• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie bezpieczniej na przejściach dla pieszych w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
25 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przejście przez ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie wprowadzono już nową organizację ruchu. Przejście przez ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie wprowadzono już nową organizację ruchu.

Gdańsk wprowadza nowe elementy organizacji ruchu, które mają wymusić na kierowcach ograniczenie prędkości w obrębie przejść dla pieszych. Słupki ustawione wzdłuż jezdni, progi zwalniające oraz separatory uniemożliwiające omijanie przejść dla pieszych torowiskiem tramwajowym pojawią się do końca września m.in. na ul. Obrońców Wybrzeża, Mickiewicza oraz górnym odcinku ul. Kartuskiej.



W jaki sposób zmusić kierowców, by zwalniali przed przejściami?

Ulica Obrońców Wybrzeża jest pierwszą, na której już wprowadzono nowe elementy organizacji ruchu. Przed pozbawionym sygnalizacji świetlnej przejściem dla pieszych, na wysokości centrum handlowego, ustawiono 53 elastyczne słupki - zarówno w jezdni, jak i na krawężnikach po obu stronach drogi, które mają zawęzić szerokość toru jazdy.

- Jednocześnie wykonano również oznakowanie poziome w postaci powierzchni wyłączonej z ruchu, która zawęża w obecnej organizacji pasy ruchu do szerokości 2,75 m [zamiast standardowych 3-3,5 m - dop. red.] - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak przekonują urzędnicy, takie rozwiązania pozwolą wymusić na kierowcach znaczne obniżenie prędkości jazdy. Jest to o tyle ważne, że ul. Obrońców Wybrzeża pokonuje ok. 22 tys. pojazdów w ciągu doby, a jednocześnie w jej bezpośrednim sąsiedztwie zamieszkuje kilka tysięcy gdańszczan - w tym w najdłuższym, ponad 800-metrowym falowcu.

Historia narodzin blokowisk i falowców


Słupki z lampami LED na Kartuskiej



Dodatkowe słupki zaplanowano także na ul. Kartuskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Inżynierską. Dotychczas wybudowano tam azyl dla pieszych oraz wykonano nowe oznakowanie poziome. Teraz do tego wyposażenia dojdzie pięć słupków z solarnymi lampami LED, które mają zwrócić uwagę kierowców na istniejący azyl.

- Słupki będą posiadały osiem punktów świetlnych, a do ich pełnego naładowania wystarczą trzy godziny. Pozwolą one na 72 godziny pracy - wylicza Kiljan.

Progi zwalniające i separatory na Mickiewicza



Zupełnie inne rozwiązanie będzie wdrażane na ul. Mickiewicza. Tutaj przed przejściami dla pieszych na wysokości ul. Zbyszka z Bogdańca oraz Dubois i Mierosławskiego zostaną zamontowane wyspowe progi zwalniające.

Aby uniemożliwić ich omijanie torowiskiem tramwajowym, przewidziano podłużne separatory. Korekcie zostanie poddane też oznakowanie poziome.

Zniszczone separatory blokujące przed wjazdem na chodnik na ul. Klonowej. Zniszczone separatory blokujące przed wjazdem na chodnik na ul. Klonowej.

Dodatkowe progi zwalniające i separatory parkingowe



Ponadto - jak informują urzędnicy - progi zwalniające w najbliższych dniach będą montowane lub naprawiane na ulicach: Trakt św. Wojciecha, Czajkowskiego, Dmowskiego, Czermińskiego, Leszczynowa, Łódzka, Platynowa, Kampinoska, Smęgorzyńska, Bysewska, Jeleniogórska, Na Szańcach, Radarowa. Odtworzone mają być też separatory parkingowe na ul. Klonowej i Paganiniego.

Czytaj też:

Aktywiści chcą radykalnych zmian w prawie. Chodzi o pieszych



Miejsca

Opinie (229) 7 zablokowanych

  • piesi... (10)

    wreszcie... tyle się pieje o rowerach, ograniczaniu ruchu (tempo 30), wprowadzanie nowych stref płatnego parkowania, nowe buspasy... itd. Cieszy mnie to, ale nie ma znaczenia czy jesteś rowerzystą, motocyklistą, samochodziarzem, czy korzystasz z komunikacji miejskiej to zawsze jesteś pieszym.

    • 113 16

    • Aby być bezpiecznym (8)

      Trzeba samemu zadbać o swoje bezpieczeństwo! Życie jest jedno ;) pamiętajcie. A przepisy to martwa "rzecz"

      Tak jak kierowca nie wygra z pociągiem na przejeździe kolejowym tak pieszy nie wygra z samochodem na przejściu ;)

      • 14 14

      • a czemu NIE można by tak - jak w Norwegii (6)

        jedno przekroczenie o 5km/h i mandat, drugie czy trzecie takie lekkie przekroczenie i bez prawka na pół roku, a każde kolejne przekroczenie to prawko zabrane na rok lub na zawsze / bez sądów i całych tych poPiSowych ceregieli

        • 11 9

        • Czemu nie (4)

          ale zarobki też chcemy jak w Norwegii.

          • 9 8

          • co mają zarobki.... do zabierania prawka? (3)

            co mają zarobki.... do karania już od +5km/h ponad limit?

            • 8 5

            • To, że chcemy i jedno i drugie :D:D (1)

              • 4 0

              • Można tak zrobić, ale posłowie chodziliby pieszo. Nie zarzyna się kury znoszącej złote jaja, czy coś tam z drzewem i gałęzią.

                • 1 0

            • Błąd urządzenia pomiarowego oznacza się w procentach

              i tak też powinno się określać dopuszczalne przekroczenie dozwolonej prędkości. Te polskie 10km/h tolerancji przy ograniczeniu do 30 to jest aż 33% ponad normę. Jak dla mnie 10% byłoby akurat, większość urządzeń pomiarowych ma błąd określany na kilka procent więc byłaby pewność, że sąd nie zakwestionuje nałożonego mandatu.

              • 0 0

        • Ale przecież w Polsce

          zabranie prawa jazdy nie powoduje, że ten kierowca chodzi pieszo, jezdzi dalej

          • 2 1

      • Martwa bo nieegzekwowana

        Kilka kamer skierowanych na przejścia i posypią się mandaty

        • 7 2

    • Wiejski filozof...

      • 0 1

  • (16)

    Najlepiej wstrzymajcie cały ruch samochodowy :):):):):):)

    • 107 112

    • To byłby najlepszy sposób na samochodozę

      • 26 12

    • Który "geniusz" wymyślił te słupki? (6)

      Przecież to zasłania widoczność, co najmniej połowę pieszego z kilku różnych kątów.

      • 19 29

      • jeżeli półmetrowy słupek zasłania Ci pieszego na chodniku

        to proponuję przestać czołgać się po jezdni

        • 35 11

      • Proponuje udac sie do okulisty.

        • 11 6

      • kolejny miszcz kierownicy...puknij się w łeb

        • 5 3

      • (2)

        Niestety szczera prawda. Słupki przyłaniają widoczność i to bardzo. Jechałam tamtędy za dnia. Nie chcę wiedzieć co będzie w nocy. W mojej ocenie bardzo dużym problemem są sami piesi. Jak wchodzę na jezdnię nawet jak mam zielone rozglądam się. Dla mnie oczywiste. Niestety dla wielu pieszych to wiedza tajemna. Bezpieczeństwo? A co to? Wysepka to przedłużenie pasów... Dramat. Wczoraj zbliżam się do pasów jadąc autem. Widzę pieszą zbliżającą się do przejścia. Piesza wchodzi na pasy jakby nadal szła chodnikiem. Zero obserwacji i zainteresowania czy może bezpiecznie przejść. Dodam, że przejście bez sygnalizacji i zapadał już zmrok. Dopiero jak się zorientowała, że oświetliły ją reflektory skierowała wzrok na jezdnię. A później dziwić się, że są wypadki. Naprawdę dziwi mnie taka głupota i bezmyślność pieszych. Edukować powinno się nie tylko kierowców, ale przede wszystkim pieszych i rowerzystów. Ci często nie mają nawet elementarnej wiedzy, a to oni ponoszą największe konsekwencje.

        • 6 3

        • Zatem proszę zwolnić (1)

          Te słupki mają wymusić spowolnienie ruchu. Skoro mniej widać, należy zwolnić, aby nikogo nie zabić.

          • 1 1

          • Jesteś kierowcą? Wątpię.... Wiesz jak potrącenie nawet przy 5-10 km/h na godzinę ścina z nóg? Przeżyłeś to? Ja tak. Wystarczy, że uderzysz z głową o krawężnik i może być po tobie. Słupki mają zwrócić uwagę na przejście, uniemożliwić wyprzedzanie na nim, a nie ograniczać widoczność. Nawet jazda 30 km/h nie pomoże jak jeden z drugim właduje się bezmyślnie na jezdnię. A niestety połowa pieszych zachowuje się przy próbie przejścia przez jezdnię jakby nie miała mózgu. Już lepszy rozwiązaniem byłaby sygnalizacja świetlna. Poza tym kierowcy mają duży problem z płynnością jazdy. A działania, które są podejmowane niby w celu uspokojenia ruchu powodują tylko, że nagminnie przekracza się przepisy, bo brak jest zielonych fal. Brak dynamiki jazdy kierowców też nie pomaga. Jak przejdą cztery auta na zielonym to człowiek się cieszy. Dwa ostatnie oczywiście na żółtym. Szczególnie, przy próbie zmiany kierunku jazdy jest to widoczne. Takie działania i myślenie tylko generuje korki. Mam propozycję wprowadzamy zakaz poruszania się po Gdańsku jakimkolwiek pojazdów silnikowych. Pieszy wtedy będzie królem szos, będzie czuł się bezpieczny i zawsze będzie miał pierwszeństwo.

            • 0 0

    • Dokladnie

      Zakazać ruchu samochodowego w mieście, motocykli, rowerów, itp. Tylko pieszo ... będzie bezpiecznie i zdrowo hehe

      • 12 8

    • Na początek wystarczą podatki od samochodów. (2)

      Najlepiej jeszcze uzależnione od emisji spalin.
      Bo teraz wszyscy mieszkańcy zrzucają się na samoobronę przed zagrożeniem generowanym przez zmotoryzowaną mniejszość.
      Przynajmniej na to byłyby pieniądze od tych, którzy te koszty generują.

      • 9 22

      • (1)

        Wydaje mi się że akurat zmotoryzowani są większością... Ale ok.

        • 4 2

        • Zależy jak zdefiniujemy "zmotoryzowanych?

          • 0 0

    • Tramwajowy też- bo pod tramwaje również wchodzą jak święte krowy ;)

      • 4 8

    • uwazam, że strefa 30 jest wymyslona po to żeby nic nie robić

      • 5 3

    • To jest moje marzenie :))))

      • 0 1

    • ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Jestem za, tak jak zrobili w Oslo. W ścisłym centrum w ogóle nie powinno być samochodów, miasto by odetchnęło, nie byłoby korków. :) Lepsze powietrze, mniej hałasu, same plus.

      Chcesz pojeździć swoim golfem? Jedź na obwodnicę albo od razu na tor - honk honk, jedziemy po was ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      • 1 2

  • W pierwszej kolejności (12)

    Oświetlić prawie wszystkie przejścia, do tego zakaz parkowania w obrębie ok 10m z każdej strony przejścia. Często nie widać zwyczajnie pieszych.To by wystarczyło.

    • 190 5

    • (2)

      Jest już taki przepis co do parkowania. Nieistniejąca SM ani policja go jednak nie egzekwują. Co więcej spółdzielnie, jak i same miasta łamią przepisy wyznaczając miejsca parkingowe bardzo blisko pasów - konsekwencji żadnych za to oczywiście nie ponoszą. Witamy w państwie z kartonu.

      • 56 3

      • (1)

        A będąc przy przejściach, kto wie dlaczego wszystkie przejazdy rowerowe przez ulice są okamerowane? Kamery nad przejazdami są skierowane nie na przejście dla pieszych, nie na ulicę, a na ścieżkę rowerową. Czy dlatego, by udowodnić, kto miał większą rację jakby się coś stało?

        • 2 1

        • Nie interesują mnie łapki w górę czy w dół. Chcę konkretnej odpowiedzi.

          • 0 0

    • (1)

      Są przepisy zarabiające parkowania w obrębie skrzyżowań i przejść. Ale obecni kierowcy nie potrafią jeździć a dopiero co wymagać od nich znajomości przepisów;) zapomnij . Egzaminy są zbyt łagodne... A druga sprawa jest zły system sortowania kursantów- nie każdy nadaje się na kierowcę. Po 2gie wprowadzić egzaminy po roku od otrzymania uprawnień. Po 3cie badania psychologiczne po 60 r.ż. po 4te piesi muszą zacząć myśleć i dbać o swoje bezpieczeństwo.

      • 16 6

      • Nie da się przepisami wychować chamów

        Wszystko, o czym Pan pisze wynika z prostactwa. Nie niewiedzy.

        Tak, jak jazda 110 kmph na Grunwaldzkiej nie wynika z braku wiedzy o limicie prędkości.

        • 1 0

    • (1)

      ja bym zdelegalizowal przejscia dla pieszych przez jezdnie o dwoch pasach ruchu w tym samym kierunku jezeli na takim przejsciu nie ma sygnalizacji swietlnej. to jest najbardzij zabojcze przejscie przez ulice poniewaz kierowcy sie wyprzedzaja na takich przejsciach

      • 8 13

      • Ja mam lepszy pomysł

        Przed każdym takim przejściem drogę zwęzić do jednego pasa i nie będzie problemu z wyprzedzaniem się. Jak się d**ile nie potrafią nauczyć takiej prostej rzeczy to niech stoją w korku przed każdym takim przejściem.

        • 3 2

    • Tobie by wystarczyło, bo nie wystawiasz 4 liter z blachosmroda.

      • 3 6

    • nieprzytomni ludzie (3)

      Wszystko jest dobre by zwiększyć bezpieczeństwo na naszych ulicach ale na ludzi nieprzytomnych nic nie pomoże a są tacy w śród nas ci z telefonami komórkowymi co nie wiedzą nawet że są na ulicy bo całym sobą są w telefonie i nie zauważają ani samochodów ani innych pieszych a nawet słupów na ulicy czy przystanków autobusowych a to prosta droga do wypadków i nic na to nie pomoże !

      • 8 4

      • (2)

        Stałem na skrzyżowaniu przed czerwonym. Włączyła się zielona strzałka, więc ruszyłem. Przed przejściem przez ulicę, w którą miałem skręcić stał tłum. I jeden zapatrzony w dotykową miłość swego życia pewnie widział kontem oka, że samochody ruszyły i również rozpoczął wędrówkę na "drugą" stronę. Na szczęście przy skręcie prędkości są niewielkie.

        • 2 1

        • Hmmm, nawet nie wiedziałem, (1)

          że mogę otworzyć sobie w banku konto dla mojego oka.

          • 1 0

          • Brawo ty. Moja skucha. Kont oka? Ciekawy związek.

            • 0 0

  • dajcie spokoj z tymi progami zwalniajacymi (8)

    znowu kupicie jakies tanie badziewie, a suvy i tak na tym nie zwalniaja. reszta ok.

    • 149 15

    • suvy? ja kompaktem nie muszę bo miętki

      • 7 0

    • autobusy, terenówki, ciezarowe pieknie rozwalaja te progi ;)

      • 8 0

    • Po uj te słupki?

      Przecież nikt po krawężnikach nie jeździ. Między słupkami powinny być linki aby ludzie nie przechodzili

      • 14 3

    • Z moich obserwacji wynika (3)

      Że im bardziej terenowe auto, tym bardziej zwalnia przed wszelkimi progami.
      No szlag mnie trafia jak widzę niunię w range roverze czy nawet jakimś x5 czy innym dużym suwie, która zwalnia prawie do "0".

      • 5 13

      • (1)

        Lepiej nie wyjeżdżaj z domu jak już od takiej bzdury cię szlag trafia. Dość jest już agresji na drogach.

        • 14 4

        • Kto dba ten ma. Przecież ona ma psa w torebce na przednim siedzeniu.

          • 2 0

      • Warga na botoxie mnie podskakuje jak nie

        zwalniam na progach no i rzęsy łopoczą.

        • 0 0

    • A czy nie lepiej nie remontować dróg - dziury w jezdni spowalniają ruch a koszty znikome

      • 8 1

  • słupki i farba opanowały trójmiasto (3)

    • 87 9

    • raczej słupki i progi zwalniające (1)

      farby nadal brakuje na wielu drogach

      • 11 3

      • Mówisz tak bo nie jeździsz pewnie motocyklem, inaczej byś pewnie powiedział

        im mniej tej białej emulsji i przyczeponości skórki od banana tym lepiej. Polscy drogowcy to Bareja i Monty Python w jednym. Upychają sygnalizacje świetlne na każdym skrzyżowaniu i przejściu dla pieszych, miasto jest zakorkowane, a oni walą więcej świateł, żeby to wszystko jeszcze bardziej zapchać. Trident i zielona fala, haha pięknie rozeszły się miliony. Rogatki tramwajowe z gumy na których fruwasz jak na lodowisku, nie wiem kto myśli w tej grupie zawodowej?

        • 3 1

    • Pewnie przykład

      idzie z Gdyni heheh

      • 4 0

  • (3)

    Super, a mnie wlasnie dokladnie na tym przejsciu na obroncow pare dni temu wyprzedzila policyjna kia cee'd (tajniaki), a potem z predkoscia rakiety polecieli po strefie wylaczonej z ruchu prosto na komisariat. Wiec co z tego ze slupki skoro nawet policja ma to w powazaniu.

    • 88 16

    • Wczoraj tak miałem (2)

      Zatrzymałem się, aby przepuścić panią z wózkiem, a oznakowana policja ominęła mnie, mimo że pani już była na przejściu.

      Nie wiem jak to kulturalne skomentować...

      • 12 2

      • Wyszedłem do żabki (1)

        Stoi dwa radiowozy pod sklepem, pod zakazem stania/parkowania, bez kogutów. W obrębie 50 metrów 15 zaparkowanych aut na chodniku w strefie zamieszkania i pomiędzy aut policyjnych jedno auto, jak ja wyszedłem ze sklepu to policji już nie było, jak i mandatów.

        • 1 0

        • Gdzieś jest granica pomiędzy racjonalnymi rozwiązaniami, a tymi, które są wręcz upierdliwe, nieprzemyślane i utrudniają życie, nie ma się co dziwić, ze nawet policja stawia opór/ ma w poważaniu rzeczy, które ktoś bezmyślny ustala, byle tylko pieszych połechtać po dzyndzelku

          • 0 5

  • kiedy jakiekolwiek inwestycje na południu Gdańska? w wielu miejscach nie ma nawet chodnika.... (8)

    • 42 24

    • np. ul. Niepołomicka przy Kampinoskiej, trzeba zmieniac 3 razy stronę, żeby iść chodnikiem, przy Kampinoskiej bez przejścia i na zakręcie...

      • 9 3

    • dlatego (5)

      mniej zapłaciłeś za metr

      • 15 13

      • puknij się w mur zanim coś napiszesz (4)

        może bedziesz lepiej myślał ... masakra !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! to że ktoś kupił mieszkanie na południu gdańska to znaczy że ma chodzić po trawie i jezdzić po polu ... masakra

        • 12 8

        • A ma znaczyć, że inni gdańszczanie mają ci fundować ten chodnik? Gdzie płacisz podatki? (3)

          • 10 7

          • (2)

            w Olecku ale nie wiem co to ma do rzeczy ????!!!

            • 6 5

            • To pisz do gminy Olecko żeby ci chodnik w Baninie czy tam Straszynie zrobili. A nie tu skomlaj... (1)

              • 6 2

              • jestem z olecka yyyyy

                slina mi leci

                • 0 0

    • A co, nie ma?

      A to ciekawe bo mam inne spostrzeżenia.

      • 4 3

  • A czy te słupki na Obrońców Wybrzeża są podświetlane ? (16)

    Bo jeżeli nie, to w nocy kierowcy mogą mieć problem i będzie pogorszenie a nie poprawa bezpieczeństwa ruchu.

    • 71 12

    • (10)

      celem jest raczej poprawa bezpieczenstwa pieszych, a jak kierowca sie nie czuje bezpiecznie, to powinien zwolnic do predkosci bezpiecznej

      • 15 8

      • jak będzie szaruga, kierowca nie ma szans na zobaczenie jakiegoś małego słupka na jezdni (9)

        • 12 9

        • (8)

          tym bardziej powinien zwolnic

          • 13 7

          • (1)

            Z jakiej szybkości do jakiej?

            • 8 3

            • z niebezpiecznej do bezpiecznej

              • 12 4

          • ma zwolnić przed czymć.. czego nie widać ? (5)

            • 15 5

            • Tam jest 50km/h i oświetlona ulica

              Lepiej nie będzie.

              • 13 0

            • Przejścia dla pieszych nie widać? (2)

              • 3 0

              • Witać

                Teraz się będzie patrzeć na słupki a nie na pieszych na przejściu. Jak dla mnie to odblaskowe pasy na przejściu i świecący znak przejście dla pieszych a nie coś co odwraca uwagę od przejścia.

                • 9 2

              • ani przjeścia, ani słupków

                bo nie oświetlone

                • 3 0

            • Przed każdym przejściem dla pieszych

              jest informujący o nim odpowiedni znak drogowy a i tak większość jest niebywale zaskoczona, że jakiś pieszy śmie mieć w ogóle zamiar przejść na drugą stronę nie mówiąc już o obowiązkowym według prawa zwolnieniu w takim miejscu.

              • 1 0

    • słupki mają to, wo co najchętniej opakowalibyście wszystkich pieszych

      elementy odblaskowe. Oczywiście odblasków na słupkach "nie widać" - ale do pokrętnej logiki już przywykłem.

      • 8 3

    • Rowerzyści w Gdyni jakoś nie muszą mieć podświetlanych słupków (1)

      To i kierowcy dadzą radę

      • 2 0

      • Gdyńscy rowerzyści mają lepszy wzrok i nie potrzebują podświetlanych słupków.

        • 1 0

    • Zawsze znajdzie się jakieś usprawiedliwienie dla zapie#*!@czy

      Zwolnij, a nie będziesz miał problemu z zauważeniem pieszego, rowerzysty czy słupka. Jak dalej nie widzisz to oddaj prawko

      • 6 3

    • Kierowcy zawsze maja problem ze wzrokiem

      Najchętniej wszystkich by przebrali w odblaski. Inni uczestnicy ruchu jakoś sobie radzą. Może należy z tego wyciągnąć wnioski?

      • 4 3

  • przydałaby się edukacja kierowców (15)

    żeby zwalniali przed przejściami, do których zbliża się pieszy z zamiarem przejścia, tak jak to nakazuje przepis

    • 44 26

    • Ojojojo (3)

      A ten pieszy co wczoraj wlazł pod pociąg;) to był ostrożny? Może pociąg miał zwolnić. ;) ?

      Powiem Ci , że jestem kierowcą od 12lat ... I czegoś takiego z pieszymi nie było kiedyś. Obecnie piesi w ogóle nie myślą . a gdybym Ja będąc kierowcą patrzał, że wszędzie tam gdzie mam pierwszeństwo to jest moja racja . To już dawno albo byłbym na cmentarzu albo ciągle u blacharza- bo inni nie potrafią jeździć i aby być całym i zdrowym trzeba uważać co robią inni nawet gdy robią coś niezgodnie z przepisami. Pytanie tylko czy chcesz być cały i zdrowy czy być tym który miał pierwszeństwo i przepisy były po Twojej stronie ;)

      • 14 15

      • (2)

        "Ja będąc kierowcą patrzał, że wszędzie tam gdzie mam pierwszeństwo to jest moja racja" A tak nie jest? Będąc na drodze z pierwszeństwem ktokolwiek zwalnia widząc samochód zbliżający się z podporządkowanej?

        • 5 9

        • Jak widzę , że leci jak wariat to tak

          • 9 0

        • Widząc sposób w jaki się zbliża czasem zwalniam. Wielu kolizji a nawet wypadku udało mi się dzięki temu uniknąć

          • 12 0

    • Gratuluje (3)

      Cytat:
      "przydałaby się edukacja kierowców
      żeby zwalniali przed przejściami, do których zbliża się pieszy z zamiarem przejścia, tak jak to nakazuje przepis"

      Gratuluje znajomosci przepisow.... W Polsce pieszy musi wejsc na przejscie i dopiero wtedy ma pierwszenstwo. i wlasnie przez takich "inteligentow" jak Ty pozniej sa wypadki. Moze najpierw niech piesi zaczna uzywac tego organu co jest pod kopula. Rowerzysci tez nie maja kompletnie zadnej wiedzy o przepisach. Znowu ostatnio widzialem rowerzyste na obwodnicy na wysokosci Auchan.

      • 14 13

      • Dziękuję zasmucony (2)

        faktem nieznajomości przepisów, jak powyżej, prawdopodobnie przez kierowcę. Cóż, przepis wyraźnie mówi o obowiązku zmniejszenia prędkości tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się na przejściu lub na nie wchodzących lub wjeżdżających, a pan A wyraźnie go nie zna.

        • 8 10

        • (1)

          Niewiele zrozumiałeś A resztę sobie dopowiedziales

          • 5 2

          • Niestety ale to większość kierowców

            nie potrafi rozróżnić pierwszeństwa od obowiązku zwolnienia. Znak D-6 według obowiązującego w Polsce prawa zobowiązuje kierowcę do zwolnienia i zachowania szczególnej ostrożności bez względu na to czy na przejściu jest pieszy czy go nie ma. Innymi słowy nawet jak masz pierwszeństwo bo pieszy jest na chodniku a nie na przejściu to i tak Twoim zasr*nym obowiązkiem jest zwolnić.

            • 3 2

    • A pieszych żeby rozglądali się przed zbliżeniem się do drogi

      po której jedzie samochód z zamiarem przejazdu :)

      • 12 8

    • przepis stanowi ,że na ulicy i przejściu kierujący ma pierszeństwo przed pieszym, chyba że ten jest już na ulicy. (1)

      Właźcie na przejście pod samochód ! Auto się wyklepie na wasz koszt , albo rodziny. Będzie więcej mieszkań na rynku i miejsca w autobusie frajerzy z Pcimia Dolnego, co znają przepisy !

      • 12 3

      • tu mowa o przepisie nakazującym zmniejszenie prędkości przed przejściem

        pobudka!
        I na kurs, jeśli nie znasz

        • 6 6

    • Prędzej świnie nauczysz fruwać, niż większość polglowkow zwalniania, czy prawidłowego parkowania. Przykład z dnia dzisiejszego, ul Beethovena, asfaltowy ciąg pieszo-rowerowy, obok zatoczka z kostki do bezpłatnego parkowania i co robi jedna kur...a z KIA? Tak, tak, parkuje centralnie na środku chodnika.

      • 4 1

    • bydła nie wyedukujesz, jest ich trochę i to widać wszędzie

      • 3 1

    • (1)

      Nie ma takiego przepisu o jakim piszesz ale należy zwolnić przed przejściem. BTW co to znaczy z zamiarem przejścia?

      • 6 1

      • Jest taki przepis

        Polska ratyfikowała w 1988 roku Konwencję Wiedeńska, która do tego zobowiązuje kierowców. To, że ten przepis nie został umieszczony przez polskiego ustawodawcę w PORD nie oznacza, że nie obowiązuje.

        • 2 0

  • Tragedia (5)

    z tymi słupkami, nie można zjechać na krawężnik i puścić np. karetkę...bez sensu. Wczoraj była taka dezorientacja przed skrzyżowaniem, ze ludzie zatrzymywali się myśląc, że to remont.

    Pierw odmóżdża się społeczeństwo, nie edukuje, przyzwala na arogancje, a potem słupkuje się całe miasto, kładzie gdzie popadnie progi zwalniające ...do tego gdzie starczy kasy to światła i jeszcze słupki odgradzające pasy ruchu.
    Tragedia na durnotę nie ma lekarstwa, żadne przepisy, obostrzenia nie pomoże. edukacja, kara i nagroda.

    • 103 29

    • Z pieszymi tutaj jest ta sama sytuacja co ostatnio z matka która nie pilnowała córki i przytrzasnely ją drzwi . Widać brak edukacji i ostrożności matki . Patologia.

      • 10 7

    • wymyslaj jeszcze...wymyslaj.......lu

      • 5 4

    • dobrze pisze

      jak karetkę przepuścić? nie da się !!!!

      • 7 3

    • Piesi (1)

      Idzie taki młody pitola przez przejście z prędkością 1km/H i rozmawia przez komórkę. Kierowca nie może, pieszy tak. Ale ruch zatrzymany bo i**otka idzie.

      • 8 7

      • Logika...

        Ta, młody to niech przebiega przez przejście bo Jaśnie Pan kierowca nie chce zatrzymać pojazdu? Starsze osoby o lasce to pewnie wg. Ciebie w ogóle nie powinny mieć prawa przechodzić przez ulicę co?

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane