- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (42 opinie)
- 2 Deweloper remontuje miejsca rekreacji (95 opinii)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (223 opinie)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (305 opinii)
- 5 Zajrzyj do międzywojennych witryn (31 opinii)
- 6 Gdynia w ruinie czy rozwoju? (165 opinii)
Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?
Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.
- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.
Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości
Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.
Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.
GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.
- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Opinie (192) 2 zablokowane
-
2019-10-07 11:11
Opinia wyróżniona
(11)
Problem jest ten sam na wszystkich wzniesieniach na drogach szybkiego ruchu. to nie ciężarówki są problemem bo mając pas podjazdowy jak tam nawet cięzkim zestawem te 80 da się jechać, problemem są osobówki i zdezelowane busy budowlane jadące 60-70 przed którymi te ciężarówki muszą hamować i żeby się potem rozpędzić nie ma szans. Samochód
Problem jest ten sam na wszystkich wzniesieniach na drogach szybkiego ruchu. to nie ciężarówki są problemem bo mając pas podjazdowy jak tam nawet cięzkim zestawem te 80 da się jechać, problemem są osobówki i zdezelowane busy budowlane jadące 60-70 przed którymi te ciężarówki muszą hamować i żeby się potem rozpędzić nie ma szans. Samochód osobowy,dostawczy do 3.5t który nie ma 100km na 1tone masy maksymalnej nie powinien mieć homologacji do jazdy po drodze szybkie ruchu dzisiaj. To, że ktoś oszczędzi pół szklaki paliwa na 100km swoją corsą 1.0 taką jazdą to nie znaczy że cały tranzyt ma się blokować za takimi ludzmi. Gaz do dechy pod gorę, gaz do dechy na rozbiegówkach i nie będzie korków.
- 138 39
-
2019-10-10 11:48
Na ten "gaz do dechy" to poza pojazdem należałoby mieć jeszcze trochę więcej umiejętności. Dlaczego o tym piszę? Ano przyjrzyjmy się sobie, tak SOBIE przede wszystkim na rondach a odpowiedz się sama nasunie.
- 0 0
-
2019-10-07 21:30
Chyba jeździsz ciężarówką
- 1 0
-
2019-10-07 19:52
Co maja konie , tu moment siły ważny
- 1 0
-
2019-10-07 18:43
A gdyby (2)
Zamiast tirów na drogach wstawić je na wagony nie będZie takich korków a później małymi dostawczakami do pkt docelowych
- 10 1
-
2019-10-07 21:10
mały dostawczak jak jest załadowany też się nie rozpędzi. po za tym to spowoduje nie jednego "tira" a 8 takich aut na drodze. (1)
Pozdrowienia i życzę używać mózgu. mały dostawczak ma DMC do 3,5t większy 7,5t a potem to już tak zwany "tir" po za tym każed dodatkowe auto to jest koszy transportu kierowcy, paliwa itp. co by zwiększyło cenę detaliczną produktu nawet 8 krotnie. czyli za swoje ziemniaki nie płacił być 4 zł/kg tylko 32zł za kg. cena orientacyjna.
- 3 1
-
2019-10-09 16:55
dobrze że mu napisałeś o zmieniakach, bo pewnie by nie wiedział o czym ty piszesz!?
a chleb nie 2,3zł tylko 16zł! za bochenek.
- 0 0
-
2019-10-07 16:51
(1)
Taka sama sytuacja ma miejsce na węźle Szadółki w stronę Gdyni. Tam również ciężarówki są wyhamowywane przez samochody włączające się do ruchu z prędkością 50-60km/h.
- 12 2
-
2019-10-07 19:25
Bo pasy rozbiegowe na obwodnicy są za krótkie
Spróbuj włączyć się do ruchu szybciej niż 60 na węźle Wielki Kack. Powodzenia.
- 4 2
-
2019-10-07 15:18
(2)
Niech obwodnica zaczyna się dalej, tutaj wstawić fotoradar i ograniczenia do 70, już nie będzie problemów z nagłym hamowaniem bo z 3 pasów robi się jeden.
- 4 11
-
2019-10-07 23:40
(1)
Stary żydowski sposób. Zamknąć obwodnicę na pół roku, po czym ją otworzyć. Oj, jak wszyscy będą uradowani. Nawet jadąc 60 km/h będą się cieszyć, że nie stoją na światłach.
- 2 1
-
2019-10-08 09:37
To ja mam stary polski sposób.
Znieść jakiekolwiek przepisy. Jak się połowa "narodu" pozabija, to problem sam zniknie.
- 1 0
-
2019-10-07 08:19
Opinia wyróżniona
Tak było przed wprowadzeniem nowej organizacji... (3)
...więc nic nowego. Owszem teraz jak ktoś mniej wprawiony to może się zestresować, ale jak była poprzednia organizacja to były większe korki. A kolizji na tym odcinku raczej nie zauważyłem.
- 159 18
-
2019-10-07 15:22
korki, były na estakadzie nie na obwodnicy!!
- 2 0
-
2019-10-07 11:11
Dokładnie (1)
Przecież tak dokładnie było wcześniej
- 8 1
-
2019-10-07 16:24
Nie było tak wcześnie!!!
Wcześniej prawy pas estakady się kończył, był pasem rozbiegowym, TIRy musiały zmienić pas i "wpasować się" do ruchu na obwodnicy. Teraz Lewy pas estakady mógłby się kończyć tak aby z niego samochody musiały zjechać na prawy pas estakady.
- 5 1
-
2019-10-07 07:20
Opinia wyróżniona
Korki były i będą... (2)
Problemem są ciężarówki jadące z Chyloni, które ledwo co podjeżdżają pod górkę ze średnią prędkością 40 km/h. Zanim wjedzie na samą górę to za nią tworzy się spora kolejka aut. Część kierujących widzi, że lewy pas się kończy więc nie chcą wyprzedzać i jadą gęsiego. Przy sporym natężeniu ruchu liczba aut przybiera lawinowo i tworzy się korek.
rozwiń...Problemem są ciężarówki jadące z Chyloni, które ledwo co podjeżdżają pod górkę ze średnią prędkością 40 km/h. Zanim wjedzie na samą górę to za nią tworzy się spora kolejka aut. Część kierujących widzi, że lewy pas się kończy więc nie chcą wyprzedzać i jadą gęsiego. Przy sporym natężeniu ruchu liczba aut przybiera lawinowo i tworzy się korek.
Jedynym rozwiązaniem problemu jest przedłużenie lewego skrajnego pasa o 300 - 500 m za wzniesienie. Oczywiście jest to mało opłacalne, wręcz niemożliwe, więc problem dalej pozostanie.- 157 5
-
2019-10-07 08:42
wlot trasy z portu... (1)
Miał być gdzie indziej. W oryginalnym projekcie trasa miała mieć inny przebieg. Włączenie do obwodnicy miało być na Chwarznie na mniej więcej płaskim odcinku. Do dziś na obwodnicy jest tam wiadukt ( jakieś 500 m przed Chwarznieńską )
- 14 1
-
2019-10-07 13:15
ty jeździsz i piszesz tylko głupoty czy na prawdę masz małe rozeznanie w topografii miasta,że piszesz takie kacapały
- 2 2
Wszystkie opinie
-
2019-10-07 07:03
Wcześniej były większe korki. (7)
- 121 25
-
2019-10-07 07:43
jedna obwodnica na milion aut to co się dziwić, poczekajmy na jakiś większy remont obwodnicy (który nadchodzi)
- 18 0
-
2019-10-07 08:34
Zgadzam się
Niech już jest tak jak teraz. Korków jest zdecydowanie mniej niż było i wjazd z estakady nie stoi notorycznie już od morskiej. Codziennie jeżdżę tym węzłem i nie widzę tych sytuacji niebezpiecznych. Jeśli ktoś jest skoncentrowany na drodze to wszystko jest jasne. A jeśli nie jest, to czego by nie zmienili, zawsze może dojść do niebezpiecznej sytuacji.
- 22 3
-
2019-10-07 08:38
Niestety tak u nas projektują skrzyżowania (3)
wielopasmowych dróg. Przy tak krótkich pasach do włączenia się do ruchu zawsze będą się robić korki. Nie ma mocnych. To samo jest na skrzyżowaniu z obwodnicą południową. Jeśli coś jest nie przemyślane i nie dostosowane do ruchu to potem nie ma zmiłuj.
- 9 1
-
2019-10-07 08:45
tam korki się robią bo powinny być ograniczenia predkości do 70km/h od chylonii aż do tego miejsca (2)
i zwężenie do jednego pasa przed zjazdem z estakady a nie już po ...
- 3 16
-
2019-10-07 18:10
(1)
I co 100 metrow progi zwalniające i między pasami droga rowerowa.
- 10 0
-
2019-10-08 02:31
Widać, że masz chyba dyplom z inżynierii ruchu drogowego.
Właśnie to wbrew pozorom nie jest takie źle rozwiązanie. Zwiększenie płynności ruchu kosztem zmniejszenia prędkości na niewielkim odcinku.
- 1 0
-
2019-10-07 08:50
Sugerowana zmiana zakorkuje bardziej
I estakadę i obwodnicę.na estakadzie wystarczy jedna, tocząca się pod górę ciężarówka. Na obwodnicy - sezon letni i powroty z półwyspu. Kto to wymyślił? Jak to ma usprawnić tam ruch? I co w tym złego, że ciężarówki mają teraz swój ciągły pas od portu. Nie zawsze są korki, obecne rozwiązania pozwalają te ciężarówki wyprzedzić. Korzystają więc też kierowcy osobówek.
- 11 2
-
2019-10-07 07:07
Potrzebna (3)
Teraz wszystko ustawione pod przeładowane ciężarowe.
- 44 62
-
2019-10-07 08:11
nie, wszystko ma być ustawione pod sebixów+ ... i dziczki ecologiczki
- 14 5
-
2019-10-07 08:34
Które stamtąd nie znikną
Teraz przynajmniej jest możliwość by za nimi nie utknąć
- 6 0
-
2019-10-07 10:12
Pewnie, że potrzebna
Należy tam zrobić naziemne przejście dla pieszych, podobnie jak przed dworcem gdańskim i bramą Wyżynną i wszystkie problemy jak ręką odjął
- 5 1
-
2019-10-07 07:09
Ta droga potrzebowała modernizacji już 10 lat temu (6)
Nie rozumiem dlaczego to jest droga ekspresowa, tam jest takie natężenie ruchu, że powinno być ograniczenie max do 70 a niekiedy do 50!
- 89 62
-
2019-10-07 07:20
Brawo geniuszu... (5)
Wtedy będzie jeszcze bardziej zapchana. Wolniej będzie można już tylko stać.
- 13 34
-
2019-10-07 08:13
bzdury synek bzdury (4)
spowolnienie uspokaja ruch i nie tworzą się wtedy takie korki
- 25 13
-
2019-10-07 08:24
bzdury dziadek bzdury (3)
spowolnienie = korek,
jeden jedzie 120, drugi chce jechac 220, a jeszcze trzeci jedzie lewym pasem 100,
albo pojawia się zjazd z obwodnicy to lewy pas hamuje,
no i jeszcze mistrzowie co muszą zwolnić żeby popatrzeć,
przez to są korki- 8 14
-
2019-10-07 08:55
(1)
A gdzie Ci wolno jeździć 220, co?
- 8 2
-
2019-10-07 11:14
W GTA na konsoli starszego brata
- 7 0
-
2019-10-07 14:59
wysysasz z palca to co już dawno udowodniono, że jest nieprawdą
po co to wymyślasz? no po co?
- 3 0
-
2019-10-07 07:09
(2)
Potrzeba po prostu myśleć i patrzeć za kierownicą.
Choć to obecnie duże wymagania dla wielu.
Zwłaszcza myśleć- 148 4
-
2019-10-07 11:28
... a co ty mi będziesz mówił !"
- 2 1
-
2019-10-09 01:14
O ho ho, Ty wielki myślicielu.
.
- 0 0
-
2019-10-07 07:10
Jak ktoś nie ogarnia łączenia się pasów (4)
to może powinien oddać prawo jazdy.
- 196 15
-
2019-10-07 09:47
Jak ktoś nie ogarnia łączenia się pasów? (2)
Ostatnio sąsiad (około 80 lat) wyskoczył z tekstem, że bym nie stawał za blisko jego auta bo on ma problem z wyjechaniem
- 14 2
-
2019-10-07 15:03
on ma problem z wsiąściem do auta, zrozum go (1)
powiedział ci, że nie potrafi i nie czuje się pewnie, czy możesz coś zrobić, żeby mu ułatwić życie? możesz! bądź dobrym sąsiadem
- 6 2
-
2019-10-07 15:19
W sumie to...
...miejsca parkingowe zazwyczaj sa wyznaczone. Wystarczy parkować po środku i z głowa a problemu nie będzie.
- 1 2
-
2019-10-11 18:47
A co swojego nie masz?
- 0 0
-
2019-10-07 07:10
Ten zjazd jest do d.py
bo przez kilkadziesiąt metrów obwodnica jest praktycznie jednopasmowa (nie licząc prawego pasa Kwiatkowskiego) i nie trzeba dużego ruchu, żeby były tam korki. Można by wydłużyć odcinek, na którym pasy się łączą, jest na to miejsce.
- 129 15
-
2019-10-07 07:11
(2)
Jeżdżę tamtędy często. Korki sa tylko wtedy gdy jest na obwodnicy wypadek. A jak ktoś ma problem z tym łącznikiem niech jedzie miastem albo wjeżdza przez Witomino
- 89 32
-
2019-10-07 11:29
(1)
bo my nie znajom jazdy na suwak ani dwa pasy w jeden - ten co sie pcha u nas to zawsze był cwaniak a cwaniaka się blokuje
- 5 2
-
2019-10-07 11:45
Co to za bolkot.
- 0 2
-
2019-10-07 07:11
(5)
Jak zwykle problem mają ci co chcą przelecieć ten odcinek z prędkością startującego samolotu.
- 159 22
-
2019-10-07 07:22
A to fakt. Tylko, że takich asów jest więcej i chcieliby dla siebie w zasadzie całą obwodnicę...
- 25 2
-
2019-10-07 12:21
Bo od tego jest obwodnica (3)
Jak chcesz się wlec w tempie spacerowym, to zapraszam do miasta.
- 6 8
-
2019-10-07 15:29
w mieście jest to samo (1)
gaz do dechy i hamowanko na następnych światłach... i znowu gaz do dechy i hamowanko 3/4 sebixów tak jeździ ... a potem są zatory i straszne korki
- 8 1
-
2019-10-07 18:17
A Ty jak jedziesz i rozpędzasz auto ze świateł to nie hamujesz na następnych światłach jak zapala się czerwone? I wtedy nie ma zatorów i korków? Nie bardzo rozumiem twoja logikę
- 0 4
-
2019-10-07 19:27
Natężenie ruchu na obwodnicy
Nie pozwala na jazdę jak w mokrych snach młodzieńców w Golfach.
- 5 0
-
2019-10-07 07:12
Nielepiej zrobić kontrbuspas (22)
To bardziej po gdyńsku.
- 145 20
-
2019-10-07 07:47
I ścieżkę rowerowa przez środek (15)
- 28 4
-
2019-10-07 08:15
(3)
Ale w poprzek.
- 17 0
-
2019-10-07 08:48
(2)
i progi zwalniające.
- 17 0
-
2019-10-07 18:18
(1)
I ronda ze światłami.
- 4 0
-
2019-10-08 00:06
Szach mat
Tunel zrobić w górce i nie będzie pod górke i nie będą się mieli o co kłócić.
- 2 0
-
2019-10-07 08:18
Na wspomnianej DDR miały być setki ofiar i kupa niebezpiecznych sytuacji (5)
Tak samo jak po dodaniu prawoskrętu w Kielecką cała Śląska miała stać. DDR sprawdza się świetnie, ofiar brak, Śląską jedzie się jak się jechało. Ale pomarudzić zawsze można było. Jakie to polskie...
- 7 7
-
2019-10-07 08:42
A, rzeczywiście
Korki na śląskiej jak były tak są a prawoskręty puste :D choć ja akurat nie marudziłem na tą zmianę, raczej byłem jej ciekawy, co z tego wyjdzie. Jednak nadal nie dużo wyszło
- 7 1
-
2019-10-07 09:10
O którą DDR chodzi? (3)
"wspomnianej DDR"
- 3 0
-
2019-10-07 14:08
NRD (1)
- 4 0
-
2019-10-07 20:28
Tą od Stasi
- 1 0
-
2019-10-07 21:59
Dojcze Demokratic Republik?
- 1 0
-
2019-10-07 09:27
I na środku postawić Wielki Głaz Różnorodności (2)
koniecznie kolorowo pomalowany!
- 8 5
-
2019-10-07 10:45
Lepiej pomnik. (1)
Pomnik bliźniaków.
- 7 5
-
2019-10-08 00:09
Mac drajwa
- 1 0
-
2019-10-07 09:43
(1)
Ej, zima idzie, może założyć ślady na biegówki? Obwodnica to teren super, są góreczki, płaskie fragmenty, kto za?
- 2 0
-
2019-10-07 22:00
nie znam, bo wyrosłem z obcisłych gaci w dzieciństwie. sorki bejbe
- 1 0
-
2019-10-07 08:28
dokładnie tak - zawęzić obwodnicę od strony pustek 500m przed zjazdem z estakady (2)
i będzie i bez korków i bezpiecznie
- 1 7
-
2019-10-07 10:46
Zamknąć obwodnicę. Będzie jeszcze bezpieczniej. (1)
- 6 2
-
2019-10-07 11:16
Lepiej położyć się i umrzeć, wtedy żadnych wypadków nie będzie.
- 2 0
-
2019-10-07 10:15
nie zapomnij o kontrpasie rowerowym (1)
a w ogole to obwodnice zrobic po jednym pasie w każdą stronę, bedzie mniej wypadków.
- 8 0
-
2019-10-08 00:19
Zamknąć obwodnicę dla tirów i dostawczaków niech se jadą powoli dołem bo i tak jadą powoli. Na obwodowej wprowadzić prędkość minimalną 120 km.h i karać tych wolniejszych aż się nauczą nie blokować dróg.
- 1 0
-
2019-10-09 20:17
i jeszcze pas dla "lulajnogi"
- 1 0
-
2019-10-07 07:12
Nie ma dnia (4)
Aby nie było stłuczki lub korka...
To już taka codzienność.- 42 12
-
2019-10-07 07:49
Wczoraj nie było stłuczki i korka (2)
- 7 0
-
2019-10-07 08:15
i był dzień ;)))
- 7 0
-
2019-10-07 09:28
ale jaja!
- 2 0
-
2019-10-07 13:08
Wierna
Obwodnica powinna być jak najszybciej remontowane.Korki są już id godz.10.00 rano i tak do 19.00 to jest chore.Modernizowac jak najszybciej
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.