• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: Marszałek daje 160 mln, PKP nie chce

Maciej Naskręt
16 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowsze skład SKM-ki nowosądeckie Impulsy. Najnowsze skład SKM-ki nowosądeckie Impulsy.

Województwo pomorskie gotowe jest dołożyć 160 mln zł do zakupu nowych pociągów dla SKM w zamian za udziały w tej spółce. Gdyby udziałowcy SKM-ki zgodzili się na tę propozycję, województwo miałoby pakiet większościowy i większy wpływ na kolej. PKP S.A., która ma teraz najwięcej udziałów w SKM nie jest zainteresowana propozycją.



Kto powinien mieć najwięcej do powiedzenia w spółce SKM?

Spółka PKP SKM Trójmiasto otrzyma 50-procentowe dofinansowanie z Unii Europejskiej na zakup 10 nowych pociągów, które mogą kosztować nawet 320 mln zł. Musi jednak znaleźć brakującą połowę środków. Miałyby one pochodzić z kredytów albo emisji obligacji.

Władze województwa pomorskiego, będące organizatorem przewozów kolejowych w regionie, są skłonne pomóc SKM-ce.

- Możemy zaangażować się finansowo. Dołożymy brakującą kwotę władzom SKM-ki w ciągu kilku lat, ale w zamian chcemy większych udziałów w spółce przewozowej - powiedział na antenie Radia Gdańsk, marszałek Mieczysław Struk.
Przypomnijmy, że kapitał zakładowy spółki wynosi 161 mln zł i dzieli się na 323 438 równych i niepodzielnych udziałów o wartości 500 złotych każdy. Największy udział - 68 proc. - ma spółka Polskie Koleje Państwowe. Natomiast samorząd województwa posiada zaledwie nieco ponad 10 proc. udziałów.

Jeśli pomysł władz województwa wszedłby w życie samorząd stałby się większościowym udziałowcem SKM-ki, a co za tym idzie, miałby większy wpływ na losy spółki.

Jednak obecny większościowy udziałowiec - PKP - nie jest tym zainteresowany.

SKM wozi pasażerów nie tylko w Trójmieście. Obsługuje ona połączenia w kierunku Kartuz i Kościerzyny po linii PKM. SKM wozi pasażerów nie tylko w Trójmieście. Obsługuje ona połączenia w kierunku Kartuz i Kościerzyny po linii PKM.

PKP nie chce zmian właścicielskich



- Struktura właścicielska PKP Szybkiej Kolei Miejskiej jest korzystna i nie ma potrzeby jej zmieniać. Tym bardziej obecnie, gdy przewoźnik ten bardzo dobrze wywiązuje się z postawionych przed nim zadań, obsługując połączenia w aglomeracji trójmiejskiej oraz część tras regionalnych w województwie pomorskim - mówi Michał Stilger rzecznik prasowy spółki Polskie Koleje Państwowe.
Jak podkreśla większościowy udziałowiec, PKP SKM w Trójmieście jest w stanie kupić nowe składy bez pomocy finansowej samorządu.

- Od dnia ogłoszenia wyniku konkursu przewoźnik ma 60 dni na uzyskanie niezbędnych zgód na zawarcie stosownej umowy od rady nadzorczej spółki, zgromadzenia wspólników i Banku Gospodarstwa Krajowego. Zarząd PKP SKM podjął już działania, by takie zgody uzyskać - zapewnia Stilger.

Potrzebna umowa długoterminowa na przewozy



Chodzi o sfinansowanie zakupu nowych pociągów z wkładu własnego pochodzącego z emisji obligacji lub kredytu.

- Ich zabezpieczeniem miałaby być długoterminowa umowa przewozowa, co jest standardem obowiązującym przy tego typu przedsięwzięciach, związanych z finansowaniem zakupu taboru wykorzystywanego do świadczenia usług publicznych - wyjaśnia Stilger.
Sytuacja jest jednak patowa, bowiem władze województwa nie chcą podpisać 10-letniej umowy dopóki nie staną większościowym udziałowcem w spółce SKM.

Miejsca

Opinie (274) 10 zablokowanych

  • skm sie dobrze wywiązuje.... chyba eobicie sobie jaja. (37)

    tylko podwyzki na tabor nowy... a tu kasa jest, to nie chcą.... fajansiarnia.

    • 322 25

    • (17)

      Dawaj adres, ja się raz dorzucę tobie do czynszu a ty przepiszesz na mnie pół mieszkania.

      • 21 40

      • zadłużonego (4)

        opalanego węglem i z grzybem na ścianie

        • 29 1

        • (2)

          160 mln to są śmieszne pieniądze w porównaniu z nieruchomościami i taborem skm.

          • 8 12

          • i kosztami jego utrzymania

            czy modernizacji...

            • 18 2

          • Tylko...

            Wartość spółki to aż 155mln! Nie wiem czy większa?!

            • 0 0

        • Ale to będzie ponad pół mojego mieszkania i ciebie eksmitujemy.

          • 2 0

      • Sytuacja w której marszałek musi zawierać (7)

        umowy z monopolistą i nie ma na niego wpływu jest chora.
        Dlaczego pomorskie dostało udziały w PR a nie w SKM?
        Każde z województw dostało udziały w przewoźniku regionalnym, a my nie dostaliśmy w SKM, które jest czymś więcej niż regionalnym.
        OK, stało się. Nie dostaliśmy. No to teraz chcemy wykupić, żeby naprawić ten błąd. A państwo - nie sprzedamy, chociaż żadnego finansowego interesu PKP ani państwo w tym nie ma. Zysk SKM jest symboliczny.
        To tak jakbys musiał kupować tylko w jednym sklepie, a on dawał ciała i mówił że będzie lepiej jak zobowiążesz się że przez najbliższe 10 lat będziesz kupować tylko u niego.

        • 35 3

        • ma udzialy... (2)

          Sprawdz strukture...
          Na takie monopole jest sposob ale trzeba chciec... Lepiej jednak krecic sie przy bardziej lukratywnych dzialaniach...

          • 2 7

          • Jaki jest sposób na monople? (1)

            Anonim napisał: ma udzialy...
            Sprawdz strukture...
            Na takie monopole jest sposob ale trzeba chciec... Lepiej jednak krecic sie przy bardziej lukratywnych dzialaniach...

            Jakie to sposoby? Możesz szerszej opisać?

            • 3 0

            • nie placa mi za to

              Jednak sa kanaly komunikacji pomiedzy administeacja panstwowa a wlascicielem (administracja panstwowa jest jego elementem). Problem jest w sprawowaniu nadzoru wlascicielskiego I wspolpracy administracji panstwowej I samorzadowej. Kacykowie, nawet jak maja wszystko, forsuja swoje wizje. Na zasadzie "gdyby nie ten zly, to ja bym pokazal". Nie mam zludzen co do checi "usamorzadowienia" SKM, urzednicy pokazali co potrafia na "autobusach" I PKM.
              Najgorzej wychodzi na tym klient

              • 1 1

        • (3)

          Samorząd nie ogarnia PKM i Regio oraz innych projektów, a chce sobie brać na głowę SKM? Po co?

          • 3 3

          • kasa, Misiu, kasa...

            I stolki... Wybory ida I trzeba sie gdzies przechowac do emerytury...

            • 0 0

          • Po to, aby nie trzymać 2 zarządów choćby

            Głupich 2 taryf i setki innych bzdur na kółkach

            • 0 0

          • Widać g,,o wiesz

            PKM ma tylko trasę. Po trasie PKM przewozy realizuje właśnie SKM

            • 0 0

      • PKP to nie jest prywatna firma (3)

        Zrozum to i nie wyskakuj z porównaniami z d...

        • 8 3

        • (2)

          Jakby były, padłyby na pysk po tygodniu polskiego zarządzania.

          • 9 1

          • patryjota cy co? (1)

            co masz do polskiego stylu zarządzania?

            może wyjaśnisz bliżej?

            • 0 7

            • Jesli tego nie rozumiesz to nie zrozumiesz zadnych wyjasnien.

              • 3 0

    • Żeby PKP się na tym nie przejechało (5)

      Niech Marszałek zacznie odkładać kasę i kupi samemu składy i stworzy nowego przewoźnika kolejowego, z którym będzie podpisywał umowę na przewozy. Wtedy SKM się ze.ra i padnie, albo władze PKP zaczną inaczej rozmawiać.
      W tej sytuacji powinno liczyć się dobro ogółu, czyli mieszkańców i pasażerów. D.bile w PKP mają to gdzieś, bo są z nadania władzy i robią tak, byle zrobić na złość pomorskiemu.

      • 45 4

      • Wtedy pkp tory czy jak im tam ich nie wpuści. (3)

        I po problemie

        • 1 11

        • PLK to akurat nie mają prawa "nie wpuścić" żadnego przewoźnika (2)

          Sęk w tym, że linia nr 250 jest w posiadaniu SKM.

          • 14 0

          • Ale tory nalezace do SKM koncza sie w Rumi. Oczywiscie, ze moznaby pojsc do sadu, UE nalozylaby kare na Polske ale to trwaloby z 10 lat.

            • 1 0

          • A ta też nie może nikomu niczego odmawiać

            Chyba, że za zwrotem unijnych dotacji na remonty taboru, linii i przystanków...

            • 0 0

      • no niech.....

        inni marszalkowie juz to dawno,dawno zrobili a Struk tylko pajacuje w mediach i ciagle gdyba co by bylo gdyby.Mazowsze Malopolska,Dolny i Gorny Slask,Wielkopolska....maja swoja kolej i w pelni wykorzystsly fundusze unijne.A ten ciaptak z pomorskiego przrspal wsxystko co sie dalo i teraz zasluguje jedynie na solidnego kopa

        • 8 3

    • To jest wieczne "niedasie"

      Stąd też mamy biletowany skansen na kółkach...

      • 18 1

    • Farsa (4)

      Przecież to jakaś farsa. PKP czyli spółka państwowa, właściciel SKM, ma dostać pieniądze od wojewody czyli defakto nasze pieniądze w zamian za udziały w państwowej spółce.
      Potem dostanie procentowy udziału w zyskach wypracowanych przez SKM tzn pieniądze podatnika bo sama SKM i PKP nie zarabia na swoje utrzymanie.
      To chyba jest jakaś farsa??
      Poprawicie mnie jeżeli się mylę

      • 2 7

      • mylisz się. Zamiast "zysk" ma być "strata". Przepraszam... subwencja. (1)

        • 5 0

        • Jaka strata? Gdyby ta firma przynosiła straty to by się jej PKP pozbyło

          Ktoś przecież te dopłaty do pasażera bierze, a do tego jest jeszcze przychód z biletów.
          Na prawdę wierzysz że przy 30 mln pasażerów nie da się zysku wypracować? Jak?

          • 2 3

      • Nie od wojewody a marszalka

        To jest istotne.
        Chodzi o wpływ na spółkę

        • 2 0

      • SKM zarabia na swoje utrzymanie

        SKM jest na plusie. Niewielkim ale jest.

        • 1 0

    • skm sie dobrze wywiązuje.... (4)

      No ja Was proszę, większego kłamstwa już długo nie słyszałem. Do czego ten stan rzeczy się porównuje ?!!! Jak by wymienili wagony na bydlęce z przed 30 lat, to by ku...a powiedzieli że EKO transport wprowadzili. I jaka punktualność, latem komfort podróżowania, poznawanie historii itd.
      -3st pierwszy śnieg i już SKM leży.

      • 17 0

      • (3)

        W porównaniu do PKM to dobrze, niech Marszałek zajmie się najpierw doprowadzeniem PKM do stanu takiego jak SKM i wtedy może się łakomić na SKM.

        • 1 5

        • Bredzisz (2)

          PKM o którym myślisz to SKM
          PKM jest idealne - i to SKM powinno się uczyć, jak być zarządcą linii kolejowej od nich.

          • 0 0

          • Pkm idealne (1)

            Hahaha znawca się znalazł przed 17 prawie zawsze wypada pociąg Gdyni do Kiełpinka. Motorniczy się modlą o stan pociągów. Bo a to hamulce a to drzwi. Także opuść bo masz z czego!!!

            • 1 3

            • Znawcy??

              Na linii PKM jeździ SKM ino pociągi dostarczyło województwo.

              • 1 0

    • (1)

      Akurat w stanio agonalnym w tym woj. to jest Regio.
      Skmka przy nim do jak luksus.
      Wiec zarzadzanie przez pkp jest bardzo dobre

      • 3 3

      • Hahaha

        Przejedź się do Wrocławia lub Warszawy.

        • 0 0

  • Gdynia mogłaby zwiększyć udziały. (18)

    Prezydent planuje przeznaczyć jeszcze 60 000 000 zł żeby uruchomić niepotrzebne lotnisko, zamiast tego kupić udziały i nowe składy. SKM mogłaby jechać na północ Gdyni.

    • 141 26

    • Miasto Wspólne się odezwało? (3)

      • 9 24

      • nie, mieszkaniec. samolotem mogę lecieć z Gdańska, chcę poprawy komunikacji! (2)

        • 44 10

        • chcieć to sobie możesz, najpierw daj coś od siebie (1)

          • 2 18

          • Trollu, mieszkańcy płacą podatki więc chyba mogą wymagać od twojego szczura!!!

            • 15 1

    • Plepleple (3)

      Czytasz ty w ogóle co komentujesz? Jak Gdynia na zwiększyć udziały jak PKP nie chce?

      • 11 12

      • Gdynia proponowała? troll z urzedu miasta czy osoba co ma problem z mysleniem??

        • 12 5

      • (1)

        Wcześniej była taka możliwość ale Szczurek stwierdził że nie ma kasy

        • 13 0

        • 100 milionów roztrwonić w Kosakowie miał a dla mieszkańców to juz nie!!

          • 15 2

    • Aleś Ty głupi jesteś... (7)

      Pogadamy, jak Ci odwołają lądowanie w Gdańsku z powodu mgły i będziesz busikiem wracał z Warszawy. Lotnisko zapasowe jest w Trójmieście potrzebne, dzięki temu całe Trójmiasto mogłoby przejąć loty międzynarodowe, które odbywają się w Krakowie. Ponadto, jak zamkną Okęcie to będzie jeszcze lepsza koniunktura. Tak dobrej sytuacji nie ma nigdzie w Polsce.

      • 8 36

      • wiesz, wolę raz na rok przejechac się busikiem z Wawy niż cały rok jeździć średniowieczną komunikacją

        mieć dziurawe drogi i krzywe chodniki,
        przypomnij trollu ile razy lotnisko było zamknięte i ludzie wracali busami.

        • 23 2

      • Absurdalny argument (2)

        Jeżeli w Rębiechowie będą tak złe warunki, że nie da się lądować, to gwarantuję, że w Gdyni nie będą wcale lepsze.

        • 28 9

        • W Gdyni zawsze świeci Słońce Bulwaru!

          • 13 1

        • w sumie podczas ostatnich mgieł EPGD raportowało lepsze warunki, niż EPOK

          ale zaklinaczy rzeczywistości nie brakuje

          • 5 1

      • Spokojnie

        Jak powstanie już hub W B Szczurek Int'l, to zassie loty międzynarodowe nie tylko z Krakowa i Warszawy, ale także z Berlina, Helsinek i Kopenhagi. A w 2030 przeskoczy Heathrow.

        • 11 1

      • Aleś ty głupi..

        Samolot to nie autobus, nie ląduje tam gdzie ma najbliżej tylko tam gdzie przewoźnik ma umowę, gwarantuje ci, że w razie mgły w Rębiechowie a pięknej pogodzie w Kossakowie samolot i tak najprawdopodobniej wyląduje w Warszawie lub Wrocławiu :)

        • 1 0

      • Dokladnie...wiecej lotow dla Gdyni to wiecej lotow dla Gdanska i na odwrot.

        Nowa siec pollaczen i nowe mozliwosci.Ktos sie bardzo stara abysmy uswierzyli,ze lotnisko w GHdyni jest nie potrzebne a jest potrxzebne JEST BARDZO POTRZEBNE.

        • 0 1

    • Ale...

      Gdańsk po raz kolejny MUSI rozbudować terminal, a pasów startowych od tego nie przybędzie! Kiedy kilka lat temu szykowano się do przejęcia PLM przez samorząd na lotnisko osrzyły sobie zęby PPL i wtedy Gdynia miała sens... teraz nie, bo należy do UM w Gdyni i gminy Kosakowo. A mieszkańcy śpiewają, jak im media grają!

      • 1 0

    • Wszędzie pełno znawców zasad finansowania i zarządzania.....

      • 0 0

  • Czyli nadal (3)

    Skansen mentalny i taborowy bedzie wizytowka wybrzeża

    • 191 9

    • EN57 - symbol i wizytówka Trójmiasta

      • 18 0

    • (1)

      O ile woj Pomorskie sie rozwija to akurat kolej zostala mocno zaniedbana przez marszaka.

      Kolej regionalna jest w stanie agonalnym. Brak wspolpracy pomiedzy marszalkiem a Polregio. Marszalek udaje ze placi Polregio ze jezdzi.
      Zlom zlom zlom i ciagle defekty. Jazda jak w ugandzie.

      Na prawde chcecie aby SKM-ka wygladala jak Regio?

      • 7 2

      • chcemy, aby przede wszystkim ten debilny podział zniknął

        ale do tego trzeba zniknięcia z Trójmiasta Struka, Świlskiego, Admowicza, Szczurka, Buczka, Lignowskiego i wielu innych popaprańców

        • 1 1

  • PKP i wszystko jasne (12)

    PKP chce utrzymać swój monopol

    • 193 15

    • albo Struk myśli co zrobi po kolejnych wyborach (5)

      i gdzie on towarzysze z PO znajdą miękkie lądowanie - zależna spółka jest idealnym miejscem

      • 11 19

      • nie mierz innych swoją miarą (2)

        PiSiorku

        • 13 14

        • (1)

          Badz obiektywny. Pomorska kolej jest mega zaniedbana. jechales kiedys Regio w kierunku Tczewa?
          struk zrobil duzo dobrego ale kolej zapuscil.....

          • 5 0

          • Więc lepiej zostawić ten burdel jak jest?

            • 0 0

      • (1)

        Na razie to PiS przoduje w obsadzaniu spółek skarbu państwa swoimi. Nawet PSL - królowie nepotyzmu nie byli tak bezczelni.

        • 12 12

        • jasne, zastąpili bezpartyjnych fachowców z PO-PSL, którzy tam zasiadali :-D

          dopóki istnieją koryta to tylko beneficjenci się zmieniają
          Pisowcy robią dokładnie to samo co ich poprzednicy tylko wyborcza i tvn udają, że to jakieś nowe zjawisko i na wyjątkową skalę.

          • 14 5

    • 160 mln (4)

      Lepszy monopol PKP niż marszałka wszystko roz...

      • 7 19

      • I tu sie różnimy

        • 1 1

      • (2)

        Porownaj SKM (SKM) i Regio (zlecenie Marszalek)

        Zobacz jak nisko upadlo Regio. Zaniedbania Struka sa ogromne

        • 7 1

        • Co mi dajesz tu porównanie dżumy do cholery? (1)

          Porównaj trupy z PR i SKM do Kolei Mazowieckich, Dolnośląskich albo Wielkopolskich.

          • 0 0

          • Tylko...

            Że winą marszałka jest ciągłe kontraktowanie jednoroczne. I słabe wymagania jeśli chodzi o jakość taboru, brak opóźnień, układ połączeń... Tym bardziej, że w innych województwach PRy dają radę wystawić lepszy tabor. A w obu spółkach ma udziały (UMWP) i powinien wspomóc SKM jeśli nie dofinansowaniem, to choćby przez zakup i użyczenie pojazdów elektrycznych, jak robi to w przypadku PKM i PR.

            • 1 0

    • PKP to PiSzewiki ( patrz na koguta ) no i dojna zmiana ;)) (patrz nagrody od bankstera i adriana )

      a trójmiejski plebs niech się tłoczy w skansenie po PRLu , do którego wracamy właśnie !!!

      • 1 3

  • I gdzie tu liczy się dobro mieszkańców... (9)

    • 141 6

    • Ale my prcownicy SKM

      wujki, ciocie i inne pociotki też jesteśmy mieszkańcami,
      nasze dobro też jest ważne :)

      • 21 4

    • Wszyscy chcą naszego dobra...

      nie dajmy im go sobie zabrać

      • 5 0

    • (1)

      Marszalek przejmie skmke i bedzie wygladala jak Regio....czyli bedzie wielki upadek.

      • 2 5

      • SKM nie ma już z czego spadać

        Gorszego g na szynach nie ma już nigdzie w kraju

        • 1 0

    • (1)

      Wsiadz do skladu Regio do Tczewa a pozniej komentuj.
      Zobaczysz co znaczy zarzadzanie przez pkp (skm) i zlecenie przewozow przez marszalka (Regio).

      Zobaczysz jak nisko upadlo to co marszlakowskie

      • 1 1

      • Zamknij ryj, SKMowski trolu

        z Tczewa do Chojnic komplet składów ma klimatyzację - a Wasze trupy to co?

        • 0 1

    • To jest właśnie dobre (1)

      Wystarczy porównać funkcjonowanie spółki PKM, która należy do Samorządu Woj. Pomorskiego, a SKM należącego do PKP. Niech lepiej sobie samorząd inwestuje w pkmkę bo jest dramat obecnie, rzadkie połączenia, opóźnienia, czasem coś nie odjedzie. Po co ta kontrola? Chcą kupić kontrolę nad SKM za marne 160 milionów, a potem co i któremu deweloperowi sprzedadzą? Albo kogo usadzą na stołkach i jakie stanowiska dla kolegów stworzą? Co by nie mówić o SKMce - radzą sobie od kilku lat coraz lepiej, dojeżdżam codziennie i sytuacje spóźnień, awarii, syfu w kolejkach są rzadkie.

      • 2 2

      • sytuacje spóźnień, awarii, syfu w kolejkach są rzadkie

        no, jak się jedzie w służbowym z przodu i menelówę z tyłu ma w d, to faktycznie rzadko się widzi problemy.

        Ale my tu z kulejarstwem nie gadamy.

        • 0 0

    • Idiota....

      • 1 0

  • zlikwidować SKM a w to miejsce na tory wstawić miejski tramwaj. (4)

    • 106 32

    • taniej byłoby kupić długie tramwaje (9, 11 członowe)

      i szybciej by jeździły niż ten ciężki złom z PRL

      • 25 4

    • Filipek może zamiast torów trase rowerową:)?

      • 8 11

    • albo sciezke rowerowa

      • 2 2

    • Tramwajowe tory w Gdańsku mają rozstaw kolejowy.

      • 0 0

  • SKM ma taki burdel że gdyby pomorskie to odkryło (5)

    To zaraz byłaby chryja. I chyba mogłoby zwalniać ludzi, tfu, rodzinne klany od sprzątaczki po prezesa
    Beton beton beton beton

    • 171 21

    • (3)

      Tępy jesteś i jeszcze się tym chwalisz. SKM ma związane ręce, coroczne przetargi na przewozy skutecznie odstraszają banki a z tymi spółka sama poradziłaby sobie z brakującą kwotą na nowy tabor. Po drugie; czy przejęcie pakietu większościowego przez Marszałka to byłaby zmiana na plus? Towarzystwo co najmniej podejrzane ;)

      • 10 40

      • To marszałek ma związane ręce. (1)

        Jak SKM jest takie cacy to niech walczy o przewozy w innych miejscach. Jak mu idzie?

        • 23 4

        • I co będzie ludzi drezynami wozić?

          • 6 4

      • Haha, a Buczek mobber to anioł

        • 1 0

    • Lepszy burdel od 55 letnich skladow Regio

      • 0 4

  • (8)

    Też bym chętnie kupił udziały w skm w cenie kapitału zakładowego. Kapitał zakładowy ma niewiele wspólnego z wartością firmy.

    • 79 5

    • To niech podadzą swoją cenę

      • 10 0

    • (2)

      Masz rację ale i tak wielu komentujących tego nie zrozumie. Najważniejsze że przekaz do nich dotarł taki "ON CHCIAŁ"

      • 6 3

      • Bo to było jedyne logiczne wyjście. (1)

        Ten bu..el zwany SKM jest tak zapuszczony,że jedynym rozwiązaniem jest przekazanie go za złotówkę samorządom w zamian za odpowiedniej wielkości inwestycje taborowe,których PKP nie przeprowadzi,bo nie ma z czego. Czytaj uważnie: PKP nie ma nawet zabezpieczenia na kredyt na wkład własny na inwestycje i usiłuje to zabezpieczenie (w formie umowy wieloletniej) teraz wymusić medialnie na marszałku. Tylko wszystkie miasta razem i marszałek są w stanie samodzielnie (lub z dofinansowaniem unijnym) wymienić tabor,ale na wymianę taboru i jeszcze na wykupienie SKM po stawce jakiej zaśpiewa sobie PKP to już NIKOGO nie stać.

        • 3 4

        • Patrz, 4 minusujących głupków nie ma pojęcia

          że PKP nie jest w stanie kupić niczego.

          • 1 0

    • (3)

      Chcial chcial chcial i co dalej? po roku skmka wygladalby jak Marszalkowskiwe Regio czyli wielki upadek

      • 5 1

      • Jakie marszałkowskie? Marszałek ma w Patologii Regionalnej tylko 7% udziałów! (1)

        • 2 1

        • Problem polega na tym ze majac swoje udzialy decyduje o calosci spolki. A im wiecej wlascicieli tym gorzej:)

          • 1 1

      • Pocieszę: niżej niż SKM upaść już się nie da

        • 1 0

  • Bolszewicy nie oddadzą SKM (5)

    • 106 16

    • Marksisci chetnie by ja przejeli

      • 12 4

    • (1)

      Trockiści również są zainteresowani!

      • 8 1

      • Tylko wolny rynek

        I swobodny przepływ kapitału!

        • 1 5

    • (1)

      I dobrze ze nie oddadza bo bedzie wygladala po kilku latach jak Regio...
      Marszalek pokazal juz ze nie potrafi zarzadzac koleja - patrz regio

      • 4 3

      • A przepraszam, czy to nie sk..le z SKMki zostawiali pod Kościerzyną rodziny z rowerami w polu?

        • 0 0

  • to niech dadzą te kase na regio (7)

    tam też jest skansen techniczny a struk to zdaje się ma całe województwo a nie tylko 3city

    • 35 32

    • Struk to kawal cwaniaka (3)

      PR sa samorzadowe ale z nimi tez podpisuje umowy na rok i ani mysli inwrstowac w tabor....a z tym wspomaganiem SKM to zagrywka przedwyborcza,i tak by kasy nie dal.Czas go wy..... z tego marszalkowskiego fotelika

      • 25 17

      • PR są samorządowe? (2)

        od kiedy???

        • 8 9

        • Od dawna tylko (1)

          że należy do samorządów w całym kraju. Pomorskie ma tylko swoja małą część.

          • 5 1

          • Tylko porządź sobie tym,w czym masz 7%...

            • 0 0

    • Jest jeden duży problem. Tory należą do SKM

      • 10 0

    • Regio w tym woj. upadlo.
      Brawo marszalek

      • 6 3

    • Mozna bylo dostac kase z uniii na pociagi dla Regio .....Pomorskie: 0
      Mazowieckie z 60 sztuk nowych kupuje. To samo inne wojewodztwa.

      Wojewodztwa w calym kraju maja po kilkadzieisat nowych pociagow dla Polregio:

      Pomorskie: 0

      • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane