• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korzyści z serwisów kuponowych dla biznesu

25 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Myślisz, że kupony to przeżytek marketingowy i nie sprawdzą się w Twoim sklepie? Pozwól, że zmienimy Twój sposób myślenia. Poniżej znajdziesz X powodów, dla których zastosowanie kuponów zwiększy Twoją sprzedaż!



Nowi klienci? Proszę bardzo!



Utrzymanie już pozyskanego klienta jest tańszym rozwiązaniem niż znalezienie nowego. Jednak kupony mogą Ci pomóc w przyciągnięciu na Twoją stronę kogoś, kto jeszcze nigdy nie dokonał u Ciebie zakupu. Z dużym prawdopodobieństwem większość z nich nie powróci ponownie po kolejny koszyk (cóż, prawo internetu!), ale zawsze będzie to zastrzyk świeżych leadów, z których chociaż kilka (dziesiąt lub set) zostanie.

Zwiększ świadomość marki



Jesteś nowy na rynku? Koniecznie potrzebujesz "buzzu" wokół Twojej marki. Wypuszczenie kuponów oferujących atrakcyjne ceny na popularny produkt (lub Twoją specjalność) to idealny sposób na sprawienie, że konsumenci zaczną o Tobie mówić. Nawet, jeśli nie przełoży się to w pierwszej chwili na realną sprzedaż, inwestujesz w coś, co zaprocentuje z czasem - świadomość, że Twój sklep istnieje i oferuje konkretną grupę produktów.

Dotrzyj do wszystkich jednym kliknięciem



Kupony już dawno wyszły z ery papierowej i mało kto poszukuje ich w gazetach i gazetkach promocyjnych. Zresztą, te ostatnie docierały jedynie do wąskiej grupy odbiorców, tymczasem cyfrowe kupony mogą w ułamku sekundy pojawić się na skrzynkach mailowych wszystkich, którzy kiedykolwiek zostawili swój adres w Twojej bazie. Pamiętaj jednak, że super-oferty kuponowe mają olbrzymią moc - spodziewaj się tym większego zainteresowania daną ofertą, im lepszą okazję proponujesz. Zatowaruj się i upewnij się, że masz moce przerobowe, aby wysyłać zamówienia!

Zawężaj grupy odbiorców



Trafianie do konkretnych grup konsumentów jeszcze nigdy nie było tak proste. Serwisy kuponowe umożliwiają dotarcie do klientów o skonkretyzowanych preferencjach poszukujących okazji w najbardziej specyficznych branżach. Do Ciebie należy jedynie przygotowanie kuponu, a następnie oczekiwanie na zamówienia. Tani, prosty i szybki sposób na pozyskanie nowych konsumentów bez Twojego udziału.

Jesteś panem swojego czasu (i biznesu)



Kupony to doskonały sposób na to, aby zarządzać promocją w czasie. To Ty ustalasz, jak długo dany kupon jest aktywny oraz z jakiej okazji można z niego skorzystać. To też najszybszy sposób na przygotowanie oferty błyskawicznej, realizującej strategię real-time marketingu. W Twojej branży wydarzyło się coś szczególnego? Chcesz świętować osiągnięcie konkretnej liczby obserwujących w social media? A może po prostu nie miałeś czasu przygotować wymyślnej promocji z okazji Walentynek? Kupon będzie idealnym rozwiązaniem - dowodem na to jest fakt, że nawet takie potęgi na rynku jak Zalando i Answear doceniają możliwości, jakie dają kupony. Niekiedy tego typu przeceny to jedyne, co wspomniane marki robią z okazji świąt.

Mierzenie efektywności to podstawa



Promocje z kuponami są jednymi z najlepiej mierzalnych, jakie możesz przeprowadzić. We współpracy z serwisem grupującym super-oferty kuponowe, takim jak znany w czterech krajach Once Coupon A Time, jesteś w stanie przygotować promocję kuponową, przeprowadzić ją i dodatkowo obliczyć, jaki był zwrot z tej inwestycji. Współpraca z serwisami kuponowymi pozwala Ci również ocenić, czy Twoja oferta jest atrakcyjna dla konkretnej grupy odbiorców - jeśli ruch na stronie się zwiększył, jednak skala zakupów nie wzrosła, to warto zastanowić się nad przyczyną takiej sytuacji.

Bierz przykład z najlepszych



Z serwisów kuponowych korzystają najwięksi na rynku, z czego warto wyciągnąć dwa wnioski. Po pierwsze, kupony to efektywna forma zwiększania sprzedaży. Po drugie, decydując się na realizację podobnej strategii marketingowej, masz szansę znaleźć się w towarzystwie tak dużych marek jak wspomniane Zalando Lounge  czy Answear. Wasze logotypy będą umieszczone obok siebie, a im częściej będziesz decydować się na oferty kuponowe, tym szybciej utrwali się świadomość Twojej marki.

Spraw, by nieatrakcyjne stało się atrakcyjne



Obniżenie ceny nierzadko jest sposobem na zwiększenie sprzedaży produktów, które do tej pory nie były zbyt często kupowane. Można powiedzieć, że okazja czyni klienta. Jeśli w Twoim magazynie zalegają konkretne produkty, albo zależy Ci na zlikwidowaniu nadwyżek w danym sektorze - wykorzystaj możliwości kuponów. Pamiętaj jednak, że oprócz sytuacji, gdy dopiero wchodzisz na rynek, nie powinieneś przeceniać swoich najlepiej sprzedających się produktów, a przynajmniej nie rób tego zbyt często.
Za to oferowanie kuponów na produkty, które mają zazwyczaj bardzo wysoką cenę (i z tego też względu popyt na nie jest mniejszy) może pomóc Ci zamortyzować koszty związane z promocją. Im droższy produkt tym marża zazwyczaj wyższa - kalkulacje najlepiej przeprowadzisz sam.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie

Najczęściej czytane