przeciwnikiem skłócania ludzi, wzajemnego napuszczania ich na siebie i rozumiem potrzeby ludzi, którzy na codzień zmuszeni są używać samochodu. Interesuje mnie harmonijny rozwój miasta a nie przyznawanie przywilejów jednej grupie kosztem innych bo to nie jest żaden rozwój tylko skłócanie ludzi. No, chyba że gdańskie władze preferują zarządzanie poprzez konflikt. A poprzednio używałem nicka Krzychu@
- 7 6
-
2020-08-10 23:43
Chcesz równych praw mówisz?
Ok, przyciski dla pieszych zostaną włączone. I powieszone przyciski dla samochodów
- 1 0
-
2020-08-10 20:23
harmonijny rozwój miasta przy utrzymaniu dotychczasowej roli samochodów nie jest możliwy
zachowanie asertywne jest przez agresorów stosujących przemoc lub groźby stosowania przemocy uważane za formę skłócania ludzi. Każdy innowator był o to oskarżany przez konserwatywnie myślących, do których się zaliczasz.
- 1 0
-
2020-08-10 08:11
(10)
czyli pieszy niech siedzi w domu albo jeździ samochodem
- 30 15
-
2020-08-10 08:48
(4)
Na bank idzie czasami na autobus lub tramwaj który kiedyś jechał 15 minut do celu a teraz będzie jechał 25 minut bo zaliczy po drodze "wirtualnych" pieszych ;)
- 21 10
-
2020-08-10 15:36
(1)
Jak się przesiadam z tramwaju w autobus na Przemyskiej, to idę 3 minuty na przystanek autobusowy i czekam 15 minut, bo mi autobus odjechał. Bo nie da się!, bym wysiadł z tramwaju i bym miał zielone na pdp, dzięki czemu zdążyłbym na autobus.
- 3 1
-
2020-08-11 00:17
Nie wnikaj
Poczekasz nic ci się nie stanie
- 0 0
-
2020-08-10 14:08
Problemy trzeba rozwiązywać racjonalnie (1)
Na przykład transponder w pojazdach uprzywilejowanych zapewniający im priorytetowe zielone światło w pewnych warunkach. W tym przypadku nie byłoby wirtualnych pieszych dla zbiorkomu. Technicznie prosta sprawa, sprawdzona w wielu miejscach.
- 2 0
-
2020-08-10 18:39
Nie da się bo ten. Coś
- 1 1
-
2020-08-10 08:16
Umiesz czytać ze zrozumieniem czy to za trudne? (4)
- 22 20
-
2020-08-10 12:25
Czytaj ze zrozumieniem i dyskutuj na poziomie (3)
Określanie innych mianem "dzbana" niestety nie najlepiej świadczy o Tobie - Twojej kulturze i wychowaniu...
W ten sposób nikt Ciebie i Twoich opinii nie będzie szanował. Z pewnością nikt na poziomie.
A oprócz tego to nie rozumiem - taki to problem poczekać chwilę? Piesi i rowerzyści mają trudniej, bo muszą dobiec doOkreślanie innych mianem "dzbana" niestety nie najlepiej świadczy o Tobie - Twojej kulturze i wychowaniu...
W ten sposób nikt Ciebie i Twoich opinii nie będzie szanował. Z pewnością nikt na poziomie.
A oprócz tego to nie rozumiem - taki to problem poczekać chwilę? Piesi i rowerzyści mają trudniej, bo muszą dobiec do skrzyżowania, wcisnąć przycisk i czekać. Zdecydowanie tracą więcej czasu. Jest lato, ruchy brak - może po prostu trzeba się trochę zrelaksować i zastanowić ...
Co do reszty można rzeczowo dyskutować.- 7 6
-
2020-08-10 12:57
Niestety, ale kulturalne opinie nie docierają (2)
Tysiące postów w sprawie przejść naziemnych, tamowaniu ruchu - w tym pojazdów uprzywilejowanych, autobusów i tramwajów i ciągle nie dociera. Jest trend do tamowania ruchu pojazdów i zgodnie z bieżącą modą utrudnia się wszystkim życie skłócając ze sobą wszystkich użytkowników dróg. Słowo "dzban" to najbardziej kulturalne określenie, jakie mi się nasuwa na takie działania dywersyjne, niestety.
- 6 6
-
2020-08-11 00:15
Niestety
Zrobią Tak żeby za 10 lat wrócić do podziemnych rozwiązań z mniejszą ilością pasów i swiateł... i nazwą innowacją
- 1 0
-
2020-08-10 20:20
zauważ Kwaku, że to nadmiar samochodów jest głównym źródłem tamowania ruchu
innych samochodów. Wzrost znaczenia kilkakrotnie mniej terenochłonnych sposobów poruszania się na odległość rzędu 5-7 kilometrów takich jak hulajnogi elektryczne czy rowery są bardzo dobrym sposobem radzenia sobie z problemem kongestii w mieście. W twoich wypowiedziach niestety ślady takiej refleksji się nie pojawiają, a osoby promujące te rozwiązania są określane przez różnych uczestników tej dyskusji słowami dużo bardziej obraźliwymi niż słowo "dzban".
- 3 0
-
2020-08-10 08:05
Opinia wyróżniona
To czemu brak priorytetów dla KM? (5)
Czy władze Gdańska muszą zawsze wylewać dziecko z kąpielą? Nie można przeanalizować po prostu każdego skrzyżowania indywidualnie tylko kasujemy wszystkie przyciski ?? Są miejsca, np okolice kościołów, gdzie ludzie chodzą tylko w określonych godzinach, poza tym pieszych prawie tam nie ma, a ulica strategicznie ważna i rosnie niepotrzebnie korek w
Czy władze Gdańska muszą zawsze wylewać dziecko z kąpielą? Nie można przeanalizować po prostu każdego skrzyżowania indywidualnie tylko kasujemy wszystkie przyciski ?? Są miejsca, np okolice kościołów, gdzie ludzie chodzą tylko w określonych godzinach, poza tym pieszych prawie tam nie ma, a ulica strategicznie ważna i rosnie niepotrzebnie korek w całej okolicy. Poza tym - skoro miasto takie do przodu, to dlaczego jako jedno z nielicznych nie wprowadziło jeszcze priorytetów dla komunikacji miejskiej na skrzyżowaniach? Zlikwidować zawsze można, ale może byście choć raz coś stworzyli.
- 69 11
-
2020-08-10 10:55
(2)
Pierwszy przykład z brzegu: Trakt św. Wojciecha - przy wielu sygnalizacjach pieszy pojawia się raz na jakiś czas a wieczorami to już w ogóle baaardzo rzadko ale w tym mieście ktoś ma jakiś baaardzo chory film dot. tuneli/przejść naziemnych, przycisków przy zebrach, parkingów na Grunwaldzkiej, odwrócenia ruchu na drogach jednokierunkowych.....przykłady można mnożyć.....
Mam i ja pomysł z tej samej serii: zróbcie główną przelorową arterię (Grunwaldzka/Zwycięstwa) o jednym pasie - oł je!- 8 6
-
2020-08-10 11:36
jakie inne propozycje prowadzące do zakwestionowania dominacji ruchu samochodów w mieście? (1)
chętnie wysłucham. A może ci się wydaje, że samochód nie ma żadnych wad? nie jest terenochłonny, jego kierowcy zawsze stosują się do przepisów - nie lekceważą ani limitów prędkości, ani też restrykcyjnych niekiedy przepisów o parkowaniu? Zastanów się, czy samochód ma oprócz swoich trudnych do podważenia zalet, jakieś wady lub słabości wpływające
chętnie wysłucham. A może ci się wydaje, że samochód nie ma żadnych wad? nie jest terenochłonny, jego kierowcy zawsze stosują się do przepisów - nie lekceważą ani limitów prędkości, ani też restrykcyjnych niekiedy przepisów o parkowaniu? Zastanów się, czy samochód ma oprócz swoich trudnych do podważenia zalet, jakieś wady lub słabości wpływające na sens korzystania z niego w przestrzeni dobrze zarządzanego miasta? Może warto skupić uwagę na poprawie warunków chodzenia pieszych na małe odległości, a nie myśleć, że poszerzanie dróg (utrzymywanie w mieście szerokich arterii ruchu samochodów) jest sposobem na poprawę warunków życia w mieście?
- 2 8
-
2020-08-10 13:32
proponuje pax-pokoju
- z chodników wszak mogą korzystać wszyscy po kolei:
w poniedziałki i środy piesi ... we wtorek rolkarze ... w czwartki rowerzyści ... w piątki niepełnosprawni i psiarze ... a w niedziele mogą sobie chodniki pozajmować samochodziarze- 2 2
-
2020-08-10 10:27
(1)
A jak chcesz dać priorytet jak zielone ma się palić niezależnie od tego czy jest pieszy czy też nie? Tramwaj czy autobus będzie musiał swoje odstać
- 7 1
-
2020-08-11 09:32
a co, tramwaj to lepszy?
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2020-08-10 07:02
Brawo Gdansk. Chociaz jeden odważny kierowców się nie boi (14)
- 74 80
-
2020-08-10 07:28
A jeśli maja zniknąć (13)
to na stałe ! Te przyciski to dyskryminacja pieszych.Gdyby jeszcze zadziałały tak jak w Europie po5-10 sek. to można by było je "przeżyc" Ale u nas musi być zawsze "po polskiemu".Więc naciskasz to g... i czekasz około 2 minut ! A może zróbmy inaczej...przyciski dla kierowców !? Chcesz jechać , zatrzymaj się ,wysiądź, przyciśnij i poczekaj ! Szoferaki ! pasuje ?
- 25 18
-
2020-08-10 07:37
(6)
Wyobrażasz sobie że na Grunwaldzkiej co 10-15 sekund zapala się zielone dla pieszych?
- 13 16
-
2020-08-10 07:56
No i co z tego ? (4)
Piesi przejda to pojedziesz.Niby dlaczego pieszy musi czekać a ty w samochodzie nie ???? W czym ty w samochodzie jesteś lepszy od pieszego ?
- 23 14
-
2020-08-10 08:45
(1)
Hmmm przecież też muszę czekać?! Stojąc na lewoskręcie, czy wyjeżdżając z podporządkowanej też muszę swoje odstać.
- 9 14
-
2020-08-10 11:38
gdybyś zrezygnował z samochodu na krótkie odległości
być może traciłbyś generalnie mniej czasu na załatwienie spraw? Spróbuj np. hulajnogę elektryczną, jeśli boisz się, że na rowerze się spocisz lub zostaniesz uznany za ped**arza.
- 7 5
-
2020-08-10 11:09
W tym, ze samochód najwiecej spala przy ruszaniu.
Ty czekając, mniej zanieczyścisz środowisko, niż samochód.
- 8 8
-
2020-08-10 18:42
Nie nie to nie o to chodzi.. ten kierowca tym żyje. ... bo jak przejedzie takie przejście to odwraca się i sprawdza jak długo świeci się zielone dla jego BRACI kierowców hahahaha
A gdy auta za nim nagle muszą znowu hamować to krzyczy do lusterka Nieeeeeeee- 3 0
-
2020-08-10 08:31
Do kogo ten apel, z tym trzeba się urodzić, wyobraznia to talent.
- 4 0
-
2020-08-10 07:44
Proponuję jeszcze inaczej (2)
Zostawmy przyciski, ale niech będą ustawione pod pieszych. Wciskasz - idziesz. A nie wciskasz i liczysz na zbawienie.
- 13 2
-
2020-08-10 08:05
wciskasz - wyskakują czarni z lektyką
i transportują cię cwałem po zebrze
- 12 4
-
2020-08-11 00:23
Auto albo 50 aut
Nie wyhamuje w 5 sekund do przejścia dla jednego janusza, to twój mokry sen, więc czekaj tą minutę i tyle
- 0 1
-
2020-08-10 08:02
Super :) wprowadźmy przyciski dla Policji, Straży Pożarnej i Pogotowia. Chcą jechać niech sobie przyciskają :) Jak mnie zaimponiłeś swą wysoką bezobjawową inteligencją....
- 8 11
-
2020-08-10 08:29
Chodzi o to aby króliczka gonić a nie złapać.
- 2 1
-
2020-08-11 00:20
Ta
I dla jaśnie pana wychamuje cały ruch i stworzy korek, bo ciężko lewarowi postać minutę.
- 0 1
-
2020-08-10 07:03
(6)
Niechay jeszcze beda pod folia,wszak wirusowa druga fala dopiero nadciaga.
- 34 20
-
2020-08-10 08:30
(4)
Trzeba myć ręce i będzie spokoj
- 3 7
-
2020-08-10 12:20
(3)
Nie ma możliwości umycia rąk bezpośrednio po przejściu na pasach, więc daj sobie spokój z takimi niemądrymi komentarzami.
- 1 0
-
2020-08-10 16:18
(1)
Jak nie ma możliwości? Możliwości jest wiele. W plecaku butelka wody i mydło, 1 możliwość, 2 możliwość np po deszczu w tych dziurawych ulicach masz pełno kałuż, czyli tylko bierzesz mydło i 3 możliwość to podchodzisz do kierowcy stojącego na czerwonym by Ci popsikał spryskiwaczami na ręce i nie musisz mieć nic ze sobą. To tak na szybko 3 możliwości, gdybyś dał mi godzinę to bym Ci rozpisał na 4 kartki A4 :D
- 0 0
-
2020-08-10 18:46
Oczywiście. Mam w plecaku prysznic włącznie ze spływem i zbiornikiem wody szarej.
- 1 0
-
2020-08-11 00:24
A płyn ze sobą
Wystarczy mieć i akysz virusy
- 0 0
-
2020-08-10 12:18
Wg epidemiologów nie będzie drugiej fali, tylko ciągle jedna, ta sama, z róznym natężeniem w róznych miejscach, ale rosnąca. Dlatego zakrycie przycisków powinno pozostać, korki są drugorzędne.
- 2 1
-
2020-08-10 07:11
jak dzieciaki pójdą do szkoły od września to się dopiero zacznie (5)
więc bez różnicy czy folia jest czy nie
- 26 13
-
2020-08-10 07:11
przyciski i tak nie działają, nie przełączają na zielone, czy nawet go nie przyspieszają (3)
- 7 3
-
2020-08-10 07:36
dlatego powinno zostac jak jest teraz (1)
wszystko dziala i gra gitara
- 4 4
-
2020-08-10 07:46
Chyba powinni zlikwidować zielone dla pieszych
Juś teraz mamy zielone co drugi cykl i skrócony czas do minimum. Kpiny!
- 6 5
-
2020-08-10 19:30
na niektórych skrzyżowaniach działają normalnie guziki nawet przez folie
- 0 2
-
2020-08-10 07:36
co ci sie zacznie
jest ok teraz i nie ma sensu wracac do patologii
- 3 1
-
2020-08-10 07:14
Co za bezsens w Gdańsku! (11)
A kierowcy oczekujący aż zmieni się światło na zielone, mimo że z przejścia dla pieszych skorzysta jedna osoba na godzinę, to wcale nie stracą czasu?? Gratuluję inteligencji Panie Wawrzonek.
- 82 47
-
2020-08-10 07:29
(6)
Nie panie Wawrzynek, a Panie Grzelak i Panie Kitlinski. Pan Wawrzonek musi mówić to co mi każą :/
- 13 7
-
2020-08-10 09:00
(4)
Rozumiem likwidację przycisków w miejscach o dużej liczbie pieszych, ale na odludziu (np. górny odcinek Słowackiego przy lotnisku) gdzie pieszy pojawia się raz na pół godziny, to totalny absurd. Przyciski były montowane po to, aby nie zmuszać nikogo do bezsensownego czekania, gdy przejście nie jest wcale wykorzystywane. Likwidacja przycisków na wszystkich przejściach, to nie dość że zbędny koszt, to jest to niszczenie czegoś, co działało i działało w niektórych miejscach bardzo sprawnie.
- 16 7
-
2020-08-10 09:07
Z tym, że te przyciski są w centrach miast. Np na Niepodległości w Sopocie, to jest absurd. (3)
A nawet poza centrum ludzie powinni mieć szansę przejść przez ulicę bez 5 minut oczekiwania na przejściu.
- 12 4
-
2020-08-10 09:45
Dlatego trzeba likwidować przyciski wybiórczo (2)
A nie kompletnie wszystko bezmyślnie jak leci, bo z tego będzie więcej straty niż pożytku. Już raz zapłaciliśmy za montaż i oprogramowanie tych przycisków, teraz mamy płacić za ich demontaż? Za chwilę znowu zmienią zdanie i będziemy płacić kolejny raz za montaż.
Zatrzymywanie i ponowne rozpędzanie aut idących dziennie w tysiące, jeżeli nikt nie korzysta z przejścia, to zbędne trucie środowiska. Czy zdrowie mieszkańców jest niżej w priorytetach miasta?- 14 3
-
2020-08-10 09:52
I tak się robi kasę. Grzelak coś o tym wie.
- 3 1
-
2020-08-10 12:08
Za jakiś czas nie będzie. Kup elektryka.
- 1 1
-
2020-08-10 11:43
najważniejsze, by internauta zabierający głoś na tym portalu myślał samodzielnie
a nie wykazywał się przejawami zaawansowanej samochodozy, lecz raczej zdolnością do samodzielnej refleksji.
- 3 3
-
2020-08-10 08:00
A jaki jest problem? (1)
Postoją tu to nie postoją "tam".Gdzieś się musi zakorkować.No a poza tym dzięki sygnalizacji uspokojony jest ruch no i jest to kaganiec dla rajdowców
- 14 9
-
2020-08-10 22:23
sam sobie załóż kaganiec
najłatwiej wszystkich do jednego wora wrzucić - ale lepiej łapać tych "rajdowców", zamiast karania wszystkich jak leci
- 0 0
-
2020-08-10 10:40
Ale przez tą godzinę mogą jeździć bez przerwy i nikt im nie będzie przeszkadzał. Ale gdy ci odbiorą prawo jazdy, to zmienisz punkt widzenia.
- 2 2
-
2020-08-10 11:42
najwięcej czasu nieświadomie tracą kierowcy poruszający się po mieście na krótkie odległości
(do 7 km). Tracą czas na zarabianie na paliwo, opłaty i szukanie miejsca do parkowania samochodu, który tak czy inaczej spędza 95% swojego czasu na jakimś miejscu do parkowania. Najlepiej zamieszkać w pobliżu którejś ze stacji SKM i znaczną część spraw załatwiać pieszo lub korzystając z dostępnych stamtąd wielu alternatyw samochodu. Sprawdzone w praktyce.
- 3 4
-
2020-08-10 07:16
Przerobić na przyciski bestykowe i po sprawie (5)
W Leroy'u przycisk bezstykowy kosztuje ok 50 zł. Chyba to nie jest problem dla miasta by zlecić przeróbkę przycisków
- 28 16
-
2020-08-10 07:24
a co to ma niby zmienic? (1)
chyba że dla kierowców mają być. to ok
- 5 3
-
2020-08-10 07:37
kierowcow powinno byc mniej
bo 30 procent to zwykli mordercy za kolkiem
- 11 12
-
2020-08-10 08:06
(1)
po co? żeby pisowskie trolle insynuowały że zarobi jakiś kolega?
- 2 4
-
2020-08-10 16:23
Jak by miasto kupowało te przyciski to nie kosztowały by 50zł szt tylko 5 tys. szt.
- 1 0
-
2020-08-10 16:22
A co to przycisk "bestykowy"? Co to jest bestyk? Może Ci chodziło o bezdotykowe?
- 1 0
-
2020-08-10 07:16
Przycisków było za dużo. (3)
Mogło pozostać w kilku newralgicznych punktach a nie prawie 300.
Taka ciekawostka: w artykule autor w ogóle nie odnosi się do panującego groźnego wirusa. Bo to powinno być głównym czynnikiem decydującym, czy pozostawić folie czy je zdjąć. Rodzi się więc naturalne pytanie, czy jest ta epidemia czy jej nie ma? Czy wirus jest groźny czy raczej nie? Przecież to był powód, że te folie założono w marcu. Ale w marcu niewiele było wiadomo o wirusie, więc na wszelki wypadek dmuchano na zimne. Powtarzam, o tym czy folie zostawić czy zdjąć powinna decydować sytuacja zdrowotna.- 26 21
-
2020-08-10 09:14
jakoś parkomatów nie ofoliowali i nikt ich nie dezynfekuje (2)
to niekonsekwencja, a tam trzeba nawet obowiązkowo wpisywać nr rejestracyjny co zwiększa ilość przyciskanych guzików i prawdopodobieństwo zarażenia
- 10 1
-
2020-08-10 11:12
Wiadomo o co chodzi.
- 4 0
-
2020-08-10 13:02
Dokładnie, nie rozumiem w czym problem
przecież nikt nie liże tych przycisków.
Poza tym jestem kierowcą i jestem też pieszym, jako kierowca muszę czekać choć nikogo w promieniu 100 metrów a jako pieszy też muszę czekać zatem te przyciski były dobre dla obu stron.
Oczywiście ich oklejanie to bezsens, ale tyle już tego covidiotyzmu że chyba wszyscy się przyzwyczaili.- 1 0
-
2020-08-10 07:17
Nie, no świetny pomysł (7)
20 zachorowań dziennie - zamykamy wszytko i panika
700 zachorowań dziennie - tłumy na plażach a piesi niech macają przyciski, bo jaśnie pan kierowca odczuje dyskomfort jak posiedzi kilka sekund w klimatyzowanym aucie.
W sumie nie powinienem się dziwić - nie pierwszy to raz kierowcy mają gdzieś zdrowie i bezpieczeństwo pieszych w imię własnej wygody. Obrzydliwe.
Mam nadzieję, że miasto nie da się zastraszyć autoholikom.- 49 71
-
2020-08-10 08:23
Nie... (3)
...w tym problem że trzeba czekać, ale w tym że tamują ruch mimo tego że nie ma pieszych na przejściu i załączają się automatycznie (przez ofoliowanie) i na cyklu przejechać może max 5 aut.
- 10 9
-
2020-08-10 09:14
(2)
To może zróbmy tak, że będzie cały czas zielone dla pieszych a to kierowca będzie wciskał guzik i zapali mu się zielone?
- 12 9
-
2020-08-10 10:50
(1)
Ile pieszych przechodzi przez przejście na zielony, a ile osób w autach przejężdża w swoim cyklu na zielonym? Podpowiem - aut jest klika razy więcej na większości przejść poza centrum.
Czemu powinno się minimalizować ilość zatrzymań - ekologia, auta najwięcej spalają paliwa na rozpędzaniu.- 5 5
-
2020-08-10 11:46
w strefach uspokojonego ruchu auta nie powinny się rozpędzać
tam także można likwidować sygnalizację świetlną i wtedy przyciski nie będą potrzebne. Najważniejsze jest kwestionowanie dominacji samochodów w mieście, zwłaszcza w jego centrum i w pobliżu stacji SKM. W praktyce polega to na poprawianiu warunków ruchu pieszych i innych niezmotoryzowanych przez działania prowadzące do redukcji skali ruchu i uspokojenie ruchu pojazdów mechanicznych takich jak samochody.
- 4 2
-
2020-08-10 09:54
Co to za bełkot.
- 7 5
-
2020-08-10 09:59
A jak wchodzisz do osiedlowego sklepiku? Dotykasz klamki? Obrzydliwy jest twój wpis.
- 8 7
-
2020-08-10 11:46
manipulacja danymi...
w marcu robili po 1000 testów dziennie ( na całą Polskę) i były po 4-5 zachorowań czyli 5%. teraz dziennie robi się 35 000 testów i jest 700 zachorowań co daje jakieś 2% zachorowań, czyli tendencja spadkowa jednak:)
- 4 0
-
2020-08-10 07:20
W Gdyni lobby samochodowe ma się chyba bardzo dobrze.
Pieszy to prawdopodobnie wróg numer jeden "drogowców". Radni z różnych dzielnic, mieszkańcy wielokrotnie apelowali w zarządzie dróg o to aby piesi mieli pierwszeństwo ale zawsze ta sama wymówka urzędników - "płynny ruch samochodów nie powoduje kongestii". Przerażające!
- 38 20
-
2020-08-10 07:25
Cieszy stanowisko GZDiZ (3)
Pan Wawrzonek już wielokrotnie dał się mi poznać (a kontaktowałem się z instytucją wielokrotnie) jako fachowiec. Decyzja o likwidacji przycisków wpisuje się w ten trend. Z punktu widzenia pieszych te przyciski były zmorą, z uwagi na zbyt wąskie okienko czasowe gdy wciśnięcie przycisku zapalało zielone dla pieszych w najbliższym cyklu. Dziękuję.
- 28 43
-
2020-08-10 07:31
(1)
Z punktu widzenia jednych pieszych. Z punktu widzenia innych, którzy też teraz będą stali i czekali na swoje zielone jakoś nikt nie pamięta ;)
- 6 5
-
2020-08-10 09:06
nie ma czegoś takiego. Przycisk włącza zielone przy i tak czerwonym dla pieszych i samochodów na przeciwnym kierunku. Taki bezsens i obłed.
Nie naciśniesz przycisku - samochody i tak mają czerwone, a pieszy ma czerwone. Kto to wymyślił nie wiem.- 5 5
-
2020-08-10 09:07
ci wszyscy ludzie
to wspaniali fachowcy. Ufam im i wiem, że wybrałem swoją przyszłość
Za rękę poprowadzą mnie do Europy- 4 2
-
2020-08-10 07:26
absurd (3)
Idąc tym tropem powinny być oklejone i wyłączone z użytkowania do odwołania drzwi w sklepach bo dotyka je więcej ludzi niż przycisków dla pieszych. polecam pojeździć trochę w nocy po trójmieście, nie dość że połowa świateł jest zbędna w nocy i stanie na pustym skrzyżowaniu jest irytujące to teraz jeszcze trzeba odstać swoje na pustych przejściach dla pieszych..... Bezpieczeństwo musi być zapewnione ale pewne rozwiązania są absurdalne.
- 62 15
-
2020-08-10 11:49
w nocy jeśli światła nie pracują równym rytmem, na głównych arteriach miasta (1)
urządzane są nieformalne wyścigi samochodowe powodujące hałas. W Berlinie na głównych arteria stosowana jest zasada Larchschutz czyli ograniczenie prędkości do 30 km/h
- 2 6
-
2020-08-10 22:19
Berlin nie jest dla mnie wzorem
jak Ci się tam tak podoba, to droga wolna.
- 1 0
-
2020-08-10 22:33
prędzej czy później ludzie ich wywiozą na taczkach
miasto nie utrzyma się z hipsterów na rowerach jeżdżących od pubu do kawiarni, gospodarka tak nie działa, biznes potrzebuje dynamiki i wolności, a nie centralnego planowania i inżynierii społecznej.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.