• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najtańsze bilety na Pendolino za 49 zł. W sprzedaży od 15 listopada

Maciej Naskręt
16 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Pendolino kusi klientów tanimi biletami. Czy niskie ceny sprawią, że mniej osób na trasie z Trójmiasta do stolicy będzie korzystało z samochodów, autobusów i samolotów? Pendolino kusi klientów tanimi biletami. Czy niskie ceny sprawią, że mniej osób na trasie z Trójmiasta do stolicy będzie korzystało z samochodów, autobusów i samolotów?

Pierwsza podróż Pendolino z Trójmiasta do Warszawy odbędzie się 14 grudnia, pociąg pokona trasę Gdańsk-Warszawa w 2 godz. 58 minut. Jeżeli kupimy bilet odpowiednio wcześnie, to zapłacimy za niego 49 zł. Sprzedaż biletów rusza 15 listopada.



14 grudnia br. na polskich torach zadebiutuje nowa kategoria pociągów PKP Intercity, tzw. - EIC Premium (EIP). Nowoczesne składy - Pendolino - będą kursować pomiędzy Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Katowicami oraz Wrocławiem.

- Pendolino będzie pociągiem dla wszystkich. Nowa strategia cenowa sprawi, że będą mogli z niego korzystać zarówno klienci oszczędni, studenci, rodziny kupujące bilet z wyprzedzeniem oraz biznesmeni, robiący to tuż przed odjazdem pociągu - zapowiada Marcin Celejewski, prezes PKP Intercity.

Ceny będą zaczynać się od 49 zł, a po wyczerpaniu puli najtańszych biletów będzie można skorzystać ze zniżek w przedsprzedaży. Najpierw udostępnione zostaną bilety z 30-proc. rabatem, a następnie z 20-proc. i na koniec 10-proc. zniżką.

Po wyprzedaniu biletów w niższych cenach zaczną obowiązywać stawki bazowe. Pule biletów z rabatami (30 proc., 20 proc., 10 proc.) będą limitowane. Zgodnie z zasadą "im wcześniej, tym taniej" bilety w atrakcyjnych cenach zakupią osoby planujące podróż z wyprzedzeniem. Obowiązywać będą także ulgi ustawowe.

Oferta będzie dostępna w kasach, biletomatach, na stronie internetowej oraz dzięki aplikacji mobilnej, z wyjątkiem sprzedaży na pokładach nowych pociągów. Podróż EIC Premium będzie mogła odbyć się wyłącznie na podstawie biletu kupionego przed wejściem do pociągu. 

Ceny biletów na przejazdy pociągami EIC Premium zostały zaprojektowane na bazie nowej strategii cenowej. Zakłada ona wykorzystanie narzędzi do zarządzania przychodami (revenue management).

Rozwiązanie, które wdraża PKP Intercity ma wyprzedzać europejskie standardy.

- Liczę, że dzięki nowej strategii cenowej, krótszym czasom przejazdu i inwestycjom w tabor w 2015 r. odzyskamy klientów - mówi Celejewski.

Podróż z Trójmiasta do Warszawy pociągiem Pendolino zajmie 2 godziny i 58 minut. Kolejarze przekonują, że to o 1,5 godz. szybciej niż samochodem, prawie 2 godz. szybciej niż autobusem i - co ciekawe - o 2 minuty szybciej niż samolotem (podróż samolotem trwa ok. 55 minut, a kolejarze doliczyli czas niezbędny na dojazd do centrum miasta oraz konieczne wyprzedzenie, z jakim musimy się zameldować na lotnisku przed wylotem)

RMS (Revenue Management System/Service) pozwala na dynamiczne zarządzanie dostępnością miejsc w koszykach cenowych, tzn. ich "otwieranie" i "zamykanie". System działa na podstawie reguł biznesowych, które umożliwiają automatyczne kontrolowanie i zmianę dostępności miejsc w poszczególnych koszykach.

Docelowo RMS będzie zarządzał dostępnością miejsc również w pociągach Express InterCity (EIC). Natomiast z systemu wyłączone zostaną pociągi TLK, jednak i w nich będą obowiązywały rabaty 10 proc., 20 proc. i 30 proc. w przedsprzedaży od 15 listopada.

Prace przy przebudowie stacji Gdańsk Wrzeszcz.

Opinie (329) 10 zablokowanych

  • (2)

    Na odcinku Warszawa gdansk nawet na chwile nie będzie 200 na godzinę

    • 2 0

    • Będzie po zamontowaniu ETCS na około połowie trasy.

      • 1 1

    • odcinek Gdańsk Tczew jak zwykle 20km/h hahaha

      • 2 1

  • ciekawe...

    kiedy będą pluskwy

    • 2 1

  • I 7 minut szybciej niż helikopterem...

    • 3 0

  • Ale lipa ten cały pendolino nawet nie ma strony internetowej i nie wiadomo gdzie rezerwować bilety.

    • 1 1

  • Za PRLu pociągiem "kaszub" do Warszawy 2;34 (2)

    • 3 5

    • Bajkopisarz....

      • 0 1

    • 2,34 ?

      To chyba z Działdowa ...

      • 0 0

  • moja spostrzegawczość (2)

    Nie jest to mało ale dobre i to. Pod koniec lat siedemdziesiątych i w latach osiemdziesiątych jeździłem do Warszawy i zajmowało mi to 3 h 15 min. Szkoda, że włodarze Trójmiasta tak mocno zdewastowali SKM a mogła już pełnić rolę trójmiejskiego metra. Niestety w Trójmieście zabrakło dobrego gospodarza z wizją. To SKM powinna być kręgosłupem trójmiejskiej komunikacji z węzłowymi stacjami przesiadkowymi na tramwaje i autobusy oraz z parkingami dla samochodów osobowych na skrajnych przystankach autobusowych i/lub tramwajowych. Włodarze trójmiejskich dzielnic woleli pobudzać wśród mieszkańców instynkty plemienne i budować lotnisko w Gdyni, kolej metropolitalną w Gdańsku itp. Im nie chodzi o rozwój Trójmiasta a o własny prestiż. Być może dożyję jeszcze czasów w których do samorządów wejdą młodzi mądrzy ludzie, którzy potrafią doprowadzić do wspólnego zarządzania Trójmiastem tj. jednego prezydenta odpowiadającego za komunikację, infrastrukturę (SKM, drogi, kanalizacja, oczyszczanie ścieków, zaopatrzenie w wodę, gaz i prąd) i zapasy strategiczne na wypadek kataklizmów. Obecnie najważniejsze jest aby do wyborów samorządowych poszli nie tylko pociotki i beneficjenci obecnych władz samorządowych ale również szarzy, zapomniani mieszkańcy i wybrali nowych młodych, wykształconych działacz

    • 6 1

    • (1)

      Kłamiesz. Nie mogłeś do 1985 r. jeździć w czasie 3:15, gdyż linia do Warszawy na odcinku Tczew - Nasielsk nie była zelektryfikowana i przepinali lokomotywy. Dopiero pod koniec 1985 r. skończono elektryfikację. A najszybszy czas przejazdu do Warszawy był na początku lat 90-tych i wynosił 3:20, więc nie opowiadaj bajek.

      • 3 1

      • co ty lizus od pkp?

        czy od przepinania lokomotyw?

        • 0 1

  • Do redakcji trójmiasto pl (1)

    Do redakcji trójmiasto pl dajcie więcej szczegółów gdzie można rezerwować bilety oraz czy ten pendolino ma swoja stronę internetową.

    • 0 0

    • Proszę bardzo:

      eicpremium.intercity.pl

      • 1 0

  • ilość tańszych biletów będzie limitowana ..., (1)

    no właśnie, ile ich będzie? Pół roku wcześniej 10 szt po 49 zł i bijcie się biedaczki? Czy to jest gdzieś podane?

    • 3 0

    • 20 biletów za 49zł.

      • 1 1

  • BLA BLA CAR

    Polecam ten sposób podróżowania jest sporo tańszy i często równie szybki. Fajnie że jest jakaś alternatywa do tych wywindowanych cen kolejarzy . Kolej musi przecież zarobić na odprawę dla pani dyrektor

    • 2 1

  • Zamiast kupić nasze własne pociągi PESA kupiono bardzo drogie Pendolino. (7)

    Pendolino nie nadają się do użytku. PKP Intercity przetestowało cztery pociągi. Żadnego nie mogliśmy zaakceptować


    Serdecznie Pozdrawiam

    Filip Andrzej Stankiewicz

    Kandydat do Sejmiku Wojewódzkiego z listy PiS z okręgu obejmującego miasto Gdańsk.

    • 5 6

    • nie nie nie panu z PISu dziękujemy też tylko obiecujecie bo idą wybory

      • 1 3

    • Żadne z was Prawo i Żadna Sprawiedliwośc....Porponuje zmiane nazwy na
      Obietnice bez POkrycia

      • 1 3

    • (2)

      Pesa nie produkuje pociągów z vmax 230 km/h (taki był warunek przetargu). Jak mieli kupić pociągi Pesy, skoro NIE WYSTARTOWAŁA w przetargu?

      Gdzie oszołomku nie nadaje się do użytku? Przed wyjazdem są eliminowane usterki wieku dziecięcego i tyle.

      • 2 1

      • Taką prędkość Pendolino może rozwijać tylko na niewielkim odcinku torów. (1)

        A pytanie kto ustawił tak przetarg dla ciebie nie jest ważne? Można było nie dawać takiego zaporowego warunku, prawda? Producent Pendolino jest oceniany na świecie jako jedna z bardziej korumpujących firm!

        Alstom produkujący Pendolino jest w wielu krajach oskarżany o korupcję. Tylko w Polsce nikt go nie sprawdza, podobnie jak innych wielkich przetargów

        • 0 1

        • Jeśli chcesz znaleźć artykuł na ten temat wpisz do wyszukiwarki drugi akapit mojego komentarza.

          • 0 1

    • Dokonania PiSu w krótkim okresie rządów (1)

      -wstrzymanie budowy A1 Toruń-N.Marzy, Spowodowało to, że później jak już następny rząd wrócił do budowy to ceny były zupełnie inne - wyższe.
      -budowa gazoportu w Świnoujściu a nie w 3mieście, bo minister gosp. morskiej od zamawiania piw był z tamtego regionu.

      Dodatkowo prezes popiera odłączenie zach. części naszego województwa i stworzenie Środkowopomorskiego. (Pomyślmy, kto ze znajomych prezesa jest stamtąd?)

      A na koniec zastanówcie się czy okazujecie szacunek dla mieszkańców Gdańska wystawiając kogoś takiego jak p. Jaworski.

      • 3 1

      • A jakie argumenty przemawiały za budową gazoportu w Gdańsku, poza tym że jako mieszkańcy Gdańska tak byśmy woleli?

        Andrzej Jaworski to kompetentny kandydat - zastał Stocznię Gdańską zadłużoną a zostawił z dużą sumą pieniędzy na koncie. Po drugie UE chciała zlikwidować stocznię i Jaworski ją uratował przed likwidacją. Po trzecie Ukraińcy mieli zainwestować w stocznię dużą sumę, ale za rządów PO minister Grad zwolnił ich z tego obowiązku.

        Co do osiągnięć Prawa i Sprawiedliwości to poniżej zamieszczam kilka przykładów:

        Niskie opodatkowanie pracy w latach 20082009 to efekt reform rządu PiS. W rzeczywistości była to realizacja programu liberalnego odciążenia obywateli od danin. Dziś niewiele osób już pamięta, że rząd PiS obniżył aż o 7 pkt proc. składkę rentową, wprowadził ulgi podatkowe na dzieci, podniósł po pięciu latach progi podatkowe i kwotę wolną, zlikwidował 40-proc. stawkę PIT, obniżył stawkę podstawową z 19 do 18 proc. Zostawił w portfelach Polaków ok. 40 mld zł rocznie. Była to największa obniżka danin nakładanych na pracę po 1989 r. Eksperci są zgodni, że to właśnie ten fiskalny bodziec pozwolił nam przejść suchą stopą przez kryzys.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane