- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (225 opinii)
- 2 Paraliż drogowy na północy Gdyni (46 opinii)
- 3 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (188 opinii)
- 4 Przestępca seksualny wpadł w porcie (91 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (19 opinii)
- 6 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (325 opinii)
Milion za projekt buspasa na Chwarznie
Koncepcja i dokumentacja projektowa nowego buspasa na Chwarznie będzie kosztować prawie 1 mln zł. Władze Gdyni przyjęły ofertę, mimo że była jedyną i droższą o 100 tys. zł niż szacunki miasta. Projekt będzie gotowy w połowie 2022 roku.
Przypomnijmy:
- Buspas powstanie na odcinku od przystanku Chwarzno Polanki do włączenia do obwodnicy.
- Ma mieć 1,8 km długości.
- Autobusy będą jeździć na dobudowanym, trzecim pasie.
By zacząć budowę pasa dla autobusów, potrzebna jest dokumentacja projektowa rozbudowy ul. Chwarznieńskiej. W ogłoszonym przetargu pojawiła się jedna oferta. Zaprezentowało ją konsorcjum firm Urban Media wraz z Rem Projekt z Warszawy.
Rozkład ZKM Gdynia
1 mln zł za projekt, miasto chciało wydać mniej
Warszawscy projektanci zaoferowali cenę 974 tys. zł. Gdynia zamierzała wydać 100 tys. zł mniej, ale przyjęła przedstawione warunki finansowe, dając ponad rok na wykonanie dokumentacji.
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie wariantowego projektu koncepcyjnego układu drogowego, a także kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z uzyskaniem uzgodnień i opinii. Ponadto konsorcjum będzie odpowiedzialne za prace geodezyjne, sprawując też nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.
Omijają korki, jadąc buspasem
Buspas będzie miał około 1,8 km długości. Zostanie poprowadzony wzdłuż ul. Chwarznieńskiej - od przystanku Chwarzno Polanki (dawniej Gierdziejewskiego) do włączenia z trasą S6 na wysokości Obwodnicy Trójmiasta.
Projekt koncepcyjny w zakresie układu drogowego ma zostać podzielony na dwie części:
- od przystanku autobusowego Chwarzno Polanki (dawniej Gierdziejewskiego) do przystanku autobusowego Tezeusza;
- od przystanku autobusowego Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w ul. Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w ul. Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
Buspasy mają być korytarzami
- Dążymy do tego, by poszczególne odcinki buspasów utworzyły korytarze, które znacząco skrócą czas podróży transportem miejskim pomiędzy dzielnicami Gdyni. Planowany buspas w ul. Chwarznieńskiej na odcinku pomiędzy przystankiem autobusowym Chwarzno Polanki a trasą S6 jest ważnym elementem korytarza buspasowego łączącego centrum Gdyni z Chwarznem-Wiczlinem - podkreśla Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni.
Przykładem jest utworzony dwa lata temu kontrapas na ul. Chwarznieńskiej. W piątek doszło tam do czołowego zderzenia z autobusem jadącym nim w kierunku centrum.
Przypomnijmy przy okazji, że od 1 marca autobusy różnych linii z Chwarzna jeżdżą w stronę śródmieścia w godzinach porannego i popołudniowego szczytu w stałych odstępach pięciu minut, co ma zachęcić mieszkańców Chwarzna i Wiczlina do przesiadki z samochodów do autobusu.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Chwarzno-Wiczlino: mieszkania na sprzedaż
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-03-08 07:15
(1)
Dlaczego Gdynia nie może zaproponować przetargu na oferty: projektuj i buduj, po co koncepcje itd. Byłoby szybciej i taniej. Poza tym to buspas tak, ale najpierw poszerzenie do dwóch pasów i ewentualnie trzeci na buspas. Kilkanaście tysięcy osób więcej tam mieszka, a układ drogowy od obwodnicy w kierunku Wiczlina praktycznie bez zmian.
- 42 3
-
2021-03-08 09:45
Będzie i kolejny przetarg na tą drogę
W formule zaprojektuj i wybuduj, tylko najpierw wyrzućmy milion dla znajomego królika.
Wystarczy przeanalizować ostatnie 10 lat to okaże się, że znalazła się w kontenerze na śmieci lwia część zadłużenia Gdyni. Oczywiście wszystko zgodnie z obowiązującym prawem- 6 0
-
2021-03-08 19:05
Gdyby na taki pomysł wpadły władze innego miasto to na pewno nie obeszłoby się od protestów w mediach, radzie miasta ale w Gdyni mieszkańcy każdy pomysł władzy traktują jako najlepsze rozwiązanie.
- 9 1
-
2021-03-08 08:35
Tutaj nie chodzi o
żadne dobre rozwiązania a tym bardziej o mieszkańców. Tu chodzi o środki unijne na których się zarabia i stąd wysyp buspasów, dróg dla rowerów itp.
- 32 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.