- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (215 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (272 opinie)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (139 opinii)
- 5 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
- 6 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (299 opinii)
Most Stągiewny będzie zwodzony. Rusza także budowa mariny południowej
W piątek, 12.02.2021 r., rozpoczęły się prace związane z przebudową Mostu Stągiewnego, który w efekcie stanie się obiektem zwodzonym. Równocześnie trwają także prace przy budowie nowej mariny południowej. Przystań pomieści do 60 jednostek pływających. W związku z prowadzonymi pracami do połowy 2022 r. obowiązywać będzie zmieniona organizacja ruchu na ul. Motławskiej.
Most Stągiewny znów będzie zwodzony
W celu uzyskania zwodzenia nowego mostu zastosowane będzie przęsło jednoramienne klapowe. Takie rozwiązanie jest nawiązaniem do konstrukcji mostu sprzed II wojny światowej. Projektowany obiekt będzie umożliwiał bezkolizyjne przeprowadzenie ruchu kołowego w ciągu ul. Stągiewnej nad Nową Motławą. Jako że Most Stągiewny będzie miał konstrukcje jednoramienną, sposób jego otwierania się będzie taki sam, jak w przypadku kładki na Ołowiankę.
Dane techniczne nowego Mostu Stągiewnego
- Długość całkowita obiektu: 23,90 m
- Rozpiętość teoretyczna przęseł: 21,5 m
- Szerokość całkowita: 17,70 m
- Wysokość konstrukcyjna: 1,45 m
- Kąt skrzyżowania z przeszkodą: 90º
- Prześwit pionowy pod obiektem: 2,3 m
- Pozioma skrajnia żeglowna: 13,0 m
- Kąt otwierania przęsła: 72º
- W ramach projektu przewiduje się renowację nabrzeża ceglanego Nowej Motławy w sąsiedztwie mostu zwodzonego zgodnie z programem prac konserwatorskich, a także przebudowę instalacji technicznych znajdujących się na moście Stęgiewnym (instalacja gazowa, elektryczna, ciepłownicza itp.) przewidzianych do przełożenia pod dno Motławy - mówi Rafał Kraśnicki, dyrektor kontraktu z firmy Doraco.
Harmonogram prac związanych z przebudową Mostu Stągiewnego:
- wykonanie instalacji podwodnych - przełom lutego i marca,
- prefabrykacja nowego mostu - aktualnie trwa, wykonane zostało już około 90 proc. przęsła,
- rozbiórka istniejącego mostu - planowana jest na jesień 2021,
- montaż nowego mostu - jesień 2021 - wiosna 2022,
- prace wykończeniowe: lato - jesień 2022.
Nowa marina południowa
O nowej marinie południowej mówi się od połowy 2019 r. Wówczas decyzją prezydent Gdańska zatwierdzono projekt budowlany oraz udzielono pozwolenia na budowę mariny dla żeglarzy na południe od Mostu Stągiewnego.
- Budowa nowej mariny to część inwestycji miasta Gdańska oraz firmy Granaria w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, polegającej na zagospodarowaniu północnego cypla Wyspy Spichrzów. Oprócz powstania nowej mariny, w ramach umowy przebudowany ma zostać również Most Stągiewny, który stanie się obiektem zwodzonym - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Południowa marina powstanie przy ul. Motławskiej, mierzyć będzie około 200 m. Przystań będzie mogła pomieścić do 60 jednostek pływających. Przebudowa Mariny pozwoli na zwiększenie liczby miejsc do cumowania jachtów, a dzięki temu, że Most Stągiewny będzie zwodzony jednostki pływające będą mogły swobodnie poruszać się po Motławie i w okolicach wyspy.
Harmonogram prac związanych z budową mariny południowej:
- wycinka drzew wzdłuż ul. Motławskiej potrwa do końca lutego 2021,
- budowa mariny - jesień 2021 do wiosny 2022.
Wyspa Spichrzów. Inwestycje mają być zakończone do 2023 roku
Zmiany w organizacji ruchu w rejonie budowy mariny południowej
- W związku z rozpoczęciem prac budowlanych zmieni się organizacja ruchu na ul. Motławskiej na odcinku od ul. Pszennej do ul. Stągiewnej. Część tego terenu zostanie wygrodzona i przeznaczona na plac budowy. Z tego względu zlikwidowane zostaną miejsca postojowe, zlokalizowane po wschodniej stronie ul. Motławskiej, na odcinku od ul. Stągiewnej do ul. Spichrzowej. Ponadto, na tym samym odcinku ul. Motławskiej wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy. Obowiązywać tam będzie również zakaz zatrzymywania się i postoju - kończy Magdalena Kiljan.
Taka organizacja ruchu na ul. Motławskiej obowiązywać będzie do końca czerwca 2022 roku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-02-12 23:59
Słabo (2)
dla turystów i miłośników historii to nawet ciekawe, ale jako Lokals mieszkający na Długich Ogrodach a pracujący na Głównym Mieście widzę przede wszystkim brak swobodnego przejścia nie tylko podczas miesięcy budowy, lecz i przez kolejne lata - gdy most będzie podnoszony. Czy ktoś w ogóle pomyślał o kochanych Gdańszczanach, kochanych Gdańszczankach?
- 20 13
-
2021-02-13 00:11
(1)
Zjeżdżaj trollu na Nowogrodzką.
- 6 9
-
2021-02-13 12:58
Zapal świeczkę łapówkarzowi od 30 kont i 7 mieszkań. Gdańszczaninie z łaski armii czerwonej.
- 1 4
-
2021-02-14 08:22
Motława to piękna rzeka.
Mało kto wie że można nią dopłynąć prawie do Tczewa. Nadaje się idealnie do spływów kajakowych. Szkoda że tylko.
- 3 0
-
2021-02-13 08:15
A ja się pytam,,,,,, (2)
czy miasto nie ma na co wydawać pieniędzy uważam, że tego typu inwestycje powinny być realizowane, zwłaszcza w tym okresie w ostatniej kolejności są ważniejsze tematy do zrealizowania, ale co tam mieszkańcy, przede wszystkim liczy się interes Benka, Kazia itd.,
a dworzec PKS może w dalszym ciągu przynosić wstyd miastu.- 7 19
-
2021-11-23 13:24
Dworzec PKS należy do P.B. Górski.
- 0 0
-
2021-02-13 12:01
Dworzec PKS jest prywatny i nie należy do miasta
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.