- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (42 opinie)
- 2 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (64 opinie)
- 3 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (290 opinii)
- 4 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (221 opinii)
- 5 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (86 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (213 opinii)
Kontrole maseczek w SKM prowadzą policjanci w cywilu
Od początku tygodnia w kolejkach SKM jeżdżących między Gdańskiem a Wejherowem spotkać można policjantów, także w cywilu, którzy sprawdzają, czy przestrzegane są zasady sanitarne związane z pandemią koronawirusa, głównie chodzi o zakładanie przez pasażerów maseczek.
Przez pewien czas służby przymykały na to oko, bo i liczba zakażeń w naszym regionie była niska i stabilna. Teraz jednak, gdy chorych przybywa, policja ponownie zaczyna podchodzić do sprawy w bardziej restrykcyjny sposób.
Już w zeszłym tygodniu pisaliśmy o wzmożonych kontrolach w pojazdach komunikacji miejskiej. Teraz zaś przyszedł czas na kolejki SKM. Na początku tygodnia rozpoczęto masowe kontrole, w których udział brali policjanci z Gdańska, Sopotu, Gdyni i Wejherowa.
Każdy pasażer to może być policjant
Co ważne, część z nich sprawdzała przestrzeganie zasad sanitarnych w cywilu. Jeżeli więc jeździsz kolejkami i nie zakładasz maseczki, musisz liczyć się z tym, że każda dorosła osoba, która wchodzi do twojego przedziału, może być policjantem.
Efekty pierwszego dnia kontroli? W samym Gdańsku kilkadziesiąt pouczeń oraz trzy mandaty. Czy więc na karę finansową narazili się tylko ci, którzy awanturowali się w sprawie maseczek? Pytamy o to jednego z gdańskich policjantów.
- To raczej kwestia tego, czy ktoś w ogóle miał ze sobą maseczkę, czy też nie. Osoby, które po zwróceniu uwagi ją zakładały, otrzymywały pouczenie. Jeżeli ktoś w ogóle nie miał maseczki, to w jasny sposób sygnalizował nam, że jej nie zakłada. Nie jest jednak wykluczone, że już w kolejnych dniach mandaty otrzymają również osoby, które "zapomniały założyć" maseczkę, choć mają ją przy sobie - mówi nam policjant.
Gdańska komenda zapowiada, że kontrole będą cykliczne.
- Policjanci, głównie mundurowi, patrolują również rejony dworców oraz peronów i podejmują interwencje wobec osób naruszających przepisy - informuje Mariusz Chrzanowski z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Policjanci przypominają, że obowiązek zasłaniania ust i nosa musimy spełniać:
- na terenie nieruchomości wspólnych (np. na klatce schodowej),
- w autobusie, tramwaju i pociągu,
- w sklepie, galerii handlowej, banku, na targu i na poczcie,
- w zakładzie pracy, jeśli w pomieszczeniu przebywa więcej niż jedna osoba (chyba że pracodawca postanowi inaczej),
- w zakładzie pracy podczas bezpośredniej obsługi klienta/interesanta,
- w kinie i teatrze,
- u lekarza, w przychodni, w szpitalu, salonie masażu i tatuażu,
- w kościele i szkole, na uczelni,
- w urzędzie i innych budynkach użyteczności publicznej (w sądzie, w instytucji kultury, w banku, na poczcie itp.)
Z tego obowiązku zwolnione są jedynie osoby posiadające zaświadczenie lekarskie lub dokument potwierdzający: całościowe zaburzenia rozwoju, zaburzenia psychiczne, niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym lub głębokim, trudności w samodzielnym odkryciu lub zakryciu ust lub nosa, zaawansowane schorzenia neurologiczne, układu oddechowego lub krążenia, przebiegające z niewydolnością oddechową lub krążenia.
W komunikacji miejskiej w Gdańsku kontrole prowadzili także umundurowani policjanci
14 tys. policyjnych interwencji na Pomorzu w dwa tygodnie
W środę rano policjanci z komendy wojewódzkiej podali dane dotyczące dwóch ostatnich tygodni i interwencji związanych z przestrzeganiem zasad sanitarnych na całym Pomorzu. Okazuje się, że takich interwencji podjęto aż 14 tys., z czego ponad 11 tys. dotyczyło niezasłaniania maseczką ust i nosa.
Zapowiedzieli też wprowadzenie zasady "zero tolerancji", o której możliwości wprowadzenia wspominał też trójmiejski policjant, z którym rozmawialiśmy.
- Policjanci wielokrotnie zwracali uwagę oraz pouczali, jednakże postępujący wzrost zakażeń w regionie nakazuje stosować zasadę zero tolerancji. 500-złotowym mandatem może zostać ukarana osoba nieprzestrzegająca przepisów w związku z COVID-19 - mówi mł. asp. Anna Banaszewska-Jaszczyk z zespołu prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.
Opinie wybrane
-
2021-10-27 11:15
Słusznie! (94)
Mogę nie wierzyć w skuteczność maseczek, ale ktoś obok tak. Wypada okazywać sobie trochę szacunku i zrozumienia dla obaw innych. Trochę kultury!
- 514 625
-
2022-06-02 18:01
Maseczki
Tu nie chodzi o empatię czy szacunek. Chodzi o te że maseczki bardzo szkodą, na różne sposoby. Chodzi o to aby ludziom pokazać że mogą żyć normalnie, bez namordników, bez smyczy itp. System narzucił ludziom coś szkodliwego i trzeba to zrzucić dla dobra ludzi.
- 0 0
-
2021-12-12 21:34
zaszczep się. ulży normalnym ludziom
- 0 0
-
2021-10-29 12:41
A ja wierzę,że tylko wiadro na łbie pomaga.
Założysz?- 1 0
-
2021-10-29 06:28
Rozumiem, że jak będą kazali nosić nocnik na głowie to też założysz. Pokaż mi chociaż jedno badanie, które pokazuje, że maski działają na wirusa, który również przedostaje się przez skórę.
- 1 1
-
2021-10-28 18:45
Maski
Ty tak na serio? Dla czyjejś wiary mam coś nosić. Czyli jak ktoś obok mnie wierzy że czerwony balonik na sznurku przynosi mu szczęście, to ja też mam nosić go nosić? Żeby było mu lepiej?
Maski NIE chronią, gorzej - one roznoszą patogeny!!! i przyczyniają się do rozwoju epidemii, różnych epidemii, których mamy teraz wysyp. Maski tylko sąTy tak na serio? Dla czyjejś wiary mam coś nosić. Czyli jak ktoś obok mnie wierzy że czerwony balonik na sznurku przynosi mu szczęście, to ja też mam nosić go nosić? Żeby było mu lepiej?
Maski NIE chronią, gorzej - one roznoszą patogeny!!! i przyczyniają się do rozwoju epidemii, różnych epidemii, których mamy teraz wysyp. Maski tylko są elementem tresury. Każdy posiadający minimum wiedzy naukowej wie że maski (nawet te najlepsze dostępne) nie zatrzymują wirusa. Wirus przelatuje przez nie jak komar przez ażurowe ogrodzenie.- 2 1
-
2021-10-28 16:35
Nie masz racji.
Noszenie kagańca nie jest be wpływu na stan zdrowia noszącego (ograniczenie dopływu tlenu, wzrost nasycenia modnym CO2, hodowla grzybów w wilgotnym środowisku,.itp.) a ochrona przed wirusami to jak stawianie plotu dookoła domu dla ochrony przed komarami... Może jeden z nich przez roztargnienie trafi w siatkę...
Angażowanie Policji do takich działań to kolejny karygodny pomysł faszystowskiej władzy.- 3 1
-
2021-10-28 09:03
Tak?! ty tak na serio?!, czy już zupełnie na głowę upadłeś?!
Wszystko kompletnie wszystko co ten nierząd tworzy jest nielegalne, nawet w przypadku grypy żadna maseczka nie zadziała i bezpieczny dystans to uwaga! 30 metrów, przykro mi ci co odpowiadają za powstanie tego wirusa robią was w konia od samego początku. Ci co odpowiadają za powstanie tego wirusa odpowiadają również za powstanie tych pseudo szczepionek które jeszcze bardziej wam obniżą odporność no ale przecież oto właśnie chodzi.
Kancelaria lega artis - Blog- 2 0
-
2021-10-28 08:39
Szacunek dla smarków
Bezdomni nosza śmierdzące ubrania. Tez ubierz sie w ubranie ze śmietnika, aby uszoanować tych obywateli. Taka to twoja logika.
- 2 1
-
2021-10-28 07:12
Nie slusznie
Troche kultury, bo jezeli ten obok jest owca i wierzy w brednie, to niech uszanuje tego co ma gdzies ta klamliwa narracje. Troche szacunku i zrozumienia dla tych co sa ludzmi myslacymi.
- 3 0
-
2021-10-28 07:08
Jak ma maskę to się nie zarazi
- 3 0
-
2021-10-27 22:10
To czego się boi ten ktoś obok skoro ma tzw maseczkę ?
Bo jeśli się boi tzn nie wierzy w skutecxność tej maski a skoro tak to po co zskłada ?
- 9 1
-
2021-10-27 21:57
Niewolnik
Jw
- 2 0
-
2021-10-27 21:44
Wierzę w moc majtek na głowie
Jeśli też nie włożysz majtek na głowe w mojej obecności to znaczy że nie okazujesz mi szacunku :(
- 7 0
-
2021-10-27 21:01
kasia
jestes inteligentny inaczej, ppomysl, przeciez to dziala tez w druga stronę, niech zgadnę jestes kobietyą?
- 0 2
-
2021-10-27 19:05
Nikt nie broni noszenia maseczki osobie, która wierzy w jej skuteczność.
- 6 0
-
2021-10-27 18:50
Masz wyssany mózg
- 0 4
-
2021-10-27 18:28
ale jak ktoś w Boga wierzy to już kultury dla niego nie ma? mam gdzieś czyjeś przesądy, maseczki nic nie dają i nie ma sensu ich nosić
- 7 1
-
2021-10-27 18:03
Już niedługo niezaszczepieni będą prosić o tlen, bo będą się dusić powoli :) (1)
Niestety tlenu nie będzie, a oni umrą w męczarniach. Szkoda, ale tak musi być.
- 1 17
-
2021-10-27 18:21
Podłącz mózg pod tlen, ratuj ostatnie szare komórki.
- 13 1
-
2021-10-27 16:30
Ludzie są egoistami myślą tylko o sobie... karać, karać i jeszcze raz karać!!!
- 4 22
-
2021-10-27 15:04
Jak ktoś wierzy w słuszność masek to w szczepionki też wierzy
a skoro jestem zaszczepiony to nie będę mu przeszkadzać bez maski.
- 12 5
-
2021-10-27 14:27
Ja wierze w słuszność noszenia wiader na głowie, od jutra dla mnie masz mieć wiadro na głowie.
- 20 2
-
2021-10-27 14:00
(2)
Licza sie fakty, a nie wiara, a te sa jednoznczne: maseczki hamują rozprzestrzenianie sie tego wirusa. Albo wiec nosisz, albo wypitalaj ze spoleczenstwa.
- 16 37
-
2021-10-27 15:08
jakie fakty fakty korporacji farmaceutycznych na które te nie żałują grosza?
- 17 4
-
2021-10-27 15:13
do rozprzestrzeniania się wirusa przyczyniają się osoby z objawami - czyli, uwaga, takie osoby, które kichają i kaszlą! jaka jest szansa, że się czymkolwiek zarazić od osoby, która jedyne co robi, to oddycha przez nos? nie gada, nie kicha, nie kaszle, nie je. jak duży jest to procent?
- 18 1
-
2021-10-27 14:02
Nie jem kebaba bo obok stoi otyły na diecie...
Mniej więcej tak to ma wyglądać?
Odmawiam jedzenia słodyczy na mieście bo obok mnie może stać ktoś z cukrzycą i będzie czuł się urażony.
Nie słucham rapu bo sąsiad woli Zenona Martyniuka i będzie niezadowolony.
Jak używam perfum to tylko takich, które będą odpowiadały człowiekowi stojącemu obok, żeby go nie zemdliło od zapachuMniej więcej tak to ma wyglądać?
Odmawiam jedzenia słodyczy na mieście bo obok mnie może stać ktoś z cukrzycą i będzie czuł się urażony.
Nie słucham rapu bo sąsiad woli Zenona Martyniuka i będzie niezadowolony.
Jak używam perfum to tylko takich, które będą odpowiadały człowiekowi stojącemu obok, żeby go nie zemdliło od zapachu którego on nie lubi.
Prawda jest taka: jeżeli ktoś panicznie boi się wirusów różnorakich, bo jak wiemy to nie tylko jeden wirus istnieje, a boi się do tego stopnia że każdy człowiek stojący obok wydaje się być potencjalnym roznosicielem śmierci, to należy udać się do psychiatry w celu zdiagnozowania nerwicy natręctw. Nerwicę natręctw się leczy, jak każde inne zaburzenie psychiczne.- 25 5
-
2021-10-27 13:44
rere
To jak będę siedział obok islamisty to też mam burkę założyć ? Bo on w coś wierzy?
Bzdura totalna- 16 9
-
2021-10-27 13:32
to nich ten obok się zasczepi i będzie po problemie (10)
nie po to się szczepiłem żeby teraz maseczkę nosić
- 16 20
-
2021-10-27 15:52
(5)
Po to się szczepiłeś, aby w razie zachorowania przejść to możliwie lekko i szybko. Nie blokując miejsca w szpitalu i nie dając wirusowi szansy na kolejną mutację.
Jeśli ktoś myśli, że szczepi się tylko wyłącznie dla siebie i żeby nie nosić maseczki, to delikatnie mówią nie jest zbyt bystry.- 14 9
-
2021-10-28 16:50
Ja szczepiłem się i będę się zawsze szczepił TYLKO dla siebie. Reszta mnie nie interesuje. Nie próbujcie wzbudzać we mnie wyrzutów i troski o innych.
- 1 0
-
2021-10-27 23:31
NIe dając szansy na mutację?
Właśnie, że szczepienia mogą powodować nowe mutacje!!! Poczytaj o ADE
- 3 2
-
2021-10-27 17:08
Zaszczepił sie by władza mówiła o nim, że jest odpowiedzialny i m.in. nie będZie zarażał babci, dziadka itp. (1)
Nie pamietasz tych haseł???
- 11 2
-
2021-10-28 09:07
Pytanie skąd te nowe warianty świrusa, jest bardzo prawdopodobne że to właśnie zaszczepieni zarażają innych.
Od kiedy skorumpowanym rządzącym i mafii koncernów farmaceutycznych chodzi o Wasze zdrowie?!
- 2 2
-
2021-10-27 16:18
po szczepieniu żądam oddania mi prawa do decydowania o moim własnym zdrowiu i o ryzyku jakie chcę w związku z tym podejmować.
- 8 4
-
2021-10-27 14:04
(3)
Tylko kompletny ignorant moze cos takiego napisac. Mimo zaszczepienia nadal mozesz zarazac innych, a nawet zachorowac - im dalej od drugiej dawki, tym ryzyko wieksze. Mialbys mature, to bys byl w stanie to pojac.
- 22 15
-
2021-10-27 15:07
(1)
to po co były szczepieni a id..to dla utylizacji w ciałach ludzi syfu za miliardy zł?
- 12 6
-
2021-10-27 15:43
tak jak szczepionka Pandemrix
- 6 1
-
2021-10-27 15:11
ale co mnie obchodzą inni? co mnie obchodzi, że ktoś się zarazi? skończcie już z tą zbiorową odpowiedzialnością. to nie komuna! każdy niech dba o siebie i najlepiej się na tym wyjdzie.
- 26 9
-
2021-10-27 13:09
Wiara w jakieś średniowieczne talizmany to umysłowe średniowiecze.
Należy z tym walczyć jak z sektą a nie okazywać temu szacunek.
- 14 8
-
2021-10-27 13:03
to stadny deb..liz się nazywa szacunkiem?
- 25 11
-
2021-10-27 12:48
(2)
Ktoś obok może wierzyć w krzyżyk na szyi, jarmułkę na głowie - też będziesz nosił żeby okazać szacunek?
- 39 11
-
2021-10-27 15:50
argument inwalida (1)
Czy krzyżyk na szyi i jarmułka na głowie kogoś kto stoi obok w autobusie ma potencjalny wpływ na zdrowie Twoje i Twojej rodziny?
- 13 17
-
2021-10-28 16:49
No na zdrowie psychiczne ma bez wątpienia. Śmierć, sąd ostateczny itd...
- 0 3
-
2021-10-27 12:40
no właśnie, (5)
wiara w skuteczność zastąpiła dowody naukowe :)
- 37 10
-
2021-10-27 14:03
(4)
Dowodow naukowych na skutecznosc masek jest multum. Nie kazdy natomiast ma IQ pozwalajace wiedziec, jak ich szukac.
- 18 35
-
2021-10-27 14:30
(3)
Jest też mnóstwo badań naukowych, że maski są nieskuteczne :)
- 31 11
-
2021-10-27 16:12
(2)
Pokaż ;)
- 10 10
-
2021-10-28 08:59
osobiste oświadczenie ministra zdrowia PiS
- Jako lekarz z całą odpowiedzialnością mówię, że maseczki przed niczym nie chronią... one nie pomagają, one nie zabezpieczają przed wirusem, nie zabezpieczają przed zachorowaniem
- to czemu ludzie je noszą?
- Nie wiem!- 7 0
-
2021-10-27 17:08
Znajdz sobie
- 10 6
-
2021-10-27 12:29
(6)
jezeli ktos ma lęki to sie kieruje do psychiatry a nie proboje wmowic wszystkim na okolo ze jest normalny.
- 62 12
-
2021-10-27 14:02
(4)
Wiec niech konfederasci bojacy sie maseczek ida do psychiatry.
- 16 20
-
2021-10-27 15:07
ja się nie boję ja nie noszę na soebie zbędnych rzeczy po prostu
- 20 6
-
2021-10-27 14:05
Jest i znajomy czubek od konfederatów. (2)
Znow masz dostęp do Internetu w piwnicy?
- 15 7
-
2021-10-27 17:12
Boicie sie jak ognia znaienawidzonej Konfederacji:))))) Trolling na poziomie jednokomórkowca (1)
- 13 4
-
2021-10-28 08:58
PiS boi się prawdziwej Prawicy
bo sama obecność Prawicy w polskiej polityce - uświadomi ludziom, że PiS jest lewacką lewicą obsadzoną po sufit neokomuszkami
- 6 0
-
2021-10-27 13:23
przypomnę słowa Churchill'a:
"Faszyści przyszłości będą nazywać siebie antyfaszystami"
- 42 3
-
2021-10-27 11:59
nie, nie można poddawać się terrorowi strachu (22)
to nie prowadzi do niczego dobrego.
- 94 30
-
2021-10-27 12:30
Poczekaj jak będzie 20 tys. zakażeń dziennie (21)
Wtedy i wy, foliarze będziecie inaczej śpiewać
- 49 95
-
2021-10-29 06:31
Dodatni test nie oznacza, że masz c19. Proszę się douczyć a nie klepać wiadomość z TV.
- 1 1
-
2021-10-28 00:59
hahaha i co wtedy?
- 0 0
-
2021-10-27 19:10
Mało. Dajmy 200tys. dziennie.
- 6 1
-
2021-10-27 17:11
Ale jakim cudem! (1)
Przecież połowa społeczeństwa jest zaszczepiona.
Będziecie gnuśnieć w tych swoich smrodach do końca życia jak nie podniesiecie głów!- 16 8
-
2021-10-27 21:58
Dobrze że ty podniosłeś głowę i włożyłeś ją do sedesu
- 2 8
-
2021-10-27 15:26
niektórzy niezaszczepieni nie dożyją ... (1)
- 13 19
-
2021-10-27 17:09
Zaszczepieni również
- 22 4
-
2021-10-27 13:46
Prawie 2lata mineły i foliarze mają sie dobrze :D
- 23 3
-
2021-10-27 13:05
(6)
20 tysięcy?To będzie znaczyło bando id...tów że wasze szczepionki dają wielkie gie
- 50 35
-
2021-10-28 01:00
co racja to racja:)
- 0 0
-
2021-10-27 14:01
(4)
Polowa jest niezaszczepiona, bo Polacy to d**ile.
- 35 41
-
2021-12-12 21:35
szybciej biegnij po kolejną dawkę - więcej tlenu zaoszczędzimy
- 0 0
-
2021-10-28 16:46
Druga połowa nie powinna cię interesować skoro sam się zaszczepiłeś. No chyba, że dajesz się zaszczepić czymś w co nie wierzysz, że działa.
- 3 1
-
2021-10-27 15:06
Nie mierz innych swoją miarą umysłowa rozwielitko.
- 15 22
-
2021-10-27 15:06
tak a o ile byś się założył że gdyby się zaszczepiło 120% byłoby tak samo?
- 18 8
-
2021-10-27 12:35
nie, nie będziemy (5)
tak samo jak przy każdej innej wzmożonej grypie nie śpiewaliśmy inaczej.
- 88 38
-
2021-10-27 13:21
To nie grypa mądralo. (4)
- 28 50
-
2021-10-27 13:24
Fakt, to nawet nie przeziębienie. (3)
Przytłaczająca większość przechodzi to bez jakiegokolwiek objawu.
- 50 27
-
2021-10-30 08:47
słusznie! a co tam ci co zmarli albo płuca wypluli . ja nieśmiertelny wiem lepiej!
- 0 2
-
2021-10-27 13:27
Przytłaczająca większość przeżyła w Katyniu (1)
Więc gdzie jest problem?
- 18 35
-
2021-10-27 13:29
W twojej głowie.
Jak boisz się żyć to siedź w piwnicy.
- 40 22
-
2021-10-27 11:55
to jak ktoś obok wierzy w latajacego potwora spagetii to noś durszlak na głowie by go nie urazić
- 106 29
-
2021-10-27 11:25
(13)
to jak ten ktoś obok wierzy w skuteczność maseczki, to niechże ten ktoś ją sobie nosi, a nawet dwie i trzy jak ma ochotę, ale niech tym samym nie wymusza noszenia jej na innych, zdrowych osobach!
- 171 88
-
2021-10-30 08:42
(1)
nic nie zrozumiałeś , ci którzy się jak piszesz boją zakładają maski , chodzi o to żeby zwiększyć bezpieczeństwo masz i ty zakładać maskę by w razie zachorowania nie sprzedał choroby innym . dwie osoby zabezpieczone dają większe bezpieczeństwo niż jedna a druga moze zakażona jest niezabezpieczona . no ale do tego trzeba mieć szacunek do drugiego człowieka
- 0 1
-
2021-12-08 09:12
zdefiniuj mi proszę
pojęcie bezpieczeństwo. Dziwnie się patrzysz. No tak niebezpiecznie.
- 0 0
-
2021-10-27 15:25
Nie życzę sobie, żeby ktokolwiek wymuszał na mnie (9)
kontakt z osobami bez masek i ich wydzielinami!
- 48 58
-
2021-10-29 15:21
to schowaj sie w piwnicy i nie wychodz
- 2 3
-
2021-10-28 18:47
Już są długie kolejki
Polecam wizytę u psychiatry
- 2 0
-
2021-10-28 16:45
To się nazywa natura. Zamknij się w słoiku próżniowym.
- 6 6
-
2021-10-28 07:13
To nie wychodz z domu
I nie bedzies zmial kontaktu.
- 13 8
-
2021-10-28 00:58
to nos maske albo i 2, i daj innym spokoj
- 12 8
-
2021-10-27 16:16
Oj kocie, to załóż maseczkę i nie będziesz już miał z nikim kontaktu. Jakie to proste.
- 31 7
-
2021-10-27 15:29
(2)
czyli przez ostatnie 15 lat, nie licząc 3 pierwszych Twojego życia, mama zakładała Ci zawsze maseczkę abyś nie musiał mieć kontaktu z ludźmi?
- 59 17
-
2021-10-27 16:31
głupstacaż paruje od ciebie (1)
- 7 13
-
2021-10-27 18:19
Wracaj do szkoły analfabeto.
- 7 3
-
2021-10-27 12:48
I zdecydowanie niech tego szantazu nie nazywa kultura, bo to i**otyzm :)
- 88 50
-
2021-10-27 12:13
prawo i umowa społeczna (28)
Można się doszukać przepisu, który nie zmusza nasz do noszenia maseczek, więc nie będzie się ponosić odpowiedzialności.
Z punktu widzenia interesu społecznego i wzajemnego szacunku i dbanie o siebie oraz innych uprzejme jest noszenie tej maseczki.
Wiem, wiem głosy nie dajmy się ..... nikt mi nie będzie mówić co mam robić.
Można się doszukać przepisu, który nie zmusza nasz do noszenia maseczek, więc nie będzie się ponosić odpowiedzialności.
Z punktu widzenia interesu społecznego i wzajemnego szacunku i dbanie o siebie oraz innych uprzejme jest noszenie tej maseczki.
Wiem, wiem głosy nie dajmy się ..... nikt mi nie będzie mówić co mam robić.
Wystarczy dobra chęć i empatia aby nałożyć na chwilę tę maseczkę.
Zróbmy to dla siebie i innych, może dzięki temu choć jedno zdrowie a nawet życie uda się uratować.- 253 370
-
2021-12-08 17:31
A jsk Ci powiedzą żrbyś nosił czerwone wiadro na głowie ?
Z tych samych powodów co oczywiście wymi3niłeś , to też założysz ?
- 0 0
-
2021-11-02 22:47
Umowa społeczna? Gdzie jest mój podpis
Ale skoro umowa to ja nie widzę na niej mojego podpisu, na nawet nie ma ona uzasadnienia w państwie prawa, ale również w demokracji (kto głosował za przymusem noszenia maseczek?) A Polska konstytucją stanowi, że to jest demokratyczne państwo prawa
- 1 0
-
2021-10-29 11:03
Uważam, że skoro korzysta się z transportu publicznego to przewoźnik ma prawo żądać od pasażerów dostosowanie się do Jego zarządzeń.
- 3 3
-
2021-10-28 18:30
Maseczki i inne smycze
Robiono już dziesiątki takich badań. Około 85% populacji jest odporna na koronawirusy i nie musi się szczepić ani posiadać tzw. certyfikatów zdrowia. 22 miesiące chodzę bez maski i wielokrotnie miałem kontakty z zakażonymi i nic. Czuję się świetnie. Maski nie działają i nie chronią!!!, są tylko i wyłącznie elementem siania psychozy, strachu i
Robiono już dziesiątki takich badań. Około 85% populacji jest odporna na koronawirusy i nie musi się szczepić ani posiadać tzw. certyfikatów zdrowia. 22 miesiące chodzę bez maski i wielokrotnie miałem kontakty z zakażonymi i nic. Czuję się świetnie. Maski nie działają i nie chronią!!!, są tylko i wyłącznie elementem siania psychozy, strachu i stresu. Są elementem tresury społeczeństwa. Nigdy nie poddałem się narracji strachu. Przed chwilą oglądałem obrady rządu na żywo i występowali tam kompletni ignoranci, propagując paszporty covidowe, które kompletnie nie działają tak jak i szczepienia. Ale są doskonałym narzędziem do założenia ludziom smyczy i kagańca. W zależności od przyjęcia "obowiązkowego" "leku" obywatel będzie mógł lub nie będzie mógł skorzystać z kina, sklepu czy pracy. Opowiadali takie bzdury na mównicy, że po prostu nie mogę... Jak oni mogli trafić do sejmu.... Litości!
- 6 2
-
2021-10-27 18:10
większość musiałaby zmienić mentalność - a to raczej nie jest możliwe
co widać nawet po komentarzach; powiedzenie Polak mądry po szkodzie już dawno nie jest prawdziwe
- 2 13
-
2021-10-27 17:07
Ja żadnej umowy społecznej nie zawierem i nie zawarlem (2)
Także bujaj się gościu
- 19 5
-
2021-10-28 19:35
Nie musiałeś zawierać umowy, ale stosować się do zasad w czasach pandemii musisz. (1)
- 1 2
-
2021-10-29 13:16
Co za bzdury.
Muszę sobie szkodzić wdychają szkodzić wdychając CO2 abyś poczuł się lepiej. Jest ponad 200 prac naukowych mówiących o bezcelowości a nawet szkodliwości maseczkowania się.
- 2 1
-
2021-10-27 17:04
(1)
Jeżeli ktoś się boi wirusa niech nosi maseczkę, bo napewno się już zaszczepił.
Będąc tak zabezpieczonym przed covidem na pewno jest bezpieczny- 18 2
-
2021-10-28 19:34
Do pełni bezpieczeństwa potrzeba abyś ty się zaszczepił i nosił maskę. Nie masz prawa nikogo narażać na śmiertelną chorobę
- 2 3
-
2021-10-27 16:17
bezprawie+ (1)
okaż trochę szacunku, empatii dla moich trudności w oddychaniu przez maskę - zadbaj o mnie, uprzejmie proszę, uratuj moje zdrowie
- 21 1
-
2021-10-28 19:33
Przesiądż się na rower i zdrowo i świeże powietrze i oddychać łatwo. Szanuj innych.
- 0 2
-
2021-10-27 12:55
nie jezdzijmy autami
moze choc jedno zycie uda sie uratowac
- 28 3
-
2021-10-27 12:47
Noszenie maseczki jest bez sensu! (7)
Noszenie maseczki ma na celu tylko i wyłącznie straszenie oraz przypominanie o pandemii. Nie chroni ani przed złapaniem wirusa, ani przed sprzedaniem. Ba! Nosząc to na twarzy sami sobie szkodzimy częściowo wdychając powietrze wydychane, dmuchając sobie na gałki oczne, co powoduje wysuszenie i podrażnienie, a nie zmieniając maseczki co najmniej raz
Noszenie maseczki ma na celu tylko i wyłącznie straszenie oraz przypominanie o pandemii. Nie chroni ani przed złapaniem wirusa, ani przed sprzedaniem. Ba! Nosząc to na twarzy sami sobie szkodzimy częściowo wdychając powietrze wydychane, dmuchając sobie na gałki oczne, co powoduje wysuszenie i podrażnienie, a nie zmieniając maseczki co najmniej raz na godzinę (tak, tak, już widzę te całe tłumy, które zużywają kilka do kilkunastu maseczek dziennie) hodujemy na nich pleśnie i grzyby, co szkodzi zarówno układowi oddechowemu, jak i skórze.
Ale co tam - nosić, bo tak każą!- 64 44
-
2021-10-28 19:27
Panie Marku noś pan maseczkę w czasie pandemii nawet jeśli ci się wydaje że to bez sensu
Tak najzwyczajniej wypada. Miej pan szacunek dla innych i życia ludzkiego. A sens zawsze można odnaleźć należy tylko zaczerpnąć wiedzy z naukowego źródła informacji a nie z internetu. Maski prawidłowo noszone spełniają swoje funkcje. Można kupić w pełni skuteczną ffp3.
- 2 3
-
2021-10-27 14:35
Wspaniałe wymówki
milordzie.
- 3 4
-
2021-10-27 12:59
(3)
Kolejny janusz medycyny... nie ma pojęcia ale będzie pisał głupoty!
- 18 44
-
2021-10-28 18:33
(1)
Sam jesteś Janusz, że uwierzyłeś w pandemię. Bo dowody, naukowe badania i statystki jej nie widzą. Ale za to mamy nową niebezpieczną religię. Covidianizm
- 3 2
-
2021-10-28 19:31
Ada to nie wypada takich głupot pisać i tak się ośmieszać. Codziennie tylko Polsce umiera ponad 100 osób
to jakby trzy klasy dziennie a ty żyjesz w swiecie gier komputerowych. Nie wierz że masz kilka żyć. Szanuj życie bo nie dostaniesz drugiego.
- 2 0
-
2021-10-27 13:10
no ale co?
majtki trzeba na twarzy zmieniac ;)
- 9 1
-
2021-10-27 12:52
Rzeczowy komentarz :)
- 31 17
-
2021-10-27 12:18
załóż wiadro na łeb, zrób to dla innych! nie bądź egoistą! (6)
- 69 53
-
2021-10-28 19:23
Wiadro ty powinieneś założyć bo w czasach pandemii nie nosić maseczki to największy wstyd i obciach.
Nie masz prawa nikogo narażać.
- 4 1
-
2021-10-27 12:44
inteligencja i kultura osobista bezobjawowa się odezwała, wiadro,,, też pomysł
- 17 13
-
2021-10-27 12:37
Jak cie spotkam , to ci założę. (3)
- 41 34
-
2021-10-27 13:08
Załóż sobie ukończenie szkoły podstawowej, wtedy pogadamy. (2)
- 21 5
-
2021-10-27 13:38
(1)
nie każdy skończył jak ty na OHP
- 4 11
-
2021-10-27 14:06
Jesteś piśmienny?
- 7 3
-
2021-10-27 14:23
(22)
Jak będzie 20 000 i w kolejce do szpitala będzie oczekiwała twoja rodzina może założysz te maskę, ale przede wszystkim trzeba zachowywać odległość a ludzie jak te małpy jedna na drugiej
- 177 285
-
2021-10-30 19:49
Racja
Masz rację! Sama znam młode osoby, które przez ignorancję stracili życie i takich, ktorzy bardzo ciężko przechorowali. I to młodzi zdrowi ludzie. No jeżeli umierali starzy to mieli to gdzieś. Wcale się nie przejmowali.
- 0 1
-
2021-10-28 07:09
Mówi się trudno (1)
Jak umrę to umrę a inni i tak noszą maskę więc się nie zaraża
- 2 2
-
2021-10-28 19:51
Jarek załóż maskę i nie dyskutuj, jak ci nie zależy na sobie to noś maskę dla innych. Szanuj życie ludzkie.
Naprawdę w czasie pandemii tak wypada.
- 1 2
-
2021-10-27 18:39
Powiedz to szanownej Pani Prezydent Gdańska- ja jadąc do pracy komunikacją miejską, tak- jak małpy, jedna na drugiej. Zwiększona częstotliwość kursowania autobusów? Hahahaha.... A zatem małpy jutro do pracy! Jak sardynki bardziej...
- 11 1
-
2021-10-27 18:33
Strasz. W czasie wojny przed żydami straszyli
- 8 2
-
2021-10-27 15:20
Maseczki (3)
Jest ponad 100 naukowych opracowań znanych uniwersytetów że maseczki nie chronią przed emisja virusa , cząsteczki virusa są kilkanaście razy mniejsze niż tak zwany filtr maseczki bez żadnego problemu są przepuszczane
- 34 7
-
2021-10-28 19:49
kup maskę ffp3 nie przejdą
- 2 1
-
2021-10-27 15:28
(1)
No ale w tv mówią że trzeba nosić maseczki więc czego nie rozumiesz?
- 18 9
-
2021-10-27 16:19
nie mam tv...
- 11 2
-
2021-10-27 15:21
małpa siedź w klace - kaga ....niec już masz
- 12 6
-
2021-10-27 14:51
Odległość to jedno. (2)
Drugie to to, co widzę robiąc zakupy przy stoiskach z warzywami. Klienci, głównie starsze kobiety, maska sztywno na gębie ewentualnie wisząca pod nosem, i obmacywanie gołymi łapami wszystkich warzyw i owoców. Fuj!
- 13 5
-
2021-10-27 15:00
(1)
Dokladnie. I pomysleć, że jeszcze 2 lata temu to było normalne! Wiadomo przecież, że owoce i warzywa są sterylnie zbierane i przechowywane i każda osoba biorąca udział w logistyce np. Jabłka z drzewa do warzywniaka jest 8 razy weryfikowana czy jest zaszczepiona 3ema dawkami i przynajmniej przez 48h przed planowanym kontaktem z Jablkiem miala zalozone podwojne rekawiczki oraz maseczkę z przyłbicą plastykową na głowie :)
- 36 5
-
2021-10-28 19:48
Tym bardziej że niektórzy faceci smarkają nie w chusteczkę a przepuszczają wydzieliny nosowe przez palce na chodnik
- 5 1
-
2021-10-27 14:44
covidjanin !!! (8)
lecz się na nogi bo na głowę za późno
- 38 20
-
2021-10-27 14:50
Umrze Ci ktoś z rodziny to zmienisz podejście (7)
- 26 34
-
2021-10-27 23:47
Poltora roku minelo i nie zginal mi nikt z rodziny, znajomych albo znajomych znajomych (4)
Także nie dam sobie wstrzyknac jakiegoś syfu od firm które co roku płacą mld euro odszkodowań za skutki swoich leków/eksperymentow
- 9 8
-
2021-10-28 19:44
Jeśli taka twoja decyzja to nie wsiadaj do środków transportu, nie wchodź do sklepów, nie pokazuj się w pracy albo rób testy co
trzy dni. Spełnij warunki i już. Nie masz prawa nikogo narażać.
- 3 3
-
2021-10-28 06:27
(2)
A mi tak. Dwie osoby. W tym jedna 38 lat osieracając trójkę dzieci.
Życzę Ci dalszego szczęścia i nie trafienia na zmutowaną wersję która "wpasuje się" w twój układ odpornościowy.- 5 7
-
2021-10-28 06:54
covidotaliban (1)
to twój swiat, współczuję
- 5 2
-
2021-10-28 19:46
a twój to świat gier komputerowych, wiadomo. Ale możesz być ograny i okaże się że miałeś tylko jedno życie.
- 3 0
-
2021-10-27 14:59
Od kiedy umiera się od braku objawów? (1)
- 34 15
-
2021-10-28 19:41
kto ci obiecał że nie będziesz miał objawów.
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.