• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
6 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Od początku tygodnia kierowcy na al. Hallera tkwią w korkach sięgających ul. Mickiewicza.
  • Korki na al. Hallera tworzą się głównie w czasie popołudniowego szczytu na drogach.

Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. PiramowiczaMapka, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.



W którym kierunku powinien odbywać się ruch na Piramowicza między al. Hallera a Zwycięstwa?

Przypomnijmy. Od piątku, 31 lipca, kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą się nią poruszać tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera.

Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.

Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.

12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy



Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.

Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.

W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. KonarskiegoMapka.

Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa. Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa.

Korki z powodu lepszej pogody i turystów



Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.


Miejsca

Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych

  • Zdziwieni? (147)

    Serio?
    Jak to mozliwe?

    A tak na serio to pomyslodawca juz nie powinien pracowac w urzedzie

    • 1001 88

    • kierowca (26)

      Tam jest chyba cały sztab matołów, budowa przejść naziemnych, zwężenie w Oliwie, a teraz tu odwrócenie ruchu, genialne jak jednostka uszczęśliwia mieszkańców, "Nopel"

      • 161 15

      • W PO krótka ławeczka (19)

        Sięgają po amatorów ?

        • 40 17

        • Koperta poszła ? (11)

          • 23 8

          • Tam jest Sąd Administracyjny...kasta? (4)

            • 26 4

            • "Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. " (3)

              No i gitara. W korkach beda na pewno mieli go wiecej.

              • 60 4

              • Ale ciepła woda w kranie będzie ? (2)

                • 11 6

              • Tak, ale tylko razem z zimna, nie ze kazde wode osobno. (1)

                • 3 3

              • ,,ale piniądze,, są o dziwo

                • 1 0

          • (5)

            znowu od księdza dla kulawego deweloperka z Ciemnogrodzkiej?

            • 9 19

            • Kac po kolejnej przegranej już minął? (4)

              • 11 11

              • Bardziej kac po kolejnych ukradzionych nam dziesiątkach milionów. (3)

                • 10 8

              • ,,wam,,? (2)

                Czyli komu?

                • 4 3

              • ludziom - obywatelom - Polakom! (1)

                • 3 1

              • Zaoramy was zdrajcy

                • 0 0

        • To jest pomysł Rady Dzielnicy na wniosek mieszkańców tej ulicy. (6)

          A skoro twierdzicie, że korków wcześniej nie było, to po co wam skrót do ominięcia nieistniejącego problemu?

          • 10 31

          • Mieszkańców bursy szkolnej?

            • 35 4

          • Czy ty jesteś normalny ? (2)

            Korków nie było bo był skrót

            • 33 5

            • przetrzyj okulary (1)

              nie widziałeś korków na Hallera przed zmianą organizacji ruchu?

              • 6 14

              • Takich? W wakacje? Po otwarciu tunelu? Nie.

                Ale wiesz, jak się ruszam zza kompa, to i widzę co się dzieje.

                • 1 0

          • hahaha wniosek mieszkancow??? Tam jest szkola!!!! (1)

            • 23 6

            • Czyli nawet z tego skrótu nie korzystałeś widzę.

              • 6 3

      • (5)

        w PiS samie miernoty, zmiana nic nie da

        • 14 24

        • Najsztub niech omija to miejsce , staruszki nie uświadczysz (4)

          • 10 7

          • Ale winna jest staruszka która wtargnęła na jezdnię, tak stwierdzili biegli. (3)

            N. jest winny tylko braku ważnego przeglądu i ubezpieczenia

            • 7 2

            • Biegli nie stwierdzili winy staruszki, lgarzu. (2)

              • 3 6

              • to byla ironia glupcze (1)

                • 4 3

              • Sprawdz co to jest ironia i jak jej uzywac w takim razie.

                Z perspektywy głupca caly swiat jest glupi, wiec nawet się nie mam prawa na Ciebie obrazić.

                • 2 1

    • To był mój pomysł. Bezpieczeństwo najważniejsze (10)

      • 19 55

      • Witamy w mieście PO (5)

        • 33 12

        • idź badz sobą gdzie indziej - lepiej tu było bez głupków wioskowych

          • 10 8

        • To wracaj na swoją wiochę, proste. (3)

          • 10 4

          • POzdrow rodziców w Zblewie (2)

            • 5 6

            • A ty naPiSz do swoich na Podlasie XD (1)

              • 5 3

              • Przepraszam, w Białymstoku PiS przegrał.

                Więc niech spada na Podkarpacie...

                • 5 3

      • (3)

        Redaktor Koprowski?

        • 6 2

        • Jakiś Niemiec kupił dom w okolicy? (2)

          • 16 3

          • MIeszkający tam obywatele Rzeczpospolitej zauważyli poprawę jakości życia (1)

            wynikającą z redukcji skali ruchu tranzytowego. Opowiedzą o tym swoim znajomym i analogiczne zmiany zostaną wprowadzone w innych rejonach Gdańska i pozostałych miast Trójmiasta

            • 15 8

            • Oby tak było

              • 5 7

    • (76)

      Widzisz, to nie do końca jest tak, że boczne uliczki służą do omijania zatkanych skrzyżowań. Jeśli nie masz ochoty stać w korku, rozważ rower albo tramwaj.

      • 31 111

      • Madralo (60)

        A jak na rower mam zabrac ze soba 4 malych dzieci?

        Ile tam bylo wypadkow?
        I to zadna boczna uliczka- co wlasnie ten durny pomysl pokazal...

        • 93 21

        • O tak ....... zaraz się okaże że każdy jedzie z czwórką dzieci i chorą babcią. (29)

          A jak tak postać i popatrzeć koło ulicy to w większości samochodów jedna osoba jedzie .

          • 32 65

          • Rozumiem, ze dla starego kawalera to nie do pomyslenia (26)

            Ale sa ludzie, ktorzy maja rodzine, duza rodzine

            • 54 10

            • (9)

              Po co

              • 2 8

              • Żeby wychować następne pokolenie hejterow

                • 6 12

              • Zamknęliśmy i co nam zrobicie? (5)

                Wybory już niedługo

                • 24 4

              • poprawiliśmy bezpieczeństwo ludzi (4)

                dlatego będę przy wyborach podejmował samodzielne decyzje, oparte o analizę faktów, a nie emocji

                • 7 13

              • I znowu wybierzecie POkręconych, kochane lemingi ;):):) (2)

                Strach przed Jarkiem ma wielkie oczy i kreuje jego postać na giganta

                • 14 7

              • Nie, po prostu widzimy, jak wyglądają miasta pod rządami PiS. (1)

                • 9 10

              • Jakoś Polacy szósty raz was nie chcą ...ojoj ale boli co?

                • 6 4

              • I w oparciu o smsy z Agory ?

                • 4 7

              • Michnik to stary kawaler (1)

                • 3 2

              • A jarek ma dużą rodzinę. On kot i ochrona

                • 2 0

            • Ale co w związku z tym że jesteście dużą rodziną ? (7)

              Mam małą rodzinę i jakoś sobie radzę bez samochodu w mieście .

              • 10 24

              • Ale wy puszki zbieracie i wycinacie katalizatory ?

                • 2 4

              • mam dużą rodzinę i swobodnie radzę sobie bez samochodu w mieście (5)

                mantra o nieodzowności samochodu jako sposobu dowożenia dzieci do żłobków, przedszkoli lub szkół to standard wśród kierofczyków bez wyobraźni

                • 14 24

              • Z Banina na Żabianke z dzieckiem? (4)

                • 8 2

              • I jak zwykle mieszkańcy okolicznych wiosek chcą żeby im infrastrukturę w mieście budować.

                Nie płacisz podatków w Gdańsku, to siedź cicho...

                • 4 7

              • jeżeli z Banina na Żabiankę jeździłeś przez Piramowicza

                to może lepiej, że już nie ma tak łatwo

                • 7 3

              • dlaczego nie?

                Jest PKM, warto rozważyć wiele opcji

                • 2 5

              • W Baninie nie ma szkół i przedszkoli?

                • 0 0

            • No i co w związku z tym ?

              • 2 3

            • Jakiego starego kawalera? Młodego gów...rza w wieku 20-35. (5)

              Czyli studenciak albo korposzczurek niskiego szczebla; takich najwięcej wśród aktywistów miejskich...

              • 15 10

              • No tak, bo nie pamiętają czasów, kiedy samochód to był luksus (4)

                Więc nie mają przez to skręconej psychiki.

                • 5 7

              • (3)

                Dokładnie teraz każdy kto się obłowi i stać go na samochód kupuje i nim wszędzie jeździ bo pamięta że to luksus mieć samochód, marzenie PRL.

                • 4 6

              • Bezedura (2)

                Samochód w naszym klimacie jest wygodny i ekonomiczny

                • 8 1

              • I dlatego mój komputer w samochodzie pokazuje średnią prędkość w okolicach 20km/h

                Co do ekonomiczności, też śmiech na sali.

                • 2 4

              • samochód w mieście jest ofiarą własnego sukcesu

                • 2 0

            • Każdy kierowca który blokował przejazd na ścieżce rowerowej na tej ulicy włączając się do ruchu w al. Zwycięstwa miał w samochodzie duuużą rodzinę. Jasne.

              • 10 4

          • I jeszcze lodówka (1)

            Kiedyś chorom teściowom i lodówke każdy woził

            • 8 2

            • I za szybą taki kiwający głową jamnik

              • 0 0

        • To była boczna uliczka (11)

          Którą nie powinien odbywać się tranzyt. W koncu tam mieszkajacy mają spokój.

          • 24 47

          • No dobra. To policzmy (10)

            Ilu ludzi mieszka na tej ulicy?

            • 34 12

            • (1)

              Przecież ty nie umiesz liczyć. Co cię to obchodź ilu ludzi tam mieszka? To nie jest ulica do skracania drogi jelopie.

              • 12 39

              • Alez jest i bedzie, tylko trzeba bedzie urzednika wymienic.

                • 7 3

            • Więcej niż przy odcinku Zwycięstwa, którym teraz ludzie jeżdżą. (4)

              • 2 12

              • Wiecej niz przy Hallera, gdzie powstal korek? (3)

                • 9 2

              • No to teraz pora na uspokojenie ruchu na Hallera. (2)

                • 6 0

              • ruch na Hallera odbywa się w tempie pieszego

                nadmiar samochodów "uspokaja" ruch ale powoduje wku*w drogowy. Niewielu kierowców zdaje się rozumieć zależności przyczynowo skutkowe i docenia rolę wspierania mniej terenochłonnych sposobów poruszania się po mieście.

                • 2 2

              • raczej na redukcję skali ruchu w wyniku np. restrykcyjnej polityki parkingowej

                reaktywacja SKM do Brzeźna też mogłaby wiele pomóc. Promocja korzystania z rowerów wspomaganych elektrycznie takoż. Promocja kombinacji rower+ SKM dałaby wspaniałe rezultaty

                • 3 1

            • Nie ty bedziesz ludziom zycie organizował

              Zwyciestwa to przelotowa tranzytowa krajowa nr 468 tam ruch był i będzie.

              • 10 5

            • 30?

              • 2 2

            • Okrągłe zero.

              • 1 1

        • Ty jesteś durny tam były śmiertelne wypadki. Twoja 4 dzieci tez może na rower się przesiąść bo w przeciwnym razie grozi im otyłość

          • 10 26

        • pokaż mi te samochody z 4 dzieci

          • 9 6

        • Czas pomyśleć nad wazektomią

          Dzieci na 2k plnów sie narobił

          • 3 9

        • nie ściemniaj, że masz czworo dzieci w jednym wieku (12)

          na rowerze cargo można przewieźć dwoje dzieci bez problemu. Dzieci starsze mogą poruszać się rowerem do szkoły samodzielnie: jak skończą 11 lat miasto powinno zadbać, by mogły nim poruszać się po jezdni ulic miasta z pełnym poczuciem bezpieczeństwa. Dlatego taka poprawa bezpieczeństwa na wyjeździe z ulicy Piramowicza ma sens.

          • 7 23

          • Już Cię widzę jak zasuwasz rowerem z dziećmi podczas wichury, burzy lub zimą. (3)

            Powodzenia!

            • 11 6

            • Wtedy wyciągasz z garażu samochód.

              Po co od razu popadać w fanatyzm?

              Męczenie się na siłę rowerem jak nie ma pogody jest tak samo głupie, jak stanie w korkach, kiedy pogoda jest.

              • 11 6

            • Bo kierowcy na tej ulicy wymuszali pierwszeństwo nad rowerzystami tylko zimą przy wichurze.

              • 4 4

            • w wielu miastach FInlandii ruch rowerów jest znacząco wyższy niż w Gdańsku

              w Szwecji i Norwegii takoż. 10 minut rowerem nawet w burzy śnieżnej to żaden problem. Wystarczy na przejechanie 3 km. Takie warunki paraliżują również ruch samochodów, autobusów i tramwajów jeszcze bardziej skutecznie.

              • 3 5

          • Ohoho! (6)

            A ile dzieci można przewieźć na 10 rowerach cargo. A pomyślałeś, gdzie ten rower cargo ludzie mają trzymać? Wwozić windą na 7 piętro czy może znosić do piwnicy? Co za osioł...

            • 11 10

            • Rower cargo można parkować (4)

              Na miejscu do parkowania.
              W Polsce nie ma "miejsc do parkowania samochodów", ale można też tam pozostawiać inne urządzenia służące do transportu.

              • 7 10

              • Jak teraz wszyscy kierowcy (3)

                Przesiada się na rowery i będą jeździć po tych wąskich ścieżkach to będzie gorzej niż na wczorajszym finale tour de polone

                • 9 1

              • To może coś w końcu ruszy w ramach budowy ścieżek

                • 1 5

              • Luk - ty tak na poważnie? zauważ, że rower nie musi służyć do ścigania się (1)

                wysoka popularność rowerów w mieście generalnie działa na mieszkańców uspokajająco. W Kopenhadze nawet psy są spokojne.

                • 3 7

              • W Kopenhadze

                Jest dużo wypadków. Gnają po ścieżkach a jest na nich ogromny tłok. Oni są jacyś dziwni

                • 4 0

            • ładnie się przedstawiłeś, tylko brakuje dwóch słów: ze mnie

              tak czy inaczej nawet osoba uważająca się za osła wykazała się jakimś przejawem zdolności do refleksji. Tylko pogratulować.

              • 0 0

          • miasto powinno zadabać- ha ha ha , człowieku skąd ty się urwałeś? z kosmosu?
            Jak w tym mieście zaczna rządzić rowerzyści to będzie dramat

            • 4 2

        • Tak, każdy kierowca który wymuszał pierwszeństwo przede mną miał w bagażniku czwórkę małych dzieci.

          (Na wszelki wypadek 4, bo 2 czy 3 to łątwo przewieźć na rowerze nie mówiąc o tramwaju)

          • 4 2

        • Jeśli to nie jest boczna uliczka to co nią jest?

          • 1 2

      • (9)

        A co mają powiedzieć mieszkańcy Hallera którzy, zostali skazani na funkcjonowanie w permanentnym korku ?

        • 21 6

        • Jestem mieszkańcem i w korku nie stoję (5)

          Wybrałem tramwaj :) Polecam!

          • 14 11

          • Masz korek i smog pod oknem, a o tramwaju cos tam bredzisz. Ty na te zmiany zaslugujesz, ale czy Twoi sasiedzi sa rownie glupi? (3)

            • 7 5

            • Każdy pasażer tramwaju, to jeden samochód w korku mniej.

              A i większa wygoda, bo więcej pasażerów to więcej kursów.

              Szkoda tylko, że zamiast promować komunikację, buduje się coraz szersze drogi i coraz więcej parkingów.

              • 4 5

            • Jacyś kierowcy mi trują powietrze, hałasują, zagrażają bezpieczeństwu na pdp (1)

              I jeszcze mają pretensje do mnie, że tu mieszkam. Sorry, spadajcie stąd! To mój dom, Wasz jest w Żukowie. Ja Wam pod domem nie smrodzę.
              Chcieliście mieszkać pod lasem, to sobie stójcie w korku. Najlepiej jak najdalej od mojego domu. Jak chcecie mi smrodzić pod oknem, to powinniście płacić.
              Tak dla strefy płatnego parkowania!
              Tak dla opłaty kongestyjnej!

              • 5 8

              • Czytajac Ciebie utwoierdzam sie jedynie w przekonaniu, ze Polska moze byc bogatsza od Norwegii...

                Tylko trzeba wreszcie glupote opodatkować.

                • 6 1

          • Tramwaje też stoją tam w korku

            • 4 1

        • (1)

          Trzeba zmienić pracę wziąć kredyt i zmienić miejsce zamieszkania.
          Taką mam radę.
          Ola D.

          • 7 3

          • To już wolę popracować trzy miesiące w Spółce Skarbu Państwa i wziąć milion odprawy.

            Tylko muszę wyrobić legitymację jedynej słusznej partii.

            • 6 6

        • Maj powiedzieć arrivederci roma do kierowców stojacych w korkach i wsiąść w tramwaj :) Na Hallera są :)

          • 2 4

      • A niby do czego sluza "boczne uliczki" w centrum aglomeracji? (3)

        • 5 1

        • ulica (uliczka lokalna) ma w mieście wiele funkcji. Służy np. do dojazdu do posesji (2)

          położonych przy niej, służy także do parkowania i jazdy rowerem oraz do korzystania z możliwości wymiany myśli z sąsiadami. Lista funkcji lokalnej ulicy jest bardzo długa, tym dłuższa, im mniej na niej ruchu tranzytowego.

          • 4 4

          • To nie jest zadna lokalna ulica :) to jest centrum (jedno z) pol milionowego miasta :) (1)

            • 8 3

            • He he dokładnie

              Tylko u nas w GD to centrum wygląda jak w Starogardzie Gdańskim (z całym szacunkiem) ;)

              • 4 0

      • to właśnie jest tak, jeśli krety...ska polityka władz wygląda tak, że rozdają tereny deweloperom mając gdzie infrastrukturę drogową!

        • 6 1

    • Dyletanctwo tolerowane (1)

      ale są pozory ,że się coś robi.....

      • 14 5

      • znakomicie opisałeś swoje postępowanie

        • 2 6

    • dokładnie

      niestety ale za śp. Adamowicza takiej ilości głupot nie było... mimo że wpadki się zdarzały.

      • 17 8

    • I nie pracuje, bo to pomysł Rady Osiedla.

      • 3 1

    • (2)

      Niestety dopóki w urzędzie będą Grzelak i Kitlinski będzie więcej takich akcji

      • 13 5

      • czekam na większą liczbę takich akcji

        • 8 3

      • Dzięki będę widział na kogo głosować.

        • 6 0

    • GA0535T

      GA0535T

      • 1 5

    • Pełna zgoda.

      Do tej pory było gdzie skierować baranka kierującego TIRem, który bezmyślnie wpakował się pod wiadukt, ale miał tyle oleju, aby się przed nim zatrzymać. Teraz nie ma na to szans.

      • 12 3

    • Wprowadźmy logikę do tych rozważań (8)

      W jaki sposób ma to przynieść bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom? Czy na tym przejsciu doszło kiedykolwiek do potrącenia pieszego?? Chodzi o to żeby rowerzysta mógł zapiera... dać bezkarnie przez przejście? Na każdym skrzyżowaniu z ulicą jest obowiązek zachowania szczególnej ostrożności!!! To znaczy zwolnić przed przejściem!!! Rozpędzony wariat na rowerze jest dużo większym zagrożeniem dla pieszego. Czy te wszystkie zmiany pod wpływem rowerowych świrów mają doprowadzić do zwolnienia ich z myślenia??
      Idąc dalej tokiem rozumkowania autora tego chorego pomysłu, trzeba by wszystkie uliczki przebiegające wzdłuż ścieżki rowerowej od Oliwy do GD odwrócić tak aby żadna nie prowadziła do głównej ulicy.
      Pytam się co za persona ma taki wpływ na urzędników???

      • 37 9

      • Po co tłumaczysz, to jest ideologia rowerowa (3)

        Aktywiści rowerowi sa bardzo agresywnym i chamskim typem ludzi, no i bezwzględnie dążą do celu eliminacji samochodu...;)
        Ubocznym skutkiem bedzie doprowadzenie do sytuacji pustoszenia od klientów obszarów objętych strefą płatnego parkowania, i dostępność tych terenów jedynie dla bogatych d*pków oraz rowerowych hipsterów :) Ergo, te tereny będą wyłaczone z normalnej aktywności, co już się dzieje, zwykli obywatele i przedsiębiorcy znajdują sobie miejsca na obrzeżach głupoty miejskiej, gdzie mogą normalnie funkcjonować i prowadzić biznesy używając samochodu

        • 14 6

        • Nie ma większego chamstwa niż w wykonaniu kierowców (2)

          • 8 17

          • Po prostu jest tak nagminne, że wszycy przestali się przejmować.

            • 6 2

          • To jest chamstwo w wykonaniu Polakow, czyli narodu glupcow i chamow, a najczesciej obu lacznie.

            • 2 3

      • jeśli się tak pienisz, to znaczy niewiele argumentów do ciebie dotrze. (3)

        Proponuję jednak wsiąść na rower i sprawdzić, jaka jest przeciętna prędkość rowerzysty w tym miejscu (waha się w przedziale od 15 km/h do 22 km/h). Ulice w strefie Tempo 30, jeśli na nich odbywa się ruch samochodów, nie potrzebują wymalowanych przejść dla pieszych - kontakt wzrokowy z kierowcą zapewnia pieszym bezpieczeństwo. Tym bardziej zapewnia bezpieczeństwo kontakt wzrokowy pieszego z rowerzystą. Reszta twojego tekstu nie nadaje się do polemiki.

        • 6 5

        • Twoj tez nie nadaje sie do polemiki, bo nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia. (2)

          Gdyby było choć w polowie tak, jak raczyles pisać, to nie byłoby kolizji na styku pieszy - rowerzysta. A w Polsce przecież sa, codziennie.

          • 7 4

          • Jakieś statystyki, plx? (1)

            Co do tego, że tak nie jest, to inna sprawa, bo u nas największą zbrodnią jest jazda 30 w strefie 30, o czym zostaniesz szybko poinformowany, kiedy się tego dopuścisz.

            • 5 4

            • Ty zdaje sie w ogole nie bierzesz pod uwage czynnika, ktory jest w tym wszystkim najwazniejszy.

              Czyli bezmiaru glupoty i chamstwa narodu polskiego. Naprawde mądrzejsze społeczeństwa nie maja takich problemów, bo nie darza jeden drugiego taka pogarda, a często i nienawiscia. Dlatego Twoje wizje miałyby sens w przewazajacej części cywilizowanego swiata, a odnoszone do Polski brzmia po prostu absurdalnie, sa oderwane od rzeczywistości.

              • 3 3

    • straszny pomysł (1)

      czy ktoś analizuje jakie ilości zanieczyszczeń wpuszcza się w miejski smog, przez korek który tam się tworzy? Czas dojazdu, dezorganizacja w komunikacji miejskiej, etc...

      • 14 5

      • Zapraszam z korzystania

        z roweru lub komunikacji miejskiej aby przyczynić się do redukcji smogu.

        • 1 5

    • kolejny sukces-brawo

      • 6 0

    • Czas zacząć urzędasów po prostu wiyperladć na bruk (6)

      I obciazyc kosztami dodatkowej emisji spalin do srodowiska za stojące auta

      • 10 7

      • A może by tak zacząć walić mandaty za przekraczanie prędkości? (2)

        Bo to jest główna przyczyna dodatkowej emisji spalin...

        • 4 8

        • (1)

          albo walić mandaty rowerzystom za jazdę niezgodną z przepisami!

          • 7 2

          • Ależ proszę.

            Walić wszystkim. Bardzo chętnie pojadę ulicą, tam gdzie mi wolno, zamiast ze strachu jechać po chodniku.

            Z ciekawszych miejsc - Zwycięstwa w stronę Głównego.

            • 2 2

      • I niech Sasin odda 70mln za wybory których nie było! (2)

        • 10 4

        • A Szumi za maseczki bez atestu od kolegi.

          • 6 3

        • a co to dzbanie ma do rzeczy w tym temacie???

          • 4 3

    • Beznadzieja

      Odwrócenie kierunku nie służy nikomu, pieszych jest jak na lekarstwo,rowerzyści tak jak ja w większości jeżdżą przy operze, za to ruch samochodowy a właściwie jego brak spowodował olbrzymie korki w tej części miasta. Po co wiec ta zmiana ? dla kogo? przecież ludziom ma się żyć lepiej, łatwiej...

      • 10 5

    • cytat z pani inżynier ruchu twierdzącej że korki to nie skutek zamknięcia drogi tylko zwiększonego ruchu w wakacje - bezcenny

      • 6 0

    • Urzędasy walczą z ruchem ulicznym.
      Zabrać urzedasow parkingi przy urzędach i w Forum Gdansk. Wtedy wytrzeźwiej.

      • 2 0

    • Powinien zamykać z miasta....

      • 0 0

  • Kierowcy roszczeniowcy (43)

    Większość kierowców co ma pretensje o organizację ruchu, miejsc parkingowych to Ci którzy lubią zaparkować najbliższej miejsca docelowego tak aby tylko 3 kroki zrobić.

    • 172 650

    • artykuł jest o zmianie kierunku ruchu (27)

      i o wynikających z tego ogromnych korkach, które powstały z dnia na dzień.
      To mniej więcej tak jakby teraz zamknąć tunel i udostępnić go tylko pieszym i rowerzystom, niby ok, ale całe miasto jest sparaliżowane.

      • 54 19

      • świat nie kręci się tylko wokół waszych samochodów (7)

        kierowca narzeka na korki które sam tworzy. hehe

        • 33 58

        • Wokół rowerów też nie (6)

          • 31 6

          • Jeszcze nie widziałem rowerzysty narzekającego na sytuację spowodowaną rowerzystami. (5)

            • 15 19

            • (3)

              to przeczytaj skomlenie ze z do autobusu nie można wejść z rowerem

              • 24 7

              • (1)

                To skomlenie to brak możliwości przejazdu rowerem, a nie stanie w korku.

                • 6 13

              • Na rowerze samochodem.

                Lech Roch Pawlak

                • 6 0

              • A, tak, inni rowerzyści mu zabronili wejść z rowerem?

                • 0 4

            • A ja widziałem nie raz

              i tak samo się kłócicie na drodze rowerowej jak kierowcy na ulicy

              • 5 0

      • Nie. Zamknięcie tunelu można by porównać do zamknięcia Hallera, a nie Piriamowicza (17)

        Zamknięto jedną małą uliczkę, a nie miejską autostradę

        • 11 14

        • Jak widać, każda uliczka ma znaczenie. (11)

          Bo to jest układ drogowy, wzajemnie się uzupełniający i nie można ot tak sobie wyjmować z niego kolejnych klocków, bo stanie się niewydolny.

          • 19 7

          • fakt, trzeba myśleć całościowo (10)

            trzeba zmieniać układ drogowy tak, by przejazd rowerem i przejście piesze stało się bardziej konkurencyjne od przejazdu samochodem na krótkie odległości w mieście. Skupianie uwagi jedynie na "wygodzie" osób korzystających z samochodów, tworzących korki i tkwiących w korkach nigdzie nie doprowadziło do poprawy warunków ruchu ludzi w mieście.

            • 11 15

            • Z tym "nigdy" to nie dokońca

              Działało pięknie za PRL, kiedy samochody były na kartki :)

              • 3 1

            • (3)

              Ogarnij się "skupienie się na wygodzie osób korzystających z samochodów " - typowe polskie januszowanie. Jak zwykle mniejszości narzucają swoją wolę większości. Ludzie ile jest samochodów w tym mieście a ilu rowerzystów.Już rowerzyści mogą odcinkami jeździć pod prąd i pod inne zakazy teraz odwracamy kierunki jazdy i tworzymy korki dla samochodów których jest więcej .Rower z natury nie będzie stał w korkach samochód tak. Wakacje się skończą ruszy szkoła samochodów nie ubędzie a rowerzystów tak bo będzie coraz zimniej. Reasumując karzemy największą grupę użytkowników tej drogi przez cały rok dla bezpieczeństwa rowerzystów w sezonie rowerowym. A może pomyśleć o innym rozwiązaniu a nie likwidować kolejny skrót w mieście i paraliżować ruch podobnie jak z wyłączeniem jednego pasa na Grunwaldzkiej i zrobienie tam płatnych parkingów .

              • 12 6

              • inne rozwiązanie? (1)

                jakie? przywracamy podatek drogowy płatny gminie i Gdańsk buduje za to nowy wiadukt przy Operze?

                • 3 5

              • Nie potrzeba wiaduktów (może oprócz tego w ciągu AK w kier. Obwodnicy na Łostowicach)

                ...tylko minimum rozumu i logicznego myślenia.

                • 4 2

              • Wracamy do normalności

                Porównaj ilośc miejsca w mieście przeznaczoną dla samochodów, do ilości miejsca na wszystkie inne środki transportu.

                • 4 4

            • Bardziej konkurencyjne od samochodu ale wobec czego? Helikoptera? San zaprzezonych w osiem rumakow? (4)

              • 6 1

              • chodzi o to, by jazda rowerem i spacer pieszy (3)

                stały się w wielu relacjach bardziej konkurencyjne wobec przejazdu samochodem w tych samych relacjach. Chodzi o to, by skracać i upraszczać drogi, które ma w mieście pokonywać pieszy lub rowerzysta, a nie skupiać się na tworzeniu skrótów dla przejazdów samochodem. Proste jak konstrukcja cepa.

                • 6 10

              • Ja wiem o co chodzi, tylko nie to wynikalo z poprzedniej wypowiedzi. (2)

                Czyli po polsku to by moglo brzmiec tak: jazda rowerem ma być bardziej atrakcyjnym rozwiazeniem od jazdy samochodem. Bardziej konkurencyjne od jazdy samochodem może być tylko względem czegos jeszcze innego, na przykład jazdy hulajnoga. Panimajesz? Bo u mnie pa ruski ocien plocho.

                • 4 0

              • Hulaja elektryczna wyrasta na ciekawszy niż rower środek transportu osobistego (1)

                Moim zdaniem na ciepłe miesiące ok, trzeba dopuścić jazdę nią po ścieżkach rowerowych.
                PRECZ z zawłaszczaniem ścieżek przez rowerzystów!

                • 5 1

              • A którykolwiek rowerzysta kiedykolwiek powiedział, że nie chce UTO na DDR?

                Ustawa leży w zamrażarce od 2 lat.
                Szkoda tylko, że rząd ma ciekawsze zajęcia, niż dbanie o obywateli.

                • 1 1

        • Hallera to droga zbiorcza (4)

          A nie żadna miejska autostrada. Tam ruch jest odpowiedni dla drogi o przekroju 1x2 z pasem ruchu szerokości 2.5m - i tak powinna wyglądać Hallera.
          Miejska autostrada jest przy stadionie i tam powinno się kierować tranzyt.

          • 5 5

          • (1)

            Ale tam też się nie da przejechać. Drogę blokują tiry z i do DTC.

            • 3 1

            • No właśnie, tam jest miejsce tranzytu, a nie na ulicy, którą powinno się radykalnie odchudzić, bo nie pełni już funkcji drogi klasy G.
              Korki oznaczają, że jest za dużo samochodów. Nie ma powodu, by pozwalać te samochody rozpraszać po lokalnych ulicach i truć okolicznym mieszkańcom życie.

              • 5 9

          • Ty jesteś nienormalny! Jeden pas ruchu 2,5m to rozwiązanie dla drogi osiedlowej. (1)

            Najgorzej, jak w temacie drogowym wypowiadają się dyletanci.

            • 7 1

            • Czyli dostosowany do 50-60km/h, jak widać po drogach osiedlowych

              W końcu może by kierowcy zaczęli przestrzegać przepisów.

              • 4 3

      • ogromne korki występują w tym mieście od wielu lat codziennie

        w innych miastach powstają mimo tego, że funkcjonują tam dużo szersze arterie ruchu drogowego, które miały te korki rozładować. Od ponad 60 lat wiadomo, że poszerzanie ulic i rozbudowa ich sieci działa tak na rozładowanie korków jak popuszczanie pasa na nadwagę i otyłość. Jedynie poprawa bezpieczeństwa i komfortu pieszych i rowerzystów, chcących często dotrzeć do przystanków transportu zbiorowego może wpłynąć na redukcję korków w mieście.

        • 8 14

    • Spokojnie za 2-3 tygodnie (8)

      Korki sue zmniejszą. Moze trochę przestawia światła przy operze. Część kierowcow wybierze inna trasę i sytuacja sie unormuje. Wakacje sie juz kończąi bedzie dobrze. Używacie nawigacji która kieruje na najmniej zakorkowane drogi a nie na pamięć. Miasto żyje i sytuacja się zmienia. Cierpliwości i rozsądku.

      • 22 31

      • Jak przestawią światła przy Operze, to zaklinuje się cały ruch na osi Centrum - Wrzeszcz (4)

        i dopiero będzie lament!

        • 10 2

        • co więc proponujesz? (3)

          wiem, że stratedzy miejscy powinni proponować poprawę jakości taboru i częstotliwości SKM oraz poprawę dostępu jej stacji dla pieszych i rowerzystów.
          Tylko takie działania zapobiegną paraliżowi komunikacyjnemu miasta. Warto wykorzystać okno możliwości tworzone przez wzrost znaczenia telepracy do zmiany sposobu myślenia o funkcjonowaniu miasta w przyszłych miesiącach i latach, po pandemii.

          • 1 5

          • Przywrócić tak jak było, bo było ok. (2)

            Rozwiązać temat miejscowo samego wlotu Piramowicza w al. Zwycięstwa i kolizji ze ścieżką rowerową, a nie sekować wszystkich kierowców, bo ucierpieli wszyscy, również ci, co Piramowicza nie jeździli i nie jeżdżą. Jeżeli korek obecnie generuje się aż do Mickiewicza i nie ma możliwości nawet normalnego przejazdu z Hallera w kierunku Węzła Kliniczna to normalne to już nie jest. Jak cały Dolny Taras ma się dostać do Centrum? Premanentnie zatkaną ulicą Czarny Dwór?! To jest już mało śmieszne, to jest już żałosne co wyczynia w imieniu Miasta Gdańsk ZDiZ.

            • 9 8

            • Gdyby tylko obok jeździł tramwaj do centrum...

              • 4 1

            • Otóż to!

              • 0 1

      • (1)

        wakacje sie kończa a ludzie ida do pracy, szkoły itd zamkniecie jednego dojazdu spowoduje zwiększenie korków w innym miejscu, tu nie ma próżni. Odsetek kierowców którzy zostawia samochód będzie znikomy

        • 5 4

        • Skoro odsetek bedzie znikomy

          Tzn ze nie tak źle w tych korkach. Wiec o co lament? Jedzcie dluzsza ale szybasza trasa

          • 5 4

      • Tylko, że w wakacje jest mniejszy ruch. Szkoła wróci i będzie jeszcze gorzej

        • 3 0

    • Co to za bełkot

      • 1 1

    • Konkrety? (1)

      Co to znaczy większość kierowców? Statystyki? Liczby? Konkrety?
      Ja też mogę powiedzieć, że większość ludzi którzy piszą takie bzdury jak Pani to narkomani.

      • 1 6

      • Nie rozumiesz języka polskiego?

        Wracaj na Ukrainę!

        • 5 1

    • Ach, kierowcy i te ich wieczne problemy (1)

      Gdyby zabetonować całe miasto parkingami, wyciąć TPK i zbudować nowe drogi, to i tak będą narzekać.
      Po prostu nie są w stanie zrozumieć, że korki, to głównie wynik ich totalnego lenistwa, niemożności zrezygnowania z samochodu nawet, gdy do pokonania jest kilka kilometrów.

      • 4 3

      • No tak bo aż dziw bierze że na drodze oddanej do użytku jeżdżą auta. Na korki wpływa wiele czynników chociażby rozbieranie linii kolejowych i budowanie na nich ścieżek rowerowych

        • 0 1

    • Zdaje sobie Pani sprawę, że niektórzy mieszkają np. 40 minut autem od pracy i każda minuta oszczędności jest na wagę złota?

      • 0 0

  • Trzeba było być krótkowzrocznym, żeby nie przemyśleć co się stanie (58)

    W chwili obecnej od strony Klinicznej praktycznie nie można wjechać w Hallera pod wiadukt, bo same już tylko auta jadące Hallera od strony Brzeźna blokują włączenie się do ruchu...no brawo!

    • 640 46

    • "Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza." (36)

      to jakiś żart???

      • 195 28

      • Nie

        • 6 16

      • (2)

        Mieszkam w okolicy, jeszcze tydzień temu nie było korków, a teraz? Oczywiście to nie przez zamknięcie ulicy.

        • 60 6

        • A kiedy ja tam jechałem, to korek był zawsze aż do ślimaka na Klinicznej (1)

          Ciekawe...

          • 9 12

          • Ty tam jechales, on tam mieszka. Wierze jemu.

            • 6 2

      • bo to może od kierunku wiatru zależy ?

        • 33 5

      • (10)

        Słyszałeś kiedyś, żeby jakiś urzędnik przyznał się do błędnej decyzji? Gdyby taki był ,od razu postawili by go w Sevres pod Paryżem jako wzorzec.

        • 52 5

        • Decyzja jest słuszna (5)

          To do czego ma się przyznawać?

          • 7 10

          • Decyzja (2)

            Jest i**otyczne bez znajomości ruchu w tej części miasta i połączeń drogowych. Na marginesie Piramowicza została wiele lat temu zaprojektowana jako łącznik dwóch arterii, ale urzędnik za durny by to wiedział

            • 9 2

            • Łącznik dwóch arterii jest 100m wcześniej. (1)

              Więc nie wymyślaj...

              • 2 6

              • gdzie, ktory? też pozamykali wsyzstko

                bo obcisłogacie musieli by uważać pedałujac..

                • 0 1

          • Decyzja jest ideologiczna (1)

            Dlatego żadne argumenty nie trafią, chodzi o gnębienie kierowców, że "śmią" jeździć po ulicach miasta rowerowego i lewicowego, realizującego hasło "miasto bez samochodów"..
            Przykro mi, ale to dopiero początek, auto- janusze ;)

            • 3 4

            • Mało Ci dwupasmowej drogi z Trzypasmową obok?

              Trzeba jeszcze smrodzić ludziom pod oknami?

              • 2 2

        • tak, Rafał Trzaskowski przyznał, że głosowanie za przedłużeniem wieku emerytalnego było błędem (3)

          mógłbym podać wiele przykładów tego typu. Nie sądzę, by wybierał się do Sevres.

          • 3 2

          • Było politycznym błędem. (2)

            Bo z punktu widzenia gospodarki, potrzebujemy tego i tyle.

            • 4 2

            • tak czy inaczej uznał to za błąd (1)

              decyzja o odwróceniu kierunku ruchu na Piramowicza miała i ma sens.

              • 2 2

              • jaki? spotęgowanie korka? no to się udało.

                • 1 0

      • Broni swojej decyzji (10)

        Podjęła złą decyzję, a teraz jej broni.
        To przerażające, że taka osoba pełni tak odpowiedzialne stanowisko.

        • 57 7

        • Podjęła jedyną słuszną a nie optymalną. (5)

          Sytuację też rozwiązałyby swiatła na piramowicza/zwycięstwa

          • 7 19

          • już widzę hejt wylewający się na proponentów takiego rozwiązania po jego wdrożeniu

            światła podobno generują korki, niektórzy myślą, że nadmiar samochodów nie ma na nie wpływu.

            • 5 3

          • Jak to? Rowerzysta miałby czekać na zielone? (3)

            • 13 2

            • Toć byłby to skandal!!!

              • 2 1

            • w wielu miastach Europy rowerzysta może skręcać w prawo na czerwonym (1)

              może także jechać na czerwonym jeśli jedzie przez skrzyżowanie w kształcie litery T. Nie powoduje to jakichkolwiek problemów dla kogokolwiek.

              • 2 2

              • W Skandynawii można też przechodzić na czerwonym.

                Światła zatrzymują pieszych, żeby samochody mogły przejechać.

                U nas jest niestety na odwrót.

                • 2 0

        • To jest charakterystyczne dla urzędników.

          Dodam, tych z niewielką ilością zwojów mózgowych.

          • 6 2

        • w świetle analizy wielokryterialnej ta decyzja była z wielu względów dobra (2)

          warto rozważać takie sprawy z wielu punktów widzenia, ale trudno wymagać od osoby z wyobraźnią zawężoną do przedniej szyby samochodu zdolności do takiej refleksji.

          • 4 8

          • Ta twoja analiza niby wielokryterialna sprowadziła się do dania tylko jednej grupie użytkowników kopa w d*pę! (1)

            • 4 2

            • mówisz o użytkownikach, którzy sami sobie dają kopa w d**pę?

              kto komu wjeżdża w rufę samochodu? Pójdź do dowolnego warsztatu samochodowego, to się dowiesz.

              • 3 2

      • w sensie operacyjnym zmiany organizacji ruchu na PIramowicza przyczyniły się do wzrostu korków (8)

        w sensie strategicznym brak takich działań spowodowałby stopniowy wzrost paraliżu komunikacyjnego miasta, wynikającego ze zbyt wysokiego od wielu lat uzależnienia mieszkańców Gdańska i okolic od jazdy samochodem nawet na krótkie odległości, dobrze zastępowalnych przejazdem rowerem lub nawet spacerem pieszym. W piątek po południu przejazd z ulicy Gdańskiej w Brzeźnie do ulicy Bulońskiej w Gdańsku przed zmianą organizacji ruchu zajął mi samochodem 1,5 godziny - a korki po drodze nie były wynikiem kolizji ani wypadku tylko były wynikiem nadmiaru samochodów w mieście. Warto myśleć, co będzie za 10 miesięcy i za 10 lat jeśli nadal mieszkańcy będą mentalnie przyspawani do foteli swoich samochodów.

        • 6 10

        • W Gdańsku, posiadanie samochodu to konieczność, (6)

          przy tak funkcjonującej komunikacji miejskiej. Osobiście musiałbym tracić dziennie około 2,5 godziny (w obie strony) na dojazdy do pracy. Samochodem śmigam w około 35 minut, rowerem (jeżdżę nim najczęściej) 1,5 godziny.

          • 9 3

          • Może trzeba poszukać sobie pracy bliżej domu, (4)

            lub odwrotnie.

            • 4 13

            • (3)

              A najlepiej to sie rozwiesc i zamieszkac w pracy. Byla zona tez niech zamieszka w swojej.

              • 10 2

              • Tak ciężko pomyśleć o dojeździe kupując mieszkanie? (2)

                A potem płacz, że tylko samochodem możesz jeździć...

                • 4 6

              • Ale czasami zmienia sie prace...mieszkanie trudniej zmienic... (1)

                • 5 1

              • I wtedy jako jeden z czynników przy zmianie pracy trzeba to brać pod uwagę.

                • 0 2

          • zależy dla kogo

            poprawa dostępu do stacji SKM dla rowerzystów oraz poprawa jakości taboru i częstotliwości połączeń mogłaby skłonić wielu kierowców do zmiany zachowań komunikacyjnych. Wystarczy 10% mniejszy ruch samochodów i już korki w szczycie stają się duuuużo mniejsze.

            • 4 1

        • gdyby prezydentem był Płazński lub Grzesio Braun byłoby normalnie

          • 1 1

    • moze tak ma być? (11)

      może o to chodzi by ruch samochodów ograniczyć !!!

      • 14 33

      • (8)

        Ruchu nie ograniczyli, co najwyżej prędkość.

        • 36 3

        • też dobrze. (7)

          ale zapewniam cie ze kierowcom sie znudzi i za tydzien dwa korkow tam juz nie bedzie.

          • 11 30

          • będą gdzie indziej ...

            • 13 3

          • Oj, dopóki nie wymrze pokolenie "nie stać cię na samochód" to korki będą. (5)

            Nie po to ślinili się pół życia do niedostępnego dużego Fiata, żeby teraz jeździć jakąś komunikacją dla biedoty, albo nie daj Boże rowerem.

            • 9 7

            • Ooo to to to to.... (1)

              Nie po to kupil pasata za pół pensji zeby tramwajem jechać. Wolność wyboru.

              • 3 5

              • racjonalny wybór polega na rozważeniu różnych wariantów

                a nie upieraniu się przy jednym. Samochód nie jest dobrym pojazdem do poruszania się po mieście na odległości do 7 km. W takich relacjach ma wiele substytutów, warto je poznawać i stosować w praktyce. Nie samym tramwajem człowiek żyje, hulajnogi elektryczne bywają źródłem niezłej frajdy dla urzędników.

                • 3 3

            • skoro ślinili się na dużego fiata, (2)

              to teraz są w wieku nieco nieodpowiednim na rower czy hulajnogę

              • 4 3

              • A czemu tak? (1)

                Ich dziadkowie śmigali rowerami do śmierci...

                A jeżeli wiek nie pozwala już jeździć rowerem, to i za kółko taki delikwent wsiadać nie powinien.

                • 6 3

              • Bo ty wiesz lepiej

                Mini- leninku

                • 1 1

      • Ograniczyć to oni mogą, blokując zakup samochodów z Niemiec

        • 0 3

      • oczywiście, na pewno chodziło o ograniczenie ruchu samochodów w tej relacji

        i to zostało uwieńczone sukcesem. Małe zwycięstwo taktyczne prowadzące do zmian o charakterze strategicznym. Nadmiar samochodów nie wychodzi żadnemu miastu ani jego mieszkańcom na zdrowie.

        • 1 4

    • Da się wjechać tylko trzeba trochę poczekać .

      • 5 18

    • masakra (2)

      a ja wczoraj stałam kilka zmian świateł na Hallera bo pas pod wiaduktem blokowały samochody które z dwóch pasów wjeżdżały z Klinicznej . pod wiaduktem 2 pasy przechodzą w jeden i korek gotowy...
      wprowadzone zmiany to katastrofa ,
      trzeba było dla bezpieczeństwa ograniczyć raczej prędkość rowerzystów na Al. Zwycięstwa .
      Rowerzyści w Gdańsku zaczynają być świętymi krowami ( przepraszam krowy).

      • 26 5

      • A opinia wyżej ze z klinicznej nie mogł wiechać (1)

        Bo ci z brze źna blokowali. Oj łżecie kierowcy-jak zawsze. Kierowca kierowcy wilkiem. To z wami jest problem nie z pozostałymi. We wszystkich macie wrogów pieszych rowerzystach zbiorkomem i sami ze sobą. Masakra. Chyba nigdy nie dolacze do tej roszczeniowej grupy bo to wstyd.

        • 5 14

        • Nie oni lza, tylko Ty nie jestes dosc bystry.

          Kiedy zblokowaly się wszystkie kierunki, to przy każdej zmianie swiatel z każdej strony się kierowcy zaczeli wpychać, żeby nie czekac kolejnego cyklu. W efekcie rzeczywiście jedni blokowali drugich. Oczywiście w Polsce w takim miejscu nigdy nie spotkasz policjanta, którego sama obecność utemperowalaby zapedy niektórych bezmózgich rodakow, ale to już opowieść na inna okazje.

          • 5 2

    • Wjeżdzaja na skrzyżowanie bez mozliwości opuszczenia? (1)

      Na to jest paragraf. Halo drogówka? Pieniadze stoją na ulicy prosze pozbierać.

      • 9 5

      • I co z tego, że jest paragraf?

        Spróbuj pod wiaduktem na Wyklętych zatrzymać się przepisowo na czerwonym.

        Zaraz trzech Januszy zaczne trąbić, a czwarty Cię objedzie i wciśnie się na tory.

        • 2 3

    • Brawo auta, blokujecie auta!
      Więcej auta, 2 metry od windy pod sam sklep na chodniku stań

      • 2 9

    • Jak blokują ? Jak zapali się czerwone na Hallera to stają i nie blokują. (1)

      Wtedy na zielonym jadą te ze strony Klinicznej.

      • 2 1

      • A tak, że się ładują na skrzyżowanie, jak po drugiej stronie nie ma miejsca

        Zostają w poprzek i blokują.

        • 4 0

  • (11)

    Zasadna? Co za brednie. To lobby rowerzystów zaczyna przeginac.

    • 604 87

    • (4)

      Lobby kierowców już dawno przegięło forsując świetne warunki do jazdy samochodem. Wydano grube miliony na drogi typu al. Żołnierzy Wyklętych. Efekt? Mamy duży problem w postaci zbyt dużej liczby samochodów, które hałasują i zanieczyszczają środowisko. A ich użytkownicy i tak narzekają :)

      • 27 56

      • Dziedzictwo Pawła A.

        • 8 9

      • (1)

        Podziękuj tym co rozbierają linie kolejowe i budują tam drogi dla rowerów. To przez takie działania wzrasta ruch aut w mieście. Wydaje sie grube miliony na ścieżki rowerowe a i tak rowerzyści pchają się do pojazdów komunikacji miejskiej oraz pociągów. Szczytem zas absurdu jest sytuacja na Zaspie gdzie rowerem można jeździć po chodniku i ulicy.

        • 18 8

        • dałem plusa za ironię

          żeby nie było wątpliwości. Brawo Ty!

          • 4 2

      • Mamy problem z takimi jak Ty.

        • 0 1

    • Skończy się tym,że rowerzyści zbiorą co zasiali... (5)

      • 8 9

      • kieroffczyki sami się wykańczają generując wku8w drogowy codziennie w korkach tworzonych w innych miejscach

        • 6 10

      • Gdynianin 77 - ilu już pieszych na pasach zabiłeś? (1)

        • 2 4

        • Ja na przejazdach rowerowych robiłem już rower bo rowerzysta gadał przez telefon i nie widział czerwonego.

          • 0 1

      • To fakt, abyście obcisłogaci nie przegięli (1)

        Bo będzie jak z elgiebetami

        • 3 2

        • Jak oni śmią w ogóle jeździć na świętych drogach kierowców?

          Powinni jak ludzie wsadzić rower do bagażnika i tak się przemieszczać!

          • 4 1

  • (7)

    Kto to wymyślił?I do tego w wakacje.

    Svencjusz

    • 271 35

    • (1)

      bo lepsze jest wrogiem dobrego a nie zawsze lepsze wychodzi na dobre

      • 2 1

      • zależy komu

        kierowcy samym kierowcom zgotowali ten los

        • 2 2

    • Rada Dzielnicy to wymyśliła, na prośbę mieszkańców. (1)

      • 6 2

      • Wcale im się nie dziwię. Auta sobie autostradę po spokojnych uliczkach zrobiły.

        • 1 1

    • Jak to kto?

      Mieszkańcy ul. Uphagena. Popytaj się kto tam mieszka i będziesz miał odpowiedź. Widocznie przeszkadzały samochody pod oknem, to po znajomości udało się zmienić organizację ruchu o 180 stopni.

      • 10 0

    • bardzo dobra decyzja (1)

      kierowcy wlaczajac sie w jednokierunkowe ulice patrzą tylko w lewo

      • 4 1

      • A jak maja zieloną strzałkę w prawo, to już nigdzie się nie patrzą.

        Bo mają zielone!

        • 2 1

  • Korki były są i będą. (11)

    Trzeba do nich sie przyzwyczaić i równiez starać sie ich nie tworzyć. No ale czasem jest ciężko.

    • 62 337

    • Przyzwyczaic (2)

      albo sprzedac samochod tak jak ja to zrobilem. Korki byly, sa i beda jeszcze wieksze, a miasto jest dla ludzi a nie samochodow

      • 10 10

      • (1)

        Pewnie masz rację. Nie ozn. to jednak, aby te korki dodatkowo potęgować.

        • 3 3

        • Oznacza, dzięki temu że mniej samochodów wjedzie od tej strony będzie lepiej gdzie indziej.

          • 2 1

    • W tym sęk, że do tej pory (6)

      żadnych korków tam nie było.

      • 11 4

      • Najlepiej wymyślić problem... (1)

        by potem usilnie go rozwiązywać!

        • 6 2

        • Wymyślono że po mieście będzie jeździć się jak po wsi - samochodem i teraz problem

          • 5 1

      • To po co ludzie objeżdżali korek Piramowicza, skoro go nie było? :D (1)

        • 7 4

        • Nie objezdzali zadnego korka, to jest po prostu istotnie krotsza droga.

          • 6 2

      • Nieeee wcale nie było... Gdyby nie było tam korków to nikt by nie jeździł wąskim dziurawym objazdem. (1)

        • 6 2

        • To nie jest zaden objazd, to droga publiczna, wiec jezdzilby tam kazdy, komu by bylo po drodze. A dziury sa wszedzie, to Gdansk.

          • 3 2

    • platny trol, nie karmic nie dyskutowac, lapka w dol i niech spada

      na to ida nasze podatki na utrzymywaniu płatnych trolli Polacy nic się nie stało

      • 1 0

  • Ehh (6)

    Miasto z kartonu...

    • 270 39

    • Ty sie lepiej (2)

      martw o panstwo z dykty i trocin

      • 10 10

      • Też się martwię

        • 4 0

      • Z dykty, trocin i wody święconej.

        • 8 2

    • Jaka władza takie miasto

      • 2 3

    • dalej głosujcie na tą samą ferajnę (1)

      buhahahahah
      konstytucja
      bujhahahahaha

      • 3 2

      • Ale to kaczka ostatnio konstytucji broniła :) Wybory po trupach.

        • 1 1

  • Postawić patrol w godzinach szczytu i siekać mandatami aż będą wióry leciały. (6)

    Znak wielki jak wół a jedzie jeden z drugim. Większość z tych kierowców nawet taczką nie powinna jeździć.

    • 105 232

    • Nie da rady. Wszyscy policjanci są na urlopach.

      • 6 1

    • Ciebie wysiedlić do Rzeszowa lub Radomia. (1)

      • 3 7

      • Słoiki do piwnicy !!!

        • 2 2

    • I niech ten sam patrol siecze mandatami rowerzystów jadących na czerwonym świetle (1)

      albo po chodnikach.

      • 6 1

      • Oczywiście.

        I chętnie zobaczę statystyki.

        • 3 0

    • Z Ciebie wióry????

      • 0 0

  • Pani inżynier ma racje - tylko bezpieczeństwo (28)

    A gdyby tu w przyszłości było przedszkole i wasze dziecko chodziło by tam w przyszłości, to...

    • 209 151

    • (2)

      Zgadzam się, zlikwidujmy samochody! Lepiej, usuńmy także tramwaje i autobusy, bo dzieci mogą być zagrożone...

      • 49 10

      • I rowery

        • 23 3

      • nudne to przeginanie

        • 2 3

    • ale teraz nie ma (1)

      przedszkola :)

      • 19 5

      • Ale w przyszłości...

        • 19 3

    • Pani inżynier ma ochotę na lot na Marsa (1)

      tam odwróci wszystkie kierunki ruchu

      • 22 3

      • A może pani inżynier tam sobie kupiła mieszkanie i nie chciało się jej dookoła jeździć?

        • 15 2

    • Jak ja mogę przejechać matkę, jak moja matka siedzi z tyłu?

      • 17 3

    • (7)

      Przedszkola nie ma, ale jest znacznie większa placówka oświaty - szkoła Conradinum.

      • 6 8

      • Gdzie Ty ty się ładujesz z tymi swoimi faktami?

        • 3 0

      • I co? (4)

        Uczniowie szkoły średniej nie potrafią bezpiecznie przejść przez ulicę?

        • 12 3

        • i co?

          Kierowcy nie potrafią jeździć zgodnie z przepisami. Połowa tego korka wynikała z zajeżdżania sobie drogi na skrzyżowaniu. Tak trudno zatrzymać się przed skrzyżowaniem i przepuścić skręcających w drugą stronę?

          • 6 1

        • chodzi nie tylko o bezpieczeństwo, ale i komfort poruszania się (2)

          a także redukcję spalin i hałasu

          • 4 4

          • Co osiągamy zmniejszając prędkość samochodów. (1)

            Gdyby jeszcze doedukować 90% kierowców, którzy nie mają pojęcia, jak działa zielona fala, nie było by korków pod światłami.

            • 3 8

            • co z tego że wiesz jak działa zielona fala

              skoro oficjalnie było pisane, że Tristar nie jej stosuje?

              • 1 0

      • Przedszkole

        Też jest! Placówka Leon

        • 3 1

    • Panie sędzio on mnie uderzył. Gdzie, no tu w plecy, ale tam jest tylko maleńki siniak. No tak ale gdyby to było oko

      • 11 1

    • Ale nie ma ! (1)

      Żeby żaba żyto żarła, to by mąką sr..a.

      • 3 2

      • O to! To!

        Młyniarz

        • 0 0

    • dziecko mogłoby być dowożone do przedszkola na wiele sposobów (3)

      na przykład rowerem cargo lub samodzielnie na rowerku bieganym. Warto tak kształtować miasto, by dziecko w wieku 11 lat mogło czuć się bezpiecznie jadąc rowerem do szkoły nie tylko na drogach dla rowerów, ale na takich ulicach jak Piramowicza. Tranzytowy ruch samochodów na tej ulicy pasuje jak świni siodło, ruch lokalny może się odbywać nadal bez przeszkód.

      • 3 8

      • Przede wszystkim, dziecko może być prowadzone do przedszkola na piechotę. (2)

        Tylko oczywiście rodzice musieli wybrać przedszkole na drugim końcu miasta...

        • 3 2

        • Przedszkole na drugim końcu

          Bo tylko tam były miejsca mądralo, myślisz, że rodzice nie chcieliby mieć przedszkola blisko domu?

          • 2 1

        • Zgłaszałem dziecko do 3 przedszkoli najbliżej domu

          dostało się do żadnego

          • 0 0

    • Sprawdzić czy nie ksiądz :)

      • 4 1

    • A gdyby

      tu w przyszłości można poleżeć w cieniu starych lip? No właśnie najlepiej zerwać ten asfalt z Alei i zasiać trawę, postawić te głupawe leżaki (Instytut Kultury byle jakiej w Gdańsku ma ich pod dostatkiem) można dodać rydwan i leżcie ludzie sobie.

      • 5 2

    • no i nie mam pana płaszcza i co mi pan zrobi hłe, chłe

      • 2 1

    • Sprawdzić czy nie ksiądz.

      • 0 0

    • Mój kolega kiedyś stwierdził, że jednokierunkowa jest bezpieczniejsza niż dwukierunkowa. Na to mu odpowiedziałem, że zamknięta jest jeszcze bardziej bezpieczna. Już nie mam kolegi. Ale słabo mi żal.

      • 0 0

  • Skłaniam się ku zdaniu kierowców (41)

    Ulica, która pomagała rozładować korki stała się bezużyteczna. Można było spróbować zamontować żółte ostrzegawcze światła zarówno dla kierowców jak i dla rowerów na niebezpiecznym skrzyżowaniu. Pani z urzędu gada kompletne bzdury nie wiążąc korków, sięgających Mickiewicza, ze zmianą organizacji ruchu. Nie lubię kłamiących urzędników.

    • 593 43

    • (32)

      Na tym przejeździe było pare śmiertelnych wypadków. Dalej uważasz ze ludzkie życie jest mniej ważne niż skracanie sobie drogi przez uliczkę do tego nie przystosowaną w dodatku przebiegająca koło szkoły?

      • 23 75

      • Wiec trzeba zamknac wiele skrzyzowan i drog. Pomysl zanim napiszesz (7)

        • 63 15

        • Tak. Trzeba je przebudowywać, żeby zwiększyć bezpieczeństwo.

          Serio to takie trudne do pojęcia?

          • 21 7

        • W Wiedniu zamykają drogi przy szkołach (3)

          I żyją. Ba, jest to najlepsze miejsce do życia na świecie. Cud!

          • 17 15

          • Gdzie jest sprawniejsza komunikacja zbiorowa, w Wiedniu czy w Gdansku?

            Czy w Wiedniu tez niemal 100% mieszkancow to Polacy?

            • 7 0

          • W Wiedniu

            Mają super metro oraz gestą sieć tramwajową

            • 11 0

          • Daj spokój, Austria to niskie zarobki. Jak już wyjeżdżać to Szwajcaria czy Norwegia

            • 2 0

        • w wielu miastach świata wyloty ulic podporządkowanych i lokalnych zamyka się dla ruchu tranzytowego (1)

          Dobrze, że w Gdańsku ten proces się rozpoczął.

          • 11 6

          • I wlaśnie dlatego, nigdy nie pozwolimy na tranzyt Drogą Zieloną!!!!!!!

            • 3 2

      • (3)

        Na autostradach zginęło X osób. Trzeba je zamknąć!!

        • 49 11

        • Ty pewnie jeździsz starym rupiecie w dieslu wiec nie obchodzi cię bezpieczenstwo

          • 5 19

        • (1)

          Kidafa dlaczego jesteś matołkiem

          • 5 12

          • Głosowanie wykazuje, że to ty Jednak jesteś matołkiem.

            • 3 1

      • w Poslce? Ludzie dawno wybrali szybką jazdę nad bezpieczeństwo

        przecież każdy się urodził kierowcą, umiejetności każdego są idealne, według własnego mniemania.
        Koło szkół ruch powinien być minimalizowany zawsze , nie obchodzi mnie że ktoś z przedmieść będzie jechał parę minut dłużej

        • 17 9

      • ???? (10)

        Może jakieś konkrety bo nie słyszałem o żadnym śmiertelnym wypadku w tym miejscu

        • 32 8

        • Niewiele Pani wie. Polecam SEWIK (8)

          • 3 14

          • SEWIK (6)

            No wiec sprawdziłem, sewik gdańsk Piramowicza -> od 2007 rok aż 9 lekko rannych osób, 0 ciężko rannych, 0 śmiertelnych, liczba zdarzeń ~70 przez 13 lat

            • 24 2

            • To teraz mapa wypadków.
              A dalej źródło w UM.

              • 2 4

            • Dodatkowo od kiedy skrzyżowanie zostało przebudowane wystąpiło już chyba tylko 1 zdarzenie.

              • 10 0

            • Czyli jak średnio raz w miesiącu (2018-2019) jest tam wypadek (3)

              To wszystko jest w porządku?

              • 2 6

              • (1)

                "Był" po przebudowie i zmianie wyjazdu tak, żeby mógł tam wyjechać tylko 1 samochód (a nie 2 jak poprzednio) sytuacja zupełnie się zmieniła i wyciąganie wniosków ze statystyk dotyczących zasadniczo innego skrzyżowania nie ma sensu.
                Prędzej kierowcy faktycznie zasłaniali sobie widok na ścieżkę ale obecnie ten problem został rozwiązany

                • 12 2

              • Nie został, bo kierowcy nie zostawiali miejsca na przejazd roweru

                Tylko stawali na ścieżce i chodniku, zaraz za poprzednim samochodem.

                • 4 5

              • Tam bylo gora 9 wypadkow w 13 lat, bo przeciez nie kazdy lekko ranny byl ranny dluzej niz tydzien.

                • 6 2

          • No i co, klamco? Zapadles sie w swojej norze, kiedy kolega faktycznie sprawdzil?

            • 14 4

        • na pewno były wypadki skutkujące ciężkimi obrażeniami ciała niechronionych użytkowników dróg

          sam wykonaj elementarną pracę domową i ceń życie w zdrowiu wyżej niż wygodę kierowców.

          • 4 12

      • Czlowieku jakie śmiertelne wypadki w tym miejscu?

        • 16 4

      • Nie kłam, nie było śmiertelnych wypadków

        • 15 3

      • Bo nadal nie jest prawidlowo oznaczone, a bylo tez zle skonstruowane. (3)

        A nader wszystko Polacy sa za glupi na jakikolwiek pojazd, smiem twierdzic, ze tylko i**ota mogl zginac tam na rowerze.

        • 9 6

        • (2)

          PORD Art. 27.
          3. Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez drogę dla rowerów poza jezdnią, jest
          obowiązany ustąpić pierwszeństwa rowerowi.

          • 2 4

          • to nie jest poza jezdnią (1)

            • 6 1

            • Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
              1) droga wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt;

              • 1 3

      • raczej jak samochód stoi czekając na wyjazd ciężko pod nim zginąć zginąć

        - gorzej jak zjeżdża rozpędzony ze zwycięstwa

        • 5 1

      • Nie rozśmieszaj mnie proszę

        Podaj daty tych śmiertelnych przypadków. Jasne ...

        • 0 0

    • Urzednicy (1)

      Oni tam nie stoją , mieszkają na południowych tarasach, kiedyś pisałem na wyborach wszystkich wywalic aby ani jeden się nie prześliznął

      • 11 4

      • To pewnie siedzą na tych tarasach i popijają mohito z parasolka i się z was smieją

        • 6 1

    • Swiatła zsynchronizowane z tymi przy operze.

      Bez zielonej strzałki w prawo.

      • 13 1

    • To nie jest zadna przelotowka.

      • 5 4

    • urzednik do zwolnienia

      nawet gdyby tam swiatla dla rowerzystow zrobic to wciaz ma to wiecej sensu niz likwidacja tego skrotu. urzedas do zwolnienia

      • 17 8

    • Rzecz w tym, że to nigdy nie miała być ulica "użyteczna" w sensie objazdów. Wąska i kręta, była przeznaczona tylko na dojście do szkoły i burs. I nagle gromada cwaniaczków zaczęła ją rozjeżdżać..

      • 3 4

    • ona nie kłamnie, tam same głupie bydło pracuje po prostu, mówi co umie

      • 0 0

    • Piramowicz =BŁĄD=

      Niech się wreszcie ocknie głąb który to wymyślił i cofnie swoją decyzje ...!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane