• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawie najdłuższe schody terenowe w Gdańsku będą liczyły 200 metrów

Krzysztof Koprowski
22 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Schody powstaną w przebiegu zbliżonym do istniejącego wąskiego przedeptu.
  • Schody powstaną w przebiegu zbliżonym do istniejącego wąskiego przedeptu.
  • Schody powstaną w przebiegu zbliżonym do istniejącego wąskiego przedeptu.
  • Schody powstaną w przebiegu zbliżonym do istniejącego wąskiego przedeptu.
  • Schody powstaną w przebiegu zbliżonym do istniejącego wąskiego przedeptu.
  • Schody powstaną w przebiegu zbliżonym do istniejącego wąskiego przedeptu.

W Świętym Wojciechu powstaną kolejne schody terenowe. Będzie to jedna z najdłuższych konstrukcji tego typu w Gdańsku. Ponadto planowany jest remont kolejnych ulic i chodników na Siedlcach, Strzyży i we Wrzeszczu Górnym.



Czy w Trójmieście potrzeba więcej schodów terenowych?

Nowe schody terenowe połączą ul. WąwózMapka z rejonem skrzyżowania ul. Rzecznej i ul. Batalionów ChłopskichMapka. Ich przebieg będzie zbliżony do istniejącego wąskiego gruntowego przedeptu, którego pokonanie po opadach deszczu czy śniegu jest niemożliwe.

Będzie to jedna z najdłuższych konstrukcji w Gdańsku - prace budowlane będą realizowane na długości 245 m, z czego odcinek pomiędzy pierwszym a ostatnim stopniem stanowi ok. 216 m. Różnica wysokości pomiędzy ul. Wąwóz a ul. Rzeczną wyniesie ok. 28 m, czyli ok. siedem-osiem pięter w bloku mieszkalnym.

Dla porównania, najdłuższe gdańskie schody, o długości ok. 270 m, łączą ul. Kartuską z ul. Paderewskiego i ul. Powstańców WarszawskichMapka. Piesi pokonują tutaj po stopniach wysokość ok. 36 m.

Nowe schody ułatwią m.in. dotarcie do przystanków autobusowych wzdłuż Traktu św. Wojciecha. Nowe schody ułatwią m.in. dotarcie do przystanków autobusowych wzdłuż Traktu św. Wojciecha.
Schody w Świętym Wojciechu będą wyposażone w prowadnice dla wózków dziecięcych, barierki oraz oświetlenie. Od strony ul. Wąwóz oraz ul. Rzecznej-Batalionów Chłopskich schody będą łączyły się z krótkimi odcinkami ciągów pieszo-jezdnych, stanowiących dojazd do posesji znajdujących się najbliżej schodów.

Remont ulic na Siedlcach, Strzyży i we Wrzeszczu Górnym



W ramach tego samego przetargu urzędnicy planują również wyremontować trzy ulice:
  1. GoszczyńskiegoMapka (odc. Kartuska - Zagórna),
  2. KarłowiczaMapka (odc. Zamenhofa - Szymanowskiego oraz do al. Wojska Polskiego),
  3. ReymontaMapka (odc. Słowackiego - Hubala).

W ramach remontu na Siedlcach przełożona zostanie kamienna nawierzchnia jezdni oraz wykonany będzie krótki fragment chodnika od strony ul. Kartuskiej.

Na ul. Karłowicza istniejąca nawierzchnia bitumiczna zostanie zastąpiona brukiem. Przewidziano też remont chodników na całej długości oraz w obrębie skweru Krzysztofa Kolbergera.

Na ul. Reymonta wyremontowana zostanie istniejąca nawierzchnia jezdni. Wykonany zostanie też obustronny chodnik z płytek betonowych (obecnie chodnik na całej długości ułożony jest tylko po stronie bloków).

  • Ulica Goszczyńskiego. Nowy chodnik powstanie po prawej.
  • Ulica Goszczyńskiego
  • Ulica Reymonta
  • Ulica Reymonta
  • Ulica Karłowicza
  • Skwer Kolbergera przy ul. Karlowicza

Nowe chodniki do chodzenia tylko z nazwy



We wszystkich trzech lokalizacjach chodniki będą tylko częściowo zabezpieczone przed parkowaniem samochodów na przestrzeni przeznaczonej dla pieszych.

Szczególnie utrudnione będzie przejście pieszych na ul. Karłowicza oraz wzdłuż domów jednorodzinnych przy ul. Reymonta, gdzie nie przewidziano żadnych słupków.

Czytaj też:


Oferty od potencjalnych wykonawców zgodne z oczekiwaniami



Realizacja wszystkich przedsięwzięć została podzielona na dwie części w przetargu:
  1. Prace na ul. Karłowicza i Reymonta,
  2. Schody w św. Wojciechu oraz prace na ul. Goszczyńskiego.

W pierwszej części złożono sześć ofert, z czego najkorzystniejsza cenowo pochodzi od firmy WPRD Gravel z Gdańska - ok. 2 mln 651 tys. zł (najdroższa oferta - ponad 4 mln zł). Na realizację tej części urzędnicy planowali przeznaczyć nie więcej niż 2 mln 708 tys. zł.

W przypadku drugiej części postępowania również wpłynęły oferty mieszczące się w budżecie na ten cel - 1 mln 788 tys. zł. Wpłynęło łącznie pięć ofert. Najniższą cenę zaproponowała firma Maciej Drążkowski z Pomieczyna - ok. 1 mln 177 tys. zł (najdroższa oferta w przetargu - ok. 1 mln 667 tys. zł).

Zakończenie prac budowlanych w listopadzie br.



Wszystkie prace budowlane powinny zakończyć się najpóźniej 30 listopada br. Obecnie trwa weryfikacja wszystkich ofert potencjalnych wykonawców pod kątem spełnienia wymogów formalnych.

Czytaj również:

Nowe schody na Oruni Górnej połączą Kadmową i Krzemową



Remont najdłuższych gdańskich schodów między Siedlcami a Suchaninem. Materiał archiwalny z 2017 r.

Opinie (83) 2 zablokowane

  • Fajny pomysł (6)

    Czas na inwestycje blisko ludzi, a nie na molochy które prawdopodobnie nigdy się nie zwrócą i trzeba do nich dokładać.

    • 40 15

    • Pan Redaktor się pomylił

      Tam nie ma Szymańskiego, nawet jak kliknie się w Waszą mapę, to ja tam widzę tylko Szymanowskiego

      • 6 3

    • Fajnie, jakby się deweloper dołożył, co zaludni te pola:) (2)

      • 1 3

      • tam dopiero deweloper zacznie budowac ! (1)

        dlatego trzeba wybudowac schody ,zeby ladnie w prospekcie wygladaly na nowym osiedle 5 min od centrum.

        • 2 0

        • No i o to właśnie chodzi...

          • 0 0

    • Dlaczego ul Goszczyńskiego tylko do Zagórnej skoro ulica jest kilkadziesiąt metrów dłuższa? (1)

      Dlaczego remontuje się odcinek tylko w miejscu gdzie deweloper kupił teren i będzie budował? Dlaczego chodnik powstaje tylko na odcinku nowo powstającego kompleksu budynków czyli pod dewelopera? Dlaczego kostka zostanie przełożona tylko na odcinku przed nowo planowanymi inwestycjami dewelopera a odcinek powyżej czyli dla obecnych miejskich mieszkańców pozostaje nadal w tragicznym stanie? Dlaczego remonty wykonuje się tam gdzie deweloper będzie stawiał domy a pozostały teren zostawia się nadal w ruinie mimo że to tylko kilkadziesiąt metrów? Dlaczego inwestuje się tam gdzie deweloper będzie się budował a normalni mieszkańcy traktowani są jak obywatele drugiej kategorii?!

      • 3 0

      • Krótko - bo to Gdańsk

        • 0 0

  • 2,5 mln? + 1,6 mln? Serio? (8)

    Maja rozmach...

    • 30 14

    • (2)

      zrób wycene i sprawdź

      • 8 2

      • Wyceniam (1)

        Za 4 mln można byłoby w kilku dzielnicach położyć 4 km chodnika.

        Ale wiem kto tam na górze mieszka...

        • 2 5

        • Ja nie mieszkam , Głódź troszku bliżej

          • 4 0

    • 20 000 zł za metr schodów, to będą najdroższe schody na świecie.

      Pierwsze na świecie złote schody.

      • 3 3

    • no tak lepiej wydać 70 mln na karty do głosowania a potem je wyrzucić bo się nie przydały. (2)

      • 2 1

      • (1)

        no tak , lepiej zmienić kandydata bo się nie przydał

        • 2 2

        • Wymień sobie wszystkie niezrealizowane obietnice prezydenta Dudy to może ci przejdzie..

          • 0 0

    • Lepiej kiedy wygrywa zawsze najtańszy przetarg i jakaś fuszerka?

      • 0 0

  • 28 metrów! Technologiczne wyzwanie. (5)

    Różnica w terenie robi wrażenie, większość z południa Polski myśli że nad morzem mamy płaski teren. Dobrze że najpierw powstaną schody a potem rozbuduje się ta część miasta.

    • 50 2

    • (4)

      Szkoda że rowerowi aktywiści tego nie rozumieją, ciągle powołując się na przykłady z Holandi.

      • 17 10

      • (1)

        Dokładnie. Obcisłe gacie mają kondycję, jaką ma może 0,5% populacji i nie da się jechać Wrzeszcza np. na południe, bo do pokonania są przynajmniej 2 wielkie wzniesienia.

        • 5 7

        • Jak się całe życie spędza za kierownicą w korku jedynka luz jedynka luz to potem jest się degeneratem zakompleksionym jak i dzieci wszędzie wożone autem pod same drzwi.

          • 7 6

      • prosamochodowi aktywiści nie wiedzą, że cierpią na samochodozę

        Wiele miast Szwajcarii, Włoch i Austrii ma kilkukrotne wyższe wskaźniki udziału przejazdów rowerowych w strukturze codziennych podróży. Rowery wspomagane elektrycznie, umiejętność korzystania z przerzutek i odpowiednie kształtowanie infrastruktury miejskiej umożliwia znaczne zwiększenie skali ruchu rowerowego w dobrze zarządzanych miastach. Także w Gdańsku, Sopocie i Gdyni.

        • 3 4

      • Bo podjechać 30 metrów to dla naszych dzisiejszych bohaterów 4 kółek wyzwanie ponad życie

        • 3 5

  • Jest planowany, powstaną...

    zobaczymy, życzę pomyślnej realizacji

    • 13 8

  • Swietojanska

    A może by tak w końcu wyremontować ulice Świętojańska na Głównym Mieście

    • 13 10

  • To są bardzo potrzebne schody. Niesamowicie ważne. (1)

    A może schody z Sobieszewa na Chełm? No co? Dawajta!

    • 21 27

    • a może 5 metrowy pomnik ?? o tak ooo tak

      • 6 1

  • Wystarczy jeden ruch. (2)

    Prawny. Wprowadzić całkowity zakaz parkowania na chodnikach. Poza miejscami wyznaczonymi. No i, oczywista oczywistość, Nieuchronność kary za łamanie. That`s All Folks.

    • 37 18

    • Nie oczekuj proszę od posłów, że będą zajmować się tak błahych sprawami (1)

      Nasza ojczyzna stoi przed znacznie ważniejszymi wyzwaniami: aborcja, geje, przygotowanie do pierwszej komunii - to są sprawy, które naprawde interesują Polaków

      • 15 2

      • dałem plusa za ironię

        żeby nie było wątpliwości. Ci którzy chcą głosować na bosaka mają pretensję do władz Warszawy że stawiają słupki na chodnikach co "zabiera miejsca do parkowania". Inaczej mówiąc - uważaj na kogo glosujesz wtedy gdy on mówi że "naturalnym" miejscem do parkowania samochodu jest wyremontowany chodnik. Dotyczy to także wyborów samorządowych.

        • 6 1

  • Hehe (1)

    Do jaru madalińskiego zbudowali w miejscu w którym zjazd i schody są zbędne a dojście z barierą energochłonną po prawej zamiast oddzielającą pieszych od aut.
    Tu zapewne podobnie. Dla 10 osób schody w pustkowiu?

    • 11 13

    • Pewnie jakiś deweloper chce w pobliżu budować.

      • 3 3

  • czyli chodniki wciąż dla samochodów (2)

    Czy nie czas na zmiany w GZDiZ?
    Potrzeba więcej skarg i protestów do Urzedu miasta.
    Wszak bezpieczeństwo i wygoda pieszych wciąż stawiane są na dalszym miejscu.

    • 21 7

    • Zadna ilosc protestow nie sprawi, ze GZDiZ wprowadzi w Gdansku ruch lewostronny. (1)

      Tak jak nie pozmienia znaczenia znakow drogowych, nie umozliwi kat. b prowadzic kamperow powyzej 3,5t, ani nie wprowadzi zakazu parkowania na chodnikach.

      • 3 1

      • A słupki?

        kto je wciska?

        • 0 1

  • Prawie najdłuższe schody terenowe w Gdańsku (1)

    aa..... myślałem, że piszą o stanie ul. Piastowskiej

    • 20 5

    • to schody do biegania dla twardzieli - zrobilbym zawody kto ile razy wbiegnie i zbiegnie np na nowych schodach na Suchanino ...już widze zasapanych twardzieli :)

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane