Lotnisko: pirs i biurowiec mają już szklaną elewację

2 marca 2021, 7:00
Maciej Korolczuk

W listopadzie zawisła na nim wiecha, a już pod koniec lutego sprzed oszklonej elewacji biurowca Alpha na gdańskim lotniskuMapka rozpoczęła się rozbiórka rusztowania. Wewnątrz trwają też prace wykończeniowe, by już pod koniec maja budynek mógł uzyskać zgodę na użytkowanie. Po sąsiedzku na ukończeniu są też prace przy szkleniu nowej części terminalu. Pirs ma być z kolei gotowy do końca tego roku.



Biurowiec Alpha jest pierwszym z kompleksu biurowców Airport City powstających w sąsiedztwie portu lotniczego. Budowa weszła właśnie w ostatnią fazę przed planowanym na połowę roku oddaniem go do użytku.

- Po ustąpieniu zimy wznowiono prace instalacyjne oraz wykończeniowe balustrad i żwiru na dachu. Na zewnątrz rozpoczął się też demontaż rusztowania elewacyjnego - informuje Agnieszka Michajłow, rzecznik prasowy lotniska w Gdańsku.
Intensywne prace toczą się też wewnątrz budynku, m.in. w garażu wymalowano już miejsca postojowe. Wznowiono też prace przy izolacji jego stropu, by wiosną wokół budynku mogły rozpocząć się prace nad zagospodarowaniem terenu. Kontynuowane są też prace wykończeniowe - w łazienkach trwa montaż blatów, luster i ścianek oraz sufitów. Gotowa jest już ceramika ścienna, zamontowano większość witryn aluminiowych w hallach windowych. Na ostatniej prostej są też prace związane z wykończeniem sufitów w hallu wejściowym, gdzie trwa też montaż dwupiętrowej ściany dekoracyjnej, która ma być wizytówką wejścia głównego. Gotowe są już drzwi obrotowe.

Kamień węgielny na budowie Airport City



- Obecnie trwa przygotowanie budynku do odbiorów ze strażą pożarną i sanepidem - dodaje Michajłow.
Wykonawcą wartych 81 mln zł prac jest Hochtief Polska. Budowa biurowca Alpha potrwa do połowy roku.


Pasażerowie w terminalu na początku 2022 roku



W ekspresowym tempie postępują też prace przy pirsie, a więc nowej części terminalu T2, przeznaczonej do obsługi pasażerów non-Schengen.

Gdy jesienią odwiedziliśmy z kamerą teren budowy, trwały prace przy montażu dachu. Po pięciu miesiącach nowy terminal zyskał już szklaną elewację. Tym samym pirs powoli staje się wizualnie spójną bryłą z dotychczasowym terminalem.

W tym przypadku wykonawca - firma Doraco - ma nieco więcej czasu na wykończenie i wyposażenie budynku, bo pasażerowie mają się w nim pojawić po nowym roku (wykonawca ma termin umowny do końca tego roku i na początku 2022 rozpoczną się odbiory).

Kamień węgielny na budowie pirsu



- Poza samym szkleniem budynku obecnie trwają prace m.in. przy pokryciu dachu, montażu konstrukcji słupów i rygli przy fasadzie, izolacji termicznej i przeciwwilgociowej oraz przebudowie fasady istniejącego terminalu na połączeniu z nową częścią pirsu - wymienia rzecznik prasowy lotniska.
W kolejnych tygodniach przewidziane są roboty przy montażu podłóg, wykończeniu w węzłach sanitarnych i wykończeniu elewacji na rękawach i klatkach schodowych, którymi pasażerowie będą poruszać się w drodze do samolotu. Od połowy kwietnia rozpoczną się z kolei prace przy wewnętrznym układzie drogowym.

Koszt budowy pirsu to 255 mln zł.
Czy planujesz w tym roku lecieć samolotem?
15%

tak, już mam zaplanowaną podróż i wykupione bilety

26%

tak, ale z rezerwacją wstrzymam się do ostatniej chwili

33%

nie wiem, wszystko zależy od sytuacji epidemicznej

26%

nie, ograniczam wyjazdy, a urlop spędzę w kraju

zakończona

łącznie głosów: 899

Opinie wybrane


wszystkie opinie (99)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.