- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (226 opinii)
- 2 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (69 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (215 opinii)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (184 opinie)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (109 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (183 opinie)
Kierowca GAiT zrobił zdjęcie leżącego pasażera i wrzucił do sieci
Kierowca GAiT sfotografował mężczyznę leżącego w pojeździe, a następnie zdjęcie oraz ujęcie z monitoringu umieścił na portalu społecznościowym. Swój wpis opatrzył prześmiewczym komentarzem. Przedstawiciele przewoźnika zapewniają, że sprawa zostanie wyjaśniona, a kierowcy mają przejść dodatkowe szkolenia z "zachowania w internecie". Warto zaznaczyć, że zapowiadano je już kilka miesięcy temu, przy okazji niewłaściwego zachowania motorniczego.
Umieścił on bowiem w jednej z facebookowych grup wpis, opatrzony prześmiewczym komentarzem, do którego dołączył fotografię osoby leżącej na podłodze pojazdu komunikacji miejskiej. Być może sfotografowany mężczyzna był nietrzeźwy, niewykluczone jednak, że osunął się na ziemię z innego powodu.
Co ważne - po jakimś czasie internetowy post zniknął. Nie wiadomo jednak, czy usunął go moderator grupy, czy zreflektował się sam autor wpisu. Nie zmienia to jednak faktu, że takie zachowanie może oburzać - tym bardziej jeżeli dopuścił się go kierowca pojazdu komunikacji miejskiej i to nawet jeżeli fotografowanej osobie zamazano twarz.
By wyjaśnić kontrowersyjną sprawę, skontaktowaliśmy się zarówno z przedstawicielami przewoźnika, czyli GAiT, jak i organizatora przewozów - czyli Zarządu Transportu Miejskiego. Urzędnicy skomentowali ją w stanowczy sposób.
ZTM: trzeba ustalić, czy kierowca udzielił pomocy
- Od operatora, który zatrudnia kierowcę, zażądaliśmy wyjaśnienia okoliczności zajścia. Między innymi trzeba ustalić, czy prowadzący pojazd zrobił wszystko, co powinien, by udzielić pasażerowi pierwszej pomocy przedmedycznej i zabezpieczyć go do chwili przyjazdu na miejsce odpowiednich służb - podkreśla Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.
Dodaje, że publikowanie zdjęć tego typu wraz z kontrowersyjnymi komentarzami jest niedopuszczalne.
- Szczególnie bulwersujący wydaje się fakt, że mógłby się tego dopuścić kierowca odpowiedzialny za bezpieczeństwo pasażerów. Oczekujemy, że operator wyjaśni wszelkie wątpliwości w tej sprawie i w razie potrzeby skutecznie zdyscyplinuje swojego pracownika, by podobna sytuacja nie mogła mieć miejsca w przyszłości - mówi.
Przedstawiciele GAiT potwierdzili, że osoba o takim imieniu i nazwisku jak mężczyzna, który umieścił w sieci zdjęcie i ujęcie z monitoringu, faktycznie jest u nich zatrudniony. Sprawa jest - jak mówią - "przedmiotem postępowania wyjaśniającego."
Czytaj też: Powstał poradnik dobrych manier dla pasażerów komunikacji
- W Gdańskich Autobusach i Tramwajach nie ma przyzwolenia na tego rodzaju zachowania. Wpis ten jest dalece niestosowny i nieakceptowalny. Bezpieczeństwo pasażerów jest dla nas priorytetem. Bardzo ważne są dla nas także wzajemny szacunek, uprzejmość i życzliwość. Wpis godzi w te wartości i podważa zaufanie pasażerów do kierowców i motorniczych - zaznacza Anna Dobrowolska, rzeczniczka przewoźnika.
Podkreśla, że wszczęte zostało postępowanie wyjaśniające, a potwierdzenie jakichkolwiek nieprawidłowości w zachowaniu kierowcy wiązać się będzie z "wyciągnięciem wobec niego sankcji dyscyplinujących."
Szkolenie z "zachowania w internecie"
W GAiT usłyszeliśmy również, że - by w przyszłości zapobiec podobnym incydentom - w tym roku, zakres szkoleń dla kierowców i motorniczych poszerzony został o obszar obejmujący zasady właściwego, kulturalnego zachowania w internecie i mediach społecznościowych. Docelowo szkoleniem objęci zostaną wszyscy kierowcy i motorniczowie.
Rozkłady komunikacji miejskiej
Urzędnicy zapowiadali je już w październiku zeszłego roku, kiedy to opisaliśmy jak motorniczy tramwaju umieścił w sieci obraźliwy wpis.
Miejsca
Opinie (331) ponad 50 zablokowanych
-
2020-03-04 09:15
Opinia wyróżniona
"Być może sfotografowany mężczyzna był nietrzeźwy" (18)
Mężczyźni w średnim wieku mają pod tym względem przewalone: jeżeli zdarzy im się zemdleć na ulicy, to praktycznie nikt im nie pomaga, bo wszyscy zakładają, że są pijani. Swoją drogą dodam, że nie udzielenie pomocy jest wg naszego prawa przestępstwem karnym.
- 214 50
-
2020-03-04 17:23
Jak dla mnie głównym błędem kierowcy było to,że nie sprawdził czy leżącemu jedzie z paszczy alkoholem. (1)
Bo już to rozwiałoby wszelkie wątpliwości: przy braku odoru alkoholu (lub tym bardziej przy obecności wyziewu o zapachu owoców/acetonu,czyli cukrzyk) powinien niezwłocznie wezwać karetkę i przystąpić do reanimacji. Gdyby jednak od leżącego jechało alkoholem jak z gorzelni, to nie miałbym kierowcy po tej jego akcji kompletnie nic do zarzucenia! Bo
Bo już to rozwiałoby wszelkie wątpliwości: przy braku odoru alkoholu (lub tym bardziej przy obecności wyziewu o zapachu owoców/acetonu,czyli cukrzyk) powinien niezwłocznie wezwać karetkę i przystąpić do reanimacji. Gdyby jednak od leżącego jechało alkoholem jak z gorzelni, to nie miałbym kierowcy po tej jego akcji kompletnie nic do zarzucenia! Bo jak się jest naj...nym do zgonu, to się odsypia tam gdzie się chlało albo bierze taksówkę! A jak nie ma się tych możliwości, to się po prostu nie chleje na umór! Komunikacja miejska owszem: jest m.in. dla tych,którzy przez spożycie alkoholu nie mogą akurat prowadzić auta. Ale już polemizowałbym ze stwierdzeniem,że komunikacja miejska jest także dla tych,którzy napruli się do nieprzytomności!
- 3 0
-
2020-03-05 23:06
I tu rodzi się pytanie. Czy w takim stanie zapłacił za przejazd. Powinni odwieźć go SM -ką do schroniska dla nadużywających, a następnie przez kilka godzin w pasiastym ubranku pace społeczne na klombie. Choć to niczego nie zmieni. Pijak, jak będzie chciał to i tak będzie pił. Jedynie wstyd dla rodziny.
- 0 0
-
2020-03-04 15:33
Nie wiesz to sie nie wypowiadaj...
Akurat tak się składa, że też byłem przy tej sytuacji. Okej jedna sprawa to wrzucenie zdjęć do sieci, a druga to pomoc! Jeśli chodzi o to drugie to nikomu z pracowników GAiT nie można nic zarzucić. Ponad 1,5 godziny zarówno dyspozytor jak i wcześniej kierowca używali służby nikt nie przyjechał. Kilku pracowników próbowało go budzić ale był tak
Akurat tak się składa, że też byłem przy tej sytuacji. Okej jedna sprawa to wrzucenie zdjęć do sieci, a druga to pomoc! Jeśli chodzi o to drugie to nikomu z pracowników GAiT nie można nic zarzucić. Ponad 1,5 godziny zarówno dyspozytor jak i wcześniej kierowca używali służby nikt nie przyjechał. Kilku pracowników próbowało go budzić ale był tak pijany, że nawet podnieść się go nie dało. W związku z tym, że nikt że służb nie chciał podjąć interwencji decyzją dyspozytora autobus postawiono w takie miejsce aby mieć tego pasażera na oku. Więc jakiekolwiek insynuacje odnośnie braku pomocy trzeba kierować nie do GAiT a Policji i Pogotowia! Zresztą to nie pierwszy taki przypadek. Nawet w sytuacji zagrożenia Policja przyjeżdża często po ponad godzinie.... jeśli wogóle przyjedzie!
- 10 1
-
2020-03-04 12:42
nieudzielenie pomocy osobie potrzebującej (1)
podchodzisz i wąchasz, pijany, oddycha, leży w ciepłym autobusie. Nie jest potrzebujący.
- 10 2
-
2020-03-05 22:57
Ale nie będziesz woził gościa pięć kursów aż się wyśpi i milion razy odpowiadał na teksty pasażerów: Panie, tam ktoś leży. Mieszane uczucia do pijanych. Alkoholizm to choroba, którą alkoholicy wypierają ze swej świadomości. Tak jak jąkającemu się nie powiesz, by przestał, tak alkoholikowi nie powiesz, by nie pił. To problem społeczny. Dzieciaki
Ale nie będziesz woził gościa pięć kursów aż się wyśpi i milion razy odpowiadał na teksty pasażerów: Panie, tam ktoś leży. Mieszane uczucia do pijanych. Alkoholizm to choroba, którą alkoholicy wypierają ze swej świadomości. Tak jak jąkającemu się nie powiesz, by przestał, tak alkoholikowi nie powiesz, by nie pił. To problem społeczny. Dzieciaki zaczynają od bezalkoholowego lub cydru. Zobaczcie ilu młodych kupuje wieczorem alkohol w Żabce. I tak dzień w dzień. Jak zerwani z łańcucha. Czy oni myślą, że przez to będą bardziej dorośli? Zaczynają studia lub pracę, wynajmują mieszkania i hulaj dusza, rodziców nie ma. To jest przykre.
- 0 0
-
2020-03-04 10:48
nie pomogłem panie leżacemu, bo sam miałem bolące kolano
prawo mozna sobie w kapcie wsadzic, konstytucyjnym prawem człowieka jest zadbac samemu o siebie, a w tym przypadku nie nadwyręzac swojego zdrowia takze w przypadku lezącego. Jesli mi sie podczas szarpania na chodniku z takim lezacym pogłebi bol i kłopoty z kolanem to kto mi zwroci za leczenie? NIKT!
Zatem idąc tym tokiem myslenia, nie straszcie mnie tu prawem karnym, bo guano wiecie o zyciu.- 14 1
-
2020-03-04 10:26
Być może był nietrzeźwy, a być może zatruł się alkoholem i potrzebował pomocy!
Jeżeli jednak był nietrzeźwy, to dobry prawnik załatwi mu, że nie był nietrzeźwy, tylko zatruł się alkoholem i wymagał pomocy! Gdzieś już było w necie, że jakaś szycha jechała po alkoholu za kierownicą i prawnik załatwił mu, że nie był pod wpływem a tylko po spożyciu alkoholu ;) czy na odwrót.
- 14 1
-
2020-03-04 10:26
Tu widzicie prosta sprawa pijak w autobusie, ludzie muszą w smrodzie jechać zero reakcji (2)
a redakcja wyróżnia trzy wypowiedzi na początku i jak w tym narodzie ma być dobrze
- 30 1
-
2020-03-04 18:40
(1)
Bo ludzie to są tłuki i tyle. Brudasa się wystawia za frak i won z busa, kopa w d*pe i wypad.
Jak wolą jeździć w smrodzie to viola.- 5 0
-
2020-03-05 23:00
Plusik za violę.
- 1 0
-
2020-03-04 10:02
Przytoczę tutaj moje zdarzenie z przed pół roku. Warte przemyślenia, zanim zdecydujemy się podejść do kogoś leżącego. (3)
Sytuacja miała miejsce na peronie SKM w Gdyni Leszczynki pod koniec września jak pamiętam. Pod ławką na siedzeniu leżał gość w wieku pomiędzy 30 a 40 lat i nie wyglądał na menela, był stosunkowo dobrze ubrany, markowe dżinsy buty i bluza. Zacząłem go budzić i pytać czy wszystko w porządku. Gość zaczął się budzić, w uszach miał słuchawki, a z pod
Sytuacja miała miejsce na peronie SKM w Gdyni Leszczynki pod koniec września jak pamiętam. Pod ławką na siedzeniu leżał gość w wieku pomiędzy 30 a 40 lat i nie wyglądał na menela, był stosunkowo dobrze ubrany, markowe dżinsy buty i bluza. Zacząłem go budzić i pytać czy wszystko w porządku. Gość zaczął się budzić, w uszach miał słuchawki, a z pod bluzy mu wypadła butelka 0,2 wódki, jednak udało się nawiązać kontakt i pan stwierdził że czeka na pociąg do Redy i "przysnęło mu się". Odszedłem i zacząłem czekać na SKM w drugą stronę. Po około minucie, jegomość, którego budziłem obrzuca mnie potokiem wyzwisk z gwary więziennej i leci na mnie z zaciśniętymi pięściami, jak się okazało nie ma telefonu komórkowego a ja zostałem obwiniony o jego rzekomą kradzież. Oberwało mi się w twarz i 3 dni miałem limo pod okiem, jednak udało mi się obronić i powalić napastnika, ale tylko dlatego że był bijany jak bela. Gdy gość leżał na peronie, zaczął wrzeszczeć "ratunku złodziej", tak że go słyszeli 3 kilometry dalej... Dziękuję za taką "przygodę" z udzielaniem pomocy i mówię to wszem i wobec, więcej do takiego człowieka nie podejdę.
- 48 2
-
2020-03-04 13:15
(1)
To jeden egzemplarz. Nie wszyscy są tacy sami.
- 4 10
-
2020-03-04 14:20
tak, inny by użył noża. faktycznie miał szczęście, że oberwał tylko w oko....
- 24 0
-
2020-03-04 12:32
To bolesna sprawa.
- 5 1
-
2020-03-04 09:57
I ten co porsche wjechal w dziewczyne i uciekl
nie udzielając pomocy też odpowiada jak za przestępstwo?
Nie opowiadaj bajek. Uciekasz z miejsca zdarzenia- 25 2
-
2020-03-04 09:51
niebezpieczna pomoc (2)
Może miał koronowirusa?
- 15 10
-
2020-03-04 10:01
Albo jakąś innego syfa. (1)
- 14 5
-
2020-03-04 10:08
Albo jakąś inny syf, nosi nazwę
analfabetyzm
- 12 4
-
2020-03-04 08:11
Opinia wyróżniona
(1)
"Co za czasy co za ludzie ?' byłem świadkiem latem "pijanym" nikt się nie interesował na przystanku kiedy się osunął i stracił przytomność zaczeliśmy reanimacje przybyłe służby ratownicze przejęły ,i było za póżno mężczyzna około 40 . Gdyby wcześniej zareagowano ktoś nie żegnałby swojego bliskiego .Nie każdy leżący jest pijakiem ,nie bądzmy obojętni!
- 195 38
-
2020-03-04 08:50
mój Tata
też omdlał, myśleli, że pijany, a on po prostu zasłabł. gdyby nie to, że upadł na zatoczce to pewnie nikt by się nie zainteresował...
- 15 0
-
2020-03-04 07:48
Opinia wyróżniona
Tu chodzi o zwykłą empatię i profesjonalizm! (14)
Nie wiecie tego, czy ten pan był pijany, czy trzeźwy, ale zasłabł. Nie wiecie czy miał bilet czy nie - mimo to, oceniacie. Nie każda osoba, która w miejscu publicznym "leży" od razu musi być nietrzeźwa. Można dostać zawału, można dostać udaru, można po prostu zemdleć. Obowiązkiem odpowiedzialnego pracownika jest udzielenie pomocy, a nie robienie
Nie wiecie tego, czy ten pan był pijany, czy trzeźwy, ale zasłabł. Nie wiecie czy miał bilet czy nie - mimo to, oceniacie. Nie każda osoba, która w miejscu publicznym "leży" od razu musi być nietrzeźwa. Można dostać zawału, można dostać udaru, można po prostu zemdleć. Obowiązkiem odpowiedzialnego pracownika jest udzielenie pomocy, a nie robienie "śmiesznych fotek". Jestem załamana skalą empatii. "Bo śmierdzi" - czujecie to przez zdjęcie? A nawet jeżeli nie pachniał najlepiej - przestaje być człowiekiem? Nie należy mu się pomoc? Proponuję refleksję.
- 147 121
-
2020-03-05 10:00
Tu sie wymadrzasz ale juz widze jak szybko lecisz i udzielasz pomocy w razie potrzeby. Pisac w necie to kazdy moze do woli ale jak przyjdzie co do czego to nikogo nie ma do udzielenia pomocy.
- 1 0
-
2020-03-04 23:18
Empatia
Proponuję paniusiu zatrudnić się w noclegowni i przepracować tam rok, dwa, 10 lat a potem mówić i pisać o empatii!!!
- 4 0
-
2020-03-04 18:33
Ciekawa jestem jakbyś pomagała..
Dzięki ja w ryj dostać nie chce A teraz możesz tylko zarobić nachylajac się żeby sprawdzić. Poza tym dzięki nachylaj się i zerzygaj- 1 0
-
2020-03-04 10:44
tym wszystkim którzy ten post minusują
życzę, aby doczekali chwili, kiedy ktoś wrzuci ich zdjęcie do neta i ośmieszy.
- 3 9
-
2020-03-04 08:45
tych zasłabnięć w piątki, soboty, niedziele, a nawet w poniedziałki jest na pęczki. Może to koronawirus? Ja bym poddał kwarantannie kierowce i pasażerów tego autobusu.
- 16 3
-
2020-03-04 08:38
Adoptuj ,przytul ,pocałuj i hopsnij na odchodne.
- 10 3
-
2020-03-04 08:01
:)
Ale w Polsce nie ma odpowiedzialnych pracowników. Jesteśmy narodem Januszów i Sebiksów
- 6 7
-
2020-03-04 08:04
tylko jak wali żurem na odległość to raczej nie po zawale
- 21 1
-
2020-03-04 07:53
Byl nawalony
- 16 14
-
2020-03-04 07:56
Widziałem, wróć, czułem tylu obsr*nych, obszcz*nych meneli w komunikacji (4)
Ze nie mam do nich zadnej empatii, oni do nas empatii nie maja zmuszajac nas do oddychania zatrutym powietrzem, kierowca dobrze zrobił, jakbym był na miejscu to bym zaczał klaskać
- 39 12
-
2020-03-04 12:15
Nie zrobił dobrze bo pozwolił mu jechać dalej
Następnym razem niech go sobie weźmie do kabiny i tam niech sobie z nim robi selfiki, inni pasażerowie chcą jechać w spokoju na czystych siedzeniach
- 4 1
-
2020-03-04 08:00
życzę ci w takim razie, żebyś nigdy nie musiał potrzebować pomocy (2)
i żebyś nigdy nie znalazł się na życiowym zakręcie. Bo jeszcze ktoś - zamiast wyciągnąć dłoń - powie, że śmierdzisz i jesteś "ob**any".
- 23 33
-
2020-03-04 08:39
To nie koncert życzeń.
- 3 6
-
2020-03-04 08:08
Albo nie jezdzisz komunikacja i nie trafilas nigdy na to
Albo masz jakies bledne pojecie o tolerancji, nikt nikomu wódy do gęby nie leje, troche samokontroli i nie bedzie problemu, zreszta, zazwyczaj czuć czy ktos jest nawalony i nie potrzebuje pomocy, czy ktos nie jest nawalony i faktycznie potrzebuje
- 34 7
Wszystkie opinie
-
2020-03-04 07:02
Może pasażer wyciągnie wnioski. (16)
- 375 28
-
2020-03-04 07:33
Dawać ten prześmiewczy komentarz.
A nie się przejmujecie typem co nie zna umiaru w chlaniu.
- 48 4
-
2020-03-04 08:36
(2)
Najwyraźniej mają za dużo kierowców skoro Gait bawi się w polowanie na czarownice, jesli bawi się w sądzenie kierowcy który humorystycznie podszedł do zachlanego dresa.
- 33 2
-
2020-03-04 09:03
I dobrze , niech się wstydzi (1)
Brawo kierowca
- 26 2
-
2020-03-04 09:39
To kuszetka była za dopłatą
- 17 0
-
2020-03-04 08:43
o gdyby było powiększenie twarzy - to może tak (1)
a tak nikt etowo pacana nie znajet - wstyda niet
- 16 0
-
2020-03-04 09:37
To ty ruski jesteś ,,---,, ?
No popatrz jak się wysypales
- 2 6
-
2020-03-04 09:02
Ja robię zdjęcia KODziarzom (5)
Szczególnie pod Kuria w Oliwie
- 9 5
-
2020-03-04 09:58
A pod sutanna co robisz? (3)
- 4 9
-
2020-03-04 10:37
To samo co pod togą (2)
- 8 4
-
2020-03-04 15:20
(1)
W sumie pod togą nie ma zakazu, a pod sutanną...
- 0 2
-
2020-03-04 19:30
Też nie ma
- 1 0
-
2020-03-04 10:38
Środa była ale już nie przychodzi
- 2 1
-
2020-03-04 09:46
moze gait wyciagnie wnioski i zabroni uzywania telefonow podczas pracy
telefony zostaj w zajezdni -i po sprawie .Nikt nie ogranicza nikomu nic poniewaz mozna zabronic uzywania tel w czasie pracy-tym bardziej u kierowcow i motorniczych.
- 4 20
-
2020-03-04 09:59
powinien zrobić zdjęcie ryja (2)
wszystkie zdjęcia pijaków powinny wisieć na stronach otwartych tak by mogli się za siebie wstydzić
- 14 1
-
2020-03-04 10:33
Zdjecia pijakow?
Odpuscilbym. Za to, na otwartych stronach - po prawomocnym wyrokach - powinne widniec zdjęcia pijanych kierowców, zlodzieji, oszustów i pedofilów.
- 6 1
-
2020-03-04 12:45
A moze tez
cukrzyków, otyłych, kulawych, ze zniszczona wątroba od leków na raka, czarnych, białych, żółtych, brązowych, głupich, puszczalskich, niskich, uzaleznionych od seriali i czekolady, pracoholikow, itd, do wyboru dla autora tego najglupszego posta. Klap Klap Klap.
- 5 2
-
2020-03-04 07:02
(9)
Kto się śmieje ten się śmieje ostatni...żenujące zachowanie kierowcy który powinien świecić przykładem.Mam nadzieję że premię odbiorą.
- 94 341
-
2020-03-04 07:06
Sven, ty za twoje teksty, to juz premii od lat nie oglądasz...
- 30 4
-
2020-03-04 07:10
fotka
jestem bardzo ciekawy co grozi pasażerowi,który nagrywa kierowcę bez jego zgody i umieszcza film w internecie????????
- 38 3
-
2020-03-04 07:10
Tak , tak odebrało ale tobie rozum. (4)
Będą go prosić aby się nie zwolnił.
- 6 5
-
2020-03-04 07:32
Za duże macie w tym GAiT mniemanie o sobie. (3)
Wystarczy poczytać FB. Zwykły furman a wydaje mu się, że jest niezastąpiony.
- 7 16
-
2020-03-04 08:20
Zwykły furman, a wymagania do niego, jakby był kosmonautą, lekarzem, ministrem
.... i wymieniać można w nieskończoność. Co za ludzie!
- 17 5
-
2020-03-04 10:14
furman to furman (1)
a pijak to pijak
- 3 0
-
2020-03-04 10:42
Sędzia to sędzia
- 1 0
-
2020-03-04 10:33
nagrode dać za walke z menetstwem!
- 8 2
-
2020-03-04 11:38
Sven
odpuść już sobie ten portal, zajmij się czymś pożytecznym....
- 2 2
-
2020-03-04 07:02
(17)
Kierowca nie powinien wogóle wpuszczać takiego lumpa do autobusu! Przeciez to narażanie innych pasażerów, w regulaminie wyraznie jest napisane że osoby brudne śmierdzące i pod wpływem alkoholu nie mogą w autobusie przebywać!
- 379 33
-
2020-03-04 07:08
A jak ty kolego wywnioskowałeś ze zdjęcia (5)
że to niebezpieczny lump? Nie mierz każdego swoją miareczką.
- 10 39
-
2020-03-04 07:12
Szkoda że cię tam nie było bo byś zrobił usta - usta . (2)
- 39 2
-
2020-03-04 07:16
Tak, do tego dostałbyś bucu lepę (1)
wychowawczą
- 5 12
-
2020-03-04 07:51
Kozak w necie
Lamus w świecie, nic bys nie zrobil, tylko byz wrzucil lamenty do internetu ze nikt biednemu zulikowi nie pomogl
- 22 4
-
2020-03-04 10:16
kazał bym ci po nim pozmywać szmateczką fotele w busie
wtedy miareczka by ci w mózgu zwoje wyrównała w trybie natychmiastowym
- 13 2
-
2020-03-04 12:08
A co masz problem z oczami...? Nie widać na zdjęciu że jest brudny?
- 3 1
-
2020-03-04 07:14
Wogóle to masz rację ,ale w szczególe to już mniej bo chodzi o to w ogóle.
- 3 1
-
2020-03-04 07:23
(1)
Kierowca jest od prowadzenia pojazdu
- 22 3
-
2020-03-04 12:06
Ewentualnie od wyrzucania inwalidów i wózków dziecięcych
Bo jak trzeba menela wyrzucić z pojazdu, to wtedy nagle jest od kierowania
- 2 3
-
2020-03-04 07:43
(5)
Kiedys zglosilam kierowcy autobusu taki przypadek smierdzacego menela, to tylko wzruszyl ramionami. Wysiadlam z pojazdu bo stwierdzilam, ze z glupim nie ma o czym rozmawiac
- 6 18
-
2020-03-04 08:06
(3)
Najlepszy sposób na niektórych to zlapac za kolnierz i trzasnąć gębą o kierownicę. Juz ja tam znam niektórych cwaniaczków...
- 3 15
-
2020-03-04 10:19
najlepszy sposób złapać za kołnierz i trzasnąć gębą o klawiaturę komputera (1)
Już ja tam znam niektórych cwaniaczków
- 13 0
-
2020-03-04 16:46
Zapraszam twardzielu.
- 1 0
-
2020-03-04 14:40
uważaj żebyś nie skończył jak dwóch ,,rurkowców" kontra kierowca śmieciarki
- 3 0
-
2020-03-04 14:46
Kiedyś oglądałem taki filmik amerykański na którym było pokazane jak to biała kobieta żądała od obsługi aby ta spowodowała żeby ona nie siedziała obok czarnego mężczyzny .Była tak nachalna i awanturująca się aż w końcu stewardesa poprosiła kapitana (biały) a ten z niezwykłą kulturą zwrócił się do mężczyzny z prośbą aby sąsiad tej damy przesiadł się ... do klasy I .Mina wiedźmy bezcenna.
- 3 0
-
2020-03-04 10:11
taki mądry jesteś
- 0 1
-
2020-03-04 10:45
Skąd wiesz
gdzie zaczął pić? Może w tym autobusie?Szare komórki jarza?
- 0 2
-
2020-03-04 07:03
Bo do komunikacji miejskiej może wsiąść każdy. (5)
Menela czy pijusa nawet renoma nie ruszy i jeźdzą jak takie świete krowy. Wejście do Busa powinno byc za okazaniem biletu, albo jakiś tryktrak co wpuszcza dopiero jak sie go okaże.
Dosyć patalogi w komunikacji !- 354 15
-
2020-03-04 08:07
Tak jest w większości cywilizowanego świata. Wchodzi się do autobusu wyłącznie przednimi drzwiami (1)
okazując kierowcy, lub kasując bilet, ewentualnie uiszczając opłatę za przejazd. Menele i gapowicze nie mają wstępu.
- 34 1
-
2020-03-04 08:50
W peksach też tak jest. Zima otwierasz drzwi i Cię zawiewa. O postoju nie wspomnę.
- 4 2
-
2020-03-04 10:49
Zgłoś się na tryktraka.
- 1 2
-
2020-03-04 18:36
Tryktrak...?
- 0 0
-
2020-03-05 15:21
Nie każdego stać na bilety .
- 0 0
-
2020-03-04 07:03
O ludzie! (4)
Do czego to doszło. Każdy z nas ma słabe chwile.
- 42 97
-
2020-03-04 07:32
Nie no nie przesadzaj
Aż takie chwile to już patologia.
- 15 4
-
2020-03-04 08:43
Złamie twoje statystyki, nie każdy (2)
ja nie leżałem na podłodze w autobusie, nikt z mojej rodziny nie leżał, z bliskich znajomych też nikt nie leżał. To raczej nie wszyscy
- 6 2
-
2020-03-04 09:12
(1)
Ty wiesz co robią wszyscy twoi bliscy i znajomi. Pod kołdrą też wiesz co robią?
- 3 2
-
2020-03-04 09:15
Wszyscy leżymy pijani w autobusie.
znajomi i bliscy
- 3 2
-
2020-03-04 07:03
Co za czasy... (12)
Kiedyś ,, pachnącego pana'' wywalało się z tramwaju lub autobusu.... Teraz taki jedzie całą trasę a ludzie się duszą... Ale przecież nie można nic zrobić bo zaraz powiedzą że to dyskryminacji lub złe zachowanie...
- 379 14
-
2020-03-04 07:18
(4)
A zainteresowałeś się dlaczego ten "pan jest pachnący". Granica między pachnącym a niepachnącym jest cienka więc nie wyciągaj pochopnych wniosków bo.......
- 8 45
-
2020-03-04 07:56
(2)
Ja się zainteresowałem. Był napruty jak stodoła, zwieracze mu puściły. Także nie wyciągaj pochopnych wniosków obrońco uciśnionych brakiem politycznej poprawności.
- 46 3
-
2020-03-04 11:02
Masz pochwalę do dzienniczka.
Za to, że zainteresowales się. Może być 100 naprutych osób , a gdy będzie 1 chora, to Twoja postawa jest w stanie przyjść Mu z pomocą. Brawo. Tak trzymać.
- 2 5
-
2020-03-05 08:04
Oby w życiu dalej ci się wiodło jak ci się dzisiaj wiedzie . Co do obrony uciśnionych , tak zawsze będę pochylał się nad tymi którym w życiu niełatwo.Tak mam.
- 0 0
-
2020-03-04 10:21
znalazł się k...a fachowiec od zapachu
- 1 6
-
2020-03-04 07:53
kiedy
pijaka wywalało się z autobusu?
- 2 6
-
2020-03-04 08:09
W regulaminie przejazdu jest zaznaczone, że kierowca ma prawo odmówić wykonania usługi przewozu (1)
w stosunku do osoby odrażającej zapachem czy brudem. Lecz nikt tego nie egzekwuje.
- 26 2
-
2020-03-04 12:08
Dlatego nikt szanujący się nie jeździ komunikacja
A w urzędzie miasta bezmózgi dalej wierzą, że jak zwiną asfalt to się zmniejszą korki
- 6 1
-
2020-03-04 09:28
Kierowca/motorniczy jest od tego, żeby prowadzić pojazd zgodnie z rozkładem... (1)
...a nie od szarpania się z pijusem, który może być agresywny, albo od którego można się zarazić jakąś francą. Poza tym, natychmiast znajdą się obrońcy uciśnionych, a więc po co to komu?
Kierowca/motorniczy może w takiej sytuacji wezwać policję albo SM. Pytanie, czy wszystkich ucieszy przymusowy postój?- 16 2
-
2020-03-04 12:10
Za opóźnienie środka lokomocji placi wyłącznie pasażer
Kierowca generalnie ma to w nosie że będzie opóźnienie, jeśli nie jest z jego winy
- 1 1
-
2020-03-04 14:29
dokładnie (1)
w Krakowie kilka lat temu pijak sobie spał rozłożony na 4 siedzeniach.... smród taki , że od połowy tramwaju nikogo nie ma. kierowca zwrócił uwagę, ale pijak poszedł spać dalej... "kanary" nawet nie podeszły by zapytać czy ma bilet... bo po co nawet spisywać kogoś takiego.... zarząd komunikacji udawał, że nie ma problemu....a takie przejazdy były codziennością.... pijak smrodem sobie wykupił pół tramwaju, a reszta się musiała gnieść jak serdelki
- 7 1
-
2020-03-05 08:05
i jak z tego wniosek ?
- 0 0
-
2020-03-04 07:04
No i gdzie są (4)
ci wszyscy, którzy negowali mój pomysł poradnika dobrych manier dla kierowców i motorniczych? Że to niby pasażerowie go potrzebują? Śmiech na sali.
- 24 131
-
2020-03-04 07:07
no chyba jednak potrzebują. Ten leżący, to pasażer a nie kierowca... (3)
- 25 2
-
2020-03-04 07:15
Jesteś taki głupi (2)
czy tylko udajesz?
- 3 25
-
2020-03-04 13:16
W zasadzie to pytanie można by skierować w twoją stronę, drogi zaciekawiony.
- 3 1
-
2020-03-04 14:50
wg statystyki +, - wychodzi, że właśnie ,,zaciekawiony" jest ....?
- 0 0
-
2020-03-04 07:06
Dlatego nie jeżdżę komunikacją (9)
Awarie drogo i menele
- 141 25
-
2020-03-04 07:18
(2)
kogo?
- 1 5
-
2020-03-04 07:46
(1)
Menele i przygłupy tak jak ty
- 8 1
-
2020-03-04 14:47
Ale kogo?
- 0 1
-
2020-03-04 08:03
I strasznie smierdzi
- 7 2
-
2020-03-04 08:26
Jak ci nie pasuje drogo, to możesz tramwajem, ten jedzie po szynach, nie drogo
- 4 3
-
2020-03-04 13:35
Doklsdnie komunikacja jezdza tylko patole i biedota.ludzie normalnie jezdza samochodami.tyle w temacie
- 2 2
-
2020-03-04 14:06
Chetnie wrocilbym do komunikacji (1)
Jak zacznie być czysto i będą eliminować meneli
- 6 0
-
2020-03-04 14:48
Nie wracaj , niech tak zostanie.
- 1 2
-
2020-03-04 14:50
Odkąd nie jeździś, mniej meneli...
- 2 1
-
2020-03-04 07:06
Może niech GAiT zajmie się wyeliminowaniem takiego śmiecia i elementu z komunikacji. (15)
Chcecie aby ludzie jeździli komunikacją ? Ja widzę że wam na tym nie zależy . Macie ciepłe posadki , kosicie kasę i macie wszystko gdzieś.
A tutaj aferę kręci jakiś cymbał ze zdjęcia menela. I coś tu jeszcze słyszę o udzielaniu pomocy . Sam sobie udzielaj pomocy . Ja to mogę pomóc ale z kapcia.
A kierowca to sobie znajdzie inną pracę już dziś z pocałowaniem w rękę.- 288 26
-
2020-03-04 07:21
Ostatnie zdanie by mnie rozbawiło (8)
Gdyby nie było prawdziwe. Kierowca pewnie pojutrze zostanie wiceministrem transportu w rządzie fachowców .
- 13 11
-
2020-03-04 07:31
(4)
Kierowca zgubi miskę, zarznie silnik czy skrzynię, a potem dostanie nowke. Tak bylo z gdyńskim 2271. Jego kierowcy go zaniedbali, a teraz mają nowke. I tez pewnie szybko marnie skończy.
- 5 8
-
2020-03-04 07:55
(1)
Prawie 20 letnia padline zjechali i bardzo dobrze jeszcze dużo złomu na bazie w kaczych bukach zalega
- 6 0
-
2020-03-04 08:07
Nie 20 a 16-letnia i nie padline, tylko dobry wóz który stal sie padlina przez niedbalstwo. Ciekawe czy jakby Tobie ktoś zniszczyl sprzęt, czy tez byś go za to pochwalił.
- 3 5
-
2020-03-04 12:19
To w gdyni kierowcy zajmują się naprawą podjazdów? (1)
Wiedziałem że miasto upadło ale nie sądziłem że aż tak głęboko
- 4 0
-
2020-03-04 16:48
Juz nie, ale zadbac wypadaloby o sprzęt, chocby wpisac wkarte usterkę, a nie czekać "az sie zagoi".
- 0 0
-
2020-03-04 08:24
Może nawet ministrem transportu jak pewien specjalista od zegarków. (2)
- 11 4
-
2020-03-04 08:43
zapomniałeś wziąć leków? (1)
- 2 5
-
2020-03-04 09:17
Bożena zmień lekarza
bo obecny cię oszukuje.
- 5 3
-
2020-03-04 07:26
Otóż to!
No może za wyjątkiem tej części o kapciu
- 6 0
-
2020-03-04 08:05
Kto będzie decydował kto jest "śmieciem i menelem", a kto jeszcze nie? (1)
Tak tylko pytam o kwestie techniczne twojego postulatu...
- 7 14
-
2020-03-04 08:27
To widać słychać i czuć.
Chyba że jesteś ślepy i straciłeś węch.
- 15 2
-
2020-03-04 10:42
może menel (1)
i może śmierdzi i może nie powinien być w autobusie.
Ale jak można kogoś nazywać śmieciem? Kim Ty jesteś?- 2 6
-
2020-03-04 10:49
tak samo jak prostytutki nie można nazywać k...
- 5 3
-
2020-03-04 12:48
Być człowiekiem znaczy: każdego dnia starać się być lepszym. Autor: Friedrich Dessauer
Człowiek jest jedyną istotą w przyrodzie zdolną do bezinteresownego świństwa.
Autor: André Gide- 3 1
-
2020-03-04 07:08
Ciekawe czy miał bilet? (2)
- 56 0
-
2020-03-04 07:52
Zapewne kartę miejską półroczną :)
- 1 0
-
2020-03-04 08:51
Ja tez jeżdżę bez, płace w podatkach i niech sie hieny wyzywia.
- 0 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.