• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki na Łąkowej po otwarciu nowego skrzyżowania

Arnold Szymczewski
31 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Duże korki i nieświadomość kierowców, że są w strefie skrzyżowań równorzędnych, to codzienna rzeczywistość mieszkańców Dolnego Miasta od otwarcia nowego skrzyżowania ul. Łąkowej z Podwalem PrzedmiejskimMapka w Gdańsku.



Jak nowe skrzyżowanie wpłynie na ruch w okolicy?

Nowe skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego i ul. Łąkowej funkcjonuje od piątku, 24 lipca. Do największych zmian możemy zaliczyć m.in. wybudowanie naziemnych przejść dla pieszych oraz możliwość wyjazdu dla kierowców z ul. ŁąkowejMapka w lewo na Podwale PrzedmiejskieMapka, wprost do centrum Gdańska.

Nowe skrzyżowanie wygląda bardzo dobrze, ale zarówno mieszkańcy, jak i kierowcy w ciągu kilku dni zauważyli dwie niepokojące zmiany, które są wynikiem jego otwarcia.

Koniec prac na Łąkowej i Podwalu Przedmiejskim



1. Duże korki na ul. Łąkowej



W związku z tym, że po raz pierwszy na ul. Łąkowej - tuż przed krzyżówką z Podwalem - obowiązuje sygnalizacja świetlna, blokuje się jedna z głównych ulic Dolnego Miasta. Jest to efekt faworyzowania przez sygnalizację świetlną kierowców podróżujących Podwalem Przedmiejskim. Inżynierowie ruchu z GZDiZ zapewniają, że na razie światła pracują w trybie roboczym, a na finalną kalibrację musimy jeszcze chwilę zaczekać.

- W okresie testowym sygnalizacja nie realizuje wszystkich założeń. Trwają prace nad wdrożeniem pozostałych składników systemu sterowania ruchem uwzględniających także kwestie ruchowe dla poszczególnych relacji. Docelowe funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej ma być wdrożone pod koniec pierwszego tygodnia sierpnia. Procedura uruchomienia sygnalizacji jest identyczna jak w przypadku skrzyżowania ulic Podwale Przedmiejskie - Chmielna - mówi Joanna Bieganowska z Urzędu Miasta Gdańska. I dodaje: - Z uwagi na konieczność zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego zarządzający ruchem podjął decyzję o jej uruchomieniu z jednoczesnym prowadzeniem prac nad jej finalną kalibracją.

2. Brak świadomości kierowców o strefie skrzyżowań równorzędnych na ul. Łąkowej



Dotychczas ruch na ul. Łąkowej nie był tak intensywny i w związku z tym nie było problemu z wyjazdem z takich ul. jak ChłodnaMapka, SempołowskiejMapka czy KrólikarniaMapka. Teraz różnie to bywa, niektórzy stosują się do zasad, a niektórzy nie.

- Zanim otwarto nowe skrzyżowanie, ruch był o wiele mniejszy i kierowcy bez problemu wyjeżdżali z ulic prostopadłych do Łąkowej. Teraz, żeby wjechać z Sempołowskiej czy Chłodnej na Łąkową, czeka się w korku kilka minut, bo kierowcy nie zdają sobie sprawy z tego, że w tym miejscu obowiązuje strefa skrzyżowań równorzędnych - mówi pan Mariusz, mieszkaniec Dolnego Miasta.
Mimo że nasz czytelnik ma rację i to, że na tym obszarze obowiązuje tzw. strefa X, co potwierdza Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, to znaków poziomych czy pionowych informujących o strefie skrzyżowań równorzędnych na próżno szukać w tym miejscu.

- W ciągu ulicy Łąkowej znajduje się strefa skrzyżowań równorzędnych. Jeśli nie ma tam znaków, to ktoś musiał je zabrać. GZDiZ wyśle tam swoich pracowników i jeśli to się potwierdzi, zgłoszone to zostanie do odpowiedniego działu, który zajmie się stawianiem nowych oznakowań w tym miejscu - kończy Joanna Bieganowska.

Opinie (283) 7 zablokowanych

  • Ten remont skrzyżowania to przyklad dobrej zmiany na gorsze (15)

    • 374 68

    • po co tam jest bus pas jak jest tramwaj - niech ludzie przesiadają się na tamwaj jak jada z daleka (7)

      ...ale lewicowi urzędnicy/prezydenci miast w całej PL tępią kierowców chociaż to kierowcy płacą wysokie podatki w paliwie....żeby było na pensje i premie urzędników

      i miejsca parkingowe też są likwidowane

      • 40 18

      • (3)

        Bo tramwaj to za mało, jeżdżę tamtędy regularnie i tramwaje są przeludnione.

        • 13 4

        • Najlepsze jest zwężenie że bus musi zjechać z buspasa

          XDddd

          • 15 1

        • To niech tramwaj jeździ częściej

          • 18 0

        • Witamy w mieście dużej Du

          • 7 3

      • Może być tak że tramwaj jedzie w inne miejsce niż autobus ;)

        nie dziękuj że ci to wyjaśniłem.

        • 13 12

      • (1)

        Jakbyś sobie poczytał, to akurat do budżetu miasta nie wpływa ani VAT, ani akcyza, ani opłata paliwowa.

        • 7 0

        • Ciekawa teoria:)

          Dlatego miasto musi karać kierowców?

          • 5 2

    • Przypominam krewkim internautom. W Gdańsku rządzi PO (4)

      Przypominam krewkim internautom. W Gdańsku rządzi PO

      • 20 21

      • (3)

        I całe szczęście. Popatrz co się dzieje tam gdzie rządzi PIS. Nic się nie dzieje, potrafią tylko rozdawać kasę, której sami nie zarobili.

        • 34 14

        • Tam gdzie rządzi PIS (2)

          nikt nie robi magazynu śmierdzących kubłów od śmieci po ścianą straceń.

          • 14 17

          • tam gdzie rządzi PIs tam komuniści złodzieje

            • 9 2

          • To klamstwo

            • 2 4

    • Gdzie jest Ola?

      A mnie ciekawi czy Ola Jan.cka kopuluje przy tym skrzyżowaniu z okolicznymi menelami, czy tylko spotkania urządza na Królikarni ?

      • 1 7

    • dobre pomysly

      Dobrych wlodarzy platformy, zrobcie jeszcze kolo lotu I dworca to będę glosowal na was do smierci

      • 1 2

  • Niestety moi drodzy I kochani (11)

    korki czy będzie więcej dróg zostaną z nami i musimy się do tego przyzwyczaić. Ja tam jak stoję w korku to odpoczywam bo patrzę na innych i się uśmiecham..

    • 61 165

    • Owszem, są i będą. (6)

      Ale świadome ich potęgowanie przez gdańskich urzędników to albo szczyt niekompetencji albo masochizm.

      • 26 6

      • Problemem jest za dużo samochodów (5)

        A nie wydzielenie pdp w samym środku miasta.

        Rozwiązanie jest proste - mniej samochodów, mniejsze korki.

        • 9 17

        • I dlatego urzędnicy kombinują jak jeszcze bardziej zakorkować miasto? (4)

          Jaka w tym logika?

          • 13 6

          • (2)

            Logika jest prosta. Większe korki to mniej chętnych do jazdy samochodem, dalej mniej samochodów to w efekcie mniejsze korki. A osoby, które zrezygnują z samochodu odkryją, że istnieje świat poza korkiem i zostają aktywistami rowerowymi ;)

            • 8 20

            • Ach to kolektywne myślenie o jednostce żebyś ty dziecko jeszcze tylko wiedział (1)

              skad ten model pochodzi i do czego prowadzi ....

              • 4 2

              • to jest myślenie indywidualistyczne a nie kolektywistyczne

                zmiana zachowań jednego człowieka jest łatwiejsza niż zmiana zachowań wszystkich, do której na pewno i tak nie dojdzie. Wystarczy, że chociaż część tkwiących w korkach w czasie przejazdu na małą odległość zrozumie, że ma alternatywne sposoby poruszania się po mieście i zmieni je na inne, mniej terenochłonne zachowania. Wtedy inni kierowcy będą mieli więcej miejsca do jazdy i parkowania. Proste jak konstrukcja cepa.

                • 2 4

          • a czy odchudzanie zaczyna się od zmiany pasa na szerszy?

            no właśnie

            • 9 2

    • Myślisz że do głupoty można się przyzwyczaić?

      Otóż powiem ci, że nie! Raz tylko głosowałam na adamowicza, tylko raz! teraz zawsze głosuję na inną opcję! Niestety, przyzwyczajonych do głupoty jest więcej!

      • 17 15

    • lubię czytać jak wam

      platfusy życie organizują, wy ich wybieracie a potem narzekacie, włodarze trójmiasta nie są dla mieszkańców - to sługusy deweloperów

      • 2 4

    • Misiu, właśnie wyprodukowali nowy !

      • 0 0

    • kto pisze takie bzdury wcześniej przed zamontowaniem sygnalizacji nie było korków. Sam się przyzwyczajaj do korków.

      • 0 0

  • (15)

    Brak strzałki na wyjeździe to jedno. Ale bardziej przeraża brak wiedzy kierowców. Ta równoległa do łąkowej to strefa zamieszkania, wyjeżdżając z niej nie ma się pierwszeństwa wynikającego ze strefy skrzyżowań równorzędnych. Kompletnie nikt tego tam nie wie, łącznie z mieszkańcami

    • 135 18

    • (2)

      Nieprawda, strefa zamieszkania kończy się przy skrzyżowaniu z ulicą Dobrą i zaczyna za nią. Osoby wyjeżdżające z Dobrej mają pierwszeństwo przed osobami jadącymi Łąkową w kierunku Toruńskiej.

      • 4 11

      • To nie ta ulica. Chodzi o wyjazd z wróblej (w którą w pewnej chwili przechodzi łąkowa) w toruńską. Przy tym stojącym tramwaju

        • 7 2

      • Dobra nie krzyżuje się z Łąkową.

        • 8 1

    • (5)

      strzałki nie ma bo by kierowcy zabili rowerzystów jadących z góry

      • 15 9

      • No niestety to prawda (4)

        U nas czerwone + strzałka równa się "zielone tylko wolniej", zamiast stop.

        • 36 4

        • bardziej prawdopodobne że by blokowali pas rowerowy jak dzbany próbując się włączyć (3)

          a wiadomo że prawdziwy kierofczyk musi stać najbliżej jak się da ;)

          • 13 12

          • Gdybys mial choc podstawowe pojecie o kierowaniu autem, (2)

            wiedzialbys,ze stojac przy linii szybciej wlaczysz sie do ruchu, niz stojac 2 metry z tylu. D9chodzi tez lepsze pole obserwacji jadacych z lewej. To co tobie sie marzy, to domena dzbanow,ktorzy nie wiedza co sie wokol dzieje i tworza najwieksze korki. Wiec podpompuj se kolka w rowerze, niech ci droga równą bedzie.

            • 13 10

            • Tylko ze łamiąc przepisy stracisz wiecej czasu

              • 5 0

            • Jakbyś miał podstawowe pojęcie o przepisach to byś wiedział, że to nie jest żadne włączanie się do ruchu.

              • 4 1

    • Tam jest bezsensowny pas rowerowy na Podwalu, a zgodnie z przepisami rowery i strzała nie mogą mieć razem zielonego :/.

      • 8 4

    • Ten obszar trzeba lepiej oznaczyć (1)

      A nie tylko zganiać na brak wiedzy, bo co to da. Jeśli ta równoległa jest obszarem zamieszkania , plus skrzyżowania równolegle, to warto kierowcom to pokazać. Mam się za doświadczoną osobę za kółkiem a wstyd przyznać, artykuł mnie zaskoczył.

      • 6 5

      • No znaki odpowiednie o tej strefie to tam akurat są

        • 2 0

    • Yyy

      Dokładnie rzadko kto wie o tym

      • 0 0

    • Bzdura (1)

      To są skrzyżowania równożędne

      • 1 2

      • Zależy gdzie

        Ogolnie na Dolnym Mieście z grubsza
        jest strefa skrzyżowań równorzednych. Ale jest również (opisana powyzej) strefa zamieszkania w ciągu równoleglym do Łąkowej ( czyli po drugie stronie alejki z jarząbami). Samochody wyjezdzające z tej strefy są zawsze podporzadkowane.

        • 7 0

  • tak się kończą przejścia naziemne (14)

    tylko bezkolizyjne skrzyżowania mają przyszłość im prędzej to zrozumiecie tym lepiej i nie słuczajcie bredni jakiś anarchistów o dzieleniu miasta na półi itp

    • 275 95

    • (3)

      Ok, zgłoś aby pod Tw blokiem przerzucić 3 pasmowa jezdnie bez sygnalizacji, z przejściami podziemnymi i ograniczeniem do 80 km/h - w imię przyszłości, w imię socjalizmu.

      • 30 39

      • (2)

        Ale orientujesz się, że aktywiści miejscy w kalesonach to lewactwo najgorszego sortu?

        • 22 22

        • Nie ma znaczenia czy lewactwo, czy prawactwo. każda skrajność rodzi patologię

          • 27 1

        • Brawo

          Wygrałeś tytuł prawackiego dzbana dnia.

          • 3 1

    • (1)

      Ty, ale to na Łąkowej jest korek, a nie na Podwalu. Ogarniasz gdzie co jest?

      • 22 6

      • A ty chyba nie ogarniasz jaka jest przyczyna korka na Łąkowej...

        • 21 4

    • JakiCHś

      • 2 0

    • No jasne, wciskajmy dalej pieszych pod ziemie a z kierowców róbmy i**otów którzy nie potrafią poruszać się po mieście jeśli nie mają przed sobą tylko prostej drogi bez świateł i skrzyzowan.

      • 18 18

    • Przejedź się do Detroit, Seattle i innych amerykańskich miast objętych samochodozą (3)

      A potem wróć i przestań bredzić o tym co ma przyszłość a co nie.

      • 15 13

      • Mówisz o Detriot (1)

        Które przez swoją samochodozę upadło z najbogatszego miasta w USA do poziomu prowincji?

        • 14 4

        • Przez samochodowe to jeszcze jakoś ducha, raczej bym brał pod uwagę lenistwo i rozszczeniowosc większości mieszkańców, czytaj czarnych.

          • 10 7

      • Nawet Detroit inwestuje już w infrastrukturę rowerową

        Szok prawda? Co prawda tam same grubasy mieszkają więc chętnych nie ma... ale może młode pokolenie będzie mądrzejsze.

        Nie wiedzą już co mają robić z tymi ogromnymi szerokimi jezdniami.
        Koszt utrzymania ich kosmiczny, a nie są do niczego potrzebne.
        Powoli to popada wszystko w ruinę. Większość dróg wygląda już jak w Polsce.
        Dziura na dziurze.

        • 6 7

    • za miastem owszem. w miescie nie

      • 0 0

    • To ja proponuję dołożyć do ceny paliwa podatek aby te przejścia podziemne, wraz z windami co kilkaset metrów w każdym miejscu zrobić.

      • 2 3

  • Nieświadomi (3)

    Wcześniej żeby pojechać do centrum musieli zawracać na Bramie Żuławskiej i stać na dwóch światłach, teraz stoją na jednych i narzekają

    • 73 80

    • A to akurat nie jest prawda, (1)

      Bo mogli jechać Toruńską

      • 13 5

      • nadal mogą

        • 6 0

    • Centrum jest 5-10 minut spacerem od nich...

      • 5 0

  • Teraz jest Europejsko wochajcie Spaliny (6)

    Bo ludzie nie mogli chodzić tunelem to cemnogród Spalinki EDuropejskie

    • 161 36

    • (4)

      A co z niepełnosprawnymi, ludźmi starszymi, ludźmi z wózkami dziecięcymi/zakupami/bagażami, rowerzystami itd? Wszyscy maja cicho i bez gadania poruszać się pod ziemią bo tobie się nie chce stanąc przed przejściem dla pieszych? Poza tym w tunelach jest też większe ryzyko napadu, jak są ulewy są zalane, jak jest śnieg czy mróz można się się tam zabić. I tak, wiem ze ostatnio śniegu czy mrozu jak na lekarstwo ale nie zmienia to faktu że poruszanie się tunelami żeby szanowni państwo mogli d*psko wozić jest upokarzające.

      • 10 28

      • (1)

        Wystarczy zaprojektować tunele w taki sposób, aby madkom, rowerzystom i niepełnosprawnym było wygodnie. Upokarzającym jest fakt, że przez głupie wymysły miasto jest sparaliżowane

        • 23 8

        • Przejście podziemne to wydłużenie czasu przejścia pieszego o 2-3 minuty.
          Światła to oczekiwanie 30 sekund na zielone.

          Kierowcy i tak mają lepiej niż piesi.

          • 5 20

      • Napadu? To gdzie my żyjemy?

        • 7 4

      • tam były wielkie podjazdy dla niepełnosprawnych, wózków i rowerów. Teraz d**ilne władze miasta je zlikwidowały i trzeba czekać

        • 4 1

    • W końcu się wam znudzi stanie. Kwestia czasu. Zaczniecie używać mózgów i włączycie nogi.

      • 8 1

  • Kierofczyki znów zdziwione (7)

    że nowa droga nie pomogła

    • 43 100

    • Zdziwione, że i**otczyk komentuje

      • 21 3

    • nowa droga? Ty chyba ślepy jesteś, nowe skrzyżowanie i dodatkowe światła, jak powiedz, miało to pomóc?

      • 13 2

    • (1)

      d**ilu bez kierowców nie miałbyś co żreć, pić ani dojeżdżać m. in. do pracy! Chyba że z Ciebie patol siedzący w chlewie zwanym domem.

      • 10 4

      • Jakoś ciężarówek tam nie widać tylko kogoś komu 100 metrów na przystanek tramwajowy za daleko

        • 6 2

    • (1)

      Kto to są kierofczyki? Już kolejny raz na tym forum pojawia się ta nazwa, a nikt nie chce wyjaśnić. Czy chodzi tutaj o osoby kierujące łowełkami? Tymi starymi, zardzewiałymi, nazywanymi czasem na tym forum blachosmrodami?

      • 6 3

      • kierowca to ktoś kto zna, rozumie i przestrzega przepisów

        reszta to kierofczyki czyli zdecydowana większość

        • 2 2

    • Jaka nowa ?

      Baran poprawił i jest do bani.

      • 1 1

  • Wszyscy tak narzekają na rowerzystów! (6)

    A tak naprawde każda grupa użytkowników dróg nie zna przepisów ruchu drogowego.
    Większość naszego społeczeństwa robiła prawo jazdy X lat temu, wtedy nie było tyle skrzyżowań równorzednych. Też dużo ludzi twierdzi że jak już posiada prawo jazdy to wie wszystko i nie musi zapoznawać sie z nowymi przepisami. nie prawda każdy posiadający uprawnienia musi znać wszystkie obowiązujące przepisy ruchu drogowego, i na własną rękę sie ich uczyć.
    Jak dla mnie każdy po 5 latach powinen odbyć egzamin potwierdzający znajomość nowych przepisów które weszły w życie

    • 50 79

    • Skoro nie ma znaków, wskazujących na drogę z pierwszeństwem i podporządkowaną, to KAŻDE skrzyżowanie jest z automatu skrzyżowaniem dróg równorzędnych. Tak jest obecnie i tak było 50 lat temu.
      W miarę nowością jest wprowadzenie stref skrzyżwań równorzędnych. Ale to informacja dodatkowa. A znaki (tablice) o tym informujące wiszą i nikt ich nie zajumał. Po prostu na Łąkowej ludzie jeżdżą na pamięć i nie ma znaczenia, czy robili prawko 5 czy 50 lat temu.

      • 14 0

    • Skrzyżowania równorzędne to pierwsze zajęcia kursu na prawko. Od zawsze

      • 5 0

    • (2)

      Jak na moje to co rok powinien być obowiązkowy egzamin na prawo jazdy dla każdego kierowcy. I tylko jedno podejście.

      • 1 1

      • Zaraz po rowerzystach których należy wyposażyć w obowiązkowe tablice rej, karte rowerową (1)

        popartą egzaminem, oraz obowiązkowe OC

        • 2 2

        • napisz jeszcze, że piesi powinni nosić kaski

          ciekawe, czy zdanie egzaminu na prawo jazdy to było największe osiągnięcie intelektualne w twoim życiu? Na to wygląda. Dzieci w ramach wychowania komunikacyjnego opanowują przepisy ruchu drogowego w wieku 10-11 lat, gdy zdają na kartę rowerową. I to nie one powodują wypadki, w których giną ludzie "potrącani" przez długoletnich posiadaczy praw jazdy.

          • 2 1

    • Głąb nic więcej

      Głąbie prawo jazdy dostaje się za wiedzę , a podstawą czy to 10 czy 50 lat temu to skrzyżowania równorzędne i prawa strona ... Jeżeli ktoś tego nie zna to z automatu powinno jemu odebrać prawko...

      • 0 0

  • (2)

    Czemu zlikwidowano buspas? Autobus nie może wyjechać z przystanku w kierunku centrum i traci czas aby przebić się te 100m.

    • 68 19

    • (1)

      Bo rower

      • 16 2

      • Raczej - bo deweloper...

        • 2 2

  • (2)

    Najgłupsze co można było zrobić
    Wincyj świateł Wincyj durni......

    • 194 33

    • a można inaczej? (1)

      bez tych świateł co drugi grzał tam 100 i wiecej. nie da sie inaczej. światła muszą być

      • 3 13

      • Chyba mijania.

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane