- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (70 opinii)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (105 opinii)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (276 opinii)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (307 opinii)
- 5 Zajrzyj do międzywojennych witryn (31 opinii)
- 6 Gdynia w ruinie czy rozwoju? (171 opinii)
Kolejny odcinek Hallera do remontu
Odcinek al. Hallera pomiędzy ul. Grudziądzką a al. Płażyńskiego zyska nową nawierzchnię. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na modernizację 600-metrowego odcinka w kierunku Brzeźna. Modernizacja kolejnego odcinka alei łączącej Wrzeszcz Dolny z Brzeźnem potrwa 10 tygodni i realizowana jest ze środków Budżetu Obywatelskiego.
W poprzednich latach miasto wyremontowało też odcinek od ul. Okrzei do ul. Mickiewicza oraz od ul. Mickiewicza do ul. Kościuszki. Teraz przyszła kolej na remont ostatniego fragmentu przed al. Macieja Płażyńskiego.
We wtorek Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na modernizację 600-metrowego odcinka w kierunku Brzeźna. Prace mają polegać na wymianie nawierzchni pomiędzy ul. Grudziądzką a al. Płażyńskiego.
Ponadto inwestycja zakłada także remont konstrukcji jezdni, wymianę krawężników, remont zjazdów, zatoki autobusowej i zatoki postojowej, a także regulację pionową studni i włazów, wykonanie oznakowania oraz nasadzenia krzewów i trawników.
- Konstrukcja nawierzchni na przedmiotowym odcinku al. Hallera jest w złym stanie technicznym i wymaga modernizacji oraz wzmocnienia. Nawierzchnia jest nierówna, wykazuje liczne zapadnięcia wskazujące na utratę nośności oraz wyboje. W nawierzchni występują liczne spękania poprzeczne o charakterze odbitym. Na przedmiotowym odcinku występują spękania siatkowe o różnej intensywności zlokalizowane w większości na prawym pasie ruchu. W nawierzchni występuje dużo łat, czasem na całej szerokości pasa i w różnym stanie. Występują spękania wokół studni i kratek ściekowych. Na przedmiotowym odcinku występują koleiny, zlokalizowane głównie na prawym pasie ruchu - opisują urzędnicy stan techniczny obecnej jezdni w dokumentacji przetargowej.
Jak piszą urzędnicy, głównym celem inwestycji jest "polepszenie warunków bytowych mieszkańców oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Celem pośrednim jest poprawa wizerunku drogi".
Oferty poznamy 22 lipca. Zwycięzca przetargu na wykonanie prac będzie miał 10 tygodni (od dnia zawarcia umowy).
Remonty odcinków al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej zaplanowane są w kolejnych latach. Obecnie trwają prace nad dokumentacją projektową dla poszczególnych fragmentów jezdni. W maju rozstrzygnięto przetarg na dokumentację dla odcinka od ul. Wczasy do al. Płażyńskiego.
Opinie wybrane
-
2021-07-07 08:13
Kolejna inwestycja pod deweloperów (4)
Zajmijcie się drogami, które wymagają pilnej interwencji, jak niebezpieczny skrót od ul. Kartuskiej do Piekarniczej na Morenie dolnym odcinkiem starej Myśliwskiej, tam brak chodnika przy zbiorniku retencyjnym dla pieszych a jak się mija np. śmieciarka z osobówką to żeby mogły przejechać zjeżdżają na wąskie piaszczyste pobocze po którym jeszcze
Zajmijcie się drogami, które wymagają pilnej interwencji, jak niebezpieczny skrót od ul. Kartuskiej do Piekarniczej na Morenie dolnym odcinkiem starej Myśliwskiej, tam brak chodnika przy zbiorniku retencyjnym dla pieszych a jak się mija np. śmieciarka z osobówką to żeby mogły przejechać zjeżdżają na wąskie piaszczyste pobocze po którym jeszcze można się przecisnąć żeby udać się na przystanek autobusowy. Więc pytam się co jest ważniejsze życie i bezpieczeństwo człowieka czy modernizacja istniejącej drogi
- 48 47
-
2021-07-07 14:32
troche pewnie pod deweloperow
ale czy ty widziales al. Hallera przed remontem? niektore drogi gruntowe mialy lepsza nawierzchnie :)
- 3 0
-
2021-07-07 11:27
Ale tam to nie morena ale
Zabornia
- 1 0
-
2021-07-07 10:29
Po co te trolowanie?
Rozumiem, że Ty wolisz jeździć po dziurawych drogach? Okoliczni mieszkańcy jak widać mają inne zdanie.
- 12 3
-
2021-07-07 08:38
"...realizowana jest ze środków Budżetu Obywatelskiego."
Zastanów się teraz na czyją prośbę ta droga jest remontowana.
- 28 0
-
2021-07-07 17:10
Drobne mi się nie zdradzają (1)
jak słyszę o "zrównoważonym rozwoju miasta". Jakie to szkoły trzeba pokonczyć, żeby coś takiego wymyślić jak te udoskonalenia na Hallera. Kolejna kompromitacja władz Gdańska. Ale czego tu oczekiwać jak wg nich "zatoczki autobusowe generują korki" (to słowa jednego z urzędników).
- 5 1
-
2021-07-07 20:36
Zatoczki autobusowe przede wszystkim spowalniają autobusy
Szybkość komunikacji miejskiej to priorytet
- 0 1
-
2021-07-07 12:08
Masakra (8)
Jest gorzej niż było, po cholere te zwężenia i slalom? Ostatnio tylko utrudnia się kierowcom: odwrócony kierunek na Piramowicza, zabrany pas na Grunwaldzkiej i Hallera itp. Niestety ale żyjemy w czasach w których czy chcemy czy też nie musimy korzystać z aut zamiast nam ułatwiać tylko utrudniają życie
- 63 15
-
2021-07-07 16:33
Zwężenia są po to,by piesi bezpiecznie przeszli po pasach.
Jestem kierowcą, ale akurat to uważam za dobre rozwiązanie.Mnie to nie denerwuje .Denerwują mnie nerwusy za kierownicą, którzy tylko patrzą na swój nos.
- 6 3
-
2021-07-07 16:25
Brednie
Bredzisz
Masz komunikację miejską.
Rowerem też możesz jeździć- 1 2
-
2021-07-07 15:31
(1)
Ano zwężenia są po to aby za kilka lat znowu ktoś zarobił poszerzając ulicę i tak interes się kręci.
Miasto absurdu, wsadzcie sobie ten plan transportu zrównoważonego tam gdzie światło nie dociera.- 6 1
-
2021-07-08 10:57
Zwężenia są po to, aby kierowczyki przestrzegały ograniczenia prędkości. Jak jest więcej niż jeden pas, to kierowczyki myślą że to autostrada 140km/h.
- 1 0
-
2021-07-07 14:37
Kasa
Tam jest parking. Będzie płatne parkowanie
- 0 0
-
2021-07-07 12:41
NIe musimy, to jest prywatny wybór (2)
Ok połowa gospodarstw domowych w Gdańsku nie posiada własnego samochodu. Uzależnienie mentalne od samochodu - to się leczy. PS. Slalomy i zwężenia są po to, abyś mógł gdziekolwiek zaparkować na Hallera (zwężenia pozwoliły na wyznaczenie parkingów, bo trawa między drzewami nie do tego służy) a meandrowanie nie pozwala rozpędzać się powyżej 50 km/h
Ok połowa gospodarstw domowych w Gdańsku nie posiada własnego samochodu. Uzależnienie mentalne od samochodu - to się leczy. PS. Slalomy i zwężenia są po to, abyś mógł gdziekolwiek zaparkować na Hallera (zwężenia pozwoliły na wyznaczenie parkingów, bo trawa między drzewami nie do tego służy) a meandrowanie nie pozwala rozpędzać się powyżej 50 km/h aby ludzie z okolic Hallera mieli szansę bezpiecznie przejść przez ulicę. Nie jesteś pępkiem świata, inni mieszkańcy też mają prawo do bezpiecznego i komfortowego życia, w tym zwłaszcza przejścia pieszo przez ulicę.
- 11 18
-
2021-07-07 17:20
Mowa o wyremontowanym odcinku - tam zwężenia nie są po to, żeby wyznaczyć miejsca do parkowania tylko po to, żeby jechać slalomem.
- 4 0
-
2021-07-07 12:49
Bez urazy
Jednak często jest to prosty wybór bo komunikacja kuleje. Ja jestem wytrwały i jeżdżę zbiorkomem. Tracę na dojazdy do pracy 1-1.5h.
Autem trasa zajmuje 20 minut.
I proszę o link do danych, że połowa nie ma auta- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.